eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اِعمال شکنجه‌های وحشیانه، برای کسب قدرت 🎙 (پژوهشگر و استاد دانشگاه): 💬 هزاران نفر در ایران، توسط منافقین ترور شدند. به‌غیر از شهدای محراب و عملیات‌های حزب جمهوری و ۸ شهریور که تعداد شهدای آنها صد نفر است، بقیه عملیات‌ها کور است و مردم عادی و بی‌پناه، ترور شدند. 💬 در خاطرات مادر یک شهید خواندم، از روزی که منافقین، بچه من را با اتو سوزاندند، دیگر لباس اتو نکردم. 💬 منافقین، زنده زنده آمپول سیاه‌نور تزریق می‌کردند و در حالی‌که فرد، هنوز نفس می‌کشید، آن را دفن می‌کردند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کدام هنر؟ ➖ تنها هنری ارزشمند است که کوبنده‌ی سرما‌یه‌داری مدرن و کمونیسم خون‌آشام باشد. 🎙 : 💬 اسلام هنر پرور، هنر دوست و هنر خواه است، نه ضدِّ هنر. فقط باید معّین کرد کدام هنر؟ پوست کنده می‌گویم با هنر سکسی مخالفیم. هنرِ تعالی‌بخشِ انسانی و انسانیت‌ساز را صادقانه تقدیر می‌کنیم. ➖ امام خمینی، در تجلیل از هنر و هنرمندانِ متعهد: 💢 تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم‌آور محرومیتها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون‌آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایی» باشد. 🔺 هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالوصفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا، لذت می‌برند. تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب، و در راس آنان امریکا و شوروی، را بیاموزد. (۳۰ شهریور ۱۳۶۷) 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ امیرالمومنین(ع) با قتل خطایی آشوبها چه می کرد؟! 📝 محسن قنبریان ۹۹/۷/۱۹ ◀️ در روایات تعبیر "الهائشات" برای فتنه ها و نا آرامی ها بکار رفته است.(۱) ➖ روایت موثقی از امام صادق(ع) درباره سیره امیرالمومنین(ع) نقل شده که فرمود:"لَیسَ فی الهائِشاتِ عَقل ولاقِصاص" ؛ یعنی: در آشوبها و ناآرامی ها دیه و قصاص نیست. امام صادق(ع) منظور حضرت را توضیح دادند که:"نا آرامی هایی که در شب و روز اتفاق افتاده و کسی زخمی شود یا کشته شود و قاتلش معلوم نباشد"(۲). براساس روایات و فتوای فقهاء اینجا دیه با بیت المال است.(۳) 🔸 وقتی طرفداران حضرت، مخالفی را کشتند! ➖ وقتی امیر(ع) مردم را برای صفین تشجیع می کرد مردی از بنی فزاره بنام "اربد" اعتراض کرد: آیا می خواهی ما را بر سر برادران شامی خویش بتازانی که آنان را بخاطر تو بکشیم؟ همانگونه که مارا بر سر برادران بصری مان[در جمل] راندی و ایشان را کشتیم؟ به خدا دیگر چنین نکنیم! مالک اشتر برخاست و گفت: مردم این کیست؟ اربد گریخت و مردم دنبالش کردند. در بازار مال فروشان گرفتند و آنقدر با مشت و لگد و پاشنۀ نیامِ شمشیر زدند که مُرد! وقتی نزد حضرت آمدند و خبر دادند حضرت پرسید: چه کسی او را کُشت؟! گفتند: تیره هَمدان به همراه گروهی دیگر از مردم. فرمود:"پرداخت خونبهای کسی که در غوغا کشته شود و قاتلش معلوم نباشد، با بیت المال است"(۴). 🔹 زنی که شاهد درگیری مسلحانه بود و از ترس مُرد: ➖زن حامله‌ای نظاره‌گر درگیری اصحاب حضرت با شورشیان جمل بود و از ترس سقط کرد. هم بچه‌اش مرد و هم خودش آنجا در آن وضع جان داد. اینجا هم حضرت دستور پرداخت دیه(بر اساس قواعد ارث) دادند.(۵) 🔸 در عهدنامه مالک اشتر: ➖ فرمود:"از اینکه به ناحق خون کسی را بریزی بپرهیز؛ زیرا هیچ چیز همچون به ناحق خونی را ریختن انتقام خدا را نزدیک نسازد و کیفرش بزرگ نباشد و سبب زوال نعمت و پایان یافتن زمان حکومت نگردد(...) اگر گرفتار قتل خطا شدی و تازیانه یا شمشیر و یا دستت در مجازات کردنِ کسی افراط کرد -زیرا ممکن است زدن یک مشت قوی و بالاتر سبب قتل شود- مبادا که کبر و نخوت حکومت تو موجب شود که حق صاحبان خون[دیه] را به آنان نپردازی"(۶). 📌 پی‌نوشت: 🔹 سه دسته کردن مصدومین و کشته‌شدگان ناآرامی های ۹۸ بی توجه به این منطق نبود. بخصوص دسته دوم که در جریان تظاهرات اعتراضی به هر نحو جان خود را از دست داده‌اند را موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده های آنان کرد. 🔺 جای شگفتی و تعجب این است که با وجود قید مبنی بر اینکه «هرچه سریعتر انجام شود»؛ با گذشت یکسال ظاهرا انجام نشده است! (+) راست گفت امیرالمومنین(ع):"آفَه الاَعمالِ عَجزُ العُمّالِ" آفت و آسیب اعمال، ناتوانی کارگزاران است.(۷) 📎 منابع: ۱.ر.ک: ملاذالاخیار ج۱۶ص۴۲۲ / روضه المتقین ج۱۰ص۴۶۴/ مرآه العقول ج۲۴ص۱۷۶ ۲.التهذیب ج۱۰ص۲۰۳/ وسائل الشیعه ج۲۹ص۱۴۶ ۳.ر.ک: ریاض المسائل ج۱۶ص۲۸۴/ جواهرالکلام ج۴۲ص۲۳۸ ۴.وقعه صفین ص۹۴و۹۵ ترجمه: پیکار صفین ص۱۳۳/ منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه ج۱۸ص۳۰و۳۱ ۵.ر.ک: الکافی ج۷ص۳۵۴ ۶. نهج البلاغه نامه ۵۲ / مضمون این فرمان باب " المقتول لایُدری مَن قتله" هم هست: الکافی ج۷ص۳۵۴ ۷.غررالحکم 🔺 @m_ghanbarian 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جا ماندن از عاشورا، حاصلِ بی‌توجهی به امتحانات روزانۀ زندگی 🎙: 💬 کسانی که دعوت حادثه‌ها و امتحان‌ها را نمی‌شنوند، توقع نداشته باشد که دعوت رسول را اجابت کند. اگر می خواهیم فریاد هل من ناصر حسین را بشنویم و دنبال برویم، لازمه‌اش این است که از خیلی چیز‌ها ساده نگذریم. مسائل بزرگ از جاهای کوچکی آغاز می‌شوند. 🔺 شاید به همین دلیل است که می‌گویند: «مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ» هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌‏کند: «یا لَلْمُسْلِمینَ» ای مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست.» 🔺 instagram.com/ali.safaeihaeri 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حوزه‌های علمیه لااقل ۱۰ مجتهد مثل «آسید عبدالله» به این مملکت بدهکارند ◀️ اگر می‌گوییم نمی‌شود به استکبار جهانی پرداخت و استکبار ایرانی را فاکتور گرفت، نمی‌شود به داخل، ایراد گرفت و مستکبرینِ بین‌المللی را سانسور کرد، نظریه نمی‌بافیم، تخیل نمی‌کنیم؛ اگر می‌گوییم مجتهد باید وسطِ این صحنه‌ی پیچیده، پیغامبری کند و راهبری، خیال‌پردازی نمی‌کنیم، خاطره می‌گوییم... 🔸 همین حدود ۱۰۰ سال پیش عالمی داشتیم که در تمامِ این سطوح و در همه‌ی جبهه‌ها حضور داشت و جنگید و پیش رفت و جماعتی را با خود پیش برد... 🔹 آیت الله آسید عبدالله بلادی بوشهری بعد از کسب درجۀ اجتهاد از حوزۀ علمیه نجف، نماینده آخوند خراسانی در بوشهر شد. بجز علوم دینی، در طب، هندسه نجوم و هیئت جدید هم مطالعات گسترده‌ای داشت. 🔺 زبان انگلیسی بلد بود و مشترک نشریات روز جهان بود. از حامیان نهضت مشروطه بود؛ با نوشتن رمانِ «درویش مسافر» از خفقان دوران رضاشاه انتقاد کرد؛ در وجوبِ جهاد مسلحانه علیه شوروی رساله نوشت و رهبر مبارزه با استعمار انگلیس در جنوب کشور بود. 🔺@Chakhteh 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فریاد‌هایی که در گوش تاریخ ماند ◀️ ۲۱ مهر سالروز تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملّی است. لایحه‌ای که با تصویب آن مستشاران آمریکایی در ایران دارای مصونیت قضایی می‌شدند. 🔸چند روز بعد امام در یک سخنرانی تاریخی، ضمن اعلام عزای عمومی، این اقدامِ ننگین را محکوم کردند. سخنرانی‌ای که بعد از گذشت سال‌ها، هنوز هم خون را در رگ‌های هر شنونده‌‌ای به جوش می‌آورد. 🎙 ، ۴ آبان ۱۳۴۳ : 💬 ما را فروختند، استقلال ما را فروختند، و باز هم چراغانی کردند. قانونی در مجلس بردند که اگر یک خادم امریکایی، مرجع تقلید شما را در وسط بازار ترور کند، دادگاههای ایران حق ندارند محاکمه کنند. ملت ایران را از سگ‌های امریکا پست‌تر کردند. 💬 چرا؟ برای اینکه می‌خواستند وام بگیرند از امریکا! دولت تصویب کرد دویست میلیون دلار در عرض پنج سال به دولت ایران بدهند و در عرض ده سال سیصد میلیون بگیرند! اگر این مملکت اشغال امریکاست، پس چرا این قدر عربده می‌کشید؟! 💬 آقایانی که می‌گویند که باید خفه شد، اینجا هم باید خفه شد؟ و الله، گناهکار است کسی که داد نزند؛ و الله، مرتکب کبیره است کسی که فریاد نکند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حقِ میلیون‌ها خانواده‌ی ایرانی؛ زیر پای دولت روحانی لگدمال شد 🎙 ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: 💬 دولت در ۷ سال گذشته ساخت مسکن را به تعویق انداخت در صورتی که شرایط برای تولید سالانه ۱ میلیون مسکن مهیا بود! ۲۷ درصدِ تورم کشور ناشی از مسکن است. 💬 ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانواده در کشور اجاره‌نشین هستند. اگر در ۷ سال گذشته، سالانه ۱ میلیون مسکن می‌ساختیم و تحویل می‌دادیم، تورم، افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملّی را به این شکل نداشتیم. 📌 اصل ۳۱ قانون اساسی: داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏. دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ اولویت‏ برای‏ آنها که‏ نیازمندترند به‏ خصوص‏ روستانشینان‏ و کارگران‏ زمینه‏ اجرای‏ این‏ اصل‏ را فراهم‏ کند. 🔺 بنظر می‌آید برای مجلس، حرکت نکردن دولت به سمت اجرای قانون اساسی (و در برخی موارد، سرپیچی از اجرای آن) و همچنین زیر پا گذاشتن حقوقِ میلیون‌ها ایرانی دارای اهمیّت چندانی نیست. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️خوارسازی عمومی برای فرار از پاسخگویی 🎙: ◀️ شیوه‌ای به نام شرمگین‌سازی یا دارد به شیوه‌ی رایج در مواجهه با پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل می‌شود. 🔸 هفتۀ دفاع مقدس: خبرنگار تلویزیون، جلوی چند عابر پیاده سبز می‌شود و صفحۀ گوشی‌اش را مقابلشان می‌گیرد و می‌پرسد: این چهره را می‌شناسید؟ - نه. - این یکی را چطور؟ - نه. 🔹 این پرسش و پاسخ، چند بار و با چند نفر، تکرار می‌شود. خبرنگار در حالی که گاردِ تعجب! گرفته، رو به دوربین: «اینها قهرمانان جنگ ما هستند. چرا نباید بشناسیدشان؟ پس چرا فوتبالیست‌های اروپایی را با جزئیات زندگی‌شان می‌شناسید؟» 🔸 تصاویری که خبرنگار نشان می‌داد، مربوط به تعدادی از کهنه‌سربازان دفاع مقدس بود. در حالی‌که خود صداوسیما هم برای اولین بار بود چهرۀ آن قهرمانان جنگ را نشان می‌داد، به جوان‌های نو رسیده می‌توپید که چرا نمی‌شناسیدشان! 🔹 تازه، آن سوی ماجرا عجیب‌تر است؛ همان فوتبالیست‌ها را هم مگر کسی غیر از همین صداوسیما تبدیل به اسطوره‌های ذهنی جوان‌ها کرده است؟ رویکرد خوارسازی عمومی، رویکردی مبتنی بر اصل «مقصر بودنِ مردم» برای خلاص شدن از پاسخ به پرسش‌ها و حل مسائل اساسی. در ماجراهای هم خبرنگار، در خروجی‌های شهر کمین می‌کند و مردم را به صلابه می‌کشد که چرا دارید می‌روید سفر! 🔺 تقریباً در مواجهه با اغلب پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی، با پیش‌فرضِ «ایراد از مردم است» وارد می‌شویم تا به زعم خودمان، سر و تهِ قضیه را هم آوریم. ➖ : 💬 در یک جامعه اگر مردم از اخلاق خوب برخوردار نبودند و رواج داشت، سطح آگاهی سیاسی پایین بود، مردم را نمی‌شود ملامت کرد. بلکه حکومت‌هایی آن جامعه و زمامداران آن جامعه را باید ملامت کرد. 🔺 @ebteda_ir 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تصمیم‌گیری‌ها باید بر اساس عقلانیت باشد ➖ ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند ◀️ گزیده‌ای از مهم‌ترین سخنان رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌ آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح (۱۳۹۹/۰۷/۲۱) 🎙 : 💬 بدون امنیّت، همه‌ی ارزش‌های مهمّ کشور، دچار اختلال خواهند شد؛ هم رفاه، هم عدالت، هم دانش‌ورزی و دیگرِ ارزش‌های مهم. 💬 بعضی‌ها اسم عقل و عقلانیّت را که می‌آورند، منظورشان از عقلانیّت ترسیدن است؛ وقتی می‌گویند عاقل باشید، یعنی بترسید، یعنی منفعل باشید، یعنی از مقابل دشمن فرار کنید! نه، [این درست نیست]. 💬 دانشگاه‌های نظامیِ ما باید برای مقابله‌ی با تهدیدهای نوبه‌نو و جدید، برنامه داشته باشند؛ مثلاً فرض کنید امروز تهدیدهای فضای مجازی وجود دارد که ده سال پیش به این صورت وجود نداشت و ممکن است چند سال بعد از این [هم] تهدیدهای دیگری از همین قبیل به وجود بیاید. 💬 من از مدّت‌ها پیش به مسئولین محترم، به رئیس‌جمهور محترم و به دیگران هم گفته‌ام که ضابطه‌گذاری‌ها (در زمینه کرونا) بایستی حاکمیّتی و الزامی باشد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شعار‌های فریبنده برای حفظ کرسی قدرت ◀️ این‌ها تنها بخشی کوچکی از وعده‌های روحانی و جهانگیری برای باقی ماندن در قدرت است. بازخوانی این وعده‌ها اگرچه همچون پاشیدن نمک بر زخم باشد، اما ضروری است؛ تا عاملانِ مشکلات امروز با چه ادعاهایی از مردم رأی اعتماد گرفتند. 🎙 : 💬 آمادگی دارم در چهار سال بعد، غیر از تحریم‌های هسته‌ای، بقیه تحریم‌‌ها را هم با قدرت بردارم. گام دوم ما این است که تمام افراد با درآمد در حد فقر مطلق، نام‌نویسی کنند و به همه آنها حقوقی در حد حداقل زندگی، پرداخت شود. باید غذا، مسکن و ضروریات افرادی که توانایی انجام کار ندارند را تأمین کنیم. 🎙 : 💬 مگر یادتان رفته است که نرخ ارز و قیمت کالا‌ها به صورت لحظه‌ای عوض می‌شد؟ ما ثبات را به اقتصاد ایران برگرداندیم! 🔺 آیا نباید برای کاندیداهایی که با وعده‌های پوچ انتخاباتی خود، مردم را فریب می‌دهند، مجازاتی در نظر گرفته شود؟ اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان که سالهاست بر سر رسیدن به قدرت با یکدیگر جدال می‌کنند آیا تا به حال خود را ملزم به پاسخگویی به مردم دانسته‌اند؟ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تعارض منافعی که با تکیه افراطی بر تقوای مسئولین به فراموشی سپرده شد! ➖ برای تحقق آرمان‌های انقلاب در جمهوری اسلامی چه باید کرد؟ 🎙 : 💬 اولِ دهه هشتاد، رهبری مدام می‌گفتند که عدالت‌ را در کشور مسأله کنید، حتی شخصی هم که اعتقادی به عدالت ندارد، مجبور است نسبت به آن پایبند بماند. 💬 حوزه و دانشگاه باید به مسائل و مشکلاتی که در ماجرای عدالت داریم، فکر کنند. یعنی ماجرا فقط گفتمانی نیست. یک جاهایی ما احتیاج به راه‌حل و ایده داریم. یک جاهایی احتیاج داریم که آدم‌های معتقد به گفتمانِ عدالت‌خواهی، در درون حاکمیت، مسئولیت داشته باشند. 💬 رهبری گفتند کارِ اقتصادیِ حلال را هم برای مسئولین حرام می‌دانم. ولی ما توجه نکردیم و بخش سلامت را به پزشکان متدین و اقتصاد را هم به وارداتچی‌های متدین دادیم و همان‌ها کاری کردند که میلیون‌ها ایرانی در بهداشت ضرر کنند و تولید هم هیچ‌وقت در این کشور پا نگیرد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گزارشی که همچنان ناخوانده باقی مانده است ◀️ این کتاب قصد دارد با فراهم کردن شناخت نسبت به واقعیات موجود و جزئیات تعیین کننده در حوزه تحریم‌ها، و آشنا کردن خوانندگان با طراحی‌های پیچیده حقوقی، سیاسی و اقتصادی تحریم‌کنندگان در میز مذاکره و در میدان عمل، و نیز واکاوی دقیق تجربه توافق ژنو در رفع تحریم‌ها، سرنوشت مسیر رفع تحریم با مذاکره را به طرز ملموس و دقیقی روشن نماید. 🔸 موضوع تحریم‌ها و راه صحیح مواجهه با آنها را شاید بتوان مهم‌ترین مسأله مطرح در فضای عمومی این سال‌های کشور دانست. این در حالی است که ایران اسلامی، تجربه‌ای تاریخی پیرامون میزان کارایی و موفقیت عملی مسیر رفع تحریم از طریق مذاکره را پشت سر گذاشته است. 🔺 با نزدیک شدن به تاریخ رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران یعنی ۲۷ مهرماه، خوب است که مروری درباره ساختار و سرنوشت تحریم‌ها و همچنین مذاکرات صورت گرفته در این زمینه داشته باشیم. ➖ نام کتاب: گزارش ناخوانده از سرانجام یک مسیر ➖ ناشر: شهید کاظمی 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ توسل به مظاهر دینی، برای جلب اذهان عمومی ◀️ زنان باید در معابر، کاملا با روبنده و محجبه باشند و زنان بدون حجاب به کلانتری جلب شوند. این حکم حکومت سید ضیاء است که رضاخان، وزیر جنگش بود. 🔸 اما ۱۴ سال بعد، وقتی رضاخان بر کرسی سلطنت تکیه زده بود، حکمی برعکس این حکم صادر شد. حال مأموران شهربانی موظف بودند که زنان با حجاب را بگیرند و مراقب باشند تا چادر، روی سر کسی نباشد. 🔹 رضاخان در اسفند سال ۱۲۹۹ شمسی، علیه سلسله قاجار کودتا کرد و وزیر جنگ دولت‌های بعدی شد. ابتدا توسل به مظاهری از باورمندی دینی، ترفندی بود که عاملین کودتا، برای جلب اذهان عمومی پیش گرفتند. 🔺 با اینکه ریپورتر (کارگزار اصلی شبکه‌های اطلاعاتی مخفی انگلیس در ایران)، بارها در ملاقات‌های خود با رضاخان، به او گفته بود که شرط ایران متمدن، کنار زدن اسلام و بازگشت به دوران باستان است، اما رضاخان به توصیه حلقه پیرامونی خود، عَلَم اسلام‌خواهی برداشت تا قشر مذهبی هم آن را به‌عنوان یک منجی قبول کنند. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ امام به این مغزهای هوشمند اعتقادی ندارد! ➖ از تلاش روشنفکران سیاست‌باز برای ایزوله کردن امام، تا دست رد امام بر سینه ایشان ◀️ بخشی از سخنرانی ؛ ۱۳۵۸/۰۷/۳۰: 🔸 روشنفکری که در حضور هزاران نفر جمعیّت فریاد می‌کشد و توده را خطاب می‌کند؛ می‌گوید ای توده‌ی مردم! امام از میان شما برخاست، او را از محاصره نجات بدهید، همان روشنفکر در روز چهارم و پنجم ورود امام از پاریس، مرا در مدرسه رفاه دید و گفت «فلانی برو به آقا بگو این‌همه خودش را به مردم ندهد». 🔹 ساعت‌های مدید امام صبح و ظهر و عصر و شب با مردم بود. گفتم برادر امام با مردم است، مردم عاشق امامند؛ می‌خواهند او را ببینند. به یک نگاه قانعند؛ تو چه کار داری؟ گفت «بگذار بروند، مغزهای متفکّر، افراد سیاستمدار، افراد بافهم و باهوش، روزهای حساسی است با امام ملاقات کنند»؛ بنده در جواب او گفتم که امام به این مغزهای هوشمند اعتقادی ندارد؛ امام به این چهره‌های سیاستمدار و سیاست‌باز عقیده ندارد؛ امام پانزده سال است که به این چهره‌ها «نه» گفته است؛ امام آرمان آن‌ها را نمی‌پذیرد؛ امام از میان مردم است، به مردم متّکی است، با مردم کار خود را پیش برده است، نمی‌شود او را از مردم جدا کرد. 🔸 می‌دیدم این مردم دارند می‌روند و می‌آیند. آن چهره‌های برجسته، آن عالی‌مقام‌ها، آن شخصیّت‌های بزرگ دلشان می‌خواست که امام یک ساعت، دو ساعت در معرض دیدار مردم قرار بگیرد، بعد همه‌ی درها را ببندند؛ آقایان! شخصیّت‌ها، بزرگان، سیاستمداران، داعیه‌داران بیایند با احترام خدمت امام راهنمایی بشوند، امام با آنها خوش‌وبِش بکنند؛ بعد نظر آنها را بخواهند، بعد آنها برای امام مصلحت‌اندیشی کنند. 🔹 به خدا قسم اگر امام گوشش به مصلحت‌اندیشی شما سیاستمداران حقّه‌باز و دروغ‌گو بود، ما امروز هنوز نمی‌توانستیم «مرگ بر هویدا» بگوییم. امام چون شما را نپذیرفت، چون تزهای منسوخ شما را قبول نکرد، توانست امام این امّت باشد. امّت سال‌ها است از شما رهبران قلّابیِ ادّعایی پیشی گرفته است؛ شما عقبید. آن‌وقت می‌آیند می‌گویند امام را ایزوله کردند؛ مردم بروید امام را نجات بدهید. شما طرف‌دار این نبودید که امام در میان مردم باشد؛ چرا دروغ می‌گویید؛ چرا دوشخصیتی اظهار می‌کنید؟ 🔸 یک ماه و نیم قبل برادران و خواهران مسلمانی خدمت امام رسیدند، دلسوزانه و دردمندانه به امام عرض کردند «آقا نمی‌گذارند خبرها و گزارش‌ها به شما برسد؛ خوب است شما تهران تشریف بیاورید»؛ تلویزیون همه‌ی اینها را پخش کرد، جواب امام را پخش کرد. امام در جواب فرمودند «بنده از همه‌ی خبرها با اطّلاعم. نخیر، راهِ خبرها به من گرفته نمی‌شود. این سخن امام است. این‌قدر زیر نام امام، با تمسّک به اسم امام، علیه امام حرف نزنید! آن رهبری که از قضایا خبر ندارد رهبری‌اش فایده ندارد. 🔹 شما می‌خواهید ثابت کنید که فرمان امام اعتبار ندارد؛ رویتان نمی‌شود این حرف را بزنید از این راه فریب و ظاهرپسند وارد می‌شوید و می‌گویید: امام را ایزوله کرده‌اند. نخیر امام را ایزوله نکرده‌اند و به شما هم اجازه نمی‌دهند که امام را ایزوله کنید؛ شما از روز اوّل می‌خواستید امام را ایزوله کنید و اجازه به شما داده نشد؛ باز هم داده نخواهد شد. 🔺 برای مطالعه متن کامل بیانات اینجا کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اجبار در مؤمن کردنِ انسان‌ها رسالت پیامبر است؟! 🎙 : 💬 خدا به پیغمبرش می گوید تو می خواهی مردم را مجبور کنی مؤمن باشند؟ تو برای این رسالت نیامده‌ای. حالا تو، پدر و مادر، می خواهی بچه‌ات را مجبور کنی که مؤمن باشد؟ و تو معلم و مربی می خواهی این بچه را مجبور کنی مؤمن و خوش‌رفتار باشد؟ 💬 قیمت این آدمک‌های مصنوعیِ ظریفِ زیبایِ دلربا از قیمت یک مجسمه‌ی قشنگ بیشتر نخواهد بود. بیایید همه با هم تصمیم بگیریم بچه هایمان آدم باشند آدم باشند یعنی چه؟ یعنی... 🔺 آیا در جامعۀ ما در امورِ تربیتی، آنطور که باید به آزادی و اختیارِ انسان‌ها توجه می‌شود؟ آیا با سلب اختبار و آزادیِ انسان‌، امکانِ رشد برای او فراهم می‌شود؟ 🎬 @Mostazafin_TV
📝 حاکمیت مسئول فقر و محرومیت است 🔸من موظفم یادآوری کنم که پیامبر ما، و‌ دولت را مستقیم فقیران و حرمان محرومان و بی اعتقادی و‌‌‌ بی ایمانی ساقط شدگان می داند. 🔹پیامبر «ص» در یک‌‌ سخنرانی بسیار مهم چنین فرمود: 💭 و لم یفقرهم فیکفرهم «حاکم اسلامی نباید مردم را فقیر کند تا کافرشان سازد» (اصول کافی، ج ۱، ص۴۰۶) 🔸اکنون می نگرید که پیامبر خدا موضوع را تا چه اندازه بزرگ می شمارد و‌مسئولیت را تا چه اندازه سنگین؟ 🔹پس کسانی نمی توانند این باور نادرست را به خورد جامعه و‌محرومان بدهند که فقر و‌ محرومیت اصلی است ثابت و‌حضور آن در جامعه به صورت یک‌جریان مستمر قابل قبول است، و دین اسلام قبول دارد که فقیران و‌ مستمندان در جامعه بسر ببرند و‌ در کنار آن توانگران در ناز و نعمت غرق باشند؛ اینان هرچه میخواهند داشته باشند و آنان هرچه میخواهند نداشته باشند، حتی اندکی دارو‌ برای کودکی مشرف به مرگ؟ 🔸این وضعیت نه اسلام است نه آیین انبیایی و محمدی. ۲۱۳ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امامی که در میان کفتر‌ها و حرم از یاد می‌رود 🎙 : 💬 نماد امام رضا (ع) شده گنبد طلا، کفتر‌ها و غذای حضرتی! خود حضرت رضا گاهی مثل اینکه گم می‌شود توی حرم. چنان که قرآن گم می شود در بین ما! 💬 آن تشکیلاتی که باب انتقاد و نهی از منکر را می‌بندد، آن تشکیلات نه تنها دینی نیست بلکه ضد دینی است. آن تشکیلات محارب با خداوند است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ «کودک‌سازی» مردم با سلاخیِ تاریخ! 🎙 صحبت‌های ۳ سال پیش درباره سلاخی تاریخ هنوز هم ارزش شنیدن دارد: 💬 نخستین کاری که جمهوری اسلامی انجام داد این بود که رابطه مردم با گذشته را قطع کرد. دوره شاه برای مردم به «کارتون» مبدل شد. غافل‌از اینکه رژیم پهلوی در دوران خودش یکی از سلاخ‌ترین و دهشتناک‌ترین حکومت‌های جهان بود. 💬 اینکه می‌گویند «مرگ بر دیکتاتور» اساساً دیکتاتور لقب رضاشاه است. جالب است که در مسجد گوهرشاد که نماد دیکتاتوری رضاشاه است چنین شعاری میدهند. این را فقط نسلی می‌تواند بگوید که هیچ‌چیز از تاریخ ایران نمی‌داند! 💬 اگر از مشروطه تا به حال صورت نگیرد، حاصلش کودک شدن مردم خواهد بود. تاریخ را اشتباه روایت می‌کنند و مردم را از کل تجربه تاریخی می‌بُرند. شبکه «من‌وتو»یی هم پیدا می‌شود که از فرح یک بانوی مظلوم می‌سازد. 💬 در طول سال‌های گذشته تأمل روی تجربه‌های ما از دست رفته است، افراد به روزمرگی افتاده‌اند و از هر نوع سنت و تاریخ تهی شده‌اند؛ نتیجه‌اش این می‌شود که می‌روند می‌گویند: شاه برگردد! 🔺 @Bashgah_net 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ آزادی و عدالت، شرطِ بقای جمهوری اسلامی ◀️ اگر ما واقعاْ اذعان کردیم به این که انقلاب ما یک انقلاب ماهیتاْ اسلامی بوده؛ یعنی عدالت‌خواهانه بوده (ولی عدالت اسلامی)، آزادی‌خواهانه بوده (آزادی اسلامی)، استقلال‌خواهانه بوده (استقلال اسلامی)، یعنی همه اینها را جامعه ما در ضمن اسلام می خواست، این انقلاب آن وقت تداوم پیدا خواهد کرد که: 🔸 اولاْ مسیر عدالت خواهی را برای همیشه ادامه بدهد. یعنی دولتهای آینده واقعاْ و عملا در مسیر عدالت اسلامی گام بردارند، برای پر کردن شکاف‌های طبقاتی اقدام کنند، تبعیض‌ها را واقعاْ از میان ببرند. 🔹دولت حال و آینده برای برقراری جامعه‌ی بی طبقه‌ی اسلامی کوشش کنند والا اگر فراموش شود انقلاب شکست می خورد؛ چون اصلا ماهیت این انقلاب ماهیت عدالت‌خواهانه بوده است. 🔸 ثانياً باید ما به آزادی‌ها به معنی واقعی در آینده احترام بگذاریم. یعنی اگر حکومت اسلامی بخواهد زمینه اختناق را به وجود بیاورد قطعا شکست خواهد خورد. البته آزادی غیر از هرج و مرج است؛ آزادی به معنی معقول. هر کسی در درجه اول فکرش باید آزاد باشد، بیان و قلمش باید آزاد باشد. یعنی اگر کسی واقعاً منطقی و فکری دارد فکر خودش را بگوید. 🔹 اتفاقاً تجربه‎های گذشته نشان داده است که هر وقت در جامعه ما نوعی فکری بوده - ولو از روی سوء نیت هم بوده است - این امر به ضرر اسلام تمام نشده بلکه به سود اسلام تمام شده است. مشروط به این که ما هم حرف خودمان را بزنیم نه این که آنها حرفشان را بزنند ما سکوت کنیم و حرف خودمان را نزنیم. 🔺 بگذارید آن‌ها درباره اقتصادی که خودشان مطرح می‌کنند حرفشان را آزادانه بزنند. ما هم حرف خودمان را آزادانه بزنیم. بگذارید آن‌ها تفسیر خودشان را درباره انسان، تاریخ و جامعه آزادانه بگویند ما هم حرفمان را بزنیم. در این زمینه است که اسلام آزادانه بیشتر رشد می‌کند. ➖ کتاب آینده انقلاب اسلامی - - ص ۹۴ و ۹۵ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آقای رئیس‌جمهور، شما درست می‌گویید! وعده‌هایتان چه شد؟ ◀️ حسن روحانی، چند روز پیش، در جلسه هیات دولت گفت: 💭 «امام حسن (ع)، امام صلح بود. وقتی برخی از اصحاب آمدند و گفتند چرا صلح کردی، چرا در مقابل [معاویه] شما پیوند را امضا کردید؟ حضرت گفت: جامعه اسلامی که شما ۱۰ نفر نیستید، من در مسجد رفتم! دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند! و من وقتی مردم این را می‌خواهند صلح را انتخاب می‌کنم» 🔸 این البته اولین باری نیست که رئیس‌جمهور خود را در قامت یک نظریه‌پرداز فرض کرده و بدون پشتوانه‌ی نظری، اقدام به نقد مشهورات تئوریک/تاریخی می‌کند و جماعتی هم احساس دغدغه می‌کنند که شبهات او را پاسخ دهند و تمام مسائل اساسی کشور و به ویژه مسئولیت‌های کلیدی دولت به حاشیه می‌رود و پس از چندی هم آن غائله فراموش می‌شود و تمام... 🔹 تکرارِ این روند در سال‌های پیش از این، صدای ازغدی را هم در آورده بود و در اعتراضِ به بی‌توجهیِ به این تکنیک ساده‌ی دولتی‌ها، رسانه‌ها را مخاطب قرار داده و گفته بود: 💭 «در این چندسال، روحانی حتی اگر گفت قرآن نازل نشده، بگویید تو درست می‌گویی! بگو وعده‌هایت چه شد؟» 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ «جهادِ سازندگی»؛ بدون جهاد، بدون سازندگی! ➖چه چیزی را از معنا تهی کرد؟ ◀️ مرحوم مهندس از چهره‌های کلیدی جهاد سازندگی می‌گوید از زمانی‌که نهاد انقلابی جهاد سازندگی تبدیل به وزارت جهاد سازندگی شد، دیگر فعالیتش سازندگی نبود. 🔸 خارج شدن از فضای نهضتی و ورود به فضای بوروکراسی اداری، نهادی را که تأثیر زیادی در آبادانی نقاط محروم و روستایی ایران داشت، منفعل کرد. 🎙 (عضو هیئت موسس جهاد سازندگی): 💬 نخبگان جمهوری اسلامی، تحلیل درستی نداشتند که می‌شود نهادی داشت که در همه زمینه‌ها و ساختارهای حکومتی در کنار ما باشد. 💬 با وجود اینکه ما انقلاب کردیم و باید خالق ساختارهای جدید و نوآورانه‌ای می‌بودیم، نتوانستیم این موضوع را هضم کنیم که نهادی غیرنظامی می‌تواند در ساختار سازندگی کشور باشد که در همه زمینه‌ها، یک بازوی انقلابی باشد. فورا تفکر غربی را حاکم کردیم. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کارگران؛ بی‌پناهانِ ایران ➖ بررسی وضعیت امنیت شغلی کارگران ◀️ فقدان امنیت شغلی، کابوس تلخ و همیشگی کارگران بوده است. بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز مسائل مرتبط با امنیت شغلی کارگران و راه حل‌های مرتبط با آن را بررسی کرده است: 🔸یکی از موارد مورد بحث در رابطه با ، نوع قرارداد است که باعث می‌شود سالانه تعداد زیادی از کارگران بعلت قراردادهای پیمانی شغل خود را از دست بدهند. 🔹 نظارت دائم و مستمر نهاد‌های بالادستی بر نحوه برخورد کارفرمایان با کارگران ، بازبینی و اصلاح قوانین موجود و مطالبۀ مجلس از دولت برای تهیه‌ی آیین‌نامه‌های اجرایی قانون کار از راه حل هایی هستند که می‌توانند معضل امنیت شغلیِ کارگران را تا حدود زیادی برقرار کنند. 🔺@bdsut_ir 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ همه‌تان حساب پس خواهید داد ◀️ این روزها که خبرِ کنایه‌ های مسئولان به یکدیگر به یکی از اتفاقات پر تکرار تبدیل شده است، شنیدن هشدار‌های امام خمینی خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی تازگی دارد. 🎙 ، ۷ دی ۱۳۵۹ (+) : 💬 [امام علی] آن شخصی بود که وقتی اشرار یک خلخال را از پای یک ذِمّیه بیرون آورده بودند، فرمود که اگر انسان بمیرد برای این ننگی که واقع شده است، خیلی بعید نیست. 💬 ما هم مدّعی هستیم که شیعه ایم! در مقام امتحان، باز شیعه هستیم؟ با همکیشانمان، با بشر آن طور رفتار می‌کنیم؟ 💬 روسا و دولتمردان بیدار بشوند! این جوانهایی که شما را به این مقام رسانده‌اند ببینند، و دست از مخاصمات بردارند. همه ما حساب پس خواهیم داد. ما که به صدام این طور نفرین می‌کنیم ، مبادا خودمان آن طور باشیم. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اراده‌ای برای تحقق عدالت وجود ندارد! 🎙 : 💬 رهبر انقلاب می‌گوید اگر دنبال عدالت نباشید، جریان‌های فاسد شکل می‌گیرند. بعد می‌بینیم که بالای منبرها و رسانه‌هایی که از پول سپاه و صداوسیما تغذیه می‌شوند علیه عدالت‌خواهی صحبت می‌شود. در صورتی‌که ابتدای انقلاب، امثال آقا، شهید بهشتی، شهید مطهری و امثال آقای طالقانی، دغدغه عدالت اجتماعی و دغدغه مشکلات مردم را ایجاد می‌کردند. 💬 یک عده می‌گویند که ما مدعی عدالت هستیم. ما می‌گوییم که تو چه چیزی را تغییر داده‌ای؟ آیا چیزی را به سمت شرایط اصلاح برده‌ای یا اینکه فقط می‌خواهی بگویی که من آدم عدالت‌خواهی هستم؟ ما این را نمی‌خواهیم. 💬 گیر دادن به فلان مسئول، نظام را تخریب نمی‌کند. تخریب نظام این است که بگوییم کل نظام هیچ کاری نکرده و یا اینکه بگوییم هیچ مشکلی وجود ندارد. مشکل اول ما اراده است. ما در کشورمان اراده‌ای برای تحقق عدالت نداریم. 🎬 @Mostazafin_TV