eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 نبايد فراموش كرد كه اساساً مسيحيت نيز دينی شرقی است كه به غرب رفت؛ در حالی كه هيچگاه غرب تام و تمام مسيحيت را نپذيرفت و در آن مستحيل نشد؛ چنان كه از قرن سوم پس از ميلاد، مسيحيت با آموزه های شرک آلود غربی ممزوج و با پذيرش التقاط و انحراف، بدل به مذهبی غربی شد. 📚 ، «مثلث مقدس؛ راز عداوت غرب با اسلام و مسلمانان»، انتشارات هلال، ص ۲۴. @mouood_org
46.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 تقوا، پیشه شیعیان 🔸 می گویی ای و در دل محبت را داری؟ آیا خود را شبیه آنان کرده ای؟ @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 زندگی؛ مثل ساعت شماطه دار کهنه ای، برای عبور، جان می کَند... تراوش لحظه ها؛ جراحتمان را هر ثانیه عمیق تر از قبل می کنند... آقای مهربان! پس کجا ماندی؟ @mouood_org
28.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 شیعه عادی نباشیم 🔸 عادی در لشکر یزید بود و برای متأثر می شد و شیعه حقیقی در سپاه امام بود. کدام شیعه ایم؟ عادی یا ممتاز؟ @mouood_org @mouood_multimedia
2️⃣5️⃣ 🔘 اشرف بودن به سبب تقدم در خلقت 🔹 پرسش از اولین مخلوق خداوند متعال از جمله معارفی است که جز مکتب و کلام آسمانی حضرات معصومان(ع) کسی قادر به پاسخ دادن به آن نیست. در روایات وارد شده است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «نخستین چیزی که خداوند خلق کرد، نور من بود.» 🔹 در حوزه تفکر دینی و ولایی، خلقت نوری و روحی اولین موجود، مقدم بر خلقت مادی و ملکی است. خلقت موجودات در قالب مادی متأخر است نسبت به خلقت نوری و روحی. 🔹 بدین اعتبار، اولین حقیقتی که از ذرات خداوندی ظاهر شد، نور وجود بود؛ مجرد از ماده و ترکیب که قهراً برگزیده ترین و بزرگ ترین مخلوق نیز بود. از این نور واجد و مخلوق روحی و نوری نخستین، تعبیر به نور محمد و آل محمد(ص) می شود. 🔹 از نظر مرتبه، مقام حضرت رسول و (ع) مقدم بر جمیع انبیاء و رسل(ع)، بلکه مقدم بر جمیع موجودات ساکن عالم امکان است؛ اما از نظر زمانی، در قالب ملکی و مادی در تاریخ معینی که ثبت است پای بر عرصه زمین گذاردند. 🔹 پر واضح است که وجود نوری و روحی، ثابت است؛ چنان که بوده و خواهند بود. از این رو، وجود نورانی چهارده معصوم(ع)، شاهد جمیع مخلوقات دیدنی و نادیدنی و معلم همه آنان و از جمله، انبیای عظام الهی(ع) و مددرسان آنان در همه فراز و فرودهای حیات معنوی و مادی بوده اند. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 حیاتی دیگر... 🔸 یک روزمرگی داریم و یک زندگی... وعده شیرین خداوند برای مومنان در @mouood_org @mouood_multimedia
🔸 آمدی تا شب های بی ستاره را در ماه غرق کنی و دست های تنها مانده را بگیری و تا خدا بالا بکشی. 🔸 میلاد یازدهمین حجّت خداوند، پیام آور نور و روشنی، امام ، بر فرزند گرامی ایشان و رهروان راستین آن حضرت مبارک باد. @mouood_org
🔘 شناساندن منجی به شیعیان، مهم‌ترین ماموریت امام حسن عسکری(ع) 🔹 در زمان (ع) شیعیان در مناطق مختلف و شهرهای متعددی زندگی می‌کردند و این گستردگی و پراکندگی مراکز تجمع شیعیان، مستلزم وجود سازمان ارتباطی منظمی‌ بود تا پیوند شیعیان را با حوزه از یک سو، و ارتباط آنان را با همدیگر از سوی دیگر برقرار سازد. 🔹 این نیاز از زمان امام نهم حضرت امام جواد(ع) احساس می‌شد و به همین جهت شبکه ارتباطی و نصب در مناطق گوناگون، به منظور برقراری چنین سیستمی مورد اجرا گذاشته ‌شد که تا زمان امام عسکری(ع) نیز ادامه پیدا کرد. 🔹 امام حسن عسکری(ع) نمایندگانی از میان چهره‌های شاخص و شخصیت‌های برجسته شیعیان برگزید و در مناطق متعدد منصوب کرد و از این طریق با پیروان خویش در ارتباط بود. 🔹 امام از طریق اعزام پیک‌ها نیز با شیعیان و پیروان خود ارتباط برقرار می‌ساخت و از این راه مشکلات آنان را برطرف می‌کرد. به عنوان نمونه می‌توان از فعالیت‌های «ابوالأدیان» یکی از نزدیکترین یاران امام یاد کرد، او نامه‌ها و پیام‌های امام را به پیروان آن حضرت می‌رساند، و متقابلاً نامه‌ها، سؤال‌ها، مشکلات و وجوه ارسالی شیعیان را در سامراء به محضر امام می‌رساند... 🌐 مطالعه کامل مقاله در وب‌سایت fa.mouood.com/11732 @mouood_org
🔘 مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) برگزار می کند: ✅ موضوع: اخلاق و مناسبات مردم در آخرالزّمان؛ اخلاق مهدوی 🔰 یکصد و شصت و هفتمین نشست از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🎙 با حضور: حجت الاسلام و المسلمین مصطفی امینی خواه 📆 پنجشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ایران (خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ) ▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر: 🌐 mouood.com @mouood_org
1️⃣8️⃣ ⭕️ طلب، معرفت و آمادگی 🔸 هیچ كدام از اعمال، ایام، سورها و سوگ ها بدون ارتباط با مهدویت، (ع) و معنی خودش را پیدا نمی كند. اگر این معنی درك شود به ناگهان پرده ای كنار می رود و نماز، روزه، حج و خمس، مانند شعبان، رمضان و محرم معنی و جایگاه خودش را نزد مسلمانان پیدا می كند. 🔸 این همه، نیازمند یك نخ تسبیح، رشته پیوند دهنده و معنی دهنده است؛ چون این رشته را متوجه نیستیم، اعمال و ایام را جدا جدا فرض می كنیم و بنابراین به نحو شایسته و بایسته هم از آن بهره نمی بریم. 🔸 عصر، عصر امام زمان(ع) است و با او و به وسیله او، همه چیز معنی پیدا می كند و تنها با اوست كه می توانیم خودمان را كه گم كرده ایم، پیدا كنیم؛ مگر كسی در تاریكی و كورمال رفتن چیزی را پیدا می كند؟ 🔸 خداوند و امام حاضر و ناظر، منتظرند تا این گرفتار در گرداب بلا و ابتلاء منجی خود را بطلبد و البته بیان شده كه پس از واقعه شریف توبه كسی سودی نمی بخشد. حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «در آن هنگام توبه برداشته می شود، دیگر توبه ای پذیرفته نخواهد شد و عملی بالا نمی رود، کسی كه پیش از آن ایمان نیاورده باشد، دیگر ایمان آوردنش او را سودی نخواهد داشت.» 🔸 در فراز آخر ، مضطر روی به خداوند می گوید: «اَللهُم اِنا نَشْكوُ اِلَیكَ فَقْدَ نَبِینا صَلَواتُكَ عَلَیهِ وَالِهِ وَغَیبَه وَلِینا، وَكَثْرَه عَدُونا، وَقِله عَدَدِنا، وَشِده الْفِتَنِ بِنا، وَتَظاهُرَ الزمانِ عَلَینا، فَصَل عَلی‏ مُحَمدٍ وَالِهِ، وَاَعِنا عَلی‏ ذلِكَ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجلُهُ؛ خدایا! به تو شكایت می كنیم از نبود پیامبرمان و غیبت مولایمان و بسیاری دشمنان و كمی افرادمان و از سختی آشوب ها و زمانه كه علیه ما و به زیان ماست، پس ما را بر این اوضاع به گشایش فوری از طرف خود و بر طرف كردن رنج و ناراحتی یاری كن». 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
52.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 اخلاق مؤمنانه 🔸 به فرموده شیعیان اهل ورع و ادای امانت و تقواپیشه اند. @mouood_org @mouood_multimedia
▪️ لحظه های آخر، نگاه معصومانه ات را دوخته بودی به سمت طوس؛ چشم به راهِ همان عزیزی که زهر فراقش، زمین‌گیرت کرده بود؛ منتظرِ همان غایبی که به شوق دیدنش، آواره بیابان شده بودی؛ مگر می شد رضایت دهی به ندیدن «رضا»یت؟! مگر منتظر، تا گمشده اش را نبیند آرام می گیرد؟! ▪️ رحلت غریبانه کریمه اهل بیت، ، تسلیت باد. @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 حضرت شفیعه 🔹 در میان امامزارگان، کمتر شخصی را داریم که چنین ویژگی هایی داشته باشد. (س) @mouood_org @mouood_multimedia
51.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 جهان بینی و ایدئولوژی، نیاز جدی مؤمنان 🔸 ما شیعیان بر اساس تعاریف روایات، نیازمند تغییریم. باید عوض شویم در جهان بینی در باب تفکر و در ایدئولوژی در باب رفتار... @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 در صف مخلصان و منتظران 🔸 مهم‌ترين در دوران آن است كه خود را هر چه بیشتر در صف واقعی قرار دهند. 🔸 ، تنها طریق قرار گرفتن در شمار منتظران است. از این رو، هر چه محبان آن حضرت بيشتر به خود بپردازند، بيشتر می توانند خود را منتظر بدانند و بيشتری برای آن حضرت خواهند داشت. 🔸 در عمل، در اين ميان، نقش بسزايی دارد. 📚 «آب حيات»، ص ۲۵۸. @mouood_org
3️⃣8️⃣ ⭕️ ملّت حق، باعث نجاتند 🔸 امام رضا(ع) در حدیث سلسلة الذهب، اهل بیت(ع) را شرط ورود به حصن و قلعه محکم توحیدی و در امان ماندن از عذاب، اعلام فرمودند. امام، شرط در امان ماندن از عذاب و عقوبت را کلمه طیبه «لا اله الّا الله» معرفی کرده اند و تشبیه به قلعه امنی که اگر بدان وارد شوند، در امنیت تمام قرار می گیرند. 🔸 در مَثل، قلعه امنیت بخش، دری دارد که بیگذار از آن، امکان دخول به قلعه وجود ندارد. نگهبان و حارس این قلعه، رخصت ورود به دیار البشری را نمی دهد؛ مگر آنکه اسم رمز بداند و شرط لازم را که همان ولایت ورزی است، به جا آورد. 🔸 ولایت علی بن ابی طالب(ع) همان شرط لازم یادشده در کلام امام رضا(ع) است که هنگام بیان حدیث سلسله الذهب فرمودند: «بشروطها و أنا من شروطها» که بی داشتن این شرط، موضوع ورود به حصن حصین توحیدی محقق نمی شود. 🔸 خداوند (ع) را واسطه تقرب به خود قرار داد و توحید و یگانگی با ایشان را توحید و یگانگی با خود، حصن حصین ولایت ایشان را حصن حصین خود، حب ایشان را حب خود و... قرار داده است تا هیچ موجودی، بی بهره از تقرب و داد و دهش و نعمت و امنیت خداوند نماند. 🔸 اهل بیت(ع)، به اذن الله، در عرصه هستی کار خدایی می کنند و اگر جز این بود، هیچ موجودی نصیبی از خالق عظیم الشأن رحیم و کریم و رحمان و صاحب نعمت حاصل نمی آورد. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
1️⃣8️⃣ 🔘 ناگزیر از پرسش بودیم 🔹 هر متکی به مبادی و مبانی ویژه است؛ بلکه حاصل و مبلغ آن نیز هست. ، ناظر بر تحول ژرف فرهنگی همه مناسبات در همه سطوح است، در این تحول، پیش از هر چیز مبادی و مبانی باورهای مرسوم و رایج دگرگون می شوند. پس از آن، ادب رایج میان مردم. 🔹 ادب، باطن همه مناسبات مادی مردم است؛ از همین رو وقتی دگرگونی در فرهنگ و ادب حادث می گردد، صورت مناسبات مادی و ادبیات مردم نیز دگرگون می شود و تنها در این صورت می توان به یک جنبش عمومی، عنوان انقلاب داد. 🔹 انقلاب در ما فی الضمیر رخ می دهد، تنها انقلاب در ما فی الضمیر است که می تواند عالمی را عوض کند. همین دگرگونی در درون، آدمی را تربیت می کند و وطنش را عوض می کند. 🔹 متأسفانه ما حسب غلبه عالم جدید غربی، از کلام بزرگان گذشته خود نیز چیز دیگری می فهمیم، چنان که از کلام زیبای رسول اکرم(ص)، آنگاه که فرمودند: «حب الوطن من الایمان»، دوستی جغرافیای خاکی را درک کرده و ترجمه اش می نماییم. 🔹 هر عالمی رنگ و بویی دارد که اهلش آن را می شناسد. آنکه در عالم دینی سیر می کند، سیر در عبودیت دارد و آنکه در عالم غربی، سیر در انانیت؛ چنان که فرهنگ و ادب غربی و حاصل و محصول آن، همین را فریاد می کند. در این دیار، انسان ادب اهل عصیان را دارد؛ همه چیزش اَنَا الحق فرعونی، سر می دهد و با طغیانگری در برابر فرمان حق می ایستد و هل من مبارز می طلبد. 🔹 آنکه در عالم دینی سیر می کند، خانه اش، آشکارا عبد بودن او را منعکس می سازد؛ نیازی به جار زدن ندارد؛ همه شهر و بازارش هم بوی انا العبد و انت المولا سر می دهد. دو عبارت انانیت و عبودیت پرده از راز دو عالم بر می دارد. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 هر كس با بررسی چشم انداز سياسی جهان، نمی تواند از اين واقعيت بگريزد كه در دهه گذشته، افزايش در عمق و سطح تبليغات و به گونه ای خاص تر، كنترل ذهن، كاملاً فراگير شده است. كاربرد درست تبليغات در عرصه های مختلف، از جمله اقتصاد و سياست، يک عامل حياتی در مكانيسيم كنترل دولت است. استالين زمانی گفت: اگر كسی خواهان جمعيتی مطيع و سر به راه است، چاره ای جز اين ندارد كه درب هراس وحشت را بر روی آنان بگشايد. 📚 ، «اشراف سیاه»، انتشارات هلال، ص ۱۱۱. @mouood_org
1️⃣8️⃣ 🔘 ناگزیر از پرسش بودیم 🔹 هر متکی به مبادی و مبانی ویژه است؛ بلکه حاصل و مبلغ آن نیز هست. ، ناظر بر تحول ژرف فرهنگی همه مناسبات در همه سطوح است، در این تحول، پیش از هر چیز مبادی و مبانی باورهای مرسوم و رایج دگرگون می شوند. پس از آن، ادب رایج میان مردم. 🔹 ادب، باطن همه مناسبات مادی مردم است؛ از همین رو وقتی دگرگونی در فرهنگ و ادب حادث می گردد، صورت مناسبات مادی و ادبیات مردم نیز دگرگون می شود و تنها در این صورت می توان به یک جنبش عمومی، عنوان انقلاب داد. 🔹 انقلاب در ما فی الضمیر رخ می دهد، تنها انقلاب در ما فی الضمیر است که می تواند عالمی را عوض کند. همین دگرگونی در درون، آدمی را تربیت می کند و وطنش را عوض می کند. 🔹 متأسفانه ما حسب غلبه عالم جدید غربی، از کلام بزرگان گذشته خود نیز چیز دیگری می فهمیم، چنان که از کلام زیبای رسول اکرم(ص)، آنگاه که فرمودند: «حب الوطن من الایمان»، دوستی جغرافیای خاکی را درک کرده و ترجمه اش می نماییم. 🔹 هر عالمی رنگ و بویی دارد که اهلش آن را می شناسد. آنکه در عالم دینی سیر می کند، سیر در عبودیت دارد و آنکه در عالم غربی، سیر در انانیت؛ چنان که فرهنگ و ادب غربی و حاصل و محصول آن، همین را فریاد می کند. در این دیار، انسان ادب اهل عصیان را دارد؛ همه چیزش اَنَا الحق فرعونی، سر می دهد و با طغیانگری در برابر فرمان حق می ایستد و هل من مبارز می طلبد. 🔹 آنکه در عالم دینی سیر می کند، خانه اش، آشکارا عبد بودن او را منعکس می سازد؛ نیازی به جار زدن ندارد؛ همه شهر و بازارش هم بوی انا العبد و انت المولا سر می دهد. دو عبارت انانیت و عبودیت پرده از راز دو عالم بر می دارد. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) برگزار می کند: 🔰 نشست ماهانه فرهنگ مهدوی ✅ موضوع: اخلاق و مناسبات مردم در آخرالزّمان؛ اخلاق مهدوی 🎙 با حضور: حجت الاسلام و المسلمین مصطفی امینی خواه 📆 پنجشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ایران (خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ) ▶️ پخش زنده 👇 🌐 mouood.com @mouood_org
🔘 خو می‌کنم، به خاطره‌انگیزترین خیال... یک جمعه؛ که تو جاری می‌شوی در رگ‌های زندگی... آن روز؛ مبدأ حیات است.. سرچشمه ابدیت است... @mouood_org
پخش زنده سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی ، هم اکنون 👇👇👇👇 www.aparat.com/mouood_org/live/?eitaafly