eitaa logo
نسیم حیات|جواد محمدی
183 دنبال‌کننده
446 عکس
68 ویدیو
4 فایل
«يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱستَجِيبُواْ لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحيِيكُم» 🟢نسیم حیات؛ نسیمی از حیات بهشت آفرین قرآن و اهل بیت (ع). «دلخوش به نسیمی ز سر کوی توایم» ارتباط با ادمین: @Jmohamadi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 نسیمی از قرآن حقیقت برزخی عالم 🔸🔹«... وَ مِن وَرَآئِهِم بَرزَخٌ إِلَىٰ يومِ يُبعَثُونَ» (مومنون/١٠٠). ▫️ترجمه: ... و پيش رويشان برزخى است تا روزى كه برانگيخته مى شوند 🔸برزخ حیثیت وجودی میانه دارد؛ یعنی از جهت وجودی عالمی بین دنیا و قیامت است‌، به همین دلیل ویژگی های آن نیز تابعی از همین حقیقت میانه است؛ یعنی از جهاتی مانند دنیا و از جهاتی مانند قیامت است. 🔸با این حال، با توجه به حرف «الی» در «إِلَىٰ يومِ يُبعَثُونَ» می توان گفت که ثقل این جهان میانه به سمت قیامت است؛ یعنی عالم برزخ از جهت وجود و ویژگی ها در حال حرکت دادن ساکنان خود به عالم قیامت است. از این مطلب احاطه قیامت بر برزخ نیز قابل برداشت است. 🔸از آن جا که روح در هر عالمی با بدن و قالب متناسب با آن محشور است، بدن برزخی او نیز از ویژگی میانگی برخوردار و اصطلاحا بدن مثالی است‌، مثلا ماده ندارد، ولی برخی عوارض آن مانند ابعاد را دارا است. 🔸موضوع زمان و مکان در عالم برزخ نیز از همین ویژگی «میانه» بودن برخوردار است(زمان و مکان مثالی). بنابراین، از نوعی نسبیت برخوردار است. 🔸کلمه «وراء» از نظر لغوی از اضداد است و هم معنای «پیش رو» و هم »پشت سر» می دهد(مقاییس اللغه، ج۶، ص ۱۰۴)، از انضمام عبارت «وَ مِن وَرَآئِهِم بَرزَخٌ» به «إِلَىٰ يومِ يُبعَثُونَ»، با تاکید بر مفهوم غایی موجود در «الی»، می توان احاطه وجودی و رتبی برزخ بر دنیا را نیز فهمید. ▫️ ▫️ ▫️ 🔹@nasimehayaat
☑️ الهی! نمازهایی که به جا می آوریم، در حد بندگی خودمان است، نه در خور خدایی تو! بضاعت ما این است، بر بضاعت ما بیفزا و به قدر بزرگی ات بپذیر! 💠 @nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 روح و جسم ریحانی و کارهای قهرمانی! 🔸🔹🔹«...فَإِنَّ اَلْمَرْأَةَ رَيْحَانَةٌ وَ لَيْسَتْ بِقَهْرَمَانَةٍ...» (نهج البلاغه، نامه ۳۱) ترجمه: زن ریحانه (گل خوشبو) است نه قهرمانه(کسی که کارهای سنگین انجام می دهد). 🔸از این فرموده امیرالمومنین علیه السلام در مورد زن می توان نکات متعددی اعم از نکات اجتماعی، سیاسی، روانشناختی و ... برداشت نمود. 🔹یکی از نکات مهم این فراز از نامه ۳۱ نهج البلاغه در مورد وظایف خانوادگی زنان است. زن عامل لطافت و نرم افزار ایجاد مهر و عطوفت در خانواده است، نه سخت افزار و عهده دار کارهای دشوار و خشن. این ویژگی کاملا با ساختار لطیف تر روحی او و ساختار ضعیف تر جسمی اش منطبق و همخوان است. 🔹بر این اساس، خانواده ها و مردانی که کارهای سخت و طاقت فرسا بر عهده زن می گذارند، یا زنانی که به علت برخی ناهنجاری های درونی مانند وسواس خود را گرفتار مشقت های بی مورد می کنند، زمینه پژمردگی وجود محوری زن در خانواده را فراهم می آورند. 🔹اگر خداوند مدیریت اقتصادی خانواده را بیشتر به مردان محول نموده است، مدیریت روانی و عاطفی خانواده را بیشتر بر عهده زنان نهاده است. سلب یا تضعیف این کارکرد مهم زنانه در خانواده، علاوه بر آسیب به مردان، نسل های آینده را نیز تبدیل به موجوداتی افسرده و روان پریش خواهد نمود. ------------- 🔺پی نوشت های مهم: ۱. معنای قهرمان در زبان عربی با زبان فارسی متفاوت و به معنای قهرمان ورزشی و امثال آن نیست. بنابراین، این واژه شامل ورزش ها و فعالیت های مختلف جسمانی که با طبیعت زن سازگاری دارد و منجر به افزایش نشاط و سلامتی می گردد، نمی شود. ۲. این بیان شریف یک قاعده کلی است که به طور عمومی باید در خانواده جاری باشد و به معنای نفی موارد استثناء نیست؛ یعنی اگر زنانی در مواقع خاصی مجبور به انجام امور سخت و دشوار شدند، نباید آن را تبدیل به یک قاعده کلی و همیشگی کرد. ▫️ ▫️ ▫️ 💠@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 مطالبه فدک؛ تحاکم یا مطالبه حق؟ پاسخ به یک شبهه اعتقادی ☑️ شبهه: برخی افراد ادعا کرده اند که مراجعه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به ابوبکر برای باز پس گرفتن داوری بردن به نزد او (تحاکم)بوده است و این با برخی آیات قرآن کریم که داوری بردن به نزد طاغوت را نهی کرده است منافات دارد(مانند آیه ۶۰ سوره نساء). بنابراین یا خلیفه اول مصداق نیست یا [نعوذ بالله] حضرت صدیقه طاهره از مقام عصمت برخوردار نیست. ✅ پاسخ: شبهه پرداز، از رهگذر مغالطه بی آنکه توجه داشته باشد به جای دفاع از خلیفه اول، او را به نادانی و ظلم متهم نموده است: ۱. ماجرای مطالبه فدک مطالبه حق اقتصادی نبوت و امامت است نه تحاکم و در خواست داوری. خلیفه اول در این ماجرا متشاکی و متهم است؛ نه قاضی! بنابر این دادگاه و قضاوتی در کار نبوده است تا مشمول حکم آیه کریمه شود. بنابراین، اگر شبهه پرداز بخواهد بر موضع خود اصرار کند بر نادانی و ظالم بودن خلیفه مقبول خویش اصرار ورزیده است. ۲. اگر در ماجرای فدک، مطالبه یک مطالبه اقتصادی بود، حضرت موسی از فرعون آزادی بنی اسرائیل را مطالبه نمود. بدیهی است که هر مراجعه ای، در خواست قضاوت و ممنوع نیست. 💠@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم ▪️در رثای فاطمه سلام الله علیها ای روح بهشتی که بود نامت رُوح‌ُ القُدُس آید به تمنّای سلامت بُگشای تو اسرار نهان از در و دیوار زان داغ که از جور و جفا سوخت تمامت خواندی ز حقایق خُطَبی ناب و صد افسوس گوشی نشنید آن همه تبیین مدامت می گفت به «پهلو» لبِ پر کینه ی «مسمار» این است گناهت که هست امامت یا فاطمه ما جمله یتیمان و اسیریم ای سوره انسان همه اوصاف مرامت می خواند چنین دوش جواد از سر اخلاص اسلام بُوَد زنده ز ابعاد قیامت ✍جواد محمدی آذر ماه ۱۴۰۲ ▪️@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 حکمت های قرآنی(۱) زیبایی به این است که مقدمه است. درک این زیبایی؛ شجاعتی از جنس و می خواهد «... فَمَن كَانَ يَرجُواْ لِقَآءَ رَبِّهِۦ فَليعمَل عَمَلا صَٰلِحا ...»(کهف/۱۱۰). ▫️ 🔹@nasimehayaat
الهی! آنان که سروری یافته اند، همه آموخته اند، پس ای مهربان بندگی ام بیاموز! ▫️@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 🟨 ظلمت یلدا و نور خورشید 🔅|صحبت حُکّام ظلمتِ شبِ یلداست نور ز خورشید جوی بو که برآید|🔅 📃 برداشتی آخر الزمانی از استعاره در یکی از غزلیات 💠💠 🔸در فهم ابیات پر ایهام و چند لایه آن‌چه صواب نیست، تحمیل بی مبنا و توجیه بی قرینه است، جز این، اگر تفسیر و برداشتی خارج از چارچوب کلی اندیشه او نباشد و قراین و نشانه هایی نیز مددکار تأیید باشند، می توان دست کم به عنوان یک احتمال قوی آن را پذیرفت. 🔸حافظ انکار نمی کند که هر چه دارد و هر چه کرده، همه از دولت بوده است: صبح‌خیزی و سلامت طلبی چون حافظ هر چه کردم همه از دولتِ قرآن کردم ▫️او چون قرآن دارد، غمی ندارد: حافظا در کُنجِ فقر و خلوتِ شب‌هایِ تار تا بُوَد وِردَت دعا و درس قرآن غم مخور ▫️در پرتو قرآن عشق را فریاد رس خود می داند‌: عشقت رِسَد به فریاد ار خود به سانِ حافظ قرآن ز بَر بخوانی در چاردَه روایت ▫️حافظ چون قرآن را در سینه دارد، شعر خود را خوشتر از همه می داند: ندیدم خوشتر از شعر تو حافظ به قرآنی که اندر سینه داری 🔸لسان الغیب به مقام شامخ اهل بیت (ع) نیز بی توجه نیست، چنانکه پیروی صادقانه از را مایه همراهی و امداد همت شاه نجف و مولای عارفان حضرت علی علیه السلام می داند: حافظ اگر قدم زنی در رَهِ خاندان به صِدق بدرقهٔ رَهَت شود همَّتِ شحنِهٔ نجف 🔸حال که هندسه معرفتی حافظ در برگیرنده باور عمیق به قرآن و عترت است، بی مناسبت نخواهد بود اگر بیت مورد بحث را در نظام فکری مذکور ببینیم: 🔅|صحبت حُکّام ظلمتِ شبِ یلداست نور ز خورشید جوی بو که برآید|🔅 بر این اساس، همنشینی و اطاعت از حاکمان و (دجال های آخرالزمان) در حکم ظلمت و تاریکی طولانی شب است و باید (هدایت) را از (امام غایب) جستجو کرد. خورشیدی که خود در آسمان قرآن و عترت(ع) می درخشد و امید است که برآید و جهان را از این تاریکی برهاند. ▫️ ▫️ ❄️|@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 حکمت های قرآنی (۲) اشتیاق به از خصال دوستان خداست و آن که از مرگ می ترسد، از خود می ترسد! «...وَ لَا يَتَمَنَّونَهُۥٓ أَبَدَۢا بِمَا قَدَّمَت أَيدِيهِم...»(جمعه/٧). ▫️ ❄️@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 مجنون شو از حلقه اوهام دمی بیرون شو وز حال پر از غفلت خود دلخون شو تا هستی و در سینه نفس می آید در راه محبت خدا مجنون شو ✍جواد محمدی اول دیماه ۱۴۰۲ ▫️ ▫️ ❄️@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 حکمت های قرآنی تا خداوند دلی را نیازماید، به او لیاقت نمی دهد:«... أُوْلَـٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ ٱمتَحَنَ ٱللَّهُ قُلُوبَهُم لِلتَّقوَىٰۚ ...»(حجرات/٣) ▫️ 🔹@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ اینک انسان ▫️اومانیزم؛ انگاره انسان محوری شبه فلسفی غربیان به منظور پاسداشت انسان، در تقابل با خدا محوری پر اعوجاج کلیسا بود. ▫️ و دو مفهومی است که تقریبا هیچگاه در مغرب زمین نه در دوران حاکمیت الهیات عهدینی(توراتی و انجیلی) و نه در عصر رنسانس و پس از آن به درستی فهمیده نشده اند، به گونه ای که در جهان پیش و پس از رنسانس، یا خدا جا را بر انسان تنگ کرده است یا انسان برای خدا! ▫️اگر دوران پیشامدرن و مدرن غرب را خوب از نظر بگذرانیم، چیزی که به روشنی در مقابل دیدگان ما قرار می گیرد، ریخته شدن خون های بیگناه زیادی است که یا به بهانه خدامحوری و یا به بهانه انسان مداری کشته شده اند، با این تفاوت که مدرن و پسامدرن چون به علم و تکنولوژی دست یافته، خونریزتر شده است! ▫️امروز در اسراییل همان خدای موهوم و همان انسان مجعول ،هر دو، در کارند. گویا جنایات و جهالات قرون وسطی و قرون مدرن و پست مدرن همه با هم در ننگ آباد صهیونیزم جمع شده اند و کاری جز غصب و قصابی ندارند. ▫️از سوی دیگر، اما، خدا و انسان ، در حال جلوه گری برای مردمان مغرب زمین هستند، هر چند که حاکمان آن دیار نخواهند و نپسندند! پایدار، امروز، جلوه ای از ایمان انسان اسلام به خداوند حقیقی عالم است. انسانی که در مقام بندگی و خدایی که در مقام ربوبیت است. ▫️ آری، حوادث جاری فلسطین یک تجلی ویژه از دو نوع انسان است، یک انسان جعلی و یک انسان حقیقی.اینک، این انسان است که در کشاکش نبرد حق و باطل چهره حقیقی خود را برای جهانیان به نمایش می گذارد. ▫️@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 شرابِ طهور در پرتو کریمه «...وَ سَقَاهُم رَبُّهُم شَرَابا طَهُورًا»: ناخورده شراب از خُمِ قرآن عزیز کی مِیْ دهد از آبِ نجاسات تمیز آن قلبِ تو آلودۀ صد غیر کند این قلبِ تو از غیر کند پاک و تمیز ✍جواد محمدی ۵ دی ماه ۱۴۰۲ 🔹@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 حکمت های قرآنی میزان فعلیت انسانیت ما به اندازه ورود ما به عوالم قرآن است.‌ به همان اندازه که درون و بیرون ما رنگ قرآن گرفته است، انسانیم. 🍃ٱلرَّحْمَٰنُ عَلَّمَ ٱلْقُرْءَانَ خَلَقَ ٱلْإِنسَٰانَ🍃 ▫️ 🔹@nasimehayaat
💠 مژده ای اهل خدا ماه نزدیک است... 🔹«اَللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا...»🔹 @nasimehayaat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهادت، جایزه یک عمر تلاش سید رضی بود ✏️ رهبر انقلاب در گفت‌وگو با خانواده شهید سید رضی موسوی: ✏️ خدا ان‌شاءالله درجاتش را عالی کند. 🌷 خوشا بحالش، یک عمر زحمت و تلاش، آخرش هم جایزه شهادت پروردگار عالم! ✏️ شما در اجر ایشان شریک هستید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 حکمت های قرآنی خداوند است و اگر در دلی ببیند بر آن نور می افزاید و آن دل را می فرماید. 🍃...نورٌ عَلَىٰ نُورٖۚ يهدِي ٱللَّهُ لِنُورِهِۦ مَن يَشَآءُۚ...🍃(نور/۳۵). ▫️ 🔹@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 توحیدی شیرین تر از عسل! 🔹یکی از حسرت های بزرگ ما در روز قیامت که «یوم الحسره» است، این خواهد بود که چرا با ؛ یعنی که در حکم و فرزند قرآن است، بیگانه بوده ایم. 🔹گمان نمی کنم کسی فهمیده با زبان این صحیفه شریف با حضرت محبوب راز و نیاز کند و از آن سیر شود! 🔹اگر دوست دارید با توحیدی ترین عبارات با خداوند مهربان سخن بگویید و کام جان شما با مصفاترین عسل معنوی شیرین شود، برای یک بار هم که شده صحیفه را بخوانید! 🔹این دعا را که آغاز می کنید، روح بی تاب شما اوج می گیرد و سر به آسمان عشق و معرفت می گذارد: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَخْلَصْتُ بِانْقِطَاعِي إِلَيْكَ وَ أَقْبَلْتُ بِكُلِّي عَلَيْكَ...»؛ خدایا! با بریدن از دیگران و پیوستنم به تو، خود را خالص نمودم و با تمام وجودم به تو رو کردم... . 🔹 «لَا يَشْرَكُكَ أَحَدٌ فِي رَجَائِي»؛ هیچ کس در من با تو شریک نمی شود! 🔹 «لَكَ يَا إِلَهِي وَحْدَانِيَّةُ الْعَدَدِ»؛ ای خدای من عدد(کثرت) از آن تو است! 🔹چه رازی نهفته است در ارجاع فراز «اللَّهُمَّ إِنِّي أَخْلَصْتُ بِانْقِطَاعِي إِلَيْكَ وَ أَقْبَلْتُ بِكُلِّي عَلَيْكَ...» به فراز «لَكَ يَا إِلَهِي وَحْدَانِيَّةُ الْعَدَدِ»؟ ▫️@nasimehayaat
💠نهم دی ماه؛ روز و میثاق امت با گرامی باد. ▫️ 🔹@nasimehayaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | فتنه تحریم‌ساز 🔹 در این نماهنگ به‌مناسبت سالروز حماسه مردمی ۹ دی بخش‌هایی از کتاب و تأثیر فتنه ۸۸ در وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران مرور شده است. همچنین بخش‌هایی از صحبت‌های نمایندگان نامزدهای انتخابات۸۸ در دیدار ۱۳۸۸/۳/۲۶ با رهبر انقلاب در این نماهنگ منتشر شده است. 🎙کتاب صوتی فتنه تغلب را میتوانید از اینجا دریافت نمایید 🔺 آیا بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز ما ریشه در سال ۸۸ ندارد؟ ▫️@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 حکمت های قرآنی بزرگ غفلت از را هیچ چیز جبران نمی کند؛ نه و نه و نه هیچ چیز دیگری. 🍃يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تُلهِكُم أَموَٰلُكُم وَلَآ أَوۡلَٰدُكُم عَن ذِكر ٱللَّهِۚ وَمَن يَفعَل ذَٰلِكَ فَأُوْلَـٰٓئِكَ هُمُ ٱلخَٰسِرُونَ🍃(منافقون/۹) ▫️ 🔹@nasimehayaat
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 فلسفه مرگ 🔸 (philosophy of death) ذهن بسیاری از اندیشه وران، از نحله ها و مکاتب گوناگون، را به خود مشغول داشته و شاید هیچ انسان سلیمی تا به حال نبوده است که به حکم عقل فطری هم که شده، بدان نپرداخته باشد. 🔸در ، مرگ برای مرگ اندیشان و آنان که حیات دنیوی را تکامل خود می دیده اند، نه وسیع آرزوهایشان، بسیار زیباتر و دلرباتر از زندگی دنیا است. برای چنین کسی خروج از عالم دنیا پر گشودن به بی نهایت زیبایی ها است 🔸.«ٱلَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ ٱلمَلَـٰٓئِكَةُ طَيِّبِينَۙ يَقُولُونَ سَلَٰمٌ عَلَيكُمُ ٱدۡخُلُواْ ٱلجَنَّةَ بِمَا كُنتُم تَعمَلُونَ» (نحل/٣٢). 🔸 در جلد سوم کافی بابی تحت عنوان «بَابُ أَنَّ الْمُؤْمِنَ لَا يُكْرَهُ عَلَى قَبْضِ رُوحِه‏»؛ یعنی مومن از قبض روحش ناراحت نمی شود، گشوده و در آن و در دو باب پس از آن روایاتی زیبا نقل نموده است. 🔸او در همان باب، دو روایت از (ع) نقل کرده که حضرت در حدیث نخست، مرگ مومن را مقارن با وزش دو از جانب پروردگارش که باعث اشتیاق او به مرگ می شود، معرفی می فرماید(ص ۱۲۸). 🔸در روایت دوم با مومن بیش از پدر مهربانی کرده و به او، پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن و امام حسین و سایر امامان(ع) را نشان می دهد که برای استقبال و همراهی او آمده اند، سپس ندایی دل انگیز از جانب پروردگار می شنود که جان سپردن را برای او چیز می گرداند(همان). 🔸چنین فلسفه ای است که دل از حافظ عارف ربوده و لاجرم برای آن زده و زبان به این بیت زیبا مترنم نموده است: این جانِ عاریت که به حافظ سپرد دوست روزی رُخش ببینم و تسلیمِ وی کنم 🔸نگارنده، در رباعی از باب آرزو و نه از باب ادعای وصول به چنین مرگ اندیشی زیبایی، چنین سروده است: روزی ز ره عشق گذر خواهم کرد بر چهره دلدار نظر خواهم کرد گر مرگ بُود وعده گه دیدارش من خود مَلَک الموت خبر خواهم کرد ✍جواد محمدی دهم دی ماه ۱۴۰۲ ▫️ ▫️ 🔰 اینجا نسیمی از حیات جاری است👇 @nasimehayaat | نسیم حیات
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 چراغی که خاموش نشد 🔸اولین باری که این مرد بزرگ را از نزدیک دیدم، پای صحبتش نشستم و پشت سرش نماز خواندم، نیمه دوم دهه هفتاد، در مشهد مقدس و بود. 🔸بعد از آن دوباره او را دیده بودم،از جمله یک بار داخل حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، وقتی که زیارت کرده و در حال خارج شدن از حرم بود، با گرمی جواب سلام داد و معانقه کرد، جهان بود و ! بسیار مودب و فروتن! غرق در وقار و آرامشی محسوس! 🔸هنوز طنین صدای رهبر معظم انقلاب در گوش من هست که: «آقای مصباح از برکات الهی بر نظام اسلامی هستند»، در همان جلسه ای که به نمایندگی از جمعیت حاضر به ایشان عرض کردند: «آقا! اگر نمی گذاشتند به محضر شما بیاییم، می غلطیدیم و می آمدیم!» 🔸مانند برای اسلام و انقلاب می سوخت، این حتی برای دشمنانش قابل انکار نبود. ، واقعا «مصباح» بود! آن ها که در آن سال ها شاهد هجمه سیل آسای اندیشه های التقاطی لیبرال ها بودند، می دانند که او به گردن نسل جوان آن روز و امروز حق دارد. 🔸بگذار بگویم که چه توهین ها به او کردند، از تئوریسین خشونت تا لقب زشتی که وقتی به گوش مرحوم رسیده بود، گفته بود دیشب را از شدت ناراحتی نخوابیده ام! و فقط این ها نبود، سیل توهین و تهمت که زردنامه های لیبرال مسلک ها نصیب آن و می کردند. 🔸جالب آن که این همه نفرت پراکنی و تهمت سرایی از جانب کسانی روا داشته می شد که خود را داعیه دار ! و مدعی مدارا و و می دانستند، موجودات نابردباری که دشنه بی اخلاقی هایشان سینه و صداقت را شکافت و مجروح ساخت! 🔸 با این همه، آن هنوز روشن است، گرم تر و فروزنده تر! در دل ها و اندیشه های پاک مومنان، در سطر سطر کتاب های خواندنی و ارزشمندش و مهم تر از همه در نزد پروردگارش «فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِر»(قمر/۵۵). ✍جواد محمدی 🔰 اینجا نسیمی از حیات جاری است👇 @nasimehayaat | نسیم حیات
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 حکمت های قرآنی 🔸وصول و هدایت به مقامات والاتر(سیر تکاملی) در نیز به طور ویژه ادامه دارد. 🍃«وَ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعمَٰلَهُم سَيَهدِيهِم وَ يُصلِحُ بَالَهُم وَ يُدخِلُهُمُ ٱلجَنَّةَ عَرَّفَهَا لَهُم.»🍃(محمد/۴-۶) ▫️ ▫️ 🔰 اینجا نسیمی از حیات جاری است👇 @nasimehayaat | نسیم حیات
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ قاسم آنان که اند به دارُالبلای عشق گویا که زاده اند ز مادر برای عشق احلی مِن العَسل ز سَرِ جان گذر کنند از خود گذشته اند چو درکربلای عشق با دیو سیرتان دو عالم چو آتش اند برعهد خویش منتظر اندر وفای عشق اسلام بود مذهب و قرآن مرام شان جانباز آستانِ وَلی از ولای عشق ای عاقبت به خیر شهیدان راه دوست با عشق کرده اید اجابت صلای عشق هرگز مبَر جواد ز دل یاد عاشقان باشد که بشنوی به عنایت ندای عشق ✍جواد محمدی 🔰اینجا نسیمی از حیات جاری است👇 @nasimehayaat | نسیم حیات