eitaa logo
محسن قنبریان
17.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
849 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📚دروس «مکتب فقاهتی امام خمینی» ❇️بنیاد شیخ انصاری در میز تخصصی ترویج مکتب امام خمینی، به معرفی و تجمیع اساتید این عرصه پرداخته است؛ 🔷آیت الله مبلغی؛ درس خارج اصول با محوریت انوار الهدایه 🔷 آیت الله فرحانی؛ درس خارج فقه با محوریت الخلل فی الصلاه و تفسیر سوره حمد 🔸حجت الاسلام فلاح؛ مصباح الهدایه 🔸حجت الاسلام اسدپور؛ مکاسب محرمه و مناهج الاصول 🔸حجت الاسلام سید مهدی موسوی؛ ولایت فقیه، شرح جنود عقل و جهل، قاعده لاضرر و اجتهاد و تقلید 🔸حجت الاسلام علی محمدی؛ ولایت فقیه 🔸حجت الاسلام علی فرحانی؛ تحریر الوسیله و مناهج الاصول 🔸حجت الاسلام سیدعلی موسوی؛ کتاب البیع، مکاسب محرمه و مناهج الاصول 🔸حجت الاسلام گرامی پور؛ مکاسب محرمه 🔸حجت الاسلام موالی زاده؛ فقه العقود با محوریت کتاب البیع، مناهج الاصول و خطابات قانونیه برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس @BSHEIKHANSARI کنید طرح شهید آقا مصطفی خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | 💠 استشهاد یا انتحار ؟ 🎙 حجت الاسلام 🚩 مراسم هفتگی هیئت دانشجویی اصحاب الحسین(ع) 📅 سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ 📥 دریافت نسخه با کیفیت #️⃣ | [[ @m_ghanbarian ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
هدایت شده از نامه جمهور
🔰ویژه‌نامه شماره ۳ فصلنامه «نامه جمهور»، تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد: 📌تعداد صفحات: ۱۵۲ در این شماره میخوانیم: 💠ضدعدالت ضدتوسعه ضدجامعه نقدنامه ای درباب برنامه هفتم توسعه 📖مجتبی نامخواه 💠افول تدریجی عدالت گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین قنبریان درباره جایگاه عدالت در برنامه توسعه و سیاست های کلی ابلاغی 💠توسعه نخواهی و توسعه نیافتگی 🔸گفتگو با دکتر حسن سبحانی درباره جایگاه توسعه در برنامه هفتم 💠مردمی سازی اقتصاد یانهادینه سازی تداول ثروت بین اغنیا 📖سید علی موسوی 💠نابرابری یا ناترازی؟ هفت نکته درباره برنامه هفتم 📖 روح الله ایزدخواه 💠علیه توسعه به سود سرمایه داری برنامه توسعه در تنبیه تهیدستان و تشویق نوکیسگان 📖 کیوان سلیمانی 💠آشوب نامه پادجامعه بررسی ابعاد ضد اجتماعی برنامه هفتم توسعه 📖 علی اسکندری نداف 💠عدالت نمایشی بازتولید تبعیض آموزشی در برنامه هفتم 📖 رقیه فاضل 💠خیال پردازی بی ثمر بازتاب بحران سندنویسی ایرانی در تدوین برنامه هفتم 📖 میثم ظهوریان 💠شهر در انحصار پیمانکاران بررسی رویکرد برنامه هفتم نسبت به مسئله مسکن 📖علی مصدق 💠بی آبی و بی برنامگی نقدی بر سیاست های مدیریت منابع آب 📖 محمد اسکندری 💠آینده دولت وجوه اساسی بازنمایی دولت در لایحه برنامه هفتم 📖محسن جبارنژاد ‼️ برای خرید نامه جمهور با مبلغ100 هزارتومان به شماره کارت: ۶۰۳۷ ۹۹۷۵ ۹۹۶۹ ۴۹۳۳ به‌ نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم واریز کرده و رسید واریز را به همراه ادرس پستی و شماره همراه به شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ ارسال نمایید. 🔸 با ما همراه باشید ... ➖➖➖➖ 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
هدایت شده از نامه جمهور
هدایت شده از چی کتاب
☕️یک جرعه کتاب با چی‌کتاب همراه باشید 🍂 @cheeketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 امت، علمائشان را نصحیت کنند! برادران اهل سنت زاهدان در نمازجمعه این هفته(۲۱مهر) مسجد مکی، پارچه نوشته هایی در حمایت از مظلومین غزه دست گرفتند: بلوچ با شماست تا آخرین قطره خون! مولوی عبدالحمید بعد از چند روز سکوت دست آخر موضع اش را: تشکیل دو دولت مستقل اسرائیل و فلسطین اعلام کرده بود! او قبل از این چرخش، جهاد را راه حل می دانست؛ لکن بهمن۱۴۰۱ گفت: "مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند!" اهالی مسجد مکی با این پارچه نوشته ها نشان دادند بر موضع جهادند و این، سخن آنان هم نیست! گلایه شان مانع از همراهی نیست. ایشان بعد از سخن بهمن ماه۱۴۰۱ در ۱۸فرودین امسال هم گفت: "بعضی ها انتقاد می کنند که چرا می گویی صلح؟ ما گفته ایم صلح عادلانه که حقوق رعایت شود؛ نگفته ایم که صلح مطلق باشد. بعضی کاسه از آش داغ ترند"! این سخن هم اشاره ای به اعتراضاتی از برادران اهل سنت دارد. در پاسخ او، شیخ محمد الموعد -سخنگوی شورای علماء فلسطین در لبنان- ضمن دعوت او به مناظره گفت: "شخصی که بگوید باید با اسرائیل صلح شود یا نادان است یا جاسوس همان اسرائیل غاصب". شیرینی موضع این عالم سنی این است که او سخنگوی علمای فلسطین است، خود آش است نه کاسه آش! این عالمان و مردم باغیرت اهل سنت زاهدان دارند به روایت صحیح مسلم از رسول الله عمل می کنند که فرمود: الدّینُ النصیحة: دین همان خیر خواهی کردن است. پرسیدند برای چه کسی؟ از جمله فرمود برای زعماء و پیشوایان مسلمین! بدون این نصحیت ها، نقدها و انتقادهای مردم و مأمومین ایشان، مواجهه های سیاسی و امنیتی تمام کننده نیست. 📝 محسن قنبریان ۲۳مهر۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از  پرسش و پژوهش ,🏳️
❇️کارگاه آموزشی❇️ ✅موضوع ✴️فقه الاقتصاد استاد : حجت‌الاسلام قنبریان 📲لینک ثبت نام : https://formafzar.com/form/oxtfe 🏢 مکان حوزه علمیه مروی نمایشگاه گفتمان ◀️دوره مخصوص برادران می باشد 🕌 کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی تهران: @Pajouheshgaranemarvi
🔴 اُمّت علمائشان را نصیحت کنند 📝حجت‌الاسلام قنبریان 🔻 《 برادران اهل سنت زاهدان در نماز جمعه این هفته (۲۱ مهر) مسجد مکی، پارچه‌نوشته‌هایی در حمایت از مظلومین غزه دست گرفتند. مولوی عبدالحمید بعد از چند روز سکوت، دست آخر موضع‌اش را "تشکیل دو دولت مستقل اسرائیل و فلسطین" اعلام کرده بود. اهالی مسجد مکی با این پارچه‌نوشته‌ها، نشان دادند "بر موضع جهادند" و این، سخن آنان هم نیست! گلایه‌شان مانع از همراهی نیست.》 🆔 @edalatkhahi
وا معتصماه! • در زمان معتصم عباسی، پادشاه روم، سرزمین اسلام را اشغال کرد؛ مسلمانان تحت سلطه را مُثله کرد، چشمانشان را بیرون آورد و بینی و گوشهایشان را برید. زنان و بچه ها را هم اسیر و در بند کرد. مرزنشینانی که اسب و سلاحی داشتند، بر او تاختند. یک زن هاشمی اسیر و در بندِ رومیان صیحه زد: ! خبر به معتصم رسید، پاسخ داد: لبّیک! لبّیک! همان وقت بپاخواست و بر اسب سوار و دستور حرکت داد... فتح عمُّوریّه از همین جا آغاز شد. • جنایات اسرائیل در غزه از اشغال رومیان کمتر نیست، آنچه با بمب های ممنوعه اتفاق می افتد بسی دردناک تر از مُثله کردن و گوش و بینی بریدن است. اینجا کودکان را هم می کشند و صدای زنان بلند است. مرزداران امروز اسلام هرکه سلاح داشته کاری کرده و می کند؛ لکن غزه دارد ویرانه و نسل کشی، کامل میشود. • روشن شد شاهان عرب از معتصم بی عرضه ترند؛ ولی ولایت فقیه عادل با خلافت عباسی قابل مقایسه نیست؛ معتصمِ فاسق و جائر از خامنه ای و سیدحسن نصرالله، جوانمردتر و با غیرت تر نبود. سال۸۰ فرمود: "من فریاد آن زن فلسطینی را که در مقابل دوربین خبرنگار با صدای گرفته خود فریاد می زد: یاللمسلمین... " در این ۲۰سال دست مبارزان سرحدات اسلام و فلسطین بجای سنگ، از موشک پرشد. امروز(۲۵مهر) تهدید کرد: "بمباران های غزه باید فوراً قطع شود"! " اگر چنانچه این جنایات ادامه پیدا کند، مسلمانها و نیروهای مقاومت بی تاب می شوند؛ کسی جلوی اینها را دیگر نمی تواند بگیرد؛ این را بدانند"! یعنی روزهای آینده، نجات غزه را می بینیم؟! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
یا حَجّاج! • از حَجّاج، سفاک تر، والی ای در تاریخ اسلام سراغ نداریم. در زمانی که والی عراق بود، تعدادی از زنان مسلمان تاجر با کشتی و اموالشان دست دزدان قوم "مید" از "دیبل"(بندری در سند) افتادند!... یکی از آن زنان -از بنی یربوع- از همان کشتی ندا داد: یا حَجّاج! این دادخواهی به حجاج رسید جواب داد: ! از همین جا عملیاتهایی برای آزاد سازی آنها و بعد فتح سند کلید خورد...(فتوح البلدان ج۳ص۵۳۴) • تاریخ آینده بر مظلومیت امت اسلام خواهد گریست که حَجّاج هایش کودکان و زنان (یمن یا...) را به خون کشیدند اما فریاد حدود یک میلیون زنان و مادرانی که در باریکه ای بنام غزه گروگان اند را هیچ پاسخی ندادند! یا فقط برای ، ژستی گرفتند و زباناً محکوم کردند! • جنایت در غزه به ضیم و رسیده است؛ همان که حسین(ع)، به قیمت کشته شدن و پیروز نشدن، عاشورا پذیرفت! (بین السلة و الذلة) • از اینسو در تمام این ۷۵سال اینقدر برای مقابله با اسرائیل فراهم نبوده است. فقط تظاهراتهای اروپایی و آمریکایی را ببینید! • بین "مقاومت اسلامی" با "حَجّاج های امت" حتما فرقی هست! بیانیه و محکوم کردن و صرفا سخن گفتن را سازشکارها هم دارند. مقاومت یا باید دیگر برای مردم شان از محو اسرائیل و... نگوید یا در این "ننگ اسلامی" و "فرصت جهانی" ، انتقام شایسته را بگیرد. می دانم که در تدبیر و بالمرصادند و حتما به موقع اقدام خواهند کرد! و به طرح کثیف بایدن بعد از فاجعه بیمارستان تن نمی دهند. محسن قنبریان ۲۶مهر۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
شهادت میدهم چیزی ز دینداری نمی دانم سراپا غرق تردیدم، من آیا یک مسلمانم ؟ مسلمان نیست هرکس بی خبر باشد ز هم کیشش حدیثی خوانده ام اینگونه سرگردان و حیرانم دلم از آه مظلومی نمی سوزد ، نمی لرزد خدایا تازه فهمیدم، پر از جهل است ایمانم من آنم که نمی بینم زبیر و طلحه ی خود را ولی در ادعایم بوذر و عمار و سلمانم گهی هستم ز هرچه انقلابی انقلابی تر و گاهی فتنه ای می سازم و بعدش پشیمانم نکرده این نماز روبروی کعبه آبادم نکرده مسجد الاقصی ویران گشته ویرانم شده هر روز این دنیا غروب سرخ عاشورا ولی من روضه را تنها برای گریه می خوانم رسیده ناله ی هل معین مهدی زهرا ولی من در هوای ملک ری سر در گریبانم کویرم خشک و بی پایان, اسیر فصل یخبندان نشد این گریه ها باران , بر این جان بیابانم منم آن شاخه ی زردی که این دوران نامردی نیاورده کمی دردی به این اعضای انسانم به چشم خویش میبینم به خاک و خون کشیدن را سحر می سوزم و افطار عبد سفره ی نانم نگاه من نمی بیند مسلمان فلسطین را مسلمانم ولی محصور در عنوان ایرانم مکرر امت اسلام واحد را نشان می داد مکرر سوخت ، من شرمنده ی پیر جمارانم چه زیبا گفت از مرگ یهود و موج بیداری همان موج خروشانی که من یک قطره از آنم شده عالم پر از فریاد و طغیان کرده استبداد چرا در این همه غوغا سکوت افتاده در جانم جهان در پیچ تاریخیست, من در پیچ گمراهی نمی دانم که با حقم و یا در حزب شیطانم گهی تند و گهی آهسته ام اما خدا داند اگر سید علی فرمان دهد مانند طوفانم خدا گفته است حجم با برائت میشود کامل کمال دین خود را لعن اسرائیل می دانم اگرچه دیر می گویم، پر از تکبیر می گویم منم سرباز و امروز است خاک غزه میدانم @pileyeparvaz | کانال اشعار
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران چکیده سخنرانی حجت الاسلام / هیات آرمان انقلاب(جامعه پزشکی)/ ۲۷مهر۱۴۰۲ ▫️ایران و اسرائیل هریک در دوگانه ای مهم قرار دارند که بدون درک آن نمی توان تحلیل درست از صحنه و هم توصیه و راهبرد درست داد! 1⃣ اسرائیل در دوگانه دولت اسرائیل_سرزمین اسرائیل: صهیونیزم پدیده ای مدرن است که در "بستر سکولاریزم" متولد شد و ناگزیر به استانداردهای آن است! از سوی دیگر مخاطبش قوم یهود است ولاجرم با "مذهب" کار می کند. لذا همزمان پایتختِ "ارزشهای لیبرال" (مثل هم جنس گرایی و...) و هم "افراطی ترین گرایش های مذهبیِ تکفیری" است! ⬅️ تقاضای جهانی از او، سکولاریزم است که برآیندش "دولت اسرائیل" است؛ به شکل دموکراتیک سرکار می آید و همراه با ارزشهای لیبرال است. ⬅️ تقاضای قوم یهود از او، رسالت مذهبی است که در مفهوم "سرزمین اسرائیل"(ارض موعود) خود را نشان می دهد. • آمایش جمعیتی در آنجا: - یهود سکولار ۴۰٪ - یهود سنتی ۲۳٪ - یهود مذهبی ۱۰٪ - یهود ارتدکس افراطی ۸٪ دو دسته آخر خواهان اجرای شریعت و قانون رسمی شدن اصول دین یهودند. سکولارها معمولا مناصب سیاسی دولت و مذهبی ها نهادهای اجتماعی را پر می کنند. ⬅️ اسرائیل اینگونه توانسته در دوگانه یاد شده تعادل ایجاد کند. یهودی زاده های کمتر متدین و جامعه جهانی را با یک دولت سکولار که از کنسرت ها تا دیگرباشی ها را حمایت می کند، راضی کند؛ و یهودی های مذهبی و متعصب را با اعطای ارض موعود و یادگارهای تورات راضی کند. • هارمونی انطباق و شکاف در این دوگانه بسیار حائز اهمیت است: - وقتی در جنگ۱۹۶۷، صحرای سینای مصر و جولان سوریه و اماکن مقدسی از تورات به سرزمین اشغالی اضافه شد، مذهبی ها را مایل به دولت سکولار کرد و آنرا معجزه و نشانه الهی تلقی کردند. اینگونه "دولت اسرائیل" و "سرزمین اسرائیل" همگرایی بیشتر یافتند. ارتش اسرائیل(در دولت)= ارتش خدا خوانده شد و حتی یهودیان مذهبی اقبال بیشتری در سِمَت های ارتش از خود نشان دادند. خاخام تسوی یهودا کوک (پدر معنوی جنبشی تندرو) می گوید: "صهیونیزم پاسخی به ندای پروردگار است. باید گفت که صهیونیزم نشأت گرفته از اراده الهی بوده و در قالب جنبش سکولار ظهور و بروز یافته است. اراده خداوند را اجرا می سازند. صهیونیست ها اگر به دنبال اجرای یک پروژه سکولار ملی باشند، ابزاری در دست خداوند خواهند بود و خدا به وسیله آنها آزادی قوم یهود را رقم خواهد زد." - در مقابل وقتی انتفاضه (مثل الاقصی سال۲۰۰۰) شکل می گیرد، نسبت به دولت اسرائیل تردید می کنند! انتفاضه ها، "سرزمین اسرائیل" را نشانه گرفته و میخواهند مانع پیشروی آنها یا اخراج آنها از اورشلیم و قدس شوند. از اینرو وقتی مورد اقبال واقع می شوند یهود مذهبی، سرزمین را هم در معرض خطر می بیند. - سطح درگیری سازشکاران (خودگردان یا شاهان منطقه) در حد برخی دولت های اسرائیل است؛ که لیکود بهتر است یا حزب کار؟! ولی اصل سرزمین اسرائیل را پذیرفته اند. در این سطح دولتهای آمریکا هم تفاوت قائل اند؛ بایدن هم کنار معترضان خیابانی نتانیاهو، گله مند بود. ⬅️ اما نوک فلش طوفان الاقصی، "سرزمین اسرائیل" بود نه نتانیاهو و رقبایش؛ پس تهدیدش بسی بیشتر از ائتلاف سیاسی رقبای سیاسی است. • مطالبات طرح شده توسط دولت جمهوری اسلامی تا کنون؛ "محاکمه"(نتانیاهو)، "اخراج سفرای اسرائیل از کشورهای اسلامی" و "تحریم کالاهای اسرائیلی" بوده است. اینها و در حد مواجهه با "دولت اسرائیل" است نه "سرزمین اسرائیل"! انتفاضه و مقاومت بُردش، سلب سرزمین اسرائیل بوده نه محاکمه یک جانی یا اخراج موقت یک سفیر که دولت اسرائیل هم خود ممکن است چنین کند.(دقت کنید) ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران 2⃣ ایران در دوگانه امت گرایی اسلامی_منافع ملی در چارچوب دولت-ملت مدرن: - ایران نیز از حیث "انقلاب اسلامی"، "امت گرا" بوده است. امام خمینی از "جمهوری های اسلامی مستقل و متحد" در جهان اسلام می گفت. در فصل اول قانون اساسی -که بمثابه اصولِ اصول است- هم آمد: "تنظیم سیاست خارجی کشور براساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان"(بند۱۶اصل۳) در اصول بعد(اصل۱۵۰) درباره سپاه پاسداران آمد "برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پابرجا می ماند". از همین جا "سپاه قدس" در آمد. - اما از حیث "نظام جمهوری اسلامی ایران"، "ملت گرا" و عضوی از اعضای سازمان ملل با قواعد و کنوانسیون های آن است! مثلا نمی تواند در امور داخلی کشورها دخالت کند! از اینرو در بحرین، دخالتی نمی کند و در سوریه و عراق پس از دعوت دولتهای قانونی، علیه داعش ورود می کند. • طیف بندی جمعیتی ایران: به حسب برخی پیمایش ها (کامل منتشر نشده) حدود ۲۲٪ از مردم ایران -که عمدتا از طبقه متوسط به بالا و در کلان شهرها زندگی می کنند- گرچه مذهبی هستند لکن "اسلام سیاسی" را قبول ندارند و خواهان ارتباط با آمریکا و به رسمیت شناختن اسرائیل اند! اینها دولت-ملت کنونی ایران را سلب نکرده و جزء براندازان هم نیستند. از همین جا، جهاد تبیین و همراهی عمومی و اکثریت قاطع لزوم می یابد. • دولتهای غربگرا در ایران نیز از انقلابی ها متفاوت اند. در ۴۰سال گذشته رجال سیاسی و اردوگاهی پدید آمده که دولت-ملت و صرفا منافع ملی را بر امت گرایی و انقلابی گری ترجیح می دهد. برخی از این رجال در مجاری تصمیم سازی نظام بوده و هستند. دبیر شورای امنیت وقت در سال۸۳ صراحتا گفت: "یکی از مباحث مهم و زیربنایی در این زمینه همان بحثی است که کم و بیش هنوز در گوشه و کنار فضای ذهن نخبگان ما خلجان می کند و آن اینکه آیا می خواهیم "جمهوری اسلامی ایران" باشیم یا می خواهیم "انقلاب اسلامی" باشیم؟ اگر بناست انقلاب اسلامی باشیم، رسالت بسیار بزرگی بردوش داریم یعنی ما انقلاب اسلامی هستیم و می خواهیم این فرهنگ را در سطح منطقه و جهان اسلام نشر بدهیم و قاعدتاً قدرت و ثروت خودمان را هم در سایه آن می بینیم و بر این مبنا هر مقدار انقلاب اسلامی بسط و گسترش پیدا کند به طور طبیعی بر قدرت و حتی ثروت ما افزوده خواهد شد. اما اگر می خواهیم جمهوری اسلامی ایران باشیم، رسالت اولیه و اولویت ما جمهوری اسلامی ایران است پس باید مسیر دیگری را بپیماییم و با اقتدار ج.ا.ا و تامین قدرت و ثروت است که به استحکام آن خواهیم رسید و هدف محوری ما حفظ این نظام خواهد بود". (ماهنامه راهبرد ش۳۹) ⬅️ در بین این دوگانه است که: - مقامات در سخنرانی ها و آرمان خوانی ها بیشتر امت گرا بروز کرده اما در اقدامات و روال تصمیم سازی بیشتر دولت-ملت و منافع ملی را لحاظ می کنند. - در آزمایش موشک، رویش مرگ بر اسرائیل نوشته و ماکت دیمونا را هدف فرضی قرار می دهیم اما در دشمنی واقعی اسرائیل با مسلمانان غزه و کشتن بچه ها، تا مرزمان تهدید نشده یا از سوی دولت قانونی آنجا دعوت نشده ایم، صبر می کنیم و یا پنهانی و غیر مستقیم به گروه های مقاومت کمک می کنیم. ⬅️ نقطه تعادل در این دوگانه، ابتکاراتی برای جمع بین آندوست. بطور واضح: ۱. شکستن محاصره غزه و رساندن کمک های ضروری(آب و غذا و دارو) وظیفه انسانی و امتی ماست که هیچ پروتکل بین المللی هم آنرا دخالت در امور دیگر کشورها نمی داند. چون احتمال ممانعت اسرائیل هست، جمهوری اسلامی می تواند امنیت این محموله ها را در دریا و خشکی تا رسیدن به دست مردم غزه تامین کند. کشتی های نظامی اش، کشتی امداد رسانی را اسکورت و تهدید آنرا، تهدید مرزهایش بخواند. به سازمانهای بین المللی اجازه بازرسی کشتی امدادی را بدهد و کمک های کشورهای اسلامی را به دست مردم غزه برساند. از این پس در صورت تعرض، حق دفاع از خود دارد و اگر بدون تعرض به مسلمانان غزه برساند پیروزی خود را تثبیت و شکست دادن مردم غزه با گرسنگی و تشنگی را می شکند. ۲. گروه های مقاومت آسان تر از دولت ج.ا.ا می توانند بهانه مداخله نظامی و کمک به برادران خود را بیابند. ۳. خط قرمزی (مثل اشغال زمینی غزه)، می تواند امت اسلامی شود و کشورها -از جمله ایران اسلامی- و گروه های مقاومت را متعهد بدان کند. اینجور فضای جهانی هم ایران یا حزب الله را شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نمی داند. ⬅️ پرداختن به ابتکاراتی که فریاد رسی مظلومان را با کمترین هزینه بین المللی تامین کند، باید کار نخبگان سیاست و مورد مطالبه مردم انقلابی باشد. امام سجاد(ع) در دعای۸ صحیفه سجادیه فرمود: "اللهم اعوذ بک من... ان نَعضُدَ ظالماً اَو نَخذُلَ ملهوفاً خدایا پناه می برم به تو از اینکه یاریگر ظالمی یا خوار کننده داغدیده و ستمدیده ای باشم. ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ جرأت طوفان؛ جان گرفتن گفتمان دینی «جهادگرایی در فلسطین» 👤 نویسنده: حامد دهقانی شیخ محمد الحسن ولد الددو، عالم شناخته‌شده و اسلام‌گرای اهل موریتانیا، در سخنرانی چند روز پیش خود، در حمایت از جهاد مسلمانان در غزه و فضیلت بسیار آن، به حدیث «إن أفضل رباطکم عسقلان» استناد می‌کند. شگفت آنکه تطبیق حدیث «أفضل رباطکم عسقلان» بر «جهاد در غزه» فهمی بدیع و تازه در فضای گفتمانی حمایت از فلسطین است و موج مطالبی که به یکباره در این روزها در این راستا شکل گرفته، تقریبا بی‌سابقه بوده است. چنین می‌نماید که موفقیت علمیات طوفان الأقصی نقش مهمی در فراگیر شدن بازخوانی این‌زمانی - و چه بسا آخرالزمانی – از این حدیث داشته است. پیروزی مجاهدان فلسطینی، اگر خدا بخواهد، گرایش و اقبالی تازه در میان توده‌ها به جریان اسلام سیاسی، چه در اهل سنت و چه در شیعه، ایجاد می‌کند و روحی تازه به گفتمان جهادگرایی در فلسطین می‌دمد. اما شاید این برای نخستین بار در تاریخ معاصر باشد که مقاصد جهادی مسلمانان، چنین یکسو و هم‌جبهه شده است. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/29590 🏷 @dolatedin
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران.mp3
25.23M
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران 🎙حجت الاسلام قنبریان/ هیات آرمان انقلاب(جامعه پزشکی)/ ۲۷مهر۱۴۰۲ ❓آیا اسرائیل را متحد کرد ؟! ❓چرا در آزمایش روی موشکها می نویسیم مرگ بر اسرائیل و در مانور، دیمونا را هدف فرضی می کنیم و الان با دشمن واقعی درگیر نمی شویم؟! ❗️ادعا: ایران و اسرائیل هریک در دوگانه ای مهم قراردارند که بدون درک درست آن نمی توان "تحلیل" درست صحنه و هم "توصیه" و راهبرد درست داد! - اسرائیل در دوگانه دولت اسرائیل_سرزمین اسرائیل - ایران در دوگانه امت گرایی اسلامی_منافع ملی در چارچوب دولت-ملت مدرن ⬅️ با عین حال، برای غزه چه می توان کرد؟! 🗒 چکیده را اینجا بخوانید! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امکان سنجی آزادی فلسطین به وسیله توده های مردمی! • در این ویدئو به این سناریو پرداخته می شود: از طریق نهادهای اجتماعی و بسیج توده های مردم از درون و مرزهای فلسطین، مردم برای آزادی فلسطین سرازیر شوند. ۷میلیون از داخل و بقیه از مرزهای اردن و لبنان و ... طوفان الاقصی این جرات را داده اما آیا چنین بسیج توده واری شدنی است؟! آیا به پیروزی می انجامد؟! • مقابل این سناریو، ۴سناریوی دیگر طرح می شود: ۱. ادامه سیاست تشکیل دو دولت با برگشت به مرزهای۱۹۶۷ و اجازه سکنای نیم میلیون فلسطینی دیگر!... با مرور سابقه این توافق، این سناریو چقدر شدنی است؟ ۲. خروج یکطرفه اسرائیل از کرانه باختری با حمایت جامعه جهانی (تامین۷۵٪ هزینه)... ۳. خروج اسرائیل بدون هماهنگی و همکاری با فلسطین و جامعه جهانی! خروج از بخشی از کرانه باختری که ۳۰هزار شهرک نشین دارد با هزینه خود!... ۴. مقاومت مسالمت آمیز فلسطینی ها از طریق سازمانهای بین المللی و با اشکال قانونی! با سرعت شهرک سازی ها این چقدر شدنی است؟! ❓ آیا راه حل تشکیل دو دولت باقی خواهد ماند یا با حوادث اخیر، آزاد سازی فلسطین با بسیج توده های مردمی کلید خواهد خورد؟! ............................... ✍ پ.ن: - ایده ها برای فکر کردن است. بخصوص ایده بسیج توده ها در وضعیت سازشکاری دولت های عربی و اسلامی حائز اهمیت است. - در این سناریو ها سخنی از همکاری جبهه مقاومت نیست! فقط به مقاومت درونی گروهی فلسطینی پرداخته و بیان کرده موشک آنها جرات داده اما تمام کننده نیست. آیا توده های مردمی و اقدامات نظامی جبهه مقاومت نمی تواند سناریوی مکملی بسازد؟! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ دادگاه راسل؛ دادگاه مردمی دانشمندان و نویسندگان جهان علیه اسرائیل! • راسل و سارتر دو فیلسوف اروپایی با دعوت از دانشمندان و نویسندگان و... در سال۱۹۶۶ مبتکر دادگاهی مردمی برای بررسی جنایات جنگی آمریکا در ویتنام شدند و علیه آمریکا اعلان جنایت جنگی کردند! بعدا برای جنایات پینوشه هم تکرار شد! • با مرگ راسل و سارتر این دادگاه توسط دیگران و اینبار علیه اسرائیل در سالهای۲۰۰۹ به بعد تشکیل شد! جنایات اسرائیل شمارش و علیه او حکم کرده اند. • دانشمندان و حقوق دانان و نویسندگان مطرح کشور غیر از بیانیه میتوانند با کمک سایر دانشمندان آزاده دنیا دوباره همان دادگاه را برپا یا مشابه آنرا علیه جنایات اخیر رژیم صهیونیستی دایر کنند... ▫️ پ.ن: • مبارزه با ظلم نیابت بردار نیست. هم دولتها و حکومتها موظف اند با ظلم داخلی و جهانی مخالفت و مبارزه کنند و هم ملتها و نخبگان با نهادهای اجتماعی شان چنین حق و وظیفه ای دارند. • هم افزاییِ نهادهای اجتماعی با نهادهای سیاسی_حاکمیتی در مبارزه با ظلم و تباهی الگوی کاملی برای تحقق آرمانهای انسانی است. • بودن نهاد های اجتماعی در اینباره هم "عیبِ" نهادهای حاکمیتی را میگیرد هم "نقص" آنها: - عیب: وقتی آن دولتها خود آلوده به ظلم یا تبانی با ظالمان جهانی میشوند! - نقص: وقتی مناسبات جهانی اجازه های دخالتِ دولتی در امور کشور ظالم را نمی دهد! *ویدئو: برشی از برنامه حسینیه ایران شبکه یک بمناسبت شهادت امام باقر(ع) با / درباره مسئولیت دانشمندان/ کامل را اینجا ببینید ☑️ @m_ghanbarian
عدالت و رفع ظلم؛ آستانه بسیج جهانی! • تجمعات و راهپیمایی های عظیم اروپا و آمریکا در حمایت از مظلومین غزه و علیه ظلم های اسرائیل، بی شک با تجمعات بغداد و تهران و... رقابت و بعضاً جلو هم زده است! معلوم است آنچه همه جهان را از هر دین و مذهب میتواند جمع کند، کماکان عدالت و تنفر از ظلم است. عدالت، امری فطری و وجدانی است که حتی راهزن ها هم پس از دزدی از کاروانها، وقت تقسیم غنائم می گویند: به عدالت تقسیم شود! یعنی ظالم های کوچک هم خواهان آنند! • یکی از اسرار شعارشدن عدالت برای منجی آخر الزمان(عج) هم همین است. رهبر انقلاب اسلامی بدان توجه می دهد: "شما که آرزومند و مشتاق ظهور خورشید مهدویّت در آخرالزّمان هستید و الان حدود هزار و دویست سال است که ملت اسلام و شیعه در انتظار ظهور مهدی موعود عجل‌اللَّه‌تعالی فرجه‌الشریف و جعلنااللَّه فداه است، چه خصوصیتی برای آن بزرگوار ذکر می‌کنید؟ «الذّی یملأ اللَّه به الارض قسطاً و عدلاً». نمی‌گویید که «یملأ اللَّه به‌الارض دیناً». این، نکته‌ی خیلی مهمّی است. چرا به این نکته توجّه نمی‌کنیم؟ اگر چه قسط و عدل متعلّق به دین است، اما هزار سال است که امّت اسلامی برای قسط و عدل دعا می‌کند!"(۲۵تیر۷۶) • شاید حالا برایتان این روایت عجیب نباشد که: امام علی(ع) فرمود: پیامبر(ص) فرمود: «المهدی منّا اهل البیت یصلح اللّه له امره فی لیلة»؛ «مهدی از ما اهل بیت است که خداوند سبحانه و تعالی امر (فرج) او را در یک شب اصلاح می‌فرماید» (کمال الدین ج۱ص۱۵۲) انباشت ظلمِ قرن ها، نقطه جوشش یک آن است! محسن قنبریان ۲آبان۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
بهبهانی های شهید غزه! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، جنگنده‌های صهیونیستی امروز منزل را بمباران و این خانواده را نیز قتل عام کردند. بهبهانی‌های غزه اصالتاً از خوزستان ایران هستند که در گذشته به کویت و مناطق عربی دیگر از جمله غزه مهاجرت کرده‌اند. • پ.ن: فلسطین مساله انسانی و اسلامی ما بود، حالا و شهادت همشهری هم شد! محسن قنبریان ۲ آبان ۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian