eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 تفکری برای سرمایه دزدی 🔸 معرفی معروف‌ترین شخصیت‌های تفکر یا در مجله . 🛍 راه های تهیه مجله موعود 🌐 فروشگاه اینترنتی موعود https://shop.mouood.com 📱 تماس با مدیر فروشگاه 02166459162 09394410299 @mouood_org
🔘 تو می مانی و بهار! 🔹 جهان ما هر چند پر از شکست‌ها و زمین خوردن هاست؛ امّا «از نگاه » که بنگری پر از پیروزی و پیشرفت است. 🔹 آخر آقای یاری شده و یاری رسان من! به خمیدگی پشت زهرا(س) قسم در تمام لحظه‌های سکوت امیر(ع) در تمام دقائق صبوری حسن(ع) در تمام دیدارهای دشنه با زخم‌های حسین(ع) وعده های را باور کردیم. 🔹 جهان ما هر چند پر از جدایی و تفرقه است، امّا به بلندی دست رسول(ص) در قسم! وعده های «گردهم آیی یاران» را باور کردیم. فریاد وحدت پس از پریشانی را سخن از پیوند، بعد از هم گسیختگی را. فراوانی یار را بعد از اندکی یاور. 🔹 جهان ما هر چند پر از عهد شکنی است؛ امّا به نجوای قهرآمیز (ع) با قسم! ما ایمان ها را باور کردیم، محبّت ها را، ارادت ها را. 🔹 جهان ما هر چند پر از ناامیدی و ترس است. امّا به به عبور پر سرعت هادی النّقی(ع) از کنار یارانش قسم، ما وعده های را باور کردیم. وعده های امام رئوف(ع) را که: «می آید حتّی اگر به قیامت یک روز مانده باشد.» 🔹 جهان ما هر چند زمستانی و سرد است، به نامه‌های پر مهر و عطوفت تو قسم! ما به گرما و عطر بهاری تو آوردیم. 🔹 یا ربیع الانام! ای ! ای میثاق پروردگار! ای جمع کننده‌ی پریشانی ها! ای منتقم! تلخ ترین حادثه‌ها به شیرینی آمدنت می ارزد 🔹 ما، به آمدن شیرینی حقّ پس از تلخی باطل ایمان آوردیم؛ خدایم فرمود: «حق آمد و باطل رخت بربست. همانا باطل نابودشدنی است!» @mouood_org
2️⃣0️⃣ ⭕️ اضطرار و اضطراب 🔸 جهان و ساکنان زمین اکنون با مهلک ترین بلایا درگیر هستند. به استناد نظر کارشناسان، میزان وقوع بلایای طبیعی و تلفات انسانی و خسارات مالی ناشی از آنها، در تمام جهان در حال افزایش است. بی شک این همه آفت، حاصل عمل خود و ظلم و شرارت هایش است. 🔸 حسب اخبار آخرالزمانی همه ملل و نحل، بلایا فراگیر می شوند تا آنجا که هیچ کس در امان نخواهد ماند. حیرانی و درماندگی، بیماری های فراگیر، بلایای طبیعی، تباهی های اخلاقی از بیرون و درون، ساکنان زمین را محاصره کرده است. 🔸عقل ها برای رهایی و جستن راه نجات درمانده اند و این یعنی اضطرار. فصل؛ فصلِ درک اضطراب است و روی کردن به آسمان و خواندن خداوند با آیه «أَمَّن یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ» 🔸 با درک این اضطرار، در شب هایی چون شب نیمه شعبان که شبِ قدرِ ماست، دریای رحمت خداوند رئوف به جوشش می آید و آن موعود مقدس را از پس پرده ظاهر خواهد ساخت. باید بپذیریم که جملگی، ظالم هستیم. هر کس به سهم خود و به قدر قدرت و توانایی خود. این همان ظلم فراگیر است که ما را مبتلا به همه آفت ها ساخته است. 🔸 خداوند می فرماید: «حال هیچ قومی تغییر نمی کند؛ الا آنکه حال خود را تغییر دهد» این تغییر در نفس باید اتفاق بیافتد. در نفس قومی و جمعی، قوم و جمع باید صورت و سیرت خود را متوجه این اضطرار کند و عهد خود را تغییر دهد و روی به عهد با امام آورد. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 نخستین نفر از 🔹 برخلاف تصور عموم، حضرت عليه السلام نخستین هبوط کننده در صبحگاه آفرینش نبود... @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 مهم ترين چالش دو حوزهٔ علمی شرقی و غربی، در قبول يا ردّ سرشت مقدّس جهان است؛ چنان كه در نظام نظری شرقی و اسلامی، همهٔ مراتب حيات در بافتی منظّم، حكيمانه و عالمانه در نسبت با حقيقت هستی به سر می برند و همهٔ امور عالم، ذيل معنا و معنويت جاری و ساری در كلّ هستی، جايگاه خود را می‌يابند و بی ‌اين ارتباط، هيچند. 📚 ، «پرسش از غرب»، انتشارات هلال، صص ۲۵-۲۶. @mouood_org
1️⃣ ⭕️ مهدی باوری در کلام رضوی: خالی نبودن زمین از حجت الهی 🔸 مژده به امام مهدی(ع) از همان سال های آغازین ظهور اسلام آغاز شد. پیامبر گرامی اسلام در هر فرصت و مناسبتی که پیش می آمد، مردم را به ظهور عدالت گستر در بشارت می داد. 🔸 حرکت رو به گسترش در زمان امام محمد باقر و امام جعفر صادق(ع) به اوج خود رسید و آن دو امام بزرگوار با تبیین، تشریح، پالایش و پیرایش آموزه های اسلامی در زمینه های مختلف اعتقادی، اخلاقی و فقهی و تحکیم پایه های ایمانی پیروان خود، برای گسترش و نهادینه سازی اندیشه مهدوی و فرهنگ در میان شیعیان تلاش فراوانی کردند و با به جا گذاردن صدها روایت در این زمینه، این اندیشه و فرهنگ را تازگی و طراوت بیشتری بخشیدند. 🔸 پس از این دو امام و پیش از امام حسن عسکری(ع)، امامی که بیش از همه بر مواریث شیعی در زمینه باور مهدوی و فرهنگ انتظار افزود و گنجینه های گران بهایی برای امت اسلام به یادگار گذاشت، امام رضا(ع) بود. 🔸 امام رضا(ع) در مواضع متعددی با تأکید بر اینکه زمین هیچ گاه از حجت الهی و امام حق خالی نمی ماند، به طور غیرمستقیم موضوع امامت را تثبیت می کرد. از جمله آن حضرت در پاسخ سلیمان الجعفری یا سلیمان بن جعفر الحمیری که پرسید: «آیا زمین از حجت خدا خالی می ماند؟» فرمود: «اگر زمین [به اندازه] یک چشم برهم زدن از حجت خالی بماند، ساکنانش را در خود می برد». 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 7: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://B2n.ir/z80935 کتابراه: https://B2n.ir/u26289 فراکتاب: https://B2n.ir/r98446 طاقچه: https://B2n.ir/m92612 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 لازم است درباره کوکاکولا بدانیم 🔹 اگر بخواهید هر روز یکی از تمام محصولات را استفاده کنید، یازده سال زمان می برد... @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 رصد می شویم 🔸 (ره) درباره راه رسيدن به محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه فرمود: 🔸 بايد خود را در همه حال در محضر آن حضرت ببيند. توجه داشته باشيد كه هر كاری می كنيد، در محضر اوست. 🔸 او حتی از شما آگاه است؛ حتی افرادی مانند سيّد مرتضی كشميری ضمير [درون] افراد را می فهميده‌اند؛ چه رسد به امام عصر(عج)! @mouood_org
63.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 عبور از شیطان 🔹 شیطان می گوید: من بر کسانی که این صفات را دارند، تسلطی ندارم و آن صفات اینهاست... 🔹 نکاتی شنیدنی از ، عضو هیئت تحریریه ماهنامه عربی @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 هركس با بررسی چشم‌انداز سياسی جهان، نمی‌تواند از اين واقعيّت بگريزد كه در دهه گذشته، افزايش در عمق و سطح تبليغات و به گونه‌ای خاص‌تر، كنترل ذهن، كاملاً فراگير شده است. كاربرد درست تبليغات در عرصه‌های مختلف، از جمله اقتصاد و سياست، يک عامل حياتی در مكانيسيم كنترل دولت است. استالين زمانی گفت: اگر كسی خواهان جمعيّتی مطيع و سر به راه است، چاره‌ای جز اين ندارد كه درب هراس وحشت را بر روی آنان بگشايد. 📚 ، «اشراف سیاه»، انتشارات هلال، ص ۱۱۱. @mouood_org
9️⃣ 🔳 سیاست فرهنگی تعميق و تكامل ايمان‏ 🔸 یکی دیگر از سیاست های فرهنگی برجسته در حکومت (ع) سیاست تعميق و تكامل ايمان‏ است. ايمان به مبدأ و و باورهای سعادت ‏آفرين، فرآيند به كارگيری خرد و علم و حكمت است. سياست فرهنگی حكومت (ع) به گونه ‏ای است كه با از بين رفتن ريشه‏ های گمراهی، ها می توانند به حقايق ايمانی دست يابند؛ بلكه با بهره ‏گيری از قوّت خِرد و توسعه علم و حكمت، به بالاترين قله ، صعود نمايند. جامعه ای كه از و ايمان برخوردار باشد، طبعاً از نظر اخلاق و رفتار، جامعه نمونه انسانی است. 🔸 سیاست اتّحاد اديان‏: تأكيد می فرمايد كه دين اسلام در نهايت، بر همه اديان غلبه خواهد كرد. برای مثال در سوره خداوند فرموده است: «اوست كه پيامبرش را به هدايت و دين حق فرستاد تا آن دين را بر همه اديان پيروز گردانَد؛ هر چند مشركان را ناخوش آيد.» 🔸 امام باقر(ع) در تفسیر این آیه فرموده اند: « آن، به هنگام قيام مهدیِ خاندان محمّد(ص) است كه كسی نمی مانَد؛ جز آنکه به [رسالت‏] محمّد(ص) اقرار می كند.» 🔸 براساس آنچه از روايات (ع) استنباط می شود، اتحاد اديان در حكومت مهدوی اجباری نيست؛ بلكه سياست های فرهنگی امام مهدی(ع) به گونه ای است كه توده مردم جهان، به تدريج و با آغوش باز، اسلام را خواهند پذيرفت. 📚 تلخیص از کتاب (عج) 🖊 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/sire_hokumati/ کتاب صوتی: https://B2n.ir/h37009 فراکتاب: https://B2n.ir/b16073 طاقچه: https://B2n.ir/q02086 @mouood_org
🔘 بیا و زنده کن این مرده را دمی به دمی تو ای مسیح مسیحا! دمی بدم ز دمت ✍️ ناصر شهریاری @mouood_org
2️⃣7️⃣ 🔘 امام هدایت، امام گمراهی 🔹 موضوع انتخاب و نصب امام مسلمانان، موضوع انتخاب رهبری امت در حیات ظاهری و باطنی آنهاست. واژه «امام» در اصطلاح به شخصی یا چیزی اطلاق می شود که راهنما و هدایتگر مردم می شود؛ خواه در راه حضرت حق و خواه در غیر آن. 🔹 در بینش و نگرش توحیدی ولایی، تحقق احراز مقام عبداللهی و جلب و جذب همه صفات رحمانی، در گرو ورود به قلعه توحیدی و مصونیت از حملات شیطانی است؛ لذا حضرت موسی الرضا(ع) به نقل از رسول خدا(ص) و ایشان از قول خداوند فرمودند: «کلمة طیبة لا اله الّا الله حصار امن من (خدا) ست. پس هرکس به حصار من وارد شود، از عذاب من امنیت خواهد یافت و این شروطی دارد و من (علی بن موسی الرّضا) یکی از شروط آن هستم.» 🔹 (ع)، شرط توحید و یگانگی خداوند و پذیرش ولایت، شرط ورود به این دژ است. سفر انسان، از بدو تولد بر صحن خاک تا نهایت، یعنی تجربه لقاءالله در عالم معنی و از تجربه جهان پس از مرگ تا نیل به قیامت و رسیدن به بهشت رضوان الهی، مطابق خواست و اراده خداوند، همراه با معرفت الله و استقرار در قله توحیدی، مصون و امن است. 🔹 بدین سبب، حیات ظاهری دنیوی، پلی است برای گذار و توقفی کوتاه برای جلب معونه برای سفر دراز معنوی. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
18_ayatollah_vahid.mp3
1.44M
🔘 صاحب لوا: امام مهدی(عج) گوهر است 🔹 ما زیاد دم از امام زمان علیه السلام زدیم، امّا او را نشناختیم. @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 ابتلای امّت پیامبر(ص) به انواع آفت ها و بحران ها، معطوف به عدم درک شئون اهل بیت(ع) و فهم این معناست که آنان ضرورتاً می بایست خود را در پناه امن پدران حقیقی قرار می دادند تا از یتیمی به در آیند و چونان سنگی تیپا خورده در کوچه و بازار، سرگشته نمانند؛ امّا این امّت، خود را بالغ و عقل رس دانست، پرچم استقلال برافراشت و گاه خود را به زیر پرچم اشخاصی کشید که در حقیقت خود، یتیم و تیپا خورده بودند و در ضعف و نابالغی، مستحقّ هدایت و دستگیری. 📚 ، «پدران مهربان ما»، انتشارات موعود، ص ۲۵. @mouood_org
🔘 خانه ات کجاست؟ 🔹 می دانم آقا! باور دارم قطعاً تو هستی و این را در این طوفان بحران و بلا و ناپاکی، از آرامشی که در قلبم موج می زند، حس می کنم. 🔹 می دانم اگر تو نبودی، کسی نبود که حرف‌های غمبارم را بفهمد و مرهم بگذارد. راستش دل تنگ شده ام! 🔹 دلم می خواهد زمانه‌ی پیامبر خدا(ص) باشد! دلم می خواهد باشم: مقابل در خانه ات بایستم و اجازه بگیرم که داخل شوم. و بعد دو زانو مقابلت بنشینم و تو برایم سخنی بگویی. از آن سخن‌هایی که دری به سوی حقیقت می‌گشاید. 🔹 می دانی؟ از بودن کارم گذشته است؛ دلم می خواهد! تنگ در آغوش گرفتنت همچون ؛ دست بوسی ات 🔹 دلم از موشک‌ها و فضاپیماها گرفته است؛ از هواپیماها و قطارهای مملو از مسافر از اتوبوس‌ها و سواری‌های تندرویی که من را به تو نمی‌رسانند، دلم گرفته است. 🔹 دلم مرکبی می خواهد راه بلد؛ تا مثل و ، کرایه شان کنم و تا در خانه ات هی هی کنان بیایم! عیدها برایت گل و هدیه بیاورم. روزهای مصیبت، خرما و تسلیت. 🔹 آقای مهربان و عزیزم! چگونه بگویم... دلم از خانه‌هایی که خانه‌ی تو نیست، گرفته است. از دیدار آدم‌هایی که «تو» نیستند! از حرف‌های آدم‌هایی که حرف‌های تو نیست. دلتنگ شده ام. 🔹 خانه ات کجاست مسافر؟ @mouood_org
2️⃣1️⃣ ⭕️ اولین شهید ایرانی 🔸 ، میان دو امپراتوری پر قدرت متولد شد. ایران ساسانی و رومیان. شرایط، ایران عصر ساسانی را مستعد تحولی بزرگ ساخته بود. 🔸 نامه پیامبر اکرم(ص) سرآغاز ماجرا بود. خسروپرویز، نامه پیامبر(ص) را پاره کرد؛ قاصد رسول خدا(ص) به بازگشت. خسرو پرویز به باذان بن ساسان که در حاکم بود، نامه نوشت که این مدعی پیامبری را دستگیر کرده به دربار ساسانی بفرست. 🔸 باذان دو پیک را به همراه نامه به آستان پیامبر(ص) می فرستد. پیامبر(ص) به پیک می فرماید، برای گرفتن جواب فردا بیایید. فردا پیامبر(ص) خبر پاره شدن شکم خسرو پرویز توسط پسرش، را به قاصدان می دهند و با تحفه و نامه ای آنها را به سوی یمن و درگاه باذان بن ساسان می فرستند. 🔸 پیامبر(ص) به باذان اعلام کرده بودند؛ چنانچه اسلام بیاورد، می تواند کماکان حاکم یمن بماند. باذان به اتفاق سایر ایرانیان اسلام می آورند و ایرانیان در یمن، اولین پایگاه اسلامی را ایجاد می کنند. القاب ابناء و احرار، یعنی فرزندان آزادگان مخصوص ایرانیان می شود. همین القاب امروز هم در میان جماعت بزرگی از یمنی ها هست. 🔸 پس از باذان بن ساسان، فرزندش، شهر بن باذان با حکم پیامبر(ص) به جای پدر حاکم یمن می شود. در سال یازدهم از هجرت، پس از حجـة الوداع، اسود عنسی در یمن شورش کرده و با ادعای پیامبری جماعتی را به گرد خود آورد و مناطقی را متصرف شد. شهر بن باذان ایرانی با هفتصد سوار در پی او روانه شد و با او به جنگ پرداخت و به درجه شهادت رسید. او اولین شهید ایرانی صدر اسلام است. 🔸 ابناء و احرار ایرانی در ماندند و پس از پیامبر(ص)، جمعیت شیعیان یمن را تشکیل دادند و نسل در نسل پایگاه مهم، پیرامون عربستان را حفاظت کردند تا در آستانه حضرت ولی عصر(ع)، حجاز را تصرف و آن را تسلیم حضرت نمایند. ، با پرچم سفید، بر حق ترین پرچمی است که در آستانه ظهور خروج می کند، دشمنان اموی (ع) را می راند و خود را با امام راست می کند. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
1️⃣5️⃣ 🔘 منشأ نژادپرستی انگلیسی ـ آمریکایی آموزه ای یهودی 🔹 تا پیش از عصر مدرن با مفهوم ملی گرایی آشنا نبود. کلیسای در قرون وسطا هم به کلی از شیوه ملی گرایی برای حکومت داری، فاصله داشت و مردم بیش از آنکه خود را وابسته به ملیتی خاص بدانند، به مسیحی بودن خود توجه داشتند. 🔹 در عین حال گروه ها و جماعت های غیرمسیحی علاقه مند به ملی گرایی را هم تحقیر نمی کردند. در سال های 590 تا 604 م. پاپ گریگوری هر گونه اعمال فشار بر یهودیان را نیز رسماً ممنوع کرده بود. 🔹 از قرن یازدهم میلادی دشمنی با یهود شکل تازه ای به خود گرفت و این جریان بیش از آنکه مخالفتی نژادی با یهودیان باشد، صبغه دینی داشت، چرا که یهودیان به عنوان قاتلان حضرت عیسی(ع) مطرح بودند و البته تشدید این خصومت ها و کینه ها در این برهه از زمان، بی ارتباط با رفتارهای غیرانسانی آنها نبود. 🔹 علاوه بر آن کلیسای کاتولیک با حیوان انگاری بومیان توسط کلمب به شدت ابراز مخالفت کرد. کلیسای کاتولیک با ، به مخالفت برخاسته و ضرورت آشنا نمودن این مردم بخت برگشته با دین را یادآور شد. 🔹 نظام اروپایی برپا شده توسط کلیسای کاتولیک، ابتدا با و سپس به وسیله نهضت روشنگری ویران شد. نظام جایگزین آن هم با هجمه ای از ایدئولوژی ها در برابر خود مواجه شد. یکی از مهم ترین ایدئولوژی ها مسئله نژادگرایی بود. نژادگرایی در آغاز و همراه با پروتستانیسم رشد و نمو یافت. 🔹 صحبت ها و نظریات لوتر زمینه مهمی را برای رشد و گسترش نژادگرایی به وجود آورد، مهم ترین نمایندگان نژادگرایی در دنیای جدید همان کلنی چی های پروتستان انگلیسی و در رأس آنها ها بودند، به این امر دامن زدند. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/tarikh_nagofte/ کتابراه: B2n.ir/e97949 فراکتاب: B2n.ir/f60509 طاقچه: B2n.ir/x02862 @mouood_org
🔘 آنچه انسان را محروم از لطف ربّ و نامحرم برای ديدار حقيقت كرد، ترک ادب بندگی بود. ترک ادب مخصوص دوره‌ای خاص نيست. در هر عصری و ميان هر نسلی، گونه‌های مختلف آن قابل مشاهده است؛ ليكن در ميان همهٔ اعصار و قرون، عصر حاضر و در تاريخ جديدی كه با رنسانس غربی آغاز شد، نحوهٔ ويژه‌ای از اين ترک ادب ديده می‌شود كه اساساً با آنچه ساير انسان‌ها در اعصار ديگر مرتكب می‌شدند، متفاوت است. 📚 ، «پرسش از غرب»، انتشارات هلال، ص ۲۷. @mouood_org