eitaa logo
محسن قنبریان
14.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
761 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳ / جلسه ششم • فراز اخلاق رهبری (لا تنصبن نفسک لحرب الله...فان الله یُذل کل جبار و یهین کل مختال) حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه ۵۳/ جلسه ششم حجت الاسلام محسن قنبریان فراز اخلاق رهبری (لا تنصبن نفسک لحرب الله...فان الله یُذل کل جبار و یهین کل مختال) ✔️ یادآوری و اتصال به قبل: رعایت نکردن مردم و نداشتن قلب رحیم ، درنده خویی و غنیمت شماری تجاوز به حقوق مردم، گذشت نکردن از عمد و خطای آنها ،با اقتدار حرف زدن با آنها؛ را حضرت بمثابه جنگ با خدا می شمارد! چرا؟! چون چنین عملکردهایی یک خُلق درونی (ابهت و اختیال)پدید می اورد⬅️ چنین خُلقی در محضر الهی ، اعلان جنگ با خداست! • همین مضمون در خطبه قاصعه(۱۹۲) هم هست: "سپاس برای خداوندی است که لباس عزت و کبریایی پوشید و این دو را انحصاری خود کرد و این دو را حرم و حریم خویش قرار داد و برای جلال خویش برگزید. لعنت و دوری از رحمت را بر کسی از بندگان قرار داد که در این دو با خداوند نزاع کند!" - سپس حضرت امتحان فرشتگان در ماجرای سجده بر آدم را از همین حیث می شمرد(لیمیز المتواضعین منهم من المستکبرین) - مثال حج در بیابان خشک و مثال موسی (ع) در لباس چوپانی نزد فرعون و... را مثالهای دیگر برای این اصل مهم می شمارد( فان الله سبحانه یختبر عباده المستکبرین فی انفسهم باولیائهم المستضعفین فی اعینهم) • در خطبه قاصعه روی سخن با مردم در اطاعت نکردن از بزرگان قبایل است اما در نامه ۵۳ از همان اخلاق زشت در حاکمان نهی می کند. و به حاکم می گوید با مردم دارد امتحان میشود: وابتلابهم! و تصریح می کند:" ایاک و مساماه الله فی عظمته و التشبه به فی جبروته فان الله یذل کل جبار و یهین کل مختال: برحذر باش از خود برابر داری با خداوند در عظمت او و شبیه شمردن خود در جبروت او به درستی که خداوند هر جباری را ذلیل و هر اهل نخوتی را بی مقدار می کند. • فراز مورد بحث: "خود را براى جنگ با خدا بسيج مكن كه تو را در برابر خشم او توانى نيست و از عفو و بخشايش او هرگز بى ‏نياز نخواهى بود. - هرگاه كسى را بخشودى، از كرده خود پشيمان مشو و هرگاه كسى را عقوبت نمودى، از كرده خود شادمان مباش. - هرگز به خشمى، كه از آنت امكان رهايى هست، مشتاب - و مگوى كه مرا بر شما امير ساخته‏ اند و بايد فرمان من اطاعت شود. زيرا، چنين پندارى سبب فساد دل و سستى دين و نزديك شدن دگرگوني ها در نعمتهاست." • درمان این رذایل در حاکم: "- هرگاه، از سلطه و قدرتى كه در آن هستى در تو نخوتى يا غرورى پديد آمد به عظمت ملك خداوند بنگر كه برتر از توست و بر كارهايى تواناست كه تو را بر آنها توانايى نيست. اين نگريستن سركشى تو را تسكين مى‏ دهد و تندى و سرافرازى را فرو مى‏ كاهد و خردى را كه از تو گريخته است به تو باز مى‏ گرداند. بپرهيز از اين كه خود را در عظمت با خدا برابر دارى يا در كبريا و جبروت، خود را به او همانند سازى كه خدا هر جبارى را خوار كند و هر خودكامه ‏اى را پست و بى‏ مقدار سازد" * نکات و لطایف بیشتر را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 درسگفتار: راز خاتمیت در شهر تجارت!/ جلسه دوم • برگزاری در: مدرسه اندیشه انقلاب اسلامیِ مجموعه فرهنگی سرچشمه ❓سؤال اصلی: چرا خداوند ۱۰ قرن قبل از کاپیتالیسم دین خاتم را در شهر تجارت پدید آورد؟! این دین ناظر به سرمایه داری طرح و نقدی دارد؟! ❓سؤال فرعی دوم: نقش بازار در تجارت خارجی مکه؟! آنقدر بود که از استیلای بازار بر دین و فرهنگ مکه سخن گفت؟! • فهرستی از بازارهای زنجیره ای دو رحله شتاء و صیف قریش • پیدایش استیلا و هژمونی بازار بر فرهنگ و دین مکه ⬅️ حتی کعبه و حج، ذیل بازار و تجارت قرار گرفت • گوشه ای از فعالیت های پیامبر(ص) ☑️ @m_ghanbarian
راز خاتمیت در شهر تجارت2 (1).pdf
1.76M
🔗 پاورپوینت اجمالی جلسه دوم درس گفتار: راز خاتمیت در شهر تجارت! • مدرسه اندیشه انقلاب اسلامیِ مجموعه فرهنگی سرچشمه ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 درسگفتار: راز خاتمیت در شهر تجارت!/ جلسه سوم • برگزاری در: مدرسه اندیشه انقلاب اسلامیِ مجموعه فرهنگی سرچشمه ❓سؤال اصلی: چرا خداوند ۱۰ قرن قبل از کاپیتالیسم دین خاتم را در شهر تجارت پدید آورد؟! این دین ناظر به سرمایه داری طرح و نقدی دارد؟! ❓سؤال فرعی جلسه سوم: پیامبر خاتم(ص) -که یک تاجر باسابقه هم بود- با این هژمونی بازار در بستره تجارت چه کار کرد؟! 1⃣ بازار ، ذیل دین • در مرحله دعوت مکه • در مرحله تشریع مدینه 2⃣ تشکیل حکومت، همجوار بازار • قواعد حکومتی تعدیل بازار 3⃣ تاسیس و ترویج نهادهای جدید تجارت و بازار ⬅️ بازار نه ایوانی از حکومت و نه خود بنیاد و آزاد! ☑️ @m_ghanbarian
راز خاتمیت در شهر تجارت3-1.pdf
1.08M
🔗 پاورپوینت اجمالی جلسه سوم درس گفتار: راز خاتمیت در شهر تجارت! • مدرسه اندیشه انقلاب اسلامیِ مجموعه فرهنگی سرچشمه ☑️ @m_ghanbarian
📣 همه ی حرفهای خوب! دیروز به اصرار چندباره یکی از روزنامه ها یادداشتی کوتاه درباره نمازجمعه بمناسبت سالگرد آن نوشتم. امروز دیدم همان محورهای مورد تاکید و عواملی که موجب کاهش حضور در نماز جمعه می شود با بیان رساتر از زبان رهبر انقلاب جاری شده است: 《• نماز جمعه قرارگاه طرح مسائل مهم جامعه - تبیین کننده مبانی انقلاب و مطالبه کننده مطالبات انقلاب - خطبه های پر مغز/ غیر حاشیه ساز به نفع دشمن/ دور از احساسات بی مورد (در مثل مساله حجاب)! • اساس کار حضور مردم است - اگر این هفته از ماه قبل جمعیت کمتری شد باید احساس نگرانی کنید - تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه، مستمع را سر لج می آورد!/ کمترین کاری که ممکن است بکند این است که دیگر نماز نیاید • اجتناب ائمه جمعه از فعالیت اقتصادی! - بعضی شکست خوردند/ بعضی هنوز ادامه دارد!》(۱۴۰۱/۵/۵) ▪️پ.ن: در بسیاری از موارد بهترین حرف و بایسته را خود جمهوری اسلامی گفته و رهبر انقلاب بارها تکرار کرده؛ علت فاصله وضع موجود تا آن بایسته ها را باید بررسی کرد! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 نماز جمعه مردم سالار! • آنچه در این گزارش از سرشتِ مردمیِ انقلاب اسلامی ایران درباره تعیین امام جمعه توسط مردم_ولیّ می بینید، هم مطابق با نظریه جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی منتشر در قانون اساسی است و هم بیگانه از سیره ائمه اطهار(ع) در انتصاب برخی وکلای خود در دوره اختناق نیست: • عیاشی در تفسیر خود از احمد بن محمد از علی بن مهزیار روایت می کند که امام جواد(ع) به من نوشت: "از فلانی بخواه که نظر خود را به من بگوید و اعتماد به نفس داشته باشد که او داناتر است که چه چیز در شهرش جایز است و چگونه باید با پادشاهان رفتار کرد. همانا مشورت مبارک است. خداوند در آیات محکم قرآن به پیامبرش فرمود: وشاورهم فی الامر فاذا عزمتَ فتوکل علی الله؛ پس اگر آنچه می گوید جایز باشد، خواهم نوشت و نظرش را تایید خواهم کرد و اگر جایز نباشد امیدوارم آنرا در راه روشن قرار دهم"( وسائل ج۱۲ص۴۵) • پیشنهاد: شورای سیاستگذاری اگر سیره اول انقلاب را محال می داند(!) لااقل در قدم اول از جمیع روحانیون مقیم و غیر مقیم یک شهر برای تعیین امام جمعه، بگیرد اگر اختلاف و تعارض بود، خود حکم کند؛ اگر اتفاق و اکثریت بود آنرا برای حکم پیشنهاد کند. شاید در گام بعد بتوان به همه مردم برگشت! محسن قنبریان ۱۴۰۱/۵/۵ ☑️ @m_ghanbarian
🌐 نمازی برای جامعه! https://www.irannewspaper.ir/?nid=7967&pid=2&type=0#pagedetails دغدغه مندان ظرفیت های مردمی و نهضتی جمهوری اسلامی را دعوت می کنیم این یادداشت کوتاه را بخوانند ☑️ @m_ghanbarian
🌐 نمازی برای جامعه! 🔸 قرآن جامعه اسلامی را دارای «امر جامع» می‌شمارد(۶۲/نور) یک روز در هفته(آدینه) «صلاة جامعه» قرار داده‌ است تا به «امر جامع» بپردازند. روزش را هم جمعه (روز جمع شدن) نام نهاده‌ است. مختصاتش را در متن زندگی مردم قرار داده‌ است. آیه‌اش در قرآن آن را بین یک نفی و اثبات قرار داده‌است: رها کردن کسب‌وکار/ رفتن دنبال کسب‌وکار و معیشت: «اذا نودی للصلاة من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکر الله و ذروا البیع: هر وقت در روز جمعه برای نماز دعوت شدید (اذان گفتند) به طرف ذکر خدا بشتابید و کسب‌وکار را رها کنید» /« فاذا قضیت الصلاه فانتشروا فی الارض و ابتغوا من فضل الله: نماز که تمام شد در منطقه زندگی‌تان منتشر و از فضل پروردگار (در معیشت و کسب‌وکار) طلب کنید». این مهندسی و تعبیه حکیمانه یعنی نماز جمعه در متن معیشت و زندگی مردم باشد تا تمثالی از رابطه دنیا و آخرت، معیشت و معنویت این دین باشد. 🔸 از قضا تنها نمازی است که دو سخنرانی (خطبه) جزء نماز و رکن واجب آن است. خطبه‌ها باید در خدمت آن مقصد قرار گیرد. اگر این نماز با این مختصات و این ظرفیت در متن بماند البته «قلب فرهنگی هر شهر» می‌شود. 🔸 از برکات انقلاب اسلامی احیای این نماز بود. رهبر انقلاب در ضمن خاطره‌ای از ملاقات ائمه جمعه با امام(ره) می‌فرماید: «در بعضی از شهرها حکّام یک نفر را معین می‌کردند و می‌گذاشتند. امام‌جمعه، منصوب آن حکومت‌های طاغوت بود. مردم هم نمی‌رفتند و اعتنا هم نمی‌کردند. آن نماز جمعه‌ای که حاکم طاغوتی آن را بگذارد برای مردم جذاب نیست و مردم هم نمی‌رفتند (به امام) گفتم ما در سال‌های متمادی محروم بودیم از نمازجمعه و شما نمازجمعه را به ما دادید، به ملت ایران دادید واقعاً نعمت بزرگی است»(۹۴/۱۰/۱۴) با انقلاب اسلامی نماز جمعه سه میلیون نفری در تهران تشکیل شد. ❓سوال اساسی این است که چگونه باوجود اینکه حکومت اسلامی است و ائمه جمعه منصوب ولی‌فقیه عادل _نه حکومت طاغوت_ اند باز حضور مردم کاهش یافته است؟! این یک حقیقت غیرقابل‌انکار است که نمازجمعه در جمهوری اسلامی شکوه اولیه را ندارد و حتی از سایر مراسمات مذهبی عقب مانده‌است. به حسب پیمایش ایسپا (سال۸۹) شرکت در نماز جمعه از نماز جماعت هم عقب‌افتاده و به ۱۰درصد رسیده است؛ درحالیکه شرکت در مجالس روضه‌خوانی و زیارت کردن اماکن مقدس روند افزایشی داشته و به حدود ۷۵ درصد رسیده‌است! از این‌جا معلوم می‌شود جامعه بی‌دین نشده که نماز جمعه خلوت شده‌است؛ بلکه این نمازجمعه است که نتوانسته حتی مخاطب مذهبی هیئت‌ها و تکایا را جذب کند یا نگه دارد! ⬅️ واکاوی همه علل این پدیده، پیچیدگی خاص خود را دارد از همه اعراض و لوازم که بگذریم، ذات و گوهر نمازجمعه _که همان دو خطبه است_ نقش بسیار مهمی در این مسئله دارد. به‌خاطر پذیرش بیشتر از سوی این نهاد و نکاتی را به کمک کلمات رهبر انقلاب می‌شمارم: ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
🌐 نمازی برای جامعه! 1⃣ نهادینه کردن گفتمان های ضروری نمازجمعه نه در زبان مصالح عموم مردم بودن، که حتی در نهادینه کردن گفتمان‌ها اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی توفیق روزافزون نداشته است! رهبر انقلاب در بیست و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه (۹۸/۴/۲۵) نماز جمعه را «ظرفیتی برای نهادینه کردن عالی‌ترین و دشوارترین گفتمان‌ها در موضوعات اصلی و ضروری کشور» می‌خواند. در جای دیگر صریحا حرف نوی جمهوری اسلامی را چنین بیان می‌کنند: «جمهوری اسلامی حرف نویی دارد این حرف نو عبارت است از: مردم و ارزش‌های الهی؛ این دوتا باید با هم توأم بشوند».(۹۰/۱۰/۷) مردم‌سالاری دینی مفهومی پرتکرار در سخنان ایشان است و حتی بیش‌از حضور پای صندوق رای است به تعبیر ایشان: «مردم‌سالاری یعنی بر اساس دین و براساس اسلام، سالار زندگی جامعه خود مردم‌اند»(۹۵/۹/۳) ❗️آیا خطبه‌های نمازجمعه مبیّن و محقق این سطح از مردم‌سالاری بوده‌است؟! خطبه‌های رهبر انقلاب درباره آزادی و شعبه‌های آن (آزادی بیان، عقیده و...) یک کتاب مستقل (آزادی یعنی آزادی) شده‌است. آیا در خطبه‌های شهرهای بزرگ و خطبای معروف به این تناسب از آزادی و عدالت هم خطبه هست؟! قابل انکار نیست که آن‌قدر که در خطبه‌ها از احکام و ارزش‌های الهی (حجاب، اطاعت، استکبارستیزی و...) گفته می‌شود از مردم، مردم‌سالاری، آزادی و حقوق آن‌ها گفته نمی‌شود. آن حجم خطبه از آزادی، جمهوریت و عدالت که در دهه۶۰ بود، کمتر شنیده می‌شود. ❗️حرف نوی جمهوری اسلامی توأم بودن و جدا نشدن این حقوق مردم با آن تکالیف و ارزش‌های الهی است. برداشت امام عزیز از جمهوریت و آزادی، آنها را یکی از ارزش‌های الهی کرد؛ از آنسو همه ارزش‌ها و احکام الهی هم با همراه شدن جمهور مردم برپا می‌شود. «انما عمادالدین ...العامة من الامة: تنها ستون برپاکننده‌ی دین، جمهور از امت اند» (نامه۵۳نهج البلاغه) نمازجمعه قطعا تریبون و جایگاهی برای این توأمانی است. هرچقدر از سالاریِ مردم در زندگی اجتماعی کاسته شود، در همراهی آن‌ها در ارزش‌ها و احکام خوانده‌شده، کاسته می‌شود. 2⃣ توصیه مصداقی به تقوا! رهبر انقلاب در بیست و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه به گزارش کتاب نمازجمعه تراز (چاپ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه صفحه۲۸۷) می‌فرماید: «توصیه به تقوا به‌صورت مصداقی و عینی در موضوعات مبتلا به جامعه نه به‌صورت توصیه کلی؛ مثل این موارد: تقوا در فضای مجازی، تقوا در مسائل خانوادگی و...» توصیه مصداقی، نام بردن از کسی نیست؛ اما همانگونه که درباره اسراف، ناامید کردن جوانان و ...، توصیه معلوم و معین به تقوا می‌شود؛ باید به اشرافیت دولتی و مذهبی، کوتاهی در انجام وظایف، ساکت نبودن بر گرسنگی فقرا و سیری ظالمان و... توصیه معین انجام شود؛ این توازن و تعادل هم در اقبال مردم مؤثر است. 📝محسن قنبریان ۱۴۰۱/۵/۴ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعجاز روضه ی جانسوز! ✅ شیخ صدوق در أمالی اش از امام صادق(ع) روایت میکند: فما أنغص ذکر الحسین(ع) للعیش: یاد حسین(ع) زندگی را چه گلوگیر کرده است! ✅ خصوصیت روضه بر سید الشهداء(ع) -البته وقتی جانسوز و مدام شود- این است: 🔺طعم دنیا و مافیها را می گیرد [انغص] و انسان را از آلودگی به آن می رهاند. لذت جاه و جلال و مقام و شهوات را می کاهد. چنانچه امیر(ع) فرمود: حزن القلوب یمحص الذنوب: حزن قلب، قلب را از آثار گناهان تمیز می کند. امام صادق(ع) وقت نوشیدن یک جرعه آب آنگونه فرمود و یاد حسین(ع) را مستحب کرد چه رسد به وقت گناه و لذات باقی مانده از آن. امام رضا(ع) فرمود شیعیان ما با دیدن شراب و قمار یاد می کنند حسین (ع)را [و مجلس یزید]! یعنی از شراب تا آب از حرام ترین تا حلال ترین، گلوگیری روضه حسین(ع) با گریه کن اوست. لذا روضه به آن دو شرط سکوی پرتاب سالک و کندن او از طبیعت است. 🔺خصوصیت دیگرش این است که سینه سوختگان سید مظلومان را دوست داشتنی می کند. هرکه آن مصائب گلوگیرش شده و از چراگاه زمین پریده را در راه ملاقات می کند. برترها و مقربترها را می یابد و زمین خورده ها را تماشا می کند. لذا روضه -بدان دوشرط- دوست یاب و رفیق ساز است (اکرمنی بمعرفتکم و معرفه اولیائکم). ✅ جانم به فدای عالمان پاکی که "ذکر حسین (ع)" را با گلوگیری و غصه شان بر گوش ما خواندند و روضه خوانی را کسرشان مرجعیت ندانستند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔴 حزب اموی از یک ویژه خواری و تبارگزینی در دوره عثمان شروع کرد. معاویه آنرا به حزب قاسطین ارتقاء داد که جلوی هر برنامه عدالتخواهانه -حتی اگر علی(ع) باشد- بایستد و پیروز شود! از اواسط صفین، طاغیه نام گرفت، طغیان علیه همه اسلام محمد(ص)! ولایتعهدی یزید، شروع فسق علنی همان حزب قدرتمند شد! حالا نوبت فروعات احکام شده بود از شراب تا سگ بازی، از بی عفتی تا بزم نشینی های شبانه! (جلسه اول بحث حزب قاسطین به فسق یزیدی باردار میشود!) ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ حزب قاسطین به فسق یزیدی باردار میشود! / محرم۱۴۰۱/ جلسه اول ❓چرا سیدالشهداء در همه اعلامیه های نهضت سر فسق علنی یزید تاکید داشت؟! ❓چرا روی ظلم و جور و کفر عملی اینان تاکید نکرد؟! • یک دهه تلاش معاویه برای ولایتعهدی یزید؛ از اول تا آخرش امام حسین (ع) روی فسق علنی یزید تاکید داشت!/ برخی جملات حضرت... ❗️روند تطور مفاهیم اهلبیت درباره حزب اموی: مستأثرین و ویژه خواران(دوره عثمان) ⬅️ قاسطین و ضد عدالت ها (اول دوره معاویه)⬅️ الطاغیه (کفر عملی و طغیانگران) از صفین به بعد ⬅️ معلن بالفسق(فسق علنی) دوره یزید • سیدالشهدا پرتکرار معاویه را طاغیه و یزید را معلن بالفسق می خواند! • به لحاظ سیاسی دست گذاشتن روی فسق علنی یزید، قدرت اجماع سازی داشت! • به لحاظ اجتماعی چ-تاریخی حاوی این درس بزرگ است که همان ویژه خواری و تبار گزینی عثمانی، حزب قاسطینی را موجب شد که موتور جنگی شکست دادن هر طرح عدالتخواهانه (حتی عدالت علوی) شدند، علیه اسلام محمد(ص) طغیان کردند، حالا به مرحله فسق علنی رسیده بود حالا نوبت فروعات احکام از شراب تا حجاب بود! ☑️ @m_ghanbarian
🔴 فرزدق شاعر هم مشهور به فسق بود اما وقتی مروان او را از مدینه بیرون کرد، سیدالشهداء به او ۴۰۰دینار داد! به اعتراضی پاسخ داد: بهترین مال آن است که آبرو را حفظ کند!(کنایه از این که زبان فرزدق به هجو ایشان باز نشود) اما با فسق علنی یزید مطلقا کنار نمی آید! دهه آخر عمر معاویه انکار و رد ولایتعهدی یزید توسط امام حسین(ع) یک محور موکد دارد: فسق علنی یزید! این تفاوت دو ریشه دارد: ۱. فسق حاکم مثل فسق رعیت نیست! او حکمرانی فسق را نهادینه می کند. ۲. فسق پساکفر هم مثل فسق پیشاکفر نیست! فسق پساکفر، فسق ابلیسی است(۵۰/کهف) بنی امیه پس از جور و تبعیض و کفر عملی داشتند به فسق پساکفر تظاهر می کردند! (تفصیل را در فایل صوتی جلسه دوم بحث: حزب قاسطین به فسق یزیدی باردار می شود! بشنوید!) ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ حزب قاسطین به فسق یزیدی باردار میشود! / محرم ۱۴۰۱/ جلسه دوم • یادآوری قاعده ۴گانه قبل ❓آیا سیدالشهداء از کسانی مثل ما بود که فقط مظاهر فسق (شراب و قمار و...) برایش مهم باشد، (نه جور و تبعیض و حتی کفر عملی) که اینهمه روی فسق تاکید می کند؟! ❗️مواجهه اباعبدالله با فرزدق شاعر که مشهور به فسق بود! ۴۰۰ دینار به او داد... - مراقب خط تخریب شعرای محب اهلبیت باشیم! - فرزدق حدی برعهده نداشت ولو مشهور به فسق (شب نشینی و...) بود - حضرت امیر(ع) نجاشی شاعر خود را حد زد ❓تفاوت فرزدق و یزید؟ 1⃣ فسق حاکم مثل فسق رعیت نیست! - قبلا ولید حاکم کوفه هم حد خورد حالا شرابخوار داشت خلیفه مسلمین می شد 2⃣ فرق فسق پساکفر با فسق پیشا کفر! - فسق پعد از جور و کفر، فسق ابلیسی است(۵۰/کهف) - فسق معمولی با اصرار و تکرار به کفر می انجامد اما فسق ابلیسی برای از بین بردن دین حق است! ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برشی کوتاه از جلسه اول بحث: هویت نهضت حسینی • برخی تاکید حضرت بر اجتماع عمومی بر بیعت(ان رایتَ الناس مجتمعین علی بیعتی...۱) را صرفاً سیاسی تحلیل کرده برای راستی آزمایی کوفیان معنا می کنند! • درحالیکه شرط بودن رضایت عمومی مردم برای مشروعیت حکومت، جزء باورها و ارتکازات شیعیان علی(ع) بوده است: ۱. در نامه شیعیان به امام حسین(ع) نامشروع بودن حکومت معاویه چنین شمارش می شود: "تاَمَّر علیها بغیر رضی منها: بر امت بدون رضایت مردم امارت کرد"۲ ۲.جناب مسلم بن عقیل نیز در احتجاج با عبیدالله به همین نکته اشاره دارد: "و تَاَمَّرتُم علی الناس بغیر رضی منهم: بر مردم بدون رضایتشان حکومت می کنید"۳ • برخی هم منفعل از اینکه لابد بعد القاء می کنند ج.ا رضایت عمومی مردم را ندارد(!) این مبانی را دستکاری یا سانسور می کنند! (در اینباره هم شب اول صحبت شد) ..................................... ۱.الفتوح ج۵ص۵۳/مقتل خوارزمی ج۱ص۱۹۶ ۲.مقتل خوارزمی ج۱ص۲۸۲ ۳.اللهوف ص۵۷ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔴 فسق پسا ظلم و پسا کفر یعنی چه؟! فسقی که با "اصول" جنگیده؛ با ساخت سلطنت، "امامت" را به محاق برده و با قاسطین شدن، "عدالت" را تحقق ناپذیر کرده؛ حالا به جنگ "فروع" می آید؛ تا علی الاسلام والسلام کند! شرابخوار و شراب ساز، یزید نیست؛ یزید، جامعه را اهل شراب، بلکه بالاتر در دین حلال اش می کند؛ این فسق یزیدی است! جای تعجب ندارد؛ وقتی به قصد قربت، "امام" می کشند، طولی نخواهد کشید، به قصد قربت "شراب" بخورند!(چنانچه در مسیحیت) اصلا روز ورود اسراء همین کار را کرد! "آبجو" را بعنوان مسکر حلال افتتاح کرد و به مبارکی صرف کرد! (تفصیل را در فایل جلسه سوم سخنرانی حزب قاسطین به فسق یزیدی باردار میشود! بشنوید) ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ حزب قاسطین به فسق یزیدی باردار میشود! / محرم ۱۴۰۱/ جلسه سوم ❓ فسق پسا کفر و پسا ظلم دقیقا چیست؟! • نه فسق فردی و نه جمعی، رویه گذاری فسق در جامعه است • بعد از کفر و استکبار نسبت به اصول حالا سراغ فروع احکام می آید. فسق را نه فقط رایج می کند بلکه در دین حلالش می کند! - وقتی "امامت" را "سلطنت" کرده و "عدالت" را با قاسطین منسد کرده، چرا نتواند شراب را مستحب کند؟!! - خطرناکترین فسق است... ❗️ وقتی ظلم و کفر به مرحله فسق می رسد؛ ظلم، "ضیم"(ننگ) میشود! • میمون بازی یزیدِ حاکم، همه را میمون باز می کند! آن هم با ننگ! ۷۰هزار نفر در تشییع اباقیس (میمونش) باید بیایند! ۵۰ صحابه باید زیر تابوتش بگیرند! این میمون بازی با ننگ است! ☑️ @m_ghanbarian
🔴 آنچه از فسق در خیابان های ممالک اسلامی است، فسق شهروندی و مصرف فسق است. حاکمان فاسق منطقه، توزیع کننده فسق اند. فسق استکباری را وارد جهان اسلام و نهادینه می کنند! بن سلمان با آزاد کردن کازینو، کنسرت مختلط و... دارد فسق کفار را در مکه و مدینه نهادینه می کند. با الزام امامان جماعت به تلاوت قرآن نجدی، دارد قدم های ابتدایی برای تحریف قرآن برمیدارد!(فعلا فقط قرائتی غیر از روایات ۷گانه قرائت دارد)! اما کانون های ویژه خوار دوره استعمار با به ظاهر نهادهای بین المللی به مرحله قاسطین رسیده اند. حالا هر عدالت خواهی ای، دخالت در امور کشورها، مورد تهدید شورای امنیت و تحریم و... است! در اینجا آن طاغوت جهانی، فسق پساکفر و پسا ظلم رقم میزند: علیه مشترکات ادیان شده، حرامهای آن را حلال می کند! هم جنس بازی مطرود همه ادیان را حلال و قانونی کرده، کلیسا را هم مسئول تشریفاتش می کند! (تفصیل را در جلسه چهارم سخنرانی حزب قاسطین به فسق یزیدی باردار میشود! بشنوید) ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ حزب قاسطین به فسق یزیدی باردار میشود! / محرم ۱۴۰۱/ جلسه چهارم • یک تقسیم: فاسق عادی: مصرف کننده فسق/ فاسق حاکم: توزیع کننده فسق/ فسق یزیدی: تولید کننده و حلال کننده و مشروعیت بخش به فسق ❗️ تطبیقی در دنیای ما: ۱- فاسقان عادی و شهروند ۲- حکام فاسق ( گزارشی از کارهای بن سلمان از رواج کازینو و کنسرت مختلط تا اولین قدم برای تحریف قرآن با الزام به تلاوت ) ۳- فسق پساکفر و پسا ظلم طاغوتِ جهانی: - ویژه خواری اش را در دوره استعمار کرده( از هند شرقی تا خاندانهای روچیلد و راکفلر و... در پایتخت های اروپایی) - پس از تاراج ها و تجاورزها با ایجاد نظم و نهاد بین المللی به مرحله قاسطین رسیده! - طغیانش علیه میراث انبیاء او را در دهه های اخیر به فسق پسا کفر و پسا ظلم رسانده! ⬅️ مشترکات ادیان و انبیاء را تغییر می دهد! هم جنس بازی را حلال و کلیسا را موظف به اجرای تشریفاتش می کند! - این همه رشد سگ بازی اتفاقی نیست! - ماجرای مسجد لیبرالی در برلین! ❗️ کشف حجاب یزیدی! این کشف حجاب یزیدی در سه مرحله را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
🏴نهضت مقدس🏴 🖋به قلم حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان - نهضت مقدس، مجموعه بیانات و تحلیل‌های عاشورایی خطیب توانمند، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان پیرامون ویژگی‌های نهضت اباعبدالله و ویژگی‌های نهضت‌های قاتل امام است. مباحث این کتاب در بخش اول پیرامون ریشه‌های شکل‌گیری اسلام طاغوتی، اسلام ضد عدالت، اسلامِ ذبح‌کنندۀ آرمان‌ها، اسلام محافظه‌کار، اسلام منفعل و یکجانشین، اسلام بی‌توجه به مستضعفین، اسلام باندباز و حزب‌باز، اسلام سرمایه‌دار و در یک کلام اسلام آمریکایی در عاشورا است. اسلامی که بارها و بارها خود را تکرار کرده و زنگ خطر حضور رگه‌های قدرتمندی از آن در تاریخ معاصر ما نیز وجود دارد. چنین اسلامی به‌راحتی ظرفیت به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن را دارد و مطالعۀ ریشه‌ها، چرایی شکل‌گیری، ویژگی‌ها و نشانه‌های آن از ضروریات زمان ماست. در بخش دوم، ویژگی‌ها، ارکان و ابعاد نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام به مثابه یک نهضت معیار، شاخص و مقدس بررسی می‌شود تا هر نهضتی که خود را پیرو آن میداند، روش مبارزه، اصول حکمرانی، شیوه‌های دردمندی، رفتارهای سیاسی و مدل‌های مطالبه‌گری خود را بشناسد. در بخش سوم، ریشه‌های اقتصادی شکل‌گیری عاشورا تحلیل و بررسی میشود تا مخاطب با شناسایی مختصات طاغوت اقتصادی از تکرار آن ویژگی‌ها در زمانه خویش، به‌خصوص در انقلاب اسلامی ایران که یگانه پرچمدار پیروی از نهضت اباعبدالله در جهان است، پیشگیری کند. - منتظر این کتاب باشید - ☑️ @m_ghanbarian