eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
255 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
418 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🔵 انشاءالله به مناسبت انتخابات، به تدریج مطالبی ذیل در این زمینه تقدیم خواهد شد. 💎یکی از مهمترین امور ضروری در ورود به هر کاری، کسب لازم در نسبت با آن است 🌱امام صادق علیه السلام میفرمایند: الْعَامِلُ عَلَى غَيْرِ بَصِيرَةٍ كَالسَّائِرِ عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ لَا يَزِيدُهُ سُرْعَةُ السَّيْرِ إِلَّا بُعْداً. انجام دهنده بدون بصیرت، مانند راه رونده بر غیر مسیر (درست) است که سرعت راه رفتن او به جز دوری (از هدفش) حاصلی ندارد! 🌱یکی از عناصر بصیرت ساز، داشتن و اصول صحیح درباره موضوع موردنظر است. ⚠️ضعف مبانی، آسیبهای بسیاری به همراه و در پی دارد ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ☝️...تقويت معرفتى... خيلى مهم است... 🔺در اوايل جوانهايى را داشتيم كه اينها مردمان مسلمانى بودند و براى وارد ميدان شده بودند 😢امّا چون مبانى معرفتى‌شان ضعيف بود، پايه‌هاى معرفتى‌شان محكم نبود - حالا به هر دليلى محكم نبود-، اينها جذب گروه‌هاى التقاطى شدند و از يک جوان سالمِ اسلام‌طلب و مؤمن تبديل شدند به كسانى كه بر روى هم‌ميهن خودشان اسلحه كشيدند، جوان را، پير را، كاسب بازارى را هدف قرار دادند و آماج حمله‌ى خودشان قرار دادند و آن فجايع را، آن جنايات را به وجود آوردند؛ ⚠️به خاطر ضعف مبانى معرفتى جذب آن گروه‌هاى ناسالم شدند و به اين راه‌ها كشانده شدند؛ آخر هم سر از زير پرچم صدّام درآوردند؛ يعنى آخرش هم كارشان به اينجا رسيد؛ ☝️منشأ همه‌ى اينها همان عدم استقرار فكرى بود. 🌿كسان ديگرى در همان زمان بودند...كه قرص و محكم ايستادند؛ 👈 چون مبانى فكرى‌شان درست بود، با كتابهاى مرتبط بودند، با تفكّرات آشنا بودند، با حرفهاى مرحوم شهيد آشنا بودند، 🌿مبانى فكرى و معرفتى‌شان محكم بود، [لذا] قرص و محكم ايستادند؛ 🏴بعضى هم مبانى معرفتى‌شان ضعيف بود و متأسّفانه رفتند. 🏴يا بعدها در اوايل انقلاب، كسانى كارهاى انقلابى كردند و بعد از مدّتها جزو پشيمانها شدند - جمع پشيمانها- كه يكى از مسائل انقلاب ما عبارت از همين مسائل حضرات است كه يک روز انقلابى بودند و بعد، از بودن پشيمان شدند. ⚠️اين به خاطر اين است كه مبانىِ معرفتى ضعيف است ديگر؛ يعنى وقتى مبانىِ معرفتى ضعيف بود، طبعاً نميتواند آنها را در مقابل حوادث، در مقابل سؤالها، در مقابل ابهامها حفظ كند و در صراط مستقيم نگه دارد. 💎لذاست كه به نظر من به مسائل ايمانى و مسائل و بپردازيد. ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ادامه پست قبل👆 💎💎💎 در مبانی مرتبط با فعالیت ، و 🔶 یکی از مبانی مهم که باید هر فرد یا گروهی که وارد عرصه مسائل اجتماعی، سیاسی و حکومتی میشود [ازجمله در انتخابات و فعالیت در زمینه آن]، آن را برای خود حلّ و فصل کند، این است که: ❓هدف از حکومت چیست؟ به بیان دیگر، ❓حکومت از دیدگاه اسلام، چه مقصد و هدفی را نشانه گرفته است؟ 🔶پاسخهای مختلف به این سوال میتواند به همه فعالیتهای سیاسی و حکومتی، معانی و جهت های مختلفی بدهد🔶 🔹انشاءالله در روزهای آینده بدین مطلب پرداخته خواهد شد🔹 💠میتوانید پاسخهای خود را نیز تا دوشنبه (3 خرداد) ارسال کنید...💠 (جایزه که نداریم، ولی ثواب دارد😊. ممکن است در کانال هم درج شوند). 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰محلی برای شنیدن حرف های شما ✨ سلسله گفتگوهای گروهی و 🗳گفتمان انتخابات ۱۴۰۰ 🖋 موضوع: آنجایی که ناکام ماندیم 🗓 یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ⏰ ساعت: ۲۱:۳۰ ✅ با حضور اساتید مرکز گفتمان توحید 📱گفتگوی صوتی در کانال Rubika.ir/goftemane_tohid -------------------------- 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
حاج قاسم مجازی.pdf
765.6K
📚 مجموعه ستاد حوزوی انتخاباتی ملت امام حسین علیه السلام 3️⃣ : حاج قاسم به توان 80 میلیون ( ظرفیت سردار دل ها در انتخابات 1400) ⁉️ چرا باید در انتخابات جا پای حاج قاسم بگذاریم؟ ⁉️ اگر حاج قاسم بود برای انتخابات چه می کرد؟ ⁉️ اصول انتخاب اصلح از منظر حاج قاسم چیست؟ 🇮🇷 (ع)🇮🇷 توضیح بیشتر درباره ستاد👈صفحه آخر فایل
تحریم یا ضعف مدیریت-مجازی.pdf
704.1K
📚 مجموعه ستاد حوزوی انتخاباتی ملت امام حسین علیه السلام 2️⃣ جزوه_دوم: تحریم یا ضعف مدیریت ⁉️ تحریم ها تا چه اندازه بر وضعیت اقتصادی کشور تاثیر گذار هستند؟ ⁉️ کدام یک از مشکلات کشور به تحریم ها بستگی دارد و کدام یک وابسته به سوء مدیریت ها می باشد؟ ⁉️ آیا با تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور می توان تحریم ها را خنثی کرد؟ 🇮🇷 (ع) 🇮🇷 توضیح بیشتر درباره ستاد👈صفحه آخر فایل
تدارکاتچی-مجازی.pdf
246.8K
📚 مجموعه ستاد حوزوی انتخاباتی ملت امام حسین علیه السلام 1️⃣ : تدارکاتچی (اندر حکایات اختیارات ریاست جمهوری در ایران) ⁉️ آیا رئیس جمهور تدارکاتچی نظام است و اختیاراتی از خود ندارد؟ ⁉️ دامنه اختیارات رئیس جمهور در جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه ای می باشد؟ ⁉️ آیا قوه مقننه دست و پا گیر قوه مجریه است و مانع فعالیت های آن می شود؟ 🇮🇷 (ع) 🇮🇷 توضیح بیشتر درباره ستاد👈صفحه آخر فایل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 : «برادران محترم و نور چشمان عزيز! ☝️مبادا آفتهاى كه در رأس آنها است، خداى ناخواسته شما را به دام كشد و از صاحب اصلى «» كه قادر است اغفالتان نمايد كه اين حيله‏اى است كه دنبال آن، علاوه بر از دست رفتن كه اساس پيروزى شما عزيزان است، موجب از حيله‏هاى دشمنان نيز مى‏باشد كه را همراه دارد. بايد شما قواى نيرومند مسلح و عظيم الشأن پشتيبان شما از تبلور قدرت در خود هيچگاه غافل نشويد وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ؛ و نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ؛ و إِنَّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً شاهد آن است. تمام و و خوبيها از اوست و به يد قدرت او، و شكست و و سركشى از است كه بايد به خداوند متعال از آن پناه برد. ، ج‏16، ص268 🔹مژده در چهار بعدازظهر سوم خرداد1361ش، موجب غریو شادی در طوفان حنجره ها و اشک زلال شوق در سپیده چشمان شد. 📎 آزادسازی از اهداف اصلی عملیات بود که توسط جمهوری اسلامی (به فرماندهی علی شیرازی) و اسلامی انجام گرفت. خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای بازپس گرفته شد که بازتاب جهانی داشت و از لحاظ نظامی، نقطهٔ عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شمرده می‌شود. 📌 ۳ خرداد؛ روز ، ایثار و پیروزی 📌📌 صحیح است، نه قاسم_الجبارین!! 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ☝️☝️☝️ ضرورت التزام به بايد ما... با طورى عمل كنيم كه هم اسلام و هم دنيا، كارهاى ما را يک رفتار صحيح بداند. در كشورى كه قانون حكومت نكند، خصوصاً، قانونى كه قانون است، اين كشور را نمى‏توانيم اسلامى حساب كنيم... اگر همه اشخاصى كه در كشورمان هستند و همه گروههايى كه در كشور هستند و همه نهادهايى كه در سرتاسر كشور هستند به قانون خاضع بشويم و قانون را محترم بشمريم، هيچ اختلافى پيش نخواهد آمد. اختلافات از راه قانون‏شكنيها پيش مى‏آيد. اگر قانون حكومت كند در يک كشورى [اختلافى ديگر نخواهد بود]. چنانچه از صدر عالم تا كنون تمام براى برقرار كردن قانون آمده‏اند و اسلام براى برقرارى قانون آمده است... ما هم بايد تبعيت از پيغمبر اسلام بكنيم و از ائمه هدى بكنيم و به قانون هم عمل كنيم و هم خاضع باشيم در مقابل قانون. قانون براى است. البته چنانچه به قانون بخواهند عمل كنند و يک دزدى را به جاى خودش بنشانند، آن دزد صدايش در مى‏آيد، لكن بايد به آن دزدى كه مقابل قانون مى‏خواهد عرض اندام كند، توجه داد كه اين قانون است... قانون براى نفع است، براى نفع است، براى نفع بعضى اشخاص و بعضى گروهها نيست. قانون توجه به تمام جامعه كرده است. قانون براى تمام جامعه است. البته دزدها از قانون بدشان مى‏آيد و ديكتاتورها هم از قانون بدشان مى‏آيد و كسانى كه مخالفتها مى‏خواهند بكنند از قانون بدشان مى‏آيد، لكن قانونى كه مال همه ملت است و براى تهذيب همه ملت است و براى آرامش خاطر همه ملت است و براى مصالح همه ملت است، بايد محترم شمرده بشود. نبايد چنانچه يک قانونى بر خلاف نظر من بود، من بيايم بيرون و هياهو كنم كه من اين قانون را قبول ندارم، اين قانون خوب قانونى نيست. قانون خوب است، شماها بايد خودتان را تطبيق بدهيد با قانون، نه قانون... اگر قانون بنا باشد كه خودش را تطبيق بدهد با يک گروه، تطبيق بدهد با يک جمعيت، تطبيق بدهد با يک شخص، اين قانون نيست. قانون در رأس واقع شده است و همه افراد هر كشورى بايد خودشان را با آن تطبيق بدهند. اگر قانون بر خلاف خودشان هم حكمى كرد، بايد خودشان را در مقابل قانون تسليم كنند، آنوقت است كه كشور كشور قانون مى‏شود. اگر يک جايى عمل به قانون شد و يک گروهى در خيابانها بر ضد اين عمل بخواهند عرض اندام كنند، اين همان معناى است كه مكرر گفته‏ام كه قدم بقدم پيش مى‏رود، اين همان ديكتاتورى است كه به مبدل مى‏شود انسان، اين همان ديكتاتورى است كه به ، را مبدل مى‏كند. اگر قانون در يک كشورى عمل نشود، كسانى كه مى‏خواهند قانون را بشكنند اينها ديكتاتورانى هستند كه به صورت پيش آمده‏اند يا به صورت و امثال اين حرفها... اگر بنا باشد كه يک جايى دادستان بخواهد روى قوانين عمل بكند، ما بخواهيم بگوييم كه خير، ما دادستان را قبول نداريم، اين معناى ديكتاتورى است. ديكتاتورى همان است كه نه به سر فرود مى‏آورد، نه به قوانين مجلس و نه به و نه به تأييد شوراى نگهبان و نه به و نه به و نه به شوراهاى دادستانى و همينطور به همه ارگانها. قانون معنايش اين است كه [همه‏] چيزها [را] به حسب قانون اسلامى، به حسب قانون كشورى كه منطبق با قوانين اسلام است، همه را، وظيفه‏شان را قانون معين كرده. بعد از آنكه قانون وظيفه را معين كرد، هر كس بخواهد كه بر خلاف او عمل بكند، اين يک ديكتاتورى است كه حالا به‏ صورت مظلومانه پيش آمده است و بعد به صورت قاهرانه پيش خواهد آمد و بعد اين كشور را به تباهى خواهد كشيد و اين وقتى به تباهى كشيده شد و اين مردم متفرق و مختلف با هم شدند، اين همان وظيفه‏اى كه براى بايد انجام بدهد اين آدم انجام داده، ولو خودش نمى‏فهمد، اگر بفهمد كه ديگر مصيبت بالاتر است... اگر من هم سخنرانى كردم كه مخالف با دستور اسلام بود و براى ايجاد تشنج و براى گرفتار كردن ملت ما، كه خونها داده است در راه اسلام، اگر من هم اين كار را بكنم، موظف هستند اين ارگانهاى و كه من را بگيرند و به دادگاه بسپرند، اين استثنا ندارد... من باز به همه اين آقايانى كه مى‏خواهند نطق كنند و اعلاميه بدهند و نمى‏دانم نامه سرگشاده بفرستند و از اين مزخرفات، به همه اينها اعلام مى‏كنم كه برگرديد به اسلام، برگرديد به قانون، برگرديد به كريم، بهانه درست نكنيد كه اسباب اين بشود كه شما همه به انزوا كشيده بشويد... ، ج‏14، ص414-418 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 💎💎💎 در مبانی مرتبط با فعالیت ، و ⏳قبلاً (پست ) بیان شد: یکی از مبانی مهم موردنیاز برای ورود به عرصه مسائل اجتماعی، سیاسی و حکومتی [ازجمله در انتخابات و فعالیت در زمینه آن]، حلّ و فصل این پرسش کلیدی است که: ❓هدف از حکومت چیست؟ به بیان دیگر، ❓حکومت از دیدگاه اسلام، چه مقصد و هدفی را نشانه گرفته است؟ 📌پاسخهای مختلف به این سوال میتوانند به همه یا بسیاری از فعالیتهای سیاسی و حکومتی، معانی و جهت های مختلف و متفاوتی بدهند. ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔹 جایگاه (ارزش و جهت) حکومت از دیدگاه اسلام 🔶مراتب جهت پاسخ به پرسش یادشده،‌ابتدا باید توجه کرد که حکومت، مراتبی دارد: 1. حکومت یک مرتبه از حکومت، حکومت عقلایی است، یعنی حکومتی که کمابیش همیشه در میان نوع رواج داشته و دارد و براساس قرارداهای عقلایی و به جهت تنظیم و گردش امور جامعه و جلوگیری از هرج و مرج و متلاشی شدن آن و... شکل میگیرد. ، درباره بسیاری از امور عقلایی، «رویکرد امضایی» دارد، یعنی آنها را امضاء و تأیید کرده و به رسمیت میشناسد؛ ازجمله تدبیر جامعه و اصل ضرورت حکومت برای بقای یک جامعه که امری است. عقلای همه دوره های زندگی بشر حُکم میکنند که هر اجتماعی برای اداره امور جاری زندگی و حفظ و بقایش در بین جوامع دیگر، به (سلطان، مسئول، مدیر، رئیس، و...) نیاز دارد وگرنه،‌ یا اصلاً شکل نمیگیرد یا به زودی نابود میشود یا در جوامع دیگر هضم و زایل میشود. ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
ادامه پست قبل👆 جایگاه (ارزش و جهت) حکومت از دیدگاه اسلام > مراتب > 1. حکومت 🔹از طرف دیگر باید توجه کرد که تأیید یا امضای یک سیره یا رویکرد و روش عقلایی توسط ، شکلهای مختلفی دارد؛ مانند: 1.گاه، تأیید با منع نکردن (عدم ردع) است، یعنی صاحب شریعت (شارع مقدّس) نسبت به آن مساله سکوت کند؛ بگونه ای که از سکوت او فهمیده شود که به آن امر عقلایی رضایت دارد؛ 2.گاه، تأیید در یک مرتبه بالاتر است و به آن سیره تشویق هم میکند که نشان میدهد آن سیره نزد او مطلوب است؛ 3و4. گاهی، تأیید بالاتر است و شارع، بر انجام آن امر تاکید و اصرار هم دارد و بلکه، حتّی از امور مخالف با آن هم منع و با آنها مقابله میکند که نشان میدهد آن سیره،‌ اهمیت بسیاری نزد شارع دارد و آن را ضروری میداند. ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
ادامه پست قبل👆 جایگاه (ارزش و جهت) حکومت از دیدگاه اسلام > مراتب > 1. حکومت با توجه به دو مقدمه یادشده، بررسی متون دینی و سیره پیشوایان دین علیهم السلام نشان میدهد که👈 پدیده «حکومت» و نیاز به حاکم برای تدبیر جامعه، از مصداقهای نوع سوم و چهارم تأییدهای یادشده است. متون دینی در این زمینه بسیار زیاد است برای نمونه، کلام ، عليه السّلام به که وقتی گفتند:«لا حُکمَ الّا لله: هیچ حُکمی نیست جز برای خداوند!»، آن حضرت فرمودند: ☝️«سخن حقّى است كه از آن، اراده ميشود! آرى، نيست حكمى مگر از جانب خدا ولی خوارج مى‏گويند: امارت و رياست (در بين خلق) مخصوص خداوند است و حال آنكه به ناچار براى مردم اميرى لازم است؛ خواه نيكوكار يا بدكار باشد تا مؤمن در امارت و حكومت او به طاعت مشغول باشد و كافر بهره خود را بيابد و خداوند در زمان او هركه را به اجل مقدّر برساند و توسّط او ماليات جمع گردد و با دشمن جنگ شود و راهها ايمن شود...»؛ ، خطبه40 👈بنابراین، اسلام، بر روش و سیره درباره نیاز به حاکم، مهر تأیید و صحّه گذاشته و آن را تأیید و امضاء کرده و حتی با جهت مخالف آن هم مبارزه کرده است، 💎امّا به این مقدار اکتفا نکرده است. 💠از اینجا مرتبه دوم حکومت شکل میگیرد که انشاءالله در آینده بدان خواهیم پرداخت... 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا