eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.4هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
84 ویدیو
26 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تعامل با امام زمان (عج) انسان کامل همه‌ اسما حسنای حق را در خود پیاده کرده است از جمله اسم قریب و سمیع. بنابراین به سریان حق در همه‌ی موجودات، در همه‌ی حضرات ساری و حاضر است و ما در محضر انسان کامل هستیم. ✨ ما در محضر امام زمان هستیم. ✨ انسان باید خود را در محضر امام زمان ببیند، حضور معنوی امام را احساس کند و با ایشان ارتباط داشته باشد و باید در هر آن بگوید من رعیت حضرت حجت و بنده خدا هستم؛ این حداقل حضور معنوی است که باید در خود ایجاد کند. عج https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و هفدهم🔰 🔹قرآن مى‏ فرمايد: ☘فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ ... وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ. ☘پس به زودى خداوند مردمى را خواهد آورد كه دوستشان مى‏ دارد و آنان نيز او را دوست مى‏ دارند. مردمى كه نسبت به مؤمنين متواضع و نسبت به كفار مقتدرند ، در راه خدا جهاد مى‏ كنند، و از سرزنش هيچ ملامت‏گرى هراس ندارند. ▪️۵۴ مائده. 🔹و مى‏ فرمايد: ☘ ... أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ. ☘در زبور هم بعد از تذكراتى، وعده داديم كه زمين را سرانجام بندگان صالح من به ارث خواهند برد. ▪️ ۱۰۵ انبيا. 🔹و فرموده: ☘ وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوى‏. ☘ سرانجام پيروزى با متقين است. ▪️۳۲ طه. از اين آيات، درمیابیم كه: ✔️اولا: اسلام دين فطرت است. ✔️ثانيا: بشر به حكم فطرتش حركت كرده، ولى در تطبيق با مصداق خطا رفته. ✔️ثالثا: اسلام به زودى به طور كامل غلبه خواهد كرد، و بر سراسر گيتى حكومت خواهد نمود. 📌پس، ديگر جای این سخن نیست که بعضى گفته‏ اند: هر چند كه اسلام چند صباحى بر دنياى آن روز چيره گشت، و يكى از حلقه‏ هاى زنجيره تاريخ شد، و در حلقه‏ هاى ديگر بعد از خودش اثرها نهاد، و حتى تمدن عصر امروز هم بر آن تكيه دارد، لكن؛ اين غلبه‏ اش تام نبود، يعنى آن حكومتى كه در فرضيه دين با همه صور و نتايجش فرض شده، تحقق نيافت چون چنين حكومتى قابل قبول نوع انسان نيست، و چنين فرضيه‏ اى در تمامى نوع بشر تحقق نيافت، تا بشر به صحت آن اطمینان یابد. 📚ترجمه المیزان، جلد ۴، صفحه ۲۱۱. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🕊 یک جرعه مناجات 🌸اِلـهي اِنْ كُنْتُ غَيْرَ مُسْتَاْهِل لِرَحْمَتِكَ 🌸فَاَنْتَ اَهْلٌ اَنْ تَجُودَ عَليَّ بِفَضْلِ سَعَتِكَ 🌱خدای من! 🌱اگر من شايسته رحمت تو نيستم 🌱تو سزاواری كه بر من با فراوانیِ فضلت بخشش نمایی 💎 فرازی از مناجات شعبانیه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم آدم را از همه ماسوی الله شستشو می‌دهد و پاک می‌کند. فهم بسم‌الله الرحمان الرحیم ساده نیست باید هفت ، هشت سال درباره‌اش صحبت کرد تا از دور مقداری از حقیقت آن عاید آدم شود. این، همان فرج است. ⭕️ فرج به این معنا نیست که گرفتاری مادی ما رفع می‌شود البته این هم یک فرج است اما فرج حیوانی و بُعد بدنی است. 🔸 اگر پایتان درد می‌کند بَعد که خوب می‌شود یک گشایشی است. 🔹 اگر بدهی و یا مشکل دیگری داریم و رفع می‌گردد، این هم یک فرج است اما فرج آدمی نیست. ✔️ این‌ها یک گشایش‌هایی برای جنبه حیوانی و نباتی انسان است. مثلاً آن انسان نان می‌خورد و از گرسنگی نجات پیدا می‌کند. درخت هم همین‌طور است درخت هم وقتی غذا می‌خورد برایش یک فرجی است، پس انسان از این جهت با درخت فرقی نمی‌کند. ✅ اما فرج آدمی آن وقتی است که خدا را می‌فهمد. قبل‌ از آن حیوان یا شیطان است و در قبر گرفتار است. 🔹 پیامبران علیهم‌السلام می‌خواهند آدمی را از قبر نجات می‌دهد. لذا فهم خدا را به او تعلیم می‌دهند. این فرج، نصیب حیوانات نیست. مخصوص آدمی است 🌟 کار حضرت بقیة الله همین است. از حضرت نباید انتظار چیز دیگری داشته باشیم. اگر انتظار دیگری داشته باشیم به خصوصیات حضرت قائم عج‌الله تعالی فرج الشریف توجه نکرده‌ایم. 📚أنهاراربعه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🕊 یک جرعه مناجات 🌸اِلـهي كَاَنّي بِنَفْسي واقِفَةٌ بَيْنَ يَدَيْكَ 🌸وَقَدْ اَظَلَّها حُسْنُ تَوَكُّلي عَلَيْكَ 🌱خدايا! 🌱گويی من با همه هستی‌ام در برابرت ايستاده‌ام! 🌱در حالی كه حسن اعتمادم بر تو، بر هستیم سايه افكنده است. 💎 فرازی از مناجات شعبانیه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و نودم🔰 🔹تمام دستورات عرفا رسیدن به "کمال الانقطاع" است. 🔸«الهی هب لی کمال الانقطاع الیک» نهایتاً به فنا تبدیل می‌شود. ✅ در مناجات شعبانیّه، به این اشاره دارد. ❓"کمال انقطاع" با چه چیزی پیش می‌آید؟ با ذکر. ⬅️انسان موقع ذکر ◀️ خواه ذکر قلبی ◀️ خواه ذکر عملی ذاکرِ حق است. انسان⬇️ ⬅️ هنگام مراقبه ⬅️ هنگام استغفار ⬅️ هنگام التجاء ⬅️ هنگام عبادت حضورِ مع الله دارد و تلاش می‌کند خود را نزد خدا حاضر ببیند. ❓همۀ این تلاش‌ها برای چه هست؟ ✅برای شست‌وشوی دل تمام این دستورات سلوکی برای شست‌وشوی دل است. آنچه در فنا مهّم است: ✅ سالک از مراحل اولیّه می گذرد. ⬅️از جزئیات، 5 حس ظاهری و 5 حس باطنی ⬅️از نفس امّاره ⬅️و...این ها می‌گذرد. سپس در گام بعد باید از مراحل باطنی و خفی بگذرد؛ از نقائص خفیۀ نفس که برای سرّ و خفی و اخفاست. توضیح آقایان برای مراحلِ نهایی بطون نفس است. در آن مراحل نهایی، باید بیشتر تلاش کند درست کند. و آن هم باز احتیاج دارد به ⬅️مراقبه، هم استغفارو.... در گام بعد که مرحله فناست، باید از مراحلِ عالیِ برداشتن ها عبور کنن. ✅مراحل عالی، ادبیّات مخصوص به خود دارد و در جای خود، بیان شده است. جلسه بیست و هفتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 نامه خواندنی از حضرت علامه حسن‌زاده در معرفی خودشان ▪️ قسمت دهم: سایر تالیفات حضرت علامه 1⃣2⃣ رساله اى در مناسك حج و پاره اى از مسائل فقهيه در موضوعات عديده 2⃣2⃣ تعليقات بر هشت باب معانى شرح مطول تفتازانى 3⃣2⃣ شرح فصوص فارابى يك دوره كامل آن به فارسى 4⃣2⃣ رساله اى در تجرد نفس ناطقه كه در اثبات اين مدعى تاكنون بيش از هفتاد دليل از كتب پيشينيان نقل كرده ايم و به ذكر آيات و روايات و مطالب مفيد بسيار در اين باب تبرك جسته ايم. 5⃣2⃣ رساله اى در توقيفيت اسماء 6⃣2⃣ رساله اى در رد جبر و تفويض و اثبات امر بين الامرين بر مبناى حكمت متعاليه 7⃣2⃣ رساله اى در مراتب و درجات قرآن مجيد 8⃣2⃣ ديوان اشعارم كه ابتداى آن مزين به تقريظ استاد حكيم ميرزا مهدى الهى قمشه اى قدس سره به خط خود آن جناب است. 9⃣2⃣ تعليقات و حواشى بر دوره اصول اقليدس و شرح صدور آن به تحرير خواجه طوسى . در تصحيح اين كتاب از روی چندین نسخه خطی که سه دوره به تدریس آن در حوزه علمیه توفیق یافته‌ام، زحمت بسیار کشیده‌ایم. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🕊 یک جرعه مناجات 🌸 اِلـهي اِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ اَوْلي مِنْكَ بِذلِكَ 🌱 خدايا! اگر گذشت كنی، چه كسی از تو سزاوارتر به آن است؟ 💎 فرازی از مناجات شعبانیه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 حضور بانوان در صحنه سیاست ▪️قسمت اول: حضور سوده (۲) در قسمت قبل بیان شد سوده برای عدالت خواهی نزد معاویه رفت. بیاناتی داشت. در این قسمت به ادامه بیانات او پرداخته می‌شود: ...من به عنوان نماينده از قوم خودم حركت كردم و رفتم كه شكايت به محكمه اميرالمؤمنين ـ سلام اللَّه عليه ـ ببرم وقتي وارد منزل اميرالمؤمنين عليه السلام شدم، ديدم در حال نماز و مشغول به عبادت خداست «فانفتل من صلاته» او نماز را رها كرد و با يك نگاه رئوفانه و عطوفانه به من فرمود: آيا كاري داري؟ عرض كردم: آري، كارگزار شما در مسائل مالي قسط و عدل را رعايت نمي كند و بر ما ستم روا مي دارد. وقتي اين گزارش به عرض علي بن ابيطالب عليه السلام رسيد و از شواهد اين گزارش، صدق اصل گزارش روشن شد، علي بن ابيطالب عليه السلام گريه كرده و دست به آسمان برداشت و عرض كرد «اللّهمّ انّي لم آمرهم بظلم خلقك ولا بترك حقّك» خدايا من كارگزارانم را چنان تربيت نكردم كه به آنها ظلم را اجازه داده باشم، يا ترك حق خدا را تجويز كرده باشم، آنگاه قطعه پوستي از جيبش در آورد.... ادامه در پست بعدی👇👇👇
در آغاز نامه آيه اي كه شعيب پيامبر به قومش فرمود، آمده است كه: دستورات الهي دستورات روشن و بيّن است و مبهم نيست. ره آورد وحي تاريك نيست تا كسي بهانه بگيرد و بگويد كه من نفهميدم يا نديدم، زيرا بيّنه روشن از طرف ذات اقدس اله تنزل پيدا كرده است، ... اميرالمؤمنين عليه السلام پايان سخن شعيب را يادآوري مي كند كه: (وما أنا عليكم بحفيظ) من كه امام و رهبر شما هستم نمي توانم حافظ شما باشم شما بايد با ايمان و عمل صالح خود، خويشتن را حفظ كنيد. حضرت علي عليه السلام اين آيه مباركه را در صدر فرمان عزل نوشت، و بعد به كارگزارش خطاب كرد و فرمود: همين كه نامه من به دست تو رسيد حق كار، نداري و فقط بايد به عنوان يك امين، موجودي را حفظ كني تا كارگزار بعدي كه ابلاغ در دست اوست بيايد و پست و سمت را از تو تحويل بگيرد.... سوده گفت: اين نامه را علي بن ابيطالب عليه السلام به ما داد، و با همان نامه مشكل ما حل شد. ولي اكنون مشابه اين مشكل را در زمان حكومت تو به تو گزارش مي دهم و تو مرا تهديد مي كني! معاويه با شنيدن اين سخنان دستور داد كه مشكل آن زن را برطرف كنند و حقي را كه از او ضايع شده بود به او برگردانند. زن گفت «هي واللَّه اذن الفحشاء ان كان عدلاً شاملاً والّا فأنا كسائر قومي» من اگر فقط به فكر خودم باشم و تنها گليم خويش را از آب بيرون بكشم، اين قبيح است و خدا از كار قبيح نهي كرده است، من نيامده ام كه فقط حق شخصي خود را احيا كنم من آمده ام، حيثيت جمعي را محترم بشمارم و حق جامعه را احيا كنم. آنگاه معاويه به اين زن خطاب كرد و گفت «لقد لمظكم ابن أبي طالب الجرأة علي السّلطان» اين شهامت و شجاعت را علي عليه السلام در شما زنده كرده است....
🕊 یک جرعه مناجات 🌸وَ إِنْ كَانَ قَدْ دَنَا أَجَلِي 🌸وَ لَمْ يُدْنِنِي مِنْكَ عَمَلِي 🌸فَقَدْ جَعَلْتُ الإِْقْرَارَ بِالذَّنْبِ إلَيْكَ وَسِيلَتِي 🌱 و اگر مرگم نزديك شده باشد 🌱و عملم مرابه تو نزديك نكرده 🌱اعترافم به گناهم را نزد تو وسيله قرار می‌دهم. 💎 فرازی از مناجات شعبانیه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 سلسله نشست‌های متن‌خوانی 🎙 استاد حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری 📚 کتاب روابط متکامل زن و مرد 📝 نویسنده: علی حایری ✔️این سلسله نشست از آبان ماه آغاز گردیده و به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت. 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام 🗂 دوره علامه طباطبایی ( ورودی ۱۳۹۷) https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 متن خوانی کتاب روابط متکامل زن و مرد 🎙 حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 📝 نوشته: علی صفایی حائری 📆 جلسه هشتم 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و سی و چهارم🔰 مقصد سوم: در آداب قلبیّه مکان مصلّی فصل اول: 《در معرفت مکان》 🔶فی مصباح الشریعه: قال الصادق علیه السلام: ... واعتَرِف بِعَجزِکَ و تَقصیرِکَ وانکِسارِکَ و فَقرِکَ بینَ یَدیهِ فَاِنَّکَ قد تَوَجَّهتَ لِلعِبادَهِ و المُوءانسهِ به و اعرُض اسرارَکَ علیهِ ولتَعلَم انَّهُ لا یَخفی علیه اسرارُ الخَلقِ اجمعین و علانیتِهِم واخلِ قلبَکَ عن کُلِّ شاغِلِِ یَحجُبُکَ عن رَبِّک فاِنّهُ لا یَقبَلُ الّا الاَطهَرُ والاَخلَصُ... 🔶پس اکنون که عظمت موقف را دانستی اعتراف کن به عجز و تقصیر و فقر خویش؛ 🔸و اکنون که متوجه عبادت او شدی و خیال موانست با او داری قلب خود را از اشتغال به غیر، که تو را از جمالِ جمیل، محجوب می کند فارغ کن؛ ✳️ که این اشتغال به غیر، قذارات و شرک است و حق تعالی قبول نفرماید مگر قلب پاکیزه خالص را. 🔹اگر در خود حلاوت مناجات حق را یافتی و شیرینی ذکرِ خدا را چشیدی ... ⬅️ بدان که سزاوار خدمت مقدسش شدی، پس داخل شو که ماذونی و درامانی؛ 🔹و اگر در خود این حالات را ندیدی به درگاه رحمتش ⬅️ وقوف کن همچون مضطرّی که تمام چاره ها از او منقطع است و از آرزوها دور و به اجل نزدیک است. ✅ و چون عرضِ ذلت و مسکنتِ خود را کردی و به باب او التجا پیدا نمودی و از تو صدق و صفا دید: 🔹به چشم رحمت و رافت به تو نظر کند؛ 🔹و از تو دستگیری فرماید؛ 🔹و تو را موفّق به تحصیل رضای خویش فرماید؛ ♥️ زیرا که آن ذات مقدّس کریم است و کرامت را به بندگان بیچاره اش دوست دارد. 📚آداب الصلوه|صفحه ۱۱۸و ۱۱۹ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🕊 یک جرعه مناجات 🌸اِلـهي قَدْ جُرْتُ عَلي نَفْسي فِي النَّظَرِ لَها 🌸فَلَهَا الْوَيْلُ اِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَها 🌱خدايا! 🌱 با گرایشم به خواهش‌های نفس، بر خود ستم کردم 🌱پس وای بر او اگر او را نیامرزی 💎 فرازی از مناجات شعبانیه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ آدم جز خودسازی کاری ندارد هیچ‌کسی ، مسئول دیگری نیست عَلَیکم أنفسکم 💠 آدم از اول عمر و بلوغش مسئول خودسازی است 🔅باید خودِ الهی ، بسازد خودِ الهی انسان ، آخِر اوست ✅ خودِ الهی یعنی بندگی خداوند و درک لااله‌الاالله و بسم‌الله الرحمن الرحیم 🔆 معراج رفتن پیامبر صلوات الله علیه و آله به‌خاطر این بود که طلب کشف بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم داشت و این کاری ساده و راحت نبود ✔️نمی‌شود شب و روز آدم همین‌طوری نشسته باشد و چیزی به او برسد. 📚أنهار اربعه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و نود و یکم🔰 🔹 "على قدر اهل العزم تأتى العزائم": ✅ ضرب المثلی است که صاحبان عزیمت و وِرد هرچقدر قوی ترند، وردشان هم به همان اندازه است. یعنی ساکنِ خانه، هر جوری هست و هر حالی دارد ⬅️ خانه هم باید همان جور باشد. ساکن خانه اگر شد یک امرِ مکان مند، او هم باید مکان مند باشد. ❓خدا چقدر عظمت دارد؟ ❓چقدر بزرگی دارد؟ ❓چقدر ابهّت دارد؟ ❓چقدر کبریایی دارد؟ ساکنِ خانه اگر خدا شد، خانه هم باید خیلی بالا برود؛ ❓خانۀ مناسبِ او کیست؟ ✅ دلِ سالک شیخ اشراق برای اینکه این مسأله را بگوید، گفته ⬅️ "على قدر اهل العزم تأتى العزائم" به اندازۀ صاحبانِ عزیمت، عزیمت می آید؛ ◀️به اندازۀ صاحبان وِرد، ورد می آید؛ ◀️به اندازۀ ساکنِ خانه، باید خانه مناسب باشد. 🔸جناب سعدی می گوید: یک فیل را خواستند در خانه ببرند. گفتند اگر بخواهیم فیل را در خانه ببریم، ⬅️درش هم باید مناسبِ فیل باشد دیگر! فیل را از هر دری نمی شود عبور داد، برد در خانه! ✅اینجا هم همین است؛ تا می‌گویید خدا، باید خانۀ مناسبِ خدا هم پیدا کنیم. ❓خانۀ مناسب خدا چیست؟ ✅ خانه مناسب خدا، جایی است که قیود زیادی را بردارد و خیلی مناسب باشد. 📚جلسه بیست و هفتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🕊 یک جرعه مناجات 🌸اِلـهي لَمْ يَزَلْ بِرُّكَ عَلَيَّ اَيّامَ حَيوتي 🌸فَلا تَقْطَعْ بِرَّكَ عَنّي في مَماتي 🌱خدای من! 🌱نيكی‌ات بر من در روزهای زندگی‌ام پیوسته بود 🌱همان‌گونه نيكی خويش را در هنگام مرگم از من قطع مكن 💎 فرازی از مناجات شعبانیه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 نامه خواندنی از حضرت علامه حسن‌زاده در معرفی خودشان ▪️ قسمت یازدهم: سایر تالیفات حضرت علامه 0⃣3⃣ تعليقات و حواشى بر اكرمانالاوس به تحرير خواجه طوسى از آغاز تا انجام آن به تفصيل كه خود به منزله شرحى بر آن است. 🌑 اين كتاب در مثلثات كروى و به خصوص در شكل قطاع كرى ( شكل مانالاوس ) بحث كرده است . و در ترتيب كلاسيكى رياضيات به اصطلاح دانشمندان رياضىِ ما، از متوسطات است. ✔️ اين كتاب گرانقدر را درمدت سه سال تحصيلى در حوزه علميه قم يك دوره تدريس كرده‌ايم و آن را از روى چندين نسخه خطى تصحيح كامل نموده ايم و در تعليق و تحشيه آن بسيار زحمت كشيده‌ايم و در اين كار اثرى قيم به جا گذاشته‌ایم. 1⃣3⃣ تعليقات بر اكرثا و ذوسيوس از بدو تا ختم آن 2⃣3⃣ تعليقات بر مساكن از اول تا آخر آن 3⃣3⃣ رساله‌ای در ميل كلى و مسائل متعدد هندسى و نجومى كه در اقبال و ادبار معدل النهار و منطقة البروج در بيان بعضى از آيات قرآنى بحث كرده‌ايم. 4⃣3⃣ رساله‌اى در علم اوفاق , كه بيش از هفتاد درس است و به صورت دروس تنظيم شده است. 5⃣3⃣ رساله‌اى در ظل (تانژانت) 6⃣3⃣ رساله‌اى در تفسير بسم الله الرحمن الرحيم 7⃣3⃣ رساله‌ای در سير و سلوك 8⃣3⃣ الهى نامه 9⃣3⃣ رساله‌اى در نكات علميه به نام هزار و يك نكته 0⃣4⃣ رساله‌اى در تكسير دائره و بيان نسبت محيط به قطر دائره يعنى بحث از پى https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🕊 یک جرعه مناجات 🌸اِلـهي كَيْفَ آيَسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِكَ لي بَعْدَ مَماتي 🌸وَاَنْتَ لَمْ تُوَلِّني اِلاّ الْجَميلَ في حَيوتي 🌱خدايا 🌱چگونه از حسن توجهت پس از مرگم نااميد شوم 🌱درحالی‌كه در طول زندگی‌ام مرا جز به نيكی سرپرستی نكردی https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 سلسله نشست‌های متن‌خوانی 🎙 استاد حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری 📚 کتاب روابط متکامل زن و مرد 📝 نویسنده: علی حایری ✔️این سلسله نشست از آبان ماه آغاز گردیده و به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت. 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام 🗂 دوره علامه طباطبایی ( ورودی ۱۳۹۷) https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 متن خوانی کتاب روابط متکامل زن و مرد 🎙 حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 📝 نوشته: علی صفایی حائری 📆 جلسه نهم 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 حضور بانوان در صحنه سیاسی ▪️ قسمت اول: حضور سوده(۳) ⬅️ نتيجه بحث 💫از اين نمونه استفاده می‌شود⬇️ ✅ حضور زن در مسائل اجتماعي و سياسي همانند مرد است و ثانياً زن، نه تنها مي تواند براي استحقاق حق پايمال شده به محكمه هاي حاكمان زور، مراجعه كند و نه تنها مي تواند حامي حقوق ديگران باشد، بلكه موظف است حمايت حقوق ديگران را معروف بداند و دفاع از حقوق شخص، منهاي حقوق جامعه را، منكر تلقي كند، اگر در آيه: (انّما المؤمنون الّذين آمنوا باللَّه ورسوله واذا كانوا معه علي أمر جامع لم يذهبوا حتي يستأذنوه)(نور/62) حضور همه مردان با ايمان را در صحنه لازم دانسته، اطلاق و سياق اين آيه و تنقيح مناط آن، زن و مرد را يكجا شامل مي‌شود، و اين حكم را براي هر دو لازم مي‌شمرد. اگر چنانچه سخني از رهبران آسماني برسد، نه آن سخن مخصوص مرد صادر شده و نه پذيرش آن سخن، مخصوص مرد است، و نه در صدر اسلام اينچنين بود كه فقط مردها در اينگونه مسائل پيشگام باشند. ⚡️همين مطلب را در رابطه با حوادثي كه براي انقلاب اسلامي پيش مي آمد، از سخنان امام ـ رضوان اللَّه عليه ـ و از سخنان ساير مسؤولين به ياد داريم، چون پيام دين همين است كه حضور در صحنه سياسي، اجتماعي، وظيفه مشترك زن و مرد خواهد بود. ❗️با اين تفكر و با اين بينش، ديگر كسي نمي گويد: چون زن ايمانش كم است، يا عقلش ناقص است نبايد در امور سياسي دخالت نموده و يا نبايد از حقوق جامعه دفاع كند. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸 در بهاری که پر از معجزه و احساس است هفت سینم، سین سیمای تو را کم دارد 🌸 الهم عجل لولیک الفرج🌸 https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🌿🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌿 🌸 هر مخلوقی در فصل شکوفایی‌اش، نیاز بیشتری به غذا دارد. 🌸 به همین خاطر، در بهار که فصل شکوفایی گیاهان است، نیاز به غذای نباتی افزایش می‌یابد. 🌸 از این روی، گیاهان به آب و نور و هر چه که غذایشان است، احتیاج بیشتری پیدا می‌کنند. 🌸 در حالی‌که در پاییز و زمستان که فصل فسردگی و ایستایی گیاهان است، نیاز به غذا در آنها کمتر است. 🌸 آدمی نیز اینگونه است. انسان دو فصل شکوفایی آدمیت دارد: 1⃣ رجب و شعبان و رمضان 2⃣ذی‌قعده و ذی‌حجه و محرم 🌸 آدم در این دو فصل شکوفایی، نیازش به غذای حقیقی‌اش که توحید است، بیشتر است. 🌸 چرا که زمینه رشد و شکوفایی آدمیتِ آدم در این ایام بیشتر فراهم است. 🌸 لذا در این ایام دستورات بیشتری از سوی شریعت وارد شده، تا در این بستر آماده، آدمیت ما رشد بیشتری داشته باشد. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab