eitaa logo
مدیریت در اسلام
661 دنبال‌کننده
828 عکس
167 ویدیو
26 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
17.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️مدیریت محله، رسالت مهم بسیج 🔸بیانات آیت الله قوامی به مناسبت هفته بسیج با موضوع رسالت بسیج در مدیریت محله 🕌آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر علیهماالسلام و گلزار شهدای قم @madineyefazele
▪️مهارت‌های سازمانی ذهنی: برنامه‌ریزی و مدیریت زمان 📒خلاصه درس ۱۰۰ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️در حاشیه بیانات رهبری در خصوص جایگاه اصفهان در تمدن ایرانی توجه به یک نکته مهم تاریخی لازم است. 🔸بلاشک یکی از بزرگترین خطاهای تمدنی در تاریخ ایران انتقال پایتخت از حوزه اصفهان به شیراز و سپس تهران بوده است. این کار ضربه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر به تمدن ایران زد و تمام شئون تمدن ما از زبان و ادبیات و هنر تا معماری و اخلاق و سنتهای کهن را رو به اضمحلال برد. 🔸مکتب فرهنگی و فلسفی اصفهان از دیرباز حوزه تولید اقتدار و فرهنگ فاخر، نخبه‌سالار و با محوریت تشرع و فقاهت بوده، حال آنکه حوزه فرهنگی و فلسفی ری همیشه مرکز تفکر انتقادی، شکاکیتِ فلسفی و کانون شورش‌ها و التهابات بوده است. بزرگترین متفکران اقتدارگرا از حوزه اصفهان برخاسته‌اند و بزرگترین متفکران و فلاسفه ضداقتدار، شکاک و همیشه معترض از حوزه ری و طالقان و جنوب البرز بیرون آمده‌اند، از فخر رازی، امام المشککین گرفته تا زکریای رازی و دیگران. 🔸فرهنگ پایتخت هر کشور پس از چند دهه فرهنگ کل آن کشور می‌شود. اگر پایتخت ایران مجددا به حوزه مرکزی (استانهای اصفهان و یزد) منتقل نشود، فرهنگ مجروح و زخمی ما دچار تهدید جدی شده و روند ۲۰۰ ساله عقبگرد فرهنگی ما به اضمحلال منتهی می‌شود. تهران همیشه مهد شکاکیت، اعتراض، شورش و ضدیت با حکومت مرکزی بوده و خواهد بود. این حوزه فرهنگی اجازه اقتدارگرایی و زایش تمدن را نخواهد داد. پایتخت بودن تهران اگر تسریع‌گر و تسهیل‌گر انقلاب بوده، اما در مرحله دولت‌سازی و تمدن‌سازی مانعی بزرگ است. از تهران جز فتنه، التهاب، اغتشاش و آشفتگی خارج نخواهد شد. @madineyefazele
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️تروریست‌های سوری و باز هم ظهور سفیانی! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸چند روزی است که عده‌ای از افراد موجه مجدداً با تطبیق ناشیانه و نادرست روایات بر حوادث لبنان و سوریه مدعی ظهور شده‌اند! و حتی یکی از سیاسیون مدعی شده است که یکی از عالمان دینی درباره این حوادث به قرآن تفأل زده است و به او گفته است حوادث اخیر سوریه بین ۱ تا ۱۰ سال طول می‌کشد و بعد امام زمان ظهور می‌کند! ♦️اجمالاً می‌گویم که این نوع تطبیق‌ها اولاً، قطعاً غلط و نادرست و بی‌مبنا است؛ ثانیاً، باور جدی و عملی به آنها موجب سستی و کاهلی و جبرگرایی در مواجهه با توطئه‌های صهیونیسم بین‌المللی خواهد شد؛ ثالثاً، در نهایت ممکن است موجب بی‌اعتقادی مردم نسبت به مهدویت هم بشود. 🔹در این باره بعداً بیشتر توضیح خواهم داد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔻آقای خسروپناه! دوران رهایی‌ست! 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. چند سال پیش در یکی از مدارس، چند جلسه‌ای برای دانش‌آموزان، اخلاق جنسی تدریس کردم؛ اما از تدریس، پا فراتر نهادم و به دانش‌آموزان نزدیک شدم و از دنیای درونی آنها مطلع شدم. عجیب بود؛ نسبت به نسل و دهۀ من، انحراف‌های جنسی، بسیار گسترده شده و آلودگی‌های اخلاقی، ریشه دوانیده بودند. بااین‌حال، این نوجوانان غوطه‌ور در معصیت، مشاور و راهنمای دلسوزی نداشتند که مسأله‌های درونی‌شان را با او در میان بگذارند. یکی از دانش‌آموزان می‌گفت مبتلا به خودارضایی است و‌ مشاور رسمی آموزش‌وپرورش به او گفته هفته‌ای یکبار انجام این عمل اشکالی ندارد. حجم آفت‌ها و انحراف‌ها آنچنان بود که علاج ریشه‌ای و ساختاری می‌طلبید. [دوم]. برای گفتگو با دانش‌آموزان، به یکی از مدارس دخترانه رفته بودم. مشخص بود که به زور و اجبار به نشست آمده بودند. هرچه می‌گفتم در ذهن‌ها جا نمی‌گرفت؛ گویا یک شکاف هویّتیِ بزرگ پدید آمده بود که امکان تفاهم و گفتگو را از میان برده بود. این همه فاصله و زاویه، عجیب بود. پس از برنامه، یکی از دانش‌آموزان کنارم آمد و گفت فقط می‌خواهم به شما بگویم که بسیار دیر آمدید. او درست می‌گفت اما مخاطبش من نبودم؛ نویسنده‌ای که تمام توان خود را در دو دهۀ اخیر، صرف روشنگری و اعتراض و انتقاد و مناظره و تبیین کرده است. [سوم]. در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که برای اولین بار، دامنۀ کشمکش‌ها و تضادها به مدرسه‌ها هم کشیده شد، دخترم که در یک مدرسۀ دولتی تحصیل می‌کرد، به‌شدت از سوی همکلاسی‌هایش مورد فشار و تحقیر قرار گرفت. همکلاسی‌های او که همگی غیرچادری بودند و ذهنیّت منفی نسبت به انقلاب داشتند، چادری‌بودن او و عقاید دینی و انقلابی‌اش را به دستاویزی برای بایکوت‌کردن وی و سرزنش و ملامتش تبدیل کرده بودند. فشارها و کنایه‌ها به دخترم در حدی بود که در مدت کوتاهی، نشانه‌های افسردگی در او نمایان گردید. بسیار احساس انزوا و تنهایی می‌کرد و می‌گفت در مدرسه، دوستی ندارد که سبک زندگی و تفکرش مانند او باشد. در اینجا بود که من در این اندیشه فرو رفتم که آیا من مقصرم که به دلیل قرار داشتن در طبقۀ متوسط، توان پرداخت شهریۀ مدرسۀ غیردولتی را ندارم، یا نهادهای فرهنگی و از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی که بی‌خاصیّت و بی‌کفایت هستند؟! [چهارم]. از کنار مدرسۀ دولتی پسرم می‌گذشتم. صدای بلند فحاشی‌های ناموسیِ بسیار رکیک دانش‌آموزان را با یکدیگر شنیدم. گویا با یکدیگر درگیر شده بودند. از پسرم در این باره پرسیدم. پاسخ داد همیشه در مدرسه نزاع هست و هرچه می‌خواهند می‌گویند و یکبار هم که معاون مدرسه می‌خواست اینان را مهار کنند، خودش را کتک زدند. دریافتم مدرسه، رهاست و کنکور و دیوان‌سالاری و شبکه‌های اجتماعیِ غربی و بی‌عملی نهادهای فرهنگی، همه‌وهمه، هویّت را بر باد داده‌اند. نه معاون پرورشی دارند و نه کمترین خبری از کار فرهنگی است و نه معلمان در جهت تربیت تلاشی می‌کنند و ... . به معنی واقعی کلمه، مدرسه رهاست. [پنجم]. حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چندی‌ست که به منتقدان کارنامۀ شورا می‌تازد و آنها را بی‌اطلاع و غیرمیدانی و بی‌ادب می‌خواند و به دفاع از شورا می‌پردازد. دیگران را نمی‌دانم اما من از زندگی روزمرّۀ فرهنگی نوشتم، از عینیّت‌های محسوس، از واقعیّت‌های کنونی، از زیر پوست جامعه، از ذهنیّت‌های فرسوده‌شده، از لیبرالیسم فرهنگی، از اغتشاش معنایی و زوال هویّت، از سرمایه‌سالاری در نظام آموزشی، از خاموشی و انحطاط شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دوگانگی فرساینده در درون نظام، از منافقان انقلاب و ... . من از آن انقلابی‌هایی نیستم که فرزندانم را از جامعۀ واقعی جدا کنم و به درون گلخانه‌های شبه‌مذهبی که مدرسه نام گرفته‌اند ببرم. همین که انقلابی‌ها، فرزندان‌شان را از مدرسه‌های دولتی جدا کرده‌اند، به معنی شکست نظام در انقلاب فرهنگی نیست؟! مگر بنا نبود توحید در ساخت اجتماعی و زندگی روزمره، مستقر شود و جامعه، به بستری برای کمالات معنوی و ایمانی تبدیل گردد؟! آن‌قدر از واقعیّت‌های جامعه احساس خطر کرده‌اند که برای خود، کلونی‌های آموزشی ساخته‌اند و فقرا و طبقۀ متوسط را در مدارس دولتی رها کرده‌اند. این وضع، نه عدالت است و نه اخلاق. و من در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مرد نمی‌شناسم که این دردهای عمیق و مزمن را فریاد بزند و یقه چاک بدهد و از کارگزاران فرهنگیِ بی‌کفایت و ضعیف‌النفس، پاسخ و عمل بطلبد. همه با هم تعارف دارند. سیاست، حقیقت را بلعیده و قدرت‌طلبی، خدایی می‌کند و آرمان‌ها، در دهۀ شصت جا مانده‌اند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
▪️ایران در یکی از عجیب‌ترین و پیچیده‌ترین بحرانها از زمان جنگ جهانی اول گیر کرده که نه راه پس دارد و نه راه پیش. تنها یک راه نجات وجود دارد و آن به هم ریختن بازی قاعده‌مند شطرنج و نوعی است؛ انتحاری که از آن تضمین بقا و حیات بیرون بیاید. همان کاری که اسرائیل کرد، تمام شرف و آبرو و حیثیت خودش در جهان را به شکل انتحارگونه قربانی کرد تا در عوض بقای خودش را تضمین کند. 🔸شرایط بسیار حساس است و هیچ فرصتی نباید فوت شود‌. ادلب، تل آویو و دیگر مراکز تجمع آدم‌کش‌های منطقه باید مقتدرانه بمباران شوند. فریاد مطالبه برای اجرای مهم‌ترین کاری است که امروز باید برای بقای خود و فرزندانمان انجام دهیم. 🔸از اینکه سردار باقری در صفحات شخصی خودشان مطالبات مردمی برای اجرای وعده صادق ۳ را بازتاب می‌دهند کاملاً واضح است که دولت نفاق‌پیشه در کار این عملیات مانع ایجاد کرده است و مردان میدان شدیداً نیاز به فشار مردمی دارند. این بار نیاز به خط‌شکن و تخریب‌چی در جبهه جنگ نداریم، نیاز به تخریب‌چی‌های از جان گذشته در خیابان‌های تهران داریم. ایران ابرقدرت است، باید وادارش کنیم قبل از آنکه دیر شود در سطح و کلاس ابرقدرت‌ها بازی کند. فیل نمی‌تواند پشت شمشاد قایم شود. @madineyefazele
▪️تعریف قدرت 🔸قدرت را میتوان توانایی بالقوۀ یک نفر و یا یک گروه برای نفوذ در فرد یا گروه دیگر تعریف کرد. 📒خلاصه درس ۱۰۰ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️انواع قدرت در سازمان 🔸در یک تقسیم‌بندی کلی میتوان قدرت در سازمان را به دو نوع مدیریتی (سازمانی) و شخصی تقسیم کرد‌. 📒خلاصه درس ۱۰۰ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
48.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️تشریح اتحاد امامت و امارت 🔸بیانات استاد قوامی پیرامون الگوی اتحاد امامت و امارت و محلۀ فاضله در مجموعۀ مردمی تبیین (مجری سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) @qavami @madineyefazele
هدایت شده از هاد
🔴سخنرانی سیدحسن نصرالله در نهم محرم سال ۱۴۳۶ ه.ق_ ۲۰۱۴/۱۰/۲۹ م موضوع سخنرانی: روش مطالعه در نشانه‌های ظهور ⚡️ امروز بعضی افراد می‌آیند و به برادران و بچه‌های ما می‌گویند شما دارید در سوریه با سفیانی می‌جنگید! نه هیچ معلوم نیست. به خاطر این که نیرو بسیج کنیم یا برای نبردمان مشروعیت بسازیم؟ نه، ما اصلا به چنین چیزی نیاز نداریم. مشروعیت نبرد ما نیز مبتنی بر مبانی فقهی، شرعی، واقع‌نگرانه و خارجی است. نیازی هم به مشروعیت‌ها یا بسیج‌هایی از این جنس نداریم. ⚡️ما برای حفظ سوریه، لبنان، فلسطین، منطقه و ملت‌های منطقه در برابر سلطه آمریکا و اسرائیل و تکفیریان در سوریه می‌جنگیم. تکفیریانی که اگر سوریه یا غیر سوریه به دستشان بیفتد همان کاری را می‌کنند که امروز ابوبکر بغدادی در عراق با عشیره بوالنمر کرد. ⚡️ما نیازی نداریم به خاطر این که جوانان را بسیج کنیم بگویم بلند شوید برویم با سفیانی بجنگیم! آخر این چه حرفی است؟ این حرف غلط است. اگر کسی این گونه رفتار کند در اشتباه است. این‌ها فریب دادن مردم است. درست نیست. ⚡️برادران ما عقل، منطق، علم، قواعد، اصول، مبانی، قرآن، سنت نبوی، ادله، روش استدلال، اجتهاد و استنباط و اصولی مستحکم داریم که جنبش، رفتار و درک‌مان از احکام و تکلیف شرعی‌مان را بر اساس آن پایه‌ریزی می‌کنیم. ⚡️نیازی هم به همه این حرف‌ها که مبتنی بر ظن، احتمال و توهم هستند نداریم. الحمدلله ما به اندازه کافی وحی داریم. قرآن و سنت رسول الله. به اندازه کافی هم عقل، علم و معرفت داریم. پس ان شاء الله در این زمانه بسیار دقیق و مراقب باشیم. @haad1442