آرتور فرستنبرگ در کتاب افسانه روشنایی، حاصل چهل سال تحقیق خود بر روی تاریخچه ارتباط پزشکی و زیست شناسی با الکتریسیته را ارایه کرده است و از این نظر، کتاب علاوه بر طرح موضوعات جنجالی، دارای منابع بسیار زیاد (در حدود 120 صفحه) است.
کتاب از تاریخچه شروع استفاده از برق در قرن هجدهم و کاربردهای پزشکی گسترده آن در این قرن می پردازد و در ادامه اشاره می کند که پزشکان مخالف عمومی شدن استفاده از برق در زندگی مردم بودند چون به خوبی از مضرات زیاد آن اطلاع داشتند ولی از آن جا که جریان صنعتی شدن به برق نیاز داشت دانش گسترده پزشکی شکل گرفته حول کاربردهای درمانی برق را کنار زد طوری که امروزه کمتر پزشکی از این کاربردها اطلاع دارد و این در حالی است که این دانش فراموش شده، امروزه نیز تا حد زیادی می تواند کارآمدی داشته باشد.
نویسنده، برقکشی سراسر جهان و در ادامه آن، استفاده گسترده از امواج مختلف را عامل بسیاری از بیماریها مانند دیابت، سرطان، بیماریهای قلبی، نوراستنی، سندرم خستگی مزمن، وزوز گوش و... میداند که بعضی از آنها ظاهرا جزو بیماریهای نادر محسوب میشوند ولی از نگاه نویسنده کتاب، بسیار شایع هستند. فرستنبرگ، بسیاری از بیماریهای همهگیر از جمله آنفلوانزا را ناشی از اختلالات الکتریکی طبیعی (مانند طوفانهای خورشیدی) یا مصنوعی (مانند استفاده از ماهوارهها یا پروژههایی مانند هارپ) در بیوسفر زمین میداند و معتقد است بسیاری از علایم این بیماریها در واقع علائم حساسیت به الکتریسیته هستند.
کتاب افسانه روشنایی، به رشتههای مختلف علوم از گیاهشناسی و جانورشناسی گرفته تا رشته های مختلف پزشکی و مهندسی توجه کرده و از این رو دایره مخاطبین زیادی دارد. این کتاب با این که کتابی فلسفی نیست اما میتواند بسیار مورد استفاده علاقهمندان به مباحث فلسفه علم و تاریخ علم قرار بگیرد. افسانه روشنایی همچنین میتواند زمینه خوبی برای معرفی حوزه جدید علمی اقلیم فضایی به مراکز علمی کشور باشد؛ حوزهای که در دهههای اخیر بسیار مورد توجه نهادهای تحقیقاتی جهان قرار گرفته است.
https://eitaa.com/ommat_Dream
باهم بودن هم توکلمون قوی میکنه هم باهم بودن برامون لذتبخش میکند
نور اتحاد و همدلی چنان قدرتمند است که می تواند تمام زمین را روشن کند وما همشهریان این همدلی واتحاد را روز به روز قدرتمندتر خواهیم کرد
لینک کانال احیاگران قنات کهریزسنگ 👇
@Ehyagaraneghanat
مقنی تبریزی :
کاریز (قنات) شیر زمین را میدوشد ، چاه عمیق خون زمین را میمکد.(مرتضی فرهادی)
و من حیرانم که چرا چنین تعاون و یاریگری احیاگرانه را با انسان طماع ، سود جو و سوداگرانه اسمیتی عوض کردیم ... چه بر سرمان آوردند .
رقصی چنین میانه میدانم آرزوست اقای اقتصاد .
#اقتصاد_تعاون
یا
#تعاونی_اقتصادی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از جانفدا برای ایران
۳۰ تیر ۱۴۰۲ - طرحی برای فردا ۱۴۰۲ _ شبکه 1 - ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۲.mp3
36.35M
🔈 خطر کنترل از راه دور نهادهای علمی - پژوهشی کشور توسط هلدینگهای نیویورک
♦️پروژهٔ isi و دلالان داخلی ''بردگی علمی''
👤استاد رحیمپور
🆔@Asre_jadid_57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مداحی بینظیر و جدید
کاش یارت باشم
رونق بازارت باشم
یا اباعبدالله
#حسین_طاهری
رویایی که تعبیرش حسین است ...
https://eitaa.com/ommat_Dream
استاد می گفت سه چیز انسان را به پیش میراند !
ترس
طمع
عشق
ترس که از حضرت ادم به بعد تا همین چند نسل قبل برجهان بشر حاکم بود ...
طمع که مدرنیته به ارمغان اورد و تنها شماره تماس بشر با یکدیگر شد و مابغی خط ها اشغال ... یا لااقل تا اطلاع ثانویه از دسترس خارج شده ...
گرچه طمع هم شعبه ای از ترس است ، ترس از تهی بودن ، نداشتن ...
سکونت در سرزمینی ناامن از خواهش های بی جواب ، عطش های در سراب ، تشنگی و بی کامی ها ...
اما
چه زیبا جهانیست جهان شیدایی ...
جهان داراها ، به شعف رسیده ها ...
چه رقابت طوفانیست، نه برای کندن ...
برای دادن ... سر، دست ، پا ، جان ، مال ...
و عشق انست که من حضور ندارد تا بترسد هرچه است از اوست و هرچه دارم برای او ...
لاخوف عليهم ولاهم يحزنون...
عقل عارف در قلب است و قلب عاقل درسر ...
کاش کمی معرفت داشت این قلب ...
تا ببیند
آنکه تورا دارد چه کم دارد؟ و انکه تورا ندارد چه دارد؟
اللهم ارزقنا #اَرْبَعٖینْ
#رویای_امت
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
💠 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
پاسخگویی به #مسائل_مستحدثه حتماً يك وظيفه است، اما در شرایطی كه شما قدرت نداشته باشيد! ولی آنگاه که صاحب قدرت بودید بايد #محدِث_حادثه باشيد؛
يعنی بايستی بتوانيد «نظامات تكامل» اجتماعی را بر اساس مقاصد الهی تأسيس كنيد. تأسيس اين مطلب و هماهنگی آن حتما به يك #روش_علوم نيازمند است.
☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از گاه نوشتهای حکمرانی تربیتی - عبداله اسدی
#روایت_دیدار
3) جایی گفته شد "باید این قربانی (آموزش و پرورش) را از زیر دستوپای قُوای مستعجل کشور - اعمّ از دولت و مجلس - نجات داد و اجازه ثباتِ راهبردی و استمرارِ حکمرانی به آن داد."
اینجا آقا دستهایشان باز کردند و با لبخندی گفتند: خب، چجوری این کار رو بکنیم؟ جمعیت خندید.
🟢 اساساً کانون گفتگوهای این جلسه حول محور «چگونگی» بود. تقریباً هرکس هرچه می گفت آقا از همین بُعد ماجرا می پرسیدند. از امکان تحققش، لوازم تحققش، روش تحققش. در قالب سوالاتی از این دست که "چه کسی انجام بدهد؟ شدنی است؟ تعاملش با نظام موجود چطور است؟" که بعضی پاسخ می گرفت و بعضی هم نه.
🔴 برای رفقایی که دارند روی طراحی های جدید فکر می کنند می نویسم:
بحث از ضرورت و ماهیت و باید و نباید و شاید و نشایدها، همه اش محترم! اما اگر بُعد چگونگی تحقق، در طرح ها کمرنگ باشد، بود و نبود آن طرح، چندان توفیری ندارد!
@Abd_Asadi
🔻مهندسی معکوس ظهور🔺
یکی از روزنه هایی که میتواند مارا به دولت و جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی نائل کند سفر به عصر ظهور با مرکب روایات و احادیث است ، تصویری که روایات و احادیث از دوران ظهور به ما میدهند مارا باید به پرسش «چگونه شدن» برساند شبیه مسافری که راه گم کرده ، اما دیار و وطنش را خوب میشناسد .
چگونه رفتن ، از کدام سمت رفتن با چه تجهیزاتی رفتن ...
باید به مطلوبیت ها و صحنه های متصور از ظهور نگریست و برای پیدا کردن و تحقق الگوهای ان فکر و تلاش مداوم انجام داد.
فرض کنید تکنیسین یا مهندسی را که کارش تولید محصولات تکنولوژیک است و میخواهد محصول شرکت دیگری رو کپی یا به عبارتی مهندسی معکوس کند ، اینبار کمی پیچیده تر ، یک انسان قرون وسطایی را در نظر بگیرید که در بیابان با یک ماشین فوقالعاده پیچیده روبه رو شده ، ماشینی که از چندین قرن اینده به گذشته پرتاب شده و میداند اینده پیش رو و حتمی همین است و سعی میکند کارکردها ، روابط بین قطعات ، راه اندازی و ... را با ذهن ابتدایی نسبت به ماشین کشف کند ...
یا مانند باستان شناسی که با یک خط یا شیع بسیار مبهم باستانی برای اولین بار بر خورده که باید رمز گشایی کرد ...
البته کار به مراتب از این حرف ها پیچیده تر است و مثال ها فقط برای تقریب ذهن بیان میشود چرا که با یک موضوع تک ساحتی روبه رو نیستیم ، موضوع ما یک جامعه پیچیده انسانی و در حال حرکت و تحول است .
باید نشست و فکر کرد به این قطعات دین (احکام ، قاعده ها، توصیه ها ، توصیف ها ، روایت ها ... در متن دین) و ان مطلوبیت های ظهور به روابط بین انها ، چرایی ها. ، چگونگی ها ، فرآیند ها ، روندها و ... ، شاید نمی از یمی حاصل شد .
اینکه حضرت حکومت جهانی تشکیل میدهد، جهان را عدل فرا میگیرد ، زمین خزائنش را بیرون میریزد ، طلا روی زمین افتاده و کسی به ان اعتنا نمیکند ، زمین از کویرها تا نوک قله ها سبز میشود ، درندگان نرم خو میشوند ، نیازمند دست در جیب دیگری میکند و به اندازه نیازش برمیدارد، فقیر پیدا نمیشود ...
البته که گمانه های از دین باید به دین عرضه شود ، فهم فقیهانه لازم است اما لزوماً کل کار به فقیه سپرده نمیشود
اختیار و اراده همه ی مومنین در کیفیت حرکت به سمت ظهور دخیل است فلذا هر کس که به نسبتی فهمی مبتنی بر تحقیق و مطالعه و تفکر دینی دارد فرضیه یا نظریه ای را مطرح میکند در نهایت به داوری فقها یعنی گمانه های تخصصی سپرده میشود تا به حجیت برسد.
شاید کاری مشابه داوری پایان نامه ها و رساله های دانشگاهی ... و کانال های ثبت اختراع ، اثبات نظریه و ارائه طرح و الگو برای انسجام و نظم بخشیدن بر اساس عقلانیت غیر دینی و سکولار که امروزه وجود دارد.
البته فرایندی که در رسیدن به عقلانیت دینی طی خواهد شد ممکن است با تفاوت هایی روبنایی و تمایزات بنیادینی روبه رو شود.
( پرانتز، امروز بسیاری از علمای صاحب نظر در فقه اجتماعی معتقدند دستگاه فقه و اصول برای چنین توانمندی باید ارتقاء یابد که از حیطه سواد بنده خارج است )
و این همان مقدمات شکل گیری یک نظام کارشناسی مبتنی بر عقلانیت دینی است .
جامعه مطلوب و اینده وعده داده شده ما ظهور است نه ان ارمان شهرهای مدرن و ... که امت های کافر یا بی تفاوت به ادیان ترسیم و تصویر میکنند.
روانشناسان میگویند هدف ها و ارزوهایتان را نقاشی کنید یا بنویسید و جلوی چشمانتان به دیوار اتاقتان بزنید تا زندگی و ذهن شما رنگ ان هدف را بگیرد تا نه تنها جدیت های شما بلکه فراغت ها ، علایق ، شادی ها و انتخاب هایتان به شکلی نا خوداگاه به سمت هدف میل کند ، فلذاست که ویرانشهر ها و مدینه های مفسده شان را برایمان با هزار ترفند هنری، تبلیغاتی ، سینمایی و رسانه ای رنگ میزنند تا دچار دوبینی ها ، اختلالات ، تغییر تمایلات ، ارزش ها و زیبایی شناسی ها شویم.
و انسان عصر مدرن را به جای انسان عصر ظهور به ما قالب کنند .
عصر ظهور و جامعه ارمانیمان باید عینک چشمانمان ، قطب نمای راهمان ، چراغ شبهایمان ، لالایی شیرخواره ها ، قصه کودکانمان و پروژه فکری اندیشمندانمان باشد .
پیشرفت و پسرفت هایمان را در نسبت با ان بسنجیم ، شاخص هایمان را با خطکش ظهور شاغول کنیم ،
و خودمان را در ایینه ظهور ببینیم .
#رویای_امت
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
قصه شهر ۴
مدرنیته | بیگانگی فراتر از روابط انسانی 👇
https://eitaa.com/ommat_Dream
🔸قصه شهر ۴
🔻مدرنیته | بیگانگی فراتر از روابط انسانی
ساعت یازده است نزدیک ظهر و هوا گرم
یکی از کارگرهای شهرداری در میان کاج های داخل بلوار در حال جمع آوری خشکه برگه های سوزنی کاج هاست ...
چند دقیقهای به کار و رفتارهایش خیره شدم ...
گمان نمیکنم هیچوقت در طول تاریخ ، اِنقدر انسان با درخت و درختچه بیگانه بوده باشد ، اینجا نه درخت به پرستارش برکت و بهره میدهد و نه او به درخت و شکفتنش لبخند میزند .
🔆گرمای هوا و سردی دل به هم آمیخته ، او حتی مثل گذشتگانش باغبان اجیر هم نیست نه درخت او را میشناسد و نه او درخت را از ابتدای بلوار که کارش را شروع کرده تا انتهای بلوار که لای آخرین درختان پریشان و شلوغ کاج را پاکسازی میکند تفاوتی برایش نمیکند ، احتمالا او فردا در بلوار دیگری مامور است .
جهان امروزمان عالم غریبه ها و غریبگیست او آنقدر با شاخ و برگهای نوک تیز غریب است که با خودرو های در حال عبور از بلوار ، همانقدر که با من !
درخت از دیر زمان برای انسان ها ایت برکت ، سرزندگی و رزق بوده و مایه شکرگزاری میگویند پیامبر درختانش را حتی نام گذاری میکرد .
درختی که به دست انسان کاشت ، داشت و برداشت میشد حکم فرزندی را داشت که حاصل دستان ترک خورده و زمخت اما مهربان باغبان بود که از عرق جبینش نوشیده بود و به وقتش جواب زحمت های بی دریغ را با سخاوتی بیشتر میداد.
یادش به خیر شهسوار مرد خوش مشرب زواِرمی ... راستی من اهل خراسانم شمالی ، طریق الرضا ، شیروانی کرمانج ، زواِرم (زو ، اِرم (دره بهشت)) روستایی در بیست کیلومتری ما...
شهسوار میگفت کل جوانیم کوه های بالای زوارم رو درخت گردو کاشتم ، یه چشمه بالای باغ هست که هر وقت میرم سر چشمه میشینم با آب همصحبت میشم و فکر میکنم این تلاطم آب و صدای شرشر آن سلام و خوش آمدیه که آب به من میگه و روبه من میاد ، با کیفیت کمی از آن را به آغوش دستانم میکشم و ممنونم از این همه زلالی و خنکی که به من و درختانم میبخشه...
اخر عمری به شهر امده بود اما دلش در روستا، کنار درختان گردو و چشمه جا مانده بود ... در دلم کسی به شهسوار میگفت از دره بهشت به شهر هبوط نکن ...
بگذار اینجا باشد و اهلش ...
درختان شهر و باغبانش هم رنگ شهر و آدم هایش را دارد.
#قصه_شهر
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از بیداری ملت
"اربعین، رقابت در ارائه خدمات رایگان است"
علم اقتصاد!!! کنونی پنچر است در تحلیل این عبارت👌
#اقتصاد_اسلامی
@hzamanim
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاهی فکر می کنم ماجرای عدم اصلاح دستمزد، در مقابل اصلاح روزانه و هفتگی قیمت ها، اون #خطا یا گناهی است که همه گناه های دیگر محصول آن است و گیر افتادن #دولتمرد_ناقتصاددان_حزب_اللهی در این تله، اینچنین طالع ما را سیاه کرده!
یادم هست سال اول دولت دهم که گرانی ها شروع شد، رهبری به هیات دولت یک نکته گفت: مراقب #قدرت_خرید مردم باشید!
آن سالها من هم اقتصاد هیچ نمی دانستم و این توصیه را اشتباه می دانستم و با کدورت، سکوت می کردم! اما بعدا هرچه خواندم دیدم آن #دارویی که در درمان اقتصاد ایران ترک شده که بقیه داروهای کارشناسان اینچنی مسمومیت دارویی ایجاد کرده، همین است!
در اقتصاد ایران حرف این نیست که قیمت ها اصلاح نشود، بلکه حرف این است که #قیمت_کار ناموس همه اصلاح هاست! اگر لازم اس هر دو سه ماه یکبار دستمزد اصلاح شود، نه اینکه سال قبل تا امسال قیمت ها 300 درصد رشد کرده و دستمزدها تازه سر سال 25 درصد، اصلاح شود!
وقتی دستمزد اصلاح نمی شود، کار کردن از چشم می افتد! بازارهای سوداگری در چشم همه مردم اجر و قرب پیدا می کند! کارخانه دار و بنک دار و موجر، به پشتوانه سکون سالیانه قیمت کار، روزانه و هفتگی و ماهیانه قیمت کالا را افزایش میدهد و سال بعد هم روی سود تورم، حساب باز می کند!
آقای نماینده مجلس! آقای دولت! تا وقتی فعال اقتصادی ات، معتاد به مکیدن اضافه دستمزد پرداخت نشده کارگران در طول سال است، پررو و گردن فراز است و کارگر در گذارن زندگی تنهاست. لذا #نظام هم تنها می ماند چون اگر کارگر به نظام دلبستگی نداشته باشد، قطعا بازاری و ملاک ها هم وابسته نخواهد بود!
🆔 @Social_theory
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اگر تلاش شد زندگی کارگر ارتقاء پیدا کند، وضع کشور ارتقاء پیدا خواهد کرد.
🔹دکتر حمیدرضا مقصودی
اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
✨تقاضای مؤثر✨
📢افزایش حقوق کارگران | مهار تورم، رشد تولید
📜در این یادداشت میخواهیم عنوان تقاضای مؤثر را از کینز اقتصاد دان مشهور قرن بیستم که با طرح نظریه تقاضای مؤثر توانست اقتصاد آمریکا را از رکودی سنگین و بی سابقه بیرون اورد ، وام بگیریم و در الگوی دیگری محقق کنیم که متفاوت با طرح اوست .
✴️کینز برخلاف نظریات اقتصاد کلاسیک، منتقد رویکرد به اقتصاد آزاد و سپردن اقتصاد به نیروهای بازار بود. وی این نظریه را که جامعه در حالت تعادل به اشتغال کامل میرسد رد کرد و اعتقاد داشت که سطح اشتغال با میزان تولید و میزان تولید با میزان تقاضای مؤثر (یعنی میزان خرید کالاها و خدمات) ارتباط مستقیم دارد؛ بنابراین وی معتقد بود که برای کاهش بیکاری، دولت میبایست اشتغال ایجاد نماید؛ هرچند که این اشتغال غیرمولد باشد.
⛔نقد رویکرد کینز
کینز تقاضای مؤثر را به واسطه تمرکز بر اعطای وام های بانکی (بدهی) با دخالت دولت و تبلیغات را برای تحریک مصرف دنبال کرد بدون کنترل و قیدی
💢اعتبار دهی بی مهابای بانک ها خیلی سریع و معجزه آسا اقتصاد زیر بار رکود سنگین را بیرون اورد ، تقاضا به وجود امد و حرکت چرخ های اقتصاد شتاب گرفت ، اما تنها بازار کالا ها نبود که با تقاضا روبرو شد بلکه بازار های کاذب و مخرب هم قارچ گونه رشد فزاینده کردند به همراه رشد بدهی ها ، روایت شده مردم آمریکا با اعتبار بانکی خانه خریداری میکردند و با سند همان خانه وام مجدد از بانک دریافت میکردند برای خانه بعدی و این سیکل چندبار تکرار میشد، همین امر موجب حباب و جهش قیمت در بازار مسکن شد که دریافت وام برای سوداگران را سود ده میکرد اما این روند پایدار نماند و با شکسته شدن حباب مسکن به صورت دومینو کل اقتصاد دچار رکود جدیدی شد و تقریباً پایان کنزینیسم در اقتصاد ...
⭐اما ایده ما در اینجا ایجاد تقاضا به واسطه اعتبار بانکی و ایجاد عطش برای تقاضا های مخرب و کاذب نیست بلعکس کنترل ان است ، بلکه تقاضای موثر و واقعی با افزایش حقوق کارگران ، کارمندان و کارکنان اتفاق می افتاد ، وام بانکی از این جهت که مبلغ قابل توجهی را را در اختیار افراد و خصوصا افراد سرمایه دار که اعتبار بانکی دارند قرار میدهد ، بازار ملک ، مسکن، خودرو ، ارز ، سکه و دیگر بازار های کاذب را دچار التهاب میکند .
در واقع در مدل کینز بازار بر اثر دوپینگ بانکها و خلق پول دچار هیجان میشود سپس دچار التهاب و حباب ها و در نهایت دوباره به رکود میرسد ، سیکلی که برای یک فرد معتاد می افتد ، اینجا برای #اقتصاد ...
اما افزایش حقوق به جای سیلاب #نقدینگی زیانبار همچون جوی ابیست که با حرکتش حیات میبخشد، چرا ؟
چون حقوق مکفی یعنی توان خرید ایجاد کردن برای قشر کثیر جامعه که خریدار کالای مصرفی هستند نه تبدیل ان به سرمایه و ابزار سوداگری ، که در مدل اعتبار بانکی کینز مطرح بود و خرید کالا یعنی تقاضای بیشتر که به دنبالش عرضه بیشتر و حرکت چرخ تولید را به همراه دارد .
🌡️تحلیل اقتصاد ایران از همین منظر
در بسیاری از کشورهای صنعتی مانند ژاپن ، کره ، چین و ... #تولید کالاها عمدتاً با انگیزه #صادرات و عرضه در بازارهای جهانی شکل میگیرد فلذا عدم دسمزد کافی و نبود قدرت خرید داخلی چندان به رشد تولید ضربه نمیزند گرچه بی عدالتی و استثمار نیروی کار را همراه دارد ، که البته واژه های #عدالت و #استثمار برای آقایان اقتصاد خوار غریب است ، بگذریم... اما در ایران که عمده کالاهای تولید شده به مصرف داخلی میرسد و در بازارهای جهانی به هر دلیلی ، تحریم ، عدم عضویت در wto و ... با محدودیت روبه رو است ، افزایش حقوق با افزایش تولید رابطه مستقیم دارد ، استدلال اقایون این است که افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت میشود ، که کاملا غلط است چراکه افزایش تقاضا تا زمانی که از عرضه پیشی نگیرد یعنی از توان تولید بالفعل و بالقوه بیشتر نشود چنین اتفاقی نمیافتد حتی به شهادت همان تئوری های ابکی که در دانشکده های اقتصاد برسر کلاس ها تکرار میشود و این واضح و مبرهن است که کارخانه های ما با ظرفیت های بسیار پایینی نسبت به توان تولیدیشان ، تولید میکنند و دولت محترم اگر به فکر #رشد_تولید_مهار_تورم است باید گفت راه تورا میخواند به شرط انکه گوشت را از نجوای شیاطین تعلیم دیده برداری و در راه قدم بگذاری ...
💯 تحقق رشد تولید به واسطه تحریک تقاضای واقعی که لکوموتیو تولید است و مهار تورم ، به جهت خارج کردن تمرکز ها از بازارهای کاذب و جذاب تر شدن تولید و جذب نقدینگی های سرگردان و اسیب زننده ی تورم افرین .
همچنین عدم اعتبار دهی بانکی به افراد به صرف داشتن سرمایه در بانک که جلوگیری شود از سرمایه گذاری های کاذب .
♨️ و اما شیرینتر از همه چرخیدن چرخ زندگی است .
🌟حضرت امیر علیه السلام:
در عدالت گشایش است و آن که عدالت را برنتابد ستم را سخت تر یابد.
#فریب_بزرگ
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
🌟حضرت امیر علیه السلام:
((فان فى العدل سعه و من ضاق علیه العدل فالجور علیه اضیق)).(6)
در عدالت گشایش است و آن که عدالت را برنتابد ستم را سخت تر یابد.
🔥برسد به اقایانی که دستمزد کارگر را پایین نگه میدارند با نجوای اقتصادندانان کارنشناس ، واعضین لیبرال سرمایه داری به بهانهی گشایش اقتصادی و کنترل تورم با پایین آوردن هزینه تمام شده با مکیدن کارگر.
در حالی که حضرت گشایش را در عدالت میداند .
کاش این جماعت ساینس پرست کمی به همان تئوری های نازله یشان پایبند باشند که مفهومی یرتکرار تر و مهمتر از عرضه و تقاضا در علم باطل و نخوانده شان ندارند .
#فریب_بزرگ
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream