نوشدارو در مجلس ختم سهراب
چند سطر راجع به مجلس آینده و زنان
واقعیت این است که بیانیهها و تلاشهای شب انتخاباتی ما فعالان موسوم به حوزه زنان، نوشدارو در مجلس ختم سهراب است. علیرغم اینکه بیشک و بیتردید موضوع جنسیت و زن یکی از معدود موضوعات اصلی، کلان و در صدر انقلاب اسلامی است، با مجلسی روبرو خواهیم شد که تا حد بسیار زیادی با این موضوع غریبه است؛ آنهم غریبهای مدعی که از پایگاهها و خاستگاههای غلط با خودعلامهپنداری درصدد حل «مسائل» زنان هستند. پیشاپیش هم روشن است که این مسائل به جای اینکه مسائل زنان باشند به مسائل خانواده و حجاب آنهم در خوانشی که میدانیم تقلیل یافتهاند.
نه اینکه بخواهم در پیشرفت و تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی، همهی امیدها و نیروها را به مجلس شورای اسلامی تحویل ببرم یا آن را بیش از حد جدی بگیرم، اما به هر حال ما فعالان یا پژوهشگران موسوم به این حوزه، به خاطر خیلی خطاها و کاستیها هیچ اقدام ایجابی برای مجلس بعدی نکردیم و قاعدتاً در این باره مسوولیم.
تاسفبارتر اما اینکه این مجلس در فرض غیاب خانم فاطمه قاسمپور حتی پرچمدار و علمداری ندارد که بخواهد منطق اصولی انقلاب اسلامی را درباره چ جنسیت و ظرفیت زنان به خانه ملت یادآوری کند. اگر چه ایشان در مجلس فعلی هم با موانع متعددی در درون مواجه بود اما در مجلس آتی در فرض نبود ایشان باید بسیار بیشتر نگران فرداهای جمهوری اسلامی باشیم. این دود اول زنان و بلافاصله خود جمهوری اسلامی را آزار خواهد داد.
با همه این احوال ما آنجایی جا خوردیم که بازی را ساده گرفتیم و شب انتخابات (دور اول) در برابر سمپاشی سازمانیافته جریانهای نومتحجر علیه فاطمه قاسمپور متحیر ماندیم. سیاهنامههایی که علیه ایشان منتشر شد باری دیگر ثابت کرد متحجرین یا آلودگان به اندیشههای عقبمانده حسابی اهل قدرت و مناسبات و محاسبات آن هستند. برنامهی آنها هم این است که زنانی که حرف دارند را طرد کنند و به جای آنها زنان ناتوانی را که تابع و مطیعند به مضحکهی بلا بکشانند تا فردا پوستین ریا را کنار زده و بگویند «این هم از زنان»!
القصه مجلس آینده دست کم به یک پرچمدار یا حتی تکشمشیرزن احتیاج دارد. افق گشادهای پیش روی خانم دکتر نیست اما همین فرصت را نباید از دست داد. ممکن است حقیر نکاتی در جزییات داشته باشم اما در این موقف قاطعانه از ایشان حمایت میکنم.
@Mahdi_Takallou
بین ایدهٔ «خانواده مقاوم» تا تجربهٔ «خانواده مقاومت» فرسنگها فاصله است.
@Mahdi_Takallou
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧#کلیپ | #عصر_پرسش
☑️ حاکمیت خیابان
🔻واکـاوی ظرفـیتها و چـالـشهای قـانون حجـاب
👤دکتر مهدی تکلّو؛ مدیر دفتر مطالعات جنسیت و جامعه
🔸ما در مساله #حجاب گرفتار نوعی «فربهگی قانون» شدهایم. این «قانونزدگی» عمدتاً به ظواهر توجه میکند و برای تغییر میخواهد به ظواهر بیرونی جامعه دست یابد که این حجم از حساب کردن روی رویههای سلبی و قانونی به این معنا عجیب است و این مدل ضعیفی برای «اخلاق انقلاب اسلامی» است که قصد دارد طرح انبیاء الهی را پیشرانی کند.
➕فایل کامل این گفتوگو را در «آپارات» و «یوتیوب» فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از فکرت
🎧#پادکست |#عصر_پرسش
☑️ حاکمیت خیابان
🔻واکـاوی ظرفـیتها و چـالـشهای قـانون حجـاب
👤دکتر مهدی تکلّو؛ مدیر دفتر مطالعات جنسیت و جامعه
➕(اینجـا بشـنوید)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از فکرت
عصر پرسش 1- استاد تکلو.mp3
21.45M
🎧#پادکست |#عصر_پرسش
☑️ حاکمیت خیابان
🔻واکـاوی ظرفـیتها و چـالـشهای قـانون حجـاب
👤دکتر مهدی تکلّو؛ مدیر دفتر مطالعات جنسیت و جامعه
فربهگی قانون و قانونزدگی (10:00)
خصلت دوگانهسازی (12:05)
گفتمان نسازترین دوره جمهوری اسلامی( 19:50)
چرا تا این حد به قانون اتکا شده است (21:45)
حاکمیت و فعل قهری ( 26:15)
هزینهسازی فعل قانونی(29:45)
لزوم تغییر پارادایم حجاب (31:30)
طرح کلی حجاب چیست؟ (46:30)
فهم عمیق پدیده بدحجابی (54:00)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از مجله افکار بانوان حوزوی
«قصه خانهداری»
✍مریم حمیدیان
بارها خواستهام روایت نویسی را کنار بگذارم و بقیه دوستان را هم به نوشتن مطالب علمی ترغیب کنم. اما هر بار که میبینم ما زنان خانهدار بلندگویی جز روایت نویسی نداریم این کار را نمیکنم. مثلا اگر من روایت زهرا خانم را ننویسم چه کسی میفهمد داستان او چیست؟ چه کسی میفهمد شوهرش وقتی زهرا خانم نه ماهه آبستن بوده، به او گفته:" من دلخوشی به تو و این بچهها ندارم، چقدر گفتم بندازش!"
و زهرا لبخند زده، با شکم سنگین جلوی سماور رفته و یک چایی تازه دم جلوی شوهرش گذاشته. بعد هم بچه کوچک دیگر را برده توی اتاق خوابانده تا شوهر کمی استراحت کند.
واقعا اگر ما ننویسم زیر پوست خانههایمان چه ایثارها و چه بلندنظریها جریان دارد، چه کسی مینویسد؟
مستندهای ساختگی صدا و سیما با آن خانوادههای خوش جمعیت اینستاگرامی نماینده ما میشوند؟
یا فلان کارشناس و دکتر قرار است آنچه از قلبهای ما بر زندگی جریان پیدا میکند را روایت کنند؟
راستش را بخواهی اگر خود زن خانهدار ننویسد چطور خانه را داری میکند، بقیه یا نمینویسند یا کم و زیاد قاطیاش میکنند. فقط خود ماییم که از جیک و پوک رازهایمان خبر داریم. رازهایی که میتواند پایههای یک تمدن را بسازد. رازهایی برای امروز و فردای همه پاکان عالم. برای هر کسی که بخواهد حرم خدا را پاسبانی کند.
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
هدایت شده از بانو امین
⁉️صندلی زنان در اقتصاد کجاست؟
دو سال پیش در روند نگارش یک سند چشمانداز زنان برای کارگروه روایت زن، برای محور زن و اقتصاد با برخی صاحبنظران و اساتید این عرصه گفتوگو کردم و فهمیدم به طرز عجیبی صندلی زن را در حیطه اقتصاد، صرفا مدیریت مصرف و صرفهجویی ترسیم میکنند. این دسته از اهالی علم اقتصاد بر این باور بودند که زن اگر وارد بازار و عرصه کسب درآمد شود، هم خود آسیب میبیند، هم کیان خانواده، هم بازار و گردش پولی جامعه اقتصادی دچار هرج و مرج و نرخهای نامعقول کاری میشود.
استدلال آنان برای ضرورت دور ماندن زنان از تولید و درآمد چنان در وهله اول مستدل و محکم متکی بر آمار و دادههای میدانی بود که سخنی باقی نمیماند. اما تحلیلهای میدانی و آماری بدون اتکا به چارچوبهای نظری و پارادایمهای بینشی موجب خطا میشود.
من اول همراستا با آمارها و واقعیتهای میدانی که حضور زنان در بازار کار و عرصه تولید و درآمد را مضر میداند و تنها صندلی مفید برای نقشآفرینی زنان در اقتصاد را مدیریت مصرف و صرفهجویی میداند، ماجرا را تحلیل میکنم و سپس این پیشفرض را به چالش میکشم.
1⃣پر واضح است که وقتی زنان بخواهند در پازلی نقشآفرینی کنند که مردساخته است قواعد آن پازل بر هم میخورد. بازار فعلی و اقتصاد فعلی بر محور اقتصاد پولی و قواعد اقتصاد سرمایهداری در مردمحورترین حالت ممکن بر منافع مادی پولمحور استوار است و ورود زنان چرخههای منفعتی و پولی مردانه را دچار تزلزل میکند، این گزاره تحلیلی نهتنها نشان از مضرات حضور زنان در اقتصاد نیست، بلکه برعکس کاملا نشاندهنده لزوم و ضرورت حضور زنان است. اگر عرصه تولید و اقتصاد ما نیازمند تحول، مردمیشدن، ایرانیاسلامیشدن است اتفاقا آن عنصر متحول کننده زناناند، آیا ما قسم خوردهایم از چرخههای پولی موجود حفاظت کنیم؟ آیا رسالت ما محافظه کاری و حفظ وضعیت موجود است؟
2⃣ بر فرض صحت و سلامت چرخههای بازار زمانه حاضر و بر فرض عزم بر حفظ وضعیت موجود، زمانی که زنان تربیت اقتصادی ندارند و در هیچ برههای از زندگی چشماندازی برای زیست اقتصادی خود ندارند و حتی برعکس مردان خانواده را تنها متصدی و متکفل برآوردن همه نیازهای اقتصادی خویش میدانتد، پر واضح است به وقت جهاد اقتصادی در بهترین حالت ممکن کاری جز مدیریت مصرف از آنان برنمیآید. مدیریت مصرف نقش و صندلی کوچکی نیست، اما نشاندن زن بر صندلی مدیریت مصرف به علت ناکارآمدی او در صندلی تولید، نگاه حاشیهانگارانه و صغارتپنداری به زن است. استدلال این است که زن در عرصه مدیریت تولید نمیتواند مفید باشد، پس برود در عرصه مدیریت مصرف. مؤید بزرگتر اینکه برعکس این گزاره برای مردان صادق نیست: مرد نمیتواند در مدیریت مصرف مفید باشد پس برود در تولید.
بنابر این دو تحلیل تربیت اقتصادی زنان و دختران در عصر حاضر ضروری است. این تربیت ناگزیر و ناگریز از بستر خانواده آغاز میشود و باز هم ناگزیر و ناگریز از مدیریت مصرف آغاز میشود، چه بسا زنان جامعه ما حتی در حیطه مدیریت مصرف دانش و مهارت و خلاقیت کافی ندارد، اما نیاز اقتصادی کشور و حرکت انقلاب اسلامی به این سطح متوقف نمیشود، تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است زنان در برهههایی از تاریخ معاصر به صورت فردی یا جمعی، در قالب حرکتهای پراکنده یا حرکت عمومی وارد عرصه تولید و کمک به درآمد دولت شدهاند و در عبور کشور از بحرانها حاکمیت را یاری رساندهاند.
پس اگر خیز اولیه تربیت اقتصادی زنان خانواده و مدیریت مصرف است، خیز نهایی آن این نیست. وقتی تنها صندلی زنان در چرخه اقتصاد و حتی احکام مالی زوجین مصرفکنندگی زن است و هویت اقتصادی زن صرفا مصرفکننده است، جهاد اقتصادی او هم مدیریت مصرف میشود، نه تولید!!!
ورود زنان به چرخه اقتصادی حرکت تولید را به سمت مردمی شدن میسر میکند و شتاب میدهد، روندها و فرایندهای زنانه چرخه پولمحور بازار عصر حاضر را به چالش خواهد کشید و رویهها و فرایندهایی با منطق اقتصاد مقاومتی را پیش رو خواهد نهاد. در این صورت دیگر صندلی زنان در اقتصاد صرفا صندلی مدیریت مصرف نیست، زنان به نسبت تربیت اقتصادی و تعالی فکری در اقتصاد شایسته و بایسته است وارد عرصه تولید و مدیریت تولید شود.
از تحلیل همراستا با مضر بودن حضور زنان در عرصه تولید و کسب درآمد که بگذریم وقت چالش در اصل این پیشفرض است. فایده و ضرر را در چه جهانبینی و چارچوب نظری در نظر میگیریم؟ آن کدام خانواده است که کیانش با درآمد زن به خطر میافتد؟ آن کدام چرخه اقتصادی است که حضور موثر زن در چرخه کسب درآمد آن را به خطر میاندازد؟ حضرت خدیجه و بانوان دفاع مقدس را چطور در این نگاه تحلیل میکنیم؟ صندلی زن را براساس کدام نگاه انسانشناسانه و جامعهشناسانه صرفا در مدیریت مصرف و صرفهجویی طراحی میکنیم؟ این پرسشها فکر کنیم، موعد پاسخ به زودی فرا میرسد
@BanooAmin
هدایت شده از فکرت
🗂#عکسنوشت | #عصر_پرسش
☑️ حاکمیت خیابان
🔻واکاوی ظرفیتها و چالشهای قانون حجاب
✍🏻مهدی تکلّو: مدیر دفتر مطالعات جنسیت
🔸پارادایم #حجاب باید عوض شود، این پارادایم بر مبنای «فهم غلطی از جنسیت» و فهم ناقصی از حجاب و زن شکل گرفته است و مایی که قرار بود در دهه هفتاد حجاب را بهجهان صادر کنیم و قرار بود که حمله کنیم به جریان بدحجابساز یا بیحجابساز اکنون در نقطهای هستیم که میگوییم کار #فرهنگی جواب نمیدهد.
🔹علت اینکه ما نمیتوانیم یک گفتمان جدیدی در مسأله حجاب خلق کنیم این است که فهم ما و #ایدئولوژی ما و آن عقلانیت عمومی ما و عقلانیت سیاستگذار ما در مسأله حجاب به اتمام رسیده است.
🔸من تردید دارم که ما بهلحاظ جامعه شناختی واقعاً عمق مسأله را فهمیده باشیم. عمده کارها کمی و سطحی بوده است. عمده کارها سوگیری داشته است.
➕ مشروح گفتوگو در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧#کلیپ | #عصر_پرسش
☑️ حاکمیت خیابان
🔻واکـاوی ظرفـیتها و چـالـشهای قـانون حجـاب
👤دکتر مهدی تکلّو؛ مدیر دفتر مطالعات جنسیت و جامعه
🔸بهطور کلی ما روزهایی را پشت سر میگذاریم که جمهوری اسلامی در گفتمان نسازترین دورههای خودش به سر میبرد. یعنی توان خلق معنا و توان خلق میدان و توان ایجاد حرکت را ندارد. و چون حرکت نمیآفریند بهلحاظ سطح معرفتی و نظری و بدنه سیاستگذاری دچار رکود میشود.
➕فایل کامل این گفتوگو را در «آپارات» و «یوتیوب» فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از محسن قنبریان
🔳 عزای رئیسی عزیز خرج چه شود؟!
تر و تازه، عقب ماندگی خیلی مهمی روی زمین است که همه از آن غافل و در آن شریکیم!:
《مسئلهی اتّحاد دلهای مردم است؛ اتّحاد عزمها و ارادههای مردم است. ما در این زمینه متأسّفانه مشکلاتی داریم، عقبافتادگیهایی داریم؛ ارتباط و همدلی اجتماعی خیلی مهم است؛ در این زمینه دچار غفلت شدیم؛ خودمان به دست خودمان در وحدت ملّیمان اختلال ایجاد میکنیم. همهی ما در این غفلت شریکیم؛ همهی ما وظیفه داریم که وحدت ملّی را، اتّحاد مردم را، اتّحاد مردم و مسئولین را حفظ کنیم؛ روزبهروز آن را تقویت کنیم؛ این سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی از روز اوّل بوده است... بعضیها با یکدیگر سر مسائل جناحی، مسائل سیاسی اختلاف پیدا میکردند، امام(رضوان الله علیه) به اینها نهیب میزد و میگفت: «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید». #اختلاف_فکری، اختلاف سلیقه، اختلاف سیاسی در یک کشور یک امر طبیعی است، امّا #نفرت_پراکنی غیر از اینها است... به نظر من رقابتهای داخلی به جای خودش محفوظ ... امّا همه باید با هم باشند، همراه باشند. در یک خانواده ممکن است دو برادر با هم دو سلیقهی مختلف داشته باشند امّا برادریشان از بین نمیرود؛ کار به دشنام و دروغ و اهانت و مانند اینها نباید بکشد؛ این را همه باید مراقبت کنند.》(رهبر انقلاب اسلامی۱۴۰۳/۱/۱)
راه و روش رئیسی را در اداره کشور، دیپلماسی و... توضیح دهیم و ادامه بگیریم؛ اما از مخالفانش انتقام نگیریم!
به خودش تاسی کنیم که خاطراتش درباره رقبایش -حتی آنها که رنجاندندش- دارد بیان می شود!
محسن قنبریان
#اتحاد_دلها
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
✏️ششمین دورهی مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش با پیام حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد.
✏️ رهبر انقلاب اسلامی در این پیام، مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری اسلامی خواندند و با اشاره به تدبیر هوشمندانه معرفت قرآنی و اسلامی در همجهت ساختن «شریعت و عقلانیت» و «غیب و شهود»، از وجدانهای بیدار سراسر جهان دعوت کردند ضمن توجه به واقعیتهای تلخ نظامات دین ستیز یا دین گریز، در طرح جامع و استوار و گرهگشا و همچنین جذاب و شگفتآور حکمرانی اسلامی تأمل کنند.
✏️ ایشان همچنین یاد رئیس جمهور فقید و عزیز و همچنین امام جمعه معزز تبریز را گرامی داشتند.
✏️ متن کامل این پیام که صبح امروز توسط حجتالاسلام والمسلمین محمّدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در محل اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری قرائت شد را از اینجا بخوانید:
💻 khl.ink/f/56421
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
📢 پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ✏️ششمین دورهی مجلس خب
وزن پیام در عداد «بیانیه گام دوم» و «نامهی اولین سالگرد ارتحال امام» است. کلماتش همگی مستوجب دقت و تأمل است و نگاهی کلان به هویت و آیندهی جمهوری اسلامی انداخته است. مضافاً تصریح به «شرافت زن» در فهرست قضایای مهم تاریخی و تمدنی برای اهل بصر معنادار است. در مجموع خوب است اهل فکر بر این نامه مداقه بفرمایند.
@Mahdi_Takallou
«الان سى و هفت سال، سى و هشت سال است كه دارند از همهى امكانات استفاده ميكنند براى اينكه اين رويش مبارك را، اين جمهورى اسلامى را، اين انقلاب مجسّم را شكست بدهند و نتوانستهاند؛ اَللَّهُ مَولانا. ملّت ايران در صحنه است؛ به يك عدّه آدمهاى كنارنشستهى نقزنِ غُرزن يا پيرو شهوات نگاه نكنيد؛ ملّت در صحنه است، ملّت در ميدان است. در ميان اين ملّت، زمرهى عظيمى حضور دارند كه حاضرند جانشان را فدا كنند؛ اين همان چيزى است كه قدرت خدا را مىآورد پشت سرِ انسان؛ اين يعنى جنگ نامتقارن. معناى جنگ نامتقارن اين است كه دو طرفِ جنگ از منابع مختلفالحالى، با هويّتهاى مختلف برخوردارند؛ اين جنگ نامتقارن است؛ يعنى هركدامِ از اين دو طرف امكاناتى دارند، منابع قدرتى دارند كه طرف ديگر آن را ندارد. ما با استكبار جهانى در حال جنگ نامتقارنيم؛ چرا؟ ممكن است او يك امكاناتى داشته باشد كه ما نداشته باشيم امّا ما هم امكاناتى داريم كه او ندارد؛ آن امكان چيست؟ توكّل، اعتماد به خدا، اعتماد به پيروزى نهايى، اعتماد به قدرت انسان، به قدرت ارادهى انسان مؤمن؛ اين را ما داريم؛ اين شد جنگ نامتقارن. در جنگ نامتقارن ارادهها هستند كه با هم ميجنگند؛ هر ارادهاى غلبه پيدا كرد، پيروز خواهد شد. در ميدان، اراده را ضعيف نكنيد؛ در ميدان نبرد، اراده را دچار تزلزل نكنيد؛ اگر يك طرفِ جنگ در ميدان نبرد ارادهاش سست شد، قطعاً شكست خواهد خورد. نگذاريد ارادهتان سست بشود، نگذاريد تبليغات دشمن و وسوسههاى دشمن، در اراده و عزم راسخ شما تزلزل ايجاد كند؛ اين ارادهى مستحكم را نگه داريد؛ اين ضامن پيروزى است.» (1395/03/03) بيانات در مراسم دانشآموختگى دانشجويان دانشگاه امام حسين (عليهالسّلام)
@Mahdi_Takallou
هدایت شده از دفتر مطالعات جنسیت و جامعه
🔰سلسله رویدادهای تخصصی #حیات_عاطفی_زن
🔸نشست هفتم
واکاوی شاخصههای حیات عاطفی در الگوی سیاستورزی انقلابی شهید جمهور و تاثیر آن بر مردم
با حضور
پژوهشگران و کنشگران حوزه زنان
ما بر این باوریم که حضور پروشور مردم در قیام برای تشییع پیکرهای شهدای خدمت ربط وثیقی با شاخصههای حیات عاطفی دارد. در این نشست میخواهیم با واکاوی الگوی سیاستورزی انقلابی شهید ابراهیم رئیسی در طول مدت مسئولیتشان در دولت سیزدهم، قوه قضائیه و تولیت آستان قدس این شاخصهها را بیابیم و گامی در جهت فهم این رفتار اجتماعی مردم ایران داشته باشیم.
🔹زمان: سهشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳
ساعت ۱۶
🔸مکان: اصفهان، خیابان شهید کیانی، کافه کتاب بانو امین.
🔹حضور خود را به این شماره اطلاع دهید
09394276422
🚻 دفتر مطالعات جنسیت و جامعه
@gesostu_ir
www.GESOSTU.ir
ستایش هپروتی رئیسی!
مزیتهای رئیسی را هپروتی و معایبش را انضمامی و آماری روایت نکنید. به بیان دیگر مزیتهای اخلاقی و ایمانی را به معادلات غیرواقعی و خارج از دسترس حواله ندهید و نیز در مقابل ناکارآمدیها را متریک و کمیتمحور تشریح نکنید. خروجی این صورتبندی این روایت است که رئیسی فی الواقع دولتمرد بدی بود اما چون خوشاخلاق بود و نماز شب میخواند و سفرهای استانی میرفت پس از شهادت با اقبال مردمی مواجه شد.
این به جز خلافگویی حتی توهین به شعور مردم هم هست. طبیعی است که رئیسی و هر کس دیگری دهها ضعف، خطا، ناکامی و شکست داشته باشد اما رئیسی معیارهای کارآمدی را در دولت اسلامی توسعه داد و به معیارهای اصیل ارتقا بخشید. حتما دولت سه سالهی او به اندازهی سه سالش از منظر معیشت و سرعت اینترنت و بسیاری سنجهها قابل ارزیابی است اما دقیقاً به همان ترتیب از منظر معیارهای اساسی دیگرِ یک دولت انقلابی آنهم در روزگار تحقق دولت اسلامی (نه معیارهایی متصلب و ازپیشتعیینشده) هم قابل بررسی است.
کارآمدی برآیند همهی این سنجه هاست. پیشاپیش واضح است که این معیارها هم صفر و یکی نیستند اما فیالجمله احیای ارتباط قلبی و پیوند مردم و حاکمیت، احیای گفتمان مردمسالاری، احیای تصویر استکبارستیز از جمهوری اسلامی در دیپلماسی، احیای اخلاق و منش اسلامی در سیاستورزی، احیای ادبیات خدمت به مردم و محرومین، احیای توجه به داخل، توسعه روابط خارجی، رشدهای اقتصادی و موارد بسیاری دیگر از جمله مزیتهای رئیسی است که کاملاً با ویژگیهای معنوی و اخلاقی او مطابقت و هماهنگی داشت. اینها در یک ترکیب به همپیوسته گفتمان رییسی بود. حتی اگر بگویید رئیسی اساسا شخصیت ریاست جمهوری نداشت نمیتوانید دستاوردهای واقعی او را نادیده بگیرید و شخصیت حقیقی او را به تنهایی ستایش کنید. مگر اینکه خودتان در هپروت تحلیل کنید و تاریخ ایران اسلامی را از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ انتزاعی ببینید.
@Mahdi_Takallou
هدایت شده از جشنواره مردمی رزان
💠سلسله نشست های جشنواره مردمی رَزان
🔷نشست اول : تحلیل انتقادی غلبه مردانگی در نهاد هیئت
🔶میزبان:سرکار خانم زینب شریعتمدار
🔶مهمان:جناب آقای تکلو
🔷زمان: دوشنبه ۷خرداد،ساعت ۱۴الی۱۵
لینک ورود به جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/gesostu_ir/razaanestival
هدایت شده از رادیو اقلیما
📻قسمت دوّم:
|مهمانهای ناخواندهی اتاقپشتی|
نگاهی بر مشکلات و درگیریهای زنان در هیئات
اقلیما در کست باکس
اقلیما در شنوتو
@radio_eqlima 🎧
هدایت شده از رادیو اقلیما
اپیزود+دوم_out.mp3
41.41M
📻قسمت دوّم:
|مهمانهای ناخواندهی اتاقپشتی|
نگاهی بر مشکلات و درگیریهای زنان در هیئات
•مهمانهای ناخوانده توصیفی از معضلات حضور زنان در هیئتها و عزاداریهای مردانه است که غالباً در اتاقهای کوچک پشت مجالس اصلی شکل میگیره...
@radio_eqlima 🎧
هدایت شده از رادیو اقلیما
📻 قسمت سوّم:
|خیمهداران واقعی انقلاب زینبی|
بحثی در ظرفیت خارقالعادهی ترکیب زنانگی و هیئت
در اپیزود قبلی راجع به موانع شکوفایی زنان و زنانگی در هیئتهای مردانه بحث کردیم. اما در این اپیزود راجع به این صحبت میکنیم که اتفاقاً ترکیب اتحادی زن و هیئت چطور و چقدر میتونه درخشان و فوقالعاده باشه تا مشخص بشه چه ظرفیتهایی در زن و هیئت و هیئتهای زنانه هست که ما ازش کمبهرهایم. با ما همراه باشید.
لینک کستباکس
لینک شنوتو
تصویر الهامگرفته از اثر «مرثیه مادران» از حبیبالله صادقی
@Radio_Eqlima 🎧
هدایت شده از رادیو اقلیما
epizde003.mp3
40.24M
📻 قسمت سوّم:
|خیمهداران واقعی انقلاب زینبی|
بحثی در ظرفیت خارقالعادهی ترکیب زنانگی و هیئت
در اپیزود قبلی راجع به موانع شکوفایی زنان و زنانگی در هیئتهای مردانه بحث کردیم. اما در این اپیزود راجع به این صحبت میکنیم که اتفاقاً ترکیب اتحادی زن و هیئت چطور و چقدر میتونه درخشان و فوقالعاده باشه تا مشخص بشه چه ظرفیتهایی در زن و هیئت و هیئتهای زنانه هست که ما ازش کمبهرهایم. با ما همراه باشید.
@Radio_Eqlima 🎧
هدایت شده از جشنواره مردمی رزان
💠سلسله نشست های جشنواره مردمی رَزان
🔷نشست دوم :تصوير زنان عاشورايى در روايت مادحان اهل بيت عليه السلام
🔶میزبان:سرکار خانم زینب شریعتمدار
🔶مهمان:سركار خانم سعيده رحيمى
🔷زمان: سه شنبه ٨ خردادماه
ساعت ١٨ الى ١۹
لینک ورود به جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/gesostu_ir/razaanestival
هدایت شده از جشنواره مردمی رزان
Razan 1.mp3
43.77M
💠 صوت جلسه اول از سلسله نشست های جشنواره مردمی رَزان
🔷نشست اول : تحلیل انتقادی غلبه مردانگی در نهاد هیئت
🔶میزبان:سرکار خانم زینب شریعتمدار
🔶مهمان:جناب آقای تکلو
🔷پیام رسانهای جشنواره به آدرس:
@razaan_festival
🔷 سایت جشنواره رزان:
Razaan-festival.ir
#روايت_زن
#جشنواره_رزان
#زن
#جشنواره
#برای_زنان_جهان_سرود_بیداری_بخوان
#جشنواره_مردمی_روایت_زن
#رزان
هدایت شده از جشنواره مردمی رزان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله نشست های جشنواره مردمی رَزان
🔷نشست اول : تحلیل انتقادی غلبه مردانگی در نهاد هیئت
🔶خانم شریعتمدار: میخواهیم به بخشی از نهاد هیئت که ممکن است برای بسیاری از بانوان نیز مغفول مانده باشد بپردازیم. هدف و کارکرد اصلی هیئت چیست و نسبت هیئت و بانوان کدام است؟
🔶آقای تکلو: زن همان عنصری است که ولایت معصوم را در جامعه تسری میدهد و عواطف جامعه را در نسبت با ولایت معصوم هماهنگ و متحد میکند
و پیوند اجتماعی میان افراد جامعه ایجاد میکند.
نقشی که زنان در تاریخ ایفا میکنند و نقشی که هیئتها بر عهده دارند، به شدت به یکدیگر نزدیک است.
🔶هيئت يك پلتفرم و رسانه است برای برساخت تصوير زن:
هیئتها به عنوان بستری برای شکلدهی تصویر زنان عمل میکنند.
چه تصويری از زن در هيئت ساخته و پرداخته میشود؟
▪️براي ما كه دغدغه تصوير و جايگاه زن در جامعه را داریم، مهم است که در روضهها ، در منبرها ، در شعرها و … و در همه جزئيات ديگر چه تصويری از زنان ترويج و تبليغ میشود.
🔷پیام رسانهای جشنواره به آدرس:
@razaan_festival
🔷 سایت جشنواره رزان:
Razaan-festival.ir
#روايت_زن
#جشنواره_رزان
#زن
#جشنواره
#برای_زنان_جهان_سرود_بیداری_بخوان
#جشنواره_مردمی_روایت_زن
#رزان
🔸نظریه سوم🔸
🔻اولین رویداد الگوی سوم در مشهد
پیش نشست تخصصی سوم:
مسئله شناسی الگوی سوم *زن* از منظر جامعهشناسی
👤با حضور:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین بستان
خانم دکتر صدیقه خدیوی
آقای دکتر قائمی نیک
آقای مهدی تکلو
آقای رضا نظریان
🗣دبیر جلسه: خانم سارا کامرانی
پژوهشگر حوزه زن و خانواده
🗓زمان: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
🕘ساعت ۱۵ الی ۱۸:۳۰
📍مکان: دانشگاه فردوسی، جنب مسجد حضرت زهرا (س)، سالن نهاد رهبری
🔻امتیازات:
-ارائه گواهینامه حضور
-چاپ مقالات کارآمد در دوفصلنامه تخصصی پژوهش هاي اسلامي زن و خانواده حوزه
- حمایت مالی از طرح های پژوهشی منتخب پس از انجام فرایند داوری
🆔آیدی ثبت نام:
@Kamrani_sarah
@Esalavi
امکان شرکت مجازی وجود دارد🤳
مارا در اینستاگرام با نشانی
@nazariye_sevom
دنبال کنید.
https://eitaa.com/nazariye_sevom
#دانشگاه_فردوسی #مشهد #دانشگاه_فردوسی_مشهد
✅با اولین رویداد الگوی سوم همراه شوید.
https://eitaa.com/joinchat/244712202Cd61ac6a67f
در طیف بشریت هرچه به سمت اسرائیل حرکت میکنیم بیشتر شاهد اغتشاش در جنسیت، امر جنسی و زنستیزی هستیم. یعنی این موضوع در مورد خود صهیونیستها و دگوریهای ایرانی سواریبده صهیونیزم به اوج میرسد. به بیان دیگر این شر مطلق در مسأله جنسیت هم مرکز همهی کثافتکاریها و کثافتسازیهاست.
@Mahdi_Takallou
هدایت شده از بانو امین
جنسیت خداحافظ رفیقها ...
فیلم خداحافظ رفیق با وجود دور بودن از جذابیتهای سینمایی و ساختارنیافتگی اپیزودهای سهگانهاش، همچنان توان این را داشته است که از اوایل دهه هشتاد تا همین امروز یکسره انسان را پای خود بنشاند و چشمان او را غرق آب کند. این فیلم فراتر نقد و بررسیهای فنی تکنیکهای سینمایی، مخاطب را مجذوب جذبه فرامادی امتداد دفاع مقدس در زندگی مردم عادی میکند و آنان را با جذبه دفاع مقدس پیوند میدهد و قدرت پیوند دادنش را در طول زمان از دست نداده است. اما امروز با نگریستن از منظر جنسیت به این فیلم پرسش من از تولیدکنندگان این فیلم پر جاذبه این است که چرا دو اپیزود اول به محوریت شخصیت مردان، قصهای پرافتخار و حامل معنایی از تلاش آگاهانه و مرگی متعالی دارد، اما اپیزود سوم که به محوریت شخصیت زن و دختر یک شهید مذکر است، محتوایی توهمی و غیر متعالی دارد.
خوب به خاطر دارم در همان سنین نوجوانی که این آثار سینمایی را میدیدم اساسا دفاع مقدس را امر مقدس مردانه میفهمیدم و برای زن هیچ جایگاهی جز سوختن در غم این مردان مقدس متصور نبودم. گویی مقام شهادت مقامی مختص جنس مرد است و زن را راهی به این مقام نیست، جز مویه و سوگواری برای مذکرِ مقدس. گویی جنس مونث راهی به مقام قدسی ندارد، جز سوگ و انتظار مذکر مقدس. جذبه معنویت جاری در روایتهای فرامادی از دفاع مقدس، انسان را فارغ از جنسیت جذب میکند، اما فارغ از جنسیت بر انسان اثر نمیگذارد و فارغ از جنسیت جامعه را متاثر نمیکند و آینده را رقم نمیزند.
@BanooAmin