eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
502 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مردم ما هم امروز از اوایل انقلاب نسبت به این نابسامانی‌ها حسّاس‌ترند. امروز مردم نسبت به فساد حسّاسند، نسبت به فاصله‌ی طبقاتی حسّاس‌تر از اوّل انقلابند؛ این چیز بدی نیست، این چیز بسیار خوبی است؛ این نشان‌دهنده‌ی آن است که مردم با آرمانهای انقلاب آشنایند و دنبال آن آرمانهایند، لذا اعتراض می‌کنند؛این خیلی مهم است و نشان‌دهنده‌ی گرایش مردم است؛ همین را باید تقویت کرد. ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ 🎤رهبر انقلاب ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
⭕️ از ‎ تا ‎، فدای محافظه‌کاری حضرات شدند؟! 👤: (+) 💬 حاج‌آقا لواسانی، امام‌جمعه محترم برکنار شد! در زمانه‌ای که اکثر ائمه‌جمعه با تقویم‌خوانی و بازپخش اخبار هفته، تصویر ذهنی‌‌مان از این جایگاه را خراب کرده‌ بودند، و ایستادگی ایشان جلوی مفاسد و گردن‌کلفت‌های لواسان، شأن نهضتی این جایگاه را برایمان احیا کرد. 💬 و خب طبق عادت، از سوی دستگاه دیوان‌سالاری، به‌جای اینکه چنین کاراکترهایی «الگو»ی سایرین قرار بگیرند، «درس عبرت» دیگران می‌شوند و این پیام القا می‌شود که «گِرد» و حرف‌گوش‌کن باشید، تا «باشید». بگذریم از اینکه اصلاً قرار نبود جایگاهی مثل امامت‌جمعه، بخشی از دیوان‌سالاری باشد... ◀️ برکناری چنین اشخاصی که عملکرد و گفتار انقلابی دارند، چه توجیهی دارد؟ باید پاسخگوی افکار عمومی باشد. 🎬 @Mostazafin_TV
🌀معرفی کانال اساتید سطح و خارج حوزه علمیه🌀 🔻آیت الله @makaremdars http://makarem.ir 🔻آیت الله @sobhani_droos 🔻آیت الله (اصفهان) @almazaheri_dorous 🔻آیت الله @a_javadiamoli_doross 🔻آیت الله @noorihamedanidars 🔻آیت الله شب زنده دار @feghahat_ir @pand_saadat 🔻آیت الله سید احمد @mahadalemamalmahdi https://t.me/seyedahmadmadadi @ostadmadadi 🔻استاد @alidost_fiqh 🔻استاد @ahmad_abedi2 🔻آیت الله امین خراسانی @ayatollahamin 🔻استاد مسلم داوری @ridhatorath1 🔻استاد اراکی @dorus_araki 🔻استاد عبدالکریم فرحانی @ostad_farhani 🔻استاد میرباقری @mirbaqeri_dars 🔻استاد مروی @ostadmarvi2 @ostadmarvi1 🔻استاد مفیدی یزدی @almabahes 🔻استاد سیفی مازندرانی @ayatollahseyfi 🔻استاد @seyedmonzerhakim 🔻استاد @zanjirzanhosseini 🔻استاد فرحانی @almorsalaat 🔻استاد حیدری فسایی @heydari_fasaee 🔻استاد محمدصادق علم الهدی @Alamolhoda_org 🔻آیت الله @GERAMI_ORG @ayatollah_gerami 🔻استاد شورگشتی @ostad_Shoorgashti 🔻استاد نظری منفرد @nazarimonfared 🔻استاد شوپایی @shoopaei 🔻استاد حسینی گرگانی @nebras_alhoda 🔻استاد مهدی گنجی @ostadganji 🔻استاد شهیدی پور @salat_shahidi @usol_shahidi @taghrirat_shahidi 🔻استاد قدسی مهر https://t.me/ghodsimehr_tabrizi 🔻استاد ملکی اصفهانی @malekiesfahani_ir 🔻استاد @ShiaTowhid @OstadMoayyedi 🔻استاد فاضل لنکرانی @doros_fazellankarani 🔻آیت الله سیدحسین شاهرودی @shahroudi https://t.me/shahroudi_h 🔻آیت الله کریمی جهرمی @karimijahromi 🔻استاد ضرابی (بحارالانوار و) @behar_zarrabi 🔻استاد خاتمی @ostadkhaatami 🔻استاد سیدمهدی هاشمیان @ostad_hashemian 🔻استاد سیدحسین هاشمیان @do_hashemiyan 🔻استاد قائینی @ghaeeni 🔻استاد محمدجواد شبیری @mj_shobeiri 🔻استاد حاج ابوالقاسم @m_hajabolghasem_ir 🔻استاد زارعی سبزواری @zareiesabzevari 🔻استاد اعرافی @alireza_arafi 🔻استاد سیدمحمود مددی @DorusOstadMadadi 🔻استاد سیدصدرا هاشمی @seyyedsadraosol 🔻استاد احدی @ahadi1 🔻استاد شیخ الاسلامی @sheykholeslami 🔻استاد عندلیبی @feghe_bors 🔻استاد تعظیمی فر @tazimifar 🔻استاد (تاریخ اسلام) @chsiqs 🔻استاد فربهی @farbehy 🔻استاد فاطمی @Ostadfatemi 🔻استاد حسینی نسب @hoseininasab 🔻استاد مهدوی(اصفهان) @doroos_mahdavi 🔻استاد نجفی(اصفهان) @HadiAlnajafi 🌟کانال روش شناسی اجتهاد 🔸 @ravesh_ejtehad 🔻استاد هدایت نیا @hedayatnia_ir 🔻استاد میثمی @meisamee 🔻استاد ملک زاده @mabaheth 🔻استاد مرتضوی @makasebmortazavi 🔻استاد ارسطا @arasta_fiqh 🔻استاد مبلغی(روش شناسی و فقه اجتماع و.) @manhajah @feqholejtema 🔻استاد عبدی @feghahat_3 @feghahat_1 🔻استاد قائینی @qaeninajafi_feqh @qaeninajafi_osul 🔻استاد علوی فریدنی @alavi_makaseb 🔻استاد حسین احمدی شاهرودی @OstadAhmadishahroodi 🔻استاد اسدپور @doa1400 @amin_asadpour 🔻استاد رفیع پور @Menhajalsalehin 🔸شرح صحیفه سجادیه @sahife_sajadieeh 🔻استاد ملکوتی @amalakouti 🔻استاد عشایری منفرد @ashayerimonfared 🔻آیت الله موسوی گرگانی(نهج البلاغه) @Nahjolbalaghh_mousavi_gorgani @fegh_MoosaviGorgani 🔻استاد فتوحی @ostadfotouhi 🔻استاد موحدی @howzehbookmp3 🔻استاد (فلسفه و عرفان و تفسیر) @nasimehekmat 🔻استاد حشمت پور(فلسفه، منطق و) @heshmatpoor 🔻استاد عباسی خراسانی @abbasi_khorasani 🔻استاد حسینی آملی‌ @Ershad_Algholoob 🔻استاد طباطبایی @ostadtabatabai 🔻استاد امینی نژاد @dorous_ostad_amininejad @nehayeh 🔻استاد ابراهیمیان آملی @boraghemarefat 🔻استاد عشاقی @oshaghierfan 🔻استاد جوادی گیلانی @dorosejavadigilani @zoghokheraad 🔻استاد خسروپناه @khosropanah_ir 🔻استاد عابدینی @abedini 🔻استاد طبسی(مهدویت و) @velaseddighah 🔻استاد (خارج کلام) @kharejkalam 🔻استاد رشاد(تهران) @Rashad_ir 🔻استاد تحریری @seratemostaghim_ir 🔻الشيخ محمد السند(نجف) @ayatollahsanad https://t.me/alsanaddroos 🔻الشيخ محمد الجواهري(نجف) https://t.me/aljawaheri 🔻استاد فقیهی @mohsenfaghihi 🔻استاد خادمی کوشا @khademi_koosha 🔻استاد علی نصیری(تفسیر- حدیث) @alinasirigilani 🔻استاد حسینی صدر(رجال- درایه) https://t.me/ayatollahhsadr 🔹دروس هیئت و نجوم https://t.me/Astrology786 🔻استاد صدرکریمی (بناب- تفسیر، نهج البلاغه ، صحیفه و...) @sadrekarimi 🔻استاد ربانی بیرجندی(مشهد- رجال، لغت..) @rabbanibirjandi 🔻استاد اشرفی شاهرودی(مشهد) @eghtesadhozehkhکشکول ناب حوزوی👇 🔷 @kashkolenab
◾️‍▪️ انا لله و انا الیه راجعون 💥حکیم محقق، استاد محسن بیدارفر، دارفانی را وداع گفت. 🔹این عالم ۷۷ ساله، از شاگردان برجستۀ آیات عبدالکریم روشن، علامه حسن مصطفوی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بود و سالیانی در قم به تصحیح و تحقیق کتب گوناگون حکمی و عرفانی اشتغال داشت. 🔹مرحوم بیدارفر مؤسس انتشارات «بیدار» بود که تصحیح «المباحثات» ، «المراقبات» و «لقاء الله تعالی» میرزا جواد ملکی تبریزی، «علم الیقین في أصول الدین» فیض کاشانی، «ش‍رح‌ ف‍ص‍وص‌ ال‍ح‍ک‍م‌» ابن‌ترکه، «الشموس الطالعة» و «شرح الأسماء الحسنی» درودآبادی و «شرح منازل السائرین» عبدالرزاق کاشانی و ترجمۀ «كسر اصنام الجاهلية» از آثار اوست. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥زمانبندی دروس استاد حشمت پور سال 1401-1400 ✅کانال دروس استاد ذوالفنون محمدحسین 👇 @heshmatpoor 🔹 کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥طب اسلامی و مشکلات پیش رو (1) ✍استاد محمدباقر ملکیان(رجالی و نسخه پژوه) : ✅ مطلبی که ذهن مرا مدتی است به خود مشغول کرده مسأله طب روایی يا طب اسلامی است. امروزه برخی گمان می کنند که راه علاج بسیاری از بیماری ها را باید روایات جستجو کرد، و با مراجعه به روایات طبی می توان بسیاری از ناخوشی ها معالجه کرد. 🔻به نظرم این مطلب درست نمی نماید. سخنم در این باره پیرامون صدور روایات نیست، یعنی در صدد نیستم که اثبات کنم روایات طبی ضعیف السند است، هر چند با تتبعی که انجام داده ام بسیاری از روایات طبی ـ البته به غیر از مسائلی که مرتبط با حفظ الصحة و یا بهداشت عمومی، آداب غذا خوردن و امثال این مسائل است – ضعیف السند است، یعنی چیزی قریب به 90درصد، و در این میان بسیاری از آنها از لحاظ مصدری هم مشکل دارد، که نمونه روایات ضعیف – چه به لحاظ سندی و چه مصدری- روایاتی است که در کتاب طب الائمه پسران بسطام آمده که همه آنها ضعیف است هم سنداً و هم مصدراً. و مثل این کتاب است روايات کتاب طب النبی مستغفری. آنچه مرا در تمسک به روایات طبی به تردید می اندازد جهت صدور این روایات است. یعنی بسیاری از این روایات همانند نسخه های پزشکی است و نمی توان آنها را برای کسان دیگر تجویز کرد، و شاید به همین خاطر است کسانی مثل کلینی و شیخ طوسی دست به تألیف کتابی با عنوان «طب الائمه» نزده اند، و در این میان کسانی طب نوشته اند که چندان وجاهت علمی ندارند، مثل پسران بسطام صاحب کتاب طب الائمه (علیهم السلام). 🔸شاهد این مطلب تعبیر «شکوت الیه» یا «شکی الیه رجل» یا «قلت له» و تعابیری از این قبیل است که نشان می دهد امام معصوم علیه السلام در صدد القای یک اصل و قاعده کلی در درمان آن بیماری خاص نیستند، بلکه در صدد معالجه شخصی خاص اند که البته با توجه به شرائط (فصل/ محیط/ مزاج، و...) نسخه هر شخص نسخه خاصی است. 🔹شاهد دیگر این که این روایات ـ برفرض صدورـ نسخه های شخصی است نه دستورات کلی این که راوی می گوید: »امام علیه السلام درباره درمان کسی که صداع یا بواسیر داشتند فرمودند چنین عمل کن» در حالی که سردرد یا بواسیر و بیماری هایی از این قبیل یک بیماری ساده نیستند، بلکه اين بيماری ها ـ چنان که در مصادر طب سنتی هم آمده است ـ انواع مختلف دارند، بنابراین این نشان می دهد قرینه ای که نشانگر نوع بیماری است در روایات ذکر نشده است. ممکن است کسی این روایات را با روایات فقهی قیاس کند، و از آن اطلاق بگیرد. که این البته مخدوش است، یعنی بالفرض که بپذیریم امام علیه السلام در هنگام بیان مسائل فقهی درصدد القای قاعده کلی است، ولی این مطلب در مسائل طبی قابل اجراء نیست، چرا که پیش فرض در مسائل طبی این است که یک درمان تنها برای یک بیمار خاص است، يعنی هر نسخه تنها برای يک بيمار به عبارت دیگر تعبیر «قضیة فی الواقعة» که در کتب فقهی درباره برخی از روایات آمده در روایات طبی گویا یک اصل است إلا ما خرج بالدلیل. 🔻بالفرض اگر امام معصوم علیه السلام در روزگار ما یک مطب داشتند (اين مثال تنها برای تقریب به ذهن است والا شأن امام معصوم راه اندازی يک مطب يا بيمارستان نيست) آیا می شد نسخه های ایشان را که برای بیماران خاص تجویز شده، به عنوان نسخه های عمومی مورد توجه قرار داد؟! 🔹نکته دیگر اینکه آیا اصلاً می شود قائل به حجیت روایات طبی شد؟ چرا که اگر حجیت خبر واحد را هم قبول داشته باشیم - که برخی اين را هم قابل مناقشه دانسته اند ـ آیا اصلاً در غیر مسائل شرعی، حجیت معنا دارد؟! 🔸به نظرم دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام هم این نیست که مثلاً در زمینه طب، تنها جمود بر روایات طبی داشته باشیم و سعی کنیم با رطب و یابس های خودمان روایات را به نحوی توجیه کنیم. ✅به نظر می رسد این شیوه دفاع و تعصب بی دلیل درباره روایات طبی نوعی اخباری گری جدید است؛ عصمنا الله من الزلل والفتن، بحقّ خير البرية محمّد وآله. 🌐 منبع 👉 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥طب اسلامی و مشکلات پیش رو (2) ✍استاد محمدباقر ملکیان(رجالی و نسخه پژوه): ✅ طب اسلامی در یک تعریف ساده یعنی نظام بهداشت و سلامت برگرفته از معارف اسلامی. این نظام ادعایی مبتنی است بر نصوص اسلامی، یعنی آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام. 🔻در این که آیات قرآن ظرفیت ساختن یک نظام سلامت موازی و مستقل در کنار دیگر نظام های سلامت را دارد حرف و سخن بسیار است، اما آنچه ما در این یادداشت پیگیر آن هستیم مسأله ديگری است و آن ابتناء و اتکای این نظام ادعائي بر روایات است. 🔸چنان که در یادداشت قبل هم به اجمال متذکر شدم بسیاری از روایاتی که در طب به اصطلاح اسلامی بدان ها استناد می شود از لحاظ سندی و برخی از لحاظ مصدری ضعیف است. 🔹به عنوان نمونه به دو مصدر از مهمترین مصادر طب اسلامی اشاره ای گذرا می کنم: 1. طب الائمه تألیف پسران بسطام نیشابوری: بیش از 400 روایت در این کتاب آمده است و در این روایات، بیماری های بسیاری و نحوه مداوای آنها بیان شده است. اما گذشته از اشکال در جهت صدور این روایات ـ که در یادداشت سابق بدان پرداختم ـ يکی ديگر از مشکلات اساسي این روایات، صحّت سندی و مصدری روایات است. بايد توجه داشت علاوه برعدم وثاقت مؤلّفین این کتاب، که همین باعث می شود ـ حتی بدون در نظر گرفتن سند روایات ـ همه روایات کتاب ضعیف باشد، هیچ سندی از روایات کتاب نمی یابید که در آن یک یا چند راوی مجهول یا ضعیف وجود نداشته باشد. درهم ريختگی اسانيد اين کتاب هم واقعاً شگرف است. این حجم از راویان ضعیف و مجهول واسانيد درهم وبه هم ريخته تنها با آثار غلات و اسانید روایات آنها قابل مقايسه است. تفصیل این مطلب را در کتاب «پژوهشی پیرامون کتاب طب الائمه» (که با کمک وهمياری دوست گرامی جناب آقای دکتر مجاهدی نگاشته شده) بیان کرده ايم. 2. طب النبی مستغفری وضعیت این کتاب از طب الائمه بدتر است. اولاً این کتاب نگاشته یکی از علمای سنی است که هيچ يک از رجاليون امامی هم او را توثيق نکرده اند. ثانیاً همه روایات این کتاب بدون سند و مرسل است. ثالثاً شواهدی وجود دارد که آنچه مستغفری با عنوان طب نوشته است با آنچه امروز به عنوان طب النبی مستغفری وجود دارد متفاوت است. تفصیل این مطلب را نيز با همراهی آقای دکترمرتضی مجاهدی در کتاب پژوهشی پیرامون طب النبی بیان کرده ایم. البته در طب النبی ـ بر خلاف طب الائمه ـ با داروهای ترکیبی مواجه نیستیم، بلکه بیشتر با مسائل بهداشت عمومی و مسائلی از این قبیل مواجه ایم. ✅اين مختصری است از مشکلات اين دو مصدر طب ادعايي اسلامی. با این حال اگر به کتب مدّعیان طب اسلامی نظری بیندازید کمتر صفحه ای را می بینید که در آن استنادی به روایات یکی از این دو کتاب نباشد. و ناگفته پیداست ادعای جبران ضعف اسانید روایات این دو کتاب با شهرت یا اجماع و مسائلی از این قبیل، مضحک تر از آن است که نیازی به نقد و بررسی داشته باشد؛ والحمد لله. 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥ذبیح الله منصوری کیست؟ آیا از تالیفات او اطلاعی دارید؟ 🌐دعوای ناشران بر سر انتشار کتب منصوری!👇 https://www.ibna.ir/vdcft1d0tw6d1ca.igiw.html ✍پ.ن: اگر سری به کتابفروشی های معمول سراسر کشور بزنید ، نام ذبیح الله منصوری بر روی جلد دهها کتاب ، با موضوعات تاریخی و داستانی و... دیده می شود! در حالیکه کتابهای وی مورد انتقاد جدی بسیاری از محققین و مولفین می باشد! ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🔺ذبیح الله منصوری، نویسنده خیال پرداز و جاعل! ✍جویا جهانبخش ذبيح الله حکيم الهي، معروف به "ذبيح الله منصوری"، قلمفرسايي بود که از بي امانتي هاي چشمگير در کار نقل و ترجمه، و حتي جعل صريح چندان ابايي نمي کرد (کتاب ديدار با ذبيح الله منصوري؛ جمشيدي،چ 4،1357ش،ص277-283،402) و در واقع نه از راه «ترجمه» (بمعناي درست کلمه)- که حتي دانش لازم و بضاعت زباني کافي براي آن را نداشت(همان،صص401،433و434) بلکه از راه نوعي «نقالي» مدرن(سنج: همان،ص423)و خيالپردازي و قصه بافي و دخل و تصرفهاي بي اندازه در متنهاي موجود و يا - احيانا- موهومي که ترجمه مي کرد، خوانندگان پر شماري را سرگرم و به نوشته هاي خود جذب نمود. ⚠️به هر روي، گستاخي و بي پروايي منصوري در جعل و تزوير- که گويا نيازهاي مادي و معيشتي و زمينه پيشه اصلي او، يعني پاورقي نويسي در برخي مطبوعات عامه خوان، بسيار در آن موثر بوده باشد- و نبود واکنش وسيع و حساسيت کافي اجتماعي و فرهنگي در جامعه مخاطبان و خوانندگان وي، اندک اندک سبب گرديد برخي از فضلاي دانشگاهي و غير دانشگاهي نيز ملفقات اين بافنده پرنويس را جدي بگيرند و بدان عطف توجه نمايند (براي نمونه، همان،ص428-430). 🔹کتاب مغز متفکرجهان شيعه: امام جعفرصادق(ع) که منصوري به «مرکز مطالعات اسلامي استراسبورک[کذا] نسبت داده و خود مدعي «ترجمه و اقتباس» (مغز متفکر جهان شيعه؛چ2 ،1355ش، صفحه عنوان) ويا «بسط» مطالب آن(همان،ص18)گرديده است، يکي از همين مکتوبات فريبکار اين قلمفرساي ترددست به شمار مي آيد که عليرغم فحص بسيار در کتابخانه هاي فرنگ وپرسشگري از اسلام پژوهان بلند آوازه فرانسوي- وحتي بحث و فحص شفاهي با خود منصوري در زمان حياتش! نام و نشان کتابي که اصل به دست نيامده است(ديدار با منصوري،430-434)؛ البته يکي از جستجو گران عاقبت رساله اي را که «بيش از ده صفحه نيست» از استراسبورگ تحصيل کرده و دريافته است که علي الظاهر منصوري کتاب ششصد صفحه اي خود را از «بسط»(؟!)همين ده صفحه فراهم آورده است! (همان،ص436) 🔻توجه برانگيز است که –بنابرگزارشي- تا ميانه سال 1356ش، کتاب مغزمتفکرجهان شيعه، «ده بار و مجموعا در 28هزار نسخه چاپ شده است» (همان،ص349) و اينک خدا مي داند تا امروز که اين سطور تسويد مي گردد، چند هزار نسخه ديگر از اين کتاب پر هرج و مرج آکنده از جعل و دروغ و تزوير انتشار يافته و ذهنيت فرهنگي حاکم برجامعه را به اغتشاش کشيده است! باري، ذبيح الله منصوري، چنين کسي است و کتاب مغز متفکر جهان شيعه، چنان کتابي...! 🌐 منبع 👉 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥20سال مقدمه، ما را از ذی المقدمه باز می دارد! 🎤آیت الله (دامت برکاته): 🔹برخی معتقدند که طلبه باید بیست سال از عمر خودش را صرف اصول کند. اگر اصول را مقدمه استنباط و اجتهاد دانستیم، بیست سال مقدمه ما را از ذی المقدمه باز می‌دارد… 🔸«تورم زدایی» لازم و ضروری است. بدین معنا که باید از حجم مباحثی که بیشتر جنبه هنرنمایی در علم اصول دارد و یا فقط برای نشان دادن قدرت و قوت علمی‌خود است، کاست. اگر بحثی جنبه کاربردی نداشت، فایده‌‌ای هم بر آن مترتب نیست! 📚گامی ‌به سوی تحول، ص ۲۹۴ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
⭕️ فقط بخش خصوصی، حلّال مشکلات است!! ◀️ آقای اژه‌ای به (پارلمان بخش خصوصی) گفت: باور من این است که با اقتصاد دولتی نمی‌توان به جایی رسید؛ اقتصاد تعاونی نیز در چهار دهه اخیر به هدف مورد نظر قانون اساسی نرسیده و در حال حاضر برای رفع بسیاری از مشکلات عرصه اقتصادی، نیازمند کمک جدی بخش خصوصی هستیم! پ. ن: 🔹 قانون اساسی در اصل ۴۴، اقتصاد ایران را بر دو پایه دولتی و تعاونی، می‌شمرد و را با محدودیتی، مکمل دو بخش دولتی و می‌شمرد. 🔹 پس از جنگ با اصرار کارشناسان دولت سازندگی، این اصل بدون رفراندم، بازنگری و سیاست‌های اصل ۴۴ ابلاغ شد. رهبر انقلاب در بند ب آن سیاست‌ها، ۲۵٪ اقتصاد ایران را سهم بخش تعاونی کردند. 🔹 در آن سند بالادستی از لزوم تشکیل تعاونی‌های فراگیر برای سه دهک پایین درآمدی و بیکاران گفتند. همچنین از اختصاص ۳۰٪ از سود واگذاری‌ها به تشکیل آن تعاونی‌های فراگیر گفتند! البته در ۱۵ سال گذشته، این قسمت از ابلاغیه اصل ۴۴ هیچ عمل نشد و به کلی متروک ماند! 🔺 آقای هم دیروز میخ آخر را بر تابوت تعاونی و سهم آن طبقات محروم کوبید و عملا با نفی اقتصاد دولتی و تعاونی، فقط بخش خصوصی را حلّال مشکلات کرد! 🖊 🎬 @Mostazafin_TV
📚 اقتصاد تعاونی ✍آیت الله شهید   ✂️بخشی از کتاب: به عنوان یک نقطه نظر کلی عرض می کنم که نقش دولت(در اقتصاد) به صورت مستقیم و دخالت مستقیم روز به روز باید کمتر باشد، اما وقتی نقش دولت کمتر باشد نباید جایش را به قطب های سلطه اقتصادی یعنی سرمایه داری یا قطب های سلطه سیاسی بسپارد و باید این نقش به ملت و توده مردم سپرده شود…  🛍 خرید 👉 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
⚠️تا مورد توجه مردم قرار نگرفته اید کاری بکنید! 📚کتاب جهاد اکبر ، خمینی ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه نیازیه طلبه تفسیر و عقاید بخواند؟! اگر مردم سوال کردند می گوییم نمی دانیم! مگه شما چشم پزشکی بلدید؟! نه! لازم نیست! 🎤اظهارات عجیب استاد احمدی شاهرودی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم راجع به قران ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥بیانیه بسیار مهم ستاد راهبری معماری حوزه علمیه خطاب به دولت و مجلس درباره طرح «مسکن زندگی» 💎متن بیانیه👇 http://fna.ir/3pjly ✍پ.ن: این بیانیه ، خصوصا بند آخر آن، بسیار قابل توجه و مهم است و اگر اجرا و رعایت شود ، بسیاری از مشکلات شهری و فرهنگی و زیستی ما حل خواهد شد. البته این بیانیه کلیات است و باید برای جزئیات آن نیز باید فکری کرد ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
بیانیه اساتید - 5.pdf
318.1K
📕 متن بیانیه ی مهم رئیس محترم حوزه های علمیه (آیت الله اعرافی) و چهار عضو محترم خبرگان رهبری (اعرافی،میرباقری، اراکی و حاج ابوالقاسم) و چند تن از اساتید حوزه و دانشگاه به حجت الاسلام رئیسی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارتقاء معماری و شهرسازی کشور بر پایه ی طرح اسلامی-ایرانی و ضرورت اجتناب از تجربه های نامطلوب گذشته ✍پ.ن: این بیانیه ، خصوصا بند آخر آن، بسیار قابل توجه و مهم است و اگر اجرا و رعایت شود ، بسیاری از مشکلات شهری و فرهنگی و زیستی ما حل خواهد شد. البته این بیانیه کلیات است و باید برای جزئیات آن نیز باید فکری کرد. ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥عجبا که خود نسل قدیم قرآن را متروک و مهجور کرده، آنوقت از نسل جدید گله دارد که چرا با قرآن آشنا نیست! ✍استاد شهید : 🔹ما امروز از این نسل گله داریم که چرا با قرآن آشنا نیست؟ چرا در مدرسه‌‏ها قرآن یاد نمی‌گیرند، حتی به دانشگاه هم که می‌روند از خواندن قرآن عاجزند؟ البته جای تأسف است که این طور است. اما باید از خودمان بپرسیم ما تاکنون چه اقدامی در این راه کرده‌ایم؟ آیا با همین فقه و شرعیات و قرآن که در مدارس است توقع داریم نسل جوان با قرآن آشنایی کامل داشته باشد؟! 🔸عجبا که خود نسل قدیم قرآن را متروک و مهجور کرده، آنوقت از نسل جدید گله دارد که چرا با قرآن آشنا نیست. قرآن در میان خود ما مهجور است و توقع داریم نسل جدید به قرآن بچسبد. الآن ثابت می‌کنم که چگونه قرآن در میان خود ما مهجور است. 🔹اگر کسی علمش علم قرآن باشد یعنی در قرآن زیاد تدبّر کرده باشد، تفسیر قرآن را کاملاً بداند، این آدم چقدر در میان ما احترام دارد؟ هیچ. اما اگر کسی‏ کفایه‏ آخوند ملّا کاظم خراسانی را بداند، یک شخص محترم و باشخصیتی شمرده می‌شود. پس قرآن در میان خود ما مهجور است، و در نتیجه همین اعراض از قرآن است که به این بدبختی و نکبت گرفتار شده‌ایم. ما مشمول شکایت رسول خدا صلی الله علیه و آله هستیم که به خدا شکایت می‌کند: یا رَبِّ انَّ قَوْمِی اتَّخَذوا هذَا الْقُرْانَ مَهْجوراً [فرقان، آیه ۳۰]. 🔸یکی از فضلای خودمان در حدود یک ماه پیش مشرّف شده بود به عتبات. می‌گفت خدمت آیت‌ الله (سلّمه الله تعالی) رسیدم، به ایشان گفتم: چرا شما درس تفسیری که سابقاً داشتید ترک کردید؟ (ایشان در هفت هشت سال پیش درس تفسیری در نجف داشتند و قسمتی از آن چاپ شده). ایشان گفتند: موانع و مشکلاتی هست در درس تفسیر. گفت من به ایشان گفتم: در قم که به این کار ادامه دادند و بیشتر وقت خودشان را صرف این کار کردند چطور شد؟ ایشان گفتند: آقای طباطبایی «تضحیه» کرده‌اند؛ یعنی آقای طباطبایی خودشان را قربانی کردند، از نظر شخصیت اجتماعی ساقط شدند، و راست گفتند. 🔻عجیب است که در حساس‌‏ترین نقاط دینی ما اگر کسی عمر خود را صرف قرآن بکند، به هزار سختی و مشکل دچار می‌شود؛ از نان، از زندگی، از شخصیت، از احترام، از همه چیز می‏‌افتد و اما اگر عمر خود را صرف کتاب‌هایی از قبیل‏ کفایه‏ بکند صاحب همه چیز می‌شود. در نتیجه هزارها نفر پیدا می‌شوند که‏ کفایه‏ را چهارلا بلدند؛ یعنی خودش را بلدند، ردّ کفایه‏ را هم بلدند، ردّ ردّ او را هم بلدند، ردّ ردّ ردّ او را هم بلدند، اما دو نفر پیدا نمی‌شود که قرآن را به درستی بداند!!! از هرکسی درباره یک آیه قرآن سؤال شود می‌گوید باید به تفاسیر مراجعه شود. عجب‏تر این که این نسل که با قرآن این طور عمل کرده از نسل جدید توقع دارد که قرآن را بخواند و قرآن را بفهمد و به آن عمل کند! ✅اگر نسل کهن از قرآن منحرف نشده بود قطعاً نسل جدید منحرف نمی‌شد ⚠️بالاخره ما کاری کرده‌ایم که مشمول نفرین پیغمبر صلی الله علیه و آله و قرآن شده‌ایم. 📚 استاد مطهری، ده گفتار، ص227 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
💥باید طوری زندگی كنیم كه نگویند طاغوتی هستیم...! 🎤 خمینی (ره): 🔹زی اهل علم خودتان را حفظ كنید. درســت مانند علمای گذشته ساده زندگی كنید. در گذشته چه طلبه و چه عالم بزرگ شهر زندگی شان از سطح معمولی مردم پایین تر بود و یا مثل آنها بود امروز سعی كنید زندگی تان از زی آخوندی تغییر نكند. ⚠️اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید كه دیر یا زود مطرود می شوید برای اینكه مردم می گویند ببینید آنوقت نداشتند كه مثل مردم زندگی می كردند، امروز كه دارند و دست شان می رسد از مردم فاصله گرفتند! باید وضع مثل سابق باشد باید طوری زندگی كنیم كه نگویند طاغوتی هستیم. 📚 صحیفه ی نور جلد ۱۷ صفحه ۲۶۲ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓فرزند ۷ ساله دارم که حافظ بخشی از قرآن است سوال های دینی زیادی دارد مثلاً قبل از خدا که بود؟ چگونه جواب بدهم ؟ ا حŸهد@g#__ کوب@nab
📚 پشت کوه قاف: نقدی بر درماندگی شورای عالی فرهنگ ✍ مرحوم استاد حیدر رحیم پور ازغدی 🔹معرفی کتاب🔻 نویسنده محترم معتقد است از اینکه بعد از ۴۲ سال از تاسیس، شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانسته است در فرهنگ ما اصلاحاتی ایجاد کند غصه می خورده است و لذا تصمیم گرفته با نگارش این کتاب نظریات خود را در خصوص عملکرد این نهاد فرهنگی اعلام کند. موضوع این کتاب، پیش از آن که نقد شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، دانشگاه ها در ایران به ویژه ناکارآمدی و ضرورت تحول در علوم انسانی به منظور بومی سازی و کاربردی سازی آن برای ایران است. نویسنده کتاب در صفحات پایانی کتاب، پیشنهادات انقلابی خویش را برای آموزش فلسفه و رشته های مدیریت، هنر، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی و حقوق به صراحت بیان می دارد. 🔸گفتنی است این کتاب از سوی وزارت ارشاد اجازه نشر نیافته است و دانشجویان خود اقدام به جمع آوری و توزیع این کتاب کرده اند. 🗃ناشر: انجمن طلاب و دانشجویان مشهد مقدس 🛍 خرید اینترنتی 🛍 ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
خلاصه تاسیس الشیعة لعلوم الاسلام.pdf
8.53M
📕ترجمه خلاصه تأسیس الشیعه لعلوم الإسلام ✍ آیت الله سید حسن صدر ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
📚 ابزار و وسایل تحقیق 🔺موضوعات: - ضرورت تحقیق و پژوهش - نقش پژوهش ها در پاسداری از مرزهای عقیدتی - مشکلات و محدودیت های تحقیق - مسؤولیت و محدودیت های تحقیق - مسؤولیت سنگین دانشمندان - ضرورت همراهی فراگیری با خودسازی - کیفیت مطالعه و جمع آوری اطلاعات - انواع اطلاعات و انواع مطالعات - روش های مطالعه و مطلب یابی - ضرورت بایگانی - اقسام و روش های بایگانی - فن و اقسام فهرست نویسی - فن خلاصه نویسی - فن مطلب یابی - روش تحقیق و بررسی - نقش معیارهای معنوی در تحقیق - آفات و موانع تحقیق - ضرورت طرح های آموزشی - ضرورت آموزش فنون ضروری - فن خطابه و سخنوری - فن نویسندگی - ارزش نویسندگی - فن بحث و مناظره - روش های درست و نادرست مناظره - فن کلاسداری - شرایط و ویژگی های استاد 💰قیمت : ۱۷ هزار تومان ✴️کانال آثار استاد محمد دشتی🔻 @DashtiNahjolbalagheh ☎️تلفن خرید👇 ۰۲۵۳۷۷۴۱۱۸۴ ۰۹۱۹۸۷۱۱۱۹۱ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اگر نمی توانی نماز شب بخوانی، بخوان... 🎙آیت الله ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🔸مرحوم استاد محمدرضا ، طی سال‌ها، ده‌ها کتاب را ویراست و مهم‌تر اینکه آثار خود را ویراسته و شسته‌رفته و با صفحه‌آرایی مناسب عرضه کرد. استاد نخستین فرد از نویسندگان دینی بود که آثارش بر پایۀ معیارهای ویرایش استوار بود و مطابق اصول مکتوب و نامکتوب ویراستاران. اضافه کنیم که او تجربه‌هایش را در نگارش و ویرایش و نشر، به شماری از نویسندگان و ویراستاران و مؤسسه‌های دینی و حوزوی انتقال داد. 🔹شاهکار وی در ویرایش و ترجمه، ترجمۀ دانشنامۀ ماندگار الحیات است. بعضی آثار مشهوری که استاد حکیمی ویرایش کرده‌اند از این قرار است: ۱. علم و تمدن در اسلام، سیدحسین نصر، ترجمۀ احمد آرام؛ ۲. عقاید فلسفی ابوالعلاء فیلسوف معرّه، عمر فرّوخ، ترجمۀ حسین خدیوجم؛ ۳. سفرنامۀ ناصرخسرو، تصحیح نادر وزین‌پور؛ ۴. تنسوخ‌نامۀ ایلخانی، خواجه نصیرالدین طوسی، تصحیح سیدمحمدتقی مدرس رضوی؛ ۵. تاریخ فلسفه در جهان اسلامی، حنّا الفاخوری و خلیل الجُر، ترجمۀ عبدالمحمد آیتی؛ ۶. یواقیت العلوم و دراری النجوم، تصحیح محمدتقی دانش‌پژوه؛ ۷. راز آفرینش انسان، کرسی موریسن، ترجمۀ محمد سعیدی؛ ۸. خدمات متقابل اسلام و ایران، شهید مرتضی مطهری؛ ۹. معارف اسلامی در جهان معاصر، سیدحسین نصر؛ ۱۰. نهضت شعوبیه، حسینعلی ممتحن؛ ۱۱. آن روزها، طه حسین،‌ ترجمۀ حسین خدیوجم؛ ۱۲. سیر تکامل عقل نوین، هرمن رندال، ترجمۀ ابوالقاسم پاینده؛ ۱۳. تاریخ فلسفه، ویل دورانت، ترجمۀ عباس زریاب خویی؛ ۱۴. لذات فلسفه، ویل دورانت، ترجمۀ عباس زریاب خویی؛ ۱۵. بهار و ادب فارسی، محمد گلبن؛ ۱۶. سیری در اندیشۀ سیاسی عرب، حمید عنایت؛ ۱۷. فلسفۀ تاریخ ابن‌خلدون، محسن مهدی، ترجمۀ مجید مسعودی؛ ۱۸. مقدمه‌ای بر رستم و اسفندیار، شاهرخ مسکوب؛ ۱۹. جبر و مقابله، محمد بن موسی خوارزمی، تصحیح حسین خدیوجم؛ ۲۰. سه حکیم مسلمان، سیدحسین نصر، ترجمۀ احمد آرام؛ ۲۱. سیاست‌نامه، خواجه نظام‌الملک طوسی، به کوشش جعفر شعار؛ ۲۲. فیزیک و فلسفه، جیمز جینز، ترجمۀ علیقلی بیانی. 📚منبع: محمد اسفندیاری، راه‌خورشیدی؛ اندیشه‌نامه و راه‌نامۀ استاد محمدرضا حکیمی، قم: دلیل ما، ۱۳۸۴، ص ۳۱۶ تا ۳۱۸، با اندکی تغییر. ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا