eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
673 دنبال‌کننده
623 عکس
101 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://www.wsti.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
درمان‌های عمومی مغز و اعصاب؛ ۲. درمان گروه بیماری‌های اختلال اعصاب(سستی، فلج، ضعف)؛ ۱_مصرف مداوم سنجد و ترک مجامعت در اول شب؛ جهت پیشگیری از بیماری تقطیر بول که ناشی از سستی در عصب است../۲_ مصرف مداوم پیاز در غیر از شب و روز جمعه؛(بخاطر شرکت در جماعت مسلمین و عدم کراهت آنان)./ اندر خواص پیاز؛ ، تب بر،لطیف کننده پوست../۳_ مصرف مداوم مویز؛ مصرف روزانه آن خصوصا صبح ناشتا، اثر گذاری آنرا بیشتر می‌کند./ اندر خواص مویز؛ تقویت کننده اعصاب، کاهش دهنده حرارت صفرا، دشمن بلغم، ../۴_ مصرف روغن زیتون؛ که بهترین طعام‌هاست./خواص آن؛ تقویت اعصاب، خوشبو کننده دهان، تقویت کننده پوست و مو، دشمن بلغم، نیکو شدن اخلاق، ، و خاموش کننده غضب(که ناشی از تاثیر شیطانست)../۵_حمام چهار مزاجی؛ این حمام متشکل از چهار اتاق بوده و ویژگی اتاق‌ها، مشابه مزاج‌های چهارگانه در بدن انسان است./نرم کردن عصب‌ها و رو به اعتدال شدن مزاج های چهارگانه و...، از مزیت‌های این حمّام است./ ۶_مصرف انجیر؛ که گرفتگی‌ها و سدّه‌ها را باز کرده و اعصاب را نرم می‌کند./برخی خواص انجیر: نافع برای بواسیر،تقویت کننده نیروی جنسی، تقویت استخوان، ../۷_ترک مصرف مداوم ماهی تازه؛ طبق روایت، مصرف مداوم ماهی، گوشت بدن را ذوب کرده و به تبع آن، عصب را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد../۸_ترک مصرف خربزه در ناشتا به جهت جلوگیری از فلجی سیستم عصبی../۹_عدم درمان سرفه؛ چون به فرموده پیامبر، سرفه أمان از فلجی است.. 🗞جهت مطالعه کتاب؛ طبیب مشاور مغز و اعصاب و حافظه https://eitaa.com/olgou_mashhad
سلام و عرض ادب خدمت همه دوست‌داران علوم ناب اهل بیت عصمت و طهارت💐 جهت آشنایی با سبزی مورد علاقه حضرت زهرا سلام‌الله علیها (خُرفه)، هشتگ زیر را در کانال دارُ السَّلام جست‌وجو کنید. https://eitaa.com/olgou_mashhad
درمان‌های عمومی مغز و اعصاب ۳. درمان‌های گروه بیماری‌های کاهش حجم مغز (آتروفی)؛ ۱_ روغن‌مالی بدن(سر،بین دو ابرو‌ها، محاسن و سبیل و عموم بدن)؛ «الدهن یلین البشرة و یزید فی الدماغ»./الکافی ج۶ ص۵۱۹). ۲_ مصرف کدو(حلوایی)؛«الدباء یزید فی الدماغ»./ المحاسن ج۲ ص۵۲۰). کدو را با آبگوشت نیز می‌توان مصرف نمود و از خواص آن دو، و است../بحارالانوار ج۵۹ ص۲۹۷). ۳_ مصرف باقلا؛ در روایت امام صادق علیه آمده که؛ خوردن باقلا، مغز استخوان دو ساق پا را تقویت کرده و بر حجم مغز می‌افزاید و در بدن تولید می‌کند../المحاسن ج۲ ص۵۰۶). ۴_ مصرف مرکبات در غیر از شب‌ها(پرتقال، لیمو شیرین و ترش، نارنج و..)؛در روایات داریم که:(مرکبات) باعث افزایش حجم مغز می‌شود منتهی در شب‌ها استفاده نشود؛ چرا که باعث قیچ شدن و انحراف به طرفین شدن چشم می‌شود../بحارالانوار ج۵۹ ص۲۹۷ / طب الرضا ج۱ ص۳). حدالامکان شب ها پرهیز کرده و یا با مصلح آن مصرف شود). ۵_ مصرف میوه بِه؛ علاوه بر خاصیت افزایش ذهن و تقویت عقل، خواص دیگری همچون ، ایجاد روحیه سخاوت در فرد، زیبایی فرزند و.. برای آن در روایات ذکر شده. ۶_ مصرف انار با پی آن(پرده نازک روی انار)؛ که باعث پاکسازی معده و افزایش ذهن آدم می‌شود../الکافی ج۶ ص۳۵۴). ۷_ مصرف کندر، چوب مسواک، قرائت قرآن؛ که به فرموده امیرالمومنین علیه السلام، موجب و از بین رفتن بیماریها می‌شود./الفقیه ج۴ ص۳۵۲)./ ۸و۹_ مصرف کرفس و پرهیز از زیاد خوردن گوشت شکار و گوشت گاو.. 🗞جهت مطالعه کتاب؛ طبیب مشاور مغز و اعصاب و حافظه https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚡️در مسیر تمدن‌سازی نیازی به تأسیس اصطلاح نداریم. 🔹️نظریه فقهی انفاق به دنبال بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق است. ❌متأسفانه مومنین درک اجمالی از بحث انفاق دارند. 🔸️برای ارتقا درک خود از بحث انفاق، شش محور را باید مورد بررسی قرار دهیم. 🔺️اولین نکته‌ای که باید به آن دقت نماییم این است که برای نظام‌سازی و تکامل نظم اجتماعی به محوریت اسلام، نیازی به تأسیس اصطلاح نداریم. ⚠️بکار بردن اصطلاحات دیگران سلطه دستگاه دانشی آن‌ها را افزایش می‌دهد. 🔹به عنوان مثال: بجای کلمه امپریالیسم از استکبار یا بجای سیستم‌‌سازی از نظام‌سازی استفاده می‌نماییم. 🗞جهت مطالعه کتاب؛ نظریه فقهی انفاق 📌مشهدمقدس | مباحثه صبح جمعه‌ی انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از وحید یامین پور
برخی کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره از تکنیک جالبی برای درمان افسردگی استفاده می‌کنند: تکنیک مواجهه با یک تلخی واقعی بزرگ. آنها اردوهای بازدید از غسالخانه و سردخانه و نشستن در قبرهای قبرستان را راه اندازی کرده‌اند. در همین تهران گروه گروه زن و مرد (غالباً) مرفه افسرده را به گورستان‌ها میبرند. ویدئوهای عجیبی از گریه و فریاد این افراد موجود است و مهم‌تر اینکه واقعا جواب می‌دهد! زندگی نرمال و روتین برای انسان مدرن آغاز پوچی و بی‌معنایی است. هرچند که تلاش کند از طریق تفریحات غیرمتعارف آنرا بپوشاند. نبود یک رنج واقعی که تلاش را برای فرا رفتن و غلبه بر آن برانگیزد و قلب زندگی را به تپش وا دارد، سرآغاز افسردگی بسیاری از مردم است. زندگی، آنگاه که به مجموعه‌ای از عادات تکرار شونده در شرایط ثبات و نرمال بدل شد، انسان را به خود ویران‌سازی سوق می‌دهد. ما از زندگی چه می‌خواهیم؟ رسیدن به این مرحله؟! زندگی نه همان مرحله، که تلاش برای دست و پنجه نرم کردن با مراحلی است که گمان می‌کنیم باید زودتر از آنها عبور کنیم. زندگی، خود خود خود همین مراحل تو در تو است. در انتهای این مسیر پر پیچ و خم، جاده‌ای است که دیگر زندگی نیست. بسیاری از آنها که به آن جاده صاف میرسند، تمام خوشی‌شان به‌یاد آوردن خاطرات مراحل پیشین است. زندگی همان شور و حرارتی است که انسان را در درگیر شدن و پنجه در پنجه شدن با رنج‌ها سر پا نگه می‌دارد. آزادی حقیقی آزادی در رقم زدن زندگی و ساختن آرزوهاست، نه در مصرف آرزوهای از پیش آماده شده. آنها که می‌گویند از دل جنگ، زندگی می‌جوشد، بی‌راه نمی‌گویند. حقیقت انسانی زندگی در مواجهه با تلخی جنگ از دلها جوانه می‌زند... غزه و لبنان این روزها سرزمین حقیقی‌ترین زندگی‌ها هستند. ✍️ وحید یامین‌پور ➕️ @yaminpour
درمان‌های عمومی مغز و اعصاب ۴. درمان گروه بیماری‌های سردرد(ضربان الرأس، صداع و..۱_ شستن سر با گل ختمی در روز جمعه؛ که طبق روایات، علاوه بر پیشگیری از سردرد، باعث زیبایی پوست‌ و‌ مو و از بین رفتن شوره سر شده، و افزایش رزق را به همراه دارد../الاصول ستة عشر ص۲۰۵)👈 لذا یکی از درمان‌های مؤثر، استفاده از شامپوهای مفرده( ، و..) است! ۲_ سُعوط با روغن کنجد (ریختن آن در بینی)؛رسول خدا همیشه هنگام سردرد، روغن کنجد انجام می‌دادند./قرب الأسناد ج۱ ص۱۱۱). ۳_ سعوط یا روغن‌مالی ابروها و بین ابروها با روغن بنفشه؛ که به فرموده امام صادق علیه السلام، صداع و سردرد را از بین می‌برد./الکافی ج۶ ص۵۲۲). ۴_ شستن روی پاها با آب سرد هنگام خروج از حمام؛ این کار از ابتلاء به درد شقیقه‌ جلوگیری می‌کند../طب الأئمه ص۲۷۶). ۵_ پوشاندن سر هنگام خروج از حمّام؛ که از سردرد (خصوصا سردردهای با منشأ سردی) پیشگیری می‌کند./امام باقر و امام صادق علیهما السلام نیز هنگام خروج از حمام، داشتند./من لایحضره الفقیه ج۱ ص۱۱۷). ۶‌‌ و ۷_ إفطار با شیرینی(طبیعی) یا آب فاتر؛ پیامبر همیشه با حلوا یا شکر سرخ یا خرما افطار می‌کردند و اگر هیچ کدام نبود، با ! که چنین فوائدی دارد: پاک کننده معده و کبد، تقویت‌کننده چشم، پاک کننده گناهان قلب،تسکین دهندۀ رگ‌های هیجانی صفرا و سودا، قاطع بلغم،رافع سردرد و../الکافی ج۴ ص۱۵۲). ‌۸_ استفاده از حنا؛«اینجا» ۹_شانه کردن سر با شانۀ عاج برای رویش مو و درمان گندیدگی مغز و../الکافی ج۶ ص۳۰۷ 🗞جهت مطالعه کتاب؛ طبیب مشاور مغز و اعصاب و حافظه https://eitaa.com/olgou_mashhad
📎 الگوی پیشگیری ساختاری از بیماری‌های مغز و اعصاب؛مراد از ساختار پیشگیری؛ یعنی ساختار‌های اصلی محیط اطراف انسان (مثل مشاغل، معماری، تغذیه، الگوی خواب، الگوی انعقاد نطفه و...)، پیوست پیشگیری از بیماری‌های مغز و اعصاب پیدا کند. ✍ پیشگیری‌های ساختاریِ سه‌گانه از بیماری‌های مغز و اعصاب؛ ۱. پیوست پیشگیری در حوزۀ شغل؛ 👈با رواج در جامعه و کاهش مشاغل استخدامی به جهت تولید انبوه غذاهای مرتبط با مغز و اعصاب؛ مثل سرکه انگور، کشمش، انجیر، روغن زیتون، کدو، انار و.../ تولید انبوه این اقلام، علاوه بر ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و کاهش قیمت این اقلام و افزایش قدرت خرید مردم، از ابتلا و گسترش بیماری‌های مغز و اعصاب نیز جلوگیری می‌کند. ۲. پیوست پیشگیری در حوزۀ رفتارهای اصلی مردم؛ 👈 با اصلاح ، و استراحت و بوسیله اطلاع رسانی به مردم./ به عنوان مثال، دفاتر عقد و مساجد، به مدت یک هفته، آموزش‌های مربوط به آداب صحیح انعقاد نطفه را برای زوج‌های جوان برنامه ریزی کنند.. و نیز پدران و مادران به پسران و دختران در شرف ازدواج روی پنج دسته روایات آداب انعقاد نطفه تاکید کنند تا بیماری‌های مادر‌زادیِ مغز و اعصاب، به حداقل برسد. ۳. پیوست پیشگیری در حوزۀ علم؛ 👈 گسترش در راستای تغییر درک مردم از سبک زندگی/ تغییر ساختار مدارس و ، یکی از کارهای اساسی است... 🗞جهت مطالعه کتاب؛ طبیب مشاور مغز و اعصاب و حافظه https://eitaa.com/olgou_mashhad
📣 به فضل الهی، اولین جلسه از دوره مباحثاتی کتاب🫀«قلب و عروق» برگزار گردید. ❓سرفصل‌های این دوره بحثی: ۱. پیش فرض‌های مفهومی و علت ورود به بحث «قلب و عروق». ۲. باز تعریف مفهوم قلب. ۳. بیماری‌های قلب( اختلالات درونی قلب). ۴. عوامل بیرونی مؤثر بر قلب. ۵. معرفی دارو‌های جدید قلب. ۶. ساختار اقدامات پیشگیرانه بنیادین بیماری‌های قلبی و عروقی‌. ۷. نقش انعقاد نطفه و دوران بارداری در رفع بیماری‌های مادرزادی قلب. ۸. عروق. 🗞 جهت مطالعه کتاب؛«قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad
🔹️نظریه فقهی انفاق به دنبال بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق می‌باشد. 🔸️برای ارتقا درک از بحث انفاق، لازم است تا شش نکته را مورد بررسی قرار دهیم. 🔰اولین نکته، درک نظام‌مند مفهوم انفاق است. ❌در اینصورت جای خود را به سایر مکاتب اقتصادی موجود خواهد داد. 🔶بحث از ارتباط بین مفاهیم اقتصادی، به معنای ارائه مکتب اقتصادی جدید است. 🔹این بحث منجر به پاکسازی کشور از نگاه‌های توسعه‌محور در حوزه اقتصاد خواهد شد. 🗞جهت مطالعه کتاب؛ نظریه فقهی انفاق 📌مشهدمقدس | جمعه‌ی انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
🔹پیش فرض‌های مفهومی و علت طرح بحث «قلب و عروق» 3⃣ مقدمه: ۱. استراتژیِ نظام سازی در حوزه سلامت، مبتنی بر «استدلال» و «تبیین» یا مبتنی بر «تجمع» و «تحصّن‌»های پی در پی⁉️ ۲. علت ورود حوزه علمیه به بحث قلب و عروق⁉️ ۳. قواعد اصولی مورد استفاده در بحث قلب و عروق⁉️ ✍ استراتژی پیشنهادی حوزه علمیه برای نظام سازی در بخش سلامت، است و تجمعات به تنهایی اثر بخش نخواهد بود. یعنی چنانچه ما بخواهیم درک نخبگان و عموم جامعه را نسبت به مسأله سلامت و پیشگیری از بیماری ارتقاء دهیم، راه اصلی آن تبیین و استدلال است. 👈 این پیشنهاد علاوه بر اینکه توصیه اکید مقام معظم رهبری است(و ایشان در ذیل آیه ۲ سوره انعام، از عدم تبعیت از کفّار، به تعبیر کرده و دامنۀ عدم تبعیت را به میدان‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ، هنر و.. بسط داده اند)، یک استدلالی هم دارد که توصیه حضرت رضا علیه السلام به جناب عبدالسّلام هروی مبنی بر؛ احیای امر اهل بیت علیهم السلام با یادگیری و تعلیم ایشان به عموم مردم است.(تأسیس مدارس و تعلیم گسترده علوم و طبقه بندی علمی امام علیه السلام به مردم، یکی از ابزارهای عملی کردن این پیشنهاد است) ✍ آمارهای نگران کننده و افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی و فوتی‌های مربوط به آن که ناشی از متولیان سلامت در تحقق پیشگیری از بیماری‌ها می‌باشد، دلیل ورود حوزه علمیه به بحث قلب و عروق است./مرگ سالانه ۱۰۰ هزار نفر بر اثر فشارخون در ایران/۳۱ درصد فوتی‌های کشور به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی و.. 🗞 جهت مطالعه کتاب؛«قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad
❓نظریه فقهی انفاق براساس کدام قواعد اصولی، استنباط شده است؟ 🔻ابواب فقه‌المکاسب و همچنین نظریه فقهی انفاق، براساس قاعده که یکی از قواعد اصولی فقه‌البیان می‌باشد، تدوین شده است. 👌این قاعده می‌گوید که تبویب باید به محوریت سوالات مردم هر عصر انجام گیرد. ✅در پاسخ‌گویی به سوالات و حوائج مردم ابتدا باید آن‌ها را تنقیح نمود. 🔹مثلا در پاسخ به مسأله «چگونگی هدایت نقدینگی به سمت تولید» باید ابتدا پرسید: آیا این سوال درست است یا غلط و سپس در مقام پاسخ آن برآییم. 🗞جهت مطالعه کتاب؛ نظریه فقهی انفاق 📌مشهدمقدس | جمعه‌ی انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
📚به صورت مسئله محور حدیث و آیه بخوانید./ ۱۱ گزارش فقهی از ابتدای سال ۱۴۰۳ منتشر شد! 👌 در سال ۱۴۰۳ توفیق تدوین برخی از نظریات مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی -در قالب ۲۶۲۰ صفحه- حاصل شده است.‌ (به فضل الهی) این گزارش های فقهی کاربردی برای ارتقای دانش تمدنی پژوهشگران و خانواده ها و مسئولان جامعه منتشر شده است. این جزوات وقف کلمه اسلام و غیرقابل فروش است. الگوی مردم پایه مشاغل برتر (فقه المکاسب) - ۲۱۰ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6363 ساختار خدمات در دولت اسلامی (فقه الامام) - ۲۷۰ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6429 جدول فقهی تسخیر- گزارش سوم (فقه العلم) - ۱۷۲ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6519 شاخصه های ارزیابی در دولت اسلامی (فقه الفرقان) - ۱۵۱ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6589 نظریه امنیتی سِلْم (فقه نفی سبیل) - ۱۹۸ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6719 نظام سازی برای حجاب (فقه التزکیه) - ۲۵۵ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6791 جدول فقهی زینت (فقه العلم) - ۲۸۸ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6977 برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی (فقه المکاسب) -۱۷۷ صفحه https://eitaa.com/olgou4/7038 درسنامه روش تحقیق (فقه العلم) - ۱۳۱ صفحه https://eitaa.com/olgou4/7092 نظریه فقهی صف (فقه الامام) - ۴۹۶ صفحه https://eitaa.com/olgou4/7148 نقد و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۴ (فقه المکاسب) - ۲۷۳ صفحه https://eitaa.com/olgou4/7155 https://eitaa.com/olgou4
مدرسه تمدنی بینات
#سرفصل_اول 🔹پیش فرض‌های مفهومی و علت طرح بحث «قلب و عروق» 3⃣ مقدمه: ۱. استراتژیِ نظام سازی در حو
قواعد اصولی مورد استفاده در مباحث قلب و عروق 👈 قاعده بیان مبتنی بر نظام مقایسه، قاعده بیان مبتنی بر تأمّل و.. ✅ قاعده تنقیح، (یکی از قواعد درونی بیان مبتنی بر تأمل)، مهمترین قاعده اصولیِ جاری در بحث قلب و عروق است./موضوع قاعده این است که یک پژوهشگر نباید به هر سوالی پاسخ بدهد! ابتدا باید سوال را (مبتنی بر گزاره ) بررسی کند و ببیند که جزو سوالات غلط است یا صحیح؟! .. 🔸انواع تنقیح در قالب مثال؛ ۱. تنقیح بیانی( معنایی و لفظی)؛ پرسش‌گر ابتدا معنای یک لفظ را تنقیح میکند.یعنی اگر معنا ناقص است، آنرا توسعه داده و کامل می‌کند. در قدم بعدی، لفظی که ناظر بر معنای جدید و کاملتر است را استخدام کرده و از لفظ قبلی عدول میشود. همانند تقابل دو لفظ توسعه و پیشرفت در بیانات مقام معظم رهبری./یا مثلا ارتقای معنای قلب از «پمپ خون» به / یا استفاده از لفظ (برای بخشی از بیماری‌های قلبی) بجای لفظ «کاردیومیوپاتی» که پزشکان مدرن از آن استفاده می‌کنند! ۲. تنقیح زیرساختی؛ یعنی بررسی زیرساخت‌ها و ریشه‌های (درونی و بیرونی) پیدایشِ یک پدیده. مثلا گاهی قلب بیمار می‌شود اما آن در گوارش یا نارسایی کلیه است!... ۳. تنقیح شاکله‌ای؛ یعنی تنقیح گزارش‌های کارشناسان حوزه‌های مختلف از حیث صحت و عدم صحت./گاهی کارشناسان یک حوزه برای اینکه ما را با خود همراه کنند، واقعیات یک موضوع را به صورت گزینشی به ما منتقل می‌کنند. این امر نیاز به تنقیح دارد. مانند بررسی گزارشات کاردیولوژی آمریکا و دکتر براونوالد.. 🗞جهت مطالعه کتاب؛ «قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚡️به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان و همچنین رویداد هم افزا برگزار میگردد. 🔆از عموم علاقه‌مندان الگوی پیشرفت اسلامی دعوت می‌نماییم، جهت بازدید از غرفه‌ی مدرسه بیّنات حضور بهم رسانند. 🔹ضمنا در صورت تمایل، می‌توانید حمایت‌های مالی خود را به شماره کارت مدرسه بینات واریز نمایید.👇 📌(شماره کارت را لمس کنید، ذخیره می‌شود)
5029087001466286
✅نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه زمان: ۱۶، ۱۷ و ۱۸ آذرماه ۱۴۰۳ مکان: نمایشگاه بین‌المللی مشهد ✅رویداد هم‌افزا زمان: ۲۱ و ۲۲ آذرماه ۱۴۰۳ مکان: سالن نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی 👈 جهت اطلاع؛ کتابخانه مدرسه تمدنی بینات، بعلت عضویت و حضور در این نمایشگاه و رویداد هم‌افزا، در هفته آتی تعطیل می‌باشد. https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚡️حضور فعال مدرسه بینات در بیست‌ و‌ پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی 🔆این نمایشگاه شنبه و یک‌شنبه ۱۷ و ۱۸ آذرماه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ برقرار می‌باشد. ✅از عموم علاقه‌مندان به مباحث الگوی پیشرفت اسلامی دعوت می‌نماییم، جهت بازدید از غرفه‌ی مدرسه بیّنات حضور بهم رسانند. https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚡️گفتگوهای داغ در غرفه مدرسه تمدنی بینات در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی 📌۱۷ آذرماه ۱۴۰۳ - نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس https://eitaa.com/olgou_mashhad
🔻حضور مدرسه تمدنی بینات در میان مؤسسات پژوهشی و خانه خلاق و نوآوری اشراق ، طلاب فناور و پژوهشگران در بخش حوزوی نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚡️بازدید حجت‌الاسلام سعیدی فاضل (مدیر جامعةالمصطفی خراسان) از مکتوبات شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی 📌۱۷ آذرماه ۱۴۰۳ - نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس https://eitaa.com/olgou_mashhad
💠 حضور دوباره‌ی مدرسه بینات در رویداد هم‌افزا 🔰شما هم دعوتید به بازدید از رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی 🔸 بستر ارائه توانمندی‌ها، شبکه‌سازی و همکاری ظرفیت‌های مردمی 📆 چهارشنبه ۲۱ و پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳, از ساعت ۹ الی ۱۹ 📌 مشهدمقدس، پارکینگ شماره ۱ حرم مطهر رضوی، ورودی باب الجواد علیه السلام، سالن همایش و محل نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚡️دو نمونه از مفاهیم اقتصادی که باید تنقیح شود، مفهوم «پس انداز» و «هدایت نقدینگی» است. ✍ تعریف کینز از پس انداز این است که: مقدار پولی که پس از کسر هزینه‌ها از درآمدهای قابل مصرف هر فرد باقی می‌ماند و بعدا این پول باقی مانده منشأ پیدایش درآمد دیگر می‌شود. ( شبیه به این ضرب المثلی که رایج است: پول پول می‌آورد!) ❗️اشکال اساسی این تعریف، محدود کردن پس انداز به پول و نادیده گرفتن است. 👈 مانند ، پس اندازهای آخرتی و پشتیبانی خداوند متعال، که پس‌انداز است و کارآمدی اقتصادی هم دارد و... ✅ با تشکیل خانواده حدیثی، مفاهیمی همچون پس‌انداز و مفهوم کنز و... را توسعه داده و از محدود نگری به آن‌ها پرهیز می‌دهیم. 📖 مرور جلسات گذشته: جلسه اول/ جلسه دوم/ جلسه سوم. 🗞 جهت مطالعه کتاب؛«نظریه فقهی انفاق» 📌مشهد مقدس | جمعه انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
🔹باز تعریف مفهوم «قلب» 4⃣ نکته: ۱. اتحاد جایگاه «قلب معنوی» و «قلب جسمی». ۲. انواع کارکردهای شش‌گانۀ قلب. ۳. تشریح چگونگی انواع کارکرد‌های قلب. ۴. لزوم تنقیح معنایی و عدم تنقیح لفظی در قلب. ✍ دلیل بر قلب معنوی و قلب جسمی، تصریح بر جریان ایمان در جارحه(عضو) قلب است. مشهور میان علماء در حال حاضر اینست که قلب بوده و ما دو نوع قلب داریم؛ «قلب معنوی» که موضوعِ برای ایمان است و «قلب جسمی».👈 حال آنکه روایت، قلبی را که أحدٌ مِنَ الجَوارِح است موضوع «ایمان» می‌داند!/ بحارالأنوار ج۶۶ ص۷۴). ضمن آنکه، پذیرفتن اشتراک لفظی در قلب، با و ادامه روایت سازگار نیست! زیرا مستلزم مشترک لفظی شدن جوارحی مثل گوش و چشم است و کسی هم قائل به آن نمی‌باشد.. ❓انواع کارکرد‌های شش‌گانۀ قلب (علاوه بر پمپاژ خون!)؛ 1⃣ تعقّل کردن؛ «فَمِنها قَلبُه الذی یَعقلُ بِه../ بحارالانوار ج۶۶ ص۷۴»)./ أ فلم یسیروا فی الارض فتکون لهم قلوب یعقلون بها../حج ۴۶) و.. 2⃣ تفقّه (فهم عمیق)؛ «لایَجتمِعُ الفقهُ و العَمی فی قلبٍ واحد../ تحف العقول ص۵۱۲). 3⃣ تفهّم (فهم بوسیله حواس)؛«لیس للحواسِ دلالةٌ علی الاشیاء و لا فیها معرفةٌ الّا بالقلب..» 4⃣ و 5⃣ حلّ و عَقد(جذب و دفع در روابط انسانی)؛ مثل محبت، نفرت، کینه، شهوت.. 6⃣ اراده کردن؛ «قلبُهُ الّذی یُریدُ../بحارالانوار ج۶۶ ص۷۴)./ «الحَزم فی القلب../الکافی ج۸ ص۱۹۰ 👈لذا در کلام امیرالمؤمنین علیه السلام، از🫀قلب نسبت به جوارح بجهت کارکردهای شش‌گانۀ آن، به تعبیر می‌شود. 🗞 جهت مطالعه کتاب؛ «قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad