eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.4هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
88 ویدیو
26 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 حضور بانوان در صحنه سیاسی ▪️ قسمت چهارم: امّ حكيم و انتقام از بسر بن ارطاة 💥بعد از مسأله حكميّت، معاويه ـ عليه من الرّحمن ما يستحق ـ ضحاك بن قيس و بسر بن ارطاة را به يمن فرستاد و به آنان مأموريت داد تا مردان شيعه و پيروان اهل بيت را در آنجا قتل عام نمايند. آنها به خانه يكی از شيعيان هجوم بردند و هنگامی كه او را در خانه نيافتند، دو كودك خردسال وی را در حضور مادرشان سر بريدند، تحمل اين صحنه جانسوز برای مادر مشكل بود. 💫 و بعد از مدتی اين بانو دچار مشكلات عصبی شد و رثاهای بلندی در شهادت دو فرزند خود سرود و همواره در سر هر كوی و برزن می‌خواند. ✅ به قدری اشعار ادبی اين مادر مؤثر بود كه يك نفر يمنی تصميم گرفت خونبهای اين دو فرزند و انتقام آنها را از بسر بن ارطاة بگيرد و بالاخره خود را آماده كرد و با نفوذ در دستگاه بسر، خود را مقرب نمود و مورد اعتماد واقع شد. سرانجام دو پسر او را پس از جلب اطمينان، به همراه خود برد و آنها را سر بريد و كشت و گفت اين كيفر آن قتلی است كه بسر درباره دو فرزند آن زن انجام داد و اين همه بخشی از آثار اشعار حماسی و ادبی و مهيج و محرك آن زن بود. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 سلسله نشست‌های متن‌خوانی 🎙 استاد حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری 📚 کتاب روابط متکامل زن و مرد 📝 نویسنده: علی صفایی حایری ✔️این سلسله نشست از آبان ماه آغاز گردیده و به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت. 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام 🗂 دوره علامه طباطبایی ( ورودی ۱۳۹۷) https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
امتدادهای تربیتی در حکمت متعالیه.16.mp3
14.79M
🔰 متن خوانی کتاب روابط متکامل زن و مرد 🎙 حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 📝 نوشته: علی صفایی حائری 📆 جلسه یازدهم 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
▪️ امید صادق اوضاع و احوال مساعد و نیز زمینه‌هایی که کار امام باقر(علیه‌السّلام) فراهم آورده بود، موجب می‌شد که امام صادق(علیه‌السّلام) مظهر همان امید صادقی باشد که شیعه سالها انتظار آن را کشیده است... گویا هموست که باید حکومت علوی و نظام توحیدی را بازسازی کند و رستاخیز دوباره‌ی اسلامی را برپا سازد.» علیه‌السلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و سی و هفتم🔰 مقصد چهارم: در آداب قلبیه وقت فصل اول: 🔶سَر حلقه اهل معرفت و خلاصه اصحاب محبّت و حقیقت (حضرت محمد صلی الله علیه و آله)، "اَبیتُ عندَ رَبّی یُطعِمُنی و یسقینی" فرماید.(نزد پروردگار خودم شب را به صبح می‌رسانم و پروردگارم مرا طعام و شراب عنایت می‌کند.) 💎خدایا! این چه بیتوته ایست که در دارالخلوت انس، محمد را با تو بوده و این چه طعام و شراب است که با دست خود این موجود شریف را چشاندی و از همه عوالم وارهاندی. 🔆 آن سرور را رسد که فرماید: " لی مَعَ اللهِ وقتُُ لا یَسعُهُ مَلَکُُ مُقَرَّب و لا نَبیُُّ مُرسَل" 🔸آیا این وقت از اوقات عالم دنیا و آخرت است؟ 🔸یا وقت خلوتگاه قاب قوسین و طرح الکونین است؟ ✳️چهل روز موسی کلیم، صومِ موسوی گرفت و به میقات حق نائل شد و خدا فرمود:"فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ اَربَعینَ لَیلَه" با این وصف به میقات محمد نرسد و با وقت احمدی تناسب پیدا نکند. 🔶 به موسی در میعاد گاه "فَاخلَع نَعلَیکَ" خطاب رسید و آن را به محبّتِ اهل، تفسیر کردند؛ ✅ و به رسول ختمی امر به حبِّ علی شد. 🔹در قلب از این سرّ، جذبه ای است که دم از او نزنم... تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل. 📚آداب الصلوه|صفحه ۱۲۳ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
▪️دومین قسمت از فلسفه حجاب 👇👇👇
🔰 فلسفه حجاب ▪️قسمت دوم: سوره نور/ آیه ۳۱ در قسمت قبل آیه ۳۰ سوره نور بیان شد. در این قسمت، آیه ۳۱ را شرح می‌نماییم. ✨ آیه ۳۱ « وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَايُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَ لَايُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» 🏷 فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه دوم؛ رمضان ۱۴۴۴ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
ترجمه آیه و به زنان با ايمان بگو: «ديدگان خود را [از هر نامحرمى‌] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعاً از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر گردن خويش [فرو ]اندازند و زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران شوهرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان [همكيش‌] خود يا كنيزانشان يا خدمتكاران مرد كه [از زن‌] بى‌نيازند يا كودكانى كه بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نكرده‌اند، آشكار نكنند؛ و پاهاى خود را [به گونه‌اى به زمين‌] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مى‌دارند معلوم گردد. اى مؤمنان، همگى [از مرد و زن‌] به درگاه خدا توبه كنيد، اميد كه رستگار شويد. 🏷فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه دوم؛ رمضان ۱۴۴۴ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 شرح آیه در آیه ۳۰ دو دستور به مردان داده می‌شود. در آیه ۳۱ عینا همین دو دستور به بانوان داده می‌شود. سپس دستور اختصاصی بانوان بیان می‌شود. 🔻 دستور مشترک 1⃣ غض بصر 2⃣ پوشاندن عورت 🔻 دستورات اختصاصی 3⃣ آشکار نکردن زینت‌هایی که ظاهر نیست (دستور به حجاب): وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها؛ به جز زیورآلات آشکار، ما بقی را آشکارش نکنند. 🟢 توضیح سه واژه «يُبْدِينَ»، «زِينَتَ»، «ما ظَهَرَ مِنْها» منظور از «زینت»: 🔸 گردنبند و خلخال 🔹 سایر زینت‌ها از جمله لباس زیبا 🟢 توضیح زینت در روایات: 1⃣ زیور آلاتی که جدای از بدن 2⃣ سرمه 3⃣لباس زیبا ✔️ بنابراین زینت فقط شامل اشیای جدا از بدن نیست بلکه هر چه مایه افزون شدن زیبایی زن می‌شود، باید پنهان بماند مگر آنکه آشکار است. ادامه دارد... 🏷فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه دوم؛ رمضان ۱۴۴۴ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ نبی هستی را کشف می‌کند و توجه دارد که هرچه در عالم هست پدیده است ✅ و پدیده باید به جایی قائم باشد هر متحرکی باید محرِّکی داشته باشد ✅ ما باید به آن محرک و به اینکه پدیده ها و هرچه حادث می‌شود را کسی حادث می کند توجه کنیم . ⬅️ انبیا علیهم السلام این را کشف کردند ، دقتی کردن در عالم و گفتن همینطور که عقل و هوش و خیال ما بدون «من»ممکن نیست عالم هم باید به یک «من» تکیه داشته باشد آن «من» همان «هو» است که عبارت است از الله. 🔆 الله یعنی هستی‌. همه موجودات به آن هستی باید تکیه داشته باشند. 📚أنهاراربعه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از نسیم حکمت
🔰 گزارشی مختصر از درس فلسفه حجاب استاد یزدان پناه 1️⃣ بخش نخست 🔹 استاد یزدان پناه در جلسات درس تفسیر ماه مبارک رمضان، به بررسی آیات حجاب و نیز تبیین فلسفه حجاب برگرفته از حکمت قدسی و مبانی حکمت اسلامی پرداختند. ◾️ بررسی حجاب در قرآن ایشان در پنج جلسه ابتدایی به بررسی آیات حجاب در قرآن پرداختند. آیات 30، 31 و 60 از سوره نور، آیت 32 و 33 و 59 سوره احزاب، از جمله آیاتی هستند که محدوده حجاب شرعی از آن ها به دست آید. ایشان این نکته را یادآور شدند که گرچه روایات بسیاری در باب مساله حجاب وجود دارد، اما در این موضوع به بررسی آیات اکتفا می کنیم. ✳️ بررسی مبانی فلسفه حجاب 🔹 حکمت نظری قدسی و حکمت عملی قدسی از جلسه ششم ایشان به مساله فلسفه حجاب پرداختند. حضرت استاد ابتدا در مقدمه ای کلان، به حکمت نظری قدسی و حکمت عملی قدسی اشاره و این دو حکمت را معصوم و مصون از خطا و اشتباه معرفی کردند و یادآور شدند: همان طور که حکمت نظری اسلامی بر گرفته از حکمت نظری قدسی پدید آمد، می توان و باید حکمت عملی اسلامی بر گرفته از حکمت عملی قدسی پدید آورد. 🔹 مبانی انسان شناسی فلسفه حجاب در ادامه مباحث ایشان به تبیین مبانی انسان شناسی مرتبط با فلسفه حجاب پرداختند؛ اثبات نفس و تجرد آن، مساله کمال انسان، وجود دو بُعد حیوانی (خاکی) و انسانی (متعالی)، بقاء نفس (و ادله آن)، اتحاد عقیده و عمل با جان انسان، تاثیر عقیده و عمل بر جان انسان و.... از جمله این مسایل است. ◾️ بررسی کمال انسانی استاد یزدان پناه در ادامه، با توجه به وجود دو بعد نظر و عمل در انسان، به بررسی کمال هر یک از این دو بُعد پرداخت. کمال انسان در بعد نظر شناخت عمیق به خداوند متعال و در بعد عمل، بندگی است. استاد در ادامه این نکته را گوشزد کرد که هر قانونی که در تضاد با کمال این دو ساحت انسانی باشد، خیانت و جنایت در حق انسان است. احسان، غایت و خضوع، از مهم ترین ادله ضرورت بندگی انسان است. https://eitaa.com/nasimehekmat
هدایت شده از نسیم حکمت
🔰 گزارشی مختصر از درس فلسفه حجاب استاد یزدان پناه 2️⃣ بخش دوم 🔸 خداوند سبحان، یگانه ارایه دهنده برنامه زندگی انسان حضرت استاد با توجه به مبانی پیش گفته چنین نتیجه می گیرد که تنها کسی که می تواند بهترین برنامه را برای تکامل انسان ارایه کند، خالق او، خداوند سبحان است. دستورات برآمده از حکمت عملی قدسی یگانه ناموسی است که می تواند سه ساحت دنیا، آخرت و معنویت انسان را به درستی در برگیرد. ✳️ فلسفه های حجاب 1- عفت نخستین امر به عنوان فلسفه حجاب است که استاد آن را در سه ساحت فرد، خانواده و اجتماع واکاوید. 2- تحکیم خانواده نیز دومین فلسفه حجاب است. مساله ضرورت خانواده و اجتماع و مبانی و دلایل آن، از جمله مسایلی است که استاد در ضمن این امر، آن ها را بیان کردند. (نیاز انسان به جامعه، کمال انسانی، ضرورت خانواده، برطرف شدن نیازهای عاطفی از جمله دلایلی است که ضمن این موضوع، بیان شد.) ◾️ بررسی وضعیت جامعه غربی استاد پس از تثبیت ضرورت حجاب در جامعه، با استناد به گزارشات رسمی غرب، به بررسی وضعیت جامعه غربی پرداختند و نشان دادن که افسارگسیختگی شهوت و ولنگاری و برهنگی، ایشان را به بن بست رسانده است. 🔹 طرح دو موضوع مهم* استاد یزدان پناه در دو جلسه پایانی دو موضوع مهم را طرح کرد: 1- مساله نخست تبیین نگاه «شیء انگارانه به زن»** و نقد این دیدگاه و مبانی آن؛ 2- مساله دوم تبیین مواجهه تمدن غرب و تمدن اسلامی؛ در ضمن این امر استاد یادآور شد که مساله حجاب از جمله لبه های تعارض تمدنی میان تمدن اسلامی و تمدن غربی است. مساله حجاب برگ برنده تمدن اسلامی است که اندیشمندان و سیاستمداران غربی خود بر این امر آگاه اند. بر این اساس جامعه اسلامی باید نسبت به غرب مدعی باشد که چرا شما وضع خانواده و جامعه را به اینجا کشانده اید؟! چنین رویکردی نسبت به مساله حجاب، بر عهده حکمت عملی اسلامی است که ریشه در حکمت عملی قدسی اسلامی دارد. https://eitaa.com/nasimehekmat
🔰قسمت صد و نود و چهارم🔰 🔹ما وقتی کار سلوکی می کنیم، در مورد بعضی از کارها می گویند: 🔻در عین اینکه این کار را انجام می دهید، بدانید خودِ نفس این کار هم نقص دارد. 🔺 همین که می گویی «من» باید مبارزۀ با نفس کنم، یک نوع توجّه به نفس کردی، این خودش یک نحوه نقص است . ❌اصلاً نقص نباید باشد؛ ولی دیگر چاره ای نیست. ☑️به این ها نقائص سلوک می گوییم یعنی سلوک را انجام می دهد، هر مرحله ای برای خودش یک نقص هایی دارد. ایشان برای اینکه این را قاعده بدهد به این شکل می گوید: ☑️کلاً هر چه که مانع خیر است، بد است. ❓الان اینجا محلّ بحث ما چیست؟ هر چیزی که مانع رسیدن به خداست، بد است؛ هر چه باشد. ⬅️مثلا گناه مانعِ خداست، ⬅️اغوائات شیطانی مانع خداست ⬅️و خیلی چیزها. ⬅️بلکه حتّی کسبِ علمی که، این کسبِ علم مانعِ خدا می شود، این هم بد می شود. در عین اینکه کسبِ علم قرار است بشود تا آدم بتواند دست به کار شود. به قول حضرت امام: 🔻باید داخل حجاب علم شد بعد خرق حجاب کرد🔺 یعنی این علم باید باشد تا دست ما را بگیرد ما بفهمیم چه خبر است، ◀️بصیرت پیدا بکنیم، ◀️راه را بفهمیم، ◀️ شیوۀ کار را بفهمیم ◀️و بعد دست به کار شویم. در عین اینکه این علم حجاب است، راهی است به سمت بی حجابی، به سمت برداشتن حجاب های ظلمانی و نورانی. ☑️پس خود این علم از یک جهت مانعِ راه است. جلسه بیست و هشتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔹 فلسفه ملاصدرا وحدت بخش فاخرترین عناصر معرفت مکتب فلسفی صدرالمتالهین همچون شخصیت و زندگی خود او، مجموعه ای در هم تنیده و به وحدت رسیده ی چند عنصر گرانبهاست، در فلسفه ی او از فاخر ترین عناصر معرفت یعنی 🔹عقل منطقی 🔸و شهود عرفانی 🔹و وحی قرآنی در کنار هم بهره گرفته شده و در ترکیب شخصیت او: ▫️تحقیق و تامل برهانی ▪️ و ذوق و مکاشفه ی عرفانی ▫️و تعبد و تدین و زهد و انس با کتاب و سنت همه باهم دخیل گشته، و در عمر علمی پنجاه‌ ساله ی او رحله‌های تحصیلی به مراکز علمی روزگار، با مهاجرت به کهک قم برای عزلت وانزوا و با هفت نوبت پیاده احرامی حج شدن، همراه گردیده است. 🔈پیام به مناسبت همایش جهانی بزرگداشت صدرالمتالهین 78/03/01 https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و سی و هشتم🔰 مقصد چهارم: در آداب قلبیّه وقت فصل دوم: 🔶 ای عزیز! تو نیز به قدر میسور و مقدار مقدور: 🔹این وقت مناجات را غنیمت شمار؛ 🔹و به آداب قلبیّه آن قیام کن؛ 🔹و به قلب خود بفهمان که: 📍 مایه حیات ابدی اخروی، 📍و سرچشمه فضائل نفسانیه، 📍و راس المال کرامات غیر متناهیه، 🔅 به مراودت و موانست با حق است و مناجات با او(است)، خصوصا نماز، که معجون روحانی ساخته شده با دست جمال و جلال حق است و از جمیع عبادات جامع تر و کامل تر است. 🔸پس از اوقات آن حتی الامکان محافظت کن؛ 🔸و اوقات فضیلت آن را انتخاب کن که در آن نورانیتی است که در دیگر اوقات نیست؛ 🔸و اشتغالات قلبیّه خود را در آن اوقات کم کن بلکه قطع کن؛ ✅و این حاصل شود به اینکه اوقات خود را موظف و معیّن کنی و برای نماز که متکفّل حیات ابدی توست وقتی خاص تعیین کنی که در آن وقت کارهای دیگر نداشته باشی و قلب را تعلّقاتی نباشد و نماز را با امور دیگر مزاحم قرار مده تا بتوانی قلب را راحت و حاضر کنی. 📚آداب الصلاه| صفحه۱۲۳و ۱۲۴ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و نود و پنجم🔰 🔹قاعدۀ کلّی: هرچه که در مسیرِ رسیدنِ به خدا مانع هست، بد است. و هر چه حجابِ راه هست، کفر است. ☑️کفرِ مردان الهی است. معنای رسمی کفر را می دانیم. ❌کفرِ رسمی را اصلاً خدا نمی پذیرد. عرفا می‌فرمایند: مردان الهی کفر ویژۀ خودشان را دارند. ❓کفر ویژه شان چیست؟ ⬅️هر چه که حجاب راهشان است، ⬅️هر چه که باعث می شود به خدایش نمی‌رسد. ✅بنده خدایی می گفت: من حال خوشی داشتم، یک نفر یک حرفی زده بود، دیدم نابه‌حق است. بعد من شروع کردم برایش این را توضیح دادن ولی تشر هم می زدم. ❌تشرِ بی مورد بود؛ یعنی این که داشتم جوابش را می دادم، حق بود؛ امّا تشر زدنم به ناحق بود. دیدم این حال خوش از من گرفته شد. ☑️این حجاب راه است. همینی که حتّی دارد درست هم انجام می‌دهد از یک جهت، از یک جهت خلاف در آن است، مانع راه است. حالا اگر یک فرد عادی این کار را می کرد، ☑️می گفتیم خوب است. هم غیرتش هم تشر زدنش. ولی تو این تشری که زدی خوب نبود. ⬅️این تازه مرحلۀ اول است. ⬅️مراحل بالاتر هر چه که شد حتّی این أنانیّت مختصر، کفر مردان الهی است؛ ◀️أنانیّت اندک ◀️شرکِ خفی ای که هست. بنده خدایی می گفت: "این نفسِ کافرْ کیش من". راست است. ☑️نفس کافرْکیش است. جلسه بیست و هشتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 نامه خواندنی از حضرت علامه حسن‌زاده در معرفی خودشان ▪️ معرفی سلسله مشایخ حضرت علامه ( اجازه روایت) به عنوان خير ختام، به ذكر سلسله مشايخى كه اين خوشه چين خرمن ولايت به اقتضاى طريق و اسناد آن اعاظم رضوان الله تعالى عليهم در سلك و عداد حمله اسرار حاملين وحى تشرف حاصل كرده است، تبرك مى‌جويم. اين متمسك به ذيل عنايت اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام: 💎 حسن بن عبدالله الطبرى الاملى، المدعو بحسن زاده آملى سقاهما الله و جميع المؤمنين شرابا طهورا روايت مى‌كند: 🔺انجيل اهل البيت و زبور آل محمد صلى الله عليه و آله، صحيفه مباركه سيد الساجدين و امام الثقلين على بن الحسين صلوات الله عليه و على آبائه 🔺و همچنين سائر اخبار و روايات ائمه معصومين سلام الله عليهم را ⬅️ از مولى مكرم و استاد معظمش: ➖ جناب علامه ذوالفنون ➖جامع علوم عقليه و نقليه ➖متضلع در علم فلك و رياضيات عاليه ➖خِرِيت در حل ازياج و مجسطى ➖مخترع آلتى بديع در تحصيل سمت قبله ➖صاحب تأليفات عديده ➖معرض از متاع دنيا و زخارف آن ⬅️ آية الله الحاج ميرزا ابوالحسن بن محمد بن غلامحسين الطهرانى المدعو بالشعرانى اعلى الله تعالى مقاماتهم و رفع درجاتهم ادامه در پست بعد 👇👇👇
🔺 از شيخ عالم فقيه محدث رجالى الحاج الشيخ محمد محسن الطهرانى صاحب الذريعه رحمه الله 🔻 از محدث ماهر متتبع حفظة المتأخرين الحاج ميرزا حسين النورى رحمه الله 🔻از عالم متفقه متبحر جامع العلوم العقليه والنقليه الشيخ عبدالحسين الطهرانى رحمه الله 🔻 از استاد الفقهاء المتأخرين الشيخ محمد حسن صاحب الجواهر رحمه الله 🔻از سيد فقيه متبحر السيد جواد العاملى صاحب مفتاح الكرامه 🔻از شيخ الاصوليين المشهور بالوحيد آقا محمد باقر البهبهانى 🔻 از والدش محمد اكمل 🔻 از محدث بارع متبحر محمد باقر المجلسى رحمهم الله 🔻از سيد اديب لغوى فاضل و حكيم كامل جامع الفضائل السيد عليخان المدنى الهندى الشيرازى رحمه الله صاحب رياض السالكين فى شرح صحيفة سيد الساجدين عليه السلام 🔻از شيخ فاضل شيخ جعفر بن كمال الدين بحرانى 🔻 از شيخ فاضل الشيخ حسام الدين الحلبى 🔻از شيخ اجل خاتمة المجتهدين و بحر العرفان و اليقين الشيخ بهاءالدين محمد العاملى رحمهم الله و هم به روايت مجلسى از عالم جامع بين العقل و العرفان و النقل و الوجدان و الرواية و الدراية مولانا محمد محسن الفيض الكاشانى قدس سره 🔻از استاد الحكماء و الفلاسفة المتألهين محمد بن ابراهيم صدرالدين الشيرازى قدس سره 🔻 از شيخ محقق بهاءالدين عاملى 🔻 از والدش عالم بارع حسين بن عبد الصمد الحارثى العاملى 🔻از سيد حسين بن جعفر حسينى كركى 🔻از شيخ جليل على بن عبد العالى ميسى 🔻از شيخ امام شمس الدين الجزينى المعروف بابن المؤذن 🔻از شيخ ضياءالدين على بن السعيد شمس الدين محمد بن مكى المعروف بالشهيد 🔻و نيز صدرالمتألهين شيرازى قدس سره روايت مى كند 🔻 از سيد محقق، اعلم المتأخرين، جامع فضائل المتقدمين سيد محمد باقر داماد قدس سره 🔻 از شيخ عالم فقيه متبحر عبدالعالى بن على الكركى 🔻از پدرش شيخ محقق مروج المذهب على بن عبدالعالى كركى 🔻 از شيخ على بن هلال جزائرى 🔻از شيخ فقيه زاهد ابن فهد الحلى 🔻از شيخ فاضل مقداد السيورى 🔻عن مشايخه الى الائمة المعصومين عليهم السلام ▪️سند رواية صحيفه كامله در ابتداى رياض السالكين از شارح آن تا امام سجاد عليه السلام به چند طريق، منصوص است و از ديگر مشايخ نيز در صحف مكرمه آنان و ديگران از كتب رجاليه و جوامع روائيه مضبوط است. 📜 دعويهم فيها سبحانك اللهم و تحيتهم فيها سلام و آخر دعويهم أن الحمدلله رب العالمين قم | حسن حسن زاده آملى | ارديبهشت 1363 ه.ق https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🌱 هدیه به روحشان حمد و یازده سوره توحید
🔰 اطلاعیه 📣مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام برگزار می‌کند. 📝 نشست علمی پیرامون: 📍 تاثیر اندیشه های بنیادین در سبک زندگی نوین 🎙 با حضور ارزشمند: استاد گرامی حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی 📆 تاریخ: ۱۴۰۲/۳/۸ همزمان با ایام میلاد عالم آل محمد امام رضا علیه السلام 🕌 مکان: مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام واقع در مسجد آیت الله جوادی آملی حفظه الله 🧕 شرکت برای خواهران علاقمند، امکان پذیر است. 🗳 برای شرکت در نشست به آیدی زیر پیام دهید: 🆔 @Bagherain11 ____________ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 حضور بانوان در صحنه سیاسی ▪️ امّ الخير، سخنور صفّين 🔸نمونه ديگر، دختر حريش بن سراقه به عنوان «امّ الخير» كه از زنان نامدار صدر اسلام است. 🔸او از قدرت تكلّم بالايی برخوردار بود. از زنان بنام عرب كه در كوفه زندگی می‌كرد. او زنی نبود كه در مدينه رشد يافته باشد. اين زن از كوفه برخاست كه فقط، علی بن ابيطالب ـ سلام اللَّه عليه ـ را درك نموده است و كوفه نيز در زمان آن حضرت مهد دين شد و گرنه قبلاً سابقه‌ای چندان نداشت. 📜معاويه نامه‌ای برای والی خود در كوفه نوشت و در ضمن نامه، از او خواست كه وسايل سفر امّ الخير را فراهم نموده او را تجهيز كند و از كوفه به شام بفرستد. ضمناً به والی تأكيد نمود كه تصميم گيری من در مورد تو مبنی بر گزارشی است كه اين زن می‌دهد. ✉️ اما اين بانو در جواب او گفت: از اين كه تو نسبت به من محبت كردی، طمع نكن كه من گزارش باطل بدهم و تو را مسرور و خوشحال كنم و از آن جهت كه من تو را می‌شناسم، شناخت من از تو نااميدت نكند كه درباره تو غير حق بگويم. من آنچه را از تو سراغ دارم می‌گويم. آنگاه وقتی در كمال سهولت و آسانی فاصله كوفه تا شام را طی كرد و وارد شام شد، معاويه كاملاً از اين بانو تجليل كرد و او را با اهل حرم خود جا داد.... ادامه در پست بعدی 👇👇👇
سپس روز چهارم او را به حضور پذيرفت، وقتی اين بانو وارد دربار معاويه شد، درباريان نشسته بودند «و عنده جلسائه» او برابر مراسم رسمی آن روز سلام نمود و جوابی شنيد، سپس معاويه گفت: شما مرا به اسم خير و خوبی صدا زدی و به نام «اميرالمؤمنين» خطاب نمودی! اين بانو گفت: «لكلّ أجل كتاب» هر چيزی مدتی دارد. ادامه دارد... https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 سلسله نشست‌های متن‌خوانی 🎙 استاد حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری 📚 کتاب روابط متکامل زن و مرد 📝 نویسنده: علی صفایی حایری ✔️این سلسله نشست از آبان ماه آغاز گردیده و به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت. 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام 🗂 دوره علامه طباطبایی ( ورودی ۱۳۹۷) https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab