eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
609 ویدیو
368 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
💥مدرسه حجتیه در حال مرمت ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥مدرسه حجتیه در حال مرمت ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥داستان نقشه کشی مدرسه حجتیه توسط علامه طباطبایی ✍آیت الله سید محمدحسین (ره): در سنۀ يكهزار و سيصد شصت و چهار هجريّۀ قمريّه، اين حقير براى طلبگى و تحصيل علوم دينيّه ببلدۀ طيّبۀ قم مشرّف شدم . و در مدرسۀ مرحوم آية الله حجّت[کوه کمره ای] كه بعداً بمدرسۀ حجّتيّه معروف شد حجره‌اى گرفته،و به درس و بحث و مطالعه ادامه مى‌دادم . بناى اين مدرسه كوچك بود؛ و آية الله چندين هزار متر از زمين مجاور را تهيّه و در نظر داشتند مدرسه را توسعه دهند، و بناى عظيمى كه بسبك همان مدارس اسلامى باشد،و حاوى حجرات بسيار و مَدرس و مسجد و كتابخانه و سرداب و آب انبار و سائر ما يحتاج طلاّب باشد، بطرز صحيح و بهداشتى و با فضاى بزرگ و روح افزا براى طلاّب بسازند. هر چه مهندسين از طهران و غير طهران آمدند و نقشه‌هاى متنوّع و مختلفى كشيدند،مورد نظر آية الله واقع نشد،تا بالاخره شنيديم: سيّدى از تبريز آمده و نقشه‌اى كشيده است كه مورد نظر و تصويب ايشان قرار گرفته است . ما بسيار شائق و مترصّد بوديم كه اين سيّد را ببينيم . و از طرفى نيز بسيار شائق بوديم كه درس فلسفه بخوانيم،و در آن اوان، عالم جليل فخر الحكمَاء و الفلاسفة آية الله حاج قدَّس اللهُ‌ نفسَه بقم مشرّف شده،و قصد تدريس داشتند،و چند ماهى هم توقّف كردند؛و بيكى از دوستان عزيز ما قول داده بودند كه درس خصوصى فلسفه را از«منظومۀ سبزوارى» براى ما بگويند،و ما در آستانۀ شروع بوديم كه ايشان بغتةً‌ از اقامت در قم انصراف حاصل نموده و بطهران بازگشتند. در همين احوال شنيديم:آن سيّدى كه از تبريز آمده و نقشۀ ساختمان را كشيده است، بنام قاضى معروف و در رياضيّات و فلسفه زبردست، و نيز درس فلسفه‌اى در حوزه شروع كرده است . اشتياق ما براى ديدار و ملاقات با او زياد شد؛و مترصّد بوديم بمنزلش برويم و به بهانه‌اى از او ديدار كنيم . تا آنكه يكى از دوستان ما كه در مدرسه رفت و آمد داشت و فعلاً از علماى رشت مى‌باشند، يكروز بحجره آمده و گفتند: آقاى قاضى از زيارت مشهد برگشته، بيا بديدنش برويم ! چون بمنزل ايشان وارد شديم، ديديم كه اين رجُل معروف و مشهور همان سيّدى است كه ما همه روزه در كوچه‌ها در بين راه او را مى‌ديديم، و ابداً احتمال نمى‌داديم كه او از اهل علم باشد،فضلاً از تبحّر در علوم . با عمامۀ بسيار كوچك از كرباس آبى رنگ، و تكمه‌هاى باز قبا، و بدون جوراب، با لباس كمتر از معمول، در كوچه‌هاى قم تردّد داشت؛خانه نيز بسيار محقّر و ساده . ما معانقه كرديم و نشستيم و گفتگو و سخن از اطراف و جوانب پيش آمد،ديديم:نه، واقعاً اين مرد،جهانى است از علم و درايت و ادراك و فهم؛ و براى ما خوب مشهود شد كه: هر آنكو ز دانش برَد توشه‌اى جهانيست بنشسته در گوشه‌اى 📚مهر تابان ، ص ۱۳ ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نظر آیت الله سید محمدباقر #شفتی (معروف به سیّد حجت الاسلام) درباره فرقه شيخيه (برگ آخر نسخه خطی کتا
آرای_کلامی_شیخیه.pdf
464.2K
📕 "آراء کلامی فرقه شیخیه" 💧چكيده💧 «شيخيه» نام فرقه‌اي است كه در طي دو قرن اخير از شيعه اماميه جدا شده است. آنها طرفداران شيخ احمد احسايی اند. طرفداران شيخيه، در عين حالی كه همواره كوشيده‌اند خود را شيعه امامی معرفی كنند، عقايدی دارند كه مشكل بتوان آنها را با عقايد شيعه امامی يكی دانست. مقاله حاضر تلاشي است براي شناخت و بررسي شيخيه و بزرگان آن و معتقدات ايشان، و اينكه چه تفاوت‌هايي بين شيخيه با غيرشيخيه وجود دارد. در نهايت، با بررسي و تطبيق اعتقاداتي كه به ايشان نسبت داده شده، با عنايت به مكتب اهل بيت(ع)، به نقد و بررسی آنها پرداخته شده است. شيخيه در عقايد خويش در مواردی چند دچار انحرافاتی شده‌اند. از آن جمله می توان به بحث معاد جسمانی و در مورد جايگاه پيامبر(ص) و امامان‌(ع)، ركن رابع، حيات جسمانی امام عصر(عج) اشاره كرد. اين مقاله، به روش مطالعه كتابخانه‌ای و در مواردی ميدانی تدوين و در مقام نقد و بررسی، از دو روش توصيف و تحليل استفاده شده است. ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥عقيدة المشركين ✍آیت الله : ۱- إنّ الذكر الحكيم يصف المشركين بأنّهم قاطبة جعلوا للَّه أنداداً فلذلك عبدوا غير اللَّه، والمراد من جعلهم أنداداً للَّه هو إشراكهم مع اللَّه في شأن ممّا يرجع إلى اللَّه سبحانه: و يختص به سواء أكان تدبيراً للكون و الحياة أم مغفرة للذنوب، أو مالكيتهم للشفاعة. يقول سبحانه: «فَلا تَجْعَلُوا للَّهِ أَنْداداً وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ» (البقرة/ ۲۲). وقال سبحانه: «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ يَتَّخِذَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُ كَحُبِّ اللَّهِ» (البقرة/ ۱۶۵). وقال سبحانه: «وَجَعَلُوا للَّه أنداداً لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِهِ قُلْ تَمَتَّعُوا فَإِنَّ مَصيرَكُمْ إِلَى النّارِ» (إبراهيم/ ۳۰). وقال سبحانه: «إِذْ تَأْمُرُونَنا أَنْ نَكْفُرَ بِاللَّهِ وَنَجْعَلَ لَهُ أَنداداً» (سبأ/ ۳۳). وقال سبحانه: «وَ إِذا مَسَّ الإِنْسانَ ضُرٌّ دَعا رَبّهُ مُنيباً إِلَيْهِ ثُمَّ إِذا خَوَّلَهُ نِعْمَةً مِنْهُ نَسِيَ ما كانَ يَدْعُوا إِلَيْهِ مِنْ قَبْلُ وَ جَعَلَ للَّهِ أَنْداداً لِيُضِلَّ عَنْهُ سَبيلِهِ» (الزمر/ ۸). وقال سبحانه: «قُلْ أَ إِنَّكُمْ لَتَكْفُرونَ بِالّذي خَلَقَ الأَرْضَ في يَومَيْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَنْداداً ذلِكَ رَبُّ الْعالَمينَ». (فصلت/ ۹)... 📚الاسماء الثلاث، ص: ۴۹ ✍آیت الله سید علی اکبر قرشی: معنای ندّ: (بكسر نون) در صحاح گفته: نِدّ بمعنی مثل و نظير است ايضا نَدِيد و نَدِيدَة در مجمع فرموده: «النِّدّ: المثل و العدل» راغب ميگويد: نَدِيد شي ء شریک آن است در جوهرش و آن نوعي مماثلت ميباشد زيرا مثل بهر مشاركت اطلاق ميشود پس هر ندّ مثل است ولي هر مثل ندّ نيست. جمع نِدّ أنْدَاد است كه جمعا شش بار در قرآن مجيد آمده است فَلٰا تَجْعَلُوا لِلّٰهِ أَنْدٰاداً وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ. دانسته و از روي علم بر خدا شركاء و امثال قرار ندهيد. وَ جَعَلُوا لِلّٰهِ أَنْدٰاداً لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِهِ ابراهيم: ۳۰. مراد از انداد هر شریکی است كه بخدا نسبت داده شود اعم از بتان و بشر و كواكب و غيره. 📚قاموس قرآن ، ج۷ ، ص ۳ ، واژه ندّ ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔻لطیفهٔ شیخ حرّ عاملی رحمة الله علیه گویند: شیخ حرّ رحمهُ الله در اصفهان به مجلسی نشسته بود در زمستان،که هم کُرسی داشته و هم بخاری می سوخته ، به شیخ می گویند که بخاری بهتر است یا کرسی؟شیخ می گوید که :آیة الکرسی بهتر است از صحیح بخاری.¹ شعرٌ مِمّا قیلَ فی تقدیمِ الکُرسی علی البُخاری لدفعِ البردِ فی الشّتاء قولُهُ: صَحَّ عِندی بِاختیارِي واختِباري آیةُ الکُرسیِّ خیرٌ مِن أحادیثِ البُخارِي² ___ 1_فوائد علیّة ،علیّ بن عبدالله نهاوندی ،نسخهٔ خطّی کتابخانهٔ مرکزی دانشگاه تهران به شمارهٔ۳۸۰۹،صفحهٔ ۲۱۸ 2_الکشکول ،آقابزرك الطّهراني ،تحقیق سیّد جعفر حسینی اشکوری ،صفحة ۸۰ 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
✴️ یک بسته کتاب جدید ویژه فاطمیه ۱۴۴۴ 🔻 آثار جدید از مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه): 📕 اسلام، ایران، ناسیونالیسم 📕 طلوع بی‌پایان (پاسخی به شبهات زندگی، سیره و شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها) 📕 از شبهه تا فتنه (پاسخ به شبهات و چالش‌های فکری معترضان) ✅ دانلود از: : https://fa.wikipasokh.com/view/کتاب_پاسخ ◄ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️ @spasokh‌
شیوه حفظ دیانت در وضعیت تکثر اندیشه و عقیده_اورعی، یوسفی.mp3
45.43M
💥 نشست علمی "شیوه حفظ دیانت در وضعیت تکثر اندیشه و عقیده" 🎤ارائه: اساتید یوسفی، اورعی 🕌مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
جلسه منبر و روضه هفتگی بیت آیت‌الله سیدعلی هاشمی گلپایگانی (ره) فرزند عارف بالله حضرت آیت الله سیدجمال گلپایگانی(ره) در تهران 🌐 سایت: www.rajabieh.ir 📽 آپارات: www.aparat.com/rajabieh.ir 📲 سامانه پیامک: ۵۰۰۰۵۰۰۰۱۱۰ 🌐 https://t.me/Rajabieh ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥ما در قضیه ی رسانه و تبلیغ و ترسیم واقعیات کوتاهی داریم... بیانات معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای شاهچراغ ۱۴۰۱ ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️کجا نظارت هست؟! انتقاد شدید پرفسور مهدی از عدم نظارت دقیق بر نشر کتاب و انتشار کتب ضاله آتئیستی + عدم ترجمه کتاب شرح حال ۱۲ فیلسوفی که متدین شدن! ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
24.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥نظر حضرت آیت‌الله در خصوص نظام‌های اقتصادی در جمع اندیشمندان اقتصاد اسلامی 〽️ اقتصاد دولتی(نظام سوسیال شرق)،اقتصاد خصوصی (نظام کاپیتال غرب)و اقتصاد خصولتی (تلفیق دو شر)بیّن الغی(باطل)است! ✅ تنها راه عزت حرکت به سمت اقتصاد عمومی (مردمی)است. 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
18.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥پاسخ حضرت آیت الله (ره) به سوال پزشک سوئدی درباره مشروبات الکلی در بیان حضرت آیت الله 🔴 @kashkolenab