eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 نشست ۱۶۴ از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی ✅ موضوع: لغزش های اعتقادی در عصر غیبت 🎙 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین حسن ملایی (نویسنده و پژوهشگر) 📆 پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۶، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ▶️ پخش زنده 👇 🌐 mouood.com @mouood_org
50.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 به خدا قسم غربال می شوید! 🔹 امتحان های سخت و لایه ای شیعیان و محبان و منتظران امام زمان علیه السلام در آستانه ظهور ایشان، در کلام سید بزرگوار حجت الاسلام در @mouood_org @mouood_multimedia
🔷 نخستین کسی که از پل صراط می گذرد 🔹 رسول اکرم(ص) به علی(ع) فرمودند: «ای علی! خداوند درباره تو هفت امتیاز به من عطا فرموده: تو نخستین کسی هستی که همراه من از قبر برمی خیزی؛ تو نخستین کسی هستی که با من بر فراز صراط می ایستی و به آتش می‌گویی: این را بگیر که از آنِ توست، آن را فرو گذار که از آن تو نیست؛ تو نخستین کسی هستی که همراه من خلعت داده می شوی و زنده می گردی؛ تو نخستین کسی هستی که همراه من درِ بهشت را می کوبی؛ تو نخستین کسی هستی که همراه من در طرف راست عرش قرار می گیری؛ تو نخستین کسی هستی که در اعلی علّیین با من اقامت می کنی؛ تو نخستین کسی هستی که از آب مهر شده می خوری که مهر آن مشک است و گروندگان باید برای آن بگروند.» 📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور @mouood_org
🔘 نشست آنلاین: لغزش های اعتقادی در 🔸 نشست ۱۶۴ از سلسله نشست های ماهانه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین (نویسنده و پژوهشگر) هم اکنون در حال برگزاری است. ▶️ مشاهده برخط از طریق لینک های زیر: 🌐 mouood.com 🌐 https://eitaa.com/mouood_org 🌐 www.aparat.com/mouood_org/live/?eitaafly @mouood_org
📚لرزان و لغزان چون ژله 🔹«لرزان و لغزان چون ژله (درآمدی بر سبک زندگی‌ ما)» اثر اسماعیل شفیعی سروستانی زندگی کج دار و مریز انسان‌ ها در عصر غیبت و سبک زندگی بشر در این دوره از تاریخ را بررسی و نکاتی برای زندگی سالم در عصر غیبت تا رسیدن به واقعه شریف ظهور بیان می‌کند. 🔹نام کتاب برگرفته از یکی از مقالات این مجموعه است که در خود مفهوم بی‌ بنیادی، نااستواری، تغییر و لغزندگی را پوشیده داشته‌ است. مدخلی برای گفت‌ و گو از موقعیت و وضعیت انسان امروز. همو که در وضعیتی تعلیقی، جایی میان آسمان و زمین سیر می‌ کند، بی‌ آنکه آرامش، استواری در نظر، عمل و قوام دریافت‌ ها را به تجربه نشسته باشد؛ در حالی که بیش از همه اعصار و قرون، سرمایه‌ های آشکار و نهان خدادادی را در کار وارد ساخته و عرصه زمین را از مصنوعات مدرن انباشته ساخته‌ است. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/larzan_laghzan/ 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 به خاطر خداوند 🔹 حمایت خداوند از کسی که در پرهیز از گناهان تلاش می کند در کلام استاد @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣3️⃣ 🔘 ولایت حقیقی، ولایت تصرف ولی الله 🔹 در حوزه تفکر ولایی، تکوینی، حقیقی و به عبارت دیگر ولایت تصرف، والاترین مرتبه ولایت به شمار می آید. 🔹 در معنای ولایت تکوینی ملاحظه چند امر ضروری است: مقام الهی ولی که از مسیر پیمودن صراط عبودیت حاصل می شود؛ حالت خاصی از معنویت که در اثر قرب الی الله حادث می شود، آثار بیرونی دارد (تصرف)؛ آنکه به مقام ولایت تکوینی می رسد، واجد قدرت تصرف در امور و سرپرستی موجودات می شود؛ 🔹 این تصرف با رخصت و اذن خداوند متعال اتفاق می افتد؛ تصرف، خارج از نظام علی و معلولی نیست؛ بلکه تصرف ولی آنچه که در آن تصرف شده است، می باشد؛ در عین حال که ولایت تکوینی بر اساس نظام علی و معلولی است، کاری خلاف عادت و جریان طبیعی عالم اسباب است. 🔹 مؤمنان و شیعیان (ع)، به صرافت طبع و در اثر تجربه کرامات ائمه معصومان(ع)، با ولایت تکوینی آشنایند و به توانایی خارق العاده آن ذوات مقدسه ایمان دارند. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
🔘 لغزش های اعتقادی در 🔸 بخشی از سخنرانی حجت الاسلام دکتر در از : 🔸 رسول خدا(ص) میل درونی انسان‌ها، یعنی را پایه‌ای برای اعتقاد به دین قرار می‌دهند و بر اساس اینکه رستگاری، نیازی در درون همه انسان‌هاست، می‌فرمایند: «يا أيُّها النَّاس قولوا لا إلَهَ إلَّا اللَّهُ تُفلِحوا؛ تهلیل بگو تا رستگار شوی.» 🔸 امّا رستگاری به چه معناست و چه تعریفی دارد؟ آیا مرگ در و زندگی در به معنای رستگاری است؟ همین کافی است که بدانیم که سرنوشت فردی، مثل امیرمؤمنان علی بن ابی‌طالب(ع) این بود که به طرز خونین باری به شهادت رسیدند؛ امّا رسول اکرم(ص) به ایشان فرمودند که تو در امان است و این تعریف رستگاری است؛ چیزی که در آخرالزّمان تعریف آن تغییر کرده و در نتیجه، و در آخرالزّمان از اعتقادات دینی و رستگاری تعریف‌شدة دین فاصله گرفته است. 🌐 مشاهده و مطالعه کامل نشست در سایت موعود https://fa.mouood.com/94390/ @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 میلاد ابن الرضا، امام علی بن محمّد هادی النقی(ع) را به فرزند گرامی ایشان و دوستداران آن حضرت تبریک می‌گوییم. @mouood_org
🔘 آسمانهای زمین در قرآن 🔸 در خداوند بارها و بارها به واژه به معنای اشاره کرده. آسمان زمین هفت لایه توصیف شده است. 🔸 شما را دعوت می کنیم به خواندن سه برگ از کتاب درباره آسمان های کره زمین. 🌐 تهیه این اثر در فروشگاه اینترنتی موعود https://shop.mouood.com/mojezat @mouood_org
🔷 نخستین مهاجر به سوی خدا و پیامبر(ص) 🔹 رسول اکرم(ص) فرمودند: «ای علی! تو در میان امّت نخستین کسی هستی که به خدا و رسول خدا ایمان آوردی و نخستین فردی هستی که به سوی خدا و رسول خدا هجرت نمودی و آخرین کسی هستی که از رسول خدا جدا می شوی. به جان خودم سوگند! تو را دوست نمی دارد جز کسی که خداوند قلبش را به ایمان آزموده و تو را دشمن نمی دارد، جز منافق یا کافر.» 📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور @mouood_org
6️⃣ ⭕️ جواز عبور 🔸 در ادبیات دینی، مرز باریک میان کفر و ایمان، تعبیر به شده است. این پل در همین دار دنیاست؛ بی آنکه بدانیم هر روز و ساعت با آن مواجهیم. و خودکامگی، امکان کشف ما به ازای دنیایی این پل را از ما گرفته است. 🔸 حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در روایت سلسله الذهب، ورود به دژ حصین «لا اِلهَ اِلا الله» را مشروط به شرطی مهم دانستند: «بِشَرْطِها وَ شُرُوطِها وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا» من، یعنی من از سلسله اولیای حق از خانواده نبی اکرم(ص)، از شروط ورود به این دژ است. این شرط بدل و جایگزینی ندارد. 🔸حجت خدا در میان جمع کثیری از مردم و در آستانه ورود به شهر مرو که خود را امیرالمؤمنین و خلیفه مسلمانان می خواند، آشکار اعلام می کند که رهنمای این حصن منم، رایت این حصن منم، صدور برگ عبور با من است. شرطی که لازمه ضروری و واجب علی الاطلاق ورود به دژ ایمان و باغ پرثمر رستگاری و لقای حضرت حق است. 🔸 حضرت امیرالمؤمنین(ع) در که معرف جایگاه و شأن حضرت ولی الله الاعظم(عج) است، عبارت زیبایی دارند. ایشان فرمودند: «من خاتم الاوصیا هستم، من هستم، من نبأ عظیمی هستم که مردم در حق من مختلف شدند ...» 🔸 حسب روایات ائمه معصومان: هم ایشان در صحنه در کنار پل صراط از کلیه خلایق سؤال می کنند و جواز عبور می دهند. 🔸 پل صراط، همان شرط یاد شده در روایت «سلسله الذهب» است. همان پل ولایت که به شهر ایمان و رستگاری، یعنی بهشت جاوید ختم می شود. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
9️⃣ 🔘 نقطه عطف برخورد ایران و تمدن غرب 🔹 جوشش و جنبشی بود که در هیئت اعتراض بزرگ سیاسی، اجتماعی رخ می نمود؛ از این رو بدون پرسش جدی، استعداد تجدید حیات و سنتی را در خود نداشت؛ بلکه راه را برای ورود بی پرسش در حوزه فرهنگی و مدنی غربی فراهم نمود؛ به طوری که روشنفکران شیفته، سر در پی آن داشتند. 🔹 اما نقطه عطف دوم مواجهه با فرهنگ غرب؛ یعنی موجد نوعی بنیادگرایی بود. امری که در ذات خود می توانست مقابل و آنتی تز در ساحت تفکر و فرهنگ باشد. از این رو و ضرورتاً می بایست پرسش از مبانی و مبادی فرهنگ غرب را ابتدا طرح و سپس از اجمال خارج می ساخت تا راه برای حرکت ارابه انقلاب تسهیل و تسطیح شود. 🔹 در این دو نقطه عطف، همواره شاهد حضور مردانی در صحنه اخذ تصمیم و امضا بوده ایم، که به دلایل مختلف، قادر به درک درستی از شرایط و وضعیت تاریخی «ایران» و موقعیت آن در مواجهه با غرب نبودند. در این میان، موارد زیر قابل توجه و بررسی است: 🔹 این مردان دانسته یا ندانسته: 1⃣ پذیرای غرب و مبلغ آن بودند و برای رهایی، راهی جز رفتن به سمت غرب نمی شناختند؛ 2⃣ بدون درک رابطه و نسبت میان تفکر فرهنگ و تمدن، تمدن غربی را ادامه طریق انبیا تصور می کردند؛ 3⃣ در عمل زدگی تام، سر در پی کشف نسخه رهایی نهاده بودند و خود را مستغنی از نظر می شناختند؛4. نسبت میان جهان بینی و جهان شناسی را مهمل نهاده بودند و با ساده لوحی در پی پیوند دادن دو شاخه از دو درخت ناهمگون بودند. ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔷 نخستین شفاعت کننده 🔹 رسول اکرم(ص) فرمودند: «اوّلین کسی که شفاعت می کند من هستم، سپس علی [علیه السّلام] آنگاه عترت من، پس از آن دوستداران ما که همگی بدون حساب وارد بهشت می شوند. بعد از شناخت و محبّت، از گناهانشان مورد بازخواست قرار نمی گیرند.» 📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور @mouood_org