eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣ ☑️ روشنفکر کیست؟ 🔺 روشنفکران را به دو دسته کلی می توان تقسیم کرد: 🔻 دینی به معنای واقعی کلمه، ناظر به معنای مثبت از روشنفکری است، کسانی که حقیقتاً دغدغه دین داشته و با فکری باز و نگاهی تیزبین به دنبال گره گشایی از مسائل هستند. کسانی که توان علمی و فکری بالایی دارند و خواهان تحول و پیشرفت جامعه هستند. 🔺 روشنفکر حقیقی کسی است که این پیشرفت و تحول را از هر طریقی نمی پذیرد؛ بلکه آن نوع از برنامه برای تحول و پیشرفت را می پذیرد که مطابق منافع ملی و ساختار فکری، فرهنگی و ارزشی جامعه باشد. افرادی چون علامه طباطبایی، امام خمینی، شهید مطهری و... از این قبیل هستند. 🔻 روشنفکر مدرن و امروزی که آیات و روایات را بر مبنای تفکر غربی مورد تحلیل قرار می دهند و در مبانی فلسفی، روش شناختی و حتی تحلیلی، متأثر از اندیشمندان هستند؛ کسانی که مدل و الگوی آنها برای پیشرفت و تحول و نوگرایی، تئوری و عملکرد اندیشمندان عصر روشنگری در اروپاست. 🔺 افرادی، چون دکتر سروش، دکتر مدرسی طباطبایی، دکتر کدیور و... شامل همین معنا از روشنفکری هستند. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب: (عج) 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/naghde_didgah/ @mouood_org
2️⃣0️⃣ 🔘 ما و متدولوژی غربی 🔹 متدولوژی غربی، آثار شرقی را در خود هضم می کند. صورت تاریخی خود را بدان ها می زند و از حیثیت معنوی تهی می سازد. مشرق زمینیان نیز دانسته و ندانسته متدولوژی جاری در میان همه شاخه های علوم و فنون جدید را در میان خود، منتشر می سازند؛ با بریدن از سنت های شرقی، همه هم خود را مصروف پیشرفت و مدرنیته کرده است. 🔹 از اواخر قرن هجدهم میلادی، مستشرقان هم عنان با مردان نظامی و سیاسی دول استعماری، هجمه خود را به شرق آغاز کردند، ذخایر فرهنگی مشرق زمین را با خود بردند و تفاسیر خودبنیاد از آثار فرهنگی شرقی ارائه کردند، آرای دینی را سکولاریزه کردند و متدولوژی ویژه علوم جدید را در حوزه و انسانی، تسری بخشیدند. 🔹 چگونه می توان پذیرفت که معلمان و مبلغان علم جدید ـ که فاقد درک گستره معارف و حکمت شرقی اند و معارف را در گستره مکتب اصالت عقل محدود می کنند ـ می توانند از شأن و دریافت عالمان حوزه حکمت و معرفت شرقی سخن به میان آورده و از مقام آنها تجلیل کنند؟ 🔹 در دهه های اخیر، در شرایطی که تاریخ غربی در سراشیب فروپاشی افتاده است، نوعی بازگشت به شرق و معنا و معنویت در غرب، آغاز گشته است. انسان غربی با مراجعه به صورت های اعمال و مناسک سنتی، محملی برای گریز از ماهیت فرهنگ غربی و جبران نقصان جدی آن جست وجو می کند. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 در همه‌ٔ حوزه های فرهنگ غربی، عنصر اين جهانی غلبه دارد؛ برخلاف حوزه‌ ای فرهنگی شرق كه عنصر آن جهانی غلبه دارد و اين جهان خاكی، تحت الشّعاع آن جهان سرمدی و باقی قرار دارد. 📚 ، «مثلث مقدس؛ راز عداوت غرب با اسلام و مسلمانان»، انتشارات هلال، ص ۲۸. @mouood_org
🔘 در همه‌ٔ حوزه های فرهنگ غربی، عنصر اين جهانی غلبه دارد؛ برخلاف حوزه‌ ای فرهنگی شرق كه عنصر آن جهانی غلبه دارد و اين جهان خاكی، تحت الشّعاع آن جهان سرمدی و باقی قرار دارد. 📚 ، «مثلث مقدس؛ راز عداوت غرب با اسلام و مسلمانان»، انتشارات هلال، ص ۲۸. @mouood_org
1️⃣0️⃣ 🔳 سیاست فرهنگی زنده كردن معنوی زمين‏ 🔸 فراگير شدنِ عدالت و ايمان در جامعه و آشنا شدن مردم با معارف اصيل و حيات بخش الهی، سبب می شود جامعه بشر با ارزش های معنوی زنده گردد؛ همان طور كه بارانِ بهار، زمين مُرده را زنده می نمايد. 🔸 امام باقر(ع) در حدیثی چنین فرموده اند: «خداوند عز و جل آن را به دست قائم(ع) زنده می كند، پس از آنکه مُرده است و مرگش، كفر ورزيدن اهل آن است؛ چرا كه كافر، مرده است.» 🔸 زندگی زمين در آبادانی ظاهری آن خلاصه نمی شود؛ بلكه زندگی باطنی و معنوی زمين، بسی مهم تر و ارزشمندتر از زندگی ظاهری آن است. تحقق اين زندگی، تنها با فراگير شدن ارزش های دينی و در رأس آنها، ايمان و عدالت، در دوران حكومت امام مهدی(ع) امكان پذير است. 📚 تلخیص از کتاب (عج) 🖊 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/sire_hokumati/ کتاب صوتی: https://B2n.ir/h37009 فراکتاب: https://B2n.ir/b16073 طاقچه: https://B2n.ir/q02086 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 زینب(ع)، مفسّر معنی زندگی 🔸 چنين بود كه در ظهر ، آن هنگام كه خورشيد به نيمه آسمان رسيد و (ع) در خون خود غلطيد، (س) بناگاه خود را در مقابل همه حوادث و مسؤوليت‌ها تنها يافت. 🔸 ديگر مردى در ميانه ميدان نبود. مردى كه بتوان در گذار از صحنه بازو در بازوى او انداخت. 🔸 از اين رو حركت غمگنانه و در عين حال جوانمردانه زينب(س) در تنهايى آغاز می شود. با انبوهى از مصيبت‌ديدگان و افتادگان كه چشم به دستان زينب(س) دوخته‌اند. 🔸 زينب ناگزير به معنا كردن است، واسپس معنى سترگ مرگ كه حسين(ع) به تمامى عهده‌دار آن بود. 🔸 دخت فاطمه(س)، از همان مسيرى گذشته بود كه حسين(ع) در همه طول حيات تا به و از مكه تا به دشت كربلا پشت سرنهاده بود و فراروى خود يک نشانه داشت ، يک نشان از ، همو كه در تمامى دوران زندگى به بالاى بلندش می‌نگريست، بدو عشق می‌ورزيد و در كابين خويش، بودن در كنار او را شرط ازدواج با قرار داده بود. 🔸 او ناگزير به مقابله و ادامه راهى بود كه حسين(ع) آغاز كرده بود. 🔸 هيهات كه اين راه را با كوله‌بارى از سختي‌ها می‌پيمود تا هم حافظ ياد حسين(ع) باشد و هم حافظ بازماندگانى كه ضربت تازيانه‌ها را تاب می‌آورند. 🖊بخشی از کتاب به قلم سلام الله علیها @mouood_org @mouood_multimedia
🔸 کربلا شهريست ای دل شهريارش زينب است اعتبارش از حسين و اقتدارش زينب است نام زينب با حسين حک گشته در ايوان دل دل که شد بيت‌الحسين، نقش و نگارش زينب است شيعه دارد در دلش يکتا کتاب قيمتی ناشرش باشد حسين، آموزگارش زينب است 🔸 میلاد زینب کبری(س)، دخت امیرالمؤمنین‌(ع)، سرّ أبیها، امینة الله، عقیلة بنی هاشم، عالمة غیر معلّمة، فهمة غیر مفهّمة، کعبة الرّزایا، نائبة الزهرا(س)، نائبة الحسین(ع)، کفیلة السجّاد(ع)، بطلة کربلاء، عدیلة الخامس من اهل الکساء، عابدة آل علی و الصدّیقه صغری، بر ساحت مقدس حضرت صاحب الامر و الزّمان مهدی موعود(عج) و شما عاشقان ولایت، تبریک و تهنیت باد. @mouood_org
🔘 دو ماهنامه آذر و دی منتشر شد 🔸 جدیدترین ماهنامه موعود با ویژه نامه منتشر شد. 🔸 ماهنامه موعود نخستین مجله ایران و اولین و تنها مجله چاپی مهدوی کشور است. 🛍 راه های تهیه مجله موعود 🌐 فروشگاه اینترنتی موعود https://shop.mouood.com 📱 تماس با مدیر فروشگاه 02166459162 09394410299 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 محله بهجت 🔹 بهشت محل بهجت و شادی است، در این محله بهجت، خانه ای هست معروف به خانه شادی. این خانه متعلق به کیست؟ 🔹 پاسخ این سوال در سخن @mouood_org @mouood_multimedia
2️⃣8️⃣ 🔘 منصب الهی، نصب الهی می خواهد 🔹 هر یک از توصیفات امام، مبین شأنی و قدرتی است که به اذن الله در امام معصوم(ع) جمع است و همه این صفات و شئون، به اذن الله، به ایشان عطا شده، ذاتی وجود ایشان است و به هیچ روی از ایشان جدا نمی شود. هر یک از ائمه(ع)، واجد همه شئونی است که در امام پیش از خود و پس از خود حاضر است. 🔹 حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اعلام می دارند که بی هیچ تردید، امام از جانب خداوند متعال منصوب شده و الزاماً از ذریه حضرت رسول الله(ص) هستند. معصوم از خطا و لغزش و مستقر در مقام ، در حالی که حجیت قول و فعل ایشان مورد گواهی خداوند متعال واقع شده است. 🔹 در بیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، امامت منصبی الهی است که الزاماً از سوی خداوند متعال تعیین می شود و همه فضایل و امتیازات پیامبر اکرم(ص) را (جز مقام نبوت) دارد. 🔹 بخش مهمی از موضوع رهبری، به سیر و سفر بلند از جهان فانی تا عالم باقی برمی گردد. امری که اگر همه حکما و فیلسوفان و عالمان، گرد هم آیند، به دلیل نقصان علمشان درباره جهان ماورائی قادر به ارائه تعریف و توصیفی کامل، چنان که خداوند درباره آن خبر داده است، نخواهند بود. 🔹 خداوند متعال، به دلیل رحمت و لطف بیکران خود، امر بندگانش را به مردمی بی خبر و بی اذن الهی واگذار نفرموده و خود مستقیم در امر انتخاب امام و پیشوا، دخالت فرموده و ایشان را نصب نموده است. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
doaye mostajab.mp3
1.47M
🔘صاحب لوا: دعای مستجاب 🔹 امام زمان(ع) خطاب به آیت الله بهبهانی: اینجا که دعا مستجاب است، یک نفر نگفت خدای فرج امام زمان را برسان @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 اقتدا به حوّا 🔹 از مرحوم نقل است که گفتند: اگر قساوت و تیرگی قلب، مانع از تأثیر پندهای شفابخش در تو می‌گردد و اگر روز به روز در خود خسران می‌یابی، پس علیه این قساوت قلب، به عبادتِ دائمی و شبانه، شب‌زنده‌داری، نماز و روزه‌های زیاد، آمیزش کم، کم‌گویی، صلهٔ ارحام و لطف به یتیمان بپرداز و بر نوحه، ناله و گریه کوشش کن. در این امر، به پدرت آدم(ع) و مادرت حوّا اقتدا کن و از مهربان‌ترین مهربانان کمک بخواه و به گرامی ترین گرامیان توسّل بجو. امید است که او به ناداری‌ات رحم کند و به فریادت رسد و دعایت را اجابت کند؛ زیرا اوست که دعای بیچاره‌ای که او را می خواند، اجابت می کند و امید کسی را که به او چشم امید بسته است، نا امید نمی کند. 📚 «کلام حکیمانه (از مجموعه )»، تهیه و تدوین: واحد پژوهش موعود، تهران، نشر موعود عصر(عج)، چاپ اوّل. @mouood_org
🔘 کم آوردیم! 🔹 گمان کردیم بدون تو، برج‌های بلند می‌سازیم و دل آسمان را می‌خراشیم و به خدا می‌رسیم! می‌آوریم و بی‌نیاز می‌شویم! 🔹 گمان کردیم بدون تو، جهان را با آرزوهای «دل خوش کُنکِ» چند روزه می‌گردانیم. 🔹 گمانکردیم می‌توانیم به این دنیای شلوغ و پرفریاد و هیاهو، به انسان خسته از کار و عادت و همهمه، لختی هدیه کنیم! لختی ! لختی سکون! 🔹 گمان کردیم می‌توانیم به ، رنگ هوس بزنیم و در قلب‌های صادق جایشان دهیم! 🔹 گمان کردیم می‌شود دو روزه‌ی دنیا را سر در گریبان «بی خبری» فرو ببریم و آتش گرفتن جسدهای بی‌جان انسان‌ها و گلوله باران مستضعفان را به باد فراموشی بسپاریم! 🔹 فکر کردیم...نه! فکر «آه» مادران داغ دیده‌ی رنج‌کشیده را نکردیم! 🔹 گمان می‌کردیم، وهمی بیش نبود؛ فکر می‌کردیم...امّا نشد! نتوانستیم! کم آوردیم! 🔹 اکنون برای بخیه‌ی زخم‌های بی‌شمار ، برای غلبه به آسمان خراش‌های زور، برای نوازش بر سر احساس‌های مرده و تلخ، برای کندن گور و خونبازی، برای دقایق رویا شده‌ی خلوت و سکوت، برای مشتی آرامش به تو نیاز داریم! 🔹 اینک! پس از گذشت قرن‌ها آشوب و بلا، اعتراف می‌کنیم: کم آوردیم، تو را میان جهان... @mouood_org
🔘 مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) برگزار می کند: ✅ موضوع: اینترنت و تجربه های کودکان مدیریت کودک در رسانه های آنلاین 🔰 یکصد و شصت و هشتمین نشست از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🎙 با حضور پژوهشگران حوزهٔ رسانه: سیّد میلاد موسوی حق‌شناس مریم محبّی 📆 پنجشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ایران (خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ) ▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر: 🌐 mouood.com @mouood_org
2️⃣2️⃣ ⭕️ هوشیاری در شیعه خانه امام زمان(ع) 🔸 اولین جوانه نهال کاشته شده در روز ، در بر شاخسار قیام نمودار شد و از آن پس زیارت حضرت، سنتی و سبیلی شناخته شد برای جلوگیری از تحریف واقعه عاشورا و تمسک به ریسمانی که چون شاخصی مطمئن از واقعه عاشورا تا واقعه امتداد می یافت. 🔸 از اولین اربعین تا آخرین آن که پیش از ظهور می رسد، تکلیف زائر اباعبدالله(ع) اعلام عملی و علمی برای نصرت و یاری است. باید دید در هر عصر و زمان، این یاری و مساعدت چگونه ضرورت و صورت عملی پیدا می کند. 🔸 یکی از وجوه آگاهی و آمادگی در نصرت حضرت اباعبدالله(ع) حراست از کیان و مهدوی از دستبرد فرقه ها و جریانات معاند وابسته به استعمار، چون وهابیت و بهائیت است. 🔸 نباید از این نکته غفلت کرد که امروزه فعالیت فرهنگی، مذهبی و رسانه ای، بسان سلاحی گرم و کشنده، جان مظلومان و مستضعفان جهان به ویژه یتیمان آل محمد(ص) را نشانه گرفته است. در وقت عجز خصم از تصرف سرزمین ها، محفل ها و فرقه ها اعم از وهابی، بهایی و شبه مذهبی های عارف نما، بسان موریانه ساختمان و سازمان فکری و فرهنگی مردم را از درون می پوسانند تا در اولین فرصت و اولین ضربه از هم پاشیده و فرو ریزد. 🔸کاش سهمی از این همه بودجه و اعتبار که در استان ها هزینه می شود، در کنار همه مساجد شهری و روستایی، محلی برای امکان و بیتوته ائمه جماعت و مبلغان در نظر می گرفتیم. افراد خیر باید بنا به شرایط و مقتضیات روز، یک بار دیگر، اما دقیق و دردمندانه را بخوانند و در مضامین آن دقت کنند. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
🔘 چشم و گوش عوام، بستهٔ زرق و برق و سر و صداست؛ امّا چشم جان اهل، نظر ناظر بر معنا، مسمّا، حقيقت و باطن پنهانی است كه به صورت ها شكل می دهد؛ مَثل گوسالهٔ زرّين است و موسی(ع)... اصرار و ابرام غرب بر مذهب و و مقدّم دانستن خواست اكثريت مردم، بر اقلّيت به عنوان اساس و معيار عمل در مناسبات كلان اجتماعی، سياسی نيز به شعبدهٔ سامری می ماند... 📚 ، «پرسش از غرب»، انتشارات هلال، صص ۳۱-۳۲. @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 همه ما هبوط کرده ایم 🔹 ما همه هستیم. در ظاهر طواف را از آغاز می کنیم، ولی ازلی خود را فراموش کرده ایم و به جای نمی آوریم... @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 توبه پیش از اتمام وقت 🔸 دارای علائم و نشانه‌هایی است كه با حفظ آنها مصداق پيدا می كند: 1️⃣ اينكه همانند منتظران ديگر بايد فكر و ذكرش فرد مورد انتظار باشد و او را از ياد نبرد؛ 2️⃣ منتظر حضرت مهدی(عج) بايد تلاش كند آن حضرت، خود را و از گناه كند و وجود خود را به اعمال صالحه و رفتار پسنديده مزين كند تا و مصاحبت و درک حضور حضرتش را پيدا كند. دست روی دست نگذارد؛ بلكه به خود عمل كند. 🔸آری. با اين شرايط «إِنَّ اَحبَّ الاَعمالِ عِندَاللهِ انتظارُ الفَرَجِ؛ محبوب ترین اعمال نزد خداوند است.» @mouood_org
2️⃣ ☑️ روشنفکر اروپا، روشنفکر آسیا 🔺 در اروپای عصر روشنگری، یعنی قرن شانزده تا هجده میلادی، وحی و متون دینی مسیحیت، یعنی و کاملاً از حجیت افتاد و مسیحیان، دیگر از متون دینی دفاع نمی کردند؛ بلکه می کوشیدند اصـل نـیاز بـه دین را تثبیت کنند. 🔻 در اوایل قـرن هـجـدهـم، شـعـار نـهـضـت روشـنـگـری این بـود کـه ما برای حل معضلات فکری، فرهنگی و اجتماعی فقط باید به سراغ عقل برویم و وحی و شریعت و تدین دردی را دوا نمی کند. روشنـفکران به نفی باورهای متافیزیکی یا الهی پرداختند و به جای آن، رویکرد این جـهـانـی بـه جـهـان و انسان را اشـاعـه دادند. 🔺 همه این خصوصیات، خصوصیات منطقی و زاییده شرایطی تاریخی است که در قرون شانزدهم و هفدهم میلادی، طبقه با آن برخورد داشت و در آن، شکل گرفت و بعد این خصوصیات را یافت. آنگاه در قرن نوزدهم میلادی در اثر تماس با کشورهای شرقی، از جمله کشورهای اسلامی، طبقه روشنفکر اروپایی، خصوصیات خود را به طبقه ای به نام روشنفکر، در جامعه اسلامی داد. 🔻 پیدایش هیچیک از این خصوصیات، در طبقه روشنفکر جامعه شرقی و به خصوص جامعه اسلامی منطقی نبود؛ زیرا آن خصوصیات زاییده شرایط بود؛ اما روشنفکر ما که در جامعه ما، در شرایط تاریخی دیگر، در برابر مذهب و علمای مذهبی دیگر و در برابر شرایط اجتماعی کاملاً متفاوت به وجود آمده است 🔺 و در برابر خصوصیات مذهبی ای که حتی در دوره قرون هجدهم و نوزدهم میلادی ما که دوره انحطاط مذهب هم هست، هیچ شباهتی با وضع مذهب کاتولیک که به وجود آورنده طبقه روشنفکر بود، نداشت، این خصوصیات را درست از طبقه روشنفکر اروپایی تقلید کرد. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب: (عج) 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/naghde_didgah/ @mouood_org
2️⃣1️⃣ 🔘 منجی گرایی شرقی و غربی 🔹 اندیشه و ، به اندازه ای که در میان و مطرح بوده، قابل شناسایی نیست؛ به گونه ای که این رویکرد را وجه ممیز آنان، از سایر ملل می توان دانست. در سنت شیعی، این آموزه ها، متکی به گذشته ای معلوم هستند. 🔹 علاوه بر دارا بودن جنبه قدسی و مقدس، به دلیل اتکای به آموزه های حضرت نبی اکرم(ص) از وجهی واقعی و پررنگ برخوردارند؛ در حالی که سایر ملل شرقی، متکی به نوعی امر قدسی اند؛ چنانکه از ، تصویری دور و ذهنی باقی است و تنها نمادی از یک باور سنتی راجع به را با خود دارد. 🔹 منجی های سایر ملل برای زندگی در سال های دراز قبل از ، طرح و سخنی پیراسته و پیوسته ندارند یا حداقل در اثر گذر ایام به زمان ما نرسیده است. حضور پر رنگ این وجه از سنت دینی در هیئت منجی موعود، باعث ظهور روحیه جهادگری در میان پیروان این سنت می شود و تلاشی است مستمر برای گذار از وضع موجود. 🔹 بازگشت انسان مسلمان به مهدویت زمینه و بازگشت از عالم ناسوت را ممکن می سازد. این بازگشت چنانچه با خواست و اراده آسمانی همراه شود، زمینه ساز انقلاب بزرگ؛ یعنی ظهور می شود. 🔹 پیش تر گفتیم که بازگشت غرب و تمام ایدئولوژی هایش، به نفس اماره و طاغوت است و بازگشت دین حقیقی به الله است که تجلی تام و تمام آن در بازگشت حضرت مهدی(عج)، محقق می شود. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 تاويستاک در پايان جنگ جهانی دوم، ایالات متّحده را در مركز توجّه خود قرار داد. روش هايی كه آلمان را به زير كشيد، اكنون برای ایالات متّحده تجویز می‌گردد. اين روش ها عبارتند از: شست‌ و شوی مغزی توده ای ملّت ها كه نفوذ طولانی و شرطی سازی هدايت شده درونی ناميده می شود... اين برنامه به طور خاص، به اين منظور طرّاحی شده است كه قداست ازدواج و زندگی خانوادگی فرو ريزد و نيز به سوی قانون اساسی، نشانه‌گيری شده است تا آن را از اثر ساقط نمايد. همجنس بازی مردان و زنان و سقط جنين، برنامه های طرّاحی شده تاویستاک در جهت تغيير دادن قانون اساسی ایالات متّحده می باشد. 📚 ، «اشراف سیاه»، انتشارات هلال، ص ۱۹۲. @mouood_org
1️⃣1️⃣ 🔳 فراگير شدن حكومت اسلامی در جهان‏ و اتحاد ادیان 🔸 سياست های فرهنگی حكومت مهدوی، در كنار نابودی جباران و ستمگران، به طور طبيعی زمينه را برای حكومت جهانی اسلام به رهبری قائم آل محمّد(ص) فراهم می سازد. در حديثی از پيامبر(ص) آمده است: 🔸 «امامان پس از من، دوازده تن هستند: نخستينِ آنها تو هستی- ای علی- و آخرين آنها، قائمی كه خداوند عز و جل مشرق و مغربِ زمين را به دست او فتح می كند.» در حديثی ديگر از پيامبر(ص)، در توصيف حكومت جهانی امام مهدی(ع) آمده است: «و زمين از نورش روشن می شود و حكومتش، شرق و غرب را در بر می گيرد.» 🔳 اتّحاد اديان‏ 🔸 در سه آيه تأكيد می فرمايد كه دين در نهايت، بر همه اديان غلبه خواهد كرد. در سوره توبه، انفال و صف. برای مثال در سوره توبه آمده است: «اوست كه پيامبرش را به هدايت و دين حق فرستاد تا آن دين را بر همه اديان پيروز گردانَد؛ هر چند مشركان را ناخوش آيد.» 🔸 همه اين آيات، به روشنی دلالت دارند كه سياست نظام اسلامی اين است كه جامعه جهانی در نهايت، به وحدت اديان دست يابد و اسلام ناب، تنها دين حاكم بر جهان باشد. 🔸 نكته قابل توجه اینکه، براساس آنچه از روايات (ع) استنباط می شود، اتحاد اديان در حكومت مهدوی اجباری نيست؛ بلكه سياست های فرهنگی امام مهدی(ع) به گونه ای است كه توده مردم جهان، به تدريج و با آغوش باز، اسلام را خواهند پذيرفت. 📚 تلخیص از کتاب (عج) 🖊 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/sire_hokumati/ کتاب صوتی: https://B2n.ir/h37009 فراکتاب: https://B2n.ir/b16073 طاقچه: https://B2n.ir/q02086 @mouood_org