eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۵): غیراصیل بودن بنی امیه 🔸گزارش های متعددی در دست است که اصل و نسب بنی امیه را زیر سؤال می برد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه ای به نوشت: «آزادشدگان و فرزندان آنها را چه به جداسازی نخستین مهاجران و تعیین رتبه و طبقه آنها؟ از صدای مهره معلوم است که از جنس سایر مهره ها نیست.» طرفداران معاویه تصریح دارند این عبارت، درباره کسی به کار می رود که خود را به گروهی که از آنها نیست، نسبت می دهد و نخستین بار برخی از صحابه این جمله را در ردّ ادعای عقبه بن ابی معیط، درباره قریشی بودن خودشان به کار بسته اند. 🔸 ابوطالب در ماجرای شعب، شعری سرود و در ضمن آن چنین گفت: «به خصوص از عبدشمس و نوفل یاد می کنم که ما را همچون سرپوش زنان به کناری انداختند. پدر آن ها از قدیم، برده پدربزرگ ما بود. آنها فرزندان همان کنیز فراخ چشمی هستند که از آن سوی دریا آورده شد.» 🔸 ابن عباس در پاسخ معاویه که گفته بود: مگر ما همه شاخه های یک درخت به نام عبدمناف نیستیم؟ گفت: هرگز! از راه درست منحرف شدی و پاسخ را رها کردی. میان ما و شما برزخ و حجابی است که شما پوسته و ما مغز آن هستیم. چقدر فاصله است میان بندگان و سروران! امیه را همانند هاشم می دانی؟! هاشم، دارای اصالت و کرامت بود، نه پَست و حرام زاده... 🔸 نکته ی دیگری که نباید در این زمینه دور از نظر بماند اینکه، به حکم رسول الله(ص)، سیادت و ذوی القربی بودن به نسل هاشم رسید و نسل عبدشمس در این عنوان هیچ سهمی ندارند. براساس آیه ، آن بخش از که بدون درگیری و با قرارداد صلح آزاد شده بود، ملک شخصی رسول الله(ص) به شمار می آمد. نحوه تقسیم خمس خیبر، باعث اعتراض برخی از افراد خاص شد. براساس آیه قرآن، رسول الله(ص) باید بخشی از خمس را میان نزدیکان خود تقسیم می نمود. این عده اعتراض داشتند که چرا رسول الله (ص)، این بخش را به و بنی مطلب اختصاص داده و آنها را از آن محروم کرده است؟ و اینکه چه فرقی میان آنها و بنی مطلب است؟ پاسخ رسول الله(ص) اما جالب است. ایشان فرمود: بنی هاشم و بنی مطلب، هیچ گاه مرا رها نکردند. بنی هاشم و بنی مطلب، یکی هستند. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
◾️ بار بربندید! آهنگ سفر دارد حسین نیّت رفتن در آغوش خطر دارد حسین خنجر نامردمی خوردن ز اهل کوفه را خوب می‌داند که میراث از پدر دارد حسین وای من! مابین رود دجله و رود فرات لب ز شن‌های بیابان خشک ‌تر دارد حسین بانگ بر زد پیکری بی‌ دست «اَدرک یا اَخا!» ناگهان دیدند دستی بر کمر دارد حسین بر فراز نی نگاهش را به صحرا دوخته ‌ست آه اگر از اهل‌ بیتش چشم بردارد حسین تا که حج ناتمام خویش را کامل کند ترک سر کرده‌ ست، احرامی دگر دارد حسین... ✍️ سعید بیابانکی @mouood_org
🔘دستی از غیب ▪️«همین جا استراحت می کنیم. لبی تر می کنیم و دوباره راه میفتیم!» وقتی رهبر گروه این حرف را فریاد زد، بقیه ای نعره ای در موافقت با آن کشیدند و اسبها را در کنار کاروان سرا، به طویله دار سپردند. ▪️در اتاق بزرگی، دور هم نشستند و جام شراب را یکی پس از دیگری سر می کشیدند. سر گروه، صندوقچه ی کوچکی که در پشت زین اسب بسته بود، در آورد و وسط مجلس گذاشت. با یک دست، جامش را نگه داشته بود و با دست دیگر، سر خون آلودی را از صندوقچه بیرون آورد و نگاهی به آن کرد و به دست دیگری داد. ▪️چند دقیقه ای، سر، دست در دست می گشت تا اینکه نگاه تک تک شان بر دستی افتاد که با قلمی آهنین بر روی دیوار می نوشت: ▪️«اترجوا امّةً قَتَلَت حسیناً// شفاعةَ جدِّهِ یومَ الحسابِ» (آیا امتی که حسین را کشتند، امید شفاعت جد او را در روز قیامت دارند؟!) ▪️ هنوز قلم در حال نوشتن بود که همگی جامها را بر زمین انداختند و گریختند... 📚 منبع: سید بن طاووس، لهوف، شر نبوغ، ص 227. بازارسال کنید. @mouood_org
◾️ حیف است به گوش ما اذانت نرسد توحیدِ صدای مهربانت نرسد از خاک تو را به آسمان‌ها بردیم تا دست کسی به آستانت نرسد! ✍️ رضا اسماعیلی @mouood_org
1️⃣4️⃣ ⭕️پرهیز از طرح مطالب سست و بیاساس 🔸 دانشمندان شیعه و اهل سنت از سال ها پیش از تولد و امام دوازدهم تا کنون، صدها کتاب روایی، کلامی و تاریخی در این باره نگاشته اند. روایت های فراوانی نیز از پیامبر اکرم(ص) و ائمه (ع) در زمینه موضوع های مختلف مرتبط با امام عصر(ع) وارد شده است. 🔸 مروری بر این کتاب ها و روایت ها نشان می دهد که اعتقاد به امام مهدی(ع) به عنوان آخرین حجت الهی و منجی ، در معارف اسلامی از چنان مبانی و پایه های عقلی و نقلی استوار و خلل ناپذیری برخوردار است که راه هرگونه انکار و تردید را بر مخالفان این اندیشه می بندد. 🔸 بر همگان لازم است که در تبلیغ و ترویج ، به صورت شایسته ای به نکته های زیر توجه کنند: ✅تلاش برای دفاع عقلانی از اندیشه مهدوی و و تبیین هر چه بهتر و دقیق تر مبانی این اندیشه و فرهنگ؛ ✅ دقت و مراقبت کامل در نقل مطالب و مباحث مهدوی به ویژه حکایت های مربوط به تشرفات و توجه به منابع و مستندات مطالب و مباحث نقل شده؛ ✅ پرهیز از مطرح ساختن مطالبی که پایه و اساس محکم و متقنی ندارند، هر چند بسیار جذاب و اثرگذار باشند. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 6: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321 کتابراه: B2n.ir/m13103 فراکتاب:B2n.ir/r43584 طاقچه: B2n.ir/s46125 @mouood_org
🎧 ولنگاری فرهنگی 🔸 ولنگاری فرهنگی اثر استاد با موضوع بررسی وضعیت کشور، به ویژه بررسی بحث در ایران. 🌐 تهیه کتاب صوتی https://fa.mouood.com/audio-book @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 دعای هر روز ماه صفر @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۶): اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه 🔸گذشته از ، درباره چند تن از افراد تیره وی نیز ادعای فرزندخواندگی یا و شامی بودن، مطرح است. این تعدد، یا در همه موارد راست و درست است که دلیلی آشکار بر اتهام امیه به شمار می آید؛ یا اینکه همه این موارد اشاره به یک مورد اساسی دارند که در این صورت، اساسی ترین مورد، اتهام امیه است. فرض سوم این است که تمامی این موارد به این نیت ساخته شده است که اذهان را از متهم اصلی پرونده، یعنی امیه، دور سازند. در هر حال، موارد یاد شده عبارتند از: 🔸 ابوعمرو بن امیه: پس از آن که امیه ده سال به رفت، گفته می شود همان جا ابوعمرو را به فرزندخواندگی گرفت؛ در حالی که نام اصلی او ذکوان و اهل صَفّوریّه بود. پس از مرگ امیه، زن وی به ابوعمرو رسید و در نتیجه ی آن، ابان که همان ابومعیط باشد زاده شد! 🔸 از ابن کلبی نقل شده است: امیه به شام رفت و ده سال آنجا ماند. روزی با کنیزی یهودی از اهالی صفوریه به نام تریا که همسری یهودی از همان شهر داشت، هم بستر شد و ذکوان به دنیا آمد. امیه، مدعی این نوزاد شد و او را به فرزندخواندگی گرفت و ابوعمرو نامید و به مکه آورد. به همین خاطر است که رسول الله(ص) به عقبه، آن روز که دستور کشتنش را داد، گفت: تو یهودی و اهل صفوریه هستی. 🔸 وقتی معاویه از ثور بن تلده که عمری طولانی داشت، پرسید: کدامیک از اجداد مرا دیده ای؟ پاسخ شنید: امیه را دیدم که کور شده بود و برده اش ذکوان او را راه می برد. معاویه نهیب زد: ساکت شو! ذکوان، پسر او بود. ولی پاسخ شنید: این را شما می گویید. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
🔘 ▪️ ، کسی است که در راه خداوند کشته می شود و در لحظه جان دادن، نعمات ویژه ای که خداوند به او عطا کرده، مشاهده می کند. شهید، یعنی کسی که به رسیده است؛ یعنی پی به حقایق هستی می برد. ▪️ پس از واقعه ، لقب سیدالشهداء به اختصاص یافت؛ پیش از آن این لقب به حضرت ، عموی رسول اکرم(ص) داده شده بود. ▪️ خداوند متعال لقب سیّد شهیدان را در لوحی که به مناسبت میلاد امام حسین(ع) به حضرت زهرا(س) هدیه داد، عنوان کرد. خداوند فرمود: ▪️ «حسین را خزانه‏ دار وحى خود نمودم و او را با ‏ گرامى داشتم و کار او را ختم به خیر و کردم، او از همه شهیدان افضل و برتر است و درجه او در نزد من از همه شهداء بالاتر است...» @mouood_org
3️⃣0️⃣ ⭕️ احیاگری؛ صفت بارز دولت مهدوی 🔺 امام زمان(عج) خلیفه الهی بر زمین است و به اقتضای این مقام و در مقام مظهریت در ربوبیت، به پرورش جان ها و هدایت موجودات، به نحو عام و ها، به نحو خاص می پردازد و هر موجود را به اقتضای استعداد و استحقاق وجودی اش به کمالات شایسته نائل می سازد. 🔺 علم کامل و اذن کامل حضرت خلیفه الله اقتضا می کند که از وضع همه ماسوی الله با خبر، بر احوالشان محیط و البته مؤثر در احوالاتشان باشند. ایشان عالم را رهبری و می کنند و با انگشت اشارت، هزاران بلا را از پیش پای مؤمنان و شیعیانشان مرتفع می سازند. 🔺 از آنجا که امام، خود صراط الله است، همراهان و همراهی کنندگان خود را نیز به سرچشمه رحمانیت و رحیمیت حضرت حق می رسانند و جسم و جان ایشان را آکنده از لقمه های نورانی و سعادت دنیوی و اخروی می سازند. 🔺این امر در زمان ، درباره و برای هر کس که بر امر امامت و فرمان، مشی کند، جاری می شود و در زمان نیز عمومیت می یابد، لذا فرموده اند، در عصر ظهور، نه تنها همه استعداد، زایندگی و گنج های خود را بیرون می ریزد، به اقتضای شرایط آن عصر، بلکه ساکنان دولت کریمه نیز به منتها الیه برخورداری می رسند. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
🎧 بدانید من فاطمه هستم 🔸 پرفروش‌ترین کتاب مذهبی مؤسسه موعود درباره زندگی، واقعه شهادت و مقام برترین بانوی دو سرا، حضرت فاطمه زهرا(س) هم‌اکنون به صورت صوتی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. 🌐 تهیه https://fa.mouood.com/audio-book @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 ▪️ به معنای و خون خواهی و همچنین به معنای خون آمده است. ▪️ خداوند فرموده است: «... آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او می ورزم و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم و آن کس را که من بکشم، خون بهای او بر من واجب است و آن کس که خون بهایش بر من واجب شد، پس خود من خون بهای او هستم.» ▪️ بر این اساس ثارالله به این معناست که خون بهای ، متعلق به خداست و او کسی است که خون بهای ایشان خواهد گرفت. ▪️ ثارالله در معنای معنایی معرفتی نیز دارد؛ همان گونه که نقش خون در بدن آدمی نقشی حیاتی دارد، جایگاه امام حسین(ع) در همانند خون در بدن است. ایشان و تداوم بخش و در هستی هستند. @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 کتاب های عاشورایی 🔸 کتاب های حسینی و محرمی، با موضوعات ارتباط قیام امام حسین علیه السلام و امام زمان علیه السلام، نقش در حضرت مهدی عج و... از انتشارات 🌐 خرید از فروشگاه اینترنتی موعود https://shop.mouood.com/ @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣9️⃣ 🔘 حقیقتی از عالم غیب 🔹 مهم ترین نکته قابل توجه و ضروری در ، این است که شخص مؤمن دریابد که امام حقیقتی است که از در عالم ما، پیدا کرده است. 🔹 در هستی شناسی ولایی، موجودات، مقدم بر خلقت جسمانی آنان است و در این ساحت، خلق ارواح طیبه و وجود نورانی و روحانی حضرات نبی مکرم(ص) و ائمه معصومان(ع) مقدم بر سایر موجودات بوده است. 🔹 رسول مکرم(ص)، در حالی از مردم وداع نمودند که در میان آنان، دو صورت خارجی و ما به ازاء از حقیقتی ثابت به جا گذاردند. اولی بود و دیگری آل الله و اعلام فرمودند که: «این دو ثقل هیچگاه از هم جدا نمی شوند تا آنکه سر حوض بر من وارد شوند...» 🔹 حضرت مولا علی(ع)، با اشاره به کتاب الله، از این دو صورت، که در عالم مادی تجلی یافته، با عنوان کتاب الله الصامت و کتاب الله الناطق می کنند و می فرمایند: «این کتاب صامت خداوند است و من کتاب ناطق اویم.» 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 چرا حضرت تشریف نمی‌آورند؟ 🔹 هنگامی که مردم بفهمند در ظلم هستند، آن زمان است که مضطر می‌شوند و از خدا درخواست ظهور عدل‌گستر جهانی را می‌کنند... @mouood_org @mouood_multimedia
🕯 بمان! که بی تو، گلشن خزان‌دیده اهل بیت، دیگر بوی بهار را استشمام نخواهد کرد، 🕯 تو نوگل بهشتی و فرشته زمینی، 🕯 پس بمان! که کمر خمیده عمه، مصیبتی دیگر را تاب نخواهد آورد... ▪️ شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها تسلیت باد. @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۷): اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه 🔸 ابومعیط بن ذکوان بن امیه: گفته شده است ذکوان نیز ابان را که همان ابومعیط است، به فرزندخواندگی گرفت. فضل بن عباس در شعر خود، از ابومعیط با عنوان بن ذکوان الصفوری یاد کرد. 🔸 می نویسد: ابومعیط، برده ای اهل صفوریه بود که ابوعمرو او را به آورد و به فرزندی گرفت. 🔸 در دفاع از آباء و اجداد خود، ابومعیط را نیز فرزند امیه معرفی کرد ولی دوباره پاسخ شنید: این ادعای شماست. مسعودی هم می نویسد: عقیل می گفت ابومعیط، مردی یهودی از اهالی صفوریه بود. 🔸 در نقل آبرومندانه تر ماجرا، پس از مرگ ، همسرش آمنه به پسر بزرگ امیه به نام ابوعمرو رسید و نتیجه این ازدواج، زائیده شدن ابومعیط بود. بنابراین فرزندان آمنه، هم برادران ابومعیط بودند و هم عموهایش. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
🔘 ▪️ اگر کسی در بین گروهی کشته شود، او را می گویند؛ یعنی بین ده یا صد نفر، یکی کشته شده و به ناحق خونش ریخته شده است. ▪️ در معنای وتر الموتور سه معنا آمده است: 1️⃣ یگانه و فرد: وتر به معنای یگانه و فرد باشد و «موتور» تأکید آن است؛ یعنی تک و تنها. 2️⃣ کسی که افرادی از او کشته شده است؛ یعنی ای یگانه ای که یاران تو کشته شده اند... 3️⃣ خون ریخته شده؛ وتر به معنای خون ریخته باشد؛ یعنی ای کشته ای که اصحاب تو را کشته اند. @mouood_org
1️⃣1️⃣ ⭕️ مظهر صفات الهی 🔸 ضروری نسبت یافتن با خالق هستی، ورود به مدار عزت و عنایت اوست. همین نسبت یافتن و جلب كمالات است كه به اذن الله سهم بزرگی از هیبت و جلال او نیز شامل عبد می شود. 🔸 تربیت عباد از شئونات ولی خداوند است نمی توان كسانی را حسب قول خدای تعالی به عنوان ولی و صاحب و سرپرست تام در همه امور دنیاوی و آخرتی پذیرفت و شأن پرورش و تربیت و ارشاد عباد را از آنها سلب كرد. 🔸 ترس و بیم از مردم، در كه گاه باعث خضوع و خشوع بی جای او در برابر مردان و زنانی چونان خودش می شود، ناظر بر عدم خشوع و خضوع او در برابر پروردگار است. گویا حسب این عمل، پرده های محافظ از انسان سلب شده است و او خود را بی دفاع احساس می كند. ترس مؤمن از پروردگار، حاصل مشاهده فقر ذاتی در برابر عظمت حضرت باری تعالی است. 🔸 هر یك از موجودات، حسب ظرفیت وجودی و مشیت و اراده خداوندی، مظهر صفتی از اوصاف و حامل خصلتی از مجموعه خصایل هستند؛ چنان كه هر یك از آنها و از جمله حیوانات و نباتات، سهمی از وفاداری، حلم، صبر و امثال اینها را دریافت كرده اند و حتی برخی در بارز ساختن صفتی خاص، بر دیگران پیشی گرفته اند. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
9️⃣ 🔘 کشتار عمدی ساکنان کنعان جدید و پاکسازی سرزمین موعود از وجود آنها 🔹 قتل عام هایی که ها انجام می دادند تحت نظارت مستقیم رهبران دینی آنها صورت پذیرفت و چنین گمان می کردند که رسالت مقدس خود را به جای می آورند و با کشتن مردان، زنان و کودکان سرخپوست به دستورات عمل می کنند. 🔹 آنها به استناد بخش هایی از که مورد سوء استفاده خود قرار می دادند، چادرهای سرخپوستان را به تنورهای گرم و آتشین مبدل می کردند و افراد داخل این چادرها را به طور فجیعی به قتل می رساندند، در آیه ای از تورات تصریح شده که مردگان در داخل آتش کباب می شدند و خون های جاری از بدن آنها آتش اطرافیان را خاموش می کرد. 🔹 کسانی هم که مرتکب چنین قتل عام هایی می شدند، شایسته ستایش می گردیدند. 🔹 چند سال بعد از این حرکات، واقعه اسفناک پاکسازی بومیان منطقه آغاز شد، به عنواان مثال در گزارش دیود د. وریس چنین آمده است: سربازان، بسیاری از سرخپوستان را در حالی که خواب بودند، به قتل رساندند. کودکان از سینه های مادرانشان جدا می شدند و در برابر چشمان آکنده از اشک و ناباوری والدینشان با شمشیر به دو نیم شده و آنها را به آتش می انداختند. نوزادان در گهواره های خود تکه تکه شده و سرهای آنها را در هم می کوبیدند و... 🔹 به نظر ، ترورهایی که آمریکایی ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم، طی قرن بیستم، در چهار گوشه جهان مرتکب می شوند از سنت های به یادگار مانده از پیوریتان هاست. 🔹 بخش اعظمی از سرخ پوستان، قربانی باورهای غلطی بودند که خاخام های کابالائیست، در تورات گنجانده بودند. کلمب کابالائیست و پیوریتان هایی که پس از او به آمدند، چشم طمع، استعمار اعتقادی، برتری قومی غرب و وحشت توراتی را برای این سرزمین به ارمغان آوردند که تا امروز نیز به قول چامسکی اشغال همچنان ادامه دارد. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/tarikh_nagofte/ کتابراه: B2n.ir/e97949 فراکتاب: B2n.ir/f60509 طاقچه: B2n.ir/x02862 @mouood_org
🔘 ▪️ یعنی کشته و جمع به معنای اشک هاست؛ بنابراین قتیل العبرات یعنی . ▪️ ، در روایتی فرمودند: «من کشته اشکم. با سختی کشته می شوم و بر خدا شایسته است که هیچ اندوهگینی نزد من نیاید؛ مگر آنکه اندوهش را بزداید و شادمان به اهل خود برگرداند.» ▪️ برخی معتقدند علت این نام گذاری این است که امام حسین(ع)، کشته شدند تا در اثر کشته شدن ایشان، اشک شیعیان، باعث رشد و شکوفایی خودشان و دین اسلام گردد؛ چنانچه پس از واقعه ، می بینیم که از خون امام حسین(ع) و گریستن شبانه روزی مردم در پی گریستن‌های مکرّر حضرت سجاد(ع) برای ایشان، طومار حکومت را در هم پیچید. ▪️ اشک بر مصائب امام حسین(ع)، نمادی برای مقابله با ظلم و دفاع از مظلومیت به شمار می رود. علاوه بر اثرات اجتماعی گریستن بر کشته کربلا، اثرات اشک بر جسم و روح و جان نیز قابل بحث و بررسی است. ▪️ معتقد است که منظور از عبارت «انا قتیل العبرات» این است که هر مؤمنی، با یاد کشته شدن امام حسین(ع) به می افتد. امام حسین(ع) فرمودند: «هیچ مؤمنى به یاد من نمی افتد؛ مگر این که گریه می کند یا بغض گلوى وى را می گیرد.» @mouood_org