eitaa logo
محکمات
329 دنبال‌کننده
439 عکس
159 ویدیو
28 فایل
🔺نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب حجه‌الاسلام حریزاوی 🔺ارتباط با مدیر کانال @ADMIN_Harizavi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴⚡️زن، زندگی، آزادی حیوانی 🔺در منطقه RedLight آمستردام هلند، زنان بسیاری وجود دارند که در انتهای جاده زن زندگی، آزادی، پشت ویترین می ایستند و مانند حیوان، خرید و فروش و حتی اجازه داده می شوند! 🔺انسان خردمند، حقیقت را می بیند و عبرت می گیرد. اما لجباز بی فکر، چشم خود را بر حقیقت می بندد و هلاک می شود. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️ترسیم آینده جهان توسط امام خامنه‌ای: 🔺خط اساسی اول: انزوای آمریکا، در نظم جدید جهانی آمریکا منزوی خواهد بود، بر خلافی آنی که ده، بیست سال پیش بوش پدر گفت امروز تنها قدرت مسلط دنیا آمریکاست. 🔺خط اساسی دوم: انتقال قدرت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و حتی علمی از غرب به آسیا؛ آسیا خواهد شد مرکز دانش، مرکز اقتصاد، مرکز قدرت سیاسی، مرکز قدرت نظامی. 🔺خط اساسی سوم: فکر مقاومت و جبهه‌ مقاومت گسترش خواهد یافت که مبتکرش جمهوری اسلامی است. فکر مقاومتِ در مقابل زورگویی. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
هدایت شده از المرسلات
♨️نباید از رحمت خدا مأیوس شد/ گدا مجانی طلب است 🔸بارى؛ العياذ باللّه اگر هفتاد پيغمبر را هم كشته باشد، نبايد مأيوس بشود و ترك توبه نمايد كه يأس و ترك توبه هلاك قطعى و سبب زيادتى عقوبت است؛ و ليكن در توبه، احتمال نجات كلّى و در همين عقاب يأس و ترك توبه خلاص قطعى موجود است. 🔸وانگهى، جواب ديگر محكم شافى براى اين وسوسه خبيث اين است كه تو، به من مى‏گويى كه تو، توبه صحيح نمى‏توانى به‏جا بياورى! بلى، مرا اگر عنايت اللّه دستگيرى ننمايد، توبه صحيح كه سهل است توبه ناقص هم نمى‏ توانم؛ و ليكن عنايت او- جلّ جلاله- اگر برسد به هر درجه و مقام عالى كه به خيال نگنجد ممكن است كه برسم، اگر بگويد از كجا كه عنايت او به تو خواهد رسيد؟ بگو: از كجا [معلوم‏] كه نخواهد رسيد! 🔸اگر بگويد عنايت او هم اهليّت مى ‏خواهد، بگو: اهليّت را بزرگان از كجا آورده‏اند؟ نه اين است كه او داده، من هم از او مى‏ گيرم؛ اگر بگويد: آخر تو چه قابليّت كرم او را دارى در قبال چه عملت اين تمنّا را مى‏كنى؟ نمى ‏بينى [اين قابليّت را] به هركس نمى‏ دهند؟! جوابش بگو: به گدايى مى‏ خواهم، گدا مجّانى طلب است! اگر بگويد: به گدايان هم همه چيز را نمى‏دهند، بگو: لعلّ جدّ در گدايى ندارند؟ و اگر بگويد: تو نافرمانى كرده ‏اى، حكم سلطنت خداوند جليل ردّ تو است؛ بگو: در حكم سلطنت و قهاريّت واجب نيست كه هر نافرمانى را غضب نمايد و ردّش كند؛ اگر بگويد كه قهاريّت خدا پس كجا ظاهر خواهد شد؟ بگو: به امثال تو كه معانده با خداوند جليل نموده و بر ضدّ دعوت او، بندگانش را از درگاه او منع و مأيوس نمايد؛ و اگر بگويد كه استحقاق عقاب تو كه قطعى است و وعده عذاب معاصى قطعى است؛ امّا اجابت و عطاى گدايى تو، محتمل است؛ بگو: تو اشتباه دارى و غفلت از وعده اجابت و قبول او دارى، بلكه اگر سلطان خلاف وعيد خود را نمايد قبيح نيست، ولى خلاف وعده را كسى بر خداوند احتمال نمى‏ دهد؛ 🔸و اگر بگويد: آخر روى تو از گناه، سياه و حال تو تباه است به چه روى به آستان قدس او مى‏ روى؟ بگو: اگر روى من سياه است به‏وسيله انوار وجوه مشرقات اوليا او مى‏ روم! اگر بگويد: تو قابليّت توسّل به آنها را هم ندارى؛ بگو: به ايشان هم به توسط دوستان ايشان، توسّل مى‏ نمايم! 🔸خلاصه؛ الحذر، الحذر! كه گول او را بخورى و از رحمت واسعه خداوند مأيوس بشوى؛ [همچنين‏] در جواب او بگو: اگر هزار مرتبه از اين در برانندم، باز برنمى‏گردم! و حال آنكه اين در، درى است كه تا به حال شنيده نشده كه كسى به اميد رحمت و نوال آن در، به روش اهل مسألت‏ و ضراعت و گدايى آنجا برود و مأيوس شود! چنان ‏كه فرعون كذايى يك شب گدايى نمود، مأيوس نگرديد؛ توى [شيطان‏] خبيث را اجابت نمود. خلاصه؛ «برانى‏ ام گر از اين در، بيايم از در ديگر!» 🔸از حديث نبوى صلّى اللّه عليه و آله نقل شده است: اگر كسى هفتاد پيغمبر را كشته باشد و توبه كند، توبه او قبول است! توبه وحشى- قاتل حضرت حمزه سيّد الشهداء عليه السّلام- را با اينكه آن همه به قلب مبارك حضرت- قلب اللّه الواعية صلّى اللّه عليه و آله- وارد آورد، قبول كردند! آيا نشنيده‏اى به [موسى‏] كليم خود چه فرمود؟ فرمود: از همه كس مى‏ گذرم الّا قاتل حسين عليه السّلام. 📚 ص85 @almorsalaat
هدایت شده از harizavi_ir
🔴 علامه طباطبایی به چه اشعاری علاقه‌مند بود؟ مرحوم علامه طباطبایی(ره)، یکی از اشعار سعدی را بسیار دوست می‌داشت و پیوسته آن را زمزمه می‌کرد.: ره عقل جز پیچ در پیچ نیست برِ عارفان جز خدا هیچ نیست توان گفتن این با حقایق‌شناس ولی خرده گیرند اهل قیاس که پس آسمان و زمین چیستند؟ بنی آدم و دیو و دد کیستند؟ پسندیده پرسیدی ای هوشمند جوابت بگویم درایت پسند که خورشید و دریا و کوه و فلک پری و آدمی زاد و دیو و مَلَک همه هرچه هستند از آن کمترند که با هستیش نام هستی برند عظیم است پیش تو دریا به موج بلندست خورشید تابان به اوج ولی اهل صورت کجا پی برند که ارباب معنی به ملکی درند که گر آفتاب است یک ذره نیست وگر هفت دریاست یک قطره نیست چو سلطان عزت علم بر کشد جهان سر به جیب عدم درکشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این سفر با بقیه‌ی سفرهای زندگیت فرق داره اینجا قراره به جاهای تاریک و ترسناک سرک بکشیم آماده‌ای؟! ◽️ @hisstori_ir
🔴⚡️پخش قسمت پنجم از مستند غیر رسمی!!! 🔺روایتی از دیدار برخی فعالان جهادی و گروه‌های خدمت رسانی به مناطق محروم با رهبر معظم انقلاب 🔺جمعه 27 آبان شبکه سه ساعت 15 شبکه یک ساعت 20 🔺شنبه 28 آبان شبکه افق ساعت 21 🔺یکشنبه 29 آبان شبکه مستند ساعت 20 مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
هدایت شده از harizavi_ir
📍مفسر، حکیم و عارف عظیم الشان، مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه می‌گوید: « در ایام تحصیل که در نجف بودم، مدتی ارتباط با ایران به سختی بر قرار بود که موجب فقد زمینه مالی و کمبود وسایل اولیه رفاه می‌شد. علاوه گرمی هوا در نیمی از سال، برای ما مشکلات بیشتر فراهم می‌کرد. به همین جهت روزی خدمت استادم، آیةالله قاضی، رسیدم و قصه دل با او گفتم، ایشان نصایحی فرمودند. آن‌گاه که از خدمت استاد مراجعت کردم، گویی آن چنان سبک‌بارم که در زندگی هیچ‌گونه ملالی ندارم و مضمون پند ایشان را به صورت شعری در آوردم:» دوش که غم پرده ما می‌درید خار غم اندر دل ما می‌خلید در بر استاد خرد پیشه‌ام طرح نمودم غم و اندیشه‌ام کاو به کف آیینه تدبیر داشت بخت جوان و خرد پیر داشت پیر خرد پیشه و نورانی‌ام برد ز دل زنگ پریشانی‌ام گفت که « در زندگی آزاد باش! هان! گذران است جهان, شاد باش! رو به خودت نسبت هستی مده! دل به چنین مستی و هستی مده! زانچه نداری ز چه افسرده‌ای وز غم و اندوه دل آزرده‌ای؟! گر ببرد ور بدهد دست دوست ور ببرد ور بنهد مُلک اوست ور بکِشی یا بکُشی دیو غم کج نشود دست قضا را قلم آن چه خدا خواست همان می‌شود وانچه دلت خواست نه آن می‌شود» 📰 یادبود ۲۴ آبان سال‌روز رحلت علامه طباطبایی (ره)
29.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🔹چالش دوم و سوم اسلام با فلسفه غرب 🔰استاد @albayann
28.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🔹چالش اول اسلام با فلسفه غرب 🔰استاد @albayann
هدایت شده از harizavi_ir
هدایت شده از بر پا
احمدنادری گفته جناب قالیباف در پی رفع فیلترینگ اینستا و واتساپ است. راست باشد این خبر یا دروغ من مطمئنم یک جریان جدی و قوی بین مدیران کشور در پی این است که فضای مجازی را دوباره به همان وضعیت قبل از اغتشاشات و جنایتهای اخیر برگردانند. 🔺فضای مجازی یک ابزار نیست، یک تفنن نیست، یک فوق برنامه نیست. فضای مجازی یک محیط زندگی است. اگر هم کسب و کار درش هست، مقتضای این محیط زندگی است. محیط زندگی یعنی جایی که یک جامعه درش روابط اجتماعی شکل میدهد. ذهنیتش ساخته میشود. فرهنگش ، اقتصادش شکل میگیرد و بروز پیدا میکند. محیط زندگی یعنی جایی که فرزندانمان درش تربیت میشوند. رشد میکنند. بزرگ میشوند. محیط زندگی یعنی جایی که درش ذهنیتهایمان شکل میگیرد، اراده هایمان جهت میگیرد. تمایلاتمان بروز پیدا میکند. فضای مجازی به حضرت عباس ع یک فضای حقیقی است. یک زیست بوم جدید است. 🔺آنانکه دم از رفع فیلترینگ میزنند، آنانکه عزم جدی حاکمیت را پای سامان دادن به حکمرانی در این صحنه نمیآورند، آنانکه این صحنه را ول و رها میپسندند، آنانکه طرح صیانت نویسی را هو میکنند، به هر بهانه ای کنار میگذارند، از سر باز میکنند، گردن دیگری میاندازند، بی خیالش میشوند، توجه بفرمایند 🔺اگر حاکمیت الهی بالای سر این محیط زندگی قرار نگیرد، اگر حاکمیت طاغوت بر این فضا را به رسمیت بشناسیم، سنت «یخرجونهم من النور الی الظلمات» شوخی بردار نیست انجام میشود. سپردن جامعه به ولایت طاغوت نتیجه اش قتل است و جرم است و دروغ است و زامبی شدن است و پامال شدن داراییهای امت. 🔺کسب و کار زیر سایه طاغوت اگر ارزشمند بود، انقلاب نمیکردیم، کسب و کاری که لازمه اش تثبیت ولایت طاغوت باشد، به باد دادن کل کسب و کار ها است. بی عدالتی را در جان مردم تثبیت میکند. دروغ را سکه رایج میکند. شما را به خدا باز کنید چشمانتان را. ببینید ضرر اقتصادی کشور را که امروز از همه جهت به کشور وارد میشود. 🔺این تصمیم شما ضد آزادی ما است. تثبیت ارباب بودن حکمران غربی است. او سبک تصمیم گیری مردم را رصد میکند و ان را جهت میدهد. او میداند با الگوریتمهای خود چه نکته ای را به چشم بیاورد چه نکته ای را کنار بزند. او میداند چگونه با اطلاعات فراوانی که از این فضا در دست دارد نظام محاسبات من و شما را دستکاری کند. والله قسم اگر همه اینستا پر از عکس سردار شهید هم بود، و عکسهای او را علنا و با دهن کجی سانسور هم نمیکردند، باز سپردن حاکمیت به دست این جماعت خروجی اش سربرآوردن تکفیر ایرانی و کسانی که به تعبیر رهبری«بچه های ما نیستند» از همین جامعه نورانی ایرانی میشد. 🔺ببینید این جماعت جوان و نوجوان بی دفاع ما را که در این محیط رشد کردند، حالا سیلی به صورت پدرانشان میزنند و چادر از سر مادرانشان میکشند. غیرت که دارید حتما شما را به خدا کمی هم عقلانیت به جای انفعال و مصلحت بازی بنشانید. 🔺نمیشود ما دنبال جهاد تبیین و امید بخشی باشیم و شما بستر ایجاد فتنه و دروغ و ترویج ناامیدی را شکل دهید. به خدا قسم تجزیه ایران اول در ذهن و اراده مردم شکل میگیرد بعد در خاک و مرز روی زمین. جلوی تجزیه کشور را در این محیط زندگی اجتماعی بگیرید. دشمن را هر جا حاکم کنید تجزیه ایران در ان نقطه قطعی است. فساد قطعی است. قتل و جنایت قطعی است. 🔺بله خون ها ریخت که یک وجب از خاکمان را ندهیم. اما خاک به خودی خود موضوعیت نداشت، خاک برای ما معنا داشت، استقلال و هویت ایران مهم بود، اراده جامعه ایران مهم بود، سپردن محیط زندگی «حقیقی» مردم به دشمن، دادن استقلال کشور است دادن خاک است، عبور از روی خون شهدا است. میفهمید؟ 🔺نکنید، عقب نشینی شما در این سالها در حوزه فرهنگ خون رهبر را به جوش آورده خواب از چشمانش ربوده و فریاد این عمار و اتش به اختیارش را بلند کرده، نکنید. با عقب نشینی تان جان و مال و ناموس مردم را به بیگانه نسپرید. فیلترینگ و مسدود کردن محیط حکمرانی دشمن لازم است اما کافی نیست. بنشینید در سطح بالای حاکمیت تصمیم بگیرید، به جای اختلاف و سنگ اندازی خاله زنکی و بچه بازیهای جناحی، شما را به خدا کشور را بسازید. زیر بنای اصلی ساختن کشور حل و فصل ماجرای حکمرانی و امامت امت است. از ما گفتن. @ali_mahdiyan
🔆 واکنش اساتید و طلاب جهادی مدرسه علمیه معصومیه قم 🇮🇷 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔸 خبرنگار با حرارت از پسر شهیدش می گوید. طوری که انگار می خواهد داغ‌ دیده ای را آرام کند. بعد میکروفون را جلوی پدر می گیرد. پیرمرد آرام است. ته لبخندی به لب دارد و همانطور آرام و محکم میگوید: "پسر من از آنهایی که ۳۰ سال پیش کنارم افتادند و شدند که بهتر نبود..." 🔸 به زینب می ماند و می داند را. شاید آن لحظه که جسم چاقو چاقو خورده و غسل داده پسرش را جلوی قدمش گذاشتند و او آرام نگاه می کرد، زینب را در ذهنش مجسم کرده. زینب را با تلخ لبخندی در مقابل دشمنش. 🔸 پیرمرد شبیه کسی است که هزار بار آن فیلم را دیده. هزار بار جسم عریان پسرش را روی آسفالت گرم خیابان نگاه کرده و در دلش روضه قتلگاه شعله کشیده. اما در دلش گذشته که مگر زینب مقابل چشم یزید گریه کرد؟! بعد پیش خودش گفته داغ یک آه را بر دل می گذارم. پیرمرد حتی سیاه هم به تن نکرده... ✍ نویسنده: 🌐 @talabenegasht 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از harizavi_ir
🔻نُه اشکال در بیانیۀ حجت‌الاسلام محقق‌داماد‌ 🖋 مهدی جمشیدی در روز گذشته، مطلب مختصری از حجت‌الاسلام محقق‌داماد‌ دربارۀ درگذشت خانم مهسا امینی منتشر شد. من در این مجال، فقط دو بند از نوشتۀ ایشان را نقد می‌کنم تا بر مخاطب، ضریب اتقان و استحکام منطق ایشان آشکار شود؛ چنان‌که فقط بر همین دو بند، نُه اشکال مطرح کردم. باقی بماند برای وقتی دیگر. ۱. ایشان نوشته‌ است: «مظهر کامل معروف، تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه است و نه دخالت در حریم خصوصی شهروندان و منحرف‌ساختن افکار عمومی از وظایف اصلی آنان.» اوّلاً، این‌که امری «مظهر کامل» باشد به معنی «ترکِ مظاهرِ ناقص» نیست، بلکه تنها بر ترجیح و فضیلت آن دلالت دارد و لازمۀ این نیز، طرّاحی یک «ترکیب ضریب‌بندی‌شده» نسبت به معروف‌ها و منکرهاست. رویکرد «وزن‌دهی» از تفکّر یکپارچه‌انگاریِ نظام اجتماعی برمی‌خیزد و رویکرد «وانهادن» از تفکّر بخشی‌نگری و جزء‌اندیشی. «درهم‌تنیدگیِ تکوینی» و «تداخلِ حداکثریِ» خُرده‌نظام‌های اجتماعی، رهیافتی فراتر از وزن‌دهی را برنمی‌تابد، و ترک و تعطیل یکی به نفع دیگری، تداوم بی‌تعادلی را در پی دارد. ثانیاً، روشن است که «تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه»، وظیفۀ «نیروی انتظامی» نیست! ثالثاً، مگر این باب، «مسدود» و «متروک» است که ایشان به آن دعوت کرده است؟! روزانه ده‌ها مصاحبه و یادداشت در فضای مجازی منتشر می‌شود که سرشار از نقادیِ «صدر تا ذیل قدرت» است؛ چنان‌که دامنۀ این نقادی‌ها، حتّی شخص «رهبر انقلاب» را نیز دربرمی‌گیرد. همین نوشتۀ کوتاه ایشان، متضمّنِ «نقد نسبت به حاکمیّت» است؛ آن هم نقدهایی بنیادین و اغلب ناصواب. رابعاً، ایشان مخاطب را به معروفی می‌خواند که خود، «تارک» آن است؛ چنان‌که در طول هشت‌سال حاکمیّت دولت تکنوکرات‌ها، با وجود آن همه مشقّت و مصیبت که بر مردم رفت، ایشان «سکوت» اختیار کرد و به دلیل همسوییِ سیاسی با سیاست‌مدارانِ مستقر در قدرت، «مماشات» را بر «مطالبه» ترجیح داد. مردم، این «دوگانگی‌ها» و «تناقض‌ها» را در منطق عملیِ ایشان می‌یابند و برنمی‌تابند. خامساً، کدام کتاب فقهی یا حقوقی، «جامعه» را «حریم خصوصیِ شهروندان» معرفی کرده است؟! آیا پلیس امنیّت اخلاقی، به «خانه‌های مردم» می‌رود و بی‌حجابان را شکار می‌کند؟! اگر «جامعه» نیز جزو «حریم خصوصی» است، پس «حریم عمومی» کجاست؟! سادساً، نظام جمهوری اسلامی را متهم کرده‌اید که در پی «منحرف‌ساختن افکار عمومی از وظایف اصلی‌اش» است. وظایف اصلیِ دولت اسلامی چه هستند؟ اگر اقتصاد است که باید گفت رهبر انقلاب بیش از ده سال است که بر اقتصاد تکیه کرده‌اند و در سیاست‌های کلّی برنامۀ هفتم نیز - که چندی پیش منتشر شد - نقطۀ اصلی را «پیشرفت اقتصادیِ مبتنی بر عدالت» معرفی کردند. در طول سی سال زعامت آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان حتّی یک سخنرانی یا بیانیۀ اختصاصی دربارۀ حجاب نداشته‌اند، امّا در مقابل، ده‌ها دغدغۀ مبسوط و مؤکّد دربارۀ «اقتصاد» و «فساد» و «تبعیض» و «عدالت» و «فقر» ارائه کرده‌اند. چرا به عرضۀ کج‌روایت از کارنامۀ نظام جمهوری اسلامی تمایل دارید؟! ۲. ایشان نوشته‌ است: «در جامعه‌ای که فساد و سوء‌استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا، هر روز خبرش حتّی از رسانۀ ملی به گوش می‌رسد و ارقامش حیرت‌آور است، به‌یقین، نهی‌ازمنکر، معنای دیگری می‌یابد و موارد اهمی خواهد یافت و ترجیح اهم بر مهم، روش خردمندان است.» اوّلاً، این فسادها چه ریشه‌ای دارند؟ آیا حاصل پیوند ثروت و قدرت در «دولت سازندگی» نیستند؟ و آیا «فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» از سوی رهبر انقلاب در میانۀ حاکمیّت «دولت اصلاحات» صادر نشد و این دولت در مقام اجرا، تعلّل نورزید؟ و آیا این حجم از مفاسد در «دولت اعتدال‌گرا» که جریان شما آن را نماینده و جایگزین خویش معرفی کرد، شکل نگرفت؟ چشم بر معاصی آن دولتِ فسادخیز فروبستید و امروز برای اجرانشدن قانون حجاب و عفاف، فسادهای برآمده از عملکرد دیروزِ دولتِ مؤیّدِ خویش را بهانه می‌کنید؟! توقع دارید که مردم، این منطق سست را از شما بپذیرند؟ ثانیاً، قاعدۀ «ترجیح اهم بر مهم»، همیشه بر «وانهادن و ترک مهم» دلالت ندارد، بلکه در بسیاری از مواقع به این معنی است که باید توان و بضاعت را به‌گونه‌ای «توزیع» کرد که «سهم اصلی»، نصیب اهم شود. ثالثاً، آیا امروز، این‌گونه نیست؟! خبرهای متعدّدی که دربارۀ فساد و سوء‌استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا می‌شنوید، خبرهای «برخوردهای گسترده» با این امور نیستند؟! و اگر چنین است، این امر نشانۀ «اهتمام» و «جدّیّتِ» نظام نیست؟! به‌راستی، امروز مسألۀ اصلیِ نظام جمهوری اسلامی، حجاب است یا «روایت‌سازی‌های وارونۀ» جریانِ سیاسیِ شما، چنین تصویری را ساخته‌وپرداخته کرده‌اند؟! آنچه را که خود بافته‌اید نقد می‌کنید؟! چرا هراس دارید که با «واقعیّت» روبرو شوید؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از harizavi_ir
هدایت شده از بر پا
اسلام زیبای قطری 🔺زمانی یکی از دوستانم میگفت من در سفرم به ترکیه، حجاب زیبای پذیرفته شده توسط بسیاری از دختران را دیدم، نمازهای جماعت منظم و فوق العاده ای را هم. این وضعیت دینی بهتری نیست تا آنچه در ایران محقق میشود؟ 🔺این روزها بروزات اسلامی و دینی در قطر در حین جام جهانی مرا به یاد همان سخن دوستم انداخت. تبلیغ قرآن، تبلیغ نماز، تبلیغ حجاب، تقابل با نمادهای فرهنگی و تمدنی غرب مثل هم جنس گرایی. دیگر چه میخواهیم؟ اسلامی بهتر از این سراغ داریم؟ آنهم این میزان توسعه و رشد اقتصادی و ثروت که در این کشورها میبینیم. از این سادگی خنده ام میگیرد. چرا؟ 🔺قطر، بزرگترین حامی بخش غربگرای جریان اخوان المسلمین است. جریان وسطیین یا میانه روها یا همان که در ایران به عنوان جریان اعتدال میشناسیم. شاخصه مهم آنها اولویت «مصلحت» بر «هویت» است. سبک ترکیه ای آن همین حزب عدالت و توسعه اردوغان است. مدل مصری آن نیز مرسی شکست خورده بود. 🔺قرضاوی از مهمترین رهبران فکری این جریان که برای پیشبرد اندیشه خود سبک دعوت(یعنی عقیده خالی از قدرت) را جانشین تشکیلات(یعنی قدرت ناشی از ایمان) در کار اخوان کرده بود و خود نیز از عربستان سعودی تا کشورهای غربی با همه حاضر بود همراه شود و اعتماد کند تا کار خود را پیش ببرد. 🔺تقابل این جریان با اراده غرب جدی نیست. البته هویت ایمانی و اسلامی را هم حاضر نیست کنار بگذارد یا به نحو رسمی در خدمت دشمن قرار دهد. اگر چه عملا کارش به اینجا میکشد. شکل ایرانی اش را در مرحوم هاشمی و جناب روحانی و امثالهم میتوان دید. 🔺این مدل اسلام وسطی به قول خودشان یا میانه رو، با ظواهر دینی، خلاهای ذاتی خود را میپوشانند. خلا ذاتی ناشی از زیر پا گذاشتن عزت و استقلالش به دلیل مصلحت. خلا نشتر زدن گاه و بیگاه به هویتش به پای منفعت. 🔺غرب برای عبور از اسلام گرایان هویتی و استقلال طلب، به این جریان بیشتر توجه میکند. برای به محاق بردن آن سبک از اسلام گرایی عزت محور، این مدل اسلام گرایی منفعت محور برایش ارزشمند تر است. چون به محض آنکه اراده کند میتواند سر این جریان را به زیر آب کند یا مجبورش کند به تبعیت محض. اینکه امروز بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه در قطر است و روابط جدی پشت پرده و گه گاه روی پرده حاکمان قطر با دستگاه امنیت اسراییل وجود دارد، همه نشانه است. این که برای حل اختلافات این کشور با عربستان و متحدانش، آمریکا پا در میانی میکند نیز یک نشانه دیگری است. 🔺به آن دوستم گفتم کلا بی خیال قدرت مستقل شو، با کل اسلامت کسی مشکلی ندارد. هر چقدر از این استقلال و آزادی مقابل قدرتهای دنیا کوتاه بیایی و عزت را و هویت را نفله کنی، دشمن مجال بیشتری به تو خواهد داد تا ظواهر را پیاده کنی. نفت بفروش و توسعه پیدا کن، زد و بند کن و رشد کن. اما به یک لحظه اراده غرب فروخواهی پاشید. اسلام بادکنکی و حبابی که به محض آنکه بخواهد باج ندهد و بر یکی از اصول بایستد، نفله اش میکنند. @ali_mahdiyan
🔴⚡️معجزۀ مظلومیت! 🔺۱. داستان مبارزه موسی ع و فرعونیان، داستانی پربسامد در کتاب هدایت ماست. شاید سرّ این همه تکرار وجود خطرات مشابه در مسیر هدایت بشر باشد ازاین‌رو می‌توان برای اکنون و زمانۀ حاضر هم از این ماجرا درس‌ها گرفت. در مطالعه مواجهات حضرت موسی ع و فرعون به‌وضوح متوجه می‌شویم که فرعون خدای جنگ روانی است و با نکرائی خاص (نکراء مفهومی است که حضرت امیر ع برای توصیف تدابیر شیطانی معاویه استفاده می‌فرمایند و از کاربست کلمه عقل درباره آن پرهیز می‌‌کنند) پی‌درپی درصدد مقابله با احتجاجات موسی و هارون علیهما السلام است. اکنون درصدد نشان دادن این وجه از تلاش‌های فرعونیان نیستیم. 🔺۲. سه صحنه پیاپی را مرور کنیم: ⚡️صحنۀ اول: موسی ع معجزات را به میدان می‌آورد. این معجزات آن‌چنان واضح و دهشتناک است، فرعون را نگران می‌کند که مبادا اطرافیان درباری به‌سوی موسی ع متمایل شوند؛ به ایشان خطاب می‌کند: إِنَّ هَذَا لَساحِرٌ عَلِيمٌ/ يُرِيدُ أَن يُخْرِجَكُم مِّنْ أَرْضِكُم بِسِحْرِهِۦ فَمَا ذَا تَأْمُرُونَ/(شعراء: ۳۴ و۳۵)؛ او با ستودن موسی ع و همزمان انتساب او به سحر و به بازی گرفتن مشورت ایشان هم درصدد یافتن راه‌حل است و هم شکستن رعب و اعجابی که در جان‌های درباریان نشسته است. راه‌حل ظاهراً پاسخ می‌دهد: پس از مشاجرات و پچ‌وچچ می‌گویند فعلاً مهلتی بگیر و بعد برو سراغ هر ساحری توانمندی در اقصی نقاط کشور و آن‌ها را به نزد خود بخوان.... ⚡️صحنۀ دوم: مقابله بزرگ ساحران فرعونی با موسای یکه و تنها آغاز می‌شود. اما موسی ع به اعجاز الهی بر ساحران غلبه می‌کند و ساحران که حقانیت موسی را دریافته‌اند به سجده می‌افتند و می‌گویند به رب العالمین ایمان آوردیم. فرعون که صحنه نبرد را اکنون دوبار باخته است؛ هم در میدان نبردی که خود پیشنهاد داده و در حضور مردم مغلوب شده است و هم نیروی انسانی که نوک پیکان مقابله‌اش بودند، عصبانی در موضعی خدایی قرار گرفت و ایشان را توبیخ(!) می‌کند که چرا بدون اجازۀ او ایمان آورده‌اند؟ بلکه تهدید می‌کند که دست‌ و پای شما را به صورت معکوس قطع خواهم کرد و بر تنه درختان خرما خواهم آویخت. ⚡️صحنۀ سوم: (به گزارش روایات و به استناد برخی قرائن قرآنی) تازه مؤمنان(یا دست‌کم برخی از ایشان) با دست و پای قطع‌شده بر تنه درختان مصلوب می‌گردند. 🔺۳. یک پرسش جدی: چرا خدای موسی ع که آن همه اعجاز در دست و بازوی موسی ع قرار داده است؛ همان اعجازهایی که باعث می‌شود فرعون جرأت مقابله با موسی ع را نداشته باشد، اینک به کمک ساحرانی که حال مؤمنانی پاکباز شده‌‌اند، نمی‌آید و آن‌ها را در دستان فرعونیان رها می‌سازد؟ 🔺به‌زعم نگارنده، خدای متعال در این صحنه‌ها دوبار معجزه نموده است؛ یک‌بار معجزه‌ای است که به عصای موسی ع به‌ظهور رسانده است و بار دیگر معجزه‌ای است که با این مؤمنان پاکباز بر سر دار و دست و پای قطع‌شده‌شان به میدان آورده است. درواقع فرعون در این صحنه سه بار شکست می‌خورد نه دو بار. یک بار وقتی است که عصای موسی ع سحر سحره را باطل می‌کند، دفعه دوم وقتی است که خود ساحران فرعونی به خداوند ایمان می‌آورند و دفعه سوم و از همه مهم‌تر وقتی است که با بریده شدن دست و پای خویش بر صدق ایمان و باورمندی به عالم آخرت و محدودیت عالم دنیا را برای همیشه تاریخ فریاد می‌زنند. این مؤمنان با مظلومیت خویش چیزی را آشکار کردند که حتی عصای موسی به این وضوح قادر به نمایاندن آن نشده بود. آری این «معجزۀ مظلومیت» ایشان بود که صدقشان و باورشان را آشکار کرد؛ اگر معجزه‌ای موسوی ایشان را از دست فرعون نجات می‌داد، هرگز معجزۀ مظلومیت محقق نمی‌شد. و البته ایشان به خواست خود آماده تجلی این معجزه شده بودند؛ همان‌وقت که درقبال تهدید فرعون پاسخ دادند: مهم نیست، ما به‌سوی پروردگارمان بازمی‌گردیم.(الشعراء: ۵۰) یا به تعبیری دیگر گفتند: هرچه خواهی بکن، نهایت کار تو در همین دنیا خواهد بود(طه: ۷۲) و هیچ دسترسی به آخرت نداری.... و البته خدای متعال با الدرجات العُلی از ایشان استقبال نمود. 🔺۴. اغتشاشات اخیر ابعاد فراوان دارد اما جنگ روانی و شناختی و ترکیبی آن برجسته بود. باطل السحر این جنگ همه‌جانبه ازجمله معجزۀ مظلومیت بود. شهدایی که معصومانه و مظلومانه با بربریت و سبعیت تمام به شهادت رسیدند؛ از شهید آرمان علی‌وردی که حاضر نشد کمترین انفعالی نسبت به ارزش‌هایش نشان دهد، تا شهید سیدروح‌الله عجمیان که برای دفاع از مقام زنان عفیفه خود را قربانی نمود، تا شهید حمید پورنوروز و شهید حمزه علینژاد و شهید دانیال رضازاده و شهید حسین زینال‌زاده و ... که هریک وجوهی از اعجاز مظلومیت را در آستین داشتند. درجات بلندمرتبه الهی، گوارای وجود این اعجازگران قرن باد. ✍ عباس حیدری پور؛ دانش‌آموخته حوزه علمیه قم مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️«خیلی‌ها» مخالف بودند! 🔺آن روزی که امام، این الزام را که زن‌ها در محیط اجتماعی باید «حجاب» داشته باشند مطرح کردند، «خیلی‌ها» مخالف بودند؛ حتّی افراد نزدیک به خود امام. یکی از نزدیکان امام آن روز آمد پیش من و ‌گفت این چه حرفی است که امام دارند می‌زنند؟ و شماها بروید به امام بگویید منصرف بشوند. البتّه عقیدۀ ‌خود ما هم عقیدۀ امام بود. به‌هرحال، «خیلی‌ها» مخالف بودند، امّا نظر امام این بود و «به‌طور قاطع»، مسئلۀ حجاب را مطرح کردند که حرف درستی هم بود. (بیانات رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی، ۱۴۰۰/۳/۱۴) 🔺🔻🔺🔻🔺 🔺گویا امروز باید "بدیهیّات انقلاب" را برای برخی از نیروهای خودی که گاه، مؤثّر و تصمیم‌ساز نیز هستند، تکرار کنیم، شاید متنبّه شوند و از "استدلال‌های شبه‌لیبرالی" عبور کنند. دوستان می‌خواهند بر سر "احکام شرع"، معامله کنند و نام این اقدام خویش را نیز "مصلحت" و "حفظ نظام" و "جذب حداکثری" و "مدارای اجتماعی" بگذارند. دوستانِ عمل‌زده و بیگانه با تفکّر اصیلِ اسلامی و انقلابی، سخت محتاج بازخوانیِ خطّ انقلاب هستند؛ چراکه در حال چرخش‌های نظریِ خطرناکی هستند که به بیراهه می‌انجامد. سیاست‌ورزیِ انقلابی، اقتضائی و موقعیّت‌زده نیست و در چهارچوب تفکّر امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، نباید از "حقایق قدسی" عقب نشست و فساد را به "رسمیّت" شناخت. حرف‌های گزندۀ فراوانی در سینه حبس کردیم تا مبادا گفتن، آتش اغتشاش را شعله‌ور سازد. اگر عنان در اختیار اینان باشد، چندی نخواهد گذشت که از "نظامِ انقلابی"، فقط پوسته‌ای از "نظام" باقی خواهد ماند و "ارزش‌ها"یش یکی پس از دیگری، از دست خواهند رفت. و مگر "استحاله"، چیزی جز تهی‌سازیِ انقلاب از ارزش‌هایش است؟! دیروز به دست نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا، و امروز نیز به دست برخی از نیروهای محافظه‌کار و گرفتار بلای تعارض منافع. ✍ مهدی جمشیدی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️، بخشی از بهانه دشمن است، اگر فقط به مسئله حجاب پرداختید، در این باختید! 🔺دوقطبی هایی را به جامعه تحمیل می‌کنند که حجاب یا اجباری باشد یا اختیاری، حالت دیگری را فرض نمی‌کنند. 🔺حجت‌الاسلام قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔻دعوت به مناظره 🖊 مهدی جمشیدی ۱- من به دلایلی که در بندهای پیش رو می‌آیند، هیچ تمایلی به مطالعه و نقد نوشته‌های آقای محسن حسام‌مظاهری ندارم، اما متن اخیر ایشان که مشتمل بر «تحریف آشکار» و «تخریب موذیانه» نسبت به منطق حکمرانیِ آیت‌الله خامنه‌ای بود، مرا به موضع‌گیری قاطع و صریح واداشت. گویا او نیز دریافته است که می‌توان با «روایت‌پردازیِ دروغین» به جان نظام افتاد و موریانه‌وار، چهارچوب‌های هویّتی و سرمایۀ اجتماعی‌اش را جَوید. براین‌اساس، ایشان را به «مناظرۀ عمومی و زنده» دربارۀ آنچه که نوشته است دعوت می‌کنم. نباید نوشت و گریخت، بلکه باید نشست و پاسخ گفت. ۲- نمی‌دانم «تکرارِ ملالت‌بارِ یک تک‌ایده» را باید چه نام نهاد. وی آن‌قدر سخن ابتدایی‌اش را «تکرار» کرده است که نخوانده می‌توان حدس زد که چه نوشته است. این‌همه اصرار بر تکرار و بازگفتن، مایۀ شگفتی‌ست. ما با «تداومِ بی‌حاصلِ یک فکرِ بی‌کشش و نحیف» روبرو هستیم. او زیر «آوارِ کلیشه» مانده است و رهایی ندارد. نوشته‌هایش کمترین نشانی از «طراوت» و «تازگی» و «نشاط» و «پویایی» ندارند و از یک نقطه، فراتر نمی‌روند. او همه‌چیز را از «یک دریچه» می‌بیند و تفسیر می‌کند. ۳- از سوی دیگر، داشته‌اش همین است و بس. همین «تک‌ایده»، شده است «خودِ او» و ازاین‌رو، انکارش هم نفیِ خودش است. در واقع، این اصرار برای او، حیثیّتی شده است و دفاع او از آن، «هویّتی» است نه «حقیقتی». او ناشیانه به‌جای این‌که دست‌کم به بهانۀ تغییر قلمرو مطالعاتی یا تجدید مسألۀ معرفتی، این ایده را به خاک بسپارد و از آن گذر کند، خاکِ تعصّب بر باقی عمرش ریخته است. او نه «شهامتِ بازگشت» دارد و نه «زیرکیِ عبور»، بلکه «متوقف» مانده است و در پیلۀ تنگ و تاریکِ یک ایده، دست‌وپا می‌زند. ۴- اما همین تک‌ایده نیز، آفریدۀ خودش نیست، بلکه «اقتباسی» است. این ایده در «جامعه‌شناسیِ دین»، رونق داشته و شاید نخستین بار، علی شریعتی آن را به صورت تفصیلی و مقایسه‌ای به ادبیّات اجتماعی ما وارد کرده است. در دهۀ هفتاد، این ایده به دست جریانِ «روشنفکریِ سکولار» افتاد و اینان از آن برای تقابل با انقلاب و الگوی دین‌داریِ برآمده از آن بهره بردند؛ هر چند در نقطۀ مقابل علی شریعتی حرکت کردند و بر وی تاختند. او پس از دهه‌ها، تازه از راه رسیده است و همان را تکرار می‌کند تا شاید با موج‌سواری بر آن، خاکریزی برای حمله به انقلاب بسازد. پس کار او، «تکرارِ تکرار» است. وی قدرتِ «آفرینشِ فکری» ندارد و ذهنش زاینده نیست. «متوقف در گذشته» است، نه «متّکی بر گذشته». اندیشه‌اش، «گره‌یاب» نیست و هنر «مسأله‌پردازی» ندارد. ازاین‌رو، یک ایدۀ نخ‌نما و پوسیده را به میدان آورده است. ۵- تأسّف‌بارتر این‌که «پاسخ» او نیز خلّاقانه نیست، بلکه «تکراری» و حتّی «غلط» و «متناقض» است. بدون شک، او در این زمینه، صدها قدم از علی شریعتی عقب‌تر است. یکی از سخنرانی‌های علی شریعتی در پنجاه سال پیش، بر آثارِ امروز او ترجیح دارد؛ چه از جهت «عمقِ فهم» و چه از جهت «اتقان تدبیر». حتّی همین مقایسۀ محدود و موردی نیز مرا شرمنده می‌سازد؛ چراکه با نوشته‌هایی مواجهیم که عقب‌ماندگیِ معرفتیِ رسوایی را به نمایش می‌گذارند. او هرچه توانسته، مسأله را خراب کرده است؛ تا آنجا که باید گفت سهم او، «خراب‌کردن مسأله» بوده است. تصوّر کرده که می‌تواند با «دستکاری‌های کودکانه»، قدمی به پیش بردارد، درحالی‌که حتّی توان «بازتولید گذشته» را نیز نداشته است. ۶- جالب این‌که وی تاکنون از «ظاهرگرایی» می‌نالید و بر «مناسک» می‌تاخت، اما این‌بار در نوشته‌اش بر «باطن‌گرایی» شمشیر کشیده و «معنا» را ملامت کرده است. تعجب نمی‌کنم از این تناقض‌های بزرگ؛ چون آنچه که می‌نویسد «عداوت» است نه «علم». می‌خواهد بر تن انقلاب، «زخم» بنشاند نه «مرهم». ذهنش از جامِ «لجاجت» می‌نوشد و دلش با «کینه»، عقد اخوت بسته است. ازاین‌رو، هرچه که می‌نویسد «نیش» است و «حاشیه» و «طعنه» و «وارونه‌نمایی». حقیقت، حلقۀ مفقودۀ نوشته‌هایش است. نوشته‌های او، «واقعیّت‌های دینیِ جامعۀ ایران» را منعکس نمی‌کنند، بلکه از «واقعیّت‌های درونیِ او» حکایت می‌کنند؛ چنان‌که نشان می‌دهند که او چه می‌خواهد و در پی یافتن کدام دستاویز برآمده است. آنچه که در نظر او مهم است، نه یکپارچگیِ دستگاهِ معرفتی‌اش است و نه واقع‌نماییِ گفته‌هایش، بلکه فرسودن اسلامِ انقلابی و انکار فتوحاتِ فرهنگیِ انقلاب است. می‌خواهد انقلاب را ناکارآمد و شکست‌خورده معرفی کند. ما با یک نیرویِ شبه‌علمیِ کمین‌کرده مواجه هستیم که در پوشش دین‌پژوهیِ جامعه‌شناختی، کارنامۀ فرهنگیِ انقلاب را همانند کارشناسان و تحلیل‌گرانِ غرب‌نشین تحلیل می‌کند. امروز باید با این «دیگری‌های ایران‌نشین»، دست‌به‌گریبان شد و آنها را به میدانِ کارزارِ فکری افکند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
⁉️ مساله کلیدی در مواجهه با فضای مجازی 🔸 حضرت امام در شرح میفرمایند مبارزه با شیطان از «» آغاز میشود. خیال به منزله مرز است اگر آنجا جلوی شیطان ایستادیم، میتوانیم به پیروزی امیدوار باشیم و اگر آنجا شکست بخوریم در بقیه میدانها جلوگیری از شیطان سخت میشود. حالا منظور از خیال چیست؟ وقتی شیطان یک تصویر یا تصور از گناه یا اهانت به یک دوست به خاطر اشتباهش یا ... را در ذهن ما جلوه میدهد به محض خطور این تصور یا تصویر اگر جلوی آن ایستادیم و اجازه گسترش آن را ندادیم و از آن منصرف شدیم جلوی شیطان در خیال ایستاده ایم اما اگر به آن خیال پر و بال دادیم و پسندیدیم و خودمان هم اختیارا با آن تصور یا تصویر اولیه همراه شدیم آن وقت در خیال از شکست خورده‌ایم و نتیجه این شکست آن است که عمل ما تابعی از خواست شیطان خواهد بود و جلوگیری از آن خیلی سخت است. 🔸 شاید از این باب است روایاتی مثل "من اصغی الی ناطق فقد عبده فان کان الناطق عن الله فقد عبد الله و و ان کان الناطق ینطق عن لسان ابلیس فقد عبد ابلیس". بنابراین دقت روی ورودی‌های ذهنی‌مان مهم است. از کجا و چه کسی میگیریم؟ این بسیار مهم است. چون اینجا راحت‌ترین جایی است که ما میتوانیم در برابر شیطان و القائات او بایستیم و همین جا هم باید بایستیم وگرنه اگر این جا را که به منزله مرز است، شکست خوردیم ایستادن در برابر او خیلی مشکل میشود. به تعبیر روایت خود اینکه از چه کسی میگیریم و به سخن چه کسی گوش میکنیم مهم است. این روایت دقیقا روی همین نقطه استراتژیک ایستاده است که ما اجازه نداریم از هر کسی و از هر جایی بشنویم. باید «ورودی» خودمان را کنترل و مدیریت کنیم. 🔸 اما امروزه این نکته مهم دچار مشکلی جدی شده است. قبل از شکل گیری مردم اجازه انتخاب داشتند و هر انتخابی هزینه‌ای داشت مثلا برای رفتن پای منبر یک منبری باید وقت میگذاشتیم و به مسجد یا حسینیه یا مجلسی میرفتیم و هر کسی را هم انتخاب نمیکردیم برای گوش دادنمان ارزش قائل بودیم. رادیو و تلوزیون هم همیشه همراه ما نبودند اما امروزه ورودی‌ها خیلی در دسترس و همیشگی شده است و فقط کافی است گوشی‌ای که در دستمان هست را نگاه کنیم. این باعث شده است نسبت به «ورودی» خودمان حساس نباشیم و این «عدم حساسیت» غفلت بزرگی است. ما حق نداریم گوش جان و ذهن و دل خودمان را در اختیار هر کسی قرار بدهیم. اول باید مطمئن باشیم آن کس از خدا میگوید بعد به او گوش دهیم. 🔸 اجتماع ما و مردممان باید بدانند هر کسی و هر تحلیلی و هر تصویری ارزش شنیدن و دیده شدن را ندارد. این دقیقا برای «» ما لازم است. اگر میخواهیم فارغ از فضای اغوای شیطان از مسیرهایی مثل شهوت و غضب بتوانیم «درست فکر» کنیم باید «ورودی» خودمان را مراقبت کنیم. 🔸 حضور بی حساب و کتاب در فضای مجازی بخصوص برای کودکان و نوجوانان آن هم در فضاهایی مثل که سرزمین اشغالی است و دشمن در آن هرگونه که بخواهد مدیریت میکند مثل خودکشی است. اینجا اگر روی خودمان مدیریت نکنیم بعد نمیتوانیم روی عمل نوجوان و جوانمان مدیریت کنیم. حتی بقیه اقشار و مردم عادی هم دقیقا باید متوجه باشند برای حراست از «آزادی‌شان» هم که شده ضروری است رعایت کنند. این مساله با در نظر گرفتن دو مساله بسیار جدی‌تر میشود. 🔸 «» و اینکه مردم به صورت روزمره تحت تاثیر بلکه تحت بمباران اطلاعات و تحلیلها و دروغها و ... هستند و این آرام آرام «ذهنیت» ها را تخریب میکند و ذهنیتها لاجرم در اعمال ظاهر میشوند. 🔸 «دشمنی» دشمن که با بازی‌های رسانه‌ای او مغفول واقع میشود. این واقعیت که دشمن صلاح مردم ایران را نمیخواهد و به دنبال اسارت آنها است با کارهای حرفه ای رسانه ای نباید کمرنگ شود. هر چقدر حساسیت مردم نسبت به دشمنی و جنایات دشمن بالاتر برود تاثیر رسانه‌ای او بر مردم هم کمتر میشود. 🔸 این نکته اولین جایی است که باید در تعامل مردم عزیزمان با فضای مجازی اصلاح شود. درکنار مطالبه از مدیران و مسوولان کشور برای راه اندازی هر چه سریعتر شبکه ملی اطلاعات و پرهیز از میدان دادن به بسترهایی که کاملا در اختیار دشمن است مانند اینستاگرام و واتس‌اپ ضروری است مردم متوجه اهمیت آنچه که میبینند و میخوانند، باشند. ✍ نویسنده: 🌐 @neshanha 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f