هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
نکاتی به بهانه مصاحبه دقیق و پرنکته اخیر استاد میرباقری با مجله فکرآورد درباره نظریه پیشرفت ایشان.
در این نکات به 4 آموزه اصلی که در سالهای شاگردیم از پروژه کلامی استاد میرباقری آموخته ام و آنها را دنبال می کنم اشاره کرده ام و جایگاه مهم این مصاحبه در این میان.
@social_theory
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
موضوع سخنرانی امسال استاد میرباقری در هیات ثارالله آن چیزی است که من اولین بار در این مصاحبه مساله پراهمیت آن را از استاد میرباقری شنیدم...
🆔 @social_theory
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱خانه ای سبز با استفاده از آب های خاکستری
🚰یکی از راههای صرفه جویی و حفظ منابع ارزشمند آب استفاده دوباره از آب های خاکستری ست؛ آب خاکستری، به آب هایی گفته می شود که مصرف آشامیدنی ندارد اما در مصارفی از جمله آبیاری گیاهان ، شستشوی خودرو و حتی استحمام نیز به کار می رود.
#گزارش_خبری از بیادی🎤
@zistshahr
هدایت شده از کانال سید آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شاهکار کربلایی حسین طاهری
ویژه محرم امام حسین
تصویری ببینین و لذت ببرین
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به خاطر چند جمله موهومی در کتب درسی دانشکدههای اقتصاد؛ با سرنوشت مردم بازی نکنیم و معیشت آنان را گروگان نگیریم!
تورم طرف تقاضا یعنی تورم فعلی بخاطر مصرف بالای مرغ و گوشت توسط مردم است در حالیکه معکوس این ماجرا در حال وقوع میباشد!
با حذف ارز ترجیحی هم مصرف مردم کاهش یافت هم تولیدکنندگان ضرر کردند.
در قرآن ۵ نوبت در نفی نظام بانکداری سخن گفته شده است؛ آن را به اسلام نسبت ندهید!
🎙سیدامیرحسین حسینی
📺برنامه حاصل جمع
@afra_eco
@haselejam_tv
رویای امت
به خاطر چند جمله موهومی در کتب درسی دانشکدههای اقتصاد؛ با سرنوشت مردم بازی نکنیم و معیشت آنان را گر
بنابر ادله هایی روایی ، ظاهراً قیمت گذاری دستوری بر روی کالا از نظر اسلام مردود یا لااقل نامطلوب است و قیمت کالا با رعایت توصیه های به انصاف ، عدم کم فروشی و گران فروشی و ... باید در توافق بین فروشنده و خریدار ، عرضه کننده و تقاضا شکل بگیرد ، اما این حالت مسلما در شرایطیست که ما اسیر انحصار و افسار گسیختگی و دیکتاتوری سرمایه داری و سرمایه دارها در بازار نباشیم و بازار شرایط عادی و عادلانه داشته باشد ، در غیر اینصورت در مقابل قدرت عظیم و متمرکز مالی سیاسی و ساختاری باید ناچارا دخالت دولت به عنوان حامی مصرف کنندگان را از سر اضطرار پذیرفت .
اما اغلال را باید از دست و پای بازار و اقتصاد در یک فرایند به نفع شرایط مطلوب باز کرد .
باید از شرایط اضطرار خارج شد و به ماندن در ان نباید رضایت داد .
✍️مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
💐{پیام از عباس}
⁉️ حضرت علی(ع) با کم آبی عربستان چه کرد؟ آیا کشاورزی را تعطیل کرد؟
🔰رودلف ژایگر پژوهشگر آلمانی می گوید:
🔹از جمله کارهای عمرانی علی با توجه به کمبود آب در عربستان، حفرقنات بود که از مقنی های ایرانی استفاده کرد.
وی اولین قنات را به هزینه ی بیت المال در جلگه ای که در دامنه ی کوه های شهر در مدینه واقع شده بود، جاری ساخت. در هر منطقه از عربستان که کوهی بود و در دامنه ی آن مخزن آب زیرزمینی قرار داشت، از طرف علی(ع)برای حفر قنات مورد توجه قرار گرفت و امروز هم در عربستان قناتی به نام قنات علی وجود دارد.
🔹علی(ع) نه تنها آب مورد نیاز کشاورزی را از راه قنات ها تامین کرد بلکه به اصلاح بذر نیز پرداخت! ژایگر می گوید: بذر گندم در مدینه و طائف، لاغر و نامرغوب بود. علی(ع) بذر گندم مکه و طائف را به کلی تغییر داد.
🔹از ایران گندم مرغوب وارد کرد و دستور داد که آن گندم را در مدینه و طائف بکارند و از آن پس عرب ها از کشتزار های خود محصول بیشتری به دست آوردند.
📚به نقل از:"ناقوس ها به صدا در می آیند" اثر ابراهیم حسن بیگی.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🌴تحقیقات کارشناسی از پتانسیلهای آبی مناطق کوهستانی گسترده سراسر کشورمان نشان میدهد،
🪴که در شرایط کنونی حد اقل برای تامین آب شرب مورد نیاز جوامع شهری و روستایی میتوانیم پس از راه اندازی قنوات موجود در صورت نیاز بیشتر قنات احداث نمائیم.
🏴{امت امام حسین(ع) نیاز به سقائی دارند}
🌐 ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران چشمه سارها و قنوات استان کرمان.
👇👇👇👇👇
@qanat_kerman
🔻ازادی یا ازادگی 🔺
در مقابل فریاد ازادیٍ لیبرالها ، چند وقتیست ادبیات بعضی از دوستان ما این شده که کی گفته لیبرال ها مدافع ازادیند ، اصل ازادی پیش ماست و ما مدعیان و مدافعان ازادی هستیم ...
واقعیت این است که ازادی واژه ای خنثی و نارساست یعنی اگر پسوند ، پیوند و یا قیدی نداشته باشد گنگ و نا مفهوم است و وقتی تنها مطرح میشود نافی هر گونه قیدی خواهد بود که واقعاً به لیبرالیسم میخورد نه معنایی که ما مراد میکنیم ، فلذا هر وقت دوستان ما میخواهند خود را اهل ازادی بنامند ، ناچارا برای تمایز از لیبرالها این پرسش ها را مطرح می کنند :
_ آزادی چیست ؟ ازادی از چه و ازادی برای چه ؟
در صورتی که مراد لیبرالها همان ازادی بی پرسش و پاسخ است و خود کلمه ازادی بی هیچ قید و بندی برایشان کفایت میکند و چه بهتر که سرماجرا باز میماند !
چرا که اساسا مرادشان از ازادی نداشتن تعهد و چهارچوب و قاعده است ، همان که به ولنگاری هم تفسیر میشود .
و البته فردی ترین و لحظه ای ترین تفسیر از آزادی را ارائه دهد و هرگز به دنبال ارائه پاسخ مشخص نیست چراکه همان پاسخ خودش تبدیل چهارچوب معنایی و مفهومی جدید میشود، که نقض غرض لیبرالیسم است.
اما پیشنهاد👇
در مقابل ازادی، طرح مفهوم آزادگی است ، ازادگی به انسان لیبرال و ولنگار اطلاق نمیشود ، بلکه شاخصه انسان های متعهد و دارای چهارچوب و مبنا در زندگی به همراه روحیه جوانمردی ، از خودگذشتگی ، ایثار و ... است .
ازادگی که در ادبیات ما برای تعریف شخصیت انسان های بزرگ و وارسته بیان میشود در درون خودش تمام بار معنایی که بر شمردیم را دارد بدون توضیح اضافه .
آزادگی مفهومیست از انسان دارای فضیلت ...
همچنین ازادگی ترجمه دقیقیست از احرار در ادبیات دینی ...
امام شهیدان و احرار و آزادگان حضرت حسین بن علی (ع) فرمود:
«ان قوما عبدوا الله رغبة فتلك عبادة التجار . وإن قوما عبدوا الله رهبة فتلك عبادة العبيد . وإن قوما عبدوا الله شكرا فتلك عبادة «الأحرار» وهي أفضل العبادة ؛ (3) قومی به رغبت رسیدن به بهشت خدا را می پرستند که این عبادت تاجرانه است و قومی از ترس جهنم عبادت می کنند و این عبادت بندگان است و قومی از سر قدردانی و شکر، خدا را می پرستند و این عبادت «آزادگان» است و این ارزشمند ترین عبادت ها است.
#نقدانه #ازادگی
#ازادی #لیبرال
✍️مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
سخنی با مذهبیها
با هدف حفظ ارزش پول، وارد بازی دلال ها نشويد و در تنور #تورم و تبعیض درآمد ندمید.
وقتی با این هدف وارد بازار دارایی میشويد، آن دارایی را بدون رفع ضرورتی گرانتر میکنید و زمان دستیابی به آن را برای مردم نیازمند بیشتر میکنید. در واقع، با گران تر کردن آن دارایی برای مردمی که به آن نیاز واقعی دارند، دارید از جیب آنها بر می دارید.
با پا گذاشتن بر فرق فقرا بالا نروید
https://eitaa.com/DrRezaGholami
رویای امت
سخنی با مذهبیها با هدف حفظ ارزش پول، وارد بازی دلال ها نشويد و در تنور #تورم و تبعیض درآمد ندمید.
دلایل بسیاری برای گرانی و تورم وجود دارد و مسئله تورم اصلأ تک عاملی نیست ، یکی از عوامل مهم در گرانی (گرانی ، تورم نه ) داغ شدن بازار های داراییست ، یا اینطور بگوییم ، خرید و فروش انچه که مصرف نمیشود ، ملک ، ساختمان ، پول ، فلزهایی که انگیزه مصرف ندارد و حکم دارایی دارد ... حتی باغ و زمین کشاورزی و ...
چرا که با خرید و فروش این اقلام تمرکز جریان اقتصاد از مسئله تولید و افزایش کالای مصرفی مورد نیاز که افزایش عرضه و ارزانی را در پی دارد خارج میکند و وارد بازارهایی میکند که اساسا خرید و فروش در این بازار ها هیچگونه افزایش عرضه ای را در پی ندارد ، جز کوتاه تر شدن دست رسی و کمتر شدن عرضه و افزایش تقاضا برای کالای محدود و غیر مصرفی، موجب گرانی خواهد شد که گرانی بلایی سخت تر از حتی تورم است حتی با فرض پول طلا .
اینگونه خرید و فروش جز در موارد ضروری و تبدیل شدن ان به شغل در روایات هم، حمل بر حرمت یا حداقل کراهت شدید شده و عامل نابودی جامعه خوانده میشود.
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از جانفدا برای ایران
⭕️ انسانها در هر نظام اجتماعی داخل یک تور نامرئی هستند که کشانده میشوند به یک سمت خاصی. این تور احاطهکنندهی بر اراده، حرکت و حیات انسان، امروز ریزتر بافته شده...
🔰حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله
♦️من همیشه نظامهای اجتماعی را به تورهای ماهیگیری مثال میزدم که گاهی در میان خود هزاران ماهی را میکشانند به یک سمت خاصی و آن ماهیان خودشان متوجه نیستند که با همان حرکت تور، دارند به یک طرفی کشیده میشوند و نمیفهمند که یک کسی دارد آنها را هدایت میکند در داخل تور، آنها خیال میکنند آزادند و دارند راه میروند، هیچ احساس اسارت هم نمیکنند. نظامهای اجتماعی هم این چنیناند، حتی نظام صحیح هم به یک معنا همینطور است، اگر چه او دیگر اسارت نیست چون در او آگاهی و بینایی هست، وانگهی نظام مستند به خدا و بندگی بالاخره بندگی خداست، اما هر نظام اجتماعی این خصوصیت را دارد، انسانها در نظام اجتماعی داخل یک تور نامرئی هستند و دارند کشانده میشوند به یک طرفی؛ اگر چنانچه آنها را به طرف بهشت ببرند، انسانها را به طرف بهشت میروند، و اگر بهطرف جهنم ببرند، انسانها دارند به طرف جهنم کشانده میشوند.
♦️قرآن میفرماید: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ. جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا ۖ وَبِئْسَ الْقَرَارُ» (سورۀ ابراهیم، آیه ۲۸ و ۲۹). سردمداران نظامهای باطل و طاغوتی و کفرآمیز، انسانهایی را که در سایه این نظامها دارند زندگی میکنند میکشانند به سمت جهنم و اگر این نظام یک نظام غیرخدایی است کشانندگان این نظام همان کسانی هستند که اطراف تور را گرفتند و دارند میبرند به یک طرفی. پس اطاعت از هر نظام اجتماعی باطل و غلط و غیرالهی عبادت غیرخداست ولو اسمش هم مسلمان باشد و نمازش را هم بخواند.
📕بیانات در جلسه بیست و دوم تفسیر سوره بقره، ۱۳۷۱/۰۱/۲۶
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17177
♦️همین محدودیتهایی که امروز به شکل پنهان، ارادهی انسانها را به زنجیر میکشند، اینها یک روز به صورت آشکار بوده است. این تور احاطهکنندهی بر اراده، حرکت و حیات انسان، امروز ریزتر بافته شده، از خیوط و نخهای باریکتری استفاده شده و با مهارت بیشتری به آب انداخته میشود. آن روز این مهارتها نبود؛ اما آشکارتر و قلدرمآبانهتر بود.
📕بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق (علیهالسّلام) - 1384/10/29
https://farsi.khamenei.ir/newspart-print?id=3328&nt=2&year=1384&tid=1622
#تورهای_نامرئی
🆔@Asre_jadid_57
هدایت شده از جانفدا برای ایران
⭕️ مدرنیته یک دین است؛ نه یک تطور عینی عالم
👤دکتر حسین کچویان
♦️همینطور که جلوتر آمدیم یکچیزهایی را از تمدن غرب پذیرفتیم و مجبور شدیم یکچیزهایی را عوضکنیم تا رسیدیم به جایی که به عنوان مثال بگوییم دین یک امر شخصی است چون دیدیم که این نوع زندگی، مستلزم این نوع تلقی از دیانت است؛ بنابراین اگر این تمدن ادامه پیداکند، ملزوماتش را هم میآورد.بعضی اوقات در بدو امر یکی مستقیماً مفهوم دین، خدا، اخلاق و مفهوم زندگی دینی را هدف میگیرد ولی این تمدن اصلاً در ظاهر با این مقولات کاری ندارد؛ ماشیناست که وارد میشود و فرهنگ خودش را میآورد.
♦️یکی از اشتباهات ما ازاول، نفهمیدن زیرکی ها و فریبکاریهای تمدن غرب است که خود را ازاول آنطوری که هست(به عنوان یک دین)عرضه نکرد، بلکه به عنوان یک تطور عینی عالم عرضه کرد. اگر از اول به عنوان یک دین خودش را به ما عرضه کرده بود، اینطور نمیشد که همه امور این تمدن را بگیریم و بعد هم بهطور ناخودآگاه عوض بشویم؛ مثلاً اگر شما علم بیشتری بخواهید تا اسلام را بهتر بشناسید میگویند کتب تفسیر و احادیث را بخوانید، حالا اگر شما بخواهید مدرن تر بشوید میگویند باید فوکو، هابرماس و گیدنز بخوانید یعنی این دین مدرنینه است و این ها هم پیامبرهای آن هستند و وقتی شما اینها را خواندید قبولش میکنید و دنیا را هم عوض میکنید؛ یعنی مستقیماً ضربه میزند. خیلی از دانشجوهای ما وقتی وارد این رشته ها میشوند، دچار تزاحم، بحران و مشکل میشوند؛ چون بلافاصله آنهارا نسبت به زندگی و هستیشان مسئله دار میکند.
♦️از علوم طبیعی هم نباید غافل شد، علوم انسانی صریحاً نفی میکند، ولی علوم طبیعی خدا را مسکوت میگذارد که در یک سیر طولانی تر عملاً به حذف اعتقاد به خداوند میانجامد.علوم طبیعی عملاً زندگی مان را تغییر میدهد و در درازمدت وقتی زندگی عینی ما تغییر یافت، مجبوریم که اخلاقیات و فرهنگ خود را هم عوض کنیم؛ کما اینکه این صدسال تاریخ هم به اصطلاح احیاگری به یک معنا همین است؛ یعنی زندگی ما عوض شده است. پی در پی به فهمهای جدید از دیانت پیدا کردیم و به اینجا رسیدیم.
♦️اگر از منظر دینی علوم اجتماعی را بررسی کنیم، علوم اجتماعی در بعضی از شاخه ها، الهیات دنیای مدرن است. ما دچار این توهّم شدیم که داریم علم عالم و هستی را میخوانیم؛ نه، بلکه این یک شکل معنا کردن جهان است؛ این ها یک روز، نظریه پایان تاریخ میدهند و ده سال بعد، آن را رها میکنند و پس ازآن پشیزی نمیارزد و ما تازه میآییم به عنوان نظریه علمی مطرحش میکنیم؛ اینها نظریه نیست، اینها در واقع ایدئولوژی است.
📕 گزیدهْمتن از صفحات ۱۷۶ و ۱۷۷ مقالهٔ مدرنیته یک دین است و نه تطور عینی عالم، نشریه سمات، بهار ۱۳۸۹،شمارهٔ ۱
#شبهه_عینی
#لکم_دینکم_ولی_دین
#جهتداری_علوم
#استحاله
🆔@Asre_jadid_57
... چگونه باید گفت از تاریکی عالم بعد از شما، از اینکه حنجر عدالت را بریدند ، از اینکه یتیمی ارثیه مظلومان شد ، و خنجرها و شمشیر ها و رگبارها به خونشان رنگین ...
فتنه های بعد فتنه ...
فرقه های بعد تفرقه ...
قداره کشان از پی هم ...
مروان ، چنگیز ، نادر ، هیتلر ...
آه از روزی که کمر تاریخ شکست...
تا در عصر شیاطین مدرن با صورت بر زمین خورد ...
أَوْ كَظُلُمَاتٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ
میگویند تاریخ اثری از انبیا ندارد
جز باورهای اساطیری ...
حتی چند ده میلیون سال قبل را هم کاویده اند به عصر دایناسورها ها سفر کرده اند اما اثری از انبیا نیافتند ...
آسمان را تا ناکجا آباد نظر کرده اند ...
اتم شکافتهاند ...
چه کنم نه رنگی در دوات دارم و نه دستی بر قلم ...
و نه زبانی ...
روایت رنج بر انسان ...
در عصر آهن و تن از جان گفتن ...
در عصر دوربین ها ، که دور دیدن عادت است و نزدیک بینی خرق عادت...
عصر زره بین های ریزبین که بزرگ ها گمند ...
از هیولای شهر که روح ها را میبلعد ...
در هیاهوی جاهلین عقل فروش از دل نوشتن ...
وای از زرنگی درازگوش ها...
... وقتی روضه به گودی قتلگاه میرسد ، گردبادی عظیم در سرم میچرخد ، تصاویری تند و مبهم، از کنده شدن و بی پناه شدن از نظر میگذرد ، جیغ مادری باردار از دیدن برق شمشیر سربازان مغول ، چکمه های نادر در هند ، کروات نجس های ادکلون زده ،صدای بمب های هیروشیما، اشک خشک شده روی گونه کودک یمنی ، قه قه ی شیخ های نفتی بعد انفجار ...
ما یقین داریم ان سوی افق مردی هست
گر سبوی سرخ شکست، نرگس مستی هست .
✍️مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از احمد اولیایی
«شناخت جبهه ها در تبلیغ»؛ به بهانه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با حوزویان
🔸 یکی از نکات مهمی که حضرت آقا ذکر کردند لزوم شناخت و حمله به منطق و مکتب پشتیبانی ست که انحراف ایجاد کرده است. تغذیه توده ای ها و بعضی جوانان گمراه از مارکسیسم را در زمان انقلاب مثال زدند. و تقابل اصلی امروز را تقابل دو جبهه نظام اسلامی با نظام لیبرال دموکراسی عنوان کردند.
🔹نظام لیبرال دموکراسی، جبهه سیاسی مقابل ماست که البته تبعات اجتماعی و ... نیز دارد اما این یادداشت می خواهد اشاره به یک نظام فکری دیگری کند که وضعیت فرهنگی را تغییر داده و آن، «پست مدرنیسم» است.
🔸در تبلیغ، ما به سمت خلأهایی می رویم که در دینداری ایجاد شده و پیرو فرمایش رهبری باید منبع تغذیه این خلأها را بیابیم. در کنار نظام لیبرال دموکراسی به عنوان مکتب سیاسی، پست مدرنیسم به عنوان مکتب فکری، بزرگترین منبع تغذیه خلأهای دینداری در ایران امروز به ویژه در عرصه سبک زندگی و فرهنگ است.
🔹پست مدرنیسم (Postmodernism) را می توان پشتوانه فرهنگ امروز و فضای مجازی به عنوان زیست اصلی دنیای مدرن دانست. در یک یادداشت نمی توان درباره پست مدرنیسم به طور کامل نوشت اما اختصارا این مکتب و اندیشه با ما چه می کند؟!
🔹فردگرایی (Individualism) افراطی؛ در عین حال که افراد به ظاهر در فضایی با ارتباطات گسترده حاضر هستند، اما در فردیت خود سیر میکنند و به عبارت دیگر از اجتماع فاصله میگیرند و جمع را از دست میدهند و در فردیت خود حضور دارند.
🔸نکته بعدی افول فراروایتهاست. در فرهنگ مدرن و پستمدرن، مسئلهای به عنوان روایت اعظم (Metanarratives) نداریم. به این معنا که یک روایت درست مانند علم، مذهب و... که حرفی بزند و همه آن را قبول داشته باشند، وجود ندارد. اینها را فراروایت یا روایت اعظم میگویند. به عبارت دیگر ما تنوع سبک داریم، اما از محتوا خالی هستیم. همانطور که میبینید در فضای مجازی، مهم نیست که چه محتوایی را بارگذاری میکنید. میگویند ما تنوع ایجاد میکنیم. اگر میخواهید فیلم بارگذاری کنید، در اینستاگرام یا یوتیوب این کار را انجام بدهید. اگر میخواهید در توئیتر توئیت کنید، در کلاب هاوس صوت بگذارید و... .آنها برای تمام سلیقهها، قالب و سبک دارند، اما محتوا برای آن ها موضوعیت ندارد.
🔸 حس عدم تعلق مسأله بعدی ست. در این حس، فرد به جایی تعلق ندارد، چون زمان و مکان درنوردیده میشود و مرزها از بین میرود و تعلقات ملی، مذهبی، جغرافیایی و... از بین میرود، بلکه انسان هیچ تعلقی پیدا نمیکند و ممکن است تعلقهای عاطفی خود را از دست بدهد و در نهایت دچار فقدان هویت شود.
🔹مبلغ در ایران امروز با انسانی روبروست که زیست اصلی ش در فضای مجازی ست. به روایت اعظمی وفادار نیست و بیشتر، از سبک و قالبی به سبک و قالب دیگر مهاجرت می کند. این انسان پویایی خود را از دست داده و کرختی و رخوت را به خود گرفته است. اگر مبلغ، این نظام پشتیبان را نشناسد اساسا خرده شبهاتی را پاسخ می دهد که در نهایت، مشکل اصلی را حل نمی کند.
@ahmad_olyaei
هدایت شده از رویای امت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کفشدوزک ها نقش بسیار موثری در کنترل آفات شته و پسیل پسته دارند، جمعیت بالای کفشدوزک ها در باغات پسته با تغذیه از پوره های پسیل پسته، باعث کنترل طبیعی این آفت می شوند. بالتوری و زنبور پسیلافاگوس نیز از حشرات مفید و شکارگر پسیل هستند. کاربرد سموم پرخطر که باعث از بین بردن حشرات مفید می شوند به هیچ وجه توصیه نمی شود.
✅ تغیر پارادایم در کنترل افات کشاورزی به جای استفاده از سموم که هم اثرات منفی زیست محیطی دارند هم از جهت سلامتی انسان و هم از این جهت که حشرات مفید را هم از بین میبرد الزامیست و راهکار جایگزین نه حذف حشرات بلکه تقویت حشرات مفید که از حشرات مضر تغذیه میکنند است .
برای اینکار باید تحقیقات صورت بگیرد مثلا چه عاملی باعث افزایش حشرات مفید در زمین کشاورزی میشود .
برای مثال ما میدانیم کدام محصول چه افاتی دارد و حشره دفع ان کدام است در این الگو از چند روش میشود استفاده کرد :
۱_ پرورش حشره در یک محیط ایده آل
(مانند پرورش کفش دوزک و زنبور تریگوکراما که تجربه موفق داشته )
۲_ شناسایی و کشت گیاهانی که مستعد جذب حشرات مفید هستند متناسب با نوع محصول
۳_ ایجاد تله در زمین کشاورزی برای شکار حشره مورد نظر نه حذف همه انها با استفاده از سموم شیمیایی (تله نوری برای حذف پروانه گوجه فرنگی ... )
و روش های طبیعی دیگری که حتی کارآمد تر از سموم هستند و مهم تر اینکه ، غیر از کارامدی در سال کشاورزی ، اثرات مفید دراز مدتیست که بر جای میگزارد و هرساله جمعیت افات را کمتر کرده و کشاورزی را آسانتر و بسیار کم هزینه تر میکند بدون اثار سوء سموم شیمیایی
#کشاورزی_سالم_کم_هزینه
✍️ مهدی اخلاقی
@Dream_ommat
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
ابوسفیان نقطهی آغاز یک جریـــان تاریخی است که امروز تجلی اجتماعی آن بهصورت «مدرنیته» ظهــور یافته است.
با شکست امویـــان از عباسیان و انتقال بقایای آنها به غرب این جریان به صورت یک «حزب مخفـے» به غرب منتقل گردید. با تلاش امپراتوریِ اسلامی در غرب و اسلامزداییِ شبهجزیرۀ ایبری و شکست مسیحیان در جنگ های ۳۰ ساله این جریان فرصت تاریخی لازم را به دست آورد تا بهشت موعود خود را بنا کند و «جنت لذت» را در اروپای غربی و سپس آمریکای شمالی و «جهنم عقبماندگی و وابستگی» را در بقیه جهان به ویژه آفریقا، آمریکای لاتین و به خصوص در قلمروی تمدن اسلامی بنیان نهد.
#درسگفتــــار
| امویـــان در اروپـــا |
🔰 ریشههاے سکولاریسم؛ روایتـے تازه از امویان از عصر پیامبــــر تا امـــروز
مدرس: دکتـــر محمدحسن زورق
نویسنده و پژوهشگـــر تاریخ اســـلام
تعدادجلسات: ۶ جلسه (سههفته متوالی)
شروع: ۱۸ مردادماه
زمان: چهاشنبهها، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲
🎴شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه۴
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید👇👇
@sch_negah_admin
لینک ثبتنام
https://www.negahschool.ir/product/omavian/
🎁 پیش از ثبتنام #تخفیفها را ببینید.
مشاهده تخفیفها
#پرونده_تفکر_تاریخ_تمدن
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
برساخت رسانه ای که غربگراها و رسانه های برون مرزی دشمنان انقلاب ایجاد کرده اند این است که مذهبی ها و ایده #دین_اجتماعی، در کف جامعه یک #اقلیت هستند که مردم آنها و خواسته هایشان را نمی خواهند و تنها نیرویی که مذهب را در ایران نگه داشته است، نیروی قدرت سیاسی و امنیتی و قضایی است.
صاحبان شبکه های مجازی تلگرام و اینستاگرام هم با الگوریتمهای حمایتی و لشکرهای سایبری اجاره ای، سعی در دادن این احساس به نیروهای معارض درونی ایران است که شما یک ملت کامل هستید در حالی که مذهبی ها امتداد اجتماعی ناچیزی دارند!
لذا طرفداران انقلاب اسلامی، نیاز دارند که قدرت و جایگاهشان در کف و بخش مدنی جامعه (یا همان #جامعه_مدنی)، به معارضین ثابت کنند! به گمان من از سال 96 تا امروز، خط مقدم راهبرد دشمن ایجاد احساس جامعه بودن برای غربگرایان و قدرتگرا بودن مذهب است...
در ماجرای #طاقچه، #دیجی_کالا، #ازکی و... جریان مذهبی از مبارزه اجتماعی شروع کرد، اما خیلی زود آن را به دوستان خود در حوزه قدرت #پاس داد و خودش کنار رفت. در حالی که اگر یک راهبرد اثربخش محدود در حوزه عمومی و بدون اتکا به قدرت را امتحان می کرد، این برساخت رسانه ای که نیروهای ضد مذهب را گستاخ کرده است را شکسته بود و حداقل طرف مقابل متوجه می شد که کف جامعه هم دو قطبی است، نه اینکه دعوای اقلیت قدرتمند و اکثریت مدنی در جریان است.
حیف و صد حیف که در ماجرای بسته شدن دفعی و #بدون_اخطار طاقچه توسط دولت، همین پیام غلط که معارضان جامعه هستند و طرفداران حجاب، یک اقلیت سیاسی به جامعه معارضین داخلی مخابره کردیم!
🆔 @social_theory