eitaa logo
محسن قنبریان
17.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
884 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | رهبر انقلاب صبح امروز: با نگاه انقلابی و نه نگاه ارتجاعی به ضعف ها نگاه کنیم 💻 Farsi.Khamenei.ir
۱۱-چهل حدیث.mp3
6.53M
🔘 گزیده درسهایی از امام خمینی قسمت یازدهم حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱ 🎙صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘 فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی دانشگاه تهران/ ۱۴آذر۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان جلسه اول: زنِ نهضت فا
تقابل اسلام قارونیِ الرشید با اسلام موسویِ امام کاظم(ع) از منظر انحطاط و تعالی خانواده چکیده سخنرانی شهادت امام کاظم(ع)/ حجت الاسلام / هیات اصحاب الحسین/ مسجد دانشگاه تهران/۲۶بهمن۱۴۰۱ درآمد خانواده نُرم های متفاوتی در تاریخ داشته: - نُرم کنونی، هسته ای و متشکل از زن و شوهر و یک یا دو فرزند. - نُرم گذشته، گسترده و متشکل از سه نسل (پدربزرگ، پدر، فرزندان) این گستردگی عمودی است. - در دوره برده و کنیز یک گستردگی افقی هم رخ می داد. "فامیلی" از واژه یونانی "فامیلیا" یا "فامولوس"= مستخدم و برده است. در عربی شد: "اهل"=همسر و فرزندان و... و "عیال"= نانخور ها که شامل برده و کنیز و... هم می شد. قبل از "مرکزرویان" و "رحم اجاره ای" و... برای فرزندآوری( استیلاد) از کنیز هم استفاده می شد ؛ همچنین برای کار و ... ⬅️ این نُرم قصه ای دارد که تقابل اسلام محمدی با اسلام های قارونی اموی و عباسی خوب نشان می دهد. ❓ بی عدالتی اجتماعی و تبعیض و اشرافیت، چه به سر خانواده می آورد؟! - از سویی در شاه و طبقه اشراف، به "حرمسرا" می رسد و دهها آسیب سیاسی، اجتماعی، اخلاقی پدید می آورد! - از سوی دیگر خانواده های محروم از آن تبعیض و مغضوبِ آن طبقه حاکم، برای تشکیل یک خانواده ساده به مخاطره جدی بر می خورند! دخترانشان مجرد می مانند و مردانشان را زن نمی دهند! ❗️تدبیر امام کاظم(ع) در چنین دوره ای مهم و تماشایی است. هم پاسخ به نیاز آن روز است هم راهبری تاریخ و راهبرد برای آینده اسلام اصیلِ اهلبیت(ع). * این قصه درس آموز را در سه پرده بشنوید! 1⃣ پرده اول: تبعیض و اشرافیت با خانواده چه کرد؟! (با تمرکز بر دوره هارون الرشید) ⚠️ توجه: اسلام راههای برده و کنیز (غارت، قرض، قمار و...) را همه بست جز اسیر جنگی که راهی بهتر برایش نبود. آزاد کردن، تجهیز دوباره دشمن بود و زندان بردن راه بهتری نبود⬅️ آنها به مسلمانان سپرده می شدند و دارای حقوقی می شدند که از زندان بهتر بود. راههای "آزاد کردن" آنها بوسیله کفارات و... واجب و مستحب شد و راههای"آزاد شدن" توسط خود برده نیز تنوع یافت. کنیز اگر از مالک خود، صاحب فرزند می شد "اُم ولد" نام می گرفت. فرزند از اولِ تولد آزاد بود. مادرش دیگر قابل فروش و هبه نبود. اگر آزاد نشده بود، پس از فوت صاحب از سهم ارث فرزندش آزاد می شد. • مواجهه دو اسلام (علوی_اموی) درباره ام ولد و فرزندش: - اسلام اموی اصلا فرزند کنیز را "ولید" (=متولد شده) می نامید که نامی برای تحقیر بود. - عبدالملک مروان بین دو فرزند خود، سلیمان(از مادر آزاد) و مسلمه(از کنیز) مسابقه اسب دوانی گذاشت. سلیمان برد. عبدالملک در شعر برنده را چنین ستود:به شما گفتم که کنیز زادگان را در مسابقه شرکت ندهید این دو هرگز برابر نمی شوند؛ آن مادرش بانو و این کنیز است! ❓ کسی که فرزند خودش را بخاطر کنیز زادگی دسته دو می بیند با مردم چگونه برخورد می کند؟! - به امام سجاد(ع) هم نامه نوشت و او را برای ازدواج با کنیز آزاد کرده اش مذمت کرد! امام در پاسخش نوشت: نامه تو که در آن مرا به خاطر ازدواج با کنیز آزاد شده ام سرزنش کردی به دستم رسید. گفتی که در میان عرب زنانی هستند که با ازدواج و صاحب فرزند شدن از آنها به عظمت و بزرگواری می رسم! حال آنکه رسول خدا(ص) بانی ازدواج برده اش زید بن حارثه با زنی آزاد بنام زینب شد و خود نیز با کنیزش ازدواج کرد. خداوند به وسیله اسلام امور بی ارزش را از بین برد. انسان مسلمان، شایسته نکوهش نیست تنها جاهلیت و افکار جاهلی باید سرزنش شوند"(الکافی ج۵ص۳۶۴) ❓ تقابل دو اسلامِ تبعیض و عدالت را در این نُرم خانواده می بینید؟! ❗️ تولد حرمسرا! آن نگاه تبعیضی و شیئ انگار به انسان و زن، در فتوحات و ورود کنیزان بسیار، به حرمسرا رسید. هارون الرشید در دوره اوج امپراطوری اسلامی است. غیر از فتوحات در جوانب مرزها و آوردن برده و کنیزان رومی و ایرانی و اروپایی، هارون با ملکه روم معاهده صلح داشت. با شارلمانی پادشاه فرانسه رابطه دوستی داشت و از اینجا هم کنیزان زیبا و هنرمند هدیه می گرفت. - حرمسرای او ۲۰۰۰کنیز داشت که ۳۰۰تایش نوازنده و خواننده بودند! بارغه، کنیزی رقاص و خواننده و خطاط را برایش به ۱۰۰۰۰۰دینار آوردند دیگری را به ۳۶۰۰۰دینار! ⬅️ این نمای روشنی از "زن کالا" در این اسلام منحط است! - رکن دیگر حرامسرا را زنان متشخصی که از فرمانروایان شکست خورده غنیمت گرفته بودند تشکیل می داد! ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
تقابل اسلام قارونیِ الرشید با اسلام موسویِ امام کاظم(ع) از منظر انحطاط و تعالی خانواده چکیده سخنرانی شهادت امام کاظم(ع)/ حجت الاسلام / هیات اصحاب الحسین/ مسجد دانشگاه تهران/۲۶بهمن۱۴۰۱ ❗️ آسیب های سیاسی حرمسرا! • اموی ها نژاد پرست بودند. کنیززادگان(ولید) را ولیعهد نمی کردند. اما عباسیان از اول به کمک عجم ها علیه اموی ها شورش کردند. ازدواج و اختلاط بسیار با ایرانی ها کردند. آن شرط اموی ها را هم نقض کردند. کنیز زاده، ولیعهد هم می شد. خود هارون، کنیز زاده بود! ⬅️ بطور طبیعی رقابت در حرامسرا بین کنیزان شکل می گرفت تا کدامیک بتواند از شاه صاحب فرزند شود و کدام ام ولد بتواند فرزند خود را ولیعهد کند و آینده سیاسی خود را بعنوان ملکه دربار تضمین کند! خیزران مادر هارون از چنین بختی برخوردار شد دو فرزندش (هادی و هارون) ولیعهد مهدی عباسی شدند و بالتبع او پرنفوذترین زن دربار عباسی شد! ⬅️ ❓ می بینید چگونه از "زن کالا"، "زن سالار" تولید می شود؟! زن در این اسلام منحط، بین کالا و سالار بودن است و هیچوقت جای شایسته خودش نیست. امروزه همین دو نگاه(کالا یا سالار) در سرمایه داری و فمنیسم مقابل اسلام انقلابی وجود دارد. ❗️الناس علی دین ملوکهم! سبک و نُرم حرمسرا برای خانواده، فقط برای شاه نماند؛ به زودی به طبقه اشراف سرایت کرد و سبکی اجتماعی شد. - ماجرای معروف بُشر حافی یک نمونه همه شنیده از این طبقه اشراف است... ❗️ آثار سوء اخلاقی حرمسرا! - اداره حرمسرا، خواجگانی می خواست. جوانان مذکری که مردانگی شان سلب شده بود. در هدایای شاهان همسایه این مورد زیاد دیده می شود برای نمونه، پادشاه بارسلون ۲۰خواجه زیبا به المستنصر بالله هدیه داد. ⬅️ این خواجگان خود طعمه مردان می شدند! انحطاط به آنجا کشید که ولیعهد هارون(امین) متهم بدان شده است! 2⃣ پرده دوم: سختی تشکیل خانواده برای محرومین تبعیض و طبقه رانده شده! • در طرف مقابل آن طبقه و آن انحطاط در خانواده و بالتبع در اجتماع و سیاست و اخلاق، مخالفان سیاسی و نابرخورداران اصلا امکان تشکیل خانواده و فرزندآوری برایشان به مخاطره می افتاد: - پس از قیامهای برخی علویان، سخت گیری بر آن خاندان بیشتر شد. - امام کاظم(ع) فرمود: فضاق بنا الامر: امر بر ما تنگ شد! - زنان و مردان بسیاری از اینها در زندانهای تاریک و نمور بودند؛ حتی برهنه و کم لباس! - اختناق سیاسی موجب شد نه کسی به اینان زن دهد و نه از آنها زن بگیرد! همه دختران امام (۱۵ یا ۱۸ یا ۱۹ یا ۲۱ یا ۲۲ یا ۳۷یا ۳۸ دختر به حسب اختلاف تاریخ) تا آخر عمر مجرد ماندند! ⬅️ مواجهه این دو اسلام را در همه زوایا باید دید. وقتی تبعیض و اشرافیت حاکم شود انحطاط خانواده را با حرمسرای رسمی یا غیر رسمی برای طبقه برخوردار رقم می زند؛ و در مقابل عده ای را از تشکیل یک خانواده ساده و ادامه نسل دچار مشکل می کند. 3⃣ پرده سوم: ابتکار و تدبیر امام کاظم(ع) ▫️ چاره اش برای آن زمان: ⬅️ از همان واحد تشکیل دهنده حرمسرای هارون (یعنی کنیز و ام ولدها) خانواده ای گسترده (گسترده افقی) اما با کرامت و تعالی ساخت! وقتی در آن اختناق و تبعید و زندان و متواری بودن، امکان ازدواج با خاندانهای متشخص برای امام و آن خاندانها هزینه دار شد؛ امام با کنیزان ازدواج کرد تا انّا اعطیناک الکوثر را از مخاطره ابترشدن و انقطاع نسل نجات دهد. با ۹ کنیز ازدواج و ۳۷ تا ۴۸ فرزند آورد. ❗️ امامی با بیشترین تبعید و زندانی، بیشترین فرزند را در بین ائمه به دنیا آورد. ❗️۷ امام ما متولد از ام ولد هستند اما امامان دیگر زن آزاد هم داشته اند؛ لکن امام کاظم(ع) فقط توانست با کنیزان و ام ولد نسل علوی را حفظ نماید. - یکبار در قبال قبول هدیه از هارون فرمود: بخدا قسم اگر قصد تزویج مجردهای شیعه را نداشتم تا نسل شان قطع نشود، ابداً این هدیه را قبول نمی کردم(عیون اخبار الرضا ج۱ص۷۷) - یکبار وقتی هارون از او تعداد عیال(نانخورها) را سئوال کرد فرمود ۵۰۰تا!(همان ص۷۳) البته همه همسران و فرزندانش نبودند! ⬅️ اینجا هم خانواده گسترده افقی می بینید اما کاملا ضد حرمسرا! محتاجان و محرومانی زیر پوشش اویند و برای حفظ نسل خود، فرزند آوری را جدی دنبال می کند. ادامه در بخش سوم ☑️ @m_ghanbarian
تقابل اسلام قارونیِ الرشید با اسلام موسویِ امام کاظم(ع) از منظر انحطاط و تعالی خانواده چکیده سخنرانی شهادت امام کاظم(ع)/ حجت الاسلام / هیات اصحاب الحسین/ مسجد دانشگاه تهران/۲۶بهمن۱۴۰۱ ❗️ تعالی دهی به آن انحطاط خانواده: کافیست مادر هارون(خیزران) با مادر امام کاظم(حُمیده) و همسر آندو(زبیده/ ام احمد) و خواهر هارون(عباسه) با دختر امام(معصومه) را مقایسه کنید تا تفاوت خانواده متعالی با منحط را در دو اسلام ببینید: - خیزران ام ولد اما در آن مناسبات حرمسرا بالا آمد صاحب اقطاع و زمین های زیاد شد. دخالتهای سیاسی بسیار داشت. خانه اش محل آمد و شد اشراف و امراء برای واسطه گری و پارتی بازی بود. حاشیه های این دیدارها، زبان به زبان می چرخید و پسرش هادی (که شاه شده بود) را می رنجاند وقتی نهی ها و تهدیدها اثر نکرد نقشه مسموم کردن مادر را ریخت اما نقشه لو رفت و بعد خودش با نقشه مادر مسموم شد! ⬅️ اینها مثال واضح از انحطاط خانواده است. - در مقابل حُمیده (مادر امام کاظم) هم کنیز است اما پاک و طاهر. حضور اجتماعی دارد اما عفیف و بی حاشیه. وجوهات مدینه از طرف امام صادق(ع) توسط او پرداخت می شود(کافی ج۳ص۲۱۷) به درخواست امام زنان مدینه از او معارف و احکام می آموزند. امام پیروان خود(مثل عبدالرحمان بن حجاج) را برای حل مسائل فقهی نزد ایشان می فرستد(همان ج۴ص۳۰۱). او چنان با فضیلت است که وصی امام صادق(ع) می شود. - زبیده(همسر هارون): تاجر برده است! مقری ۵۰ هزار یا ۵۰میلیونی از بیت المال دارد. فقط ولیمه عروسی اشرافی اش ۵۵میلیون درهم شد. قمارهای او با هارون معروف است. دخالت او در ولایتعهدی امین فاسق یک کار اوست. - در مقابل ام احمد(همسر امام و مادر شاهچراغ) مثال زدنی است. درباره اش نوشته اند: کانت اثیره عنده: یعنی نزد امام کاظم(ع) برگزیده بود. مجلسی می نویسد عاقلترین و با ورع ترین بود و حامل اسرار و امانات امام. در دوره زندانی شدن آخر حضرت، به امام رضا سفارش شد شبها منزل ایشان بخوابد(با وجودی که مادرش نبود) امانات امامت را او به امام رضا(ع) داد و اولین بیعت کننده با امام رضا(ع) است ⬅️ مقایسه کنید با جنگ قدرت ام ولدهای حرمسرا برای ولیعهد کردن فرزند خود! - عباسه (خواهر هارون) که با بخاطر حضور دائمی در دربار و بودن جعفر(پسر یحیی برمکی) هارون گفت صیغه محرمیت بخوانند اما ازدواج نکنند. خاطرخواهی آندو را پنهانی به وصال رساند و صاحب دو فرزند مخفی کرد که دور از دربار هارون نگه داشته می شد. وقتی مامور حرمسرا کمی سخت گرفت، به زبیده برخورد و اسرار عباسه و جعفر را افشا کرد! همین موجب کشته شدن جعفر توسط هارون شد! ⬅️ انحطاط در یک خانواده از این روشن تر نمی شود! - معصومه(دختر امام) که بی نیاز از توضیح است... ▫️ چاره امام کاظم(ع ) برای تاریخ تشیع آن خانواده گسترده در آن ضیق و خناق، فقط نسل پیامبر را در آن زمان حفظ نکرد و فقط الگویی مقابل انحطاط خانواده اشرافی نشد؛ بلکه با تبعید یا مهاجرتها، تشیع و اسلام اصیل را به اقصی نقاط امپراطوری بردند. شهرهای مذهبی گرد اینان و نوادگانشان شکل گرفت... ☑️ @m_ghanbarian
قال امیرالمومنین(ع): إِنَّ أَحَبَّ مَا أَنَا لَاقٍ إِلَيَّ الْمَوْتُ (خ۱۸۰) برای من، محبوب‌ترین چیزی که مایلم ببینمش، مرگ است. 🏴 رحلت آسیدمصطفای عزیز را با یادداشتی زیبا و خواندنی درباره در انقلاب اسلامی مقابل تمدن غربی از قلم مطرای خودش به همه اساتید و شاگردان تسلیت عرض می کنم. رحمت و رضوان خدا بر او. بخوانید و حظ ببرید: https://eitaa.com/Rebbioun/187 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
پیامبر ، دردمندترین انسان.mp3
5.37M
💠 پیامبر ، دردمندترین انسان محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 پیامبر ، دردمندترین انسان #مبعث #بازنشر محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💠 دردمندی؛ جوهر پیغمبری! 🔸شهید مطهری در "انسان کامل" به حق انسان را به "درد مندی" تعریف می کند... سعدی هم همین را مد نظر داشت وقتی می سرود: توکز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی 🔸پیغمبران، "انسان" برتر و کاملند نه "فراانسان". از اینرو هرچه گوهر انسان است را بیشتر دارند نه چیزی که انسانها ندارند! حتی وحی مولود دردمندی است. پیامبران با وحی دردمند بشر نمی شوند بلکه دردمندی، مشاعر برتر آنها را فعال و به آسمان متصلشان می کند. 🔸اصلا خصوصیت درد این است که حواس انسان را جمع تر می کند. درد جسمی حواس ظاهری و دردهای روحانی و عقلانی، حواس باطنی را متوجه می کند. از اینرو امیربیان فرمود:"کل عارف مهموم"(غررالحکم) آن مرشد کامل خود را "حلیف الهموم"(هم سوگند دردها) معرفی می کند(نامه۳۱نهج البلاغه). شبی که موسی از نگرانی گوسفندی گم شده تا صبح دردمندی داشت به پیامبری انتخاب شد ولو بعدا صدای "اناالله" را در طور شنید. ثبوتا "دردها" واسطه پیغمبری اند و "نداها" نشانه اثبات آنند نه بیشتر. 🔸درد غیر از قوای ادراکی و اندیشه ای، قوای تحریکی و انگیزه ای را هم شکوفا می کند و از همین رو جوهر انسان زیستن است. امیرالمومنین فرمود:"بقدر الهمم تکون الهموم"(همتها =دردهاست). پیامبر یک شب تا دیر وقت را دنبال محتاج گشت تا ۴درهم را به خانه خود نبرد. 🔸تصویر قرآنی پیامبر اعظم(ص) دردمندی مضاعف است: -عزیز علیه ماعنتّم حریص علیکم -انک باخع نفسک... -ماانزلنا القرآن علیک لتشقی. -ویضع علیهم اصرهم و الاغلال التی کانوا علیهم... -و... هرکه دردمند تر به نبی خاتم نزدیک تر! ➕علاقه مندان به تفصیل این بحث مجموعه ی"همّ و هموم" که چند جلسه درس اخلاق برای طلاب حوزه علمیه است را گوش کنند محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
❌ تقابل اسلام قارونیِ الرشید با اسلام موسویِ امام کاظم(ع) از منظر انحطاط و تعالی خانواده چکیده سخنرا
تقابل اسلام قارونیِ الرشید با اسلام موسویِ امام کاظم(ع) از منظر خانواده.mp3
30.27M
تقابل اسلام قارونیِ الرشید با اسلام موسویِ امام کاظم(ع) از منظر انحطاط و تعالی خانواده حجت الاسلام قنبریان/ مسجد دانشگاه تهران/ ۲۶بهمن۱۴۰۱ • پرده اول: تبعیض و اشرافیت با خانواده چه کرد؟! - مواجهه دو اسلام(علوی_اموی) درباره ام ولد و فرزندش - تولد حرمسرا - آسیب های سیاسی حرمسرا - آثار سوء اخلاقی حرمسرا • پرده دوم: سختی تشکیل خانواده برای محرومین تبعیض و طبقه رانده شده • پرده سوم: ابتکار و تدبیر امام کاظم - تعالی دهی به انحطاط خانواده - چاره امام کاظم برای تاریخ تشیع ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اعجوبۀ عرفان دفاع مقدس ➕ صوت وصیت‌نامۀ عجیب عارف "12 ساله" با صدای خود شهید! ◾️۲۷ بهمن، سالگرد شهادت رضا پناهی @Panahian_ir
۱۲-چهل حدیث.mp3
3.75M
🔘 گزیده درسهایی از امام خمینی قسمت دوازدهم حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱ 🎙صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 سلسله جلسات "با علی(ع) در انقلاب محمد(ص)" جلسه هفتم / ۲۰بهمن۱۴۰۱ مسجد دانشگاه تهران • یادآوری: ان
۸-با علی(ع) در انقلاب محمد(ص).mp3
20.39M
💠 سلسله جلسات "با علی(ع) در انقلاب محمد(ص)" جلسه هشتم / ۲۷بهمن۱۴۰۱ مسجد دانشگاه تهران • یک انقلابی، با تسلط بر منظومه معرفتی مکتب (و اگر بتواند تأویل واژگان) راسخ می شود • بدون آن، یا بی جا انقلابی می شود یا بی جا سکوت می کند! • ادامه تطبیق گذشته: نفی ارباب گرایی در بعثت محمدی(ص) • تقلید فرهیخته بین نفی (و متهم به عمل میمون) با خوانش ارباب-رعیتی از اجتهاد-تقلید (خواندن جملات شهید مطهری از ده گفتار) • ولایت مقابل سلطان و ارباب/ ولایت، ولیّ امر، رعیت در فرهنگ نهج البلاغه (خواندن عبارات آیت الله خامنه ای از کنگره بین المللی نهج البلاغه: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=23349 ) حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از شبکه افق
📺 ویژه برنامه 👈🏼 موضوع: حرف نو انقلاب اسلامی، اصل حضور اجتماعی زن 📌مهمان: حجت الاسلام والمسلمین قنبریان، استاد حوزه ودانشگاه ✅ دوشنبه ١ اسفند ٢٢:٠٠ تکرار فردا ١٤:٣٠ 🆔 @ofogh_tv
محسن قنبریان
🔘 نقد مصوبه مولد سازی سران قوا مصاحبه حجت الاسلام قنبریان با نسیم آنلاین • نقد به لحاظ فرم (حکمرانی
🔘 نقد مصوبه مولد سازی سران قوا مصاحبه حجت الاسلام قنبریان با نسیم آنلاین 🎥 مشاهده فیلم کامل مصاحبه: 🔺نسخه با کیفیت: https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2376304 🔺نسخه کم حجم: https://t.me/nasimonline/177319 ☑️ @m_ghanbarian
36.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹✴️ تکرار اشتباهات در حکمرانی سیاسی ♦️ حجت‌الاسلام قنبریان در گفتگو با «نسیم آنلاین» درباره نقد مولدسازی از منظر حکمرانی سیاسی و عدالت اقتصادی می گوید. متن کامل گفتگو فیلم کامل در یوتیوب فیلم باکیفیت در سایت نسیم آنلاین @NasimOnline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹🟠 تشدید سرمایه‌‌ای شدن مسکن با طرح مولدسازی حجت الاسلام قنبریان: مولدسازی باعث تشدید سرمایه ای شدن مسکن در کشور می شود. همان اتفاقی که بانک ها در دهه قبل رقم زدند. فیلم کامل در سایت نسیم آنلاین @NasimOnline
حرف نوی جمهوری اسلامی در حضور اجتماعی زن.mp3
34.86M
🔆 حرف نوی جمهوری اسلامی در حضور اجتماعی زن صوت کامل گفتگو برنامه با: حجت الاسلام دوشنبه ۱اسفند۱۴۰۱ • حرف نوی انقلاب چه استانداردی می سازد؟ • دیگری های این حرف نو و استاندارد مهم! - حرکت پاندولی این دو • ترجیح حضور اجتماعی زن در آیات و جمع بندی علامه طباطبایی • نگرانی از جابجایی نقش زنان به سمت نقش های کالایی و مونث - سابقه تمدنی این نقش های مرجوح: قهرمانه ها (دقتی بهتر در فهم "لیست بقهرمانه") • آلترناتیو امام خمینی برای حضور مبتذل زن در جامعه؟ • نحوه مواجهه با حضورهای مبتذل در نظریه اجتماعی اسلام - خوانش تجربه تحقق حجاب با استاندارد انقلاب • ولاء طرفینی، هم پناه دادن است هم نهی از منکر کردن - اصلا کشف حجاب، سلاح براندازی؛ اسلحه دست مامور میدان ژاله با بعثی در شلمچه فرق دارد! - روشهای مطوعین سعودی، روش های جمهوری اسلامی نیست! - نباید نهی از منکر در حد امداد و نجات تقلیل یابد * و بسیاری از نکات دیگر... ☑️ @m_ghanbarian
51.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش اول از برنامه ۱سفند۱۴۰۱ حجت الاسلام 🛫 برخی می خواهند ما را به کابل و برخی دیگر به پاریس ببرند!ثابتی: بعضی می گویند حرف جمهوری اسلامی درباره زن وسط بازی و عملا بازی در زمین مدرنیته است!... • قنبریان: از قرآن تا کتابهای روایی تا فتاوا تا تبلیغ و منابر، دچار شیب هستیم... جمع بندی علامه طباطبایی از آیات، فراخوان به حضور اجتماعی است!...(و این مغایر شأن والای مادری و تربیت هم نیست) روایاتی که هیچ مردی او را نبیند، منشأ فتوا نشده اما بیشتر روی منابر خوانده شده؛ با سیره خود حضرت هم نمی سازد!... بر اساس حکم جاهلی و امضاء اولیِ اسلام، باید زن فاحشه در خانه نگه داشته می شد(۱۵نساء)؛ اگر حکم برای همه عفیفه ها همین بوده، این چه عقوبتی است؟! تازه با نسخ آیه، زن فاحشه بعد از مجازات، آزاد در جامعه بگردد؛ اما عفیفه کماکان در خانه بماند؟!! • ثابتی: مگر در زمان پهلوی زنان در عرصه های سیاسی و حکمرانی نبودند؟! وزیر هم بودند!... • قنبریان: در جاهلیت هم زنِ فرهیخته بود اما غلبه یا تبرج بود یا زنده به گوری... ریشه برخی راه حلهای عرصه حجاب در همان جریان تحجر است که واقعیت اجتماعی او را مجبور به پذیرش حضور اجتماعی زن کرده اما کماکان استانداردِ ارزشها-مردم را لحاظ نمی کند... این حرف نوی انقلاب، حرف نوی بعثت بود که در ۱۲ممتحنه شاهدیم!... 🎧برای قضاوت بهتر، صوت کامل برنامه را بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا کسی حق اعتراض دارد؟! 🔹۱۲ دی‌ماه، «کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر» به عنوان بزرگترین تشکل رسمی کارگری کشور با ۱۴۰۰۰ عضو، نامه‌ای به می‌نویسد و از وی درخواست مجوز برای برگزاری تجمع صنفی مسالمت‌آمیز می‌کند. 🔸علی‌رغم وعده‌ی استاندار بوشهر مبنی بر تعیین مکان برای اعتراضات، اعتنایی به درخواست کانون نمی‌شود تا نامه دوم و سوم هم زده شود. اما واکنش استاندار بوشهر همچنان سکوت است. در نهایت کارگران تصمیم می‌گیرند با صدور اطلاعیه‌ای، زمان، مکان و مدت تجمع را اعلام کنند. 🔹صدور اطلاعیه با واکنش شورای تأمین عسلویه مواجه می‌شود و پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات، در نهایت علیرضا میرغفاری رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران، شب قبل از تجمع بازداشت می‌شود که پس از پاره‌ای گفتگو‌ها و مذاکرات، عصر روز بعد بدون قید آزاد می‌شود. با این حال تا اطلاع ثانوی حضور وی در محل کار ممنوع است. 🔸۱۰ نفر دیگر از کارگران هم به اتهام شرکت در تجمع اول اسفند بازداشت و پس از یک روز آزاد می‌شوند. 🔹این برخوردها در شرایطی است که این کانون در بحبوحه‌ی اغتشاشات از تجمعات سیاسی برخی کارگران اعلام برائت کرده و در بیانیه‌های متعدد بر صنفی بودن تجمع خود تاکید کرده‌اند. حتی در آخرین اطلاعیه تاکید شده که صرفاً کارگرانی در تجمع شرکت کنند که شیفت کاری ندارند تا کار و تولید دچار وقفه نشود! 🔺پ.ن: در این قضیه فارغ از مطالبات، مسئله‌ی اصلی پایمال شدن فجیع است. در این باره بیشتر خواهیم گفت. منتظر باشید... 🎬@Mostazafin_Tv
50.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش دوم از برنامه ۱اسفند۱۴۰۱ حجت الاسلام 🔄 حرکت پاندولی: هروقت جامعه اسلامی به سمت نقش های کالایی و فمنیستی زن رفت، به سمت خانه نشینی و تحجر و طالبانی برمیگردد و بالعکس! • برای جریان تحجر، چیزهایی در عقبه حوزوی هم هست!... البته فقیهان و محدثان محققی آنرا رد می کنند!... • قبل از مدرنیته هم در گذشته تمدنی حضور اجتماعی زن به ابتذال کشید؛ و این هم عامل برخی نگرانی هاست! (: معنای درست و واضح از روایت: "المرأة ریحانة لیست بقهرمانة" را ببینید!) • گزارش صحنه: از خط تحجری درون مجلس خبرگان قانون اساسی/ تا تحمیل نقش های تمدن رقیب؛ جابجایی نقش ها از مداخله در مقدرات اساسی به بلاگری! • آلترناتیو امام برای نقش های مبتذل اجتماعی، بجای راه حل متحجران(خانه نشین کردن)؛ مداخله دادن در امور اساسی مملکت بود! ⬅️ امر سیاسی از مدرسه و دانشگاه برود؛ ناهنجاری های اخلاقی جایش می نشیند! • خوانش تجربه تاریخی تحقق مردمسالار حجاب در اوایل انقلاب... • این تجربه و" استانداردِ ارزشها_ مردم" ریشه در سیره نبوی دارد... پیامبر(ص) هم با مشکل بی حجابی و تبرج مواجهه بود و ارزش حجاب را بشکل مردم سالار حل کرد... • حجاب با دروغ و غیبت قابل مقایسه نیست؛ با ولایت که قابل مقایسه است... • هرچه از روش مردمسالار در تحقق ارزشها کاسته شود، قوه قهریه وسعت می یابد!... دو دهه پیش می گفتیم تذکر لسانی اثر دارد؟! حالا می پرسیم اصلا ممکن است؟! فقط "دادستان ورود کن!" مانده است! 🎧برای قضاوت بهتر، صوت کامل برنامه را بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
۱۳-چهل حدیث.mp3
7.43M
🔘 گزیده درسهایی از امام خمینی قسمت سیزدهم حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱ 🎙صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
28.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش سوم از برنامه ۱اسفند۱۴۰۱ حجت الاسلام 👮‍♀ اصلا کشف حجاب سلاح براندازی و استحاله؛ این سلاح دست سرباز میدان ژاله باشد یا بعثی شلمچه، مواجهه با او فرق می کند!ثابتی: می گویند الان پشتوانه اجتماعی سال۶۰ را ندارید؛ پس چرا اصرار به الزام حجاب دارید؟! • قنبریان: تحقق احکام اجتماعی اسلام، پشتوانه نظریه اجتماعی کلان را می خواهد: ولاء عرضی طرفینی عمومی مردم... • این ولاء عمومی دولب است: هم باید مردم مأوا و پناه بگیرند(۷۲ انفال) و هم مثل یک دستگاه دیالیز عیوب خود را تصحیح کنند(۷۱توبه)... • الان این ولاء آسیب دیده! امام سرباز میدان ژاله را هم با همین ولاء عمومی جزء ملت کرد!... • اگر دو دهه فقط به حجاب امر شد؛ جامعه به دو طبقه امر کننده(محجبه و متشرعه) و طبقه امرشونده(بی حجابها) تقسیم می شود! این گسل کار دست جامعه می دهد!... "به تو چی؟" از اینطرف برداشته شود تا از آنطرف هم برداشته شود... • برخی ادبیات، این شکاف را بیشتر می کند! بعد از جمله رهبر انقلاب درباره شل حجابها، برخی نوشتند اما بی حجابها بی دین و ضد انقلاب اند! جای فحش عوض شد! در حالیکه رهبری همانها را هم بیش از فریب خورده نگفته! • وقتی رهبر حکیم بگوید: حکم خدا نباید زمین بماند! اگر به شورای امنیت ملی و قضایی بگوید یک معنا دارد؛ اگر به دستگاه های تبلیغی بگوید معنای دیگری دارد... ⬅️ راه حل اساسی همان ولاء عمومی ملت است که مثل دستگاه دیالیز عمل می کند. دستگاه قهریه اقلی است... 🎧برای قضاوت بهتر، صوت کامل برنامه را بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
28.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش چهارم از برنامه ۱اسفند۱۴۰۱ حجت الاسلام 🧕 به تعبیر شهید مطهری؛ راه حل نه پند است و نه بند؛ تدبیر اجتماعی است! • دولبه ولاء اجتماعی باید باهم سِت شود: هم پناه و نصرت هم نهی از منکر! • حضرت امیر فرمود در حمل کردن مردم بر احکام الهی باید استیفاء حقوق و همه مدارا باشد ⬅️ هر راه حلی که مثل مطوعین سعودی۱ شود، از راه نوی انقلاب اسلامی نرفته است! • در خطبه۸۷ می فرماید معذرور دارید کسی را که حجتی علیه او ندارید؛ و او منم!... با عدالتم لباس عافیت بر تنتان کردم و معروف را با قول و فعلم برایتان گستراندم! ⬅️ اینها آن ولاء اجتماعی را محقق و کارا می کند. روسای قوای ما می توانند الان چنین بگویند؟! درشتی گفتار و سستی رفتار در خطابه ها خلاف این است... • اگر زن بی حجابی فعال کارگری را حمایت کرد، پیگرد نداشته باشد همانطور که مرد باغیرتی که بی حجابی را نهی از منکر می کند! در نظر مخالفم نیستیم اما در عمل چنین توازنی حفظ نشده! • فقط هیکل زن منکر است؟! یک مدرسه کاخ منکر نیست؟! می شود زنگ آنرا زد و نهی از منکر کرد؟! • این ولایت اجتماعی شامل زن هم هست و مختص عادل ها هم نیست! این از جذابیت های اسلام است که خانم بی حجاب بداند از حریم اسلام طرد نشده -حتی اگر او بخواهد خود را طرد کند- او بداند میتواند مرجع تقلید را نهی از منکر کند! • پیشنهاد راه حل های تفاهم اجتماعی..‌./ یک نمونه موفق... ...................... ۱. https://eitaa.com/m_ghanbarian/3419 🎧برای قضاوت بهتر، صوت کامل برنامه را بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از چی کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌📚"چوکان حمینی" یا همان فرزندان خمینی روایت‌گر جهادِ جوانان بومی و بی ادعای سیستان و بلوچستان در دهه‌ی شصت است. جوانانی که با دستان خالی غبار محرومیت را از چهره‌ی زرآباد زدودند. 🪴 زرآبادی که امروزه بزرگترین گلخانه‌ی طبیعی ایران است. 📖 چی کتاب اومده ایتا؛ متفاوت‌ترین رسانه‌ی کتاب را اینجا دنبال کنید 🌐👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2958164103C8879a37e42
تناسب آزادی و عدالت در حکمرانی علوی.mp3
22.55M
🎧 تناسب آزادی و عدالت در حکمرانی علوی 🎙حجت الاسلام محسن قنبریان شب ولادت امیرالمومنین(ع)/ دانشگاه شریف • جمع بین خیر عمومی و آزادی فرد، مکتب ساز است... • ایندو در مکتب امیرالمومنین(ع)... • برخی آزادی او را تحمل نکردند و برخی عدالت او را... * تقریری از آن را اینجا بخوانید ☑️ @m_ghanbarian