فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#امام #خمینی:
«برادران محترم و نور چشمان عزيز!
☝️مبادا آفتهاى #پيروزى كه در رأس آنها #غرور است، خداى ناخواسته شما را به دام كشد
و از صاحب اصلى «#نصر» كه #خداوند قادر است اغفالتان نمايد
كه اين حيلهاى است #شيطانى
كه دنبال آن، علاوه بر از دست رفتن #معنويت كه اساس پيروزى شما عزيزان است، موجب #غفلت از حيلههاى دشمنان نيز مىباشد كه #شكست را همراه دارد.
بايد شما قواى نيرومند مسلح و #ملت عظيم الشأن پشتيبان شما از تبلور #جلوه قدرت #الله در خود هيچگاه غافل نشويد
وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ؛ و نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ؛ و إِنَّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً شاهد آن است.
تمام #جمال و #جلال و خوبيها از اوست و به يد قدرت او،
و شكست و #غرور و سركشى از #شيطان #نفس است كه بايد به خداوند متعال از آن پناه برد.
#صحيفه_امام، ج16، ص268
🔹مژده #فتح_خرمشهر در چهار بعدازظهر سوم خرداد1361ش، موجب غریو شادی در طوفان حنجره ها و اشک زلال شوق در سپیده چشمان شد.
📎 آزادسازی #خرمشهر از اهداف اصلی عملیات #بیت_المقدس بود
که توسط #ارتش جمهوری اسلامی #ایران (به فرماندهی علی #صیاد شیرازی) و #سپاه #پاسداران #انقلاب اسلامی انجام گرفت.
خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای #بعث بازپس گرفته شد که بازتاب جهانی داشت
و از لحاظ نظامی، نقطهٔ عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شمرده میشود.
📌 ۳ خرداد؛ روز #مقاومت، ایثار و پیروزی
📌📌#قاصم_الجبارین صحیح است، نه قاسم_الجبارین!!
#788
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
☝️☝️☝️ ضرورت التزام به #قانون
بايد ما... با #قانون طورى عمل كنيم كه هم اسلام و هم دنيا، كارهاى ما را يک رفتار صحيح بداند.
در كشورى كه قانون حكومت نكند، خصوصاً، قانونى كه قانون #اسلام است، اين كشور را نمىتوانيم اسلامى حساب كنيم...
اگر همه اشخاصى كه در كشورمان هستند و همه گروههايى كه در كشور هستند و همه نهادهايى كه در سرتاسر كشور هستند به قانون خاضع بشويم و قانون را محترم بشمريم، هيچ اختلافى پيش نخواهد آمد.
اختلافات از راه قانونشكنيها پيش مىآيد.
اگر قانون حكومت كند در يک كشورى [اختلافى ديگر نخواهد بود].
چنانچه از صدر عالم تا كنون تمام #انبيا براى برقرار كردن قانون آمدهاند
و اسلام براى برقرارى قانون آمده است...
ما هم بايد تبعيت از پيغمبر اسلام بكنيم و از ائمه هدى بكنيم و به قانون هم عمل كنيم و هم خاضع باشيم در مقابل قانون.
قانون براى #همه است.
البته چنانچه به قانون بخواهند عمل كنند و يک دزدى را به جاى خودش بنشانند، آن دزد صدايش در مىآيد، لكن بايد به آن دزدى كه مقابل قانون مىخواهد عرض اندام كند، توجه داد كه اين قانون است...
قانون براى نفع #ملت است، براى نفع #جامعه است،
براى نفع بعضى اشخاص و بعضى گروهها نيست.
قانون توجه به تمام جامعه كرده است.
قانون براى #تهذيب تمام جامعه است.
البته دزدها از قانون بدشان مىآيد و ديكتاتورها هم از قانون بدشان مىآيد و كسانى كه مخالفتها مىخواهند بكنند از قانون بدشان مىآيد،
لكن قانونى كه مال همه ملت است و براى تهذيب همه ملت است و براى آرامش خاطر همه ملت است و براى مصالح همه ملت است، بايد محترم شمرده بشود.
نبايد چنانچه يک قانونى بر خلاف نظر من بود، من بيايم بيرون و هياهو كنم كه من اين قانون را قبول ندارم، اين قانون خوب قانونى نيست.
قانون خوب است، شماها بايد خودتان را تطبيق بدهيد با قانون، نه قانون...
اگر قانون بنا باشد كه خودش را تطبيق بدهد با يک گروه، تطبيق بدهد با يک جمعيت، تطبيق بدهد با يک شخص، اين قانون نيست.
قانون در رأس واقع شده است و همه افراد هر كشورى بايد خودشان را با آن تطبيق بدهند.
اگر قانون بر خلاف خودشان هم حكمى كرد، بايد خودشان را در مقابل قانون تسليم كنند،
آنوقت است كه كشور كشور قانون مىشود.
اگر يک جايى عمل به قانون شد و يک گروهى در خيابانها بر ضد اين عمل بخواهند عرض اندام كنند، اين همان معناى #ديكتاتورى است كه مكرر گفتهام كه قدم بقدم پيش مىرود،
اين همان ديكتاتورى است كه به #هيتلر مبدل مىشود انسان،
اين همان ديكتاتورى است كه به #استالين، #انسان را مبدل مىكند.
اگر قانون در يک كشورى عمل نشود، كسانى كه مىخواهند قانون را بشكنند اينها ديكتاتورانى هستند كه به صورت #اسلامى پيش آمدهاند يا به صورت #آزادى و امثال اين حرفها...
اگر بنا باشد كه يک جايى دادستان بخواهد روى قوانين عمل بكند، ما بخواهيم بگوييم كه خير، ما دادستان را قبول نداريم، اين معناى ديكتاتورى است.
ديكتاتورى همان است كه نه به #مجلس سر فرود مىآورد، نه به قوانين مجلس و نه به #شوراى_نگهبان و نه به تأييد شوراى نگهبان و نه به #قوه_قضائيه و نه به #دادستانى و نه به شوراهاى دادستانى و همينطور به همه ارگانها.
قانون معنايش اين است كه [همه] چيزها [را] به حسب قانون اسلامى، به حسب قانون كشورى كه منطبق با قوانين اسلام است، همه را، وظيفهشان را قانون معين كرده.
بعد از آنكه قانون وظيفه را معين كرد، هر كس بخواهد كه بر خلاف او عمل بكند، اين يک ديكتاتورى است
كه حالا به صورت مظلومانه پيش آمده است
و بعد به صورت قاهرانه پيش خواهد آمد
و بعد اين كشور را به تباهى خواهد كشيد
و اين #كشور وقتى به تباهى كشيده شد و اين مردم متفرق و مختلف با هم شدند، اين همان وظيفهاى كه براى #ابرقدرتها بايد انجام بدهد
اين آدم انجام داده، ولو خودش نمىفهمد،
اگر بفهمد كه ديگر مصيبت بالاتر است...
اگر من هم سخنرانى كردم كه مخالف با دستور اسلام بود و براى ايجاد تشنج و براى گرفتار كردن ملت #مسلمان ما، كه خونها داده است در راه اسلام، اگر من هم اين كار را بكنم، موظف #شرعى هستند اين ارگانهاى #انتظامى و #نظامى كه من را بگيرند و به دادگاه بسپرند، اين استثنا ندارد...
من باز به همه اين آقايانى كه مىخواهند نطق كنند و اعلاميه بدهند و نمىدانم نامه سرگشاده بفرستند و از اين مزخرفات، به همه اينها اعلام مىكنم كه برگرديد به اسلام، برگرديد به قانون، برگرديد به #قرآن كريم،
بهانه درست نكنيد كه اسباب اين بشود كه شما همه به انزوا كشيده بشويد...
#صحيفه_امام، ج14، ص414-418
#انتخابات
#789
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
💎💎💎 #بصیرت در مبانی مرتبط با فعالیت #اجتماعی، #حکومتی و #سیاسی
⏳قبلاً (پست #787) بیان شد:
یکی از مبانی مهم موردنیاز برای ورود به عرصه مسائل اجتماعی، سیاسی و حکومتی [ازجمله #مشارکت در انتخابات و فعالیت در زمینه آن]، حلّ و فصل این پرسش کلیدی است که:
❓هدف از حکومت چیست؟
به بیان دیگر،
❓حکومت از دیدگاه اسلام، چه مقصد و هدفی را نشانه گرفته است؟
📌پاسخهای مختلف به این سوال میتوانند به همه یا بسیاری از فعالیتهای سیاسی و حکومتی، معانی و جهت های مختلف و متفاوتی بدهند.
ادامه در پست بعد👇
#انتخابات
#790
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔹 جایگاه (ارزش و جهت) حکومت از دیدگاه اسلام
🔶مراتب #حکومت
جهت پاسخ به پرسش یادشده،ابتدا باید توجه کرد که
حکومت، مراتبی دارد:
1. حکومت #عقلایی
یک مرتبه از حکومت، حکومت عقلایی است،
یعنی حکومتی که کمابیش همیشه در میان نوع #بشر رواج داشته و دارد
و براساس قرارداهای عقلایی و به جهت تنظیم و گردش امور جامعه و جلوگیری از هرج و مرج و متلاشی شدن آن و... شکل میگیرد.
#اسلام، درباره بسیاری از امور عقلایی، «رویکرد امضایی» دارد،
یعنی آنها را امضاء و تأیید کرده و به رسمیت میشناسد؛ ازجمله تدبیر جامعه و اصل ضرورت حکومت برای بقای یک جامعه که امری #عقلایی است.
عقلای همه دوره های زندگی بشر حُکم میکنند که هر اجتماعی برای اداره امور جاری زندگی و حفظ و بقایش در بین جوامع دیگر، به #حاکم (سلطان، مسئول، مدیر، رئیس، و...) نیاز دارد
وگرنه،
یا اصلاً شکل نمیگیرد یا به زودی نابود میشود
یا در جوامع دیگر هضم و زایل میشود.
ادامه در پست بعد👇
#انتخابات
#791
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
ادامه پست قبل👆
جایگاه (ارزش و جهت) حکومت از دیدگاه اسلام
> مراتب #حکومت
> 1. حکومت #عقلایی
🔹از طرف دیگر باید توجه کرد که
تأیید یا امضای یک سیره یا رویکرد و روش عقلایی توسط #اسلام، شکلهای مختلفی دارد؛ مانند:
1.گاه، تأیید با منع نکردن (عدم ردع) است،
یعنی صاحب شریعت (شارع مقدّس) نسبت به آن مساله سکوت کند؛ بگونه ای که از سکوت او فهمیده شود که به آن امر عقلایی رضایت دارد؛
2.گاه، تأیید در یک مرتبه بالاتر است
و #شارع به آن سیره تشویق هم میکند که نشان میدهد آن سیره نزد او مطلوب است؛
3و4. گاهی، تأیید بالاتر است
و شارع، بر انجام آن امر تاکید و اصرار هم دارد
و بلکه، حتّی از امور مخالف با آن هم منع و با آنها مقابله میکند
که نشان میدهد آن سیره، اهمیت بسیاری نزد شارع دارد و آن را ضروری میداند.
ادامه در پست بعد👇
#انتخابات
#792
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
ادامه پست قبل👆
جایگاه (ارزش و جهت) حکومت از دیدگاه اسلام
> مراتب #حکومت
> 1. حکومت #عقلایی
با توجه به دو مقدمه یادشده، بررسی متون دینی و سیره پیشوایان دین علیهم السلام نشان میدهد که👈
پدیده #عقلایی «حکومت» و نیاز به حاکم برای تدبیر جامعه، از مصداقهای نوع سوم و چهارم تأییدهای یادشده است.
متون دینی در این زمینه بسیار زیاد است
برای نمونه، کلام #امیرالمؤمنین، #علی عليه السّلام به #خوارج
که وقتی گفتند:«لا حُکمَ الّا لله: هیچ حُکمی نیست جز برای خداوند!»،
آن حضرت فرمودند:
☝️«سخن حقّى است كه از آن، اراده #باطل ميشود!
آرى، نيست حكمى مگر از جانب خدا
ولی خوارج مىگويند: امارت و رياست (در بين خلق) مخصوص خداوند است
و حال آنكه به ناچار براى مردم اميرى لازم است؛ خواه نيكوكار يا بدكار باشد
تا مؤمن در امارت و حكومت او به طاعت مشغول باشد
و كافر بهره خود را بيابد
و خداوند در زمان او هركه را به اجل مقدّر برساند
و توسّط او ماليات جمع گردد
و با دشمن جنگ شود
و راهها ايمن شود...»؛
#نهج_البلاغه، خطبه40
👈بنابراین،
اسلام، بر روش و سیره #عقلا درباره نیاز به حاکم، مهر تأیید و صحّه گذاشته
و آن را تأیید و امضاء کرده و حتی با جهت مخالف آن هم مبارزه کرده است،
💎امّا به این مقدار اکتفا نکرده است.
💠از اینجا مرتبه دوم حکومت شکل میگیرد
که انشاءالله در آینده بدان خواهیم پرداخت...
#انتخابات
#793
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷
💎💎💎راست_قامتان جاودان تاریخ
#شهید_بهشتی ره:
☝️... همچنان با فداکاری و شهامت با قدرت با #حضور کامل، با آنچه که در توان داریم و دارید باید از این #انقلاب، #پاسداری کنیم...
🌱... #زن و #مرد انقلابی ما و به خصوص نسل #جوان فداکار #انقلابی ما می فهمند و درک میکنند و می یابد و این تجربه را از تاریخ آموخته است یا می آموزد یا به ثمر رساندن یک انقلاب نیازمند بدان است که👈
☝️همه ما سال های سال چون #سرباز آماده برای رزم و پیکار زندگی کنیم (تکبیر حضار)
🌿 از #امام سوال شد که دیشب موقعی که این صداها در هوا آمد شما به علت ناراحتی قلبی که دارید ناراحت نشدید؟
فرمودند:
«اولا بیدار بودم آنوقت که آمد
ثانیا فکر کردم خوب پس چیزی نیست که 2 تا هواپیما حالا دارند می آیند و می روند.
حالا اگر هم این حرفها که گاهی می گویند باشد کودتایی باشد آن هم چیزی نیست. #ملت هست دیگر، هستیم».
🌱خوب امام شما در سن 80 سالگی با قلب آسیب دیده...، با اینکه همه تان می دانید نخستین نقطه حمله دشمن کجاست،
اینطور شجاعانه مثل یک سرباز فداکار جوان با این رویدادها برخورد می کند.
☝️... و لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الأعلَون إن کُنتُم مؤمنین
نترسید سست نشوید، سستی را به خودتان راه ندهید
🌱حتی دچار غم و غصه هم نشوید و غم و غصه ندارد
از چی؟ غم چی را می خورید؟
اگر غم جان است قرار نبوده، ما غم را بخوریم.
غم جان است یا غم نان یا غم زن و فرزند یا غم کسب و کار کدام یکی؟...
🌱اگر غم انقلاب؟
به شما بگوییم انقلاب با چهره های #شاداب تضمین می شود (تکبیر حضار)
💠 یک چیزی را که از شما میخواهم که خودم هم به آن عمل میکنم چون عمل می کنم.
هیچکس مرا در این دوره نشیب و فراز #انقلاب در سخت ترین مواقع نتوانسته است با قیافه افسرده ببیند😊
چرا افسرده ببیند؟
چرا افسرده باشیم؟
ما که به دنبال احدی الحسنینیم (یا شهادت یا پیروزی)، دیگر چرا افسردگی؟
☝️افسرده نباشید
چهره ها شاداب باشد😁
نشاط داشته باشید😃
آن وقت شعاریتان همین است که آمریکا و مزدورانش هیچ غلطی نمی توانند بکنند👊👊🏻(تکبیر حضار).
ما در زیر بار سختیها و مشکلات و دشواریها قد خم نمیکنیم
🌿ما راست قامتان جاودانه #تاریخ خواهیم ماند🌿
🌹تنها موقعی سرپا نیستیم که
یا کشته بشویم
و یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم
والا هیچ قدرتی پشت ما را نمی تواند خم بکند (تکبیر حضار)
... #انقلاب ما انقلاب #آرمان هاست، نه انقلاب #تسلیم به واقعیت ها.
🇮🇷
☝️ما انقلاب کردیم که #واقعیت ها را عوض کنیم ،نه اینکه واقعیتها را هرچه هست بپذیریم...☝️
🔹بخشی از سخنرانی شهید مظلوم #آیت_الله #بهشتی
در مسجد ابوالفضل(خیابان ستارخان)، تاریخ1359/2/10ه.ش
#انتخابات
#795
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
☝️☝️☝️☝️☝️
🌿امیرالمؤمنین، حضرت وصیّ، علی مرتضی علیه السلام:
فلَیسَت تَصلحُ الرّعیةُ إلّا بصَلاحِ الوُلاة.
[وضعیت و اوضاع] مردم اصلاح [و درست] نمیشود مگر با شایستگی [و صلاحیت] والیان [کارگزاران حکومتی].
#نهج_البلاغة، خطبه216
#انتخابات
#796
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
در پستهای #785 تا #787 و #790 تا #793 بیان شد:
💎یکی از مهمترین امور ضروری در ورود به هر کاری (ازجمله فعالیت اجتماعی و سیاسی)، کسب #بصیرت لازم در نسبت با آن است
💎یکی از عناصر بصیرت ساز، داشتن #مبانی و اصول صحیح درباره موضوع موردنظر است و ضعف مبانی معرفتی، آسیبهای بسیاری به همراه و در پی دارد.
💎یکی از مبانی مهم ورود به عرصه مسائل اجتماعی، سیاسی و حکومتی [ازجمله #مشارکت و فعالیت در زمینه انتخابات]، معرفت نسبت به «هدف از حکومت» یا «مقصد و جهت حکومت از دیدگاه اسلام» است.
💎ابتدا باید توجه کرد که حکومت، مراتبی دارد:
1. حکومت #عقلایی
یعنی حکومتی که در میان نوع #بشر رواج داشته و دارد
و براساس قرارداهای عقلایی و جهت تنظیم و گردش امور جامعه و جلوگیری از هرج و مرج و متلاشی شدن آن و... شکل میگیرد.
💎#اسلام، درباره بسیاری از امور عقلایی، «رویکرد امضایی» دارد،
یعنی آنها را امضاء و تأیید کرده و به رسمیت میشناسد؛ ازجمله تدبیر جامعه و اصل ضرورت حکومت برای بقای یک جامعه.
💎اسلام، نه تنها بر روش و سیره #عقلا درباره نیاز به حاکم، مهر تأیید و صحّه گذاشته و آن را تأیید و امضاء کرده، بلکه حتی با جهت مخالف آن هم مبارزه کرده است.
💠امّا اسلام به همین مقدار هم اکتفا نکرده است
و از اینجا «مرتبه دوم حکومت» از دیدگاه اسلام شکل میگیرد
ادامه در پست بعد👇
#انتخابات
#797
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
ادامه پست قبل👆
- جایگاه (ارزش و جهت) حکومت از دیدگاه اسلام
> مراتب #حکومت
> 2. حکومت صالحان و اولیاء الهی (سطح نخست)
🌱از جهتی دیگر،
تأیید و امضای یک #سیره و روش #عقلایی توسط دین، میتواند دو حالت کلّی داشته باشد:
1. تایید و امضای یک سیره یا روش و منش عقلایی بطور کامل و بدون دخل و تصرّفی از طرف دین در آن؛
2. امضای تهذیبی، یعنی دین آن سیره را علاوه بر امضاء، تهذیب و اصلاح هم کند (ترکیبی از امضاء و تأسیس)؛ مانند: اضافه یا کم کردن برخی عناصر و اجزاء یا حدود و قیود، دادن جهت خاصّی بدان، و...
🌱در مسأله «#حکومت»، اصل سیره عقلایی نیاز به حاکم، مورد تأیید دین قرار گرفته است،
امّا نه به عنوان یک مطلوبیّت اصلی یا نهایی، بلکه به عنوان یک امر حداقلی،
یعنی درمقابل آشوب، هرج و مرج و بی قانونی کلّی که اساس زندگی اجتماعی و بلکه، حیات بشری را به خطر می اندازد.
🌱به بیان دیگر، #اسلام نکته عقلایی نهفته در این سیره عقلا را به عنوان یک ضرورت اجتماعی تأییدکرده و لازم میداند، ولی این مقدار را کافی نمیداند.
ادامه در پست بعد👇
#انتخابات
#798
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
ادامه پست قبل👆
جایگاه (ارزش و جهت) حکومت از دیدگاه اسلام
> مراتب #حکومت
> 2. حکومت صالحان و اولیاء الهی (سطح نخست)
حکومت #عقلایی، اگر فقط در حدّ درک و ادراک عقلا و مبادی، مقاصد و روشهای عقلایی باقی بماند👈
حتی در شکل عالی و کاملا پیشرفته آن، منحصر در اداره کردن و رتق و فتق #دنیا و چرخاندن امور #دنیوی مردم میشود
و به تعبیر #امام #خمینی ره:
«... قانون #الهى غير از اين قوانين دنيايى است.
در اين قوانين دنيايى، يک جهت، دو جهت ملاحظه شده است و فقط مربوط به همين زندگى اين عالم است...
اين هم تمام حدودش را معلوم نيست كه بتوانند همه حدود را تفتيش [و بررسی] كنند و آن طورى كه بايد، قانون برايش بگذارند.
اما #قوانين الهى از قبل از [تولد تا بعد از مرگ، دارای آداب و احکام و ]... قوانين هست...
مثل قوانين...بشر نيست كه نتواند جز همين پرده مادى را ببيند».
#صحيفه_امام، ج4، ص30-32
👈👈 از دیدگاه اسلام، مرتبه اوّل از حکومت، مطلوبیت ذاتی و نهایی ندارد
و بلکه اگر انحصار نظر در آن شود و برایش دعوا، نزاع و جدال شود، ممکنست از مطلوبیت هم بیفتد.
از اینجا به بعد، مرتبه دوم حکومت، مطرح میشود
یعنی حکومت صالحان و اولیاء الهی...
ادامه در پست بعد👇
#انتخابات
#799
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
ادامه پست قبل👆
جایگاه (ارزش و جهت) حکومت از دیدگاه اسلام
> مراتب #حکومت
> 2. حکومت صالحان و اولیاء الهی (سطح نخست)
🌿هرگاه امکان تشکیل حکومت صالحان (یا در مرتبه بالاتر، انبیاء، اوصیاء و اولیاء الهی علیهم السّلام) فراهم بشود👈👈#تکلیف و وظیفه آنها تشکیل حکومت است.
☝️البته، قبل از آن هم، آنها وظیفه زمینه سازی و تمهیدهای مختلف (علمی، فکری، فرهنگی، تربیتی، کادرسازی، سیاسی و...) در جهت تشکیل حکومت اسلامی برعهده آنها و عموم مؤمنان جامعه هست
و باید، به اندازه امکان و امکانات هر عصر، هر مقدار که میتوانند گامی در راستای تشکیل یا تثبیت یا تکامل #حکومت_اسلامی بردارند؛ هرچند با یک کلمه یا یک قدم!
دقت در سیره و روش و رفتار #اهل_بیت علیهم السّلام نیز نشان میدهد که آنها هیچگاه از فکر تشکیل #حکومت #اسلامی دست نکشیده اند (ر.ش: #انسان_250_ساله، #آیت_الله #خامنه_ای)
ادامه در پست بعد👇
#انتخابات
#800
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
ادامه پست قبل👆
جایگاه (ارزش و جهت) حکومت از دیدگاه اسلام
> مراتب #حکومت
> 2. حکومت صالحان و اولیاء الهی (سطح نخست)
💎امّا
حتّی حکومت #صالحان نیز از جبنه #حکومت بودن، ارزش و مطلوبیّت ذاتی و نهایی ندارد.
حکومت صالحان، آنگاه ارزش بیشتری پیدا میکند که در جهت تحقق اهداف #دین، بسط #عدل و #عدالت و مانند آنها بکارگرفته شود.
به همین دلیل، حضرت وصیّ، علی عليه السّلام میفرمایند:
«هان! بدانید!
قسم به خدايى كه دانه را شكافت و جان را به وجود آورد،
اگر حضور حاضر و تمام بودن حجّت بر من به خاطر وجود ياور نبود،
و اگر نبود عهدى كه #خداوند از دانشمندان گرفته كه در برابر شكمبارگى هيچ ستمگر و گرسنگى هيچ مظلومى سكوت نکنند،
مهار شتر حكومت را بر كوهانش مىانداختم
و پايان #خلافت را با پيمانه اولش سيراب مىكردم
و مىديديدكه ارزش این دنياى شما نزد من از آب بينى بزی كمتر است!
#نهج_البلاغة، ص50
💠 امّا....
ادامه در پست بعد👇
#انتخابات
#801
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹