eitaa logo
محسن قنبریان
14.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
761 ویدیو
104 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها! ✔️ به طور روشن: *⃣ این چتر پدری، برادری-خواهری که زمینه و بستره برای "فن آوری اجتماعیِ" گفتگو، تبیین، تذکر و تصحیح است، را به هیچ طریق پاره نکنیم. دوباره در آن رخنه جدید نیافکنیم. • خطباء، ائمه جمعه، منبری ها و گروه های مرجع چند هفته _بدون اینکه ارزش حجاب را کم یا بی حجابی را مجاز نشان دهند_ با همین ادبیات و درون همین راهبرد سخن بگویند. اول به بستره گفتگو و ارتباط بپردازند از یکپارچگی و (۱) بگویند و گسل اجتماعی را هم آورند. *⃣ به جای تجمعات مطالبه گری برای اِعمال تعزیرات قانونی یا اجرای جریمه علیه بی حجابها و...، به بسته ها و خلاقیت های فن آوری اجتماعی تأثیر و تأثر همگانی و متقابل فکر کنند. برخی ابتکارات خوب را بیفزاییم و نقش آفرینی مدنی خود را گسترش دهیم. • اگر نمی خواهیم حاکمیت در ارزشها برکنار باشد و فعلا مطالبه گری از مسئولین را انقلابیگری می دانیم؛ مطالبه برخورد با مهره درشت های بی حجابی یعنی قاچاقچیان حجاب و پوشاک، سازمان بخشی ها و دست های پنهانی که رهبری اشاره کردند را بخواهیم. در برنامه جهان آراء عرض کردم بی حجاب کف خیابان، برانداز هم که باشد، بدتر از سرباز میدان ژاله دوره پهلوی نیست؛ با افسر بعثی شلمچه فرق دارد؛ یکبار دیگر (مثل دوره انقلاب) باید او را به ملت برگردانیم. *⃣ اولویت مسائل اقتصادی در مطالبه از دولتها را جابجا نکنیم. رهبر انقلاب در همین سخنرانی تصریح کردند: "برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاه ها و بخش های کشور اولویت آن را بپذیرند. همه همتها و اراده ها در طول سال باید متوجه این باشد./ شعارهای اقتصادی به معنای بی اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم اثر گذار است"(۱۴۰۲/۱/۱۵) • ایشان از امام و مولایش امیرالمومنین(ع) آموخته که در خطبه۸۷ فرمود: "معذور دارید کسی را که هیچ حجتی علیه او ندارید و او منم!...بر حدود حلال و حرام واقف تان کردم، لباس عافیت از عدالت برتنتان کردم، معروف را با قول و فعلم فرش زیر پایتان کردم، کرائم اخلاقی خود را به شما نشان دادم..." ⬅️ یعنی بدون مطلع کردن همه به حرامها، به عافیت رساندن زندگی ها با عدالت اجتماعی، فرش کردن معروف در جامعه، نشان دادن کرامت های اخلاقی حاکم؛ حاکمیت در قبال شهروندانش معذور نمی شود؛ عذر خطاها و تخلف ها تمام نمی شود! ....................... ۱. رهبر انقلاب در دیدار بانوان(۱۴۰۱/۱۰/۱۴) یکبار دیگر سخنرانی خود برای علمای استان خراسان شمالی(۹۱/۷/۱۹) را به رخ کشید که به نظرم مثالی گویا از ولاء طرفینی و نهی از منکر متقابل بی حجاب-متشرع است. 📎مرتبط: فهرست مطالب در حوزه حجاب 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۱/۱۷ ☑️ @m_ghanbarian
✍🏻 پاسخی به نقد حجت الاسلام و المسلمین رسایی • برادر ارجمندم جناب آقای رسائی در کنار اعلام موافقت با بخش های زیادی از یادداشت "راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجاب" از غفلتی در آن تذکر داده اند تا نتیجه گیری غلط نشود؛ و آن اینکه: "راهبرد رهبر انقلاب در موضوع حجاب به هیچ وجه متمرکز بر تذکر لسانی نبوده بلکه این مرحله راهبرد ایشان در مواجهه مردم با موضوع منکر عدم رعایت حجاب است و الا در خصوص حاکمیت راهبرد ایشان ورود نهادهای مختلف و اعمال قانون از سوی آنهاست" سپس برای این نکته شواهدی از سخنان رهبر انقلاب از ۸۰تا۹۸ آورده اند و نتیجه گرفته اند: "این بیانات رهبر انقلاب از جهت تعدد و هم از جهت صراحت به خوبی نشان می دهد که در کنار راهبرد تذکر لسانی توسط مردم، راهبرد دیگر امام و رهبر جامعه اعمال قانون از طرف حاکمیت بوده و به هیچ وجه مصداق آن برخورد با قاچاق پارچه و لباس و پیدا کردن دست سرویس های امنیتی دشمنان نیست بلکه از نظر رهبر انقلاب دقیقا نسبت به کسانی که کشف حجاب کرده اند باید توسط حاکمیت اعمال قانون صورت بگیرد" https://eitaa.com/rasaee/8357 🔹 به پاس ذره پروری ایشان نکاتی را عرض می کنم: 1⃣ بین "راهبرد" و "راه حل" (اصلی-اساسی و تبعی-تکمیلی) اقلا در یادداشت بنده فرق است. - راهبرد و استراتژی، احکام کلیِ همیشه ثابت مثل ایدئولوژی نیست. کاملا وابسته به شرایط و موقعیت، ظرفیت های خودی و دشمن طراحی می شود. لذا در کشف راهبرد همیشه باید آخرین بیانات و هندسه کلام در شرایط جدید در نظر گرفته شود و البته برای فهم بهتر به منظومه سخنان سابق هم نظر شود. - "راه حل" نیز یک راه حل پایه و اساسی است و راه حلهای فرعی و تکمیلی. مثلا وقتی اطباء می گویند: آخر الدواء الکی! راه حل اساسی درمان دارویی است ولو در آخرین مرحله با جواب نگرفتن به راه حل داغ کردن (جراحی) تن دهند. ⬅️ تذکر لسانی و همگانی مردم و تبیین (و همه آنچه "فن آوری اجتماعی" خوانده ام) در یادداشت بنده، راه حل اساسی بیان شده است نه راهبرد. راهبرد رهبر انقلاب در شرایط جاری -که گسل اجتماعی پدید آمده و ارتباط را قطع و تذکر را نوعا نزاع می کند- اینجور بیان شده است: "رهبر دارد چتر وحدت ملی می گسترد و شکاف و گسل اجتماعی را پر می کند تا تاثیر و تاثر ملت برهم [یعنی راه حل اساسی] فراهم شود". گمان نمی کنم برادر عزیزم با این مهم بمثابه راهبرد (در ظرفی که در فقرات اول یادداشت توضیح یافته) مخالفتی داشته باشد. فقط با تحقق این راهبرد است که "فن آوری های اجتماعی" تبیین و تذکر لسانی و حتی "اجرای احکام توسط حاکمیت" قابل انجام و ثمر بخش است. ادامه را در بخش دوم بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
✍🏻 پاسخی به نقد حجت الاسلام و المسلمین رسایی 2⃣ بین "نوک تیز مطالبه گری از مسئولین" با "خود وظایف مسئولین" هم فرق است! - بنده "وظیفه حاکمیت" را فقط برخورد با قاچاقچیان حجاب و سازمان بخشی ها و دستهای پنهان مورد اشاره رهبری، قرار ندادم؛ بلکه "پیکان مطالبه گری" دوستان حزب اللهی در تجمعات را در این موارد منحصر کردم؛ و بین ایندو فرق آشکاری است. وقتی محجبه ها، خانواده شهدا و حزب اللهی ها دائم با تحصن و تجمع، فقط مطالبه اِعمال قانون تعزیرات بر بی حجاب خیابان کنند، و چنانچه دیدیم شعار به مرگ بر بی حجاب (و سایر تعابیر) بکشد؛ همان گسل اجتماعی عمیق تر می شود و آن راهبرد زمینه ساز زمین می خورد. (دقت شود) - بنده مطالبه گری را به برخورد با "قاچاق لباس و پوشاک" تقلیل ندادم و حتی کنار قاچاقچیان حجاب و سازمان بخشی ها و دستهای پنهان، اول "مطالبه برخورد با مهره درشتهای بی حجابی" را ذکر کردم. کمی قبل هم در یادداشت "هنجار سازی مترفین" مفصل تر به لزوم این برخورد پرداختم. معتقدم اینجور مطالبه گری ها از مسئولین غیر از اولویت و اهمیت، آسیب زننده به راهبرد و بستره سازی برای تاثیر و تاثر عمومی ملت نخواهد بود. 3⃣ بنده به اتکاء آمار مرداد ۱۴۰۱ و هم تعبیر رهبر انقلاب ("خیلی از کسانی که کشف حجاب می کنند...") راه حل اساسی (نه راهبرد) را "تبیین" و "فن آوری های اجتماعی" بیان کردم. طبعاً با راه حلهای تکمیلی و تبعی سرجای خود مخالفتی ندارم و همیشه هم به آن اذعان کرده ام. یعنی ممکن است "پس از" تحقق راهبرد رهبری (یکپارچگی و بستره ارتباط و گفتگو برای تبیین و تذکر) باز عده ای بسیار اندک تر از حالا کشف حجاب را ادامه دهند؛ البته اعمال قانون درباره آنها -وقتی راه اصلی و اساسی طی شده- صحیح است. عادتا با طی روند یاد شده، همراهی عامه را هم خواهد داشت بخلاف وقتی از اول فقط ورود دادستان و اجرای احکام را مطالبه کنیم! - در اینباره هم فقط دو روز پیش از این یادداشت(۱۵ فروردین) ذیل سخنان رئیس قوه قضاییه یادداشتی گذاشتم که: نباید "جرم" به "تخلف" و "مجازات" به "جریمه" و "دادگاه" به "سامانه" تبدیل شود. اما همانجا هم دادگاه را مرتبه آخر و پس از تحقق ولاء طرفینی قرار داده در مقایسه با سامانه هوشمند جریمه، رعایت کرامت مرتکب خواندم تا بتواند از خود دفاع کند - این نکته هم خالی از لطف نیست که در مجموع یادداشتها و مصاحبه های بنده، "تدبیر اجتماعی"، "فن آوری اجتماعی" و مانند آن مساوی "کار فرهنگی" نیست که اخیراً برخی مطالبه گران به آن الرژی یافته اند... سپاس و قدر شناسی مجدد از جناب آقای رسائی 📎مرتبط: فهرست مطالب در حوزه حجاب 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۱/۱۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔸 انسان حقیقی، "راعون" است؛ آنها که عهدها -بخصوص با خدا- را رعایت می کنند، دائم خطا نمی کنند تا دائم عذرخواهی کنند. "وفای به عهد"، جوهر انسانیت است و با آن، انسان، حقیقی است. اما واقعی ترین انسان، کسانی اند که دائم عهد و توبه را می شکنند! به اندازه همه شبهای قدرِ عمر، عهد بسته و توبه کرده ایم؛ اما امسال باز هم برای عذر خواهی می رویم، عذر از شکستن توبه و عهد و...! و می دانیم که باز هم می شکنیم! امیرالمومنین(ع) برای این انسانِ شایع هم مناجاتی دلنشین دارد: 🤲 اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي مَا أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنِّي، فَإِنْ عُدْتُ فَعُدْ عَلَيَّ بِالْمَغْفِرَةِ، اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي مَا وَأَيْتُ مِنْ نَفْسِي وَ لَمْ تَجِدْ لَهُ وَفَاءً عِنْدِي، اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي مَا تَقَرَّبْتُ بِهِ إِلَيْكَ بِلِسَانِي ثُمَّ خَالَفَهُ قَلْبِي، اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي رَمَزَاتِ الْأَلْحَاظِ وَ سَقَطَاتِ الْأَلْفَاظِ وَ شَهَوَاتِ الْجَنَانِ وَ هَفَوَاتِ اللِّسَانِ‏:  خداوندا، بيامرز آن گناهان مرا، كه تو از من داناتر به آنها هستى. اگر بار ديگر مرتكب شدم تو نيز بار ديگر از من در گذر. اى خداوند، اگر با خود وعده كرده ام كه در طاعت تو قصور نكنم و به وعده خويش وفا ننموده ام، مرا ببخش. بار خدايا، اگر به زبان به تو تقرب جسته ام و به دل خلاف آن كرده ام، بر من مگير.  اى خدا، بيامرز براى من هر اشارت كنايه آميز را كه به گوشه چشم كرده ام و هر سخن نابجا را كه از دهانم جسته است و نيز خواهشهاى دل و لغزشهاى زبانم را. (خطبه ۷۸) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📖 آیاتی برای درنگ ۵حسنه ی دنیا! • علامه طباطبایی ذیل آیه۴۱ نحل، اول به دو تفسیر که یکی "حسنه دنیا" را "شهری خوب" و دیگری "حالتی نیکو"(پیروزی و نجات از ذلت) گرفته اند، اشاره و بعد می نویسند: "اين دو تفسير مآلاً [در نهایت] يكى است براى اينكه مهاجرين در راه خدا براى دين مهاجرت كردند كه مجتمعى اسلامى و پاك تشكيل دهند كه در آن مجتمع جز خدا كسى پرستش نشود، و جز عدل و احسان چيزى حكومت نكند، و يا براى اين بود كه به مجتمعى وارد شوند و در آن منزل كنند كه وضعش چنين باشد... پس هدف و غرض از حسنه اى كه وعده داده شدند كه در دنيا به آن برسند همين مجتمع صالح بوده چه اينكه مقصود از حسنه شهر باشد و يا حالت حسنه اى كه در آن شهر به خود مى گيرند." • اگر آیات قرآن، قضایای حقیقیه است؛ پس کسانی دیگر هم که برای خدا از ستم ها هجرت کنند، برایشان حسنه دنیا یعنی چنان مجتمع صالح اسلامی خواهد بود. ⬅️ از این رو وقتی در قنوت "ربنا آتنا فی الدنیا حسنه..." می خوانی، بدان را می کنی! از ستمشاهی هجرت کرده و پی جامعه ای هستی که "جز خدا پرستش نشود" و "جز عدالت و احسان حکومت نکند"! روایاتی که "وسعت رزق و معاش" را "حسنه دنیا" می خواند هم دارند از لوازم همان حکومتِ عدالت و احسان می گویند: http://alvahy.com/%D8%A8%D9%82%D8%B1%D9%87/201 مهم است رصد کنی در کدام مرحله از این وعده نیکو هستی و چه موانعی سر راه داریم؟! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ برنامه علامت فصل دوم: کوفه؛ نقطه، سرخط با حضور حجت الاسلام قنبریان/ از امشب(۱۹ فروردین) بمدت ۷ شب ساعت ۲۲ تکرار: - هر روز ساعت ۱۴:۰۵ - یک شب در میان ساعت ۱:۲۰ ✔️ قسمت اول: علی(ع) و نظام طبقاتی بازمانده از قبل! ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برنامه علامت جلسه اول: علی(ع) و نظام طبقاتی بازمانده از قبل! حجت الاسلام قنبریان/ شبکه دو/ ۱۹فروردین۱۴۰۲ ❓برخی اصناف چگونه ممکن است طبقه فرادست شوند؟! ❗️در تجربه فتوحات چنین شد: تبعیض دریافت بیت المال به برخی امکان تصاحب صنف دیگر هم داد! امیران سپاه/ صاحبان اقطاع زمین/ تاجران غله و دام هم شدند! ❓ راه حل های امیرالمومنین(ع) 1⃣ طرح پیشینی: مهندسی اجتماعیِ تسخیر طرفینی اصناف ⬅️ همه وابسته به هم و سامان یافته به هم ⬅️ توزیع عادلانه منزلت اجتماعی و امتناع طبقه شدن.۱ 2⃣ تنظیم گری پسینی: • منع از تجمیع شغلها بخصوص بین والیان و امیران • تنظیم درونی هر صنف (تاجران و صنعتگران برای نمونه) • امکان آفرینی برای تحرک اقتصادی طبقات فرودست * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد. 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه .............................. ۱. تسخیر طرفینی در آیه ۳۲ زخرف را در بیان شهید مطهری(ص۵۴تا۵۸) اینجا ببینید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برنامه علامت قسمت ارائه جلسه اول: علی(ع) و نظام طبقاتی بازمانده از قبل! حجت الاسلام قنبریان/ شبکه دو/ ۱۹فروردین۱۴۰۲ ❓برخی اصناف چگونه ممکن است طبقه فرادست شوند؟! ❗️در تجربه فتوحات چنین شد: تبعیض دریافت بیت المال به برخی امکان تصاحب صنف دیگر هم داد! امیران سپاه/ صاحبان اقطاع زمین/ تاجران غله و دام هم شدند! ❓ راه حل های امیرالمومنین(ع) 1⃣ طرح پیشینی: مهندسی اجتماعیِ تسخیر طرفینی اصناف ⬅️ همه وابسته به هم و سامان یافته به هم ⬅️ توزیع عادلانه منزلت اجتماعی و امتناع طبقه شدن.۱ 2⃣ تنظیم گری پسینی: • منع از تجمیع شغلها بخصوص بین والیان و امیران • تنظیم درونی هر صنف (تاجران و صنعتگران برای نمونه) • امکان آفرینی برای تحرک اقتصادی طبقات فرودست * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد. 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه 🎵 صوت کامل برنامه .............................. ۱. تسخیر طرفینی در آیه ۳۲ زخرف را در بیان شهید مطهری(ص۵۴تا۵۸) اینجا ببینید ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخورد امیرالمومنین علیه‌السلام با نهادهایی مثل اتاق بازرگانی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
📎پیوست قسمت اول برنامه علامت/ فصل: کوفه؛ نقطه، سرخط! 🔘 تعطیلی صرافیِ عقبی_دنیا! در روز دوم‌ خلافت‌ خود در ضمن‌ خطبه‌ای‌ که‌ خواندند چنین‌ فرمودند: «آگاه‌ باشید هر مردی‌ از مهاجرین‌ و انصار از اصحاب‌ رسول‌ خدا(ص) که‌ خود را به‌خاطر همراهیش‌ با پیامبر(ص) برتر از دیگران‌ می‌بیند بداند که‌ برتری‌ روشن‌ در روز آخرت‌ در نزد خداست‌ و ثواب‌ و اجر آن‌ بر عهدة‌ خداست. و هر مردی‌ که‌ دعوت‌ خدا و رسولش‌ را اجابت‌ کرده‌ و روش‌ ما را تصدیق‌ و به‌ دین‌ ما وارد شده‌ و رو به‌ قبلة‌ ما نموده‌ است، همانا حقوق‌ و حدود الهی‌ بر او واجب‌ می‌گردد. بنابراین‌ شما بندگان‌ خدا و این‌ اموال‌ نیز مال‌ خداست‌ که‌ بین‌ شما به‌ نحو تساوی‌ تقسیم‌ می‌شود، هیچ‌کس‌ را بر دیگری‌ برتری‌ نیست، برای‌ تقواپیشه‌گان‌ در نزد خداوند بهترین‌ پاداش‌ و برترین‌ ثواب‌ است، خداوند دنیا را پاداش‌ و ثواب‌ متقین‌ قرار نداده‌ است‌ و آنچه‌ نزد خداست‌ برای‌ نیکوکاران‌ بهتر است‌ فردا صبح‌ نزد ما بیایید تا مالی‌ که‌ نزد ماست‌ بین‌ شما تقسیم‌ کنیم‌ و هیچ‌کس‌ غائب‌ نشود مسلمان‌ حر‌ چه‌ عرب‌ باشد و چه‌ عجم‌ چه‌ قبلاً‌ مشمول‌ عطأ خلیفه‌ بوده‌ و چه‌ نبوده‌ است، حاضر شود...»(۱) فردا همه‌ حاضر شدند و به‌ هر فرد 3 دینار رسید.(۲) بسیاری‌ از اصحاب‌ که‌ در زمان‌ عمر و عثمان‌ از بخشش‌های‌ ویژه‌ برخوردار بودند از قبیل‌ سهل‌بن‌ حنیف، طلحه، زبیر، عبدابن‌ عمر، سعدبن‌ عاص، مروان‌بن‌ حکم‌ و دیگران‌ به‌ روش‌ حضرت‌ اعتراض‌ کردند. حضرت‌ جواب‌ فرمودند: «اما در این‌ فیء هیچ‌کس‌ را بر دیگری‌ ترجیحی‌ نیست، و خداوند پیش‌ از این‌ آنرا تقسیم‌ کرده‌ است،(۳) پس‌ فیء مال‌ خداست‌ و شما بندگان‌ مسلمان‌ خدایید و این‌ کتاب‌ خداست‌ که‌ به‌ آن‌ اقرار کرده‌ و تسلیم‌ شده‌اید،(۴) و سیرة‌ پیامبر(ص) ما نیز بین‌ ما روشن‌ است، پس‌ هر کس‌ راضی‌ نیست‌ هرچه‌ می‌خواهد بکند، همانا کسی‌ که‌ به‌ فرامین‌ خداوند عمل‌ می‌نماید و به‌ حکم‌ خدا حکم‌ می‌کند از چیزی‌ نمی‌هراسد.»(۵) حضرت‌ علی(ع) به‌ دنبال‌ طلحه‌ و زبیر فرستاده‌ و از آن‌ها سؤ‌ال‌ می‌کند که‌ چرا از کار من‌ کراهت‌ دارید و خلاف‌ کار من‌ رأی‌ می‌دهید. این‌ دو در پاسخ‌ گفتند: «به‌خاطر این‌که‌ خلاف‌ عمربن‌ خطاب‌ در تقسیم‌ بیت‌المال‌ عمل‌ می‌کنی، تو حق‌ ما را مانند دیگران‌ قرار دادی‌ و اموال‌ و زمین‌هایی‌ را که‌ خداوند متعال‌ به‌ وسیلة‌ شمشیرها و نیزه‌های‌ ما و تاخت‌ و تاز ما با اسب‌هایمان‌ و پاهایمان‌ نصیب‌ مسلمین‌ نمود و تبلیغات‌ ما در آنجا واقع‌ شد و آنها را به‌ زور و فشار از کسانی‌ که‌ اسلام‌ را تنها با زور پذیرفتند گرفتیم، بین‌ ما و کسانی‌ که‌ با ما برابر نیستند به‌صورت‌ مساوی‌ تقسیم‌ کردی.» حضرت‌ در جواب‌ فرمودند: «پیش‌ از این‌ قومی‌ به‌ اسلام‌ پیشی‌ گرفته‌ و آنرا با شمشیرها و نیزه‌های‌ خود یاری‌ کردند ولی‌ رسول‌ خدا(ص) سهم‌ بیشتری‌ به‌ آنها نداد و آنها را به‌خاطر سبقت‌ در اسلام‌ برتری‌ نداد، خداوند سبحان‌ اجر اعمال‌ سبقت‌گیرندگان‌ و مجاهدان‌ را در روز قیامت‌ خواهد داد.»(۶) منبع: ۱. ابن‌ ابی‌ الحدید، شرح‌ نهج‌البلاغه، ج‌ 7، ص‌ 37؛ المجلسی‌ رحمة‌ا، بحارالانوار، ج‌ 32، ص‌ 17، ح‌ 7، الشیخ‌ الطوسی‌ رحمة‌ا، الامالی، ص‌ 727، ح‌ 1530. ۲.همان. ۳. اشاره‌ به‌ سورة‌ حشر (59): آیة‌ 7. ۴. اشاره‌ به‌ سورة‌ حجرات‌ آیة‌ 13. ۵. مراجع‌ مذکور در پاورقی‌ 105. ۶. همان‌ منبع.) .......................................... ✔️ این ماجرا را از زبان رهبر انقلاب هم اینجا بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3258 🎵 صوت کامل قسمت اول برنامه 🎞 قسمت ارائه جلسه اول 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ برنامه علامت فصل دوم: کوفه؛ نقطه، سرخط با حضور حجت الاسلام قنبریان/ از شنبه(۱۹ فروردین) بمدت ۷ شب ساعت ۲۲ تکرار: - هر روز ساعت ۱۴:۰۵ - یک شب در میان ساعت ۱:۲۰ ✔️ قسمت دوم: روحیه جمعی کوفه (بسیج ناشوندگی)! ☑️ @m_ghanbarian