eitaa logo
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
1.6هزار دنبال‌کننده
696 عکس
157 ویدیو
4 فایل
دوره‌های ترجمه ی طنین وحی راهی به سوی توانایی ترجمه ی این کتاب الهی است.برای ورود به دوره‌ها به ادمین(خانم زرین) @Smmm60 مراجعه نمایید تبادل👇🏻 @ghoraan_naji https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 استفاده ونشر مطالب کانال صدقه جاریه است
مشاهده در ایتا
دانلود
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_دوازدهم اَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى، اَلسَّلام
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلى شَهيدِ الشُّهَداءِ، اَلسَّلامُ عَلى قَتيلِ الْأَدْعِياءِ، اَلسَّلامُ عَلى ساكِنِ كَرْبَلاءَ، سلام بر شهيد شهيدان، سلام بر كشته شده به دست حرام‏زادگان؛ سلام بر ساكن كربلا؛ اَلسَّلامُ عَلى مَنْ بَكَتْهُ مَلائِكَةُ السَّماءِ، اَلسَّلامُ عَلى مَنْ ذُرِّيَّتُهُ الْأَزْكِياءُ. سلام بر كسى كه فرشتگان آسمان بر او گريستند؛ سلام بر كسى كه فرزندانش پاك‏ترين و ناب‏ترين انسان‏ها بودند. اَلسَّلامُ عَلى يَعْسُوبِ الدّينِ، اَلسَّلامُ عَلى مَنازِلِ الْبَراهينِ، سلام بر پادشاه دين؛ سلام بر منزلگاه‏ هاى دلايل روشن الهى. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_بیست_و_نهم رقت قلب امام امام حسین علیه السلام نسبت به همه همراهان
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 غیرت امام امام علیه السلام هم نسبت به خویش و هم نسبت به اهل و عیالش داراي غیرت بود. از سخنان آن حضرت و اشعار و سخنان او هنگام حمله، غیرت بر نفس خویش آشکار می شود و اعمال او نیز نمایانگر آن است؛ اما آنچه قلب را جریحه دار می کند این است که وقتی آن حضرت بر اثر ضربه صالح بن وهب نتوانست بر روي اسب بماند و از اسب با صورت بر زمین افتاد، براي اینکه مورد سرزنش دشمن واقع نشود و به واسطه غیرتی که نسبت به اهل و عیال خود داشت، نمی خواست افتاده بر روي زمین بماند، به همین خاطر برخاست، اما ضربات دیگري بر ایشان وارد شد که نتوانست بایستد، از این رو نشست. سپس ضربات دیگري بر پیکرشان وارد شد که نشستن هم برایشان مشکل گردید، لذا گاهی بلند می شد و گاهی نقش بر زمین افتاده نبیند و زبان به شماتت نگشاید. اما غیرت آن حضرت نسبت به اهل بیت و حرم شریف تا به آنجا بود که نهایت سعی و کوشش خود را براي حفظ حریم آنها به کار برد و براي همین منظور بر دور خیام خندق کند و در آن آتش افروخت و بارها خطاب به دشمن گفت: متعرض اهل بیتم نشوید، به طرف من بیاید. و همچنین وقتی آب در کف دست داشت و آن را به نزدیک دهان آورد، با اینکه شدیدا تشنه بود، همین که شنید دشمن به خیمه ها حمله کرده است آب را بر زمین ریخت. قناعت امام امام براي اتمام حجت بر آنها از دنیا به این قناعت کرد که به یکی از سرحدات برود و سپس به قناعت خود تا به آن حد افزود که از تمام دنیا و اموال آن، به کهنه پیراهن پاره اي که ارزشی نداشت قناعت نمود. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_سی_ام غیرت امام امام علیه السلام هم نسبت به خویش و هم نسبت به اه
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 صبر و شکیبایی امام بنا به گفته خداوند که می فرماید: و جعلنا منهم ائمه یهدون بامرنا لما صبروا، صبر، ملاك و محور امامت ائمه علیهم السلام و سبب پاداش آنهاست. در کتاب مهیج الاحزان به سند معروف از امام صادق علیه السلام حدیثی به این مضمون نقل است که در شب معراج خداوند به پیامبرش وحی فرستاد که من تو را با سه مسئله آزمایش می کنم تا معلوم شود صبر تو چگونه است. پیامبر عرضه داشت: من تسلیم فرمان تو هستم و توان تحمل صبر را جز با عنایت تو ندارم. آنگاه وحی آمد که: 1- باید فقراي امت را بر خود ترجیح دهی؛ گفت تسلیم هستم و صبر می کنم. 2 - باید آزارها و تکذیب ها را تحمل کنی، پیامبر عرضه داشت، تسلیم هستم و صبر می کنم. 3 - باید نسبت به مصیبت هایی که براي اهل بیتت پیش می آید، تسلیم باشی و صبر کنی؛ حق برادرت علی علیه السلام را غصب می کنند و به او ستم می نمایند و مقهور می شود. دخترت فاطمه را می زنند در حالی که حامله است و بدون اجازه وارد خانه اش می شوند. دو فرزندت حسن و حسین را می کشند. اولی را از راه حیله و نیرنگ به قتل می رسانند و جنازه اش را تیرباران می کنند و دومی را امت، دعوت می کنند، سپس او و همه فرزندان و همراهانش را می کشند و اهل بیتش را به اسارت می برند. آنگاه پیامبر گفت انا لله و انا الیه راجعون، امر خود را به خدا وا میگذارم و از او طلب صبر و شکیبایی می کنم. پیامبر اسلام در تمام مراحل صبر کرد، بجز درباره حسین علیه السلام که گریه سر داد. البته گریه با صبر منافات ندارد، بلکه لازمه مهربانی و رقت قلب است. هیچگاه شنیده نشد که پیامبر اسلام مصیبت خود یا یکی از اهل بیتش را یادآوري کند و گریه نماید، اما هر گاه نام حسین علیه السلام برده می شد و یا او را می دید، گریه بر او غلبه می کرد. سفارش به صبر از سوي امام امام حسین علیه السلام، هنگام خداحافظی، اهل بیتش را به صبر سفارش کرد و آنها را موعظه نمود و از خدشه دار کردن صورت و گریبان چاك کردن و زاري سر دادن، نهی فرمود؛ اما گفت من شما را از گریه گردن باز نمی دارم، فقط دخترش سکینه را از گریه کردن منع کرد و فرمود: دخترم با اشک دیدگانت دل مرا نسوزان آنگاه که مرا کشتند تو از همه براي گریه کردن سزاوارتر هستی، اي بهترین زنان. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_سیزدهم اَلسَّلامُ عَلى شَهيدِ الشُّهَداءِ، اَلسَّلامُ عَلى قَتي
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَى الْأَئِمَّةِ السَّاداتِ، اَلسَّلامُ عَلَى الْجُيُوبِ الْمُضَرَّجاتِ، سلام بر امامان والا و شرافتمند؛ سلام بر گريبان‏هاى خون آلوده؛ اَلسَّلامُ عَلَى الشِّفاهِ الذَّابِلاتِ، اَلسَّلامُ عَلَى النُّفُوسِ الْمُصْطَلَماتِ، سلام بر لب ‏هاى خشكيده، سلام بر جانهاى بلا ديده؛ اَلسَّلامُ عَلَى الْأَرْواحِ الْمُخْتَلَساتِ. سلام بر روح ‏هاى از بدن رها شده. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 تعجب فرشتگان از صبر امام آن طور که نقل کرده اند، صبر امام فرشتگان آسمان را به تعجب واداشت. کمی در این احوال تدبر کن و تصور بنما که حضرت با بدن پاره پاره روي ریگ هاي داغ و سوزان افتاده، سر مبارکش شکافته، پیشانی اش شکسته، تیر سه شعبه قلبش را سوراخ نموده، جگرش از شدت تشنگی آتش گرفته، پیکر تکه تکه شده شهیدان و عزیزانش در جلوي دیدگانش افتاده و فریاد استغاثه اهل حرم او را متاءثر نموده، دشمن هم زبان به شماتت گشوده؛ اما با این همه مصیبت، امام خم به ابرو نمی آورند و آه نمی کشند و قطره اشکی نمی ریزند، بلکه خطاب به محبوب خود می گوید: خدایا! من نسبت به حکم تو صابرم، معبودي جز تو نیست، اي فریادرس فریادخواهان. همچنین در زیارت امام حسین علیه السلام آمده است که صبر تو فرشتگان آسمان را به تعجب واداشت. از امام سجاد علیه السلام روایت شده است که هر چه مصیبت ها بیشتر می شد رنگ چهره امام حسین علیه السلام نورانی تر می گشت و اعضا و جوارحش آرام می گرفت. برخی گفتند: ببینید چگونه امام نسبت به مرگ بی اعتنا است. گریه امام حسین امام حسین علیه السلام در کربلا در چند مورد گریه کرد: اول: به حال اهل بیت خود گریه کرد، چرا که اصل گریه بر اهل بیت از طاعات محسوب می شود. آخر امام چگونه می توانست گریه نکند، در حالی که یاران و برادران و فرزندان خود را از دست داده و تنها و بی کس مانده، زمین با همه بزرگی اش برایش تنگ شده و خود و اهل بیتش لب تشنه در خیمه ها در محاصره دشمن قرار دارد، می خواهد به میدان برود و به آنها می گوید که خود را براي اسارت آماده کنید و آنها را به صبر فرا میخواند و براي آرام کردن آنها به زحمت می افتد. می خواهد به میدان برود که دختر کوچکش شیون کنان و سر برهنه می آید و دامن پدر را می گیرد و می گوید پدر آهسته تر، بایست تا از دیدار تو توشه برگیرم و تو را سیر ببینم که این وداع آخر است. آنگاه دست و پاي پدر را می بوسد. امام می نشیند و دختر را در دامن خود می گیرد و شدیدا گریه می کند و اشک دیدگانش را با آستین پاك می کند و می گوید: سکینه جان! بعد از من گریه تو طولانی خواهد شد. باید بعد از مرگ من تو گریه کنی. آیا می توان تصور کرد در چنین حالتی، کسی طاقت بیاورد و متاءثر نشود؟! یکی دیگر از مواردي که امام حسین گریه کرد هنگامی بود که بر بالین برادرش عباس حاضر شد و او را دید که با مشک پاره بر زمین افتاده و هر دو دستانش قطع شده و به طرفی پرت شده اند. در این حال بود که امام سخت گریه کرد. آنگاه که قاسم عزم میدان کرد نیز امام را در آغوش گرفت و آنچنان گریه کرد که از هوش رفت و زمانی هم که بر بالین جسد قاسم آمد و دید که پایمال اسبان شده، شدیدا گریه کرد. زمانی هم که فرزندش علی اکبر راهی میدان شد اشک دیدگانش جاري گردید و دست به محاسن شریف برد و سر را بلند کرد و به درگاه پروردگارش دعا نمود. هنگامی که خواهرش زینب سلام الله علیها را دلداري می داد نیز امام حسین علیه السلام گریه کردند. اگر در هر یک از این موارد تاءمل کنی متوجه می شوي که براي صاحب قلب سلیم و مهربان غیر ممکن است در چنین حالاتی گریه نکند و در می یابی که در هر کدام از این حالت ها حکمت و خصوصیتی نهفته است. دوم : یکی دیگر از دلایل گریه امام حسین براي این بود که ملاحظه می کردند، دین اسلام در حال اضمحلال و نابودي است. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_چهاردهم اَلسَّلامُ عَلَى الْأَئِمَّةِ السَّاداتِ، اَلسَّلامُ ع
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَى الْأَجْسادِ الْعارِياتِ، اَلسَّلامُ عَلَى الْجُسُومِ الشَّاحِباتِ، سلام بر پيكرهاى عريان شده، سلام بر جسم ‏هاى رنگ پريده، اَلسَّلامُ عَلَى الدِّماءِ السَّائِلاتِ، اَلسَّلامُ عَلَى الْأَعْضاءِ الْمُقَطَّعاتِ، سلام بر خون‏ هاى جارى شده، سلام بر عضوهاى قطعه قطعه شده، اَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُشالاتِ، اَلسَّلامُ عَلَى النِّسْوَةِ الْبارِزاتِ. سلام بر سرهاى به نيزه رفته، سلام بر زنانى كه نمودار گشته (از خيمه بيرون آمده). (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_سی_و_دوم تعجب فرشتگان از صبر امام آن طور که نقل کرده اند، صبر اما
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 در خاتمه این عنوان به ذکر دو ویژگی خاص امام در روز عاشورا اشاره می کنیم: الف) امام حسین علیه السلام جامع بین اضداد بود. * در روز عاشورا امام حسین علیه السلام به خاطر اموري مضطرب شدند، اما هر چه به اضطراب حضرت افزوده می شد، قلبش آرام تر می شد. بنابراین حسین علیه السلام همان مضطرب وقور است. * امام حسین علیه السلام در مواردي گریه کردند، اما گریه بر صبر آن حضرت افزود تا جایی که صبر او ملائکه را به تعجب واداشت، پس امام گریان صبور است. * امام حسین علیه السلام تنها و بی یاور بود، اما در همان حال، در جلالت شأن و عظمت، خود یک لشکر بود، و به تنهایی وقتی به دشمن حمله می کرد، دشمن چون گله بزي که گرگ بر او حمله ور شده باشد، از مقابل امام می گریخت، پس امام تنها اما صاحب یک لشکر است. * امام براي اتمام حجت استغاثه می کرد، و در همان حال به فریاد هر کس که او را صدا می زد و می گفت: یا ابا عبدالله مرا دریاب می رسید، پس امام هم مغیث است و هم مستغیث. * شهدا همه، جان خود را فداي امام حسین علیه السلام کردند، امام نیز جان شریف خود را براي نجات و هدایت آنها فدا کرد. به همین خاطر برخی از حکما زبان حال حضرت را خطاب به اصحابش چنین بیان کرده اند که: شما جان خود را فداي من کردید و من هم خود را براي نجات شما از آتش جهنم فدا کردم. بنابراین، امام حسین علیه السلام کسی است که هم جان ها برایش فدا شد و هم خودش فداي جان ها شد. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_پانزدهم اَلسَّلامُ عَلَى الْأَجْسادِ الْعارِياتِ، اَلسَّلامُ عَ
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلى حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلى آبائِكَ الطَّاهِرينَ، سلام بر حجّت پروردگار جهانيان؛ سلام بر تو (اى حسين) و بر پدران پاكت؛ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلى أَبْنائِكَ الْمُسْتَشْهَدينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلى ذُرِّيَّتِكَ النَّاصِرينَ، سلام بر تو و بر فرزندان شهادت‏ طلبت، سلام بر تو و بر نسل يارى كننده‏ ات، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُضاجِعينَ، اَلسَّلامُ عَلَى الْقَتيلِ الْمَظْلُومِ، سلام بر تو و بر فرشتگان كنار آرامگاهت، سلام بر كشتۀ ستمديده. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_نحو #قسمت_سی_و_ششم افعال ناقصه افعال ناقصه سیزده فعل می ب
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 اقسام خبر افعال ناقصه خبر افعال ناقصه همچون خبر مبتدا بر سه قسم است : اسم مفرد ، جمله ، شبه جمله اَصْبَحَ سعیدٌ اَسداً سعیدٌ : اسم اَصْبَحَ ، مرفوع اَسداً : مفرد جامد ، خبر اَصْبَحَ ، منصوب کانَ سعیدٌ اَبوهُ عالمٌ سعیدٌ : اسم کانَ ، مرفوع اَبوهُ عالمٌ : جمله اسمیه ، خبر کانَ ، محلا منصوب کانَ سعیدٌ یَنْجَحُ سعیدٌ : اسم کانَ ، مرفوع یَنْجَحُ : جمله فعلیه ، خبر کانَ ، محلا منصوب لَیْسَ سعیدٌ فی الدار سعیدٌ : اسم لَیْسَ ، مرفوع فی الدار: شبه جمله ، خبر لَیْسَ ، محلا منصوب نکته : مشتقاتِ افعال ناقصه نیز همانند ماضی آنها ، مبتدا را رفع و خبر را نصب می‌دهند . مانند : یکونُ سعیدٌ عادِلاً ( سعید دادگر می باشد ) کُنْ مُتَعَلِّماً ( دانش پژوه باش ) . کُنْ : فعل امر حاضر ، افعال ناقصه ، مبنی بر سکون ، اسم آن ضمیر مستتر ( اَنْتَ ) است که محلا مرفوع می باشد . مُتَعَلِّماً : خبر ( کُنْ ) و منصوب ، علامت نصب آن فتحه است . (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_سی_و_سوم در خاتمه این عنوان به ذکر دو ویژگی خاص امام در روز عاشورا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 * امام در حالی که با بدن تکه تکه شده بر زمین افتاده بود، در همان حال براي نجات اهل بیت و هر کس که به سوي او آمده بود، تلاش می کرد، پس امام همان به خون غلطان تلاشگر است. * امام علیه السلام به قدري تشنه بودند که زبانشان را در اطراف دهان می گرداندند، اما در عین حال سعی می کردند تشنگان را سیراب کنند. حتی امام خواستند قبل از اینکه خودشان آب بنوشند، ذوالجناح را هم سیراب کنند؛ پس امام ساقی لب تشنه است. * براي امام حسین علیه السلام هیچ مأمن و پناهی باقی نمانده بود، اما امام هر خائف بی پناهی را پناه بود. لذا امام حسین علیه السلام پناه بی پناهان است. ب ) امام جامع بین تکالیف مختلف بود یکی دیگر از خصوصیات ویژه امام حسین علیه السلام این است که دو تکلیف به ظاهر مخالف با هم را به جا آورد، که یکی از آن دو تکلیف، واقعی و موافق با تکلیف خاص آن حضرت بود و دیگري ظاهري که موافق با تکلیف سایر مردم بود. اما توجیه تکلیف واقعی که امام را دعوت به اقدام به مرگ و کشته شدن و به اسارت رفتن اهل و عیال و کشته شدن کودکان، با علم و آگاهی به این مسائل می کرد، این است که طاغوتیان بنی امیه به ویژه معاویه، توانسته بودند با مکر و خدعه محبت مردم را به سوي خود جلب نمایند، به گونه اي که مردم گمان می کردند که حق با آنهاست و علی و فرزندان آن حضرت و شیعیان آنها باطلند. حتی ناسزا و دشنام به علی علیه السلام را از اجزاي نماز جمعه می دانستند و کار به آنجا رسیده بود که تعدادي از پیروان آنها ناسزا بر امام علی را در حین خطبه فراموش کردند و به مسافرت رفتند و در بیابان موضوع را به خاطر آوردند و در همانجا قضاي آن را به جا آوردند و در آنجا مسجدي ساختند و براي تأکید بر این امر نام آن را مسجد ذکر گذاشتند. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_شانزدهم اَلسَّلامُ عَلى حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ ع
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلى أَخيهِ الْمَسْمُومِ، اَلسَّلامُ عَلى عَلِيٍّ الْكَبيرِ، اَلسَّلامُ عَلَى الرَّضيعِ الصَّغير. سلام بر برادر مسمومش (امام حسن علیه السلام)، سلام بر على بزرگ (على اكبر علیه السلام )، سلام بر آن شير خوار كوچك. اَلسَّلامُ عَلَى الْأَبْدانِ السَّليبَةِ، اَلسَّلامُ عَلَى الْعِتْرَةِ الْقَريبَةِ (الْغَريبَةِ)، سلام بر بدن‏ هايى كه (جامه‏ هاى آنان) به تاراج رفته؛ سلام بر خاندان نزديك به پيامبر، اَلسَّلامُ عَلَى الْمُجَدَّلينَ فِي الْفَلَواتِ، اَلسَّلامُ عَلَى النَّازِحينَ عَنِ الْأَوْطانِ، سلام بر روى زمين افتادگان در بيابان‏ ها؛ سلام بر دورشدگان از سرزمين خويش. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_سی_و_چهارم * امام در حالی که با بدن تکه تکه شده بر زمین افتاده بود
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 بنابراین، اگر امام حسین علیه السلام از روي تقیه با آنها بیعت می کرد و تسلیم آنها می شد، از حق اثري باقی نمی ماند؛ چرا که مردم اعتقاد پیدا می کردند که در میان تمامی امت کسی مخالف آنها نیست و آنها به راستی جانشینان پیامبر (ص ) هستند؛ اما پس از اینکه امام حسین علیه السلام با آنها جنگید و آن واقعه رخ داد و با عیال و اطفال او و حرم رسول الله آن گونه رفتار کردند، مردم بیدار شدند و به گمراهی آنها پی بردند و دریافتند که بنی امیه سلاطین جور و ستمند و نه حجت خدا بر خلق. اما درباره تکلیف ظاهري آن حضرت، باید گفت که امام علیه السلام براي حفظ خود و خانواده اش به هر نحو ممکن تلاش کرد، اما برایش امکان پذیر نشد. به همین خاطر امام از آنجا با ترس خارج شد و هنگام خروج آیه فاصبح فی المدینه خائفا یترقب را تلاوت فرمود. آنگاه به حرم خدا پناه برد که خداوند آن را براي مردم، حتی کافر و قاتل و حیوانات و پرندگان و درختان، محل امن قرار داده است. در آنجا هم قصد دستگیري یا ترور امام را داشتند. به همین خاطر امام نتوانست مراسم حج را به پایان برساند و از مکه خارج شد. دیگر جاي امنی براي امام در روي زمین باقی نمانده بود. در این حال بود که تکلیف ظاهري براي حرکت به سوي کوفه محقق شد؛ زیرا اهل کوفه همگی به امام نامه نوشته پیروي خود را از امام اعلام نموده و به این ترتیب حجت را بر امام تمام کردند و به ویژه بعد از آنکه مسلم بن عقیل علیه السلام به امام نامه نوشت که مردم با او بیعت کرده اند، دیگر امام براي اینکه به سوي آنها نیاید، حجتی نداشت. وقتی امام به سوي کوفه آمد و اطلاع یافت که آنها بیعت خود را شکسته اند، دیگر به امام اجازه بازگشت ندادند، با این همه باید گفت اگر امام به آنجا نمی آمد، کجا می توانست برود؟ زمین با همه وسعتش براي امام تنگ شده بود. دیگر هیچ چاره و راهی نداشت. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_هفدهم اَلسَّلامُ عَلى أَخيهِ الْمَسْمُومِ، اَلسَّلامُ عَلى عَل
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَى الْمَدْفُونينَ بِلا أَكْفانٍ. سلام بر خاك سپرده‏ شدگان بى‏ كفن. اَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُفَرَّقَةِ عَنِ الْأَبْدانِ، اَلسَّلامُ عَلَى الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ، سلام بر سرهاى جدا شده از بدن‏ ها؛ سلام بر كسى كه مصائبش را به حساب خدا گذارد و شكيبا بود؛ اَلسَّلامُ عَلَى الْمَظْلُومِ بِلا ناصِرٍ، اَلسَّلامُ عَلَى ساكِنِ التُّرْبَةِ الزَّاكِيَةِ، سلام بر ستمديده بى‏ ياور؛ سلام بر كسى كه در خاك پاك سكونت گزيد. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_سی_و_پنجم بنابراین، اگر امام حسین علیه السلام از روي تقیه با آنها
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 دلیل این مطلب سخن حضرت با برادرش محمد حنفیه است که اگر به یمن بروم یا به بیابان ها و یا در غارها و یا در داخل لانه جنبندگان زمین شوم، مرا بیرون می آورند و می کشند. همچنین امام در جواب ابوهره ازدري که پرسید چه چیزي موجب شد که از حرم خدا و حرم جدت پیامبر بیرون آیی، فرمود: ابوهره، بنی امیه مال مرا تصاحب کردند، صبر کردم، معترض آبرویم شدند، صبر کردم، اما خواستند خونم را بریزند که فرار کردم. سخنان آن حضرت خطاب به عمرو بن یوزان - پیرمردي از بنی عکرمه - نیز دلالت به همین معنا دارد: آن مرد به امام حسین علیه السلام عرض کرد: یابن رسول الله می خواهی به کجا بروي؟ فرمود: کوفه. آن مرد گفت: تو را سوگند می دهم که از رفتن به کوفه منصرف شوي. به خدا سوگند به سوي شمشیرها و نیزه ها می روي. آنها که براي تو نامه نوشتند و به دنبال تو فرستادند، اگر با تو بودند هزینه جنگ تو را تأمین می کردند و همه چیز را برایت مهیا می نمودند، آنگاه به سوي آنها می رفتی. امام علیه السلام گفت: اي بنده خدا! این امر بر من مخفی نیست، اما هر آنچه خدا بخواهد، آن می شود. سپس فرمود: به خدا سوگند آنها مرا دعوت نکرده اند، مگر اینکه می خواهند خون مرا بریزند. بخش اول فرمایش اخیر امام، بیانگر تکلیف واقعی ایشان و بخش دوم آن در بیان مقام اضطرار است و اینکه مراجعت و فرار فایده اي ندارد. همچنین باید گفت: اگر امام با آنها بیعت هم کرده بود، او را می کشتند؛ زیرا سخن ابن زیاد دلالت بر این امر دارد. او گفت: حسین تابع حکم من و یزید است؛ یعنی خود را باید در اختیار ما قرار دهد، یا او را می کشیم، یا رهایش می سازیم. شمر نیز گفت که او باید بیعت کند، بعد ببینیم رأي ما درباره او بر چه چیزي قرار می گیرد. پدرم فداي آن امام غریب و تنهایی بشود که از او خواستند همچون بردگان در برابر آنها اقرار به بندگی کند! اما این فرمایش امام در روز عاشورا است که به خدا سوگند در برابر شما مانند بردگان اقرار و اعتراف نمی کنم و دست ذلت و خواري به شما نمی دهم. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_سی_و_ششم دلیل این مطلب سخن حضرت با برادرش محمد حنفیه است که اگر به
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 عنوان چهارم: الطاف و احترامات ویژه خداوند به امام حسین علیه السلام بخش اول: خصایص امام حسین از جهت برخورداري آن حضرت از الطاف الهی خصایص امام حسین علیه السلام از جهت برخورداري آن حضرت از الطاف الهی و احترامات ربانی؛ و آن بر چند قسم است: الف : الطاف خاص خداوند به امام حسین اول: در کامل الزیاره در روایت معتبر نقل شده است که: رسول خدا در منزل فاطمه علیهاالسلام بودند و حسنین در آغوش پیامبر قرار داشتند که ناگهان رسول خدا گریه کرد و به حالت سجده افتاد و سپس فرمود: فاطمه، خداوند علی اعلی در این ساعت، در خانه تو در بهترین صورت بر من تجلی کرد و به من تهنیت گفت و فرمود: یا محمد! آیا حسین را دوست داري؟ گفتم آري؛ او نور چشم من، گل من و میوه دل من است. آنگاه خداوند دستش را بر سر حسین گذاشت و به من فرمود: مبارك باد مولودي که برکات و صلوات و رحمت و رضوان من بر او است. او سرور شهیدان اولین و آخرین در دنیا و آخرت است و آقاي جوانان اهل بهشت می باشد. پدرش از او برتر است. سلام مرا به او برسان و او را مژده بده که پرچم هدایت و منبع انوار اولیاي من و حافظ و شاهد من بر خلق و خزانه دار علم من و حجت من بر اهل آسمان ها و زمین و جن و انس و ثقلین است. منظور از تجلی خداوند در این روایت نهایت ظهور است و ازبهترین صورت، ظهور صفات کمال، و منظور از نهادن دست کنایه از افاضه رحمت خاص خداوند نسبت به حسین علیه السلام می باشد. در این روایت شانزده خصوصیت وجود دارد که بیانگر لطف خاص الهی به حسین علیه السلام است که اخص و پرافتخارترین آنها این است که رسول خدا فرمود: خداوند دستش را بر سر حسین نهاد؛ زیرا این مطلب کنایه از افاضه لطف کامل نسبت به آن حضرت است، به گونه اي که نمی توان لطفی برتر از آن را تصور نمود. چنانکه خداوند نهایت افاضه لطف کامل خود بر پیامبر (ص) در شب معراج را با نهادن دست بر پشت پیامبر بیان فرمود. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_سی_و_هفتم عنوان چهارم: الطاف و احترامات ویژه خداوند به امام حسین ع
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 دوم: خداوند خودش عهده دار قبض روح امام حسین علیه السلام به هنگام شهادت بود و بر او درود فرستاد. این تعبیرات جملگی کنایه هایی از الطاف خاص الهی است که نمی توان فوق آن را تصور کرد. و می توان نتیجه گرفت که آنچه امکان عطا و لطف وجود داشته، خداوند به امام حسین علیه السلام افاضه کرده است. با توسل به پیشگاه آن حضرت، امید آن داریم که اصلاح امور دنیا و آخرت ما را از جمله الطاف حضرت حق به ایشان قرار دهد. ب: عطایاي خاص خداوند به امام حسین علیه السلام خداوند متناسب با صفات خودش عطایایی به حسین علیه السلام داده است، البته نمی گوییم آنچه خدا به حسین علیه السلام عطا کرده شبیه و یا مانند صفات خودش می باشد، بلکه نمونه هایی از صفات خداوندي است که به امام حسین علیه السلام اختصاص داده است. تبیین موضوع چنین است: اول: یکی از صفات خداوند این است که و ان من شی ء الا یسبح بحمده، هیچ چیز نیست مگر اینکه خداوند را تسبیح می کند. امام حسین نیز داراي خصوصیتی متناسب با این معنا است و آن اینکه و ان من شی ء الا و قد بکی لمصیبته، هیچ چیز نیست مگر اینکه در مصیبت امام حسین علیه السلام گریه کرد. البته ما گریه آنها را درك نمی کنیم؛ زیرا گریه هر چیزي به حسب حال خودش است، و گریه فقط منحصر به جاري شدن اشک از چشم نیست؛ بلکه همان طور که در روایات آمده گریه آسمان، ریزش قطرات خون و گریه زمین این بوده است که هر سنگی را بر می داشتند، زیر آن خون می دیدند و گریه ماهی بیرون افتادن آن از آب بوده و گریه هوا تاریک شدن آن و گریه خورشید کسوف آن و گریه ماه خسوف آن بوده است. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_هجدهم اَلسَّلامُ عَلَى الْمَدْفُونينَ بِلا أَكْفانٍ. سلام بر خ
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلى صاحِبِ الْقُبَّةِ السَّامِيَةِ. سلام بر صاحب گنبدى بلندمرتبه. اَلسَّلامُ عَلى مَنْ طَهَّرَهُ الْجَليلُ، اَلسَّلامُ عَلى مَنِ افْتَخَرَ بِهِ جَبْرَئيلُ، سلام بر كسى كه خداى بزرگ، او را پاك نمود؛ سلام بر كسى كه جبرئيل به او افتخار مى‏ كرد، اَلسَّلامُ عَلى مَنْ ناغاهُ فِي الْمَهْدِ ميكائيلُ، اَلسَّلامُ عَلى مَنْ نُكِثَتْ ذِمَّتُهُ، سلام بر كسى كه در گهواره ميكائيل برايش لالايى مى‏ گفت؛ سلام بر آن كه پيمانش را شكستند. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_صرف #قسمت_سی_و_ششم ادامه مطلب ... ناقص: اَلرَّمْی ( پرتاب کردن ) ناقص یائی ا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 لفیف لفیف بر دو قسم است: لفیف مفروق مانند: وَقیٰ و لفیف مقرون مانند : لَویٰ لفیف مفروق از جهت فاء الفعل مانند مثال و از جهت لام الفعل مانند ناقص است لذا قواعد عمومی و خصوصی هر دو قسم در آن جاری می‌شود . مانند: اَلْوَقْی : نگه داشتن و حفظ کردن لفیف مفروق از باب ( فَعَلَ ، یَفْعِلُ ) است . ماضی معلوم آن می شود: وَقیٰ مضارع معلوم آن می شود: یَقٖی امر معلوم آن می شود: لِیَقِ ماضی مجهول آن می شود: وُقِیَ مضارع مجهول آن می شود: یُوقیٰ امر مجهول آن می شود: لِیُوقَ لفیف مقرون نیست از جهت عین الفعل شبیه به اجوف و از جهت لام الفعل شبیه ناقص است اما در آن فقط احکام ناقص جاری می‌شود و در عین الفعل آن نه تنها قاعده خصوصی اجوف نمی‌آید ، بلکه قواعد عمومی اعلال نیز جاری نمی شود. مانند: اَللَّوی : پیچاندن لفیف مقرون از باب ( فَعَلَ ، یَفْعِلُ ) است . ماضی معلوم آن می شود: لَویٰ مضارع معلوم آن می شود: یَلْویٖ امر معلوم آن می شود: لِیَلْوِ ماضی مجهول آن می شود: لُوِیَ مضارع مجهول آن می شود: یُلْویٰ امر مجهول آن می شود: لِیُلْوَ تذکر : فعلی که هر سه حرف اصلیش حرف علّه باشد نداریم لذا درباره معتلّ الفاء و العین و اللام بحثی نخواهیم داشت. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_سی_و_هشتم دوم: خداوند خودش عهده دار قبض روح امام حسین علیه السلام
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 دوم: اقرار به وجود صانع حکیم امري فطري است که انسان ها را بر اساس آن فطرت آفریده است. بنابراین پیروان هر مسلکی حتی بت پرستان به وجود خداوند اقرار می کنند و ملحدان و بی دینان نیز آنگاه که با زبان، وجود خدا را انکار می کنند، اما وجود او را اثبات می نمایند. در مورد امام حسین علیه السلام نسبت به آنچه دل در مصائبش می سوزد، نیز مطلب همین است. همه، حتی کسانی که آن حضرت را نمی شناسند بر او گریه می کنند و عزاي او را برپا می دارند، مانند بعضی از هندوهاي مخالف اسلام. حتی دشمنان آن حضرت، در همان حال که دشمنی خود را با امام ابراز می نمودند، براي او گریه می کردند. مثلا عمر سعد در آن هنگام که فرمان به قتل امام داد و همچنین زمانی که حضرت زینب سلام الله علیها با او سخن گفت، گریه کرد. آن که لباس فاطمه را ربود، نیز گریه کرد. آري، تنها در مورد ابن زیاد ملعون، در روایتی نیامده است که متأثر شده و یا بر حالی از حالت هاي حسین گریه کرده باشد. تنها در یک مرحله است که رفتار او بیانگر تغییر حال اوست و آن زمانی است که دستور به قتل امام سجاد علیه السلام داد، اما عمه اش زینب سلام الله علیها او را در آغوش گرفت و گفت: اگر می خواهی او را بکشی مرا هم را بکش. در این حال بود که ابن زیاد گفت: رهایش کنید، مصائبی که بر او وارد شده و بیماري اش او را بس است. سوم: در صفات خداوند، افعل تفضیل (صفتی برتر از صفت دیگر) حقیقا جریان ندارد، اگر چه به حسب ظاهر جاري باشد، کما اینکه تمام بخش هاي دعاي بهاء (سحرهاي ماه رمضان ) گواه بر این مطلب است. در آن دعا می خوانیم اللهم انی اسئلک من بهائک بابهاه و کل بهائک بهی، خدایا! من از تو به حق نورانی ترین مراتب انوارت درخواست می کنم، در صورتی که تمام مراتب آن نورانی است. درباره اسماء الهی نیز مطلب همین است. هر چند گفته می شود اسم اعظم، اما در حقیقت همه اسماء خداوند به طور مساوي اعظم هستند. در مورد امام حسین علیه السلام نیز موضوع به همین تناسب است. گاهی گفته می شود می خواهیم بزرگترین مصیبت هاي او را یادآوري کنیم، اما همه مصائب آن حضرت عظیم است، تا آنجا که اگر در کوچکترین مصیبت هاي او تأمل کنی، آنها را بزرگترین مصائب می یابی و هر گاه به ساده ترین آنها بنگري، آن را مشکل ترین مصیبت ها می بینی. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_نوزدهم اَلسَّلامُ عَلى صاحِبِ الْقُبَّةِ السَّامِيَةِ. سلام بر
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلى مَنْ هُتِكَتْ حُرْمَتُهُ، اَلسَّلامُ عَلى مَنْ اُريقُ بِالظُّلْمِ دَمُهُ، سلام بر كسى كه حرمتش را هتك نمودند؛ سلام بر كسى كه خونش را به ناحق و با ستمكارى ريختند، اَلسَّلامُ عَلَى الْمُغَسَّلِ بِدَمِ الْجِراحِ، اَلسَّلامُ عَلَى الْمُجَرَّعِ بِكَأْساتِ الرِّماحِ، سلام بر كسى كه با خون جراحاتش شستشو داده شد، سلام بر كسى كه از كاسه‏ هاى نيزه ها جرعه نوشيد، اَلسَّلامُ عَلَى الْمُضامِ الْمُسْتَباحِ، اَلسَّلامُ عَلَى الْمَنْحُورِ فِي الْوَرى، سلام بر كسى كه بر وى ستم كرده و ريختن خونش را حلال شمردند؛ سلام بر او كه جلو روى همه مردم سرش را از تن جدا كردند _و كسى چيزى نگفت . (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_سی_و_نهم دوم: اقرار به وجود صانع حکیم امري فطري است که انسان ها را
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 چهارم: خداوند متعال راه تقرب و نزدیکی به خودش و خشنودي از بندگان و آمرزش آنها را در وسایل بسیاري قرار داده است و براي بندگان در انجام هر کار یا صفت و نیتی قرار داده، و براي رساندن فیض به همه بندگانش عواملی قرار داده که نمی شود همه آنها را ثبت و ضبط کرد. همچنین به امام حسین علیه السلام چیزي متناسب با همین خصوصیت عطا شده است؛ یعنی در وجود او عوامل و وسایل بسیاري قرار داده و مانند عبادتها، براي آنها بدل و عوض نیز مقرر داشته است، تا جایی که هیچ کس را از آنها محروم نکرده است. و همان طور که خداوند براي هر عملی عوض و بدلی قرار داد و حتی براي نیت عمل در بعضی اوقات ثواب همان عمل را مقرر داشت، درباره امام حسین علیه السلام نیز چنین است، به نحوي که براي زیارت آن حضرت ارزش فراوانی قایل شد و بدل و عوض این امر را آماده شدن براي رفتن به سوي او و زیارت حضرت از راه دور قرار داد. همچنین از آنجا که خداوند براي گریه بر آن حضرت پاداش فراوانی مقرر داشت، خواسته است هیچ کس از این خیر محروم نگردد؛ از این رو مصیبت هاي او را بسیار و موجبات گریه بر امام را به حسب اختلاف دل ها و انگیزه ها متنوع گردانید. مثلا چه بسا دلی بر مصیبت غریبی نسوزد، اما بر غریب تشنه لب می سوزد. ممکن است دلی بر پیکري مجروح رقت پیدا نکند، اما بر پیکري که زخم ها روي زخم است، رقت پیدا کند و چه بسا کسی دلش به این حالت نسوزد، اما به خاطر تاختن با اسب بر بدن مجروح اشک از چشمانش جاري شود. سخن در این باره بسیار است؛ زیرا هر مصیبتی را که در نظر بگیري عظیم ترین آن براي امام حسین علیه السلام وجود دارد؛ به نحوي که عظیم ترین و شدیدترین مصیبت ها، همه بر امام حسین علیه السلام وارد آمد. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات ) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_بیستم اَلسَّلامُ عَلى مَنْ هُتِكَتْ حُرْمَتُهُ، اَلسَّلامُ عَلى
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلى مَنْ دَفَنَهُ أَهْلُ الْقُرى. سلام بر آن آقاى بزرگ‏زاده‏ اى كه روستانشينان (بنى‏ اسد) دفنش كردند . اَلسَّلامُ عَلَى الْمَقْطُوعِ الْوَتينِ، اَلسَّلامُ عَلَى الْمُحامي بِلا مُعينٍ، سلام بر آن كه رگ گردن مباركش بريده شد، سلام بر آن حمايتگر بى‏ ياور، اَلسَّلامُ عَلَى الشَّيْبِ الخَضيبِ، اَلسَّلامُ عَلَى الخَدِّ التَّريبِ، سلام بر محاسن با خون خضاب شده، سلام بر آن گونه و رخسار خاك‏ آلوده (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #حدیث_تصویری_روز از امام حسین علیه السلام معنای ادب را پرسیدند؟ امام علیه السلام فرمود:
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 امام على عليه ‏السلام: ألِن كَنَفَكَ؛ فَإِنَّ مَن يُلِن كَنَفَهُ يَستَدِم مِن قَومِهِ المَحَبَّةَ ملايم باش؛ زيرا هركه ملايم باشد، همواره از دوستى كسانش برخوردار مى ‏شود غررالحكم حدیث2376 (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_چهلم چهارم: خداوند متعال راه تقرب و نزدیکی به خودش و خشنودي از بند
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 پنجم: خداوند تعالی در صفات شریکی ندارد. درباره امام حسین علیه السلام نیز هر چه منسوب و متعلق به اوست خاص آن حضرت است و امام در آن ممتاز و بر دیگران برتري دارد. ششم: از جمله صفاتی که به خدا نسبت داده شده، این است که محبت خداوند، محبتی مخصوص به خود اوست و به محبت محبان دیگر شباهت ندارد. محبت امام حسین علیه السلام نیز چنین است. حتی محبت کسی که از حیث مقام با او مساوي یا برتر است، با محبت امام حسین علیه السلام شباهت ندارد و همان طور که پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند؛ محبت حسین در اعماق جان مؤمنان نهفته است. به همین خاطر است که دل هاي مؤمنان، علاقه مند به زیارت امام حسین علیه السلام است و آنگاه که نام او را می شنوند متأثر می شوند و بر او گریه می کنند، و این علاقه بیش از علاقه به حج و زیارت ائمه دیگر است. نکته دیگر اینکه اگر از زائران قبر ائمه (در عراق) سؤال کنی که به کجا می روید یا از کجا می آیید، می گویند از کربلا، با اینکه آنها به زیارت قبر امیرالمؤمنین و ائمه کاظمین و همچنین سامراء هم مشرف شده اند. از سوي دیگر نام شریف آن حضرت تأثیر خاصی در دل ها دارد. امام علیه السلام همان گونه است که پدر بزرگوارش او را مخاطب قرار داده، فرمود: اي اشک چشم هر مؤمن، و همان طور که امام سجاد علیه السلام خودشان فرمودند که من کشته اشکم؛ نام حسین علیه السلام نزد هر انسان مؤمنی برده شود، اشک چشمانش جاري می شود. یکی دیگر از موارد اینکه؛ با حلول ماه محرم دل ها پر از غم و اندوه می شود و همچنین رقت و گریه بر آن حضرت، هر چند مصائب آن حضرت بسیار تکرار شود ملال آور نیست، به محض اینکه نزد او یادآور شوند که امام را لب تشنه سر بریدند، یا حالتی را که امام ایستاده بود و فریاد استغاثه سر داده بود، تصور کنید فریادش به گریه بلند می شود. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_بیست_و_یکم اَلسَّلامُ عَلى مَنْ دَفَنَهُ أَهْلُ الْقُرى. سلام
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّليبِ، اَلسَّلامُ عَلَى الثَّغْرِ الْمَقْرُوعِ بِالْقَضيبِ، سلام بر آن بدنى كه لباس‏هايش به تاراج رفته، سلام بر آن دندان مباركى كه با چوب (خيزران) كوبيده شد، اَلسَّلامُ عَلَى الرَّأْسِ الْمَرْفُوعِ، اَلسَّلامُ عَلَى الْأَجْسامِ الْعارِيَةِ فِي الْفَلَواتِ، سلام بر آن سرى كه بر بالاى نيزه رفت، سلام بر بدن ‏هايى كه بدون پوشش در بيابان ‏ها افتاده بودند، تَنْهَشُهَا الذِّئابُ الْعادِياتُ، وَتَخْتَلِفُ إِلَيْهَا السِّباعُ الضَّارِياتُ. گرگ‏ هاى متجاوز آن‏ها را دريدند و درندگان وحشى پيرامون‏شان رفت و آمد مى‏ كردند. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_نحو #قسمت_سی_و_هفتم اقسام خبر افعال ناقصه خبر افعال ناقصه همچون خبر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 صرف افعال ناقصه دو فعل لَیْسَ و مادام فقط ماضیشان صرف می‌شود و مضارع و امر ندارند . لَیْسَ ، لَیْسَا ، لَیْسُوا لَیْسَتْ ، لَیْسَتا ، لَسْنَ لَسْتَ ... مَادامَ ، مَادامَا ، مَادامُوا مَادامَتْ ، مَادامَتَا ، مَادُمْنَ مَادُمْتَ ... چهار فعل ( مَا زالَ ، مَا بَرحَ ، مَا فَتِیءَ ، مَا انْفَکَّ ) ماضی و مضارع آنها صرف می شود ، ولی امر ندارند . مَا زَالَ ← لا یَزالُ مَا بَرحَ ← لا یَبْرَحُ مَا فَتِیءَ ← لا یَفْتَیءُ مَا انْفَکَّ ← لا یَنْفَکُّ غیر از افعال مذکور ، بقیه افعال ناقصه بطور کامل صرف می شوند . نکته : در زبان عربی به وسیله « کانَ » دو زمان ماضی استمراری و ماضی بعید به شکل زیر ساخته می شود: کانَ + فعل مضارع ← ماضی استمراری کانَ + فعل ماضی ← ماضی بعید ماضی استمراری: کانَ یَقُولُ ( می گفت ) کانَا یَقُولانِ ( می گفتند ) کُنْتُ أَقولُ ( می گفتم ) کُنّا نَقُولُ ( می گفتیم ) ماضی بعید: کانَ قَدْ ذَهَبَ ( رفته بود ) کانَا قَدْ ذَهَبا ( رفته بودند ) کُنتُ قَدْ ذَهَبْتَ ( رفته بودم ) کُنَّا قَدْ ذَهَبْنا ( رفته بودیم ) (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_چهل_و_یکم پنجم: خداوند تعالی در صفات شریکی ندارد. درباره امام حسین
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ج) الطاف خاص خداوند به امام حسین در قرآن و سخن گفتن با او در باب عنایت خاص خداوند در قرآن به امام حسین علیه السلام تحت عنوان مستقلی سخن خواهیم گفت. همچنین حق تعالی در سخنان خود با آدم علیه السلام و پس از آن با دیگر پیامبران تا خاتم صلی الله علیه و آله، بارها مصیبت امام حسین علیه السلام را ذکر کرده است که تفصیل آن در عنوان مجالس عزاي حسین علیه السلام خواهد آمد. سخن گفتن خاص خداوند با امام حسین علیه السلام بسیار است. آنچه انس بن مالک روایت کرده، یکی از این موارد است. انس می گوید: با امام حسین علیه السلام بر سر قبر خدیجه آمدیم. امام گریه کردند و به من فرمودند: مرا تنها بگذار. من خودم را از امام مخفی کردم. نیایش امام طولانی شد. شنیدم که می گفت: اي خداي من! اي پروردگار، تو مولاي منی، به بنده ات که به تو پناهنده شده، رحم کن. اي خداوند بلندمرتبه، به تو تکیه می کنم. خوشا به حال کسی که تو مولاي او هستی. خوشا به حال آن شب زنده دار پشیمانی که مشکل خود را با خداوند ذي الجلال در میان می گذارد و به درگاه او ناله می کند. خوشا به حال آن که هیچ دردي جانکاه تر از عشق به مولایش ندارد و چون حزن و اندوه خود را با او در میان بگذارد، او را اجابت کرده، لبیک گوید و آنگاه که گرفتار شود و در تاریکی شب ناله و زاري سر دهد، او را گرامی داشته و به خود نزدیک میسازد. آنگاه خطاب به امام حسین علیه السلام ندا آمد: لبیک اي بنده من! تو در کنف عنایت منی. ما به گفته هاي تو آگاهیم. فرشتگانم مشتاق صداي تو هستند. همین صدا براي تو کافی است، ما آن را شنیدیم. دعاي تو در نزد من در حجاب ها جولان دارد. پس همین بس است که براي تو پرده ها را کنار زدیم. دعاي تو آن چنان مقامی دارد که اگر باد از اطراف او بوزد، به خاطر شدت خضوعی که دارد، ساقط می شود. از من بدون هیچ ترس و حسابی بپرس که من پروردگارم. و از جمله موارد سخن گفتن خداوند با امام حسین علیه السلام، نداهاي مخصوص به آن حضرت در روز شهادتشان می باشد که برترین آن نداها، همان عبارت یا ایتها النفس المطمئنه می باشد. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_بیست__و_دوم اَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّليبِ، اَلسَّلامُ عَ
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلايَ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْمَرْفُوفينَ حَوْلَ قُبَّتِكَ، سلام بر تو اى مولاى من؛ و بر فرشتگانى كه گرداگرد گنبد شريفت بال گشوده‏ اند؛ اَلْحافّينَ بِتُرْبَتِكَ، اَلطَّائِفينَ بِعَرْصَتِكَ، اَلْوارِدينَ لِزِيارَتِكَ، خاك پاك قبرت را در برگرفته ‏اند؛ به طواف حرمت مشغول‏ اند، و براى زيارتت وارد مى‏ شوند. اَلسَّلامُ عَلَيْكَ فَإِنّي قَصَدْتُ إِلَيْكَ، وَرَجَوْتُ الْفَوْزَ لَدَيْكَ. سلام بر تو؛ من به قصد زيارت تو آمده ‏ام و اميدوارم نزد تو رستگار شوم. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #حدیث_تصویری_روز امام على عليه ‏السلام: ألِن كَنَفَكَ؛ فَإِنَّ مَن يُلِن كَنَفَهُ يَست
امام على عليه السلام: لا يَملِكُ إمساكَ الأرزاقِ و إدرارَها إلاّ الرَّزَّاقُ اختيار كم و زياد شدن روزى ها جز در دست روزى رسان نيست غررالحكم حدیث10838 (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_چهل_و_دوم ج) الطاف خاص خداوند به امام حسین در قرآن و سخن گفتن با ا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 د) عنایت و الطاف خاص پیامبر خدا به امام حسین علیه السلام پیامبر خدا صلی الله علیه و آله قلب باطنی خود را به امام حسین علیه السلام عطا کرده و آن را محل و جایگاه مخصوص محبت به او قرار داده است. همچنین رسول خدا قلب ظاهریش را نیز به حسین علیه السلام داده است. پیامبر صلی الله علیه و آله حتی فرزندش ابراهیم را فدایی حسین علیه السلام قرار داد و پیوسته می فرمود: فداي آن کسی بشوم که پسرم ابراهیم را فداي او کردم. علاقه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به امام حسین علیه السلام از نحوه ملاقات و حضور نزد آن بزرگوار (رسول خدا) و رفت و آمد پیش آن حضرت آشکار می گردد. البته علاقه به فرزندان به ویژه کودکان و انس با آنها و بازي کردن با آنها امري معمولی است، اما علاقه و رفتار پیامبر صلی الله علیه و آله با امام امري خارق العاده است. پیامبر با آن همه شکوه و جلال و وقار و سکینه فرموده بود، وقتی حسین علیه السلام را می دید، به طرف او می آمد و در حالی که با اصحاب سخن می گفت، سخنانش را قطع می کرد و از جایش بر می خواست و به استقبال امام می آمد و او را روي شانه اش می گذاشت و با خود می آورد و یا در کنار خودش و یا در آغوشش می نشاند. عجیب تر اینکه، اگر پیامبر صلی الله علیه وآله بر منبر بودند و خطابه ایراد می کردند، همین که حسین علیه السلام وارد می شد سخنان خود را قطع می کردند و از منبر پائین می آمدند و به استقبال او می رفتند و سخنی می گفتند که تعجب دیگران را بر می انگیخت. و تعجب آورتر از همه، موضوعی است که ابن ماجه در السنن و زمخشري در الفائق نقل کرده اند. آنها گفته اند که پیامبر صلی الله علیه وآله ملاحظه فرمود که حسین علیه السلام با کودکان در کوچه بازي می کند. پیامبر جلوي مردم آمد یک دست خود را گشوده کودك (حسین علیه السلام) به این طرف و آن طرف فرار می کرد و پیامبر خدا صلی الله علیه وآله او را می خنداند. سپس او را گرفت و یکی از دستانش را زیر چانه اش قرار داد و دیگري را بر بالاي پیشانیش و لبان مبارکش را بر لبان او گذاشت و او را بوسید و فرمود: من از حسینم و حسین از من است، خداوند دوست بدارد کسی را که حسین را دوست می دارد، حسین نوه من است. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴