eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.5هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
80 ویدیو
26 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قسمت نود 🔰 🌴 بر انسان لازم است كه: 🔹 با تفكّر در حال انبياء و اولياى كمّل صلوات اللّه عليهم 🔹و تذكّر مقامات آنها، 🔹قذارت را از باطن قلب شستشو دهد، و در هر حدّى كه هست به آن حدّ قانع نشود. 🔴 اين وقوف در حدود و قناعت از معارف از تلبيسات بزرگ ابليس و نفس امّاره است، نعوذ باللّه منهما. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
💠 قرآن خودش را نور معرفی می کند و نور هم هست. ✅ نور عبارت از توحید است ✅ و توحید عبارت از نور آدمی است و روح آدمی. ✳️ هر وقت بنده خدا بودی بدان که نورانی هستی و دارایی داری. ‼️ این که بتوانی نیت اشخاص را بخوانی یا بفهمی گنج کجاست و یا بتوانی از گذشته و آینده خبر بدهی این ها کاری برای آدم نمی رساند. 🔰 حافظ هم می فرماید: ✨شکوه آصفی و اسب باد و منطق طیر به باد رفت و از او خواجه هیچ طرف نبست( غزلیات، غزل شمارهٔ ۲۵) ❎ البته معنای این سخن این نیست که آدم علم پیدا نکند، کنجکاو نباشد این ها هم باید باشد، ⬅️ منتها کارها باید روح داشته باشد این دارایی ها باید روح داشته باشد، ⬅️ نور داشته باشد که اگر روح و نور داشت برای آدم خاصیت دارد.✨ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰اساس رسالت🔰 🌷ما ارسلناک الا رحمة للعالمین.🌷 🌴اساس رسالت بر رحمت است 🌴وجود خاتم رحمت است. 🌴شیوه‌ی خاتم نیز شیوه‌ی رحمتی است. 🌴هرچند رسالت، وظیفه پیامبر است ولی با دلسوزی برای دیگران همراه است. به عنوان مثال: وقتی اسیری را در بند از کنار پیامبر عبور می‌دادند، حضرت می‌خندد. اسیر می‌گوید من را در بند کردی و چون تشفی خاطر پیدا کردی، احساس رضایت می‌کنی؟ حضرت می‌فرماید نه، من از این می‌خندم که باید با غل و زنجیر شما را به بهشت ببرم. 🍃یعنی به هیچ عنوان در کاری که پیامبر انجام می‌دهد، تشفی خاطر مطرح نیست. پیامبر اکرم به این فکر نمی‌کند که چون با من می‌جنگد باید حسابش را برسم و اگر پیروز شد بگوید من بر دشمنم پیروز شدم. 🍃بلکه تمام خوشحالی پیامبر این است که حتی از طریق غل و زنجیر هم که شده انسان‌ها را به راه راست هدایت کند و به سمت بهشت ببرد. ✔️روحیه‌ خاتمیت این است که تمام هدفش، هدایت بشریت باشد. ❗️در قرآن هیچ گاه تشفی خاطر به پیامبر خاتم نسبت داده نشده است. غیظ قلوب المومنین آمده است اما حضرت خاتم هیچ غیظی ندارد. 🕊انبیا می‌دانند که هر چه پیش آمده خیر و کمال است. به همین خاطر با خیال آسوده به مسئله نگاه می‌کنند. اساس دین و رسالت، باید هدایت و رحمت باشد. در نبی و رسول باید چنین رحمتی باشد. و ما هم به عنوان رهروان این راه و هم‌لباس رسول الله باید بنای برخورد با مردم را بر رحمت بگذاریم و تشفی خاطر را از دل بیرون کنیم. اگر منبر می‌رویم، مسائل شخصی‌ را مطرح نکنیم. حتی یک کلمه هم نباید از خطیب شنیده شود که خبر از تعفن باطنی او بدهد. هدف فقط باید هدایت مردم باشد حتی به بدی‌های مردم هم نباید کاری داشت. 🔸بسم الله الرحمن الرحیم که پیشانی قرآن است با رحمان و رحیم همراه است؛ یعنی قرآن خودش را با رحمان و رحیم معرفی می‌کند تا به انسان آرامش ببخشد. 🔸خداوند نیز خود را با رحمتی وسعت کل شیء، معرفی می‌نماید. 🌳حقیقت حضرت رسول برای ما قابل شناسایی نیست. فقط می‌دانیم حضرت علی که خود بی‌نظیر است، می‌گوید انا عبد من عبید محمد (ص)، غلامی از غلامان رسول الله هستم. 🌳اگر هیچی نبود و فقط همین یک تمجید از حضرت ختمی بود برای ما کافی بود. ما در مورد پیامبر چه باید بگوییم؟ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و پنجم🔰 🔹 لذت عقلی چیست؟ 🔸در آیات آمده، روز قیامت روز تغابن است؛ یعنی روزی که همه در آن احساس غَبن می‌کنند. معمولاً تا می گوییم روز تغابن است، یعنی برای کفّار، مشرکین و منافقین غبن است چون این ها اینجا هیچ کاری نکردند، آنجا که رفتند احساس غبن می کنند. ✅ این حرف درست است؛ ولی بعضی از اولیای الهی طبق روایاتی که هست توضیحی داده اند و گفته اند اتفاقاً مؤمن هم آنجا احساس غَبن دارد؛ در روایات آمده، مؤمن در این که ایّامی بر او گذشت، می توانست ذکر الهی بگوید و نگفت، آنجا چنان حسرتی میخورد که هیچ حسرتی به پایش نمی‌رسد؛ ❌چون در دل این اذکار لذّتی خوابیده بود که آن را از دست داد. آن لذّت عظیمه، آن شراب بهشتی، آن تسنیمی که باید داده می‌شد را از دست داد. 🔸این لذت قوی‌تر است و مربوط به جان است. 🔻علم و معرفت، شهود حضرت حق، این ها همه برای جان و نفس ناطقه هست و او این لذات را از دست داد.🔺 https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهی! ایام اواخر رجب 1391 هـ . ق. برایم چون نیمه آن روز استفتاح بود که به تدریس اسفار افتتحاح کردیم. بار خدایا! چگونه شکرت کنم که هر روز در وصف اسمای حُسنا و صفات اولیا و اطوار جلوه‌های جانفزای تو سرگرم و دلخوشم. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
‏ 🔰 تربیت انسان سعادتمند 🔰 🕊بعث انبیا برای تربیت ماست که ما در آن ورق که باید تربیت بشویم،‏‎ ‎‏جوری تربیت بشویم که آنجا هم زندگی‌مان زندگی سعادتمند باشد.‏‎ ‎‏اگر این تربیت نباشد و انسان با همان خوی حیوانی از این عالَم به عالَم‏‎ ‎‏دیگر برود، در آن عالَم سعادت ندارد و به شقاوت می‌رسد؛ انسان در‏‎ ‎‏آن عالَم به ظلمات می‌رسد.‏ 🕊‏‏انبیا آمده اند که ما را از این عالَم طبیعت، کم کم تربیت کنند و آن‏‎ ‎‏مقداری که مربوط به تربیت‌های معنوی است به ما بفرمایند، به وحیْ‏‎ ‎‏مِنَ الله تعالی؛ تا ما، که اگر انبیا نباشند یک حیوانی هستیم که هر چه‏‎ ‎‏هست همین طبیعت ‏‏[‏‏است و‏‏]‏‏ بیشتر از این ادراک نداریم، ما را ببرند‏‎ ‎‏به آن عالَم و تقویت کنند که ما وقتی از این عالَم منتقل به یک عالَم‏‎ ‎‏دیگری شدیم، زندگی آن عالَم هم یک زندگی سعادتمند‏‏[‏‏انه‏‏]‏‏ باشد.‏ تمام نکته آمدن انبیا این است که تربیت کنند. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 قسمت پنجم🔰 سر چار تكبير: نمازگذار چون وضو ساخت و به نماز ايستاد در آغاز اذان چهار تكبير دارد و در اقامه نيز چهار تكبير دو در آغاز و دو در انجام. اين مطلب را در تقريب و استيناس ذهن به معنى بيت تذكر داده‌ايم ولى بايد در چار تكبير سرى نهفته باشد. بدان كه توحيد را به اعتبار مراتب وجود سه مرتبه است: 1⃣ اول توحيد عام است و آن را توحيد تصديقى گويند كه عوام تصديق كرده‌اند كه آفريدگار يك است و يگانه است. 2⃣ توحيد ثانى توحيد اهل استدلال است كه علماء به دليل عقلى بعد از ايمان انواع علوم را با يكديگر تطبيق و توفيق دهند و به معارضه و مجادله مقدمات نقليه و برهانات عقلی اثبات كنند كه صانع عالم جز يكى نمى‌باشد. 3⃣ اما مرتبه سيم كه توحيد اهل كشف است و اين آنست كه سالكان بعد از توحيد اول و ثانى، 🔸به تحليه مشغول گردند. 🔹و در لقمات احتياط بجاى آرند. 🔸و ترك لذات و شهوات نفسانى بگويند. 🔹و روى از شهادت انفس و آفاق بگردانند. 🔸و متوجه غيب آفاق و انفس گردند 🔹و چهار تكبير بر سر شش جهت عالم گويند. 🔸و خلوت و عزلت و دوام طهارت و مواظبت ذكر را شعار خود سازند. ⬅️ چندان كه: ▫️ آبگينه وجود ايشان از غبار كثافت پاك گردد. ▪️و عكس پذير شود. ▫️و نقوش اسرار ملك و ملكوت در آن ظاهر گردد. ▪️و نداى و اذا شئنا بدلنا امثالهم تبديلا در رسد. ▫️و خطاب قل جاء الحق و زهق الباطل در ملكوت اندازند. ▪️و از ملكوت اسفل به ملكوت اعلى ترقى نمايند. ▪️پس به عين اليقين معنى اين آيه را بينند كه سبحان الذى بيده ملكوت كل شى و اليه ترجعون و سرّ عرف ربه، او را روى نمايد.
🔰قسمت چهل و پنجم🔰 🔸گفتیم که در جوامع وحشی، قانون‌گذاری متدبرانه وجود نداشته ... بلکه صرف رعایت آداب و رسوم و التزام به یکسری امور برای حل مشاجرات سبب حفظ جامعه از خطر انقراض می‌گشت. 🔸چون پيدايش آن امور همان طور كه گفتيم: ✔️بر اساس فكر و انديشه نبوده ✔️اساسى مستحكم نداشته و در نتيجه: همواره دستخوش نقض و ابطال بوده است. ...چند روزى مردم آن امور را رعايت مى‏‌كردند، بعد مى‏ ديدند رعايت آن دردى از آنان دوا نكرد، ناگزير آن را رها نموده امور ديگرى را جايگزين آن مى‏‌ساختند. 🔹اما در جامعه‏ هاى متمدن، اگر قوانينى تدوين مى‏ شده، بر اساسى استوار، جعل مى‏‌شده. البته هر قدر آن مجتمع از تمدن بيشترى برخوردار بودند، قوانين آن نيز محكم تر بوده ✔️و با آن قوانين بهتر مى‏ توانستند تضادهايى كه در اراده و اعمال افراد پديد مى‏‌آيد، تعديل و بر طرف سازند. ✔️و براى خواست تك تك افراد چارچوبى و قيودى مقرر بسازند. 🔸اين مجتمعات بعد از تقنين قانون قدرت و نيروى اجتماع را در يك نقطه- بنام مثلا دربار- تمركز داده، آن مقام را ضامن اجراى قانون قرار مى‏‌دادند، تا بر طبق آنچه كه قانون مى‏‌گويد، حكومت كند. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e5
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 به لطف خدا الهی نامه علامه حسن زاده به پایان رسید. ان شاء الله همزمان با اولین روز ماه شعبان با الهی نامه خواجه عبدالله انصاری در خدمت اعضای محترم کانال خواهیم بود. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e5
يا رب دل پــــاک و جان آگـاهم ده آه شـــــب و گريه سحر گـاهم ده در راه خود اول ز خودم بی‌خود کن بی‌خود چو شدم ز خود به خود راهم ده https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت نود و یک 🔰 🔶فصل دوم 🔸اشاره به مراتب طهور 🔸 🌴 بدان كه انسان تا در عالم طبيعت و منزلگاه مادّه هيولانى است. 🔹 تحت تصرّفات جنود الهيّه و جنود ابليسيّه است. ❇️ جنود الهيّه جنود رحمت و سلامت و سعادت و نور و طهارت و كمال است، 🔴 جنود ابليس در مقابل آنها است. ✳️چون جهات ربوبيّه غلبه بر جهات ابليسيّه دارد، 💫در بدو فطرت انسان را نورانيّت و سلامت و سعادتى است فطرى الهى. و تا انسان در اين عالم است با قدم اختيار مى‏ تواند خود را در تحت تصرّف يكى از آن دو قرار دهد. ✳️پس، اگر از اوّل فطرت تا آخر ابليس را در آن تصرّفى نبود، 🌱انسان الهى لاهوتى است.🌱 كه سر تا پايش نور و طهارت و سعادت است، 🔹قلبش نور حقّ است. 🔹جز به حقّ توجّه نكند. 🔹 قواى باطنه و ظاهره‏ اش نورانى و طاهر است. ✅ جز حق در آنها تصرّف نكند، ابليس را از آن حظّى نباشد و جنود او را در او تصرّفى نبود. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷﷽ 🔰قسمت یازدهم🔰 🇮🇷پس از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ما 🔸 در رتبه‌ی علمی 🔸 در رتبه‌ی فنّاوری 🔸 در بسیاری از دانش‌های نوین دنیا ⬅️در ردیف کشورهای پیشرفته قرار داریم. 🇮🇷گزارش‌هایی که واقعیّت و حقّانیّت آنها اثبات شده است، به ما می‌گوید ما 🔹در یک‌جا رتبه‌ی هفتم هستیم. 🔹در یک‌جا رتبه‌ی ششم هستیم. 🔹در یک‌جا رتبه‌ی پنجم هستیم. 🇮🇷ملّت ایران به برکت اسلام، توانست هویّت خود و شخصیّت خود را نشان بدهد؛ 🇮🇷این قابل تعمیم است؛ ✅شرطش این است که سایه‌ی سنگین و شوم ابرقدرت‌ها بر سر کشورها نباشد؛ 🇮🇷این شرط اوّل است؛ البتّه هزینه دارد و هیچ کار بزرگی بی‌هزینه نیست. 🇮🇷من در این مجلس سنگین و مهم که شخصیّت‌های مهم و بزرگی در این مجلس حضور دارند( کنفرانس وحدت اسلامی)، می‌خواهم این را بگویم که امّت اسلامی با یک تلاش مجاهدانه و مجدّانه می‌تواند تمدّن اسلامیِ باب این دوران را طرّاحی کند، شالوده‌ریزی کند، به ثمر برساند و آن را در مقابل بشریّت قرار بدهد. ۱۳۹۴/۱۰/۰۸ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 ماه شعبان فرصت آمادگی ورود به ماه رمضان 🔰 🌱 ماه رجب و شعبان یک آمادگی است برای اینکه انسان در ماه مبارک رمضان با آمادگی وارد شود. 🌱 آمادگی در درجه اول به توجه و حضور قلب است؛ همه حالات و حرکات خود را محضر خدا دانستن. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
عن الحسین علیه السلام: «اَيّهَا النّاسُ! إِنّ اللّهَ جَلّ ذِكْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلاّ لِيَعْرِفُوهُ، فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَا سِوَاهُ». امام حسين (ع) فرمود: «اى مردم! خداوند بندگان را آفريد تا او را بشناسند، آن‏گاه كه او را شناختند، پرستش كنند و آن‏گاه كه او را پرستيدند، از پرستش غير او بى‏ نياز شوند». 📚بحار الانوار، ج ۵ ص ۳۱۲ ح۱. 🍃🌸 میلاد امام حسین علیه السلام مبارک🌸🍃 https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهــــی يکتای بی همتايی قيوم توانايی بر همه چيز بينايی در همه حال دانايی از عيب مصفايی از شرک مبرايی اصل هر دوايی داروی دلهايی شاهنشاه فرمانفرمايی معزز به تاج کبريايی به تو رسد مُلک خدايی https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔆هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ(جمعه/۲) ✅ «هُوَ» که عبارت اسم اعظم خداوند تبارک و تعالی ظهور بی نهایت او است. ✅ او مبعوث کرد در «الْأُمِّيِّينَ». ⬅️«الْأُمِّيِّينَ» یعنی کسانی که قابل هستند ولایت و نبوت را پیدا کنند. از همین امیین رسولی مبعوث شد این رسول همان الجمال خداوند است که ظاهر شده است که آیات او را حکایت می کند. ⬅️چون امیین آیات و ظهورات خود را حکایت می کنند ولی رسول آیات و ظهورات «هُوَ» را حکایت می کند‌ نه ظهورات خودش را. ✅ این رسول تزکیه می کند یعنی پاک می کند یعنی حقیقت را نشان می دهد چون امیین همه سایه و تصویر می بینند اما رسول آن ها را از این جهل و نادانی پاک می کند، از این سایه دیدن و حقیقت ندیدن پاک می کند. ✅ «وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ»: و به آن ها «الْکِتَابَ» را تعلیم می دهد: الکتاب عبارت کل ما سوی الله است. ✅ «وَالْحِكْمَةَ»: الحکمه عبارت از علم به حقیقت اشیاء است. ما در رواق آینه ایستاده ایم و تصاویر را مشاهده می کنیم و جان آن ها را درک نمی کنیم این ها تصویر هستند، شخصی است که در رواق آینه ظاهر شده است و اینها تصاویر و ظهور آن شخص و آن رحمت بی نهایت است. ولی ما آن شخص را ادراک نمی کنیم. اما وقتی فهمیدیم این تصاویر ظهور آن شخص است و آن دیده و شنیده را پیدا کردیم که جان عالم و الکتاب را ببینیم این حکمت است. کار رسول همین است که آیات او را حکایت کند و حقیقت را نشان دهد. ✅ «وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ»: و آن زمان که امی بودید و این رسول نبود شما در گمراهی آشکار بودید. همه ما در ضلال مبین هستیم. وقتی ما همه عالم را همه دیدنی ها و شنیدنی ها را جمالاً نبینیم یعنی آن را جمال دیگری نبینیم، در گمراهی آشکار هستیم اما وقتی فهمیدیم، این فهمیدن عبارت از نفخ روح است که به پیامبر اعطا شد لذا بهترین روزهای عالم روز بعثت است. البته میلاد رسول اکرم هم بهترین روز است اما بعثت بالاتر است. هیچ روزی و هیچ ظهوری را پیدا نمی کنیم که بالاتر از رسول اکرم باشد: ✨چو آدم را فرستادیم بیرون جمال خویش بر صحرا نهادیم( عطار.دیوان اشعار‌.غزلیات.غزل۶۰۲ ) https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهی! نام تو ما را جواز مهر تو ما را جهاز شناخت تو ما را امان لطف تو ما را عیان https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و ششم🔰 🔹در روایات هست، طعام و شراب ملائکه تسبیح و تهلیل است. یعنی ذکر حقی که می‌گویند شراب و غذایشان می‌گردد. 🔸مثلاً یکی از یهودی ها از رسول الله ص می پرسد، طعام جبرئیل چیست؟ حضرت می‌فرماید: «طعامه التسبیح و شرابه التهلیل» غذا و شرابش، تسبیح و تهلیل هست. همچنین درباره ملائکه داریم: «طعامهم التسبیح و شرابهم التهلیل» 🔻در مورد انسان چیزی را گفته اند که اگر کسی به آن توجّه کند می‌تواند بفهمد ما هم غذای مناسب داریم؛ گفتند ملائکه صرفاً «عقلٌ کلُّه»، ملائکه حقیقتشان عقل است. ◀️ به حیوان می‌گویند شهوةٌ کلُّه. یعنی تمام حقیقتش اشتها و میلِ این سویی (میل حسی) است. 🔹ملائکه، سراسرْ عقل هستند. 🔹حیوانات، سراسر شهوت هستند؛ که تعبیر می‌کنند "شهوةٌ بلاعقل" و در مورد ملائکه می‌گویند "عقلٌ بلاشهوة" یعنی عقل هست، شهوت نیست؛ این طرف شهوت هست، عقل نیست. 🔹 در مورد انسان می‌گویند " عقلٌ مع الشهوة "، یعنی هم عقل دارد مثل ملائکه و هم شهوت دارد مثل حیوان؛ لذا می‌تواند تنزل کند و مثل حیوان باشد و می‌تواند عروج کند مثل ملائکه. ✅ شهوت انسان، نفس امّاره است و آن عقلش، نفس ناطقه و فطرتش هست. ادامه دارد... https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت پنجم🔰 غرض اينكه در اين عبارت آورده است: چهار تكبير بر سر شش جهت عالم گويند. اما اين اصطلاح از كجا آمده است در كتب فرهنگ لغات در معنى چار تكبير زدن گفته اند: نماز جنازه در مذهب اهل سنت كردن و كنايه از ترك چيزى و از ترك همه چيز و همه كس گفتن و تبرى مطلق از ما سوى نمودن و پشت پا به دنيا و مافيها زدن خلاصه كنايه از ترك است چه اينكه در نماز جنازه به مذهب اهل سنت فقط چار تكبير است و بعد از آن ميت را وداع كنند. به مذهب عامه در نماز ميت چهار تكبير واجب است و به مذهب اماميه پنج تكبير كه در ميان آنها چهار صلوه (دعا) است و هر تكبيرى به جاى يكى از نمازهاى پنج‌گانه شب و روز است كه فرائض يوميه گويند و يا فرائض پنج است: صلوة و زكوة و صوم و حج و ولايت و هر يك تكبير به جاى يكى از اين فرائض است. و چون چار تكبير كنايه از ترك چيزى شده است اين اصطلاح در محاورات ادباى شيعه و سنى به كار رفته است هر چند پيدايش آن از جهت صلوة جنازه به مذهب عامه باشد لذا صرف بكار بردن اين اصطلاح دلالت بر سنى بودن قائل آن ندارد چنانكه مثل سنائى و حافظ كه هر دو بدون هيچ دغدغه از اكابر اماميه‌اند آن را بكار برده اند. اين مفتخر به تاج عزت ولايت اهل بيت وحى و عصمت و طهارت صلوات الله عليهم اجمعين در يكى از قصائدش به نام قصيده قدريه گفته است: مطلع فجر شب قدر نهاد كرد از بند گرانم آزاد اندر آن يك وتد طالع صبح چار تکبیر زدم بر اوتاد به علاوه اینکه چار تکبیر در لسان اهل الله اشارت به یکی از مطالب عرفانی دارد که بازگو خواهیم کرد. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ در فرهنگ وحی از زن به عظمت ياد شده و اختصاصی به قرآن ندارد بلكه در انجيل، تورات و صحف خليل اللَّه نيز مطرح بوده است. 🔸با فرشتگان تكلم نمودن و بشارت آنها را دريافت كردن 🔹سخن خويش را با آنها در ميان گذاشتن، و سخن آنان را شنيدن، اينها همه مواردی است كه زن نيز همانند مرد در همه اين صحنه ها سهيم بوده و اگر پدر پيامبری، با ملائكه سخن می‌گويد، مادر پيامبر نيز، با آنها گفتگو دارد. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهی! ضعیفان را پناهی قاصدان را بر سر راهی مومنان را گواهی چه عزیز است آن کس که تو خواهی! https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab