eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 🌀🔶 سلسله جلسات دانش‌افزایی 🔸🌀 🔻 برای استفاده از هر یک از این جلسات، آن جلسه را کلیک کرده و استفاده نمایید. 🔹 جلسه اول: حجت الاسلام رهدار (لغو شد) 🔸 جلسه دوم: مبلغ بین‌الملل سرکار خانم دکتر ربانی 🔹 جلسه سوم: حجت الاسلام سیفایی 🔸 جلسه چهارم: حجت الاسلام رهنما 🔹جلسه پنجم: آقای دکتر مقصودی 🔸جلسه ششم: آقای دکتر کوشکی 🖇کانال نشریه خط 🔰 @KHAT_NASHRIYE 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1_1496474701-Organized.pdf
984.2K
نقد چالشی بر سخنان جنجالی دکتر محقق داماد 👈 تقریر از تاریخ حوزه: مصاحبه روزنامه فرهیختگان با استاد محمدصادق "انتشار بمناسبت سالگرد هجرت حضرت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری (ره) به قم" ▫️حاوی: 1⃣ اشتباهات عجیب آقای در گزارش تاریخ 2⃣ رازگشایی از اهداف در تأسيس حوزه قم 🔰 متن نوشتاری مصاحبه 🔰 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 دوره 💬با اعطای مدرک 🔸بررسی متن و فرامتن منشور روحانیت 🎙استاد: حجت‌الاسلام کاظم زاده ⏰چهار جلسه 🔸بررسی جنبه‌های تاریخی منشور روحانیت 🎙استاد: فرهاد نقدی ⏰چهار جلسه 🕗آغاز دوره: پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ پایان: پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ 🔊بارگزاری صوتها در کانال نشریه عهد @nashriyeahd  🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
ماه توسل و توجه و عبادت 🔸 ما وارد شدیم. ماه ، ماه ، ماه ؛ وَ اسمَع دُعائی اِذا دَعَوتُک، وَ اسمَع نِدائی اِذا نادَیتُک؛ فصل مناجات با خدای متعال، فصل مرتبط کردن این دلهای پاکْ با معدن عظمت، با معدن نور؛ این را قدر باید دانست. 🔸 این یک تحفه‌ای است که در اختیار ما قرار داده شده است. خب ما دعا خیلی داریم، همه‌ی این دعاها هم پر از مضامین عالی است، امّا بعضی یک برجستگی خاصّی دارند. 🔸 ماه یک چنین ماهی است؛ دلهای پاک، دلهای نورانی، دلهای جوان، از این موقعیّت بهره بگیرند، استفاده کنند، رابطه‌تان را با خدا قوی کنید. 🗓 ۱۳۹۲/۰۳/۲۲ 🚩 حلول ماه شعبان مبارک. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پذیرش سراسری حوزه های علمیه 🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه پذیرش به آدرس زیر مراجعه نمایید: 🌐 paziresh.ismc.ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 روز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌الصّلاةوالسّلام روز باعظمتی است. 🚩 به فرمایش مرحوم آقای حاج میرزا جواد آقای تبریزی ملکی - عالمِ فقیهِ عارفِ بزرگوار - عظمت روز را باید به‌عنوان پرتوی از عظمت حسین‌بن‌علی به‌شمار آورد؛ روز بزرگی است. در این روز کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود. 🚩 این بزرگوار در تاریخ بشریّت، یک حرکتی را - که نظیر و شبیهی ندارد - ارائه‌ی به تاریخ کرد و در مقابل چشم بشریّت گذاشت که هرگز فراموش نخواهد شد؛ الگو است. فداکارىِ برای هدف الهی، در آن حجم، در آن مقیاس عظیم؛ فداکارىِ به معنای دادن جان خود، جان عزیزان؛ اسارت حرم اهل‌بیت، با آن وضع، با آن فجاعت؛ تحمّل این حادثه‌ی سخت، برای اینکه اسلام بماند، برای اینکه ظلم‌ستیزی به‌عنوان یک اصل در تاریخ اسلام و در تاریخ بشریّت به یادگار بماند؛ این چیزی است که دیگر نظیری برای آن نمیشود پیدا کرد. 🗓 ۱۳۹۲/۰۳/۲۲ علیه‌السلام 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
بعثت، انقلاب اسلامی و اثاره عقول 🔻 طبق فرموده امیرالمومنین در خطبه‌ای از -نهج_البلاغه ، همواره هدف «بعثت انبیاء»، «اثاره عقول» و «یادآوری نعمات منسیه» است. ایشان این چنین میفرمایند: "... فَبَعَثَ فِيهِمْ رُسُلَهُ وَ وَاتَرَ إِلَيْهِمْ أَنْبِيَاءَهُ لِيَسْتَأْدُوهُمْ مِيثَاقَ فِطْرَتِهِ وَ يُذَكِّرُوهُمْ مَنْسِيَّ نِعْمَتِهِ وَ يَحْتَجُّوا عَلَيْهِمْ بِالتَّبْلِيغِ وَ يُثِيرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ ..." "پس خداوند رسولانش را بر انگيخت، و پيامبرانش را به دنبال هم به سوى آنان گسيل داشت، تا اداى عهد فطرت الهى را از مردم بخواهند، و نعمت‌هاى فراموش شده او را به يادشان آورند و با ارائه دلايل بر آنان اتمام حجت كنند، و نيروهاى پنهان عقول آنان را بر انگيزانند." (خطبه ۱ نهج البلاغه) 🔻 هدف انبیای عظام الهی و بعثت ایشان یکی پس از دیگری، یادآوری ارزش‌های فراموش شده انسانی و نشان دادن دنیای عظیم استعدادهای انسان است که این دو همواره در میان غبارهای ظلم و جور حکّام زمانه، فرعون‌های زمان و حمله غفلت‌خیز هوی و هوس بوده‌اند. 🔻 این وظیفه انبیاست که به عنوان یک الگوی طراز و انسان کامل نسبت به عصر خویش ، عقل بشر را غبار روبی کنند و با دعوت آنان به فطرت پاک انسانی ، آن‌ها را به قدرت عظیم درونی خویش آگاه سازند، تا از بند جهل و هوس خود و بند حکام جور، آزاد شوند. 🔻 هر نبی بعد از نبی دیگر، در پی آن بوده که این نقشه‌ی الهی را همچون یک «دوی امدادی» تکمیل کند و عقل و فطرت پاک الهی را مثل فواره‌ای از آب زلال، استخراج بکند تا جهان به سیطره‌ی انسان‌های الهی و صاحبان عقل و فطرت صاف بیافتد. 🔻 اکنون و در ، ما با شواهد متقن و محکم، خودمان را ادامه و امتداد مسیر نورانی انبیای الهی میدانیم. 🔻 با یک خیزش بعثت گونه همواره در پی آن بوده که فطرت جهانیان را غبار روبی کند و عقل خدا ترس و از غیر نترس را بر جهان حاکم کند. این غبارروبی فطرت برای ایجاد خیزش و برای عرفان نفس انسانی، از همان کلمات آغازین بنیان گذار هویداست. "ای سران اسلام به داد اسلام برسید! ای علمای به داد اسلام برسید! ای علمای به داد اسلام برسید ! اسلام از دست رفت" این صدای رسای امام است درآبان ۱۳۴۳. 🔻 ایشان در خطاب به امامان جامعه، یعنی صنف روحانیت، با تذکری محکم و شجاعانه، خواستار خیزش و دفاع از کیان اسلام هستند. حقیقت ماجرا این است که سخنرانی امام در این تاریخ و در خرداد ۴۲، در قالب تذکر است. تذکر و یادآوری نسبت به و یا نعمت هایی که در حال از دست رفتن است. این دو سخنرانی تنبه دادن قشر روحانیت به است. گویا این چنین است که ای علمای اسلام دور و برتان را نگاه کنید که ارزش های انسانی دارد از بین میرود. اسرائیل و ایادی کفر دارند همه شعائر را، اسلام را نابود می‌کنند. بیدار شوید و نگذارید چنین شود! 🔻 مقام معظم رهبری در ارتباط بین و قیام حضرت امام ، همین مضامین را بیان می‌فرمایند (۲۱ اسفند ۱۳۹۹): "انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره‌ی معاصر تجدید کرد؛ یعنی خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خطّ مستمرّ بعثت نبوی را در این دوران، با ابتکار خود، با شجاعت خود، با اندیشه‌ی بلند خود، با فداکاری خود پُررنگ کند و نمایان کند.... ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شده بود، احیا کرد و به یاد آورد: «وَ یُذَکِّرُوهُم مَنسیَّ نِعمَتِه؛» و مصداق این جمله قرار داد". 🔻 در واقع حرکت انقلاب اسلامی در جهت حرکت تاریخی انبیای الهی ست. انقلاب اسلامی با بیدار کردن فطرت انسان‌های غفلت‌زده عصر طاغوت، با تذکر نسبت به نعمات از دست رفته و با تکان دادن عقل‌های در گنجینه مانده، جریان تاریخ را متحول کرد و دوباره دل انبیای الهی را شاد کرد و جهان را به الهی شدن، امیدوار. 🔻 انقلاب اسلامی با روآوردن فطرت الهی (فطرت الله التی فطر الناس علیها) به جهانیان نشان داد که زیر بار و رفتن، ترسیدن از طاغوت، انفعال در برابر ظلم‌های مالی، فکری و فرهنگی، باید در هم شکسته شود. و انسان انقلاب اسلامی در قامت یک جامعه و امت، این غل و زنجیرها را شکست و به یک الگوی فراگیر تبدیل شد. 🔻 بدیهی ست که قبل از انقلاب اسلامی، امّت‌های جهان زیرچکمه‌ی قلدرهای زمانه، درحال له شدن بودند و هیچ امتی نبود که سر برآورد و سیلی سختی به صورت ستمگران بزند. اما خمینی کبیر این شجاعت را به همه جهانیان داد که روی پای خود بایستند و جز از خدا از احدی نترسند. جملاتی از مقام معظم رهبری را در این باره بخوانیم: 🔻🔻🔻🔻 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔻 "مسلمانان را از خود بيگانه كرده بودند؛ مسلمان در اطراف دنيا خجالت مي‌كشيد بگويد «من مسلمانم». دولت‌هاى غير اسلامى و ضدّ اسلامى، در كشورهاى خود وضعيّتى به‌وجود آورده بودند كه هيچ جوانِ امروزى، بويى از اسلام حس نكند و خبرى از اسلام نداشته باشد؛ اسلام را متعلّق به نسل گذشته معرّفى مي‌كردند؛ مي‌گفتند «اسلام مُرد؛ رفت؛ تمام شد.»؛ در جوامع مدرن، مترقّى و متمدّن دنيا، كارى كرده بودند كه مسلمانان جرئت ابراز مسلمانى خود را نداشتند؛ يا عمل به اسلام را، بكلّى ترك ميكردند يا اگر هم انجام ميدادند، در خفا و با ترس و وحشت بود." (۱۳۷۴/۰۳/۱۴) 🔻 اما انقلاب اسلامی ورق جهان را به نفع فطرت و به نفع کمال و کرامت انسانی برگردانداند و ظالمین زمانه را انگشت به دهان گذارد. اکنون اگر €اسلامی رخ داده و یا در قلب اروپا، در خیابان های پاریس، جلیقه زردها قیام خودشان را الگو گرفته از انقلاب ۵۷ ایران می‌دانند، تعجب نکنید. این همان میثاق فطرت است که جهانیان عصر حاضر را بدان متنبه کرد. 🔻 مقام معظم رهبری در باب تاثیر انقلاب بر حرکت ملتهای جهان این چنین میفرمایند: "امروز، ملّت‌ها جرئت مي‌كنند اظهار كنند كه مي‌خواهند زير بار قدرت‌هاى بزرگ نباشند. روزى بود كه اين جرئت، از ملّت‌ها گرفته شده بود و به آنها اجازه داده نمي‌شد. شما اين راه را باز كرديد. اين ملّت، به دنيا شجاعت داد. رفتار اين ملّت بود كه همراه با قاطعيّت و هدايت قوىِ آن امام ملكوتى و رهبر بى‌نظير، راه را باز كرد؛ ملّتها را تشجيع نمود؛ را كوچك كرد؛ به او احساس حقارت داد و معلوم شد كه انسانها و ملّتها، داراى قدرتند. امروز، ملّتها بيدار شده‌اند." (۱۳۶۹/۰۲/۰۷) 🔻 آری! این جوهره حرکت انقلاب اسلامی و بعثت نهضت امام خمینی‌ست. 🔻 آنچه عرض شد، از بزرگترین دستاوردهای کیفی و نرم انقلاب اسلامی است که عرضی به وسعت جهان و طولی به دارازی تاریخ بشریت دارد. رضوان خدا بر امامِ عزیز ما که اگر نبود ، در خواب غفلت دچارمرگ خاموش میشدیم... ✏️ نویسنده: سید مهدی هاشمی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⁉️ سیاست یا دیانت 🎙 گفتگوی ویژه نشریه خط با آیت الله 👈 با موضوع: "جایگاه حوزه علمیه در اداره جامعه"زمان: دوشنبه ۱۶ اسفند ماه؛ ساعت ۱۱ 💻 راه دسترسی(لینک) پخش زنده، دو ساعت قبل از گفتگو در کانال قرار داده میشود. 🌐 کانال علمی_فرهنگی نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE 📌 پ.ن: مخاطبین عزیز، سوالاتی که مد نظرتان هست در این گفتگو پرسیده شود را میتوانید به ادمین نشریه ارسال بفرمایید... 🌐 @Sarbazyaser 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🔹 گفتگو با حضرت آیت الله سیفی مازندرانی، در لینک زیر: 🌐 https://www.aparat.com/KhaneTolab/live 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
0⃣2⃣ "إِن تَمسَسكُم حَسَنَةٌ تَسُؤهُم وَإِن تُصِبكُم سَيِّئَةٌ يَفرَحوا بِها ۖ وَإِن تَصبِروا وَتَتَّقوا لا يَضُرُّكُم كَيدُهُم شَيئًا ۗ إِنَّ اللَّهَ بِما يَعمَلونَ مُحيطٌ" (آل‌عمران؛ ۱۲۰) ⏪ 🔻 صبر یعنی چه؟ صبر یعنی در باقی ماندن، از میدان بیرون نرفتن. بعضی از میدان می‌گریزند؛ بعضی نمیگریزند امّا بتدریج از میدان کناره می‌گیرند؛ این خلاف صبر است. 🔻 صبر یعنی کردن، در میدان ماندن، استقامت کردن. صبر یعنی چشم به و به افقهای دور دوختن؛ چشم دوختن به هدفهای دور. 🔻 گاهی انسان از یک موفّقیّت نقد خرسند می‌شود، خوشحال می‌شود، گاهی مغرور میشود، و این است که قانع می‌شود؛ این خطرناک است؛ این موجب می‌شود که انسان در میدان باقی نماند. نه، هدفِ دور را نگاه کنید، را نگاه کنید؛ ببینید پیام حقیقی و چیست و ملّت ایران را و امّت اسلامی را و در نهایت جامعه‌ی بشری را به سمت چه هدفی میخواهد حرکت بدهد؛ به آنجا نگاه کنید. حرکت انقلاب اسلامی یک چنین صبری را لازم دارد. 🔻 و تقوا؛ تقوا با معنای گسترده‌ی خود در این آیه‌ی شریفه مورد توجّه قرار گرفته است؛ هم به است یعنی برای عدم انحراف از جادّه‌ی مستقیم شریعت اسلامی -که در بسیاری از جاها به کار رفته است- هم به معنای پرهیز و مراقبت از خود در مقابل ، به قرینه‌ی آیات قبل از این آیه که درباره‌ی دشمنان است. مراقب باشید؛ در مقابل دشمنید. 🔻 انسان در یک ‌جور زندگی میکند؛ در هنگامی که جنگ نیست، جور دیگری زندگی می‌کند. انسان در یک‌ جور می‌نشیند، یک‌ جور استراحت می‌کند، یک‌ جور میخوابد؛ در اتاقِ راحتِ داخلِ خانه‌ی خود یک‌ جور دیگری می‌خوابد و زندگی می‌کند. بدانید در مقابل دشمنید؛ این را همه‌ی ما باید بدانیم. 🔻 تقوا به این معنا است: مراقبت از خود در مقابله‌ی با دشمن، پرهیز از اعتماد به دشمن -به دشمن اعتماد نکنید- تقوا به این معنا است. 🗓 ۱۳۹۷/۰۴/۰۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡 (بررسی منطق جمهوری اسلامی در قبال بحران اکراین) ⏰سه شنبه ۱۷اسفند ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ 📌لینک نشست وبیناری 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
♦️ سلسله جلسات (17) جلسه هفدهم با موضوع: 🌀سنت‌های الهی در قرآن با تکیه بر دیدگاه شهید صدر (ره ) 🌀 🎙 با ارائه حجت الاسلام هادی 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ سلسله جلسات (١٠) 🛑جلسه دهم با موضوع: 🌀سنتهای الهی در قرآن با تکیه بر دیدگاه شهید صدر (ره ) - بخش اول🌀 🎙 با ارائه حجت الاسلام هادی # حسن زاده 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ سلسله جلسات (17) جلسه هفدهم با موضوع: 🌀سنتهای الهی در قرآن با تکیه بر دیدگاه شهید صدر (ره ) - بخش دوم🌀 🎙 با ارائه حجت الاسلام هادی زاده 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
2⃣1⃣ 🔻 دیده‌اید کتاب «» ی حجازی را؟ این «زیبا» ی حجازی را اگر می‌خواهید بفهمید چیست، به خاطرات مراجعه کنید. جلد دوم خاطرات فردوست، یک، به اصطلاح، بساطی را مشخص می‌کند. 🔻من «زیبا» ی حجازی را سالها پیش خوانده بودم و همین برداشت را داشتم. بعد که این کتاب - خاطرات فرودست - را خواندم، دیدم بله! این، چند جبهه است، که جبهه‌ی فرهنگی‌اش، همین محمد حجازیها و اینها هستند. دیدم قشنگ همان خط را تعقیب می‌کنند. سیاستی در ایران هست و می‌خواهد حکومت کند. پشتش است، است، کمپانیها هستند و جلوش است! 🗓 ۲۲ تیر ۱۳۷۱ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🔹هو الحی🔹 🔶اختتامیه و مرحله نهایی🔶 🔸رویداد احیای عاصمه🔸 پنجشنبه ۱۹ اسفند 🔰رقابت ۴ تیم ۱۳ تیم برای طراحی دوره تخصص فقه تحقق 💢 داوران روز اختتامیه💢 1⃣ حجت الاسلام عالم زاده نوری 2⃣ حجت الاسلام قاسمیان 3⃣ حجت الاسلام وکیلی 4⃣ حجت الاسلام حیدری 5⃣ حجت الاسلام رهدار 💠 با حضور :💠 👤 حجت الاسلام عاشوری 👤 حجت الاسلام علی محمدی 👤 حجت الاسلام سهرابی 👤 حجت السلام گلی ⚠️از تمامی طلاب کشور دعوت می شود با شرکت در اختتامیه علاوه بر مشارکت در روند داوری با ارائه ایده‌های خود به دبیرخانه رویداد تا تاریخ ۱۸ اسـفند از جوایـز ارزشمند مادی و معنـوی بهره‌مند گردند. 📌جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحات رویداد در پیام رسان های اجتماعی مراجعه نمایید. https://zil.ink/ehyaa_e_asemeh 🕗 زمان: پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۳۰ 📍مکان:تهران، حوزه علیمه مشکات علی بن موسی الرضا روابط عمومی 09011305302 @ehyaa_e_asemeh 🔵رویداد احیای عاصمه🔵
علما 4⃣2⃣ 🔸 وقتی انسان به یاد "" باشد، فکرش نورانی می شود. در مقابل، اگر آدمی به باشد، دچار ظلمت روحی می شود. 🔸 هر مؤمنی علاوه بر اینکه باید مراقب رفتارش باشد، باید از فکرش نیز مراقبت کند. 🔸 یکی از دلایل پاسبانی از فکر، این است که رفتار انسان تحت تأثیر اندیشه‌ی اوست و تصورات فکری او بر جسم و عملش نیز اثر می گذارد. 🔸 از این دست است ترشح شدن بزاق دهان هنگام تصور کردن ترشی. و شهوت رانی نیز روح و جان انسان را تیره و آلوده می کند و بر اعمال و رفتار ظاهری او اثر منفی می گذارد. 🔸 به عکس، هرگاه کسی به یاد پروردگار یا حجت کردگار باشد، در واقع به منبع نور متصل می شود و ارمغان پیوند پربرکت فکر با یاد او، گره خوردن نورانیت فکر با عمل صالح است. 🗓 ؛ کتاب فصل فراق 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
♦️ سلسله نشست‌های 5⃣ نشست پنجم 🌀 جریان مافیایی اقتصاد آمریکا🌀 🎤 با حضور: دکتر حسن حسن خانی 🔻 مدرس اقتصاد بین الملل و اقتصاد اسلامی دانشگاه مفید قم ⏰ زمان: پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ساعت ۱۶ 🏣 مکان: خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 فراخوان ثبت‌نام "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"زمان ثبت‌نام: ▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ 🔻 ویژگی‌ها: ▫️فهم تفصیلی و دقیق از استاد سید علی خامنه‌ای ▫️بهره‌مندی از تدریس کتب، توسط ▫️اعطای معتبر در پایان دوره ▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر ▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره ⏪ لینک ثبت‌نام: 🌐 edu.khanetolab.ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 فراخوان ثبت‌نام "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"زمان ثبت‌نام: ▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ 🔻 ویژگی‌ها: ▫️فهم تفصیلی و دقیق از استاد سید علی خامنه‌ای ▫️بهره‌مندی از تدریس کتب، توسط ▫️اعطای معتبر در پایان دوره ▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر ▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره ⏪ لینک ثبت‌نام: 🌐 edu.khanetolab.ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لذت مناجات با حق 🔸 در فرصت باقی‌مانده از بشنویم نکاتی از را از حضرت استاد یزدان‌پناه 🔸 حضرت ره تأکید زیادی بر مناجات شعبانیه داشتند و این فراز را دائما می‌خواندند: "الهی هب لی کمال الانقطاع الیک..." 🔸 اسرار زیادی در مناجات شعبانیه هست و اصل حرف در مورد غفلت ما انسان‌هاست. 🔸 "الهی الحقنی بنور عزک..." فراز نزدیک به آخر مناجات است. صحبت از عز قدس و معدن عظمت است. این که حجب نوری را پاره کنیم تا به عز قدس برسیم. 🔸 این که می‌بینیم کسی مثل ره چندین ساعت عبادت می‌کند، این لذت عبادت به او قوت و غذا داده است که توانسته این جور عبادت کند و الا هر کسی نمی‌تواند این چنین عبادت کند. 🗓 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⏰ بزودی منتشر خواهد شد... ✅ سلسله جلسات مجازی آشنایی با "در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای" (تدریس کتاب جهاد تبیین) 🎙 با تدریس استاد سعید 🌺 با ما همراه باشید... 🔺 این جلسات به مرور در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد. 🛑 توجه❗️ 🔺 این دوره شامل هفت جلسه می‌باشد، که به عزیزانی که این جلسات را مشاهده کرده و (جزوه‌نویسی) نمایند، در پایان تعلق گرفته و به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم می‌گردد. ▫️ آی‌دی ارسال تقریرات در ایتا: 🌐 @sallman 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
۲۰ سال جوانی این گروه در اردوهای جهادی گذشت... 🔻 حاج «»، این روزهایشان را می‌دید که تاکید می‌کرد وسط درس و دانشگاه، گهگاه سری هم به مناطق محروم بزنند و چند صباحی همنشین کوخ‌نشینان باشند.  🔸 گزارش خبرگزاری از عملکرد ۲۰ ساله گروه جهادی را در لینک زیر بخوانید: 🌐 http://fna.ir/79x0u 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
0⃣2⃣ چند خط درباره این پرسش که چرا تاکنون مساله حل نشده باقیمانده است؟ 🔻 تقلیل انگاری تبیین: 🔸باور نگارنده این سطور این است که هنوز مفاهمه منطقی، علمی، فنی و حتی گفتمانی و اعتقادی عمیقی بین و تحقق جهاد تبیین شکل نگرفته است و هنوز یک و یک فهم و درک مشابه در این باره صورت‌بندی نشده است که به چند مورد اشاره می‌کنم: 1⃣ مکانیکی‌انگاری تبیین: 🔸 تصور و ادراک بسیاری از ما تلقی از موضوعی است که اتفاقا به شدت ذات و پویا دارد. به گمان اکثریت، تحقق فرمان جهاد تبیین رهبر انقلاب، تنها نیازمند یک مصوبه، بودجه به مقدار کافی، ابلاغ و بخشنامه آمرانه و عده‌ای کارمند حقوق‌بگیر نهادهای فرهنگی و تعدادی بسیجی و پیاده‌نظام داوطلب است که به محض اعلام فرمان آغاز جهاد، پس از مدتی شاهد تحقق خودکار و بسیار راحت موضوع خواهند بود! در حالی که مساله تبیین موضوعی به غایت پیچیده است که مولفه‌ها و بازیگران بسیاری در آن حائز اثر و نقش هستند که بدون درنظر گرفتن آنها، این پروژه‌ها محتوم، مختوم و محکوم به شکست خواهد بود. 2⃣ احساس بی‌نیازی نسبت به اقناع: 🔸 در سازمان فهم بسیاری درخصوص جهاد تبیین، موضوعی به نام نیاز به اساسا صورت‌بندی نشده است حال آنکه معنی تبیین، صرف رساندن محتوا و ابلاغ آن به مخاطب یا تولید و فوروارد فله‌ای محصولات در فضای مجازی نیست بلکه نیازمند و ممارست برای اقناع است. 🔸 برخی فکر می‌کنند که مشکل تبیین نرسیدن پیام است و اگر سازمان، تشکیلات و بسترهای و زیربنایی راه‌اندازی شود و محتوا به مخاطب برسد کار تمام است حال آنکه موضوع تغییر در نگرش‌ها و باورها بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر از این تصورات ساده‌انگارانه است. 3⃣ فروکاست مساله تبیین به یک مونولوگ آمرانه: 🔸 مساله بعدی احساس بی‌نیازی از دیالوگ و با مخاطب است. ما گمان می‌کنیم که تمام شئون و ویژگی‌هایش مانند جنگ سخت است و ما باید لشکری سازماندهی کنیم و هر چه در توان داریم موشک و گلوله بر سر مخاطب بریزیم غافل از اینکه اتفاقا یک و دوسویه پویاست که میسر نمی‌شود مگر در رفت و برگشت‌هایی که یکدیگر را تعدیل، اصلاح و تکمیل می‌کنند و تا به درک دقیقی از موقعیت، وضعیت، شرایط و جهان مخاطب نرسی، امکان تاثیرگذاری بر او تقریبا غیرممکن است. 🔸 نافهمی پیچیدگی‌های امر اجتماعی رویکردهای نوین علوم انسانی قائل به آن است که واقعیت امری ثابت و از پیش داده شده در جهان نیست، بلکه در خلال تعاملات ما و در ما شکل گرفته و این ما هستیم که در کنش‌های زبانی خود، واقعیت را می سازیم و معنا از بسترها و روندهای تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تأثیر پذیرفته و برساخته می شود. 🔸 به جرأت می‌توانم ادعا کنم که بیشتر ما در مواجهه با مسأله جهاد تبیین، امر اجتماعی را از نظرگاه برساخت اجتماعی واقعیت و مناسبات پیچیده جهان زبان‌ها و رویکردهای جامعه شناختی، روانشناختی و معرفت شناختی و... به تماشا نمی‌ایستیم و درک دقیقی از آنچه ماهیت و ذات تبیین و نسبت آن با امر اجتماعی است نداریم. 4⃣ عبرت نگرفتن از تجربه های پیشینی: 🔸 مساله بعدی اینجاست که آسیب شناسی جدی درباره کوشش‌های پیشینی مشابه و تجربه‌های زیسته نزدیک به این ماموریت انجام نمی دهیم. فکر می‌کنیم جهاد تبیین از اساس با ، با با ده ها پروژه و برنامه‌ای که هدفش افزایش اطلاعات و قدرت تحلیل مردم بوده و صدها میلیارد تومان و... برایشان هزینه کرده‌ایم متفاوت است و باز با همان روش و چهارچوب به دنبال تحقق این دیگری نیز هستیم. دوباره می زنیم برنامه درست می کنیم و با همان دست فرمان و با همان افراد به دنبال بصیرت افزایی و تبیین هستیم. 5⃣ زدگی مفرط و بی توجهی به فرم محتوا: 🔸 مانع دیگر تحقق جهاد تبیین، رادیکال و التفات نداشتن به اهمیت محتواست. عاشق این هستیم که ظرف‌های شکیل و قشنگ بسازیم بی اعتنا به اینکه در این ظرف‌ها چه مظروفی قرار است بریزیم. فوری فرمان تشیکل تبیین را صادر می کنیم و ساختار کشوری، استانی، شهرستانی و کوچه به کوچه آن را راه اندازی می‌کنیم و بعد از آن تازه از خودمان می پرسیم ثم ماذا؟ حالا با این لشکر بلاتکلیف بگوییم دقیقا چه کار باید بکنند؟ ✏️ نویسنده: علی سلطانی‌وش - دکترای علوم سیاسی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f