eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
974 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*•═•••🌸◈﷽◈🌸•••═•* ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ؛ 👈سوال:چه اموری باعث دریافتن فرصت ها قبل از فوت آن می شود؟ ۱-آگاهی ۲-مدیریت زمان ۳-داشتن انگیزه و حفظ آن 👈سوال)آثار استفاده بهینه از فرصت ها چگونه در قیامت جلوه گر می شود؟ نکته1: افزایش علم و آگاهی و دوری از جهل، در مصون ماندن از شبهات هراس آور و به تبع آن ناامیدی نقش بسزایی دارد؛ترویج شبهات و انتشار شایعاتی مبنی بر ناکارآمدی انقلاب و ناتوانی دولت در برطرف کردن مشکلات مردم، نادیده گرفته شدن پیشرفت و خودکفایی کشور، اخبار لحظه ای از تورم افسارگسیخته و ...برنامه هایی است که توسط دشمنان داخلی و خارجی، به منظور سیاه نمایی جو حاکم، بزرگ جلوه دادن عیوب طبیعی و اجتناب ناپذیر و...طراحی شده ویکی از اهداف آن ناامید کردن مردم، ایجاد تردید و ترس از آینده است. بدون افزایش علم، قدرت تجزیه و تحلیل و جهاد تبیین، با این میزان از هجمه ها، خودباوری و امید به فردایی روشن، مشکل است. نکته2: ترس و حیای منفی، ناکامی، محرومیت و به تبع آن محدودیت می آورد، آدمی برای بطالت و گذران عمر آفریده نشده، این همه استعدد و ظرفیت، بی سبب به او عطا نشده و برای رویش و تعالی بی حد و حصرش، فرصت ها و زمان های خاصی در نظر گرفته شده که زودگذر است و منتظر نمی ماند. نکته 3: علت تشبیه فرصت ها به ابر می تواند حرکت سریع و نامحسوس آنها باشد که در فرصت کوتاهی می توانند کیلومترها حرکت کنند یا اینکه ابرها عنصر حیات و زندگی را با خود حمل می کنند؛ یعنی همان چیزی که قرآن درباره اش می فرماید: «وَ جعلنا من الماء کلَّ شیءِ حی؛یعنی هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم»پس ابرها مایه سرسبزی، ادامه و بقای زندگی در سرزمینهای خشک و بی آب است و نبودشان موجب مرگ و نیستی می گردد؛ ابرها هیچ گاه توقف نمی کنند و خیلی زود می گذرند. فرصت های خوب نیز برای انجام اعمال صالح در عمر آدمی ضمن آنکه بسیار پراهمیت اند، بسیار زودگذرند. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ 📌توجه:هرگونه نشر یاکپی برداری ازتمام یا بخشی ازپیام بدون ذکرنام کانال اشکال شرعی دارد. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکزتخصصی تفسیروعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┄┅••🌸✻🌸┄┅•• بسم الله الرحمن الرحیم ❇️۶۴و۶۵ انبیا فَرَجَعُوا إِلَىٰ أَنْفُسِهِمْ فَقَالُوا إِنَّكُمْ أَنْتُمُ الظَّالِمُونَ ثُمَّ نُكِسُوا عَلَىٰ رُءُوسِهِمْ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا هَٰؤُلَاءِ يَنْطِقُونَ 👌موضوع: سرافکندگی مشرکان سوال: براهین ابراهیمی چگونه باعث سرافکندگی مشرکان واعتراف به ستمکاری شان شد؟ 🌠🌠🌠🌠🌠🌠 حضرت ابراهیم(علیه السلام) اهدافی برای خود ترسیم کرد و یک هدف غایی داشت و براهینی را ترسیم کرد؛ هدفش شکستن فکر بت پرستی و روح بت پرستی بود. ابتدا عقایدخرافی بت پرستان رابه رخ آنان کشید(بت هاهیچ عُرضه ای ندارند وهیچ قدرتی ندارندکه ازخود دفاع کنند. اگر به قول شما اینها مدبرشماهستند پس چرا هیچ نفع وضرری ندارند؟) و در ادامه بصورت جمله مشروط فرمود: از خود بتها بپرسید، اگرسخن می گویند(فَاسْأَلُوهُمْ إِنْ كَانُوا يَنْطِقُونَ) چون آثار جرم در دست بت بزرگ است.(این از اصول جرم شناسی است) 🌠🌠🌠🌠🌠 در برابر این دو مطلبِ حضرت ابراهیم، دو سر افکندگی برای بت پرستها پدید آمد: نخست به نهاد و فطرت خودشان برگشتند و وجدان خفته آنان بیدار شد(فَرَجَعُوا إِلَىٰ أَنْفُسِهِمْ)و وقتی در این محاکمه محکوم شدند، هر یک از انها به خود گفت: فقط ما ستمکاریم؛ نه شکننده بتها (إِنَّكُمْ أَنْتُمُ الظَّالِمُونَ). البته این بیداری به طول نینجامید، به دلیل: جهل، تعصب، تقلیدکورکورانه،... 👈جمله《ثُمَّ نُكِسُوا عَلَىٰ زیرُءُوسِهِمْ》گویای سر افکندگی دوباره مشرکان است، چون ابراهیم خلیل(علیه السلام) دو حجت را اقامه کرد(۱-عدم فعل ونا کارآمدی بتها۲-عدم ادراک ونطق بتها) ومشرکین هم دو بار سرافکنده شدند. ◀️نظر مفسران در عبارت《نُكِسُوا》: ✅ استاد علامه طباطبایی می فرماید: در نهایت، حق برای بت پرستان روشن شد و خودشان را ظالم دانستند و حضرت ابراهیم را تبرئه کردند و در نهاد آنها جاگیر شده بود که حق بالا آمد وباطل پایین رفت؛ ولی آنها مطلب را《نَکس》 یعنی عکس کردند و بالا را پایین و پایین را بالا بردند. منکوس الراس، حالتی است که سربه پایین و پا به سوی بالاست؛ مشرکان در فضای درونشان حق وباطل را سَر و تَه کردند وباطل را بالا آوردند وحق را پایین. ✅ علامه جوادی آملی میفرمایند: منظور سرافکنده شدن خود افراد بت پرست است؛ نه اینکه به معنای جابجایی و بالا و پایین شدن حق وباطل باشد. یادکرد فعل مجهول《نُكِسُوا》برای آن است که آنان ناکِس نیستند بلکه منکوس اند وکسی آنها را سر افکنده کرده است. در قیامت هم عده ای سر افکنده محشور میشوند؛ یا براساس خجالت وشرم سر افکنده اند، یا دسته ای به شکل حیوان و منکوس الراس اند، زیرا حیوان مستوی القامه نیست. ┄┄┅••🌸✻🌸┄┅•• منابع و مآخذ: تفاسیر وزین تسنیم، المیزان، مجمع البیان، نمونه و نور ┄┄┅••🌸✻🌸┄┅•• مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🌠🌠🌠🌠🌠🌠 حقیقت در عالَم، نسبی نیست یعنی هرچه هست برای جمیع اشیاء هست. حقیقت هر چیزی همواره مطلق است و هرگز نسبی نیست لیکن معرفت آن میتواند نسبی باشد: 👈بعضی آن را درست میفهمند و برخی نادرست وشماری ضعیف و بعضی قوی، برخی همه جوانب آن را میفهمند وشماری پاره ای از جوانب را، پس معرفت گاهی نسبی است ونسبی بودن بدین معنا نیست که فهم هر کسی حق است بلکه بعضی خوب میفهمند که میشود صواب، وبرخی هیچ نمیفهمند یا بخشی را نمیفهمند که در ان بخش میشود خطا. از این رو شیعه مخطئه است؛ نه مصوبه. یعنی اگر کسی روشمندانه برای شناخت اشیا کار کند وبه واقع برسد، دو ثواب میبرد وچنانچه روشمندانه کار کند ولی به واقع نرسد، یک ثواب میبرد، واگر روشمندانه کار نکند، معاقب است. ┄┄┅••🌸✻🌸┄┅•• ❇️موضوع: عقل نظری وعقل عملی ❓❓مشکل نمرود و قومش در کدام بخشِ عقل بود؟ در انسان همواره دو خطر بی‌معرفتی و بی‌انگیزگی هست: می‌داند فلان سخن خلاف است؛ ولی آن را می‌گوید؛ می‌شناسد فلان کار حرام است؛ اما انجام می‌دهد، چون او به معرفتِ نفس راه پیدا نکرده که درون را بشناسد و بفهمد که مسئول، چه کسی است. تنها کاری که به مسئولش واگذار شود، نتیجه می‌دهد وگرنه نباید نتیجه‌ای را توقع داشت. در انسان، جناحی که متصدی علم است، مسئول عمل نیست، چون مسئول عمل، عقل عملی است؛ ولی برخی کار را به بخش علم می‌دهند. علم وظیفه خود را انجام می‌دهد و انسان می‌داند که فلان کار بد است پس بخش علم و معرفت که جناح خواست نفس است، کوتاهی نمی‌کند و گرفتار وهم و خیال نمی‌شود بلکه برهان می‌آورد و آدمی یقین هم دارد در نتیجه عالمانه سخن می‌گوید و عالمانه می‌نویسد؛ لیکن عقل عملی مسئول کار است بر این پایه انسان نمی‌تواند مشکل خودش را حل کند. 🌠🌠🌠🌠🌠🌠 فرعون و نمرود و قوم آنها نیز در بخش اندیشه حق را می‌فهمیدند و هیچ مشکلی از نظر بحث علمی نداشتند اما با اینکه اعتراف کردند و دو بار سرافکنده شدند، تصمیم گرفتندحضرت ابراهیم را بسوزانند. چون بخش علمی نفس یعنی بخش جزمِ نفس از بخش عملی آن که عهده‌دار عزم و اراده است جداست. چون پذیرش، کار عقل عملی است. آری شناخت دین از تدیُّن جداست: دین، مجموعه‌ای از قواعد است و شناخت آن به عقل نظری برمی‌گردد اما تدین قبول دین است که کار عقل عملی است نه عقل نظری. ممکن است کسی محققانه حق بودن دین را ثابت کند ولی آن را باور نکند؛ باور کردن غیر از فهمیدن است. عقل نظری اندیشه را بار ور می کند؛ ولی باور آن به عهده عقل عملی است. ┄┄┅••🌸✻🌸┄┅•• منابع و مآخذ: تفاسیر وزین تسنیم، المیزان، مجمع البیان، نمونه و نور ┄┄┅••🌸✻🌸┄┅•• مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚘﷽⚘ پاسخ یک سلام از زبان تو؛ همه شهر را به سلامتی می رساند! راستی ؛کی میشود روزی که ؛ چشم در چشم تو پاسخ سلاممان را بشنويم؟ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
حضرت مهدی (عج) : ✨ لا ينازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يدَّعيهِ إلاّج احِدٌ کافِرٌ. ✨ کسي با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمي‌کند مگر آن که ستمگر و معصيت کار باشد، همچنين کسي مدّعي ولايت و خلافت نمي‌شود مگر کسي که منکر و کافر باشد. 📚بحار الانوار/ ج53/ ص179/ ضمن ح9 @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعضی آیات مهدویت جزء هفدهم 1️⃣ انبیاء: 95 👈🏻 رجعت 2️⃣ انبیاء: 105 👈🏻 وراثت صالحان 3️⃣ حج: 39 👈🏻 اذن الهی مبنی بر مواجه با ظالمین 4️⃣ حج: 41 👈🏻 فراگیر شدن بندگی در همه جهان 5️⃣ حج: 45 👈🏻 غیبت امام مهدی 6️⃣ حج: 60 👈🏻 عاشورا و ظهور 7️⃣ حج: 65 👈🏻 امانِ اهل زمین @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روز یک آیه راجع به امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) 🔵 جزء هفدهم 🌕 اگر راست می‌گویید وعده ظهور کی خواهد بود؟ @moassese_nooralyaghin
دعای روز هفدهم ماه رمضان 🔹 اللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيهِ لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ، وَ اقْضِ لِي فِيهِ الْحَوَائِجَ وَ الْآمَالَ، يَا مَنْ لا يَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِيرِ وَ السُّؤَالِ، يَا عَالِماً بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ. 🔺 خدایا مرا در این ماه به سوی کارهای شایسته هدایت فرما، و حاجتها و آرزوهایم را برآور، ای آن که نیاز به روشنگری و پرسش ندارد، ای آگاه به آنچه در سینه جهانیان است، بر محمّد و خاندان پاکش درود فرست. @moassese_nooralyaghin
🌕 فضیلت و ثواب روز هفدهم ماه مبارک رمضان برای روزه داران این روز طبق روایت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم : 🌺 روز هفدهم، خداوند بزرگ مى گوید: من همه آنان و پدرانشان را آمرزیدم و سختی‌هاى روز قیامت را از ایشان برداشتم. 📚 امالی صدوق /مجلس دوازدهم/ص۴۹ @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 داستان جمکران | روایت تصویری بنای مسجد مقدّس جمکران به مناسبت هفدهم¹⁷ رمضان، هزار و هفتاد و دومین ۱۰۷۲ سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف @moassese_nooralyaghin
*•═•••◈🌸﷽🌸◈•••═• ✨ پیامبر اکرم  (ص) فرمود: «لو كان العقل رجلا لكان الحسن»  ✨اگر عقل، خود را به صورت مردی نشان دهد، آن مرد، حسن (علیه‌السلام) است. ┅┅❀🌸💠🌸❀┅┅ به مناسبت فرارسیدن فرخنده سالروز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، موسسه نورالیقین (هیئت صاحب الزمان عج) در روز سه شنبه، ۷ فروردین ۱۴۰۳, مقارن با ۱۵ ماه مبارک رمضان برنامه جشن باشکوهی را برگزار نمود. 🌿 استاد حسینی آل مرتضی در این مراسم باشکوه که با حضور پرشور خواهران ولایی قرآنی در ساختمان اصلی موسسه نورالیقین برگزار شد در زمینه فضائل ویژه امام حسن مجتبی علیه‌السلام به ایراد سخن پرداختند. ┅┅❀🌸💠🌸❀┅┅ از جمله برنامه‌های این جشن باشکوه : 🍃 اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح موسسه نورالیقین 🍃 مراسم مولودی خوانی توسط سرکار خانم ها فیض رسان 🍃 اجرای مسابقه تصویری با موضوعات: فضایل و مناقب امام حسن ع و اهداف صلح آن حضرت ┅┅❀🌸💠🌸❀┅┅ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
. •••༻﷽༺••• هیئت صاحب الزمان (عج)، موسسه نورالیقین همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار می نماید: ✨مسابقه مجازی تفسیر ترتیبی، موضوعی قرآن کریم✨ با محوریت تفاسیر المیزان، نمونه و نور و با تدریس استاد حسینی آل مرتضی . 🔹ویژه خواهران🔹 📃نحوه برگزاری مسابقه: ✅فایل صوتی تفسیر ترتیبی، موضوعی هر جزء به صورت روزانه در کانال موسسه نورالیقین بارگزاری شده و چند سوال از این فایل مطرح می شود. علاقمندان به شرکت در مسابقه باید به این سوالات در بازه زمانی اعلام شده پاسخ دهند. 🔸 جهت شرکت در مسابقه اینجا کلیک نمائید مسابقه روز هفدهم تفسیر ترتیبی، موضوعی قرآن کریم 🕙 بازه پاسخگویی به سوالات ۱۰ الی ۲۰ خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به صوت مسابقه به آدرس زیر بپیوندید👇👇 https://eitaa.com/moassese_nooralyaghin 🎁 شایان ذکر است به عزیزانی که به سوالات ۵ مسابقه پاسخ صحیح دهند، جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی 📞 شماره تماس: 02537782721 @moassese_nooralyaghin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوعات سوره انبیاء 👈برکات سوره انبیاء آیه ۱ 👈 غفلت و اعراض آیه ۲👈حادث و قدیم بودن قرآن آیه ۷👈اهل ذکر آیه ۱۸ 👈 کوبیدن مغز باطل آیه ۲۲👈قیاس استثنائی بر اثبات توحید آیه ۷۵ 👈 رحمت الهی ویژه صالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوره انبیاء استاد حسینی آل مرتضی کلیپ تصویری جلسه چهاردهم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ 👈موضوعات : 👈 مرور آیات گذشته 👈مقایسه آیه ۵۹ و ۶۴ 👈معنای لغوی و اصطلاحی «نُكِسُوا» 👈هدف غایی حضرت ابراهیم -علیه السلام-
. •••༻﷽༺••• هیئت صاحب الزمان (عج)، موسسه نورالیقین همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار می نماید: ✨مسابقه مجازی تفسیر ترتیبی، موضوعی قرآن کریم✨ با محوریت تفاسیر المیزان، نمونه و نور و با تدریس استاد حسینی آل مرتضی . 🔹ویژه خواهران🔹 📃نحوه برگزاری مسابقه: ✅فایل صوتی تفسیر ترتیبی، موضوعی هر جزء به صورت روزانه در کانال موسسه نورالیقین بارگزاری شده و چند سوال از این فایل مطرح می شود. علاقمندان به شرکت در مسابقه باید به این سوالات در بازه زمانی اعلام شده پاسخ دهند. 🔸 جهت شرکت در مسابقه اینجا کلیک نمائید مسابقه روز هفدهم تفسیر ترتیبی، موضوعی قرآن کریم 🕙 بازه پاسخگویی به سوالات ۱۰ الی ۲۰ خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به صوت مسابقه به آدرس زیر بپیوندید👇👇 https://eitaa.com/moassese_nooralyaghin 🎁 شایان ذکر است به عزیزانی که به سوالات ۵ مسابقه پاسخ صحیح دهند، جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی 📞 شماره تماس: 02537782721 @moassese_nooralyaghin
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ فرق بینِ «رزق حلال» و «رزق طیب» ممکن است غذایی طیب و پاکیزه باشد ولی حلال نباشد مثل هر غذای پاک دیگری که از راه دزدی یا رشوه یا … به دست آمده باشد طیب و پاکیزه هست، اما نیست و یا برعکس، غذایی حلال باشد اما طیب نباشد و مطابق طبع و سازگار با بدن انسان نباشد مثل چیبس و پفک و فست‌فود و… که حلال هستند، ولی طیب نیستند. ➖حلال یعنی پاکِ تشریعی. در شریعت و دین پاک است. ➖طیب یعنی پاکِ تکوینی. در عالمِ طبیعت پاک است. هرچیزی که حلال هست، یعنی مجاز هستیم که بخوریم.ولی سفارش نشده که حتماً بخوریم. قرآن به ما دستور می دهد آن حلال‌هایی رو بخوریم که طیب نیز باشند، مثلاً در بینِ چهارپایان، گوشتِ خیلی از چهارپایان برای ما حلال هست ولی همه‌ آنها طیب نیستندو سفارش کردند که گوشتِ گوسفند و گاو و شتر بخوریم چون اینها و پاکیزه هستند. اگر میخواهیم رشدِ معنوی بکنیم باید غذا خوردن خودمان را درست کنیم به همین خاطر در دعاها به ما یاد دادند که بگوییم؛ اللَّهُمَّ ارْزُقْنا رِزْقاً حَلالًا طَيِّباً واسِعاً. خدایا! رزق و روزیِ ما را حلال، طیّب و پاکیزه و وسیع قرار بده. نکته👈 دامنه اثر غذایی حلال بیشتر از غذای طیب است، بدین معنی که غذاهای پاک و تکوینی سر و کارشان با هضم و جذب غذاست و اگر خبیث باشند فقط موجب ابتلائات جسمی می شوند در صورتی که خوراک های حرام علاوه بر آن که در بدن دگرگونیهایی ایجاد می نمایند، سلامت محیط و امنیت اجتماعی را نیز تغییر می دهند، غذای تهیه شده از پول ربا، قمار، . ✨رابطه تغذیه با رفتار يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا ۖ إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ. ( آیه 51 ، سوره مبارکه مومنون ) « كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ = وَاعْمَلُوا صَالِحًا » خداوند سبحان در قرآن کریم، بین تغذیه و اعمال انسان به رابطه مستقیمی اشاره کرده و عمل صالح را نتیجه مصرف طیبات دانسته است. بسیاری از ناهنجاری های رفتاری و اجتماعی منجمله خشونت و پرخاشگری، کاهش صمیمیت و ارتباطات عاطفی سالم، تخلف از قوانین، بد عهدی ها و بد قولی ها و... ریشه در تغذیه دارد. . 👌🌸آثار و فواید کسب حلال و خوردن غذای پاک 1- صفا و پاکی قلب و جاری شدن حکمت از آن؛ از پاکی خوراک و حلال بودن آن، قوت و صفای دل برمیخیزد و از صفای دل نور معرفت ایجاد می شود و از نور معرفت مکاشفات و منازلات پدید می آید.پیامبر اکرم(ص)می فرمایند:هرکس چهل روز حلال بخورد، خداوند قلبش را نورانی می گرداند و چشمه های حکمت را از قلبش جاری می سازد. 2- اثرمثبت در نطفه 3- انجام عمل صالح 4- شکر و سپاس گذاری از خداوند( اثر وضعی خوردن طیبات رسیدن به مقام شکر گذاری است که چهار قسم دارد؛ شکر قلبی،شکر عملی، شکر لسانی،شکر جوارحی) 5- آمرزش خواهی فرشتگان 6- ایمنی از عذاب 7- عبور سریع از پل صراط 8- پشتیبان دین انسان 9- محصور شدن در شمار انبیاء 10- اجابت دعا 11- ورود به بهشت 12- جهاد در راه خدا 13- کسب منزلت شهیدان 🌠🌠🌠🌠🌠🌠 موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ••--✾🍃🌸🍃✾--•• @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا