eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
623 ویدیو
370 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
5.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️پاسخی به شبهه طرفداران اقتصاد بازار آزاد؛ قیمت ها دست خداست! ▪️چرا از روایات باب تسعیر نمیتوان "دست پنهان بازار آدم اسمیت" و "رها سازی قیمت در بازار" را نتیجه گرفت؟ 🔻متن را بخوانید eitaa.com/m_amin_rezai/3750 @m_amin_rezai
💥مرحوم آیت الله شیخ حسین شب زنده دار جهرمی (ره) 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥نشست علمی "عدالت اجتماعی در اندیشه شهید بهشتی" 🎤 استاد محسن 🔸الهیات 🔹چالش‌ها و راهکارهای برقراری عدالت اجتماعی 🔻جمهوریت و اقتصاد مردمی 📽مشاهده و دانلود فیلم نشست 👉 ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥اشکالات و آفات اجازه نامه نوشتن در بیان حضرت استاد سید احمد حسینی 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
payane-sal-ostadmarvi-1402.03.09(1).mp3
8.91M
🔺نقل خاطره ای از مرحوم آیت الله شیخ هاشم قزوینی + نقل مطالبی مهم از + نقل قضیه حاشیه نویسی شهید صدر بر تاریخ تمدن ویل دورانت... 🎤استاد شیخ جواد مروی جالب و مفید 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
آیت الله حسینی گرگانی.mp3
20.76M
💥نشست علمی "مبادی و مقدمات اجتهاد" 🎤 آیت الله حسینی گرگانی 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥یک نمونه کوچک و قابل انتشار(جهت هشدار) از یک کانال آتئیستی شیطانی که گشته بین کتب شیعه و سنی(خصوصا
📚 "راستینه" پرسش و پاسخ های نوجوانانه اغتشاش‌های سال ۱۴۰۱، سوالاتی را در ذهن همگان، به خصوص نسل نوجوان و جوان، برانگیخت که در این اثر جذاب، به این سئوالات، پاسخ داده شده ✍🏻 به قلم: جمعی از نویسندگان حوزوی 🛍مشاهده و خرید کتاب(با قیمت مناسب) 👉 انتشارات‌ شهید کاظمی 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
آیت الله فاضل لنکرانی همایش فقه پژوهی.mp3
14.74M
🔺نشست علمی "کاربرد های اجتماعی فقه و اصول" 🎤آیت الله شیخ جواد فاضل لنکرانی 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
🔺نقدی بر حرکت جوهری ✍️ملا نظرعلی طالقانی(ره): السّادس فى اثبات الحركة بالجوهر اى اثبات الحركة الذاتية و حركة الذات قد اطبق عقول الحكماء عن آخرهم ان ربط الحادث بالقديم لا يمكن و لا يعقل إلّا ان يكون بينهما امر تجددى الذات دائم التبدلات حتى يوجب استعداد المواد فمتى تم الاستعداد اعطاها اللّه صورها و هو عند المشهور ليس الا الحركة فانك ترى ان بسبب حركات الافلاك و كواكبها يحصل الفصول الاربعة و يتوارد على الارض و الماء و الهواء حالات مختلفة فيتكون المعادن و يتحصّل النباتات و الاغذية فياكلها و يشربها الانسان و الحيوان ثم بالهضم و الحركات يتكون النطفة فبحركة الجماع تستقر فى الرحم او البيضة فتتحرك و تتبدل الى ان تصير باذن اللّه انسانا او حيوانا فتبارك اللّه احسن الخالقين و خالفهم صدر الحكماء و اعتقد انه الطبيعة اى الصورة النوعية للعناصر و الافلاك و الكواكب فطبائعها لا تبقى عنده زمانين و الحق ان هذا قول يكذبه الحس و كفى فى ذلك قول المحقق الطوسى قده فى التجريد و الضرورة قضت ببقائها اى الاجسام و تاييده مذهبه بقوله تعالى وَ تَرَى الْجِبالَ تَحْسَبُها جامِدَةً وَ هِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ لا وجه له فان الآية واردة فى بيان القيمة و انقلاب العالم بعد نفخ الصور قال اللّه تعالى فى سورة النمل وَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ فَفَزِعَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَنْ شاءَ اللَّهُ‏ وَ كُلٌّ أَتَوْهُ داخِرِينَ وَ تَرَى الْجِبالَ تَحْسَبُها جامِدَةً الى قوله وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ اللّهمّ اجعلنا منهم بمحمّد و آله و ايض قد اوضحنا ان الارض و الماء و النار و الهواء كلها بسيط فى الخارج ليس فيه جزء ان احدهما جسم جنسى و الآخر صورته و طبيعته فيتوارد الطبيعة على الجنس كما توهم و ايضا من الواضحات ان كل احد يعلم ان ذاته باقية من اول العمر الى آخره و و لا يتبدل تبدل الحركات مع انها متحركة بالجوهر أ ليس يصير عقل الهيولائي عقلا مستفادا و الشقى سعيدا و السعيد شقيا فالحركة الجوهرية لا تستلزم ان يكون المتحرك تجددى الذات بل ما يوجد و ينعدم دائما لا يصدق انه متحرك بل لا معنى للحركة الا ان يبقى المتحرك من اول الحركة الى آخرها كما هو المحسوس و ينادى بذلك كلام المعلّم الاول ارسطو فى تعريف الحركة الحركة كمال اول لما بالقوة من حيث هو بالقوة او ما يكفى فى ردّه قوله تعالى ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً الى آخره و هل يمكن ان يصير شي‏ء شيئا مع كونه كالحركة يوجد و ينعدم و هل يقول احدا و يمكن ان يقول ان الحركة الاولى صارت حركة ثانية و هل يمكن الصيرورة مع عدم البقاء و ليس هنا مقام بسط تام فاقتصرنا على ذلك فافهم و لا تقلّد و الحمد للّه و المنة حيث تمسك بالحركة على سيلان الطبيعة و نحن بيّنا فساده ايضا بنفس الحركة 📚مناط الأحكام، ص 370 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
معرفی دوره: دوره ها و سیرهای فراوانی در گوشه و کنار براساس آثار شهید مطهری برگزار شده و با توجه به توصیه های اکید امام و رهبری بر این آثار، بیش از اینها هم شایسته است. ولیکن بنظر میرسد برخی آثار شهید مطهری اصلا و یا کمتر مورد توجه مدرسین کتب شهید مطهری قرار گرفته اند. یکی از این آثار کمتر دیده شده، مقاله «وظایف حوزه های علمیه» از کتاب «آینده انقلاب اسلامی ایران» شهید مطهری می باشد که با اینکه برنامه شهید مطهری برای یکی از مدارس علمیه می باشد اما درواقع بازتابی از دیدگاه های شهید مطهری درباب علوم انسانی اسلامی و وظایف طلاب و دانشجویان در این باره است که با وجود گذشت سالیان،همچون نوع آثار شهید مطهری هنوز طراوات و تازگی خود را دارد. در این مجال یک ساعته با متن خوانی و توضیح مختصر این مقاله در خدمت شما مخاطبین گرامی خواهیم بود. لازم بذکر است که گرچه مخاطب خاصتر این مباحث طبیعتا طلاب هستند اما این مطالب متوجه تمامی طلاب و دانشجویان دغدغه مند علوم انسانی اسلامی و تحول در حوزه و دانشگاه می باشند. مزایای حضور در وبینار: -آشنایی با دیدگاهی کمتر دیده شده از شهید مطهری درباب علوم انسانی اسلامی و تحول در حوزه و دانشگاه -آشنایی با مهمترین عناوین و سرفصلهایی که پرداختن به آنها برای تحول حوزه و دانشگاه و تحقق علوم انسانی اسلامی ضروری است. مخاطبان وبینار: شرکت در این کارگاه به تمامی دانشجویان و طلاب و اساتید حوزوی و دانشگاهی علاقه مند به پیگیری مباحث علوم انسانی اسلامی و تحول در حوزه و دانشگاه پیشنهاد می‌شود. اطلاعات بیشتر و خرید دوره:👇🏻👇🏻👇🏻 https://vdars.com/21172 @sajjadmirzaei_ir 👈