eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
573 ویدیو
364 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
مقدمه مهم آیت الله میرجهانی(ره) بر کتاب تفسیر ام الکتاب خود بر ارباب بينش و دانش پوشيده نماند امروز كه انواع فتن و محن و شدائد و ابتلاءات در جامعه بشر صورت بحرانى به خود گرفته و جامعه منتحلين بتشيّع غالبا به پيروى از هواهاى نفسانى به ماديگرى و هواپرستى سوق داده شده اند و نواميس دينى و مذهبى اهميّتى نمى دهند و اصول عقايد دينيّه كه نورانى كننده دلهاى اهل توحيد و ايمان و ميراننده دلهاى اهل كفر و شرك و نفاق و اعداء دين مبين و دشمنان ائمه طاهرين صلوات الله عليهم اجمعين است مورد توجّه عامه مردمان نيست مگر عده كمى از ايشان لذا مى توان گفت كه اشرف عبادات و افضل طاعات دعوت كردن خواص ايشان است عوامشان را بسوى خداى تعالى از طريقى كه قرآن مجيد راه دعوت بحق را نشان داده چنانچه فرموده اُدْعُ إِلىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جٰادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ اعم از اينكه اين دعوت بزبان باشد يا بقلم و تذكر دادن به اين كه ساير خيرات و مبرّات و صفاتى كه متعلق بامور و لوازم دنيويّه است در معرض زوال و تغيير و تبديل است خصوص در اين زمان دندان گيرى كه مانند شتر مست اهل ايمان بخصوص را بدندان گرفته و مى توان گفت كه نوشتن كتب و انتشار دادن آن در ميان مردمان بمراتب اهميّتش از تبليغ بزبان زيادتر است زيرا تبليغات زبانى ممكن است تاثير آن براى عده خاصى كه حاضرند و مى شنوند باشد و عموما از آن بهره نبرند ولى اگر بصورت جمع و تاليف درآمد و كتابى شد و منتشر گرديد سالها باقى مى ماند و در دسترس مردمان در شهرها و قصبه و دهكده‌ها گذارده مى شود از خارج و داخل در كرور دهور طبقه اى پس از طبقه اى از آن استفاده كنند چنانچه خداى تعالى فرموده وَ الْبٰاقِيٰاتُ الصّٰالِحٰاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوٰاباً 📚مقدمه تفسیر‌ ام الکتاب، آیت الله سیدحسن میرجهانی طباطبائی رحمه الله علیه ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
به علت حضور در مراسم پیاده روی اربعین امکان بارگزاری مطالب وجود ندارد ان شاء الله چند روزی بعد از اربعین فعالیت کانال دوباره آغاز خواهد شد دعاگو و نائب الزیاره اعضای محترم کانال خواهم بود
قال بعض الحكماء لأبي هذيل العلاف أقم الدليل على حدوث العالم من غير تمسك بالحركة و السكون فقال يا هذا إن مثلك مثل من يقول لخصمه اثبت دعواك عند القاضي من غير أن تحضر شاهديك. 📚الكشكول، ، ج‏3، ص: 295 ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
آیت الله #یحییٰ_نوری(ره) از علمای تاثیرگذار و مهم تهران در تاریخ معاصر انتشار به مناسبت حادثه واقع
خاطرم هست روزی از همین سال‌های آخر حیات مبارک آيت الله العظمی قدس سره به یاد علامه حاج شیخ افتادند و امر فرمودند آقازاده ايشان را پیدا کنیم تا با ایشان تلفنی صحبت و احوالشان را بپرسند. توسط یکی از دوستان شماره آقای دکتر سعید نوری فرزند مرحوم علامه را پیدا کردم و آقا با ایشان احوالپرسی کردند و ضمن تجلیل از والدشان، برای آن مرحوم طلب رحمت الهی نمودند. رضوان‌الله تعالی علیهما ✍حجت الاسلام اکبری شاهرودی تصویر: از سمت چپ مرحوم آیت الله یحیی نوری در کنار استادش مرحوم آیت الله سید ابوالحسن ره در بین جمعی از طلاب و مردم ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت تحصیلی - جایگاه فقه و اصول در منظومه علوم اسلامی - جلسه 1.mp3
17.11M
💥نشست طلبگی "اهمیت فقه و اصول و روش صحیح تحصیل آن" 🎤آیت الله ابوالقاسم 🕌 دوره فقه و اصول مدرسه شهیدین دی ماه 1398 ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
آیت الله #یحییٰ_نوری(ره) از علمای تاثیرگذار و مهم تهران در تاریخ معاصر انتشار به مناسبت حادثه واقع
🔺آیت الله یحیی نورى ۱۳۵۱ - ۱۴۲۹ ق آقاى حاج شيخ ، يكى از علماى مشهور تهران و از انديشمندان جهان تشيع بود. معظم له در سال ۱۳۱۱ ش (۱۳۵۱ ق) در بلده نور، در خاندان علم و فضيلت زاده شد. پدرش حاج شيخ اسماعيل و عموى پدرش آيت اللَّه حاج ميرزا يحيى نورى و جدّ مادرى اش حجةالاسلام شيخ محسن سلطان احمدى نورى بوده است. آن فقيد سعيد، از كودكى، خواندن رآن را فراگرفت و تحت نظارت نياى مادرى اش حاج شيخ محسن نورى مقدمات، ادبيات و منطق را آموخت. سپس در سال ۱۳۲۳ ش به حوزه علميه قم مهاجرت كرد و سطوح عاليه را نزد اساتيد بنام آموخت و پس از آن در دروس خارج آيات عظام: و حجت كوهكمرى شركت نمود. پس از وفات آيت اللَّه حجت در سال ۱۳۷۲ ق، رهسپار نجف اشرف شد و چند سال در دروس آيات عظام: و سيدعبدالهادى شيرازى حاضر شد و مبانى علمى اش را استوار نمود. سپس به تهران آمد و در درسهاى آيت اللَّه شيخ و آيت اللَّه سيدابوالحسن شركت نمود و به غير از آن به تأليف و تدريس و تحقيق و ارشاد مؤمنان پرداخت. وى در تهران، مؤسسه علمى سيدالشهدا را بنيان نهاد و ساليان فراوان به ارائه خدمات بزرگ دينى، به ويژه راهنمايى غيرمسلمانان و هدايت آنان به اسلام نمود و موفق شد هزاران نفر را با گفتار مستدل و منطقى و شيرين خويش مسلمان نمايد، كه يادگار نوشته هاى ايشان در دفاتر مخصوص موجود است. او در اوان تحصيل در حوزه علميه قم، به دانشكده الهيات دانشگاه تهران رفت و دوره ليسانس و دكترى آن را با رتبه ممتاز گذراند و ساليانِ چند به تدريس تفسير، مناهج تفسيرى، آيات الاحكام، فقه الحديث، تاريخ اديان، و تمدن اسلامى پرداخت. او در طول اقامت خويش در تهران، با مجامع فرهنگى كشورهاى غربى ارتباط برقرار نمود و به تبادل فرهنگى و ارسال كتابهاى اسلامى به زبانهاى گوناگون به آن ديار پرداخت. در طول انقلاب اسلامى، حضور فعال داشت و پس از سخنرانى پرشور او بود كه واقعه عظيم جمعه سياه - ۱۷ شهريور ۱۳۵۷ ميدان ژاله (شهدا) اتفاق افتاد. 📕برخى از آثار آن مرحوم عبارتند از: ۱. اسلام و عقايد و آراء بشرى (يا: جاهليت و اسلام) ۲. حكومت اسلامى و تحليلى از نهضت حاضر ۳. ريشه هاى انقلاب اسلامى ايران و شرحى از ۱۷ شهريور ۴. حقوق زن در اسلام و جهان ۵. تحقيق در تشيع، امامت و مهدويت ۶. اسلام، دين برتر ۷. ماركسيسم و كمونيسم از ديدگاه علم و اسلام ۸. آئين يهوديت و مسيحيت ۹. پژوهش در مكتب شيخيه ۱۰. امتيازات و ويژگى هاى اسلام ۱۱. ضرورت مذهب و بيان عوامل الحاد ۱۲. سيستم حكومت اسلامى ۱۳. خاتميت پيامبر اسلام و ابطال تحليلى بابى گرى و قاديانى گرى ۱۴. نقش علماى اسلامى در تطور علوم جهانى ۱۵. تحقيقى كوتاه درباره شيعه ۱۶. خداشناسى و افكار روز ۱۷. ستارگان فروزان (تذكره علماى اسلام) ۱۸. تفسير قرآن (۲۲ جلد، تفسير ۳۲ سوره قرآن) ۱۹. فلسفه ثورة الحسين ۲۰. توضيح المسائل ۲۱. مناسك حج و عمره ۲۲. وصول به كرامت انسانى ۲۳. نه ۷۲تن بلكه ۲۲۸ تن از شهداى كربلا ۲۴. فلسفه دعا و ضوابط و شرايط آن ۲۵. معرفة اللَّه، معرفت نفس ۲۶. شناخت تحليلى اسلام ۲۷. مطارحات مع قادة الفكر الاسلامية ۲۸. تحقيق در آئين يهود، مسيحيت و زردشتى ۲۹. كلياتى از حكومت و صابئين اسلامى ۳۰. خدا و دلائل ايمان و اقرار ۳۱. خاطرات (شرح زندگى علمى و اجتماعى) ۳۲. هزار پاسخ سرانجام آن عالم بزرگ و مدافع غيرتمند دين، در ۷۵ سالگى در روز يكشنبه ۳۰ دى ماه ۱۳۸۶ ش (ظهر عاشوراى ۱۴۲۹ ق) بدورد حيات گفت و پيكر پاكش پس از تشييع در تهران، به زادگاهش انتقال يافت و در كنار اجداد و نياكانش به خاك سپرده شد. 📚اختران فضیلت: زندگی و درگذشت علمای شیعه، ناصرالدین انصاری قمی، ص ۶۳۴ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره هوکشیدن در هیئات #آسیب_شناسی_هیئات #مکارم_شیرازی ✔️کشکول ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو نمونه از ترویج اشعار مشتبه و گمراه کننده در زبان مداحان نسبتا معروف امام ‌رضا(علیه السلام) می فرماید : «مَنْ تَجَاوَزَ بِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ(ع) اَلْعُبُودِيَّةَ فَهُوَ مِنَ اَلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ مِنَ اَلضَّالِّينَ» کسی که امیرالمؤمنین(علیه السلام) را از مرز عبودیت خدا فراتر برد، از شـمار کسانی است که مورد خشم خدا و از گمراهان است. بحارالانوار، مجلسی، ج۸۹، ص۲۵۲ پ.ن: متاسفانه برخی اهل منبر نیز از این اشعار و مطالب می گویند ، وظیفه ماست که مقابل این انحرافات بیاستیم 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
استاد عشایری جلسه اول.mp3
19.77M
💥 نشست "نقش دانش‌های ادبی در اجتهاد" 🎤استاد محمد عشایری منفرد 🔻جلسه اول مدرسه ادبیات و تفسیر دارالعلم ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥برائت از غلو و تفویض حضرت امام رضا علیه السلام از کسانی که در حق اهل بیت علیهم السلام غلو کرده اند
💥تهمت غلو به شيعه ✍آیت الله رضا : يكي از پديده‌هاي انحرافي كه در حوزه ي اعتقادات ديني در جهان اسلام رخ داده است، پديده ي غلو و ظهور غاليان است. آنان كساني بوده اند كه در حق پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم) يا علي بن ابيطالب (عليه السلام) و ائمه اهل بيت (عليهم السلام) يا افراد ديگر به الوهيت، و حلول خداوند در آنان، و يا اتحاد خداوند با آنان قائل شده اند. طبق گزارش‌هاي تاريخي، بيشترين غلو در جهان اسلام در مورد امام علي (عليه السلام) و در حق او صورت گرفته است. شيخ مفيد در مورد غُلات گفته است: «عدّه اي از متظاهران به دين اسلامند كه در حقّ اميرالمؤمنين و امامان از ذريه ي او قايل به الوهيت و نبوت شدند. آنان گمراه و كافرند، اميرالمؤمنين به قتل آنان دستور داده است، و ائمه اهل بيت (عليهم السلام) آنان را كافر و خارج از دين دانسته اند. [تصحیح الاعتقاد ص ۱۰۹] . 🔺نشانه‌هاي غلو غاليان در جهان اسلام عقايدي داشتند كه برخي از آنها با عقايد مذاهب اسلامي همانند بود. ولي، عقايدي كه از ويژگي‌هاي آنان بود و نشانه‌هاي غلو به شمار مي‌روند عبارتند از: ۱ اعتقاد به الوهيت پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله وسلم) يا اميرالمؤمنين (عليه السلام) يا يكي از ائمه ي اهل بيت (عليهم السلام)، يا فردي ديگري. ۲ اعتقاد به اين كه تدبير جهان به پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله وسلم) يا اميرالمؤمنين (عليه السلام) يا ائمه اهل بيت (عليهم السلام) يا افرادي ديگر واگذار شده باشد. ۳ اعتقاد به نبوت اميرالمؤمنين (عليه السلام) يا ائمه ي ديگر، يا فردي از امت اسلامي. شيخ مفيد در مورد نشانه‌هاي غلو گفته است: «در علامت غلو همين كافي است كه فردي نشانه‌هاي مخلوق بودن را در پيشوايان معصوم (عليهم السلام) نفي كند و به الوهيت آنان قايل شود». 🔻نظر اهل بيت [علیهم السلام] درباره غاليان ائمه ي اهل بيت (عليهم السلام)، با شدّت تمام با پديده ي غلو و غاليان مخالفت نموده اند. در اين باره، احاديث بسياري از آنان روايت شده است. علامه ي مجلسي حدود يك صد حديث را در بحارالانوار روايت كرده است، نمونه‌هايي از آنها را در اين جا نقل مي‌كنيم: ۱- امام صادق (عليه السلام) فرمود: «اِحْذَروا علي شَبابِكم الغُلاةَ لا يُقسِدوهُم فَانَّ الغُلاةَ شرُّ خلق الله، يصغِّرون عظمة الله و يدَّعون الربوبية لعبادالله... » [۱] بر جوانان خود از خطر غاليان بيمناك باشيد، مبادا عقايد آنان را تباه سازند، زيرا غاليان بدترين خلق خدا مي‌باشند، عظمت خدا را كوچك دانسته و براي بندگان خدا قايل به ربوبيت مي‌باشند. ۲- نزد امام صادق (عليه السلام) از غاليان سخن به ميان آمد، حضرت فرمود از هرگونه مجالست با آنان بپرهيزيد. ۳- در جاي ديگر فرمود: لعنت خدا بر كسي باد كه ما را پيامبر بداند. [۲] . ۴- امام رضا (عليه السلام) فرمود: غاليان، كافر و قائلان به تفويض [۳] مشركند. هركس با آنان مجالست كند، و با آنان پيمان زناشويي برقرار سازد، يا آنان را امين بداند و سخن آنها را تصديق تأييد كند از ولايت خدا و ولايت رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) و ولايت اهل بيت (عليهم السلام) او بيرون مي‌رود. [۴] . 🔹اين روايات و ده‌ها نمونه ي ديگر به خوبي بيانگر مخالفت شديد ائمه ي اهل بيت (عليهم السلام) با غاليان مي‌باشد. همان گونه كه دانشمندان و متكلمان اماميه نيز غاليان را كافر و مشرك دانسته و از آنان تبرّي جسته اند. با وجود اين تصريحات جاي بسي تعجّب و تأسف است كه گاهي از طرف افرادي مغرض يا ناآگاه، شيعه ي اماميه به غلو در مورد ائمه ي معصوم (عليهم السلام) متّهم مي‌گردد، گاهي اين اتهام از آنجا ناشي شده است كه به حقيقت غلو توجه نشده و در نتيجه، برخي از اعتقادات شيعيان نسبت به پيشوايان معصوم (عليهم السلام) مانند اعتقاد به عصمت آنان، داشتن كرامت و اعجاز، و عالم بودن به امور غيبي با اذن و مشيت الهي، به عنوان غلو در حق آنان به شمار آمده است. ---------- [۱]: بحارالانوار: ۲۵: ۲۶۵ به نقل از امالي شيخ طوسي. [۲]: همان، ص ۲۹۶. [۳]: مقصود از تفويض اين است كه كسي بر اين عقيده باشد كه امر خلق و رزق بندگان به ائمه عليهم السلام واگذار شده است. [۴]: بحارالانوار: ۲۵: ۲۷۳، به نقل از عيون اخبار الرضا عليه السلام. ------ 📚شيعه و پاسخ به چند پرسش به كوشش رضا استادي ، ص۵۲ الی ۵۵ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
استاد عشایری جلسه ۲.mp3
23.45M
💥 نشست "نقش دانش‌های ادبی در اجتهاد" 🎤استاد محمد عشایری منفرد 🔻جلسه دوم مدرسه ادبیات و تفسیر دارالعلم ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فرهنگ و تمدن سکولار حداقل صدو خورده ای سال است که به جان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما(که البته اشکالات متعددی پیدا کرده بود) افتاده و روز بروز می خواهد دین و عقلانیت را به حاشیه و حداقلها بکشاند، از تغییر لباسها و معماری خانه ها در دوران رضاخان، تا سبک زندگی فردگرای غربی ۳۰ سال اخیر انقلاب اسلامی در سال ۵۷ توانست تا حد زیادی این نفوذ سکولاریسم را به عقب برگرداند ، اما بعد از چندسالی با برخی اشتباهات و خیانت ها از جهتی دیگر این سکولاریسم به شکلی دیگر در حال جلو آمدن است و متاسفانه آنطور که باید نهادهای فرهنگی خصوصا حوزه های علمیه در این جنگ تمدنی و فرهنگی نقش خود را به درستی ایفا نکردند، اینکه ما بفهمیم محل نزاع و جنگ چیست و چگونه باید رفتار کرد خیلی مهم است ، توجه به توصیه های رهبر انقلاب می تواند این شناخت را در ما تقویت کند
از سمت راست استاد سیدعلی حسینی صدر، استاد سید احمد حسینی اشکوری ، استاد شیخ محمدرضا مامقانی مراسم روضه دهه آخر صفر بیت آیت الله مامقانی(ره) 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فقه ولایت
📔 در ذیل الطاف خدای سبحان، کتاب شریف و فاخر «فیض نیایش»، به قلم استاد محقق حاج آقای موسوی دام‌ظلّه‌الوارف، به زیور طبع آراسته شد. 🔹تبیین کلیّات مطالب کتاب: 📋 «این صحیفۀ مبارکه که به نام «فیض نیایش» موسوم گردیده، از یک مقدمۀ مفصل و دو فصل مجزا متشکل شده است. در فصل اوّل، کلیات فقه معارف ادعیّۀ مأثوره به طور فشرده جمع‌آوری و تنقیح شده است، چه فهم و فقه ادعیۀ صادرۀ عترت طاهره علیهم‌السلام از فقه احکام شرعیۀ فرعیّه به‌مراتب سخت‌تر و سنگین‌تر است. 📑 و اما فصل دوّم که به عنوان «دَعَوات مُجَرَّبه» معنون گردیده، متن و ترجمۀ نوزده دعای منتخب در موارد مختلفه از خزائن ادعیۀ عرشیۀ ائمۀ هدی علیهم‌السلام قرار گرفته است، که هر یک ذُخری مملو از معارف اسرار توحید علمی است و نیز جهت مزید بصیرت ارباب دعا و اصحاب نجوا، در ذیل بعض از ادعیّه به تناسب مقام، اشارات دقیقه‌ای را بدان الحاق نموده‌ایم تا فایدۀ آن عام گردد...» (فیض نیایش، ص ۶۱ و ۶۲) 🔸 این کتاب ارزشمند در یک جلد و ۶۰۴ صفحه با جلد سخت و اسلوبی زیبا و نفیس، به کوشش موسسۀ «فقه ولایت» (مرکز تنظیم و نشر آثار استاد موسوی دام‌ظلّه‌)، توسط انتشارات «عصر صادق» قم، چاپ و به محضر اصحاب فقاهت و ارباب حکمت عرضه می‌شود. 📃 جهت اطلاع اجمالی از محتوای کتاب فهرست تفصیلی مطالب در ذیل همین پست تقدیم می‌گردد. 📌جهت تهیه این اثر ماندگار با مرکز پخش موسسۀ علمی پژوهشی فقه ولایت به آیدی @sefareshat_fv مراجعه و یا با شمارهٔ 09300866998 پیام ارسال فرمایید. 📫 همراه با پست رایگان. #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
هدایت شده از فقه ولایت
فهرست مطالب کتاب فیض نیایش.pdf
1.92M
📃 جهت اطلاع دوست‌داران، فهرست مطالب کتاب فیض نیایش در دسترس قرار می گیرد. 📌جهت تهیه این اثر ماندگار با مرکز پخش موسسۀ علمی پژوهشی فقه ولایت به آیدی @sefareshat_fv مراجعه و یا با شمارهٔ 09300866998 پیام ارسال فرمایید. 📫 همراه با پست رایگان 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
ج۳ استاد عشایری.mp3
11.75M
💥 نشست "نقش دانش‌های ادبی در اجتهاد" 🎤استاد محمد عشایری منفرد 🔻جلسه سوم مدرسه ادبیات و تفسیر دارالعلم ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔺سیره 🎤آیت الله سید احمد : 1.سیرۀ متشرعه برعکس سیرۀ عقلا متاثر به شریعت است. به‌عبارت دیگر سیرۀ عقلا عادتاً مؤثر در استنباط و سیرۀ متشرعه متاثر از آن است. 2. اگرچه هر دو سیره احتیاج به اثبات دارند (باید ثابت شود که این سیرۀ عقلاست و آن سیرۀ متشرعه است)، اما در باب سیرۀ عقلا بعد از ثبوت باید ثابت شود شارع ـ ولو با عدم ردع ـ آن را امضا کرده. به هر حال اگر مطلبی در عرف عمومی ـ نه عرف متساهل ـ ثابت شد که عادتاً عامۀ مردم انجام می‌دهند و در منظر شارع بوده و شارع ردع نکرده، همین کافی و یکی از راه های اثبات حکم است، اما در سیرۀ متشرعه نکتۀ اساسی این است که بعد از ثبوت سیره (به اتصال تا زمان معصوم) دیگر عدم ردع لازم نیست و خود سیره بنفسه ارزش علمی‌ای مانند ارزش علمی اجماع دارد (کاشف از قول امام (ع) است). 3. در سیرۀ متشرعه اگر دلیلی بر خلافش آمد دیگر نوبت به انعقاد سیره نمی‌رسد. (خارج فقه ۱۳۹۷/۱۱/۶ ) ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
⚠️ معلومات اطلاعاتی ما به ما میگوید که دولت آمریکا در این کشور، مجموعه‌ای با اسم گروه بحران درست کرده است؛ با ماموریت بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران؛ تا بگردند نقاطی را که در کشور بنظر آنها موجب میشود بحران درست بشود، تحریک کنند‌. 🔻 آنها با فکر و مطالعه به این نتیجه رسیدند که در ایران چند نقطه بحران‌ساز وجود دارد: اختلافات قومی، تفاوتهای مذهبی و مساله جنسیت و زن که باید اینها را برای بحران‌سازی تحریک کرد. 🔺 این برنامه آمریکاست و شتر در خواب بیند پنبه دانه‌‌‌! 🎥رهبر انقلاب در دیدار مردم سیستان‌وبلوچستان و خراسان جنوبی ۱۴۰۲/۶/۲۰👉