*سࢪباز ۅلایٺ*:
مربّی کافر!!!
بسم الله الرحمن الرحیم
چهل ساله شده بودم. خیلی زودتر از چهل سالگی برای هدایت دیگران، مبعوث شدم. دغدغهمندی و حرص اصلاح، مرا مبعوث کرده بود و من با کولهباری از وحیها منبعث احساسهای مقدس خودم بودم. مخاطب خطاب "قم فأنذر" شدم. از غار حرا بیرون آمدم و به مکّههای مدارس و مساجد و نهادها و ... وارد شدم و با مخاطبینی بیشتر از مخاطبین برخی انبیا کار هدایت را آغاز نمودم. دلگرمیها و دلسردیها، فراز و فرودها، اطاعتها و عصیانها تجربه روزانه من بود.
گاهی دوران فترت را تجربه میکردم و گاهی "لعلّک باخع نفسک" را زمزمه مینمودم. از شنیدن روایات فضیلت هدایت به خود میبالیدم و با درک ضرورت تربیت، به اصلاح و تربیت دیگران راغبتر میشدم.
مسئولیتم را در سازندگی مییافتم و انسان را در دو فصل از زندگی تجربه کردم. حال و هوای دوستان دیگر نیز مانند خودم بود: حرص هدایت، مسئولیت و سازندگی، ضرورت امر تربیت و ... .
اما غافل از اینکه ما در غار حرای خود از کفرهایمان بیرون نیامدیم و نه تنها "هادی إلى الحق المبين" نبودیم بلکه همه را به کفر خود دعوت کردیم و در مکتب خیالات باطلمان چنین پنداشتیم که ما هدایت میکنیم، و حال آنکه " والله يهدي من يشاء الى صراط مستقيم"
مربی کافر، هرچه بیشتر تربیت کند کفر درونش ریشهدارتر میشود قدم به قدم، تا مرز " أنا ربكم الأعلى" پیش میرود.
#آمال_و_افکار
⬅️ آیت الله حاج شیخ عباس صفایی حائری قمی(پدرم مرحوم علی صفایی معروف به عین صاد):
🔸سال ها است که این کتاب را در دست گرفتم و به تدریج آن را نوشتم و در مواقعی از سال به آن می پرداختم و اضافاتی می نمودم و تصمیم به طبع و نشرش نداشتم. من قانع بودم به اینکه این کتاب پس از مرگ من منتشر شود و شاید به آمال و آرزوهای خود پس از سال هایی برسم؛ ولی اکنون پس از مرور سال ها و نزدیک شدن مرگ به من، برای خود محذوری در طبع این کتاب نمی بینم.
🔸من در این کتاب کوشش کردم که خوبی خوبان را جلوه دهم تا از ضد آن جلوگیری شود و زشتی زشتکاران را بیان نکردم. من از بیان قصص علما منظور اصلاحی دارم؛ «ان فی ذلک لعبره»
امیدوارم به گفته های من نگاه کنند و از غرض و مقصد من جستجو نکنند. اگر سخنان مرا درست دیدند در مقام چاره برآیند، منکر دردها نشوند و راه درمان را بسته نبینند، عجز را کنار گذارند و خداوند را در نظر داشته باشند تا تاییدات الهی را مشاهده فرمایند.
📌 در این کانال قسمت هایی از کتاب آمال و افکار را منتشر خواهیم کرد.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از روش تدبر در قرآن و سیره
✨✨✨✨✨✨✨✨
✅ قرآن درمان تمام درد ها
@shagerd_Quran
قرآن كتابى است كه براى هر #درد، #درمانى دارد. و كتابى است كه براى هركس #هدايتى دارد و #شفايى مىآورد.
براى يك بيمار، گاهى بيش از يك آيه لازم نيست. اگر تمام قرآن را بررسى كند و اين آيه را كنار بگذارد، درمان نخواهد شد و شفايى نخواهد گرفت و اگر فقط همين يك آيه را ببيند و همان آيه برايش #تلاوت شود و در آن #تدبر كند، از آن بهره خواهد گرفت و راهش را خواهد يافت.
آنچه در قرآن از آن ياد شده، #تلاوت_آيههاست. و آنچه مانع گمراهى است،به شهادت قرآن دو چيز است:
وَ كَيْفَ تَكْفُرُونَ وَ أَنْتُمْ تُتْلى عَلَيْكُم آياتُ اللّه وَ فيكُم رَسُولُه (101/آل عمران)
چگونه كفر مىورزيد در هنگامى كه آيهها بر شما تلاوت مىشود و رسول در ميان شما هست.
#مانع از كفر ورزيدن و گمراهى همين #تلاوت_آيهها و #وجود_رسول است و همين است كه پس از رسول،بايد رسول، #جانشينى بيابد كه همراه قرآن و تلاوت آيهها باشد و از گمراهى جلوگيرى نمايد.
📚 روش برداشت از قرآن، صفحه 24
#مکتب_تدبر
#فرهنگ_تدبر
#اندیشه_تدبری
#استاد_علی_صفایی
#شاگرد_قرآن
@shagerd_Quran
در حركتها و جهت گیری های عملی می گفت:
«حق را باید از راهش بخواهی، حتی حق خواستن تو نباید از راهی باشد كه طعمه باطل شوی و یا حقی را ضایع كنی.»
در اینجا هم به روایت امام موسی كاظم(ع) استناد می كردند: «كفی بك خیانة ان تكون امیناً للخونه؛ برای خیانت تو همین بس كه مورد اعتماد و ستایش دشمن شوی.» اینجا نشان می دهد كه تو به جبهه باطل پیوسته ای باید مواظبت كنی و خودت را نجات دهی.
علی صفایی حائری
هدایت شده از سامانه آموزشی مبشران
آخرین وبینار لوح آسمانی
با محوریت منشور روحانیت
سخنران : حجت الاسلام والمسلمین هادی زاده
عنوان جلسه: معیار؛ عمل به تکلیف
چهارشنبه بیستم اسفندماه ۹۹
ساعت ۱۶:۴۵
در سامانه اموزشی مبشران به آدرس
https://mobasheran.org/loheasemani
هدایت شده از روش تدبر در قرآن و سیره
✨✨✨✨✨✨✨✨
🔰 درس قرآن
@shagerd_Quran
🔷🔹 آن روز كه #رسول از كنار كعبه بانگ برداشت،
هيچ كس باور نمى كرد
كه اين فرياد از حلقومش فراتر رود
و در گوشها بنشيند
و در دلها راه يابد
و از مرز قرنها بگذرد
و در نسلها جاى بگيرد
و از قامت فرياد تا اقتدار سكوت را پشت سر بگذارد.
🔹 و آن روز كه در بيابانهاى تخت جمشيد، همراه آن شكوه و فرياد نوشانوش،
آن غرور سايه انداخت،
كسى باور نمى كرد كه قرنها را رها كند و نسلها را آزاد بگذارد،
🔹 ولى اين #درس_قرآن است كه عظمت ها تو را فريب ندهد
و حقارت ها تو را نرماند،
@shagerd_Quran
🔹 كه يك گندم هنگامى كه هماهنگ با نظام در جاى خود مى نشيند،
سنبله مى شود و هفتصد برابر دانه مى آورد
و يك انبار گندم هنگامى كه در كنارى ماند و بر سطح لغزيد،
فقط خوراك سوسكهاست
و چيزى نمى گذرد كه فضله هايش را هم نمى بينى.
🔹 داستان آنها كه از او چشم پوشيدند و وحى او را نديده گرفتند
و در سطح لغزيدند
و با نظام و سنت و مرصاد هماهنگ نشدند،
كارهاشان اگر به بزرگى تاريخ است،
همچون خاكسترى خواهد بود در باد، در روز طوفان.
چه باقى مى ماند؟
لا يَقدِرونَ مِمّا كَسَبوا على شَيءٍ ذلِك هُوَالضَّلالُ البَعيد.
ضَرَبَ اللَّه مَثلًا كلمةً طيبةً؛
🔹 آنها كه خود را نكاشته اند و ريشه ها را از خاك بيرون برده اند،
قرارى نخواهند داشت.
🔹 اما آنها كه هماهنگند،
چون درخت به فلاح، به رويش مى رسند و بال مى گسترند
و آسمان ها را در قلمرو خود مى كشند و فرشته ها را ميوه مى دهند و بهره مى رسانند:
أَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فى السَّماءِ تُؤتى أُكُلَها كلَّ حينٍ.
اينها ثبات دارند و قرار گرفته اند كه ريشه دارند
🔹 و اين خداست كه به آنها ثبات مى دهد، همچون ابراهيمى كه فرزندش را در آن بيابان پروريد و آرام بود.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط،صفحه ۳۲
#اندیشه_تدبری
#مکتب_تدبر
#فرهنگ_تدبر
#درس_قرآن
#شاگرد_قرآن
@shagerd_Quran
AUD-20210311-WA0036.mp3
6.81M
☝️سخنرانی مرحوم استاد صفایی به مناسبت شب مبعث روحشان شاد
هدایت شده از روش تدبر در قرآن و سیره
✨✨✨✨✨✨✨✨
بسم الله الرحمن الرحیم
👌رسول ص چگونه قرآن را مطرح مىكرد؟
@shagerd_Quran
آيا همينگونه به #تفسير آن مىپرداخت؟ #مجموعى و #واژهاى و #موضوعى كار مىكرد؟
اين #سيرهى_رسول و #تاريخ اوست.
👈 او #درس_تفسير نمىگذاشت،
اين طور كه ما #كلاس_تفسير و #نهج_البلاغه و #ايدئولوژى و #شناخت_مكاتب مىگذاريم!👉
آنچه بود #تلاوت_آيهها بود: «يَتْلوُا عَلَيْهِم آياتِه؛ يَتْلوُنَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ»؛ و به دست دادن معيار انتخاب، «تَواصَوْا بِالْحَقِّ».
اگر #قرآن در جايگاه خودش مطرح شود و #حق_تلاوتش ادا شود، احتياج به #توضيح و #تفسير ندارد.
و اگر در جاى خودش ننشيند و #مخاطب خودش را نيابد، آن وقت #تحريف شده و #منحرف گرديده است؛ «يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِه». #تحريف نه زياد كردن بر قرآن و نه كم كردن از قرآن است، كه #تحريف همين جايگاهها را به هم زدن و موضعها را ناديده گرفتن است. اين تحريفى است كه روايات صحيح هم از آن حكايت مىكند.
@shagerd_Quran
اگر در #مقام_شك، #آيههاى_انكار را به كار بگيرى و اگر در #مقام_توبيخ، #آيههاى_محبت را بخوانى، #تحريف كردهاى. و اينجاست كه آيهها گنگ و نامفهوم و حتى طنز آلود و خندهآور مىشوند.
كسى كه بايد #حركت كند، يك آيه براى او كافى است. #يك_سؤال براى او كافى است؛ «أَتُترَكُونَ فى ما ههُنا آمِنينَ؟ فى جَنَّاتٍ وَ عُيُونٍ وَ زُرُوعٍ وَ نَخْلٍ طَلْعُها هَضيم ...؟ و تَنْحِتُون مِنَ الْجِبال بُيُوتاً فارِهين؟»
#صالح از قومش همين را مىپرسيد: آيا شما متروك و رها شدهايد در همينها ... در همينها ... آيا شما متروك شدهايد با امن و امان ... در اين
باغها ... و چشمهها ... و كشتزارها ... و نخلهايى كه شكوفههايش رسيدهاند...؟
شما متروك ماندهايد كه از كوهها خانه بسازيد و خوش باشيد؟
براى حركت همين سؤال كافى است. انسانى كه خودش را بيشتر از اين تلاوت تكرار و زندگى محدود ديد، راه مىافتد و حركت مىكند و همان را مىگويد كه #ابراهيم گفت: «انى ذاهب»؛ من روندهام. من نمىتوانم بمانم. و علامت اين حركت همين است كه به گذشته حسرت نمىخورم. اين #كافر است كه #حسرت گذشته را دارد. مىگويد: «ياليتنى كنت ترابا»؛ كاش خاك بودم. كاش رويشى مىداشتم. و كاش مثل #سنگها #چشمهاى را از دلم بيرون مىريختم.
@shagerd_Quran
(#مرحله_اول): كسى كه #ارزش خودش را مىشناسد و #اندازهى_خودش را مىبيند، ديگر ماندگار نيست، #رونده است، «انّى ذاهِبٌ ...»
اينجاست كه #مرحلهى_دوم مىرسد؛ #جهت رفتن و #مذهب تو كدام است؟ رو به چه چيزهايى خواهى آورد؟ رو به آنچه كه در اين پوست و پايينتر از توست؟ تو از پوست بيرون آمدهاى ديگر نمىتوانى در پوست بگنجى. نمىتوانى در اين محدوده، مقصودى و مذهبى داشته باشى. پس «انى ذاهب الى ربى».
رو به سوى #حاكميت مىآورى و او را مىخواهى كه #جهت تو و #مقصد تو و #حاكم تو و #محرك تو باشد.
و #مرحله_سوم، طى اين راه با دستگيرى و همراهى اوست؛ «انّى ذاهِبٌ الى رِبى سَيَهْدين ...» كسى كه راه افتاد او به زودى همراهيش مىكند و مىرساندش.
@shagerd_Quran
من در #مرحلهى_شروعم همين آيهها برايم #كافى هستند. اگر #تمام_قرآن را بخوانم و موضوعى و واژهاى كار كنم، به #بنبست مىرسم. به آيههاى جبر و اختيار و آيههاى توحيد برخورد مىكنم، به بنبست مىرسم و دچار تناقض مىشوم.
و اين است كه آيهها #تحريف شدهاند و در جاى خود ننشستهاند.
#تفسير به اينگونه كه ما با آن همراه شدهايم، نتيجهى #انحراف از بر خورد صحيح با قرآن است.
تطهير با جارى قرآن، ج1، ص: 23
#مکتب_تدبر
#فرهنگ_تدبر
#تحریف_قرآن
#مهجوریت_تدبر_در_قرآن
#اندیشه_تدبری
#تدبر_در_سیره
#تطهیر_با_جاری_قرآن
#استاد_علی_صفایی
#شاگرد_قرآن
@shagerd_Quran
در سال نو از او چه بخواهیم.pdf
313.7K
✨در سال نو از او چه بخواهیم؟ #استاد_صفایی_حائری #استاد_فلسفیان 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
❓ بهترین حال در تحولات دنیا، چطور بدست می آید؟
🌱 استاد #علی_صفایی_حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم سید مصطفی موسوی
https://www.instagram.com/tv/CMu18KmB4Z8/?igshid=5l5g3mncuj8i
✨آشنایی با ویژگیهای
#مرحوم_استاد_صفایی
و مقدمات ورود به مطالعه آثار ایشان
جلسه اول
#استاد_غنوی
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر
همایش دکترین مهدویت
🔰 با سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی و آیت الله اعرافی و سخنرانی آیت الله اراکی
و ارائه مقالات اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی
📕 با موضوع: طرح کلی دین و حرکت انبیاء و امامان از آغاز تا انجام
🌿 مسجد مقدس جمکران
جمعه، ۶ فروردین از ساعت ۹ صبح
پخش با ترافیک رایگان از : aparat.tv و
https://Jamkaran.ir/live
کمیته اجرایی همایش بینالمللی دکترین مهدویت
28.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨نکات شنیدنی از ویژگیهای شخصیتی مرحوم استاد #صفایی_حائری از زبان #استاد_غنوی
مسعود حیدری:
«یار باش بار نباش»
نسیمی کز گل آن کاکل آیو
مرا خوشتر زبوی سنبل آیو
چو شو گیرم خیالش را در آغوش
سحر از بسترم بوی گل آیو
آنچنان سرخوش و عاشقانه این اشعار را زمزمه میکرد و مجنونوار هر شب چهارشنبه راهی جمکران میشد که گویی فقط به یاد یار نفس میکشد.
اول زیارتی از اهل قبور در قبرستان بقیع و دمی به یاد پدر و فاتحهای بر سر مزارش و بعد به سمت مسجد جمکران روانه میشد.
اهل تظاهر و ... نبود، معتقد بود باید بارهای زمین مانده را به دوش کشید و به ولی(ع) کمک نمود هرچند توفیق دیدن رویش را پیدا نکنی!
سالهای اول طلبگی خیلی پرخاطره و با ابتلاءات زیادی همراه بود خود را عاشق امام زمان(عج) میدانستیم و به دنبال دیدن روی چون ماهش هرهفته پیاده به اتّفاق چند تن از دوستان به بیابانهای جمکران رفته و تا صبح با ناله و زاری به دنبال آقا و مولایمان بودیم.
شبی درجمکران شیخ را با جمعی یافتم شنیده بود چه میکنیم، پرسید: اگر الان آقا را ملاقات کنی چه میکنی؟ گفتم به دست و پایش میافتم چون پروانه به دورش می گردم و ...
گفت: اگر پرسید در راه ما چه کردهای چه؟ چه بارهایی برداشتی؟ با شیعیان و دوستان گرفتار ما چه کردی؟ چه جوابی داری؟
به چشمانم نگاهی سرشار از محبت نمود و ادامه داد خودت باری بر دوش مولا نباشی؟!
این را گفت و رفت، به دنبالش دویدم، پس چه کنیم؟
فرمود مالک اشترها به دنبال علی نبودند که فقط رویش را ببینند بلکه عهدهدار اموری میشدند که رضایت علی(ع) در آن بود ولو فرسنگها از او دور بودند و زبیرها در کنار علی(ع) بودند ولی طاقت امر او را نداشتند و در مقابل او لشگرکشی کردند!
ولایی بودن فقط اشک و آه و... نیست بلکه کسب نمودن رضایت ولی شرط است و راه یافتن به صراط و از سبیلها گذشتن و به صراط رسیدن.
گفتم عاجزم!! گفت اگر سالکی و به عجز و اضطرار رسیدی با اعتصام و استعانت از ولی به صراط میرسی و نجات مییابی. مواظب باش در سبیلها نمانی!
#خاطرات یکی از دوستان از دیدار با
#استاد_صفایی
🌷🇮🇷🌷
فلسفیان:
دهکده هستی غرق شعف و شادی
امروزه از جهان به یک دهکده نام می برند و خود را رهبر آن می خوانند به این معنا که با پیشرفت علوم تجربی و گسترش جهانی ارتباطات، جهان چنان کوچک شده که به یک دهکده می ماند، در حالی که هنوز طفیل راهند و تنها به پوسته ظاهر دنیا آگاه شده اند؛ يَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا، و تا ملکوت این مُلک فاصله ها دارند. ولی در برابر، هستیِ داریم که هزاران جهان را در خود دارد که یک میلیاردم آن هم بر ما روشن نیست ولی پروردگار این هستی انسانهایی را برای رهبری آن برگزیده که هستی در دست آنها از یک دهکده هم کوچکتر و در حد یک جام است.
این رهبران هستی نگر یکی پس از دیگری آمدند و رفتند ولی در کمال حسرت، انسانها با آنها همراه نشدند و خود را محروم کردند تا نوبت رسید به آخرین آنها که بهترین معشوق برای هر عاشقیست؛ بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ ْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنين .
این بهترین در زیباترین شب سال از ترس فرعونیان همچون موسای کلیم مخفیانه به دنیا آمد تا رهبری این هستی را به عهده بگیرد و در شبهای قدر همه امور هستی را دریافت نماید و جاری سازد.
این است که شب تولد او هم طراز شب قدر می شود تا به قدر انسانها معنا ببخشد ومقدرات آنها را تقدیر نماید. باشد که ما قدر بدانیم و ضرورت وجود او را بیابیم و به او مضطر شویم شاید که ابر ظلمت ها کنار رود و شعاع نورش دلها را روشن نماید و هستی را به جنبش درآورد و مُلک و ملکوت و مَلک در برابر مالک سجده شکر به جای آورند و همه موجودات به هم تبریک و شادباش بگویند. بر همه منتظران مبارک باد.
بهترین هدیه این حقیر در این تولد نور دعوت دوستان به خواندن کتاب کم حجم 120 صفحه ای ولی با محتوای عظیم و سرشار از یک منتظر واقعی که چون نامش را می شنید و یادش می کرد، گونه ها و محاسنش مهمان اشکهای دیده هایش می شد. شانه هایش می لرزید و صدای استخوانهای سینه اش را می شنیدی و ناله اش تا اون دورها شنیده می شد.
این کتاب با نام «تو مى آيى» با سر فصل ها و ریز عنوانهای ذیل به چاپ رسیده:
انتظار
حقيقت انتظار : انتظار نه احتراز، نه اعتراض، كه آمادگى و سازندگى و تقدير و تدبير و تربيت و تشكّل جديد را در دامان خويش دارد
ريشههاى انتظار: ريشه ديگر انتظار در ساخت و بافت انسانِ بيشتر طلب و ساخت و بافت جهانِ چهار فصل و متحوّل نهفته است. آدمى دلى دارد كه با شهادت اين عالم تأمين نمىشود، كه دل آدمى بزرگتر از محدوده اين زندگى است. و همين دل بزرگ، گرايش به غيب را دارد. و همين گرايش به غيب، انتظار را مىآورد،
ادب انتظار : كسى كه انتظار تولد فرزندى عزيز و يا مهمانى محبوب را دارد، بىتفاوت، بىخيال، بىتوجه و بىمسئوليت نيست. انتظار، در حالت و در رفتار و عمل تأثير مىگذارد و منتظر، آدابى را ناخواسته و حتى بىتوجه دنبال مىكند
توجه
عهد
انس
توسل
و آماده باش از منتظر جدا نخواهد شد.
اثر انتظار : انتظار و آمادهباش، صبر در برابر مشكلات و برخوردها و ذكر در برابر فتنهها ى غفلتزا و بصيرت در برابر شبهات مهاجم را فراهم مىآورد.
صبر
ذكر
بصيرت
اى نزديكتر از من به من: ... آرى تو هستى، چون از من به من نزديكتر هستى. تو هستى و بىكار نيستى، كه مدام جلوهاى و ظهورى دارى، كه مدام دعوتى و هدايتى دارى، كه مدام تربيت و پرورشى دارى. با اين همه ضرورت و ظهور، مگر مىتوان از تو چشم پوشيد. بر فرض كه پلكهايم را بيندازم و از تو چشم فروبندم، با آنچه كه در تمامى وسعت دلم و درپشت پلكهاى بستهام مىبينم و احساس مىكنم، چه مىتوانم كرد؟ به راستى سوگند! بيگانگى از تو، فقط در حوزه غفلت و سرگرمى و يا حوزه كفر و چشمپوشى مىتواند مطرح شود.
و این فصل «اى قامت بلند امامت» خود کتاب کوچکی بوده که سالها قبل از گفتگوی تو می آیی استاد آن را نوشته بود که ناشر آن را در دل این جا داده است:
اى قامت بلند امامت
اى قامت بلند امامت: ما در روز تولد تو، به اميد تولد دوباره خويش، جشن مىگيريم، تا شايد در اين تولدِ مسرور بتوانيم زنجيرها را بگسليم و آغلها را كه برايمان آذين هم بستهاند، فراموش كنيم و تو را حاكم بگيريم.
توضيح
جايگاه امامت
ضرورت امام
عشق شكل گرفته
سرفصلهايى براى تحقيق: و براى اينكه موضوع امامت و ولايت، تشكيلات، غيبت، فعاليت، علايم ظهور، زمينه ظهور و دولت قائم، مسؤوليتها و انتظار، از ابهام بيرون بيايد، به سؤالهايى در اين موضوعات مىتوان پرداخت كه اين سؤالها جريان مصاحبه را هدايت مىنمايد و مسير بحثها را مشخص مىسازد.
اما
تولد تو،
🌸
تولد اميد بود.
🌸
و انتظار تو
🌸
بلوغ رنج،
🌸
ما در بلوغ، به يأس رسيديم
🌸
ما در بلوغ رنج، به مرگ رسيديم
🌸
اما تو در بلوغ رنج و يأس و مرگ، بر دل ما نشستى.
🌸
بلوغ رنج با تو به فرياد رسيد.
🌸
و اكنون انتظار تو، تولد اقدام است.
🌸
ظلم سرشار، تو را صدا زد.
🌸
و تو ما را صدا زدى.
🌸
اى زبان گوياى خدا،
🌸
اشارههاى ما را بپذير.
🌸
كه حجم فاجعه بر زبانمان نشسته است.
عیــن.صــاد
#تو_می_آیی | صفحه ۱۲۰
#اشعار #نیمه_شعبان
•═══••@Einsad••═══•
AUD-20210329-WA0023.
1.94M
🎵 #صوت
🌱بخدا قسم جواب یک روزش رو نمیشه داد، باری به دوش ماست!
🎙 استاد #علی_صفایی_حائری
⬛️ @EinSadTehran
✨✨✨✨✨✨✨✨
✳ اسیر روزمرگیها نشو!
🔻 وقتی بخواهی در #هواشناسی، در یک حوزهی #محدود نظر بدهی، نمیتوانی برای #آینده نظر بدهی و چند روز بعد را #پیش_بینی کنی! ولی وقتی در #سطح_کلان #بررسی کردی و #دور_و_نزدیک را #محاسبه کردی میتوانی تا شش ماه بعد را هم #پیش_بینی کنی.
🔸 این که ما نمیتوانیم #پیش_بینی کنیم به خاطر این است که #برخوردهای ما با #حوادثی است که #اهمیت و #ضرورت کمی دارند.
به چیزهای #جزئی و کماهمیتی #دل_مشغولیم و کسی که به #روزمرگیها #مشغول شود، طبیعی است که نمیتواند #برنامهریزی کند و کسی که #برنامهریزی ندارد معلوم است که نمیتواند #آینده را #پیش_بینی کند و نمیتواند برای #پیشامدها، #مَکری داشته باشد. و نمیتواند برای #مکرهای_شیطان #برخورد_مناسبی را داشته باشد؛ «و لا نتخوف قارعة حتی تحل بنا»(خطبه32نهج البلاغه)
👤 #استاد_علی_صفایی_حائری
📚 برگرفته از کتاب «روزگار ستمگر و زمانهی ناسپاس»
📖 ص ۴۰
#مکتب_تدبر
#فرهنگ_تدبر
#استاد_علی_صفایی
#شاگرد_قرآن
@shagerd_Quran