eitaa logo
مکتب وحی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
540 ویدیو
10 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳. عبادت عقلانی در سیرهٔ امام باقر علیه السلام! 📼. حضرت آیة اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، مجلس ۱۴۱، دقیقه ۴۳:۲۵. علیهماالسلام @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
✍🏻 دهۀ‌اول ذیحجه در کلام بزرگان 5️⃣ قسمت پنجم: 🔸دعای عرفه: دعای عرفۀ حضرت سیدالشهدا‌ء علیه‌‌السلام بسیار بسیار دعای عجیبی است. باید حتماً این دعا خوانده شود. بزرگان این دعا را می‌خواندند و به شاگردان نیز توصیه می‌کردند. خود مرحوم علامه طهرانی در خیلی از سَنَوات ما را در منزل جمع می‌کردند و ما می‌خواندیم و بقیه گوش می‌دادند. 🔸واقعاً دعای روز عرفه دریاهایی است از معرفت. چگونه حضرت تمام وجود خود و شراشرِ وجود خود را در این نظام رو می‌کند، و دست قدرتِ پروردگار را در ایجاد و تکامل و استقرارِ حیات و کیفیت دستگیری و هدایت بیان می‌کند. کسی که این دعا را بخواند و به معانی آن توجه نماید متوجّه می‌شود که تمام حرکاتِ ما بدون عنایت خدا، انجام نمی‌‌گیرد! 🔸یک عنایت اگر سلب شود هزار مانع پیش می‌آید. مانعی پیش می‌آید که جلوی انسان را در انجام کارِ خویش می‌گیرد. مانع دیگری پیش می‌آید انسان نماز یا دعا را نمی‌خواند. اما انسان توجّه ندارد که چه کسی این موانع را برطرف می‌کند! حضرت در این دعا می‌خواهد بگوید که «خدایا تو دست مرا گرفتی و آنچه برای من لازم است پیش آوردی!» 🔸قسمت زیادی دعای عرفه در مفاتیح: دعای عرفه‌ای که در مفاتیح است،‌ یک زائدی دارد که جزو دعا نیست. دعای حضرت با همین «یا ربّ یا ربّ» تمام می‌شود. لذا به نظر بنده این زیادی قطعاً از دعا نیست. 📝 ادامه دارد... 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 برگرفته از جلسات 65، 112، 162، 202، 213، 227. (طهران) جلسه 5 @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸.🌸
🔹اهمیت روزه و دعای عرفه @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🖥. قرائت دعای عرفه ⏰. شنبه (۹ ذی‌الحجة الحرام ۱۴۴۳ هـ.ق) ساعت ۱۸:۳۰ 📲. از شبکه‌های اجتماعی مکتب وحی : 📸. ⁩اینستاگرام : www.instagram.com/maktabevahyorg 🎥. ⁩یوتیوب : www.youtube.com/c/maktabevahyorg1/live 📽. ⁩آپارات : www.aparat.com/maktabevahyorg/live 💻. ⁩سایت : www.live.m‌aktabevahy.org 📌 @Maktabe_Vahy
27.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 💠عرفه‌ فرصتی برای بندگی 🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌‌محسن حسینی طهرانی قدس‌الله‌سره 📚شرح حدیث عنوان بصری، جلسۀ ۲۰۲ ⏱ ۰۶:۰۸ دقیقه 💾 ۵۲ مگابایت 📌 @Maktabe_Vahy
30.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕋 حال و هوای زیارت بیتُ‌اللهِ‌الحرام 💎 لبّیک حجّاج، قطع از تمام تعلقّات است 📼 حضرت آیة اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ، سنۀ ۱۴۳۱، دقیقه ۱۶:۰۳ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @maktabe_vahy 💠💠💠💠💠
🔸 بـاب نجات از غم و بَحرِ بَـلا کشتی مُنجی، حسین است و بس علیه‌السلام @maktabe_vahy 💠.💠.💠.💠
✍🏻 دهۀ‌اول ذیحجه در کلام بزرگان 6️⃣ قسمت ششم 🔸عید قربان: عید قربان عیدی است برای همه؛ نه فقط برای آنهایی که در منیٰ بوده و قربانی می‌کنند و از آن جَذَبات و نَفَحات و جَلَواتِ خاصّه بهرمند می‌شوند که آن خود داستان دیگری دارد. واقعاً می‌توان گفت کسی که از حال و هوای مسائل معنوی و عرفانی اطلاعی ندارد، از آن مطالب هم خبری ندارد. 🔸حال و هوای عید قربان با عید فطر متفاوت است. گر چه نماز هر دو عید یکی است، ولی کیفیت نزول نَفَحات فرق می‌کند. جنبه‌های توحیدی در عید قربان قوی‌تر، و جنبۀ رحمت در عید فطر وسیع‌تر است. اینها همگی برای حرکت انسان لازم است؛ هم این و هم آن. 🔸منطق عید قربان این است که «خدایا! یک ماه از اربعینِ حضرت موسی علیه‌السلام را طیّ کردیم و پس از آن ده روز به آن اضافه کردی و ما را در ایام الله وارد نمودی و در ضیافت خویش قرار دادی و حال وارد در عید قربان شده‌ایم.» خیال نکنید که فقط این عید برای افرادی است که در عرفات و مِنیٰ و مَشعَر حاضرند؛ آنها حساب و کتاب خود را دارند. بدانیم همان ملکوتِ حاکم در فضای حج برای کسی که مراقب باشد و عمل کند، ثبت خواهد شد. یعنی این شخصِ مراقِب، مکه رفته و عرفات و مشعر رفته و ذبح نموده است. 🔸برای همین ذبح در روز عید قربان مستحب است؛ حتی اگر مکه نرفته باشد. مخصوصاً برای حاجیان در سالهای بعد؛ که در هر سالی که موفّق به حج نمی‌شوند، ذبح کردن مستحب است تا مشمولِ آن تأثیر ملکوتی در آن موقعیت خاص بشوند. 📝 ادامه دارد... 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 برگرفته از جلسات 65، 112، 162، 202، 213، 227. (طهران) جلسه 5 @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸.🌸
✍🏻 دهۀ‌اول ذیحجه در کلام بزرگان 6️⃣ قسمت هفتم و پایانی 🔸نماز عید قربان نماز عید قربان حتماً خوانده شود؛ چه به جماعت و چه فرادیٰ. دیده می‌شود که نسبت به نماز عید قربان قدری تساهل می‌شود، در حالی‌که نماز عید قربان اگر تأثیرش از عید فطر بیشتر نباشد، کمتر نیست. 🔸اذکار توحیدیِ روز عید اذکار توحیدیه که در صبح عید خوانده می‌شود (الله‌اکبر، الله‌اکبر، لااله‌الا‌الله و الله‌اکبر ...) که بسیار استحباب دارد، تا غروب روز دوازدهم ادامه داشته باشد. اولیای الهی حتماً می‌خواندند؛ بعد از همۀ نمازها؛ نماز عید، نماز ظهر، عصر، مغرب، عشاء؛ از روز عید تا غروبِ روز دوازدهم که دیگر تمام می‌شود. 📝 پایان 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 برگرفته از جلسات 65، 112، 162، 202، 213، 227. (طهران) جلسه 5 @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸.🌸
🔹آن عید قربان را بگو، وآن شمع قرآن را بگو وآن فخرِ رضوان را بگو، مستان سلامَت می‌کنند 🌸 عید سعید قربان، عید رهایی از قید و تعلّق و دلبستگی، و وصول به عشق و آزادی و وارستگی بر همه انسانهای آزادمنش مبارک باد. رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌺.🌺.🌺.🌺.🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دقیقه به دقیقه باید ذبح کرد! 🔸پیام حقیقی روز عید قربان 📼 حضرت آیة الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی، قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ، جلسه 223، دقیقه 49:34. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیهماالسلام @maktabe_vahy 🌺🌺🌺🌺🌺
🔹 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِى جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلَايَةِ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ‌السَّلَام‏! [حمد و ستایش مخصوص آن خدایی است که ما را از زمرۀ تمسّک‌کنندگان به ولایت امیرالمؤمنین و ائمه معصومین علیهم السلام قرار داد!] 🔸همراهان گرامی، سلام علیکم! به مناسبت اعیاد غدیریه (از قربان تا غدیر) مطالب کانال به موضوع تفسیر حقیقیِ ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حقیقت عید غدیر، اختصاص خواهد یافت. إن‌شاء‌الله‌تعالی @maktabe_vahy 🌺.🌺.🌺.🌺
💠 پیوند رسالت با ولایت 🔸واقعه غدیر بر اساس ملاک بوده و آن ملاک همان ربط است. همانطوری که خود رسول خدا با پروردگار ربط داشت، انتصاب امیرالمؤمنین هم بر اساس همین ربط صورت گرفته است. 🔸مسئله غدیر آنقدر مهم بوده که خدای متعال پیغمبرش را تهدید می‌کند که: «اگر این کار را انجام ندادی، تمام کارها و زحمات 23 ساله‌ات را پوچ می‌انگاریم و همه را محو کرده و به دیوار می‌زنیم؛ گویا اصلا هیچ کاری انجام نداده‌ای!» چه قضیه‌ای بوده است که پیغمبر تا این حدّ، مورد عتاب و خطاب قرار گرفته و به این صورت با عبارتهای غلیظ و شدید مأمور شده است!؟ 🔸معنای کلام خدا این است که افرادی که ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام را نپذیرفتند، در حقیقت رسالتِ پیغمبر را قبول ندارند. چرا؟ به دلیل اینکه ابلاغِ این مسئله به مردم، مساوی است با اثباتِ رسالت پیغمبر؛ و نفیِ این مطلب مساوی است با نفیِ رسالت پیغمبر. 🔸پس کسی که روز غدیر را بر آن مبنَی و مسیر و هدف و ذهنیتِ پیغمبر و دستورِ پروردگار نپذیرد، ‌خودِ پیامبر را نپذیرفته است. چون رسول خدا تبلیغِ ولایت امیرالمؤمنین را مساوی با همان رسالتِ خود در میان مردم قلمداد می‌کند. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس‌الله سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔉. 1436 علیه السلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸.🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 به امامت رسیدن امیرالمؤمنین علیه‌السلام، آغاز سختی‌ها و مصیبتها 📼 حضرت آیة الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی، قدّس‌الله‌سرّه 🎞 1432، دقیقه 49:55. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌺🌺🌺🌺🌺
💠 معنای روایت «علیٌّ قسیمُ الجنّة و النّار» [علی تقسیم کنندۀ بهشت و دوزخ است] 1️⃣قسمت اول 🔹معنای اول: اینکه فعل و گفتارش حجّت است؛ چون دارای مقام ولایت و امامت است. یعنی مسلمانان بلکه تمام افراد بشر، باید در «تمام شئونِ حیاتیِ خود» به آن حضرت اقتدا کنند. 🔹بنابراين هر كس از آن حضرت پيروى كند مسلّماً «اهل صدق و صفا و عبادت و تسليم و جهاد و جُود و ايثار» خواهد بود. و معلوم است كه چنين شخصى اهل بهشت است؛ چون بهشتْ ظهورِ افعال و مَلَكاتِ نيك در عوالم ديگر است. 🔹و هر كس دعوت آن حضرت را ردّ كند و اقتدا به‌‏سيرۀ آن حضرت ننمايد، «دروغ و خيانت و كم‌فروشى و رباخوارى و زياده طلبى و شهوت‌‏پرستى و نفع‌طلبى و هواخواهى و اِعراض از ذكر خدا» را دنبال كند، مسلّماً اهل دوزخ است؛ چون دوزخ نيز ظهور مَلَكات و افعالِ زشت در آن عوالم است. 🔹آنچه موجب جدائىِ اين دو دسته از هم گرديده «امر و نهىِ مقام ولايت» است كه دسته‌‏اى پذيرفتند و دسته‌‏اى ردّ كردند. 🔹بنابراين «علىّ قسمت كنندۀ بهشت و جهنّم» خواهد بود؛ مانند معلّمى كه شاگردانى تربيت می‌‏كند، يك دسته كوشش می‌‏كنند و ياد می‌‏گيرند و دستۀ ديگر، تن به تنبلى داده و از تعلّم و ياد گرفتن اِبا می‌‏كنند. معلّم يك دسته را قبول و دستۀ ديگر را مردود می‌کند. پس صحيح است كه بگوئيم معلّم دسته‏‌اى را به مقام بالا فرستاده و دسته‏‌اى را در مكانِ سابقِ خود زندان نموده است؛ 🔺همچنين صحيح است كه بگوئيم: عَلِىٌّ قَسيمُ الْجَنَّةِ وَ النّار. 📝 ادامه دارد... ✍🏻 علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ج 1 ص 148؛ منقّح. # @maktabe_vahy 🌸..🌸..🌸..🌸
💠 معنای روایت «علیٌّ قسیمُ الجنّة و النّار» [علی تقسیم کنندۀ بهشت و دوزخ است] 2️⃣قسمت دوم 🔹معنای دوّم: از جهت حُبّ و بُغض است. چون محبت نتیجه و روح عمل است. كسى كه چيزى را دوست داشته باشد مسلّماً آثار او را نيز دوست دارد. كسانى كه أميرالمؤمنين را دوست دارند، از افعال و گفتار و سيرۀ آن حضرت نيز مسرور، و محبّتِ اين آثار را دارند؛ و بالعكس كسانى كه أميرالمؤمنين را دشمن دارند، سيره و سنّتِ آن حضرت را نيز مبغوض دارند، لذا كردارشان طبعاً كردارى خشن و ناپسند است. 🔹و چون افعال نيك در انسان ايجادِ «محبّت و صفا و نور» می‌‏كند، و افعال زشت موجب «ظلمت و تاريكىِ قلب و قساوت» می‌گردد، بنابراين دوستان أميرالمؤمنين طبعاً مردمى با حقيقت و با صفا و با محبت بوده، قلبِ آنان پاكيزه و روحِ آنان نورانی‌‏تر و نفْسِ آنان سبک‌تر است؛ و دشمنان أميرالمؤمنين، طبعاً مردمى از حقيقت و صفا دور؛ قلبِ آنان تاريك، و نفْسِ آنان خسته و سنگين، و روحِ آنان آلوده است. 🔹و چون نتيجۀ اعمالِ نيك همان «صفا و نورانيّت و محبّت به خدا»ست، و نتيجۀ اعمال زشت «ظُلمَت و قِساوت و اِعراض از خدا»ست، بنابراين اميرالمؤمنين به سبب تقسيم نمودن افراد مردم را به دو دستۀ «مُحبّ» و «مُبغِض» آنها را به دو دستۀ «بهشتى» و «دوزخى» تقسيم فرموده است. 📝 ادامه دارد... ✍🏻 علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ج 1 ص 149؛ منقّح. # صفا @maktabe_vahy 🌸..🌸..🌸..🌸
🔸 امیرالمؤمنین علیه‌السّلام: ما آمَنَ الْمُؤْمِنُ حَتَّى عَقَل‏ 🔹«مؤمن تا عقلانیت نَوَرزد،‌ ایمان نیاورده‌ است.» 📚. ص 688 @maktabe_vahy 🌺.🌺.🌺.🌺
💠 معنای روایت «علیٌّ قسیمُ الجنّة و النّار» [علی تقسیم کنندۀ بهشت و دوزخ است] 3️⃣ قسمت سوم و پایانی! 🔹معنای سوم: از جهت «تابش خورشید ولایت» است. به عنوان مثال، در فصل زمستان که خورشید از زمین دور است، زمین حرارت خود را از دست می‌دهد و فسُرده و سرد شده و ‌آثار حیاتی ندارد. استعداد نهفتۀ آن مشهود نیست، و ظهور و فعلیّت ندارد. درختان بدون برگ و میوه و خشکیده، همه در یک ردیف قرار گرفته، به‌طوری‌که ابداً فرق و تمایزی بین آنها نیست. گلهای خوش‌بو و گیاهان بدبو، هیچ کدام ظهور و بروزی ندارند. بلبان و قناریان و مرغانِ دلربا، و زاغان و کرکسان و مارها و عقربها، همگی در آشیانه‌‌های خود خفته و خزیده و فسُرده و بی‌حس افتاده‌اند. 🔹همین‌که خورشیدِ جهان‌تاب در فصل بهار و تابستان بتابد و شعله‌های حیات‌بخش خود را به زمین بفرستد، آن استعدادهای نفهته، همگی به مرحلۀ فعلیّت می‌رسند. درختانْ شاخ و برگ و میوۀ معطّر و شیرین به خود گرفته و صحنۀ باغ را می‌آرایند. برخی درختانِ جنگلی نیز بی‌شخصیتی و بی‌اثری خود را ابراز می‌کنند. هم مرغها و بلبل‌ها در فضای باغ نغمه‌سرایی می‌کنند و هم زاغان و کرکسان به دنبال جیفه‌ها و طُعمه‌ها در پرواز بوده و موشها و مارها و عقربها به حرکت در می‌آیند. که همگی در اثر تابش خورشید و ظهور گرمای حیات‌بخش آن است. 🔹حال قبل از اینکه «خورشید ولایت امیرالمؤمنین» نیز طلوع کند و بر قلوب بتابد، و امر و نهیی پیدا شود، همۀ افراد از اهل شقاوت و سعادت در یک ردیف بوده و فرق و تمایزی نداشتند. همین که «آفتاب ولایت» طلوع کرد و بر جان‌های فسُرده تابید، و نفوس را به جنبش انداخت،‌ سرائر و ضمائر و غرائزِ هر یک از افراد طلوع نموده و با اختیارِ خود راه سعادت را طیّ می‌کنند. 🔹از طرفی، استعدادِ نورانیِ اهل سعادت به مرحلۀ فعلیت می‌رسد و «بوی عطرِ جان‌بخش» از جانِ آنها برمی‌خیزد و فضای عالَمِ انسانیّت را معطّر می‌سازد. و از طرف دیگر، خُبثِ باطنِ اهل شقاوت به خاطر «تمرّد و انکار قلبی» نیز به فعلیّتِ خود می‌رسد و آثار زشتی و بدی از خود بروز می‌دهد، و دلهای مُکدّرِ آنها خسته و ملول و کَدِر می‌شود و بوی تعفّنِ نهفتۀ آنها، مشامِ انسانیّت را ناراحت، خسته و ملول می‌نماید. 🔹بنابراین امام «از جهت ملکوت» هر استعدادی را به ظهور و فعلیّت و مقصدِ خود می‌رساند، و هر کسی را به راه مناسب با ملکوتش حرکت می‌دهد. مؤمنین را به بهشت و کافران را به دوزخ! 🔺بنابراین چه عالی و چه خوب فرمود حضرت رسول‌الله صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم که:‌ «عَلِىٌّ قَسيمُ الْجَنَّةِ وَ النّارِ» 📝 پایان ✍🏻 علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ج 1 ص 153؛ ملخّص و منقّح. @maktabe_vahy 🌸..🌸..🌸..🌸
🔵 چون به آزادی نبوّت هادی است مـؤمـنـان را ز انـبـیـاء آزادی اسـت 🔸 پيغمبر كه در روز عيد غدير، هشتاد هزار نفر را جمع كرد و امیرالمؤمنین را معرّفی کرد براى اين بود كه بفرماید: «ای مردم! آن كسى كه می‌تواند شما را به آزادى برساند، اين علیّ است.» 🔸 كسى غير از اين علىّ نمی‌تواند شما را به اين آزادى برساند؛ نمی‌تواند اين زنجيرها را باز كند. كسى غیر از این علیّ نمی‌تواند اين زنجيرهايى که به خود بسته‌اید که قطار و كشتى را با آن حركت می‌دهند را باز کند؛ اين زنجيرها را فقط علیّ می‌تواند باز کند. به دنبال ابوبکر نرويد كه او مرتّب بر زنجيرهایتان اضافه می‌‏كند! 🔸 كيست مولا آن كه آزادَت كند بـنـد رقّـيّـت ز پـايـت بُـگسـلـد 🎙 حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔉 ثمالی سنه 1429، جلسه 2 علیه‌السلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸.🌸
36.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 💠 سرّ غدیر 🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌‌محسن حسینی طهرانی قدس‌الله‌سره 📚طرح مبانی اسلام | عید غدیر سال ١۴٣۶ هـ.ق ⏱ ۰۶:۰۸ دقیقه 💾 ۵۲ مگابایت 📌 @Maktabe_Vahy 🌺🌸🌺🌸🌺
💠 رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله: «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة» (من و علیّ دو پدر این امّت هستیم)* 🔸مرحوم علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه مى‌‏فرمودند: «كسى كه به مرتبۀ ولايت برسد افرادى كه با آنها ارتباط دارد مانند فرزندِ او مى‌‏شوند. امام عليه‌السّلام نسبت به همهٔ افراد، در بالاترین مراتبِ تعلّق قرار دارد.» 🔸لذا «يك فرد عادی كه از بين برود، گویا فرزند و رفیقِ او از بين رفته است» اين مطلب را ابداً نخواهيم فهميد؛ اگر چه علّامهٔ دهر باشیم! 🔸وقتى که انسان در همان مجراى ولايتى قرار بگيرد كه امام عليه‌السّلام در رأس آن هِرَم قرار گرفته، آن وقت مى‌‏فهمد در دلِ امام چه مى‏‌گذرد و الا نمى‌‏فهميم! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ، جلسه ۹۵، منقّح. 📚. * ، ج36، ص5 و 275. @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸.🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در روز غدیر به تمام کائنات و انسانها «حالتِ ابوّت و پدری» پیدا نمود! 🔹 پرده‌برداری از یک راز 📼 حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی، قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ، جلسه 196، دقیقه 51:10 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌺🌺🌺🌺🌺
🔹گوش کن چون حلقه اندر گوش کن آن سـخـن را پـیـشـوای هـوش کـن رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸.🌸
⭕️ امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید «اِعرِفِ الحقَ تَعرِف اَهلَه: حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی!» حضرت همۀ معیارها را با این ملاک کنار می‌زنند و راه را نشان می‌دهند. یعنی به پسرِ پیغمبر بودن نگاه نکن؛ به خلیفهٔ مسلمین بودن هم نگاه نکن! با اینکه خودِ حضرت، خلیفه و حاکم مسلمین بودند اما می‌فرماید: «خودِ من هم محکوم این قاعده هستم» 🔹ملاک، موقعیت افراد نیست؛ بلکه ملاک این است که چقدر به گفته‌های خود پایبند است. چون اگر بگویند به جایگاهِ «خلیفه بودنِ من» نگاه کن، فردا حضرت شهید می‌شود و یکی مثل معاویه در ظاهر، عنوان خلیفه پیدا می‌کند، آنوقت باید نزد معاویه بروی!! 🔹به «داماد پیغمبر بودنِ من» هم نگاه نکن که شرافتی در این مسئله نیست! همانطور که عثمان هم داماد پیغمبر بود ولی دختر پیغمبر را زد و کشت. 🔹نه به عایشه که زن پیغمبر است نگاه کن و نه به منِ علی‌ّبن‌ابی‌طالب که خلیفه یا دامادِ پیغمبر هستم نگاه کن؛ بلکه «برو ملاک‌های حق و باطل را بدست بیاور، دیگر مطلب تمام است!» 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 176، منقّح و ملخص. علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸.🌸
💠 چونكه من، من نيستم اين دَم ز هُوست پـيـشِ ايـن دم هر كـه دَم زد كافـر اوسـت رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌺.🌺.🌺.🌺