eitaa logo
رویای امت
339 دنبال‌کننده
578 عکس
365 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
« روایت فتح» 🔰 آن اتفاق مهم تاریخی و مغفول که در منطقه در حال رقم خوردن است و حواس ها به آن نیست جایگزینی نظم امام و امت با نظم وارداتی غربیست شکل گیری مرز های انسانی و گفتمانی_اعتقادی ورای مرزهای خاکی ، و هویتی فرای هویت های جعلیٍ نژادی ، سرزمینی_ملی، زبان و ... 🔸این اتفاق نه در نظر که در عمل حادث شده و اهل نظر از دیدن، تبیین و تشریح آن عقب مانده و غافل اند ... ♦️کارآمدی الگوی امام و امت هرروز خودش را بیشتر اثبات و ناظران را مبهوت میکند و نظم دولت ملت مفلوک که برای سرزمین های اسلامی هیچ نداشته جز خسارت را به چالشی عمیق کشانده ، ... دولت ملتی که جز منطق تسلیم در برابر تمام شئون چیزی برای گفتن ندارد از تا و ... 🔶حالا که تمام قراعت های بی اصالت از اسلام در برابر دنیای مدرن زانو زده و سعی در پذیرفته شدن توسط و نرمالایز شدن دارد تا در غایت نقش غلام مطیع ارباب را داشته باشد و از تکه نان اربابی بی بهره نشود . ♦️نظم جدیدی بر مبنای و ، و ، و ، و نفی سبیل، بر مبنای غیر متمرکز ، بر مبنای ، ، ... این طلیعه نو نظم مدرن را از درون به فروپاشی خواهد کشاند ، ... 🔶سرباز سرسپرده ولی است اما با اختیار ، استعداد ، توانمندی و مدیریت خودش میجنگد ، ، منتظر صدور فرمان از بالا نیست ، گرچه نافرمان هم نیست ، خط مشی میگیرد اما خودش مجتهد صحنه عمل است . جانشین سید انتخاب میشود آیا بدون لحاظ شدن نظر ولی فقیه ؟ خیر ، آیا با فرمان او ؟ بازهم خیر جمع بین اختیار و اطاعت ، جمع نقیضین که فلاسفه چون راه نیافتند منکر شدند ... نظم اذن میدهد ، فرمان نه این نظم سرشار از زیبایی‌هاییست که بشریت عمری تمنای آنرا داشته، زینبی ها به دیگران نشان دهند این زیبایی را و ها روایت کنند این فتح و الفتوح را . اهل تبیین از اهل عمل عقب نمانند. ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از رویای امت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کفشدوزک ها نقش بسیار موثری در کنترل آفات شته و پسیل پسته دارند، جمعیت بالای کفشدوزک ها در باغات پسته با تغذیه از پوره های پسیل پسته، باعث کنترل طبیعی این آفت می شوند. بالتوری و زنبور پسیلافاگوس نیز از حشرات مفید و شکارگر پسیل هستند. کاربرد سموم پرخطر که باعث از بین بردن حشرات مفید می شوند به هیچ وجه توصیه نمی شود. ✅ تغیر پارادایم در کنترل افات کشاورزی به جای استفاده از سموم که هم اثرات منفی زیست محیطی دارند هم از جهت سلامتی انسان و هم از این جهت که حشرات مفید را هم از بین میبرد الزامیست و راهکار جایگزین نه حذف حشرات بلکه تقویت حشرات مفید که از حشرات مضر تغذیه میکنند است . برای اینکار باید تحقیقات صورت بگیرد مثلا چه عاملی باعث افزایش حشرات مفید در زمین کشاورزی میشود . برای مثال ما میدانیم کدام محصول چه افاتی دارد و حشره دفع ان کدام است در این الگو از چند روش میشود استفاده کرد : ۱_ پرورش حشره در یک محیط ایده آل (مانند پرورش کفش دوزک و زنبور تریگوکراما که تجربه موفق داشته ) ۲_ شناسایی و کشت گیاهانی که مستعد جذب حشرات مفید هستند متناسب با نوع محصول ۳_ ایجاد تله در زمین کشاورزی برای شکار حشره مورد نظر نه حذف همه انها با استفاده از سموم شیمیایی (تله نوری برای حذف پروانه گوجه فرنگی ... ) و روش های طبیعی دیگری که حتی کارآمد تر از سموم هستند و مهم تر اینکه ، غیر از کارامدی در سال کشاورزی ، اثرات مفید دراز مدتیست که بر جای میگزارد و هرساله جمعیت افات را کمتر کرده و کشاورزی را آسانتر و بسیار کم هزینه تر میکند بدون اثار سوء سموم شیمیایی ✍️ مهدی اخلاقی @Dream_ommat
🎙ویژه‌برنامه‌ی صوتی «آن ســه‌ماه» جــدال صابــرین؛ روایتی متفاوت از نقش حضـرت زهــرا(س) در سه ماه بعد از رحلت پیــامبر(ص) »» معرفی ویژه‌برنامه: ویدئو | عکس‌نوشت‌ 🔻یازده جلسه گفت‌وگوی مدرسه نگاه با حجـت‌الاســلام حسین @social_theory 🔻لینک صوت جلسات: • بخـــش اول »» مسئولیت فوری در قبال فاطمیه • بخــش دوم »» امر جدید و پایان عصر خدابازی‌ها • بخــش ســوم »» ویژگی‌های امر جدید • بخش چهـارم »» لوازم اجرای امر جدید • بخش پنجـــم »» استراتژی صبر • بخش ششـــم »» الگوی صبر فعال • بخش هفتـــم »» روزهای بعد از رحلت پیامبر • بخش هشتــم »» تمایز ولایت و خلافت • بخـــش نهـــم »» نظم‌دهی به حوادث آن سه ماه • بخــش دهـــم »» اوج درگیری‌ها • بخش یازدهم »» و پایان آن سه ماه • پیوست »» بررسی نمونه ابن‌ابی‌الحدید در شناخت الگوی تعامل با اهل سنت ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
رویای امت
🎙ویژه‌برنامه‌ی صوتی «آن ســه‌ماه» جــدال صابــرین؛ روایتی متفاوت از نقش حضـرت زهــرا(س) در سه ماه ب
روایت آن سه ماه برای من از آن نظر مهم است که زنده و تازه است با امروز ما ارتباط میگیرد ، خصوصاً در مواجه با هنجارهای اجتماعی و سیاسی... آن سه ماه روایت تکریم اختیار است ولو به هزینه های هنگفت ، ترسیم الگوی حکمرانی دینی و نحوه مواجهه با مسائل... الگویی که به اعلی ترین شکل اختیار جامعه را لحاظ میکند اما ابدا پیروی از عرف نمیکند ، جمع میان مطلق اختیار و مطلق بندگی آن سه ماه برای ما روایت می‌کند تمایز مرز ولایت و خلافت یا سلطنت و ... را آن سه ماه را بشنوید https://eitaa.com/ommat_Dream
«ادعاهای حداکثری و ایده های حداقلی» 🔰یکی از آفت هایی که به نظر می‌رسد جریانهای انقلابی و علی الخصوص جریان های تمدنی که مورد نظر این نوشتارهستند ، این است که در صرف واژه ها برای شعار بی مهابا هستیم اما در پیگیری ایده ها به ایده های حداقلی که اکثراً در غرب هم مطرح شده اکتفا میکنیم ، این مسئله قابل درک است که خلق یا کشف و فهم تمایزات بزرگ کار دشواریست اما حتی آنگاه که فهم تمایز پیدا میشود به دلایلی نظیر تعجیل ، کم حوصلگی و ... برای تحقیق و پختگی مباحث و تبدیل به ایده های کاربردی از آنها عقب نشینی میکنیم و یا خیلی نرم همان ایده های حداقلی موجود را به ارمان هایمان رفو میکنیم . 📌چند مثال برای تقریب ذهن و روشنتر شدن مسئله مثلاً اینکه طب سنتی یونانی را با کمی ادبیات دینی و تفاوتهایی حداقلی در برخی داروها و ... طب اسلامی بنامیم ، یا معماری سنتی جوامع مسلمان را معماری اسلام ، پولطلا را پول اسلام ، یا تعاونی های سوسیال غربی_ خصوصاً اروپایی را الگوی اقتصاد دینی و مردمی یا دولتی کردن اقتصاد را عدالت خواهی و اسلامی سازی بنامیم . البته شکی نیست در بین ایده های غربی ، شرقی و سنتی ممکن است بعضی ایده ها نسبت به دیگری نزدیک تر باشند به عدالت یا نظر اسلام علی الظاهر ، اما با این دست کارها تمدن اسلامی خلق نمیشود . احتمالا شبهه این است که فاصله نظر تا عمل بسیار است و واقعیت خودش را تحمیل می‌کند ... دو اشکال به این شبهه وارد است ، اولا که معمولا در همان نظر پاپس میکشیم چون عمومأ افراد مدعی اهل علم اند نه اجرا ... دوماً پیگیری ایده های حداقلی غیر همجنس با اسلام و وارداتی نشان از واقع بینی نیست بلکه همانطور که اشاره شد نشان از بی ارادگی و کم کاری های علمیست سوماً میشود حداقلِ ایده های حداکثری را پیش گرفت یعنی اصل ایده را حفظ کرد و به سمت آن حرکت های کوچک داشت ، حرکت تدریجی ، قدم به قدم و به قدر توان تا در یک فرایند و طی یک مسیر آرام آرام کامل شود یا بخشی از آن محقق شود . 📌خانواده و اقتصاد نابازار ، همچنین فعالیت های اجتماعی ایثارگرانه تمایزهای مشخص انقلاب با ایده های غربی و شرقی است خانواده محل شکل گیری اقتصاد نابازار و تربیت ایثارگرانه است برای جامعه بزرگ تر خارج از خانواده، که محوریت رفتارهای سوداگرانه در آن منشع تمام فسادها و بی عدالتی هاست . اینکه ایده اسلام نابازار کردن اقتصاد است فکر میکنم برای خیلی ها جا افتاده و در سایه همین نگاه باید در یابیم که اصل پول به عنوان کالای واسط در غایت خودش تکنولوژی متعارض با اسلام است ، و برای همین باید به سمت تقویت سیاست ها و ساختار ها و نهادهایی حرکت کنیم که نقش پول را کم‌رنگ و کمرنگ تر کند در اقتصاد . 📌حالا به جای اقتصاد نابازار و تقویت انسان ایثارگر و ساخت نهاد او به دنبال طرح های سوسیال و تعاونی میرویم که محل نقد این نوشتار هم هست قبلاً در مورد اشکالات تعاونی ها نوشتم با عنوان «تعاونی دیگریِ سرمایه داری یا صورت دیگر ان»👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/829 انسان تعاون هم در غایت به دنبال نفع شخصی است منتها در لوای کار گروهی آن را دنبال میکند یا بازگشت به ایده های دولتی کردن اقتصاد در مقابل ایده دست نامرئی بازار و خصوصی سازی و ... ، مثال های فراوان دیگر که میشود به آن ها اشاره کرد. الغرض تکیه بر ایده های به ظاهر منطقی و عادلانه که در یک جامعه غیر ایمانی و توسط افراد غیر مومن پخته شده ما را به سمت ارزش های آنها که ماده اولیه ایده ها بوده سوق میدهد و دوباره بعد از چند دهه چشم باز میکنیم میبینیم که چه عواقب بزرگی داشته این ساده انگاری ها . 🆔@ommat_Dream
رویای امت
«ادعاهای حداکثری و ایده های حداقلی» 🔰یکی از آفت هایی که به نظر می‌رسد جریانهای انقلابی و علی الخصوص
جناب کورانی عزیز هم در کتاب احادیث مهدویش به این نتیجه رسیده که جامعه مهدوی فاقد پول است . بحثی که در گفتگوی با پولطلایی ها مطرح کردم 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/1261 جامعه نابازار طبیعتاً فاقد پول هم خواهد بود ، البته واضح است که رسیدن به این وضعیت و تحقق کامل، بدون امام و در عصر غیبت غیر ممکن به نظر می‌رسد اما راه همین است نه الگوهای شرق و غرب و سنتی ، باید تقرب به جامعه ایده آل ایمانی جست که همان عصر ظهور و دولت عدل مهدوی است . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از رویای امت
آنگاه که به می‌اندیشیم ، اصرار دارند بین دو مرکب زمینی مجبور به انتخابمان کنند ... @ommat_Dream
گزارش و تشریحی کوتاه از آخرین مصاحبه محمد قوچانی تئوریسین توسعه در ادامه بخوانید 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
رویای امت
گزارش و تشریحی کوتاه از آخرین مصاحبه محمد قوچانی تئوریسین توسعه در ادامه بخوانید 👇 https://eitaa.co
📌گزارش و تشریحی کوتاه از آخرین مصاحبه محمد قوچانی تئوریسین توسعه 1️⃣ از 2️⃣ 🔰در آخرین مصاحبه آقای قوچانی اینطور عنوان شد که اولا قانون اساسی بزرگترین سد تحقق در کشور است و بزرگترین اشکال آن اول اینکه تکلیف خودش را مشخص نمیکند که آیا میخواهد باشد یا ... اما از آنجایی که تغییر قانون اساسی یک اقدام سیاسی بزرگ است و تغییر آن کار غیر ممکنی لااقل در این برهه و در کوتاه مدت به نظر میرسد پس ما میتوانیم از طُرُق دیگری مسیر توسعه را پیش بگیریم و آن نه از طریق مقاله های ، بلکه آن اقدام اساسی و مؤثر از طریق و تغییر الگوی زندگی عامه توسط نخبگان آگاه است ... هرچند در انتها دوباره به گذاشتن گزینه های جایگزین سیاسی جلوی پای ملت برمیگردد و بحث را سیاسی میکند اما نکته او رفتن به سمت خود توسعه است به جای حرف توسعه او مثلی میزند از فردی که در دهه چهل در دوره که به سراغ کسبه و بازاریان بزرگ میرود و به آنها کمک میکند تا تولیدات صنعتی داشته باشند ، و تاکید می‌کنه همین عملی که بچه من و شما برای بردن تغذیه مدرسه یک تیتاپ از مغازه میخرد و با خودش میبرد یعنی صنعتی شدن تغذیه صدها برابر بیشتر به تحقق توسعه در ایران کمک کرده تا جریان های روشنفکری و تجدد طلب ... البته به این نکته اشاره دارد که پهلوی در و مدرن کردن کشور موفق عمل کرده و اتفاقاً خود تغییر بافت جامعه و توسعه یافتگی نسبی یا حداقلی که حقوق شهروندی و فردی را به آگاهی اجتماعی بدل کرده دیگر نظم پادشاهی و خودکامگی فردی را برنمی‌تابد و نهایتاً به حذف دستگاه سلطنت می انجامد ، قبلاً در یادداشتی این موضوع را بیان کردم که همین امر می‌تواند عامل حذف جمهوری اسلامی هم باشد👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/1268 📌در جای دیگر هم بیان میکند که چطور در ایران یک دست نیست و و طرفدار عرفی شدن دین غلبه دارند بر علمای بنیادگرا و به جای حذف نهاد دین این دسته را باید تقویت کرد و گروه دیگر را تضعیف... دستور کار ما حذف نیست و این ممکن هم نیست بلکه عرفی شدن دین هدف معقول است . مرحبا دارد آقای قوچانی ، عرفی شدن و اصلاح به نفع توسعه که کارکردش واضح است و نیاز به تشریح نیست اما ماجرای به ظاهر بی اهمیت تیتاپ و مدرسه چیست که آقای قوچانی از ارکان شدن و توسعه در ایران میداند ! مجری کارشناس مصاحبه که در فضای روشنفکری و لیبرال دموکراسی قرن هجدهمی گیر کرده و درک نمیکند مواضع قوچانی را و مدام معترض میشود به تسامح او ، توجه ندارد که نئولیبرالیسم اساساً جامعه را در جبر ساختاری قرار میدهد و خودش را تقریباً بی نیاز از لیدری روشنفکران ، و روشنگری را بسیار کم اثر میداند ضرب المثل دو صد گفته چون نیم کردار نیست . 📌ظاهراً در این لحظه و هر دو به یک خودآگاهی رسیده که بحث های نظری و جدل های فلسفی راه به جایی نمی‌برد آنقدر که عمل و اجرای ایده ها و تغییر ساختار ها اثر دارد البته جریان رقیب بیش از اینکه خودآگاه باشد مقلد است و قوچانی ها مقلدان دقیق و به روز ، اما این خودآگاهی در جبهه انقلابی کاریست دشوار تر، به تاخیر افتاده ، ضروری و فوریتی. در جناح توسعه خواه گمان میکنم محمد قوچانی و آقای صریح القلم اهمیت بیشتری به لحاظ مرجعیت فکری دارند تا دیگران . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
رویای امت
گزارش و تشریحی کوتاه از آخرین مصاحبه محمد قوچانی تئوریسین توسعه در ادامه بخوانید 👇 https://eitaa.co
گزارش و تشریحی کوتاه از آخرین مصاحبه محمد قوچانی تئوریسین توسعه 2️⃣ از 2️⃣ 🔰بحث پیرامون چنگ اندازی به قانون اساسی قبل از اینکه به کنار برود دوباره وارد گفتگو میشود مجری: اساسأ وقتی فقه هنجار برتر است قانون اساسی چگونه میشود به حاکمیت قانون رسید و چگونه میشود حرف از حقوق زد و مردم را محق کرد وقتی به جای ملت امتی فرض شده که نه محق بلکه مکلف است با این وجود چگونه میشود به توسعه رسید ... قوچانی : ببینید در این قانون اساسی هیچ چیز سرجای خودش نیست کسی مسئول چیزی نیست و نه تنها قانون حاکم نشده بلکه فقه هم حاکم نیست ، کی فقه حاکم بوده ؟! ( مجری متعجب و مخالف این نظر اما او ادامه می‌دهد ) سه مسئله وجود دارد تا فقه حاکم نشود ، اکل میته ، احکام ثانویه و اضطرار ، اضطرار در همیشه تاریخ کار کرده و فقه را دور زده ، ما کشورِ دور زدنیم تحریم دور می‌زنیم ، قانون دور می‌زنیم ، فقه را هم همیشه دور زدیم ... 📌این بیان در عین موضع غلط آقای قوچانی خودش مسئله بسیار دقیقی است ، فقه نمی‌تواند حاکم شود چون قوه محافظ است نه قوه مقنن ، فعال نیست برای اداره جامعه بلکه منفعل و نهایتاً حکم یک نگهبان و حراست دارد نه معمار و طراح در چنین وضعیتی هرچه قدر دروازه بان خوبی باشیم اگر قرار نباشه حمله کنید حتماً بازنده آید نهایتا چند تا ضربه را میگیرید بسیاری هم وارد دروازه میشود و شما بازی نمیکنید و در دوازده خودتان مراقبید کمتر گل بخورید ، اساسأ بازیکن ندارید که گل بزنیم. شورای نگهبان ، تشخیص مصلحت و شوراهای فقهی حکم دروازه بان دارد ، کی دین بازی سازی و بازی گری میکند ؟! 📌توسعه وضعیت زندگی و ساختارهای آن را مدام به نفع خودش تغییر میدهد و مارا در وضعیت اضطرار قرار میدهد آنگاه با حکم ثانویه یا آکل میته ناچار به نجاست خوری فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و ... میشویم ... البته واضح است است که ابتدای انقلاب ساختارهای حکمرانی و قانون اساسی برای وضعیت اضطرار وضع و نوشته شود ، اما این وضعیت چقدر می‌تواند ادامه یابد؟ ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream