eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از موعود
#صلوات_ابوالحسن_ضرّاب_اصفهانی
هدایت شده از موعود
1_90346673.m4a
3.38M
هدایت شده از موعود
1_92905014.pdf
686.4K
🔘 هر شب، رأس ساعت 20 به مناسبت ماه محرم 1442 @mouood_org
🔘 خطبه‌خوانی حضرت عباس(ع) در روز ترویه #نذر_یک_نگاه #حضرت_عباس_ع، بازارسال کنید. #پادکست #محرم @mouood_org
🔘 کربلا، محل مردم با امیرالمومنین علی(ع) ▪️خداوند در قرآن می فرماید: «از ميان ما برخی فرمانبردار و برخی از ما منحرفند. پس كسانی كه فرمانبرند، آنان در راه درستند؛ ولی منحرفان، هيزم جهنم خواهند بود و اگر (مردم) در راه درست پايداری ورزند، قطعاً آب گوارايی بديشان می‌نوشانيم تا در اين باره آنان را بيازماييم و هر كس از ياد پروردگار خود روی بگرداند، وی را در قيد عذابی (روز) افزون درآورد و مساجد ويژه خداست، پس هيچ كس را با خدا نخوانيد.»(۱) ▪️ حضرت صادق(ع) در تفسیر این آیه فرمودند: «كسانی كه تسلیم هستند، ‌یعنی اقرار به ولایت ما اهل بیت دارند که انان هدایت شدگان نیکوی طریق هستند. اما عدول کنندگان از طریق حق، معاویه ملعون و اصحابش هستند که هیزم جهنمند ( از آتش وجود ایشان،‌ بقیه جهنمیان در آتش می سوزند) منظور از طریق،‌ ولایت امیرالمومنین علی(ع) است که چنانچه بر آن ثابت قدم باقی می ماندند، از آب گوارا (یعنی علم کثیر ائمه) به ایشان می نوشاندیم.» ▪️ امام در ادامه فرمودند: «اما ایشان با حسین بن علی(ع) در ثابت‌قدمی در ولایت امتحان و آزمایش شدند و هر کس از ذکر ربّ، یعنی ولایت امیرالمومنین علی (ع) اعراض کند، به عذاب سخت دچار خواهد شد.» ▪️امام صادق(ع) درباره بخش انتهایی آیه فرمودند: «در مساجد، هرگز نباید احدی را شریک قرار دهید، یعنی هرگز نباید غیر از امامان (ع) کس دیگری را امام و مقتدای خویش قرار دهید.»(۲) ▪️ در این آیات شریفه خداوند عزوجل پس از آنکه طریق و و را تنها ولایت امیرالمومنین علی(ع) معرفی و دشمنان ایشان, یعنی معاویه ملعون و اصحابش را اصل و هیزم جهنم معرفی می کند، ‌آزمایش و ابتلا در ثابت ماندن این طریق را در کربلا می داند. ▪️ به عبارت دیگر،‌ کربلای حسین(ع) جایی است که مردم با ولایت امتحان می شوند و چون بزرگترین است، کربلا بزرگترین میدان عالَم معرفی می شود. در اینجاست که به ظهور اتم می رسد و حقیقت ولایت امیرالمومنین علی (ع) به عالَم عرضه می شود و در چهل منزل کوثر زینبی (س) به کثرت رسیده و به تمام خلق ابلاغ می گردد. ▪️ صعوبت این امتحان و ابتلای الهی، آن قدر عظیم است که حتی اقرار کنندگان به ولایت نیز در این امتحان کم می آورند و از باز می مانند ، ‌چرا که فرموده اند: «انّ اَمرُنا صَعبٌ مُستَصعَبٌ لا یَحتَمله الاّ...». ▪️ آن هنگام که امام حسین (ع) فرمودند: «اين ملعونین تنها قصد كشتن مرا دارند، نه شما را، پس شما آزاديد كه برويد و من شما را به رفتن رخصت می دهم و خودتان را نجات بدهید؛ چون اگر بمانید فردا همگى كشته خواهید شد...» تنها حل شدگان در فناء مولا هستند که دوری از مولا برایشان مساوی با عدم شان است «الارواح التي حلّت بفنائک». ▪️اینها که ثابت قدم ماندند، کسانی هستند که حضرت در فضیلتشان فرمودند: «همن یارانی بهتر و باوفاتر از اصحاب خودم و خاندانی نیکوکارتر و نزدیک‌تر از خاندان خودم سراغ ندارم. پس خداوند در این باره به شما پاداش خیر دهد.»(۳) ▪️ این افراد به بالاترین درجه حمل که همه عالَم می باشد،‌ رسیده و به همین جهت مقتدای تمام شیعیان و شاگردان ولایت در عالَم، از انبیاء و اوصیاء و اصحاب الائمه(ع) هستند. ▪️ بنابراین در ولایت امیرالمومینین علی(ع) است،‌ جایی که ولایت به ظهور تام خود رسید و تنها کسانی که به بالاترین درجه حمل ولایت رسیده بودند، می توانستند در کربلای حسین(ع) که محل آزمایش است، باقی مانده و به بالاترین مقام ربّ برسند. ▪️ این است علت این مطلب که دشمنان حضرت سیدالشهداء(ع) آن هنگام که حضرت علی اکبر (ع) را در هیبت رسول الله (ص) در میدان نبرد می بینند،‌ یک لحظه دست از جنگ بر می دارند، ‌اما ملعون فریاد می زند: ظاهرش همچون محمد است،‌ اما اسمش علی است،‌ پس او را بکشید! ▪️ و نیز آن زمان که حضرت سید الشهداء(ع) در خطابات خویش می فرمایند: «برای چه خونم را حلال دانستید؟!» جواب می دهند: به دلیل کینه ای که به پدرت داریم! ▪️ پس کربلا محل آزمایش شدن خلق با ولایت علی(ع) بود تا هر آن کس که جزء خُلَّصین در این امر بوده است،‌ مشخص شده و هر آن کس که هنوز به این درجه از نرسیده است،‌ با و بکاء بر حضرت سیدالشهداء و به اصحاب الحسین (ع) در طریق ولایت کند. 📚 منابع: 1. سوره جن،‌ آیات۱۴ تا 18. 2. «تفسير القمی»، ج ‏۲، ص ۳۸۹؛ «تفسير فرات الكوفی»، ص ۵۱۱. 3. بحار الأنوار ، ج ۴۴، ص ۳۹۲ 📚 با استفاده از کانال تخصصی لوح محفوظ @mouood_org
◽️ امام حسين(ع) فرمودند: «او (مهدی(عج)) غيبتی [طولانی] دارد كه در آن گروه‌هايی از دين بر می‌گردند و گروه‌های ديگری بر دين خود پايدار می‌مانند و آزرده می‌شوند و به آنان [با طعنه] گفته می‌شود: «اگر راست می‌گوييد، اين وعده كی رخ می‌دهد؟» آگاه باشيد هر كه در غيبت او بر اين آزار و تكذيب‌ها صبر كند، همچون كسی است كه با شمشير خود در ركاب رسول خدا(ص) جهاد می‌كند.» ◽️ «كمال‌الدّين»، ج 1، ص 317، ح 3. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/574616 @mouood_org
ضامن شفاعت.mp3
5.52M
🔘 برگزیده‌ای از مقتل‌خوانی حضرت عباس(ع) ▪️ روضه‌خوانی حجّت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی @mouood_org
🔘 پاداش خادمان مجلس امام حسین(ع) ▪️ از امور پر و پاداش، در برپایی مراسم عزای سید و سالار شهیدان عالم حضرت سیدالشهدا(ع) است. ▪️چنانچه در این باره روایت شده است که مردی از اهالی بحرین بیان داشته است: من خیلی راغب شنیدن مراثی امام حسین(ع) بودم، شب و روز در مجالس سوگواری آن حضرت شرکت می کردم و هیچ امری نمی توانست مرا از رفتن به مجالس عزای اباعبدالله باز دارد. ▪️ یک سال شب نهم محرم، آنقدر در مصیبت آن حضرت گریستم که خسته شده و در کناری نشستم، خواب چشمانم را فرا گرفت و در خواب دیدم که در باغ بزرگی مثل باغ های بهشت قرار دارم و انواع و اقسام درختان دیده می شود و مرغان بر سر شاخه ها مانند مادر بچه مرده نوحه می کنند! ▪️گفتم: سبحان الله این مرغان چرا اینطور ناله می کنند؟! با خود گفتم: این ناله ها نیست مگر به خاطر مولایم حسین(ع). ▪️ به ناگاه صدای گریه ای شدید به گوشم رسید که نزدیک بود دلم شکافته شود. چند قدم به دنبال صدای گریه رفتم، کنار حوضی رسیدم دیدم بانویی کنار حوض نشسته پیراهن سفید پاره پاره ای در دست دارد و خون آن را می شوید! و به آثار جراحات نگاه می کند و می گرید چنانکه نزدیک است از گریه اش آسمان منشق شود و بر زمین فرود آید! ▪️ می گفت: پدرجان ببین این امت با ما چه کردند؟ تا من به دنیا بودم حق مرا ضایع کردند و پهلویم را شکستند و ارثم را گرفتند. سپس مصائب ابن عمش را بیان داشت تا آنجا که گفت: این ها بس نبود که حسینم را کشتند. ▪️بعد فرمود: فرزندم چرا از نام خود خبر ندادی؟ شاید جد و پدر تو را نمی شناختند که با لب تشنه شهیدت کردند؟! ناگاه در طرف مشرق بدن بی سری را دیدم که می گفت: به حق خودت مادرجان من جد و پدر خودم را معرفی کردم. مقام مرا ملاحظه نکردند، آب را به رویم بستند، خود و اهل بیتم را تشنه گذاشتند! ▪️من قدم پیش نهاده و سلام کرده و عرضه داشتم این پیراهن پاره پاره و خونین و این بدن بی سر کیست؟! ناله ای جانسوز از دل برآورد و فرمود: من این شهید مظلومم، من دختر پیغمبر این امتم، من مادر حسینم که امت جدش او را کشتند و ناگاه دیدم که بانوان چندی سر از جانب درختان, مانند آفتابی که طلوع کند, مویه کنان آمده و اطراف آن بدن بی سر نشستند. ▪️ من از پیراهنی که آن بانو می شست سؤال کردم، فرمود: پیراهن پسرم حسین است که در روز پوشیده بوده. گفتم: با آن چکار می کنی؟ ▪️ فرمود: این وسیله ی گریه من است تا روزی که آن را در دست گرفته و در عرصه محشر بایستم و به پروردگارم از ستم شکوه کنم و خدا از خشم من خشمگین خواهد شد و همه ظالمان به خانواده ما را جمع خواهد کرد و زبانه آتش آن ها را فرا گیرد. ▪️ عرض کردم: ای سیده! پدرم نوحه خوان فرزندت حسین بود. خدا با او چه کرد؟ فرمودند: کاخی در مقابل کاخ های ما دارد. ▪️ عرض کردم: کسی که در عزای شما بگرید و از مالش در عزای حسین(ع) صرف کند و در غم او بی خوابی کشیده و در حاجت عزادارانش بکوشد و در راه او تشنگان را آب دهد و به دشمنانش کند، چیست؟ ▪️ فرمودند: است. همه ی این کارها کمک به ماست و مژده و بشارت بده به کسانی که به این امور مشغولند که در بهشت همسایه ما خواهند بود. به حق پدرم و همسرم و فرزندم که روز تا کودکی از آنها بیرون باشد, به بهشت نخواهم رفت و این پیغام را به آن ها برسان. 📚 «دارالسلام»، ترجمه کمره ای، ج 2, ص 190؛ سید رضا حسینی الازری، «۷۲ داستان از شفاعت امام حسین (ع)»، ص ۹۲-۹۳. @mouood_org
🔘 هر شب، رأس ساعت 20 به مناسبت ماه محرم 1442 @mouood_org
🔘 معنای دقیق کلمات و ▪️ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه هم در دهم ماه اتفاق افتاده است، پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس، تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند، روز نهم ماه محرم گفته‌اند. ▪️ اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: 🔻 واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر به کار نمی رود؛ - آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ - در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله‌ی اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول، ثانی ، ثالث ، رابع ... و یا اولاً ، ثانیاً ، ثالثاً ، رابعاً و... چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمره‌ی اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند، یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد، مثل تاسوعا ، عاشورا ، ثامونا ، سابوعا ... اما چنین نیست. ▪️ عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند متعال می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. ▪️ العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به و و نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت، یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود. ▪️ تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد، فراخ گردید. ▪️ التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. ▪️ این دو نام از ابداعات (ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد(ع)، لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... 📚 برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن. @mouood_org
شب دهم محرم.mp3
6.53M
🔘 وداع امام حسین(ع) با اهل حرم ▪️ گزیده‌ای از روضه‌خوانی حجّت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی @mouood_org
🔘 خطبه امام حسین(ع) در روز عاشورا ▪️ «حمد و سپاس خداى را که دنیا را محل فنا و زوال قرار داد، دنیا اهل خود را تغییر می‌دهد و آنان را دگرگون می‌سازد، مغرور کسى است که گول دنیا را بخورد و بدبخت کسى است که شیفته و فریفته آن بشود، مردم! دنیا گولتان نزند که هر کس با او اعتماد کند نا امیدش می‌سازد و هر کس به او چشم طمع بورزد مأیوس و ناامیدش مى کند، من شما را بر امرى می‌بینم هم پیمان شده‌اید که خشم خدا را ضد خود برانگیخته اید و به‌واسطه آن خداوند از شما اعراض کرده و غضبش را بر شما روا داشته و رحمتش را بر شما حرام کرده است. چه نیکو پروردگارى است خداى ما، و چه بد بندگانى هستید شما؛ شما که به فرمان او اقرار کرده و به پیامبرش محمد(ص) ایمان آوردید و سپس براى کشتن اهل‌بیت و فرزندانش یورش بردید، شیطان بر شما مسلط شده است تا خداى بزرگ را فراموش کرده‌اید، ننگ بر شما و بر هدف شما، ما براى خدا آفریده شده‌ایم و به سوى او برمی‌گردیم. ▪️ ... اى مردم! به من بگویید من چه کسى هستم؟ آنگاه به خود آیید و خویشتن را نکوهش کنید و ببینید آیا کشتن و هتک حرمت من براى شما جایز است؟ مگر من پسر دختر پیغمبر شما نیستم؟ مگر من فرزند وصى و پسرعموی پیغمبر شما نیستم؟ مگر من پسر کسى نیستم که او پیش از همه مسلمانان ایمان آورد؟ و پیش از همه، رسالت پیامبر را تصدیق کرد؟ آیا حمزه سید الشهداء، عموى پدر من نیست؟ آیا جعفر طیار عموى خود من نیست؟ مگر شما سخن پیغمبر(ص) را درباره من و برادرم نشنیده‌اید که فرمود: «این دو، سروران جوانان اهل بهشتند»؟ اگر سخنان مرا تصدیق می‌کنید، اینها همه حق‌اند و کوچکترین خلاف واقعى، در آن‌ها نیست، زیرا هنوز در طول عمر خود از آن روزی که فهمیده‌ام خداوند بر دروغ‌گویان غضب کرده و دروغ را به خودش برمی‌گرداند، هرگز دروغ نگفته‌ام. ▪️ ... اگر در گفتار پیغمبر(ص) درباره من و برادرم شک دارید آیا در این واقعیت هم شک دارید که من فرزند دختر پیغمبر شمایم؟! ▪️ ... «انى عذت بربى و ربکم أن ترحمون... من به پروردگار خویش و پروردگار شما پناه می‌برم که گفتار مرا قبول نمی‌کنید، پناه می‌برم به پروردگار خود و پروردگار شما از هر شخص متکبر و سرکشى که به روز ایمان نمی‌آورد.» 📚 « » 📬 لینک خرید از یاران شاپ b2n.ir/442439 @mouood_org
🔘 قتل امام حسین(ع)، علی الله ▪️ «آری چنین است، و هر کس نظیر آنچه بر او عقوبت رفته است دست به عقوبت زند، سپس مورد ستم قرار گیرد، قطعاً خدا او را یاری خواهد کرد، چرا که خدا بخشایشگر و آمرزنده است.»(۱) ▪️در تفسیر این آیه از معصومین(ع) روایت شده است: «این آیه شریفه راجع به رسول الله(ص) است، آن هنگام که قریش او را از مکرمه بیرون کردند، از دست ایشان و برای در امان ماندن از کشته شدن (و عقوبت ایشان)، به غار پناه بردند. ▪️ «سپس خداوند عزوجل در مقابل آن در روز ،‌ رسول الله(ص) را بر آنان مسلط و با کشته شدن و و غیر ایشان از ملعونین،‌ کفار قریش به عقوبت کار خویش دچار شدند. ▪️«هنگامی که رسول الله(ص) به شهادت رسیدند، کفار به طلب خون کشته شدگانشان و کرده از روی عداوت،‌ دست به قتل امام حسین(ع) زدند.» ▪️ در ادامه این تفسیر آمده است: این است قول هنگام کشتن اهل بیت رسول و به گرفتن خاندان ایشان که برای خود چنین شعری سرود: ای کاش شیوخ و بزرگان من که در جنگ بدر کشته شدند،‌ بودند و می دیدند اگر من از بنی احمد (ص) انتقام نمی گرفتم، فرزند خلفی برای ایشان نبودم! با این کار معادل جنگ بدر را از بزرگان و سادات ایشان انتقام گرفته و تسویه حساب شدیم! ▪️ «...همچنین هنگامی که رأس مبارک حضرت (ع) مقابلش بود و با آن بازی می کرد، با اشعاری بر غیر قابل قیاس بودن و نامتعادل بودن با روز بدر اعتراف می کرد! ▪️پس این است معنای قول خداوند عزوجل: «و من عاقب», یعنی هنگامی که رسول الله(ص) کفار قریش را در بدر به عقوبت رساند،‌ «بمثل ما عوقب به»، یعنی به مِثل آن عقوبتی که در هنگام اخراج ایشان از مکه مکرمه و تصمیم به قتل رساندن از طرف کفار به حضرت وارد شد، «ثمّ بُغی علیه» سپس بغی، یعنی سرکشی در برابر ، فرزند ایشان حضرت سیدالشهداء(ع) کرده و ستم روا داشتند. ▪️ «لینصُرنّه الله», یعنی خداوند حضرت را با از فرزندان ایشان(عج) و خواهد کرد.»(۲) ▪️بنابراین یوم العاشورا،‌ یوم البغی علی الله بوده است و جنایتکاران مصداق اتم این آیه هستند: «کسانی که به مردم کردند و در زمین به ناحق سرکشی نمودند.» ▪️ خداوند درباره عاقبت این گروه در قرآن می‌فرماید: «کسانی که سرکشند، یکدیگر را یاری می کنند؛ و كسى كه پس از ستم كشيدن، گيرد بر او هيچ گونه مؤاخذه و عتابى نيست؛ گناه بر كسانى است كه به مردم مى كنند، و بدون داشتن بهانه اى و حقى مى خواهند در زمين و ظلم كنند، آنان دردناک دارند...»(۳) 📚 منابع: 1. سوره حج، آیه ۶۰. 2. «تفسير القمی»، ج ۲، ص ۸۶؛ «البرهان في تفسير القرآن»، ج ۳، ص ۹۰۶. 3. سوره شوری، آیات 39-42. 📚 با استفاده از کانال تخصصی لوح محفوظ @mouood_org
🔘 هر شب، رأس ساعت 20 به مناسبت ماه محرم 1442 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ️برافراشته نگهداشتن پرچم قیام ▪️ بررسی رابطه واقعه جانسوز عاشورا با واقعه شریف ظهور (9) 📚 📬 لینک خرید از یاران شاپ b2n.ir/255572 @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 سوگواره‌ی خانم (س) در ▪️ حضرت زينب كبری (س) شب يازدهم محرم پشت خيمه نيم سوخته ناله و شيون جان سوزی شنيدند، به شتاب آمدند، ديدند خانم رباب، مادر حضرت (ع) اشک فراوان می ريزند. ▪️ حضرت زینب (س) فرمودند: «ای بانو! من و شما به خاطر اطفال بايد شكيبا باشيم.» خانم رباب (س) فرمودند: «امروز عصر كه به ما دادند، حال سینه ام پر از شير شده، علی اصغر شير خوارم كجاست كه شير بياشامد؟»(۱) ▪️ در روز قیامت هنگامی که خاتون روز قیامت حضرت فاطمه الزهرا(س) قدم به عرصه محشر می گذارند، قنداقه حضرت (ع) را در می آورند و می فرمایند: «بأَىِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ؟» و آنگاه قنداقه حضرت علی اصغر (ع) را در می آورند و می فرمایند: «بِأَىِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ؟» ▪️سلام بر عبد اللّه بن حسين(ع)؛ سلام بر كودک شيرخواره اى كه هدف تير قرار گرفت و به خون خود آغشته گشت و خون او به سوى آسمان بالا رفت و در دامان پدرش با تير، سرش بريده شد. خداوند كسى را كه تير به سوى او پرتاب كرد، بن كاهل اسدى و ياران او را لعنت كند. (۲) 📚 منابع: 1. سحاب رحمت؛ صفحه ۶۲۵ به نقل از كتاب نهضة الحسيني جلد ۲، صفحه ۱۸ تا ۲۱. 2. زیارت شهدای کربلا (زیارت ناحیه مقدسه) 📚 با استفاده از کانال تخصصی لوح محفوظ @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 کشتن پسر پیغمبر(ص) به قصد قربت! ▪️ گزیده‌ای از سخنرانی شهید درباره نفاق مردم کوفه @mouood_org
🔘 بخشی از خطبه‌های حضرت زینب(س) در دربار یزید ▪️ «حمد و سپاس مخصوص خداوندی است كه پروردگار جهانيان است و درود و رحمت خدا بر رسول او، محمّد(ص) و بر همه اهل بيت او باد! خدای سبحان راست فرمود كه: «فرجام كسانی كه مرتكب كارهای زشت شده‌اند، به جايی می‌رسد كه به تكذيب آيات خدا پرداخته و آن را به مسخره و استهزاء می‌گيرند.» ▪️ هان ای يزيد! آيا گمان كردی كه چون اكنون زمين و آسمان را بر ما تنگ كردی و ما را شهر تا شهر، مانند اسيران كوچ دادی، از منزلت و مكانت ما كاستی و بر حشمت و كرامت خود افزودی؟ و قربت خود را [نسبت به] حضرت يزدان زياده كردی؟ كه تكبّر ورزيده و ديگران را ناقابل می‌دانی و با غرور به اطراف نگاه می‌كنی؛ در حالی كه فوق ‌العادّه شاد و مسرور هستی از اين كه كارها طبق خواست و ميلت انجام شده و مقام و منصبی كه شايسته ماست، تو در دست گرفته‌ای؟ نه چنين نيست، ای يزيد! آرام‌تر بران و كمی به خود آی! مگر فراموش كردی فرمايش خدای تعالی را كه فرمود: «البتّه گمان نكنند آنان كه كفر ورزيدند، مهلت دادن ما برايشان بهتر است. همانا مهلت داديم تا بر گناه خود بيفزايند و از برايشان عذابی خواركننده در پيش است.» ▪️ ای پسر آزاد شدگان! آيا اين از عدل است كه زنان و كنيزان خود را پشت پرده جای داده‌ای؛ ولی دختران پيامبر را در ميان نامحرمان اسير ساخته و پرده حرمتشان را دريده‌ای؟ ايشان را از پرده بيرون آورده و چهره و صورتشان را آشكار ساخته‌ای به گونه‌ای كه دشمنان خدا بر ايشان نظر افكنند؟ آنان را شهر به شهر گردانده‌ای تا مردم شهر و باديه، دور و نزديك، تماشاگر آن باشند و افراد پست و بيگانه در ايشان چشم دوزند؟ و اين در حالی است كه از مردانشان سرپرستی نمانده و به غير از آنان هم، هيچ حامی و سرپرست ديگری ندارند. ▪️ البتّه چگونه می‌توان از فرزند كسی كه با دهان خود، جگر پاكان و شهيدان اسلام را می‌خواست ببلعد، انتظار عاطفه داشت؟! و از كسی كه گوشت او از خون شهيدان روييده، چه انتظاری می‌توان غير از اين داشت؟! و چگونه در كينه و دشمنی خود با اهل بيت كوتاهی كند، آن كسی كه هميشه به ما از روی بغض و نفرت می‌نگرد و خاطره‌های دور زندگی‌اش، او را به انتقام و كينه وا می‌دارد؟!» ... 📚 « » 📬 لینک خرید از یاران شاپ b2n.ir/442439 @mouood_org