eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
502 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
TaazirVaGostarehAn.PDF
1.09M
📚 تعزیر و گستره آن ✍ آيت الله ✴️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥داستان زیبای مجتهدی که به عزیز تایلند معروف است! 🌐 اطلاعات بیشتر 👉 ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
💥طلبگى و كار يدى 🔹چنان‌كه مرسوم است برخى اشكال مى‌گيرند كه چرا طلبه‌ها كار يدى نمى‌كنند و حال آن كه على(ع) كار مى‌كرد؛ يادم نيست كه كسى همين مطالب را به صورت پرسش مطرح كرد يا خود ايشان[استاد صفایی] فرمود: على(ع) كه روى زمين كار مى‌كرد، به اين خاطر بود كه او را از كار كردن روى استعدادها محروم كرده بودند و گرنه هرگز آدم‌ها را رها نمى‌كرد. 🔸يكى از برادران طلبه كه گويا دل آزردگى زيادى از برخورد برخى بى‌انصاف‌ها داشت پرسيد: راستى به نظر شما مفت‌خور كيست؟ فرمود: مفت‌خور كسى است كه مشغول انجام تكليف نباشد. اگر پزشكى بتواند پزشك تربيت كند، ولى تعليم را رها كرده و مطب باز كند كه خود را تأمين مالى كند، بر مسند وظيفه ننشسته است. 📚مشهور آسمان (خاطراتی از استاد ) ✴️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت شده از مشفقون
امروز (جمعه صبح ۲۵آذر۱۴۰۱) به همراه برخی رفقای دانشجو برای پیاده روی به رفتم. 🔸 همین اول بگویم که با رفتم و با عمامه هم برگشتم! و عمامه ام‌ نپرید!☺️ 🔸 از آخرین باری که توچال رفته بودم بیشتر از ده سال می گذشت... تفاوت آنچنانی احساس نکردم... حجم احترام ها و سلام و علیک ها و البته مزه پرونی های بعضی جوان های با نمکِ سرزمینم مثل قبل بود... 🔸 البته بی تعارف، حجم نگاه های متعجبانه مردم (احتمالا از حضور راحت یک شیخ در آن فضا بعد از شلوغی های اخیر) و‌ حجم نگرانی همراهان عزیزم به طور محسوسی زیاد بود..‌. 🔸 خانم بی حجابی (بی روسری) کنارم آمد و‌ گفت اگر اشکال نداره می خواهم چند دقیقه کنار شما قدم بزنم! گفتم اگر کاری هست در خدمتم. گفت فقط می خواهم همراهیتون کنم! گفتم باشه، دو تا شکلات از جیبم درآوردم بهش دادم و در حال قدم‌ زدن (با رعایت حریم) در مورد حجاب با ایشان صحبت کردم... یک‌ خاطره از یکی از سفرهای خارجی ام نسبت به حجاب برایش گفتم و در نهایت تشکر و احترام کرد و خداحافظی..‌. (احتمال شیطنت و اینکه بخواهد عکس بگیرد می دادم ولی به صرف وجود احتمال، نمی توانستم او را رد کنم و فرصتی که برای حجاب برایش بود را از دست بدهم) 🔸 هنگام برگشت، یک بزرگواری آمد و از این که با لباس روحانیت رفته بودم تشکر کرد، گفت «حاجی هر هفته بیا! من پشت سر شما حرکت می کردم و می دیدم که بعضی ها از حضور شما داشتند می سوختند و‌ می ترکیدند!!» نمی دونم از چه کسانی صحبت می کرد ولی تشکر کردم و گفتم «ولی من نیومدم کسی رو بتروکنم یا بسوزونم...» 🔸 یک گروه جوان سوار ماشین های مخصوصِ همونجا، وقتی از کنار من رد شدند، شروع کردند به خواندن شعر «پارسال بهار دسته جمعی رفته بودیم زیارت» هم‌ خودشون خیلی ذوق کردند هم لبخندی بر لبان من نشاندند...😊 🔸 هنوز بر همان عقیده ی سابق خودم هستم که مردمان بسیار خوبی داریم.‌‌.. 🔸 اوضاع جامعه اون طوری که در فجازی بازتاب داده میشه نیست... 🔸 امیدوارم هم لباسانم بیش از این، با لباس روحانیت در جامعه حضور داشته باشند و نگران چهارتا لیچار و مزه پرونی نباشن و به آیه «وإذا مروا باللغو مروا کراما» عمل کنند... اصل حضور ما به قدری فایده خواهد داشت که ارزش شنیدن چهارتا لیچار داشته باشد... یاعلی🌹 💎 @Moshfeghoun 💐
بررسی نظریه ابدان روحانی از منظر روایات شیعی (با تکیه بر دیدگاه نهج البلاغه).pdf
657.2K
📕 بررسی نظریه ابدان روحانی از منظر روایات شیعی (با تکیه بر دیدگاه نهج البلاغه) 💧چکیده💧 نظریه ابدان روحانی، یک نظریه جدید کلامی در باب سرشت انسان است که برای اولین بار توسط خانم ننسی مورفی (الهی دان آمریکایی) مطرح شده است. بر اساس این نظریه انسان دارای ساحتی به نام روح نیست؛ ولو آنکه موصوف به روحانیت و دارای استعدادهای عالی است. این نظریه بر مبنای نظریه تکامل داروین،‌یک تبیین فیزیکال و متکی به‌یافته‌های تجربی، درباره سرشت انسان ارائه می‌دهد. از نظر نویسنده، استعدادهای مخصوص به انسان مثل سایر استعدادهای مشترک با حیوانات، از نوع فیزیکال هستند؛ با این تفاوت که به استعدادهای عالی، تحوّل‌یافته‌اند. اما این نظریه از دو جهت مورد نقد است. اولا روایات شیعی علی الخصوص نهج البلاغه ضمن صحه گذاشتن بر اصل تکامل در خلقت انسان، برخلاف نظریه تکامل، خلقت جسم و روح آدم ع را دفعی می‌دانند؛ نه تدریجی. ثانیا بر اساس این روایات، روحانیت انسان‌یک جنبه حقیقی از انسان است نه آنکه صرفا وصف بدن آن باشد. این روایات حتی خلقت ساحت روحانی انسان را مقدم بر خلقت جسمانی‌اش قرار داده و استعدادهای عالی را به روح منتسب می‌کنند، نه بدن ✴️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
نظام حكومت در اسلام - سید صادق روحانی .pdf
970.2K
📚 نظام حكومت در اسلام ✍مرحوم آیت الله سید محمد تعداد صفحات: 160 🔻سر فصل ها: فصل اول: لزوم تشکیل حکومت؛ فصل دوم: آیا حکومت در اسلام انتصابی است؟ فصل سوم: حاکم از نظر اسلام؛ فصل چهارم: طرز حکومت اسلامی؛ فصل پنجم: برنامه حکومت اسلامی؛ فصل ششم: حاکم در حکومت اسلامی امتیازی ندارد؛ فصل هفتم: وجوب اطاعت حاکم؛ فصل هشتم: مدت حکومت حاکم؛ فصل نهم: تعیین حاکم در صورت تعدد؛ فصل دهم: لزوم تصدّی مقدار ممکن از وظایف حاکم؛ فصل یازدهم: لزوم محدود نمودن حکومت؛ فصل دوازدهم: عالِم تابع حاکم جور، آفت دین است؛ فصل سیزدهم: سکوت عالِم جایز نیست. صوت معرفی کتاب ☑️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥📚معرفی کتاب نظام حکومت در اسلام مرحوم آیت الله سید محمد 🎤 استاد 🔹جدایی ایشان در میانه راه، از جریانِ انقلاب اسلامی، بخاطر مخالفت با انتخاب حسینعلی منتظری به عنوان قائم مقامی رهبری 🔸کتاب نظام‌ حکومت در اسلام، سه سال پیش از انقلاب تألیف شده است. 🔻اثبات ولایت مطلقه فقیه با ردّ یک به یک ادلۀ استادش مرحوم حضرت آیت الله ☑️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
◾️استفتایی از مرحوم آیت الله سید محمد درباره انقلاب اسلامی : ✍ باسمه جلت اسمائه در مملکت ما حکومت شاه در صدد لطمه زدن به تمام مقدسات دین بودند و قیامی که شد اگر چه بآن مطلوب اساسی ما نگذاشتند برسد، ولی مقداری از منکرات از بین رفت و جلوگیری، و جمله از امور معروفه رائج شد. بفرمایش مرحوم آقای ره همین مقدار برای قیام لازم بوده است، بنابراین قیام ما عموما واجب بوده است و به ضررهای شخصی هم راضیم و خدای تعالی جزای خیر به ما خواهد عنایت فرمود و این دنیا هر چه باشد گذراست. و لذا من هر چه تحت فشار باشم و حقم گرفته شود ناراحت نیستم. محمد صادق الحسینی الروحانی ۲۶ جمادی الثانی ۱۴۳۱ منبع ☑️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab