eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 #پاسخ_رهبر_انقلاب در مورد انتخاب بین #کار_اجرایی و #کار_فرهنگی 🔴 ❌⭕️ #هدایت جامعه انقلابی، #کار_اساسی_امروز ⭕️❌ ❎ببینیم محکمات امام(ره) چیست؟❎ 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🚌 #کاروان_ایستادگی 🚌 🔆 #منزل هفتم: خیریه جوادالائمه(علیه السلام) 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌿 🌿 ✴️ ✴️ 🔆 🔆 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔴حبیب پور: من سرباز نظامم / بچه حزب اللهی ها طوفان بپا می کنند. 🔆حبیب پور مدیر موسسه خیریه جوادالائمه در آخرین روز از اردوی بازخوانی انقلاب اسلامی « روایت ایستادگی » که در محل همین موسسه واقع در مسجد امیر المومنین(ع) اسلام شهر برگزار شد ضمن اشاره به خاطره دیدار با رهبری اضافه کرد که حضرت آقا فرمودند: پخش کردن بسته های غذایی خیلی هم مهم نیست باید آن خانواده ضعیف را کرد. ✴️حبیب پور اضافه کرد: ما هم در ابتدا بسته غذایی پخش می کردیم اما رویکرد خود را در بحث خیریه تغییر دادیم و شروع به افراد ضعیف جامعه اطراف خود کردیم و هدف اصلی را در برنامه خود قرار دایدم. ✳️وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال، ابتدا به سراغ رفتیم که با کمترین آورده بیشترین دستاورد را می توان به دست آورد و حدود 110 نفر مجموعا در این موسسه مشغول به کار هستند که از این تعداد 80 نفر متعلق به مجوعه پوشاک می باشد. 💢مدیر پوشاک ایرانی اسلامی کسا ضمن اشاره به قصد افزایش و توسعه در بخش تولید و نیروی کار خود اضافه کرد: خیلی وقتها به دلیل محدودیت ها شکل کار را تغییر دادیم و واحد تولیدی خود را از صورت متمرکز خارج کردیم و به سراغ خانواده ها برای ایجاد اشتغال رفتیم به این صورت که دستگاه و چرخ های خیاطی را در خانواده ها پخش کردیم. 🌿حبیب پور با اشاره به اینکه بزرگترین قوت قلب برای ما همین شرکت در جنگ اقتصادی و جهاد اقتصادی است و البته عکس العمل خانواده ها در قبال تلاش به توانمند سازی آنها افزود: اگر بچه حزب اللهی ها و قشر مذهبی جامعه، خود را در آن جایی قرار دهند که باید باشند به پا می شود و جامعه قطعا متحول می شود. 🎙وی ادامه داد : اتفاق بعد از محرومیت زدایی و حرکت به سمت محرومین گرایش محرومین به سمت است. مدیر جهادی این موسسه در پایان به ظرفیت های موسسه جوادالائمه و باقی فعالیت های این موسسه مانند و واحد مشاوره و که در مجموعه موسسه برقرار است اشاره کرد و افزود: ما برای زوج های جوان طرح های مختلف رفاهی، از قبیل سفر رایگان مشهد، وام قرض الحسنه ازدواج و... قرار می دهیم البته با شرط حضور در کلاس های مشاوره ریحانه که این کلاس ها بسیار مفید و کوتاه برگزار می شود. 🔆🔆🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔆 (۷) 🔆 🔴 ترکیب این دو بُعدی که در امام(ره) بود جز در پیامبر خاتم و پیامبران در کسی نبود... 💠 امام[خمینی] این شخصیت برجسته و ممتاز، در و چهره مشاهده میشود، در ، یک چهره، چهره و است، و یک چهره، چهره یک و است. این دو باهم، از آن کارهایی است که جز در ، جز در مثل حضرت و حضرت ، جز در خاتم(صلی الله علیه و آله)انسان نمیتواند دیگر پیدا کند. 🌿🌿🌿🌿کانال خانه طلاب جوان⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
🔴 مهمترین کار انقلاب 🔴 #امام_خامنه_ای #نظام_مردم_سالار 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆«بعثت انقلاب»🔆 🌹انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شد...🌼 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
🔆«بعثت انقلاب»🔆 🌹انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شد...🌼 #جای_شهدا_خالی 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🔆 دوران پیری انقلاب نیست، دوران عقبگرد انقلاب نیست، دوران و انقلاب است. 🔆 انقلاب در چهل سالگی، بحمدالله با ، با و با برافراشته بودن پرچم‌های اصلی، همچنان دارد به پیش می‌رود. 🔆🔆🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰🔰 @KhaneTolab
1⃣انقلاب درونی 💠 امام (رحمه‌الله‌علیه) ریشه انقلاب را، می‌دانند و می‌فرمایند تا وقتی این انقلاب درونی باشد، ارزش‌ها پابرجایند. ⭕️ برای تحول درونی هم چند محور بر می‌شمرند: تحول از خوف به شجاعت، از یأس به اطمینان و امید، از توجه به خود به توجه به خدا و از تفرقه به اجتماع. ایشان می‌فرمایند که از و به رمز پیروزی است. ✴️حضرت امام(رحمه‌الله‌علیه) اساس همه این تحولات را و می‌دانند. روح و معنای حقیقی شهادت‌طلبی و ظلم‌ستیزی هم و است. ✳️امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) معتقد است تمام تحول‌های اجتماعی کلان به برمی‌گردد، یعنی تحول‌های اجتماعی از شروع می‌شود و منطقی که حضرت امام (رحمه‌الله‌علیه)در کل این جریان مشاهده می‌کند همان قرآنی است: «إِنَّ اللَّهَ لا یغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ». سنت الهی و قرآنی پابرجا است؛ وقتی تحولات فردی شکل بگیرد، اجتماع بستر لازم را برای تحول در حوزه ملت پیدا می‌کند و ملت آماده تحول خواهد شد. 🔴ادامه دارد... 🔶 منبع: نشریه خط (خانه طلاب جوان) 💢⭕️💢⭕️کانال خانه طلاب جوان💎💎💎💎 @KhaneTolab
2⃣سنت معجزه 🌕حضرت امام (رحمه‌الله‌علیه) احساس می‌کند که اینجا یک دیگر در حال رخ‌دادن است. یکی از سنن الهی این است که همه تحولات اجتماعی بر می‌گردد به . سنت دیگری که امام (رحمه‌الله‌علیه) احساس می‌کند در قضیه انقلاب در کنار سنت اول جاری شده است، سنت است. 🔆 ... یعنی سنت جریان الهی در بستر ؛ یعنی سنت جریان اراده روشن الهی در بستر اراده عمومی الهی. چون اراده عمومی الهی برای همه روشن و قابل‌فهم نیست. لکن معجزه به‌گونه‌ای است که همه به اعجاز آن می‌توانند پی ببرند...امام (رحمه‌الله‌علیه) در خصوص ملت ایران و مسائلی که در انقلاب پیش آمد معتقد است که یک سنت حاکم بر سنن عمومی در حال جریان است. ⭕️ممکن است اگر کسی به صحبت‌های امام (رحمه‌الله‌علیه) دقت ویژه‌ای کند، احساس کند که ایشان همه ریشه‌ها و فروع کار را به دست می‌داند و مردم را به ‌هیچ ‌وجه دخیل در تحولات نمی‌داند، در حالی که ریشه این اعجاز و سنت حاکم بر سنن عمومی را ایجاد می‌کند. منتها نکته اینجاست که مردم اگر مطابق این نظام ویژه متحول شوند و یک گام به سمت خدا بردارند، خداوند متعال به لحاظ سنن برتر به آن‌ها خواهد کرد و این همان ، یا است. پس امام (رحمه‌الله‌علیه) معتقد است یک چنین تحولی در مردم ایران به وجود آمده است که ریشه‌اش برمی‌گردد به و در مقابل ظلم ایستادن که جوهره حقیقی آن همان یک ملت است. 🔴ادامه در روزهای آینده... ✅☑️✅☑️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @KhaneTolab
خانه طلاب جوان
2⃣سنت معجزه 🌕حضرت امام (رحمه‌الله‌علیه) احساس می‌کند که اینجا یک #سنت دیگر در حال رخ‌دادن است. یکی
3⃣فطرت انسانی 🔆یک پایه اساسی در نگاه حضرت امام و حضرت آقا مسئله و تکیه بر آن است. 💠...این ظرفیت‌ها در عرفان وجود دارد. فطرت انسانی که همه و اند؛ همه به طرف میروند؛ ؛ اینکه عاقبت کار از آن است؛ این نگاه‌ها وجود دارد. چندین عامل باعث می‌شود بسیاری از عرفا به طرف شدنش نروند. بخشی به استعدادهای خودشان بر می‌گردد. ❌...بسیاری از کسانی که در فضای عرفانی قدم برمی‌دارند به لحاظ بیش از آنکه مثلاً در بخواهند سیر کنند از آن‌ها بر نمی‌آید. این‌ها فقط نباید مزاحم راه باشند، ولی همین که دارد، این مقدار برایش کافی است. 🔴جمله بحث‌های دیگری که در این مسئله داریم، است. بنا بر تحلیلهای عرفانی، به مظهریت اسماء الهی برمیگردد. تنها عده‌ای از عارفان هستند که به لحاظ مظهریت اسماء نسبت به دیگر اسماء الهی . ✴️واقعا طبیعت عرفان و و و نیست. یکی از کسانی که توجه جدی به این فضا کرده و بحث مظهریت اسماء در ایشان قابل تأمل است، است. 🔴ادامه دارد... 🔴🔴🔴🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
3⃣فطرت انسانی 🔆یک پایه اساسی #مردم‌سالاری_دینی در نگاه حضرت امام و حضرت آقا مسئله #فطرت_انسانی و تک
4⃣توحید محوری 💠 به نظرم نقطه ثقل عرفانی امام، است یعنی بحث نیست، نه اینکه اصلاً در کارش نباشد، روی آن نیست، بلکه روی مسئله توحید است. آن چیزی که از طبع کار عرفانی امام برمی‌آید، حقیقت توحید در تمام است. ✴️ در بحث اینکه آیا انسان به لحاظ سلوک به درجات طریقت و حقیقت که رسید نیاز به دارد یا ندارد؛ جواب امام، جواب خاصی است. من حتی در خیلی آثار و کتاب‌ها ندیدم. ایشان می‌گوید وقتی کسی به مراتب بالا رسید، آیا نباید آن حقیقت را به تمام ساحت‌های وجودی خودش تمشی بدهد؟ این یعنی رعایت بندگی و عبودیت در تمام سطوح حتی اعضا و جوارح. امام همین اندیشه را می‌خواهد هم بدهد. این‌ها اصول عرفانی است، در این معنا تمرکز کرده است. با این تمرکز بر توحید هیچ ساحتی را نباید خالی گذارد. ✳️نگاه امام به اسلام هم همین است. اسلام در هم هست. نمی‌تواند ظلم را قبول کند و لذا اینجا نزاع بین حق و باطل درمی‌گیرد و ما دائم باید این فضا را بسط بدهیم و جلو ببریم. فکر می‌کنم این مسئله در امام خیلی جدی شده است، مثلاً ممکن است بسیاری از عرفا اصلاً به اندیشه اجتماعی نرسیده باشند، نکته مهمی است. امام به این اندیشه اجتماعی رسیده است حالا که به اندیشه اجتماعی رسیده، میخواهد اصول و عرفانی که بسط توحید در همه ساحت‌ها است را جریان بدهد. و اتفاقاً احساس می‌کنند انبیاء و ائمه معصومین هم همینگونه عمل می‌کردند، مثل تفاوتی که بین امام و دیگر فقها در بحث ولایت فقیه است. ولایت فقیه قبلاً بوده اما خیلی با نگاه امام فرق می‌کند. یک نگاه تعبدی خاص در دیگران است. ولی امام در یک ساختار کاملا معقول ولایت فقیه را می‌بیند لذا از کسی که ولایت فقیه را قبول نداشته باشد تعجب میکنند. ایشان قائلند یعنی . 🔆من احساس می‌کنم تلقی حضرت امام در فضای عرفانی هم به همین شکل است که را برای میبینند. بارها حضرت امام روی این تأکید کرده است. یعنی جریان دادن و الهی به همه ساحت‌ها. 🔴ادامه در روزهای آینده... 🔆🔆🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
🚌 #کاروان_ایستادگی 🚌 🔆 #سردارِ_هنر_مقاومت (استاد مسعود نجابتی)🔆 🌿 #منزل_چهارم: جشنواره هنر مقاومت
🏤🏢 در طبقه ۴۱ این ساختمان چه خبر است؟!🏫🏢 🔴🔈 گزارش خبرگزاری فارس🔰🔰🔰 همراه با طلبه‌های جوان در « »در طبقه ۴۱ این ساختمان چه خبر است؟! 🚌 کاروانی راه انداخته‌اند به سمت تهران؛ کاروان روایت ایستادگی. طلبه‌ها آمده‌اند به چشم خود ببینند آنان را که ایستاده‌اند؛ عزم دیدار فعالان اجتماعی را دارند و جهادگران و هنرمندان انقلابی را. در نمایشگاه همراهشان بودیم. 🔆🔆 ادامه را بخوانید🔰🔰🔰 https://www.farsnews.com/news/13971118000878/در-طبقه-4-این-ساختمان-چه-خبر-است 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🔆 #پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما (۸)🔆 💠 واقعا امام(ره) انسان عجیبی بود، اصلا پیدایش و وجود این انسان با آن ابعاد، هیچ قابل تحلیل نیست جز اینکه بگوییم #تفضل_الهی بود برای اینکه #چرخشی در تاریخ و در حرکت قافله عظیم بشری بوجود آورد، دستی باید از #غیب ظاهر می شد، خدای متعال این دست را ظاهر کرد. ⚜۱۳۶۹/۰۳/۰۱ #امام_خامنه_ای #شخصیت_امام_خمینی 📖📖کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
🔴 خبر ، روایت و گزارش های (( کاروان ایستادگی)) به مرور در کانال خانه طلاب جوان منتشر می گردد....🌿
🚌 🚌 🏡 منزل ششم: دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن مرادی(طلبه جهادگر و فعال فرهنگی، مدیر موسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین) 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 باید طلبه کارگر تربیت کنیم/ محرومیت زدایی هدف اول ما نیست! 🔴 ✴️ حجت الاسلام مرادی طلبه فعال انقلابی و جانباز سوریه در آخرین روز از اردوی بازخوانی انقلاب اسلامی « روایت ایستادگی » ضمن اشاره به فعالیت های جهادی خود گفت: هدف اول ما تقویت در طلاب است و را خود قرار داده ایم. ✳️ حسن مرادی پس از اشاره به دوران تحصیل خود و اهتمام ویژه به امر تحصیل، آشنا شدن خودرا با مناطق محروم بر اساس یک اتفاق دانست و افزود: ابتدا هدف خود را در فعالیت جهادی، رفع محرومیت قرار داده بودیم، اما پس از گذشت زمان و فعالیت جهادی مستمر تقویت را هدف اول خود قرار دادیم. هدف دوم را برای فعالیت های فرهنگی و جهادی و هدف سوم را برای فعالیت های خود قرار دادیم. ⭕️رییس موسسه بلاغ مبین پس از بیان فعالیت های خود در مناطق محروم افزود: ابتدا در منطقه بازفت و اندیکا که بسیار محروم بودند فعالیت می کردیم که علاوه بر فقر مادی، این منطقه از محرومیت معنوی زیادی هم رنج می برد، تا اینکه طی یک اتفاق، نامه ای از طرف گروه ما به حضرت آقا رسید. و این اتفاق در نهایت منتج شد به 180 میلیارد تومان بودجه در سال 87 که در این منطقه برای رفع محرومیت اختصاص داده شد و در نهایت به سبب فعالیت جهادی و عنایت ویژه حضرت آقا به منطقه شکل گرفت. 💢وی به فعالیت دیگر خود تحت عنوان صحابی عمار اشاره کرد و ادامه داد: این گروه مختص اهل سنت است و رسالت ما در این مجموعه صرفا توانمندسازی اهل سنت در است به این صورت که دانش آموزان نخبه را جذب می کنیم و برای این عزیزان کلاس علمی ، اردو و فعالیت های غیر دینی در جهت رشد اجتماعی برگزار می کنیم. ❎مرادی فعالیت دیگر خود را طرح طراوت ماندگار در عرصه محیط زیست معرفی کرد و گفت: فعالیت در عرصه که در دین ماهم بسیار به آن تاکید شده است در بین قشر انقلابی بسیار مهجور واقع شده است و در این عرصه به شدت خلاء حضور افراد انقلابی وجود دارد وی در ادامه به فعالیت های این گروه در عرصه و از طبیعت و تاثیر عجیب آن در بین مردم اشاره کرد. 🔆 مرادی گروه امام موسی صدر را واحد جهادی معرفی کرد و هدف آن را آشنایی با کار جهادی و سپس اجرای این مدل از فعالیت در کشور خودشان عنوان کرد. 📖رییس گروه طراوت ماندگار به تاسیس خود اشاره کرد و گفت: هدف اصلی مدرسه علمیه ما تربیت طلبه ، ، و البته است ضمن آنکه در این مدرسه قصد مستند سازی از تجربیات خودمان را داریم و سپس انتقال آن به افرادی که برنامه چنین کاری را دارند. 🎙حسن مرادی در پایان گفت: حوزه ما است و قصدمان تقویت بچه ها است و ادامه داد: در صورت تقویت این روحیه است که طلبه ها روحیه جهادی پیدا می کنند اما باید آشنایی بچه ها با کار جهادی متناسب با سن آنها باشد. 📎❎📎❎کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
گزارش فعالیت های سال 93.pdf
18.37M
🔈 گزارش برخی از فعالیت های موسسه بلاغ مبین 🔈 ✴️✴️خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 بیانیه خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان 🔴 نگاهی کلی به بیانیه‌ای که از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد: 🔶 جمهوری اسلامی ویژگی هایی دارد از جمله: 1️⃣ برای همه چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است چون ویژگی‌هایی مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری در فطرت بشر است. 2️⃣ به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان میدهد. ولی از ارزشهایش فاصله نمیگیرد. 3️⃣ انعطاف‌پذیر و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است. اما تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. 4️⃣ پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده است. متحجّر و در برابر پدیده‌ها و موقعیّتهای نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست. 5️⃣به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است. 6️⃣ این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. در هیچ معرکه‌ای گلوله‌ی اوّل را شلیک نکرده است، ولی پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. 7️⃣ از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است و با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان ایستاده است 📚 درس هایی که رهبرانقلاب به عنوان نسل اول انقلاب برای جوانان گفتند: ✊🏻 همه چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه ‌بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی و چه آمریکا و قدرت های شرق و غرب. ✌🏻 هیچ تجربه‌ی پیشینی و راه طی شده‌ای در برابر ما وجود نداشت. اما گام های بزرگی را طی کرد. 🌱 ثمرات و نتایج گام اول انقلاب: 1️⃣ ثبات و امنیّت کشور و تمامیّت ارضی و حفاظت از مرزها. 2️⃣ موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی. 3️⃣ مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانید. 4️⃣بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی را به گونه‌ی شگفت‌آوری ارتقاء داد. 5️⃣ کفّه‌ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد. 6️⃣ عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. 7️⃣ تبدیل شدن به نماد پر ابّهت و با شکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان. 🔆 ماموریت های نسل جوان برای گام دوم انقلاب: 1️⃣ علم و پژوهش: دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است... ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم. 2️⃣ معنویّت و اخلاق: معنویّت به معنی برجسته کردن ارزشهای اخلاق به معنی رعایت فضلیت‌های اخلاقی 3️⃣ اقتصاد: جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند. 4️⃣ عدالت و مبارزه با فساد: مّا تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، بشدّت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست. 5️⃣ استقلال و آزادی: استقلال ملّی به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرتهای سلطه‌گر جهان است. و آزادی اجتماعی به معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است. 6️⃣ عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن: این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند. 7️⃣ سبک زندگی: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است. 📝 مطالعه متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
971122_بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
332.7K
🔴 مهم 🔴 📖متن بیانیه گام دوم انقلاب 📖 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
پیش نیاز درک پیام مهم رهبری در گام دوم.pdf
2.28M
#مهم ✔️پیش نیاز درک 🔆بیانیه تفصیلی رهبر انقلاب در تبیین #گام_دوم_انقلاب خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان. #امین_انقلاب_16 #منظومه_فکری_رهبری ✅ @shenakhte_rahbari
خانه طلاب جوان
4⃣توحید محوری 💠 به نظرم نقطه ثقل عرفانی امام، #توحید_محوری است یعنی بحث #معرفت_نفس نیست، نه اینکه ا
5⃣امتداد اجتماعی عرفان 🌕 ، و بسترهایی از این قبیل در خود عرفان وجود دارد. آنچه که به عنوان می‌خواهیم در نظر بگیریم، به نظرم همین خوانش و قرائت از عرفان باید باشد یعنی این مسائل و مسائلی از قبیل توجه به یا تمشی دادن در همه بسترها. باید اینجوری بیاندیشیم و این فضا را ترویج کنیم اما این به معنای حذف بقیه نگاه‌ها نیست، بلکه این باید یک باشد که همه نگاه‌ها در دلش باشند. استعدادهای متعدد بشری باید در ذیل حکومت اسلامی وجود داشته باشد. ولی باید همین نگاهی باشد که حضرت امام(ره) مطرح کرده است. هنوز برای اذهان بسیاری از فرهیختگان ما چه در حوزه و چه در دانشگاه دخالت ابعاد عرفانی در کاملاً مبهم است. 💠 بُعد عرفان باید شود، یعنی تک تک مباحث نظری عرفان به لحاظ ظرفیت‌های اجتماعی مورد بحث قرار گیرد و نظر مخالفین و موافقین بیاید. به نظرم یک کار عالی است. اگر ما این کار را کردیم، من فکر می‌کنم ماحصلش می‌شود برداشتی که امام از عرفان دارد یعنی همان نگاه توحیدی که در همه ساحت‌ها امتداد پیدا کرده است به ویژه که ذهن امام به حساس شده است. یعنی آن فضای عرفانی که تا حالا گمان می‌شده که در ابعاد اجتماعی تمشی ندارد، ایشان می‌گوید طبیعتش این است که تمشی پیدا بکند. اگر این بحث‌ها حاد شود، ممکن است حتی امام در برخی جاها قلم هم نزده باشد ولی با توجه به نگاه امام به عرفان، سراسر می‌شود برداشتی که امام از عرفان دارد. ⭕️...وقتی شما زوایای کار را نگاه می‌کنید، به یک مدل ویژه‌ای از میرسید. من هر چه در این مقوله فکر ‌کردم، بیشتر به نگاه امام به فضای عرفان نزدیک‌تر می‌شوم. امام روی جای درستی پا گذاشته است و عرفان می‌تواند این ظرفیت‌ها را داشته باشد. مثلاً در مباحث نظری گفتند مباحث اجتماعی و تمدنی بر اساس اعتبار کثرت شکل می‌گیرد در حالیکه در عرفان وحدت و نفی کثرت است، خوب شما میدانید عرفان یک نگاه خاص به کثرت دارد. اتفاقاً اگر خوب تامل کنید، این نگاه ویژه به کثرت یک مدل زیبایی از جریان اجتماعی و حکومتی می‌سازد. یک وحدت قاهر بر کثرت و کثرت متلائم با وحدت به نحو زیبایی شکل میگیرد. ❌...اکثر کسانی که به امتدادهای اجتماعی عرفان اشکال گرفتند ویژگیها و ابعاد و را مورد توجه قرار دادند در حالیکه باید پرسید شما چرا و را نگاه نمی کنید. 🔴ادامه دارد... 💠💠💠💠کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
5⃣امتداد اجتماعی عرفان 🌕 #عرفان_حماسی، #عرفان_ظلم_ستیز و بسترهایی از این قبیل در خود عرفان وجود دار
6⃣مَشرَبِ جمعی 🔴❌ یک بحث مهم به عنوان یک کد خیلی اساسی برای انواع مطالعات اجتماعی بحث است. ما باید انبیا را به لحاظ مشربشان مورد مطالعه قرار دهیم، مشرب یحیوی، مشرب عیسوی، مشرب موسوی، مشرب موسوی یک مشرب ویژه است. رسول گرامی اسلام دارد. بر اساس روایات و گفته های اهل معرفت در علمای امت ختمی برخی‌ها دارای مشرب جمعی اند یعنی بر قلب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم هستند. 🔵🔴ما میگوییم حضرت امام دست کم یک نمونه خوبی از این معنا است. نمی‌گویم عالی ترین نمونه اما دست کم نمونه خوبی است، البته باید بررسی کرد، چه بسا در رعیت یعنی در غیر معصومین بگوییم است. این‌ها به بررسی میدانی نیاز دارد. همه علما اینجور نیستند. هم در فضای روایات این لمحه‌ها پیدا می‌شود هم در بیانات عرفا هست که بسیاری از علمای امت ختمی بر مشارب دیگر انبیا هستند. این خیلی مساله را باز می‌کند. یکی عیسوی مشرب و دیگری موسوی مشرب است. ولی همه صراط مستقیم اند، کی باید حاکم باشد، . 💢ما چرا منتظر امام معصوم هستیم؟ چرا در عصر امیرالمومنین کسی نباید حتی سراغ اویس قرنی و کمیل برود؟ چرا در زمان ائمه معصومین تنها امام معصوم محور است و الان هم منتظر حضرت هستیم؟ چون ائمه بر قلب محمدی صلی الله علیه و سلم هستند، مشرب جمعی دارند. این‌ها باید باشند. 🔴پایان🔴 ⏹⏺⏹⏺کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔆 (۹) 🔆 💠او با عمرى که روزها و ساعتها و لحظه هایش با و سپرى مى شد، صدها آیه ى قرآن را که در توصیف مخلصین و متقین و صالحین است، و ساخت. 💠او قرآن را نه فقط در محیط زندگى جامعه و با تشکیل جامعه ى اسلامى، بلکه در و تحقق بخشید. 💠او، آن روح الله بود که با و و و مصطفوى، به کمر بست؛ تخت فرعونهاى زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور روشن ساخت. 💠او به انسانها ، و به مؤمنان ، و به مسلمانان و ، وبه دنیاى مادّى و بى روح ، و به جهان اسلام ، و به مبارزان و مجاهدان فى سبیل الله و داد. 💠او بتها را شکست و باورهاى شرك آلود را زدود. او به همه فهماند که ، على وار زیستن و تا نزدیکى مرزهاى عصمت پیش رفتن، افسانه نیست. 💠 او به ملتها نیز فهماند که قوى شدن و بند اسارت گسستن و پنجه در پنجه ى سلطه گران انداختن، ممکن است. 💠 را صاحبان بصیرت در چهره ى منور او دیدند و طعم برّ الهى را که در حیات و ممات بر او مى بارید، همه چشیدند. دعاى او مستجاب شد که مى گفت: الهى لم یزل برّك علىّ ایام حیاتى، فلاتقطع برّك عنّى فى مماتى. 🔅۱۳۶۸/۰۴/۲۳ ⭕️🔴❌📌کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab