eitaa logo
نوشته
98 دنبال‌کننده
124 عکس
137 ویدیو
2 فایل
احادیث کاربردی سخنان زیبا و کاربردی حکمت
مشاهده در ایتا
دانلود
در این روز﴿ مباهله ﴾ دادن صدقه به تهیدستان به خاطر پیروی از مولای همه مردان و زنان با ایمان، و زیارت آن حضرت، شایسته است، و مناسب تر زیارت جامعه است. مفاتیح الجنان https://eitaa.com/neveshteh313/3697
وقتی نیت و غرض حاکم تغییر کند ... إذا تغيرت نية السلطان تغير الزمان. هرگاه تغير يابد نيت پادشاه تغير يابد روزگار، مراد اينست كه حق تعالى از روى حكمت و مصلحت بسبب تغير نيت و قصد پادشاه احوال روزگار را در مملكت او تغيير دهد پس تا پادشاه عادل باشد توسعه و فراخى دهد و هرگاه قصد ظلم و ستم كند بركات زمين و آسمان را در آن ملك كم كند و گرانى و تنگى فرستد، و همچنين اگر نيت پادشاه بر عكس اين تغير كند احوال روزگار نيز برعكس اين تغير كند و اين معنى بر عامه مردم نيز بتجربه معلوم شده و مؤكد و مؤيد اين بسيار بظهور رسيده چنانكه مشهورست كه پادشاهى را گذر بر در باغى انارستان افتاد خواهش آب انار كرد و باغبان را فرمود كه: چند عدد انار بياور و آب بگير او دو عدد انار چيد و آورد چون آب گرفت يك قدح بزرگ از آن پرشد پادشاه از شادابى آن انارها تعجب كرد و از قدر انار حاصل آن باغ و مقدار خراج آن پرسيد باغبان هر دو را بعرض رسانيد در نظر پادشاه آن خراج بر آن باغ با آن مقدار انار و بآن شادابى كم نمود، قصد آن كرد كه بفرمايد كه خراج زياد بر آن قرار دهند، روز ديگر نيز اتفاق افتاد كه از در آن باغ گذشت و باز باغبان را فرمود كه: انار بياور و آب بگير باز باغبان دو عدد انار مثل انارهاى روز پيش آورد و آب گرفت آب كمى از آنها حاصل شد پادشاه تعجب كرد و از وجه آن از باغبان پرسيد باغبان گفت: نمى‌دانم، وجهى از براى من ظاهر نيست مگر اين كه قصد پادشاه تغيرى كرده باشد، پادشاه چون اين را مشاهده كرد از آن قصدى كه كرده بود پشيمان شد و قرار بهمان خراج مقرر داد روز ديگر نيز به آنجا رفت و انار طلبيد حكايت بر نحو روز اول جارى شد دانست كه باغبان درست گفته و سر در آن تغير قصد و نيت او بوده. و بر خرد خرده دان وجه حكمت و مصلحت در اين معنى ظاهرست چه هرگاه پادشاهان خردمند بر آن متنبه شوند باعث اين شود كه راغب بعدل شوند كه توسعه ايشان و رعيت هر دو در آن باشد و قصد و نيت ظلم و ستم كه بزيان و خسران هر دو آئل گردد كم كنند. 📖شرح محقق بارع جمال الدين محمد خوانسارى بر غُرر الحكَم و دُرَر الكَلم 📖نویسنده: آقا جمال خوانسارى جلد: ۳ صفحه: ۱۲۱ https://eitaa.com/neveshteh313/3698
تحمل کردن سخن اطرافیان ناملایماتی که از آنها می‌رسد از زینت‌های همراهی کردن است. امام على عليه السلام: زيور همراهى ، تحمّل است. زَينُ المُصاحَبَةِ الاحتِمالُ. https://eitaa.com/neveshteh313/3699
هرکس مسئولیتی بر عهده بگیرد اما در انجام آن کوتاهی ورزد..... امیرالمؤمنین علی علیه السلام: مَن لَم یَحتَمِلْ مَؤونَةَ الناسِ فقد أهَّلَ قُدرتَهُ لانتِقالِها؛ کسی که بار مؤونه مردم را به دوش نکشد، قدرت خود را سزاوار انتقال [به دیگری ] کرده است. 📖 غرر الحکم 📖 هر کس در هر مسئولیتی باشد اگر قادر به خدمت و تلاش برای کار محول شده (که بخشی از مونه مردم است) نیست و توان تحمل مؤنه مردم را ندارد بهتر است مسئولیت را به فرد لایقتری واگذار نماید. در روایت دیگری کسی که برتر از خود را ببیند و مسئولیت را به او واگذار نکند مورد لعن واقع شده است. https://eitaa.com/neveshteh313/3700
صبحانه کله پاچه با نون سنگک ... 🌙 غروب بود،ابراهيم آمد در خانه ما و بعد از سلام و احوالپرسی يــک قابلمه از من گرفت. بعد داخل کله پزی رفت، به دنبالش آمدم و گفتم: ابرام جون کله پاچه برای افطاری! عجب حالی ميده؟ گفت: راســت ميگی، ولي براي من نيست، يك دست کامل کله پاچه و چند تا نان ســنگک گرفت، وقتی بيرون آمد ايرج با موتور رسيد، ابراهيم هم سوار شد و خداحافظی کرد 👋 با خودم گفتم: لابد چند تا رفيق جمع شــدند و با هم افطاري ميخورند،از اينکه به من تعارف هم نکرد ناراحت شــدم☹️ فــرداي آن روز ايرج را ديدم و پرسيدم: ديروز کجا رفتيد؟ گفت: پشت پارک چهل تن، انتهاي کوچه، منزل کوچکي بود که در زديم و کله پاچه را به آنها داديم، چند تا بچه و پيرمردي که دم در آمدند خيلی تشکر کردند، ابراهيم را کامل ميشناختند، آنها خانواده‌اي بسيار مستحق بودند، بعد هم ابراهيم را رساندم خانه‌شان. منبع: سلام بر ابراهیم۱ 🌺الَّلهُمَّ صلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّد و عجِّل فَرَجَهُم🌺 @dastanquran https://eitaa.com/neveshteh313/3701
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف ریزش حداکثری مردم و نیامدن مردم پای صندوق رای است ... و بعدش .... 🆔 https://t.me/havas_anlain/180 https://eitaa.com/neveshteh313/3702
خدا رحمت کند، یک استادی داشتیم، درباره می‌گفتند این آدم‌های بزرگ، با تحول احوال، ذره‌ای دگرگونی در آنها ایجاد نمی‌شود؛ دیروز هجده هزار نفر با او بیعت کردند و بعد، حداقل هفت هشت هزار نفر پا به رکابش آمدند، و شب وقتی از مسجد به بیرون می‌آید، تنهاست، اما هیچ تحولی در او پیدا نمی‌شود؛ همان شجاعت و همان استواری در او هست؛ نه تردید می‌کند، نه شک می‌کند، نه سست می‌‌شود. در این تحولاتی که در عالَم پیش می‌آید، کسانی می‌توانند بمانند که باشند و آمدوشدِ این حادثه‌ها و این اتفاقات، آنها را زیرورو نکند.» (کتاب تربیت ولایی، ص۱۷۷) ☑️ @mirbaqeri_ir https://eitaa.com/neveshteh313/3703
حزن دائم سالک از زمان شروع سلوک تا زمان رسیدن به لقای محبوب دائماً حزنی در دل دارد. حزن از اینکه مبادا عمر به پایان رسد و او به مقصود نرسد. «همین حزن، سالک را هدایت می‌کند به مقصود».«به محض انقطاع رشتۀ حزن از قلب، فیوضات معنویه منقطع گردد» «اگر قلب شاد و خندان باشد، هم او را بهره‌ای از معارف نخواهد بود» ؛ «در دل محزون است و صورتش خندان».پس حزن قلبی نباید به عبو س بودن صورت و بداخلاقی بینجامد. مؤمن ترش‌خو و عبوس نیست و اهل قهقهه نیز نیست و خنده او مانند رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم تبسم است. سالک تبسمی نمکین بر لب دارد، تبسمی که خود حاکی از حزنی درونی است . سالک در طول سلوک الی الله قبض و بسط دارد. در حال قبض نباید «بِشْرُهُ فِی وَجْهِهِ» از دست برود و در حال بسط نباید «حُزنُه فی قَلبِه» کم‌رنگ شود.  کتاب سیر و سلوک (طرحی نو در عرفان عملی شیعی) صفحه ۳۲۰ و ۳۲۱ @sserfan
چرا ما اندوهگین می‌شویم؟ قرآن کریم و سنت و سیره نبوی عوامل حزن و اندوه را 1⃣دنیاگرایی و 2⃣ پیروی از شهوات 3⃣و کوتاهی در انجام وظیفه می‌داند. چگونه می‌توانیم غم دنیایی را از دل خود بیرون کنیم و آن را به دل راه ندهیم؟ ✅ عرفان با مبانی دنیازده نبودن از طریق 1⃣ زهد 2⃣ و تسلیم بودن در برابر قضا و قدر الهی 3⃣و توکل بر اینکه تنها قدرت ممکن در همه عوالم هستی خداوند متعال است، در انسان نگرشی عمیق به‌وجود می‌آورد و اهداف متعالی قرآنی را در عمل و عقیده دنبال می‌کند. http://T.me/sserfan https://eitaa.com/neveshteh313/3705
حواريون از حضرت عيسى عليه السلام سؤال كردند: سخت ترين چيزها چيست؟ حضرت فرمود : سخت ترين چيزها خشم خداست. عرض كردند : چگونه مى توان خود را از خشم خدا نگه داشت؟ فرمود : به اين كه خشمگين نشويد. الإمامُ الرِّضا عليه السلام : قالَ الحواريُّونَ لِعيسى عليه السلام : أيُّ الأشياءِ أشَدُّ؟ قالَ : أشَدُّ الأشياءِ غَضَبُ اللّه ِ . قالوا: فيما يُتَّقى غَضَبُ اللّه ِ؟ قال: بأن لا تَغضَبُوا https://eitaa.com/neveshteh313/3706
اولیای الهی چگونه عجب را از خود دور می‌کردند؟! اولیاء خدا برای این که دچار عُجب نشوند، هر آن گاهی اعمال خود را به بزرگان عرضه می‌دارند و از آن‌ها نصیحت می‌خواهند. در جلسه‌ای که قرّاء را به محضر آیت‌الله العظمی گلپایگانی برده بودند، ایشان به آن‌ها گفتند: من حمد و سوره‌ام را می‌خوانم، ببینید درست است یا خیر. آن هم در اواخر عمر شریفشان، آن مرجع تقلید! عُجب ندارد که بگوید: من خودم احکامش را می‌دانم، من می‌گویم: اگر در قرائت این‌طور شود، این است و ...عُجب، انسان را بیچاره و زمین‌گیر می‌کند. https://eitaa.com/neveshteh313/3707
امشب چه نماز شبی خواندم! خوب گرفتار همان نماز شب هستی. آن روز چه زیارتی رفتیم، عجب زیارتی بود، پس هنوز در آن زیارت، گیر هستی و دیگر یاد خدا نیستی، یاد عمل خود هستی. لذا باید بدانی خدا آن حال را هم به تو داده، مگر برای تو بوده است!؟ پروردگار عالم به تو لطفی کرده و حالی داد و آن روز زیارتت آن‌گونه بوده، دیگر رهایش کن. آن کسی را که به تو حال داد، بچسب. آیت الله قرهی https://eitaa.com/neveshteh313/3708
اما قضيه‌ی کاشف الغطا همين بود که وقتي مي‌خواست براي درس برود،‌مشاهده کرد که دخترش سر خود را شانه مي‌کند و حس کرد که اين شوهر مي‌خواهد. لذا روي منبر درس خود را گفتند و بعد از درس گفتند من يک دختر دارم و او را به يک طلبه‌ی متدين مي‌دهم. مرحوم آقا شيخ محمدتقي «رضوان‌الله‌تعالي‌عليه» صاحب مسترشدين ايستاد و نشست. به او گفتند به خانه بيا و او هم به خانه آمد. کاشف الغطا به او گفت چه داري؟ او گفت هيچ ندارم الاّ چند کتابي که در حجره است. گفت صبر کن تا از دختر بپرسم. به دختر گفت اين جواني که به خواستگاري تو آمده، از شاگردان خوب و متدين من است. آيا حاضري با او ازدواج کني. دختر ساکت شد. کاشف الغطا هم به آقا شيخ محمدتقي گفت که دخترم حاضر است و چيزي هم نمي‌خواهيم. در خانه‌ی ما يک اطاق اضافه هست و همين اطاق را امشب براي تو حجله مي‌کنم. همان وقت عقد را خواند و يک جهيزيه‌ی ضروري در اطاق به عنوان جهيزيه گذاشت و آنها شب به حجله رفتند. قبل از اذان صبح مرحوم کاشف‌الغطا در زدند و گفتند براي شما آب گرم کردم. غسل کنيد تا نماز شبتان از بين نرود. آنها هم غسل کردند و اين زن و شوهر رسيدند به آنجا که مجتهدين و مراجع تقليدي تحويل جامعه دادند. https://eitaa.com/neveshteh313/3709
برخی از خانم‌ها در شبکه‌های مجازی با قصد خیر و هدف ترویج حجاب اسلامی و چادر مشغول به فعالیت هستند و عکس‌های خود را با حجاب کامل منتشر می‌ کنند. لکن در برخی موارد همین تصاویر موجب سوءاستفاده قرار می‌گیرد؛ تکلیف چیست؟ اگر این تصاویر مورد سوءاستفاده قرار گیرد یا تحریک‌آمیز باشد یا مفسده‌ای برای خانم داشته باشد، جایز نیست. https://eitaa.com/neveshteh313/3710
روایت شده: از حضرت زین العابدین علیه السّلام پرسیدند: چه شده کسانی که به شب زنده داری برمی خیزند چهره شان از همه کس نیکوتر است؟ فرمود: به خاطر اینکه اینان، با خدا خلوت می‌کنند، حق تعالی از نور خویش به چهره ایشان می‌تاباند. https://eitaa.com/neveshteh313/3711
بخواب اکنون وقت برخاستن نیست... شیخ برقی به سند معتبر از حضرت باقر علیه السّلام روایت کرده: برای شب شیطانی است، که او را «رها» می‌گویند، هرگاه بنده ای از خواب بیدار شود، و برخاستن برای نماز شب را قصد کند، آن شیطان به او می‌گوید: اکنون وقت برخاستن نیست، بار دیگر که بیدار شود، و بخواهد برخیزد، باز می‌گوید: وقت برخاستن نشده، یعنی زود است، پس پیوسته او را از برخاستن باز می‌دارد و او را حبس می‌کند تا فجر طلوع کند، چون فجر پدیدار شود، در گوش او ادرار می‌کند، و از او دست برمی دارد، درحالی که به خود می‌بالد، و از نخوت و ناز دم خود را می‌جنباند!! 📖 مفاتیح الجنان https://eitaa.com/neveshteh313/3712
🔹اهمیت حفظ زبان 🟤خدا سوگند، پرهيزكارى را نديده ام كه تقوا براى او سودمند باشد مگر آن كه زبان خويش را حفظ كرده بود، و همانا زبان مؤمن در پس قلب او، و قلب منافق از پس زبان اوست. زيرا مؤمن هر گاه بخواهد سخنى گويد، نخست مى انديشد، اگر نيك بود اظهار مى دارد، و چنانچه ناپسند، پنهانش مى كند، در حالى كه منافق آنچه بر زبانش آمد مى گويد، و نمى داند چه به سود او، و چه حرفى بر ضرر اوست. ▫️وَ اللَّهِ مَا أَرَى عَبْداً يَتَّقِي تَقْوَى تَنْفَعُهُ حَتَّى [يَخْتَزِنَ] يَخْزُنَ لِسَانَهُ، وَ إِنَّ لِسَانَ الْمُؤْمِنِ مِنْ وَرَاءِ قَلْبِهِ وَ إِنَّ قَلْبَ الْمُنَافِقِ مِنْ وَرَاءِ لِسَانِهِ، لِأَنَّ الْمُؤْمِنَ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَتَكَلَّمَ بِكَلَامٍ تَدَبَّرَهُ فِي نَفْسِهِ، فَإِنْ كَانَ خَيْراً أَبْدَاهُ وَ إِنْ كَانَ شَرّاً وَارَاهُ؛ وَ إِنَّ الْمُنَافِقَ يَتَكَلَّمُ بِمَا أَتَى عَلَى لِسَانِهِ، لَا يَدْرِي مَا ذَا لَهُ وَ مَا ذَا عَلَيْهِ 📘 نهج البلاغه خطبه_176 https://eitaa.com/havaliiekhoda https://eitaa.com/neveshteh313/3713
خواستند مکتب حسین زنده بماند، خواستند حسین سالی یک بار با آن نداهای شیرین و عالی و حماسه انگیزش ظهور پیدا کند، فریاد کند: «الا تَرَوْنَ أَنَّ الْحَقَّ لایعْمَلُ بِهِ وَالْباطِلَ لایتَناهی عَنْهُ لِیرْغَبِ الْمُؤْمِنُ فی لِقاءِ اللَّهِ مُحِقّاً». خواستند «الْمَوْتُ اوْلی مِنْ رُکوبِ الْعارِ» (مرگ از زندگی ننگین بهتر است) برای همیشه زنده بماند. خواستند «لا ارَی الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَالْحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ الّا بَرَماً» زنده بماند. زندگی با ستمکاران برای من خستگی آور است؛ مرگ در نظر من جز سعادت چیزی نیست. https://eitaa.com/neveshteh313/3715
🔹متأسفانه عده ای این را نشناختند، خیال کردند که بدون اینکه مردم را به مکتب حسین علیه السلام آشنا کنیم، به فلسفه قیام حسینی آشنا کنیم، عارف به مقامات حسینی کنیم، همین قدر که مردمی آمدند و نشستند و یک گریه ای را نفهمیده و ندانسته کردند، دیگر کفاره گناهان است!؟؟؟ 🆔 آدرس کانال ایتا: https://eitaa.com/neveshteh313/3716
الحمد لله جناب پزشکیان رئیس جمهور محترم این فراز از نهج البلاغه را حفظ هستند و مد نظرشان می‌باشد: در کار کارگزارانت بنگر و پس از آزمایش به کارشان برگمار، نه به سبب دوستی با آن‌ها ... و بی‌مشورت دیگران به کارشان مگمار، زیرا به رای خود کار کردن و از دیگران مشورت نخواستن، گونه‌ای از ستم و خیانت است. کارگزاران شایسته را در میان گروهی بجوی که اهل تجربه و حیا هستند و از خاندان‌های صالح، آن‌ها که در اسلام سابقه‌ای دیرین دارند. اینان به اخلاق شایسته‌ترند و آبرویشان محفوظتر است و از طمعکاری بیشتر رویگردان‌اند و در عواقب کار‌ها بیشتر می‌نگرند. در ارزاقشان بیفزای، زیرا فراوانی ارزاق، آنان را بر اصلاح خود نیرو دهد و از دست اندازی به مالی که در تصرف دارند، باز می‌دارد و نیز برای آن‌ها حجت است، اگر فرمانت را مخالفت کنند یا در امانت تو‌ خللی پدید آورند. پس در کارهایشان تفقد کن و کاوش نمای و جاسوسانی از مردم راستگوی و وفادار به خود بر آنان بگمار. 🆔 آدرس کانال ایتا: https://eitaa.com/neveshteh313/3717
کم بودن خوراک و خواب و کلام 7 اذا اراد الله صلاح عبد الهمه قلة الكلام و قلة الطعام و قلة المنام. هرگاه خواهد خداى سبحانه صلاح حال بنده را در دل او اندازد كمى سخن گفتن را، و كمى خورش را، و كمى خواب را، توضیح: وجه بودن صلاح حال بنده در هر يك از اينها، ظاهر است، چرا که سخن گفتن بسيار نمى‌شود كه مشتمل بر غيبت و مانند آن از سخنان حرام يا سخنان لغو بى فايده نباشد و آدمى را از فكر و ذكر خدا باز ندارد، و مفسده خورش زياد در فقره سابق مذكور شد، و خواب زياد هم به عبث مانع از طاعات و عبادات تفكر و ذكر و ساير افعال خير مى‌شود، و غالب اين است كه باعث كسالت و فتور بدن هم مى‌گردد. 📗غررالحکم و درر الکلم https://eitaa.com/neveshteh313/3718
هرگاه اراده كند خدا به بنده خيرى را عفيف مى‌گرداند شكم او را از طعام و فرج او را از حرام اذا اراد الله بعبد خيرا اعف بطنه عن الطعام و فرجه عن الحرام. مراد به طعام نيز طعام حرام است يا طعام زياد و خوردن بقدر امتلاء بطن كه مكروه است باعتبار اين كه سبب سنگينى بدن و كسالت در طاعت و عبادت مى‌شود و موجب غلبه خواب و بخار بر دماغ و منع و كلال آن از تفكر و تعقل مى‌گردد، 📗نام کتاب: شرح محقق بارع جمال الدين محمد خوانسارى بر غُرر الحكَم و دُرَر الكَلم 📗نویسنده: آقا جمال خوانسارى 📗جلد: ۳ 📗صفحه: ۱۶۸ https://eitaa.com/neveshteh313/3719
قابل توجه کانال دار ها ... 👈 مواظب کلماتی که میگوییم یا تایپ میکنیم باشیم... 🔹چرا عذابى را كه خداوند براى زبان مقرر فرموده است براى هيچ يك از اعضا و جوارح مقرر نكرده است؟ اين زبان در قيامت مى گويد: چگونه است كه سخت ترين عذاب را براى من مقرر كرده اى ، به او پاسخ داده مى شود: علت اين كه عذاب تو سخت تر و سنگين تر از عذاب ساير اعضا و جوارح است اين است كه: كلمه از تو (زبان) خارج شد كه به خاطر آن خون محترمى ريخته شد، اموال مردم به غارت رفت ، نواميس مومنان مورد تعرض قرار گرفت ، و در نهايت با آن كلمه ، جرايم سنگين انسانى و اجتماعى تحقق پيدا كرد؛ و طبيعى است كه اين جرايم سنگين بايد عقاب و پاسخى سنگين به همراه داشته باشد. 👈 مواظب کلماتی که میگوییم یا تایپ میکنیم باشیم...😔 🆔 آدرس کانال ایتا: https://eitaa.com/neveshteh313/3720
برخی گمان می‌کنند که امام سجاد علیه السلام که در کربلا بیمار بودند در بستر خوابیده بودند.... فجمع الحسين عليه السّلام أصحابه عند قرب المساء، قال علي بن الحسين عليهما السّلام فدنوت منه لأسمع ما يقول لهم و انا اذ ذاك مريض، فسمعت ابي يقول لأصحابه: اثني على اللّه احسن الثناء و أحمده على السراء و الضراء، اللهم اني أحمدك على ان اكرمتنا بالنبوة و علمتنا القرآن و فقهتنا في الدين و جعلت لنا اسماعا و أبصارا و أفئدة فاجعلنا لك من الشاكرين. https://eitaa.com/neveshteh313/3721
تجربه ی فرزند جانباز بودن : خیلیا میگن اوه!!! بچه های جانباز زندگیشون رواله و سهمیه هم که دارن و کلی فش به اونا میدن در صورتی که این نامردانه ترین حرکته شما یک روز نمیتونی تحمل کنی پدرت مریض باشه و کل خونه بهم میریزه تحت تاثیر پدر اما یک فرزند جانباز همیشه پدرش رو مریض میبینه هم روحی هم مالی تحت فشاره. اون پدر مثل بقیه سالم نیست تا اضافه بر حقوق(کم)ی که میگیره کار کنه تا خانوادشو بهتر تامین کنه کلاسها و کتابها هم که خداد تومن و مافیای کنکور هم همچنان میتازونن. کاری به اون جانبازایی که یارو ۵ درصده اما خدایی میکنه ندارم. اما پدر من ۴۵ درصد جانبازه و حتی میتونست ۶۰ درصد باشه اما چون دنبال اینحرفا نبود وقتی با دوستاش رفتن بیمارستان، اکیپی خندیدن و گفتن بابا من که موج گرفتتم چیزی نیست که اونی که قطع عضو شده چی بگه و برگشتن. اما الان که پیر شده تاثیرشو دیده. مادرم هم در نگهداری از پدرم شکسته شده و اونم اعصاب کمی براش باقی مونده و خونه سر هرچیزی دعوا میشه. آیا یه بچه جانباز میتونه با این وضع راحت درس بخونه؟ من خودم مثل چی تلاش میکنم و هر سه سالی که در رشته تجربی درس خوندم معدلم ۱۹ به بالا شده و امسال اولینبارمه کنکور میدم. اما بدون هیچ کتاب و کلاسی چون دلم نمیاد پول پدرمو انقدر زیاد خرج کنم. تازه! از داروهاشونم نگم که اصلا همکاری نمیشه باهاشون اسمش روشه که سرویس میدن. دلم میخواست بیشتر بگم اما نمیخوام حوصلتونو سر ببرم. فقط لطفا انقدر بیرحمانه جانبازا و فرزندانشونو قضاوت نکنید اونها برای همین خاک رفتن تا بعثیا به ناموس و خاک دست درازی نکنن. باور کنید حاضر بودم پدرم سالم باشه و اینجوری نبینمش اما این سهمیه رو نمیداشتم. پس تا وقتی جای کسی نیستید توهین نکنید. ممنونم که متنمو خوندید.♡ - @tajrubeha https://eitaa.com/neveshteh313/3722