eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
چرتکۀ عاشقی ⛱ وای به حال وقتی که عشق و دوست داشتن به جای آن که در ترازوی اخلاصِ دل وزن شود در ترازوی دیجیتال بازار عیارش مشخص شود. به جای دل و دلدادگی حساب دو دو تا چهارتا بنشیند و رنگ و بوی محبت جایش را با زرق و برق دنیا و حرف های تلخ چه دادیم و چه گرفتیم عوض کند. اینجا همان وقتی است که به جای فکر کردن به این که چه کنم تا کام محبوبم شیرین شود و حال معشوقم خوب، طرف می نشیند و فکر می کند برایم چه کرده و چه آورده! یا از این بدتر چرتکه می اندازد و بده و بستان های خودش را با او و دیگران مقایسه می کند و فی بازارِ عشق و محبت را به نرخ روز محاسبه می کند. ⛱ کاسب کاری به اوج می رسد، در ترازنامۀ عاطفی هر جا عاشق بیچاره کاری نکرده یا نتوانسته بی عرضه، کم فروش و بی محبت است و بویی از عاشقی نبرده و آنجا که کاری انجام داده و خواسته ای را برآورده وظیفه اش بوده و همان قدر برایم می ارزد و همان میزان دوستش دارم. الان هم که روزگار تحریم و تورم است و وضع بازار خوب نیست و قلمروی نتوانستن ها بسیار گسترده تر از توانستن هاست عده ای هیچ سهمی برای محبت و عشق قائل نیستند! ⛱ اما قطعاً این همه ماجرا نیست! عشق کرامت می خواهد و شرافت و عاشقی و شیدایی زن و مرد نمی شناسد. عشق باید در دل ظهور کند و در فداکاری بروز، با اخلاص متولد شود و با ایثار به شکوه برسد. عاشق رنگ عوض نمی کند، چشم و دلش سیر است و گرفتار زرق و برق نمی شود. که اگر غیر از این باشد خانۀ محبت از پای بست ویران است. پس چرتکه را کنار گذارید و زلف یار در دست بگیرید، از شراب ناب وصال معشوق سرمست باشید و رسم وفاداری به جای آورید، سختی و کاستی ها را نادیده بگیرید و از هر آن چه دارید لذت ببرید که عمر دنیا بدجوری کوتاه است. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
💢 این مدل فرایندهای انجام پژوهش را نشان می‌دهد. بر اساس این مدل یک پژوهش از لایه‌های مختلفی تشکیل می‌شود که در آن هر لایه متاثر از لایۀ بالاتر است. این لایه ها عبارتند از: ▪️لایۀ فلسفه های پژوهش؛ ▪️لایۀ رویکردهای پژوهش؛ ▪️لایۀ راهبردهای پژوهش؛ ▪️لایۀ انتخاب روش‌های پژوهش؛ ▪️لایۀ افق زمانی پژوهش؛ ▪️لایۀ شیوه‌ها و رویه‌های جمع آوری داده‌ها. 💢 ، 2009 1⃣ لایۀ اول نشان دهنده جهان بینی و نوع نگاه پژوهشگر به جهان است. بر اساس این لایه نوع نگاه پژوهشگر اثبات گرا به پدیده یا شیء مورد مطالعه متفاوت از نوع نگاه پژوهشگر واقع گرا، تفسیری و عمل گرا و ... خواهد بود. 2⃣ لایۀ دوم بسته به نوع جهان بینی فسلفی که پژوهشگر اتخاذ نموده است، می تواند برای مطالعۀ پدیدۀ مورد نظر از دو رویکرد قیاسی یا استقرایی استفاده نماید. در رویکرد قیاسی، فکر از طریق معلومات کلی، مجهولات جزئی را کشف می کند، یعنی از کنار هم گذاشتن واقعیات پذیرفته شده و استنتاج یک نتیجه از آن حاصل می شود (نتیجه گیری از کل به جزء). در این استدلال چنانچه مقدمه‌ها درست باشند نتیجه ها هم الزاماً درست خواهند بود.  3⃣ لایۀ سوم پژوهشگر بر اساس انتخابی که در هر یک از لایه‌های بالاتر داشته، می‌تواند استراتژی‌های متفاوتی را به کار برد. استراتژی تجربی، استراتژی پیمایشی، استراتژی مطالعه موردی، استراتژی اقدام پژوهشی، استراتژی نظریۀ داده بنیاد، استراتژی قوم نگاری و استراتژی مطالعات آرشیوی یا تاریخی. 4⃣ لایۀ چهارم پژوهشگر از حیث توسل به کمی سازی رفتار پدیده مورد نظر، می‌تواند هر یک از روش‌های کمی، کیفی یا ترکیبی را اتخاذ نماید. در روش کمی، داده هاي متناسب با موضوع به صورت كمي و عددي تبديل مي شوند که داده هاي كمي معمولاً از طريق پرسشنامه گردآوري مي‌شوند. 5⃣ لایه پنجم نشان دهندۀ، مطالعۀ پدیدۀ مورد نظر در یک مقطع زمانی خاص یا در یک دورۀ زمانی طولانی تر (چند مقطعی) است. اکثر مطالعات اکتشافی، توصیفی و تبینی که یک پدیده خاص را در یک بازۀ زمانی خاص مورد مطالعه قرار می‌دهند از نوع تک مقطعی‌اند.  6⃣ لایه ششم پژوهشگر بسته به اینکه در لایه های بالاتر چه رویکرد، استراتژی، و روشی را به کار گرفته باشد از شیوه های مختلفی برای گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش استفاده می‌کند. مصاحبه، مشاهده، پرسشنامه و ... از جمله شیوه‌هایی است که برای گردآوری داده‌ها ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت بنا به این مدل، فلسفه و جهان بینی پژوهشگر، پایه و اساس پژوهش را شکل می دهد، چرا که هر یک از مراحل بعدی پژوهش از انتخاب رویکرد پژوهش تا جمع آوری و تحلیل داده بر اساس جهان بینی و نگرش پژوهشگر صورت می‌گیرد. از این رو، پژوهشگران می‌بایست در ابتدای هر کار پژوهشی، مبنای فسلفی کار و نوع نگرش و جهان بینی خود را مشخص سازند. 💢 و همکاران بر اساس مدل ساندرز و همکاران، با اندکی تغییر مدل زیر را به عنوان مدل پیاز فرایند پژوهش ارائه کرده اند: ▪️لایۀ مبانی فلسفی پژوهش؛ ▪️لایۀ جهت‌گیری های پژوهش؛ ▪️لایۀ رویکردهای پژوهش؛ ▪️لایۀ انتخاب روش‌های پژوهش؛ ▪️لایۀ مکانی پژوهش؛ ▪️لایۀ راهبردهای پژوهش؛ ▪️لایۀ اهداف پژوهش؛ ▪️لایۀ شیوه‌ها و رویه‌های جمع‌آوری داده‌ها. این مدل مثل است با این تفاوت که سه لایه (لایه ۲ و ۵ و ۷) به آن اضافه شده است. در لایه دوم، به ۴ نوع اصلی پژوهش در علوم طبیعی و اجتماعی (جهت‌گیری پژوهش) اشاره دارد: پژوهش بنیادی، پژوهش کاربردی، پژوهش ارزشیابی و پژوهش توسعه‌ای. در لایۀ پنجم پژوهشگر می ‌تواند بر حسب صبغه پژوهشی، پژوهش را از نظر مکانی به صورت آزمایشگاهی (پژوهش‌های کمی)، کتابخانه‌ای (پژوهش‌های کیفی) و میدانی انجام دهد. لایه هفتم نیز، نشان دهنده اهداف پژوهش است. بر اساس این لایه، هر کدام از این استراتژی ها اهداف غایی خاصی دنبال می کنند. استراتژی های کمی در پی توصیف و تبیین؛ استراتژی های کیفی به دنبال مکاشفه و فهم؛ و استراتژی های ترکیبی با توجه به نوع طرح، توصیف و تبیین، فهم و اکتشاف را همزمان دنبال می کند. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
شخصیت شما از چه نوعی است؟ هر یک از ما با بزرگ شدن، احساسات منفی خود را می‌پوشانیم و با استفاده از مکانیسم‌های دفاعی، از خود در برابر آن‌ها محافظت می‌کنیم. اما وقتی والدین واکنش‌های مناسب نداشته باشند، شخصیت‌های ناسالم شکل می‌گیرند.   💢 مکانیسم‌های دفاعی اولیه: ▪️: من بد هستم،‌ پس تو خوبی. ▪️: وابستگی بیش از اندازه به دیگری. ▪️: بازگشت به رفتارهای مراحل قبلی رشدی و انجام رفتارهای غیربالغانه. ▪️: تبدیل احساسات ناخوشایند به ناراحتی‌ها،‌ دردها و بیماری‌های جسمانی. ▪️: دفن کردن ناهشیارانه احساس منفی. ▪️: وقتی سرکوب به صورت هشیارانه انجام گیرد، به آن فرونشانی گفته می‌شود. ▪️: اهمیت بیش از اندازه قایل شدن برای دیگران و خواسته‌هایشان. ▪️: نشان دادن رفتار و خلقیات یک فرد دیگر،‌ رفتاری که واقعا متعلق به خود فرد نیست. ▪️: پرخاشگری و حمله‌های پنهان و غیرمستقیم ▪️: تقلید و پیروی از کسی که آشنا است. ▪️: آوردن دلیل‌هایی که درست نیستند، اما منطقی و قانع‌کننده‌اند. ▪️: مسخ شدن. گریز روانی از شرایط آسیب‌زا. ▪️: رو به باورها و افکار درونی خود آوردن. ▪️: انکار این که چیزی اتفاق افتاده یا اصلا وجود دارد. ▪️: تقصیر را به گردن دیگری انداختن. ▪️: نسبت دادن احساس و افکار خود به دیگری. ▪️: دروغ گفتن به خود و باور کردن آن. ▪️: تبدیل احساسات به رفتار. ▪️: حمله برای دفاع ▪️: باور به توانایی برای همه کار و فقدان هیچ ضعفی. ▪️: رفتن به دنیا‌های دیگر با خیال‌پردازی. ▪️: جدا شدن از احساسات خود.   💢 مکانیسم‌های دفاعی پیچیده: ▪️: امنیت در روابط زناشویی. ▪️: انتقال احساسات و تکانه‌های اضطراب‌زا از یک شخص یا شی به فرد و یا شی امن‌تر و قابل پذیرش‌تر. ▪️: امنیت در سازمان‌دهی. ▪️: باور به این که هرگز نباید دوباره شکست خورد. ▪️: انجام دادن کاری که دقیقا برعکس احساس واقعی درونی است. ▪️: تلاش برای جبران آن‌چه قبلا انجام شده است. ▪️: پنهان شدن در پشت رفتارهای خوب و پسندیده ▪️: همه چیز را خواسته الهی یا نیرویی برتر دانستن. ▪️: تبدیل کردن به مفاهیم امن و پذیرفتنی. ▪️: بی‌ارزش کردن آن‌چه باعث ایجاد احساسات ناخوشایند می‌شود. ▪️: باور به این که هیچ چیز درست نیست. ▪️: تلاش برای کنترل کردن همه. ▪️: منحرف کردن با استفاده از طنز و شوخی. ▪️: تبدیل تمایلات و احساسات درونی به نقشی مقبول اجتماع، مانند هنر وجراحی. ▪️: به خود بالیدن و خود را به رخ کشیدن www.modiryar.com @modiryar
راهکارهای مدیریت تعادل بین کار و زندگی ← امکان کار نیمه وقت. ← تأمین امنیت‌شغلی کارکنان. ← کاهش ساعات کاری اضافه. ← همکاری در انجام کارهای منزل. ← جلوگیری از داشتن مشاغل متعدد. ← انتخاب شغلی که به آن علاقه‌مندیم. ← اعطای مرخصی به جای سایر پاداش‌ها. ← جریمه عدم استفاده از مرخصی سالیانه. ← صرف وقت برای تفریح و ورزش در کنار خانواده. ← برنامه‌ریزی برای انجام وظایف شغلی و مسئولیت‌های خانوادگی. ← شناورکردن ساعات و روزهای کار برای کارکنانی که دلایل موجه دارند. ← فراهم کردن امکانات ورزشی، تفریحی برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها. ← پرداخت حقوق و پاداش بر مبنای عملکرد به جای تاکید بر حضور فیزیکی. ← پیشنهاداتی به افراد برای داشتن هدف و برنامه برای ایجاد تعادل در کار و زندگی. ← الزام سازمان‌ها به داشتن برنامه مشخص در زمینه مدیریت تعادل بین کار و زندگی. ← ایجاد محدودیت در ساعات کار اضافی و تنظیم ساعات و روزهای کار بر اساس استانداردهای جهانی. www.modiryar.com @modiryar
13.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هیچ‌کس جای تو را نمی‌گیرد ⛱ هیچ‌کس و هیچ چیز در این دل شیدا و بی قرار جانشین تو نمی‌شود؛ اگر خورشید است دیدگان توست که هر صبح در نگاهم طلوع می‌کند، اگر ماه است جمال توست که شب هنگام آسمان دلم را روشن می‌کند، اگر طوفان است پلک زدن های توست که دریای احساساتم را متلاطم می‌کند، اگر آرامش است لبخند زیبای توست که بر دلم می‌نشیند و غم را از وجودم می زداید. باور کن مرا میلی به زندگانی دنیا نیست مگر عسل کندوان چشمان تو باشد که مرا به وجد آورده و زندگی را برایم شیرین کند. پس خیره خیره به من نگاه کن تا حلاوت عشق در رگ های محبت جاری شود و جان خسته مرا حیاتی دوباره ببخشد. ⛱ محبوب من! معشوق بی همتای من! از بلندای گیسوانت عقل را به دار می آویزم تا مست از شراب ناب و صال تو رسواتر و شیداتر از همیشه خواستنت را فریاد کنم. حالا دیگر دلم تاب نمی آورد، در آسمان مهربانی اوج می گیرد و همچون ابری سپید باران محبت و عشق را به سرزمین وجودت هدیه می کند تا سرسبزتر از همیشه شادان و خندان با حرارت وجودت هستی را برایم گرم کنی و من هزاران مثنوی در وصف تو شعر عاشقانه سرایم تا دیوان زندگی مان سراسر حرف محبت باشد. www.modiryar.com @modiryar