رویای امت
به خاطر چند جمله موهومی در کتب درسی دانشکدههای اقتصاد؛ با سرنوشت مردم بازی نکنیم و معیشت آنان را گر
بنابر ادله هایی روایی ، ظاهراً قیمت گذاری دستوری بر روی کالا از نظر اسلام مردود یا لااقل نامطلوب است و قیمت کالا با رعایت توصیه های به انصاف ، عدم کم فروشی و گران فروشی و ... باید در توافق بین فروشنده و خریدار ، عرضه کننده و تقاضا شکل بگیرد ، اما این حالت مسلما در شرایطیست که ما اسیر انحصار و افسار گسیختگی و دیکتاتوری سرمایه داری و سرمایه دارها در بازار نباشیم و بازار شرایط عادی و عادلانه داشته باشد ، در غیر اینصورت در مقابل قدرت عظیم و متمرکز مالی سیاسی و ساختاری باید ناچارا دخالت دولت به عنوان حامی مصرف کنندگان را از سر اضطرار پذیرفت .
اما اغلال را باید از دست و پای بازار و اقتصاد در یک فرایند به نفع شرایط مطلوب باز کرد .
باید از شرایط اضطرار خارج شد و به ماندن در ان نباید رضایت داد .
✍️مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
💐{پیام از عباس}
⁉️ حضرت علی(ع) با کم آبی عربستان چه کرد؟ آیا کشاورزی را تعطیل کرد؟
🔰رودلف ژایگر پژوهشگر آلمانی می گوید:
🔹از جمله کارهای عمرانی علی با توجه به کمبود آب در عربستان، حفرقنات بود که از مقنی های ایرانی استفاده کرد.
وی اولین قنات را به هزینه ی بیت المال در جلگه ای که در دامنه ی کوه های شهر در مدینه واقع شده بود، جاری ساخت. در هر منطقه از عربستان که کوهی بود و در دامنه ی آن مخزن آب زیرزمینی قرار داشت، از طرف علی(ع)برای حفر قنات مورد توجه قرار گرفت و امروز هم در عربستان قناتی به نام قنات علی وجود دارد.
🔹علی(ع) نه تنها آب مورد نیاز کشاورزی را از راه قنات ها تامین کرد بلکه به اصلاح بذر نیز پرداخت! ژایگر می گوید: بذر گندم در مدینه و طائف، لاغر و نامرغوب بود. علی(ع) بذر گندم مکه و طائف را به کلی تغییر داد.
🔹از ایران گندم مرغوب وارد کرد و دستور داد که آن گندم را در مدینه و طائف بکارند و از آن پس عرب ها از کشتزار های خود محصول بیشتری به دست آوردند.
📚به نقل از:"ناقوس ها به صدا در می آیند" اثر ابراهیم حسن بیگی.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🌴تحقیقات کارشناسی از پتانسیلهای آبی مناطق کوهستانی گسترده سراسر کشورمان نشان میدهد،
🪴که در شرایط کنونی حد اقل برای تامین آب شرب مورد نیاز جوامع شهری و روستایی میتوانیم پس از راه اندازی قنوات موجود در صورت نیاز بیشتر قنات احداث نمائیم.
🏴{امت امام حسین(ع) نیاز به سقائی دارند}
🌐 ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران چشمه سارها و قنوات استان کرمان.
👇👇👇👇👇
@qanat_kerman
🔻ازادی یا ازادگی 🔺
در مقابل فریاد ازادیٍ لیبرالها ، چند وقتیست ادبیات بعضی از دوستان ما این شده که کی گفته لیبرال ها مدافع ازادیند ، اصل ازادی پیش ماست و ما مدعیان و مدافعان ازادی هستیم ...
واقعیت این است که ازادی واژه ای خنثی و نارساست یعنی اگر پسوند ، پیوند و یا قیدی نداشته باشد گنگ و نا مفهوم است و وقتی تنها مطرح میشود نافی هر گونه قیدی خواهد بود که واقعاً به لیبرالیسم میخورد نه معنایی که ما مراد میکنیم ، فلذا هر وقت دوستان ما میخواهند خود را اهل ازادی بنامند ، ناچارا برای تمایز از لیبرالها این پرسش ها را مطرح می کنند :
_ آزادی چیست ؟ ازادی از چه و ازادی برای چه ؟
در صورتی که مراد لیبرالها همان ازادی بی پرسش و پاسخ است و خود کلمه ازادی بی هیچ قید و بندی برایشان کفایت میکند و چه بهتر که سرماجرا باز میماند !
چرا که اساسا مرادشان از ازادی نداشتن تعهد و چهارچوب و قاعده است ، همان که به ولنگاری هم تفسیر میشود .
و البته فردی ترین و لحظه ای ترین تفسیر از آزادی را ارائه دهد و هرگز به دنبال ارائه پاسخ مشخص نیست چراکه همان پاسخ خودش تبدیل چهارچوب معنایی و مفهومی جدید میشود، که نقض غرض لیبرالیسم است.
اما پیشنهاد👇
در مقابل ازادی، طرح مفهوم آزادگی است ، ازادگی به انسان لیبرال و ولنگار اطلاق نمیشود ، بلکه شاخصه انسان های متعهد و دارای چهارچوب و مبنا در زندگی به همراه روحیه جوانمردی ، از خودگذشتگی ، ایثار و ... است .
ازادگی که در ادبیات ما برای تعریف شخصیت انسان های بزرگ و وارسته بیان میشود در درون خودش تمام بار معنایی که بر شمردیم را دارد بدون توضیح اضافه .
آزادگی مفهومیست از انسان دارای فضیلت ...
همچنین ازادگی ترجمه دقیقیست از احرار در ادبیات دینی ...
امام شهیدان و احرار و آزادگان حضرت حسین بن علی (ع) فرمود:
«ان قوما عبدوا الله رغبة فتلك عبادة التجار . وإن قوما عبدوا الله رهبة فتلك عبادة العبيد . وإن قوما عبدوا الله شكرا فتلك عبادة «الأحرار» وهي أفضل العبادة ؛ (3) قومی به رغبت رسیدن به بهشت خدا را می پرستند که این عبادت تاجرانه است و قومی از ترس جهنم عبادت می کنند و این عبادت بندگان است و قومی از سر قدردانی و شکر، خدا را می پرستند و این عبادت «آزادگان» است و این ارزشمند ترین عبادت ها است.
#نقدانه #ازادگی
#ازادی #لیبرال
✍️مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
سخنی با مذهبیها
با هدف حفظ ارزش پول، وارد بازی دلال ها نشويد و در تنور #تورم و تبعیض درآمد ندمید.
وقتی با این هدف وارد بازار دارایی میشويد، آن دارایی را بدون رفع ضرورتی گرانتر میکنید و زمان دستیابی به آن را برای مردم نیازمند بیشتر میکنید. در واقع، با گران تر کردن آن دارایی برای مردمی که به آن نیاز واقعی دارند، دارید از جیب آنها بر می دارید.
با پا گذاشتن بر فرق فقرا بالا نروید
https://eitaa.com/DrRezaGholami
رویای امت
سخنی با مذهبیها با هدف حفظ ارزش پول، وارد بازی دلال ها نشويد و در تنور #تورم و تبعیض درآمد ندمید.
دلایل بسیاری برای گرانی و تورم وجود دارد و مسئله تورم اصلأ تک عاملی نیست ، یکی از عوامل مهم در گرانی (گرانی ، تورم نه ) داغ شدن بازار های داراییست ، یا اینطور بگوییم ، خرید و فروش انچه که مصرف نمیشود ، ملک ، ساختمان ، پول ، فلزهایی که انگیزه مصرف ندارد و حکم دارایی دارد ... حتی باغ و زمین کشاورزی و ...
چرا که با خرید و فروش این اقلام تمرکز جریان اقتصاد از مسئله تولید و افزایش کالای مصرفی مورد نیاز که افزایش عرضه و ارزانی را در پی دارد خارج میکند و وارد بازارهایی میکند که اساسا خرید و فروش در این بازار ها هیچگونه افزایش عرضه ای را در پی ندارد ، جز کوتاه تر شدن دست رسی و کمتر شدن عرضه و افزایش تقاضا برای کالای محدود و غیر مصرفی، موجب گرانی خواهد شد که گرانی بلایی سخت تر از حتی تورم است حتی با فرض پول طلا .
اینگونه خرید و فروش جز در موارد ضروری و تبدیل شدن ان به شغل در روایات هم، حمل بر حرمت یا حداقل کراهت شدید شده و عامل نابودی جامعه خوانده میشود.
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از جانفدا برای ایران
⭕️ انسانها در هر نظام اجتماعی داخل یک تور نامرئی هستند که کشانده میشوند به یک سمت خاصی. این تور احاطهکنندهی بر اراده، حرکت و حیات انسان، امروز ریزتر بافته شده...
🔰حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله
♦️من همیشه نظامهای اجتماعی را به تورهای ماهیگیری مثال میزدم که گاهی در میان خود هزاران ماهی را میکشانند به یک سمت خاصی و آن ماهیان خودشان متوجه نیستند که با همان حرکت تور، دارند به یک طرفی کشیده میشوند و نمیفهمند که یک کسی دارد آنها را هدایت میکند در داخل تور، آنها خیال میکنند آزادند و دارند راه میروند، هیچ احساس اسارت هم نمیکنند. نظامهای اجتماعی هم این چنیناند، حتی نظام صحیح هم به یک معنا همینطور است، اگر چه او دیگر اسارت نیست چون در او آگاهی و بینایی هست، وانگهی نظام مستند به خدا و بندگی بالاخره بندگی خداست، اما هر نظام اجتماعی این خصوصیت را دارد، انسانها در نظام اجتماعی داخل یک تور نامرئی هستند و دارند کشانده میشوند به یک طرفی؛ اگر چنانچه آنها را به طرف بهشت ببرند، انسانها را به طرف بهشت میروند، و اگر بهطرف جهنم ببرند، انسانها دارند به طرف جهنم کشانده میشوند.
♦️قرآن میفرماید: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ. جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا ۖ وَبِئْسَ الْقَرَارُ» (سورۀ ابراهیم، آیه ۲۸ و ۲۹). سردمداران نظامهای باطل و طاغوتی و کفرآمیز، انسانهایی را که در سایه این نظامها دارند زندگی میکنند میکشانند به سمت جهنم و اگر این نظام یک نظام غیرخدایی است کشانندگان این نظام همان کسانی هستند که اطراف تور را گرفتند و دارند میبرند به یک طرفی. پس اطاعت از هر نظام اجتماعی باطل و غلط و غیرالهی عبادت غیرخداست ولو اسمش هم مسلمان باشد و نمازش را هم بخواند.
📕بیانات در جلسه بیست و دوم تفسیر سوره بقره، ۱۳۷۱/۰۱/۲۶
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17177
♦️همین محدودیتهایی که امروز به شکل پنهان، ارادهی انسانها را به زنجیر میکشند، اینها یک روز به صورت آشکار بوده است. این تور احاطهکنندهی بر اراده، حرکت و حیات انسان، امروز ریزتر بافته شده، از خیوط و نخهای باریکتری استفاده شده و با مهارت بیشتری به آب انداخته میشود. آن روز این مهارتها نبود؛ اما آشکارتر و قلدرمآبانهتر بود.
📕بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق (علیهالسّلام) - 1384/10/29
https://farsi.khamenei.ir/newspart-print?id=3328&nt=2&year=1384&tid=1622
#تورهای_نامرئی
🆔@Asre_jadid_57
هدایت شده از جانفدا برای ایران
⭕️ مدرنیته یک دین است؛ نه یک تطور عینی عالم
👤دکتر حسین کچویان
♦️همینطور که جلوتر آمدیم یکچیزهایی را از تمدن غرب پذیرفتیم و مجبور شدیم یکچیزهایی را عوضکنیم تا رسیدیم به جایی که به عنوان مثال بگوییم دین یک امر شخصی است چون دیدیم که این نوع زندگی، مستلزم این نوع تلقی از دیانت است؛ بنابراین اگر این تمدن ادامه پیداکند، ملزوماتش را هم میآورد.بعضی اوقات در بدو امر یکی مستقیماً مفهوم دین، خدا، اخلاق و مفهوم زندگی دینی را هدف میگیرد ولی این تمدن اصلاً در ظاهر با این مقولات کاری ندارد؛ ماشیناست که وارد میشود و فرهنگ خودش را میآورد.
♦️یکی از اشتباهات ما ازاول، نفهمیدن زیرکی ها و فریبکاریهای تمدن غرب است که خود را ازاول آنطوری که هست(به عنوان یک دین)عرضه نکرد، بلکه به عنوان یک تطور عینی عالم عرضه کرد. اگر از اول به عنوان یک دین خودش را به ما عرضه کرده بود، اینطور نمیشد که همه امور این تمدن را بگیریم و بعد هم بهطور ناخودآگاه عوض بشویم؛ مثلاً اگر شما علم بیشتری بخواهید تا اسلام را بهتر بشناسید میگویند کتب تفسیر و احادیث را بخوانید، حالا اگر شما بخواهید مدرن تر بشوید میگویند باید فوکو، هابرماس و گیدنز بخوانید یعنی این دین مدرنینه است و این ها هم پیامبرهای آن هستند و وقتی شما اینها را خواندید قبولش میکنید و دنیا را هم عوض میکنید؛ یعنی مستقیماً ضربه میزند. خیلی از دانشجوهای ما وقتی وارد این رشته ها میشوند، دچار تزاحم، بحران و مشکل میشوند؛ چون بلافاصله آنهارا نسبت به زندگی و هستیشان مسئله دار میکند.
♦️از علوم طبیعی هم نباید غافل شد، علوم انسانی صریحاً نفی میکند، ولی علوم طبیعی خدا را مسکوت میگذارد که در یک سیر طولانی تر عملاً به حذف اعتقاد به خداوند میانجامد.علوم طبیعی عملاً زندگی مان را تغییر میدهد و در درازمدت وقتی زندگی عینی ما تغییر یافت، مجبوریم که اخلاقیات و فرهنگ خود را هم عوض کنیم؛ کما اینکه این صدسال تاریخ هم به اصطلاح احیاگری به یک معنا همین است؛ یعنی زندگی ما عوض شده است. پی در پی به فهمهای جدید از دیانت پیدا کردیم و به اینجا رسیدیم.
♦️اگر از منظر دینی علوم اجتماعی را بررسی کنیم، علوم اجتماعی در بعضی از شاخه ها، الهیات دنیای مدرن است. ما دچار این توهّم شدیم که داریم علم عالم و هستی را میخوانیم؛ نه، بلکه این یک شکل معنا کردن جهان است؛ این ها یک روز، نظریه پایان تاریخ میدهند و ده سال بعد، آن را رها میکنند و پس ازآن پشیزی نمیارزد و ما تازه میآییم به عنوان نظریه علمی مطرحش میکنیم؛ اینها نظریه نیست، اینها در واقع ایدئولوژی است.
📕 گزیدهْمتن از صفحات ۱۷۶ و ۱۷۷ مقالهٔ مدرنیته یک دین است و نه تطور عینی عالم، نشریه سمات، بهار ۱۳۸۹،شمارهٔ ۱
#شبهه_عینی
#لکم_دینکم_ولی_دین
#جهتداری_علوم
#استحاله
🆔@Asre_jadid_57
... چگونه باید گفت از تاریکی عالم بعد از شما، از اینکه حنجر عدالت را بریدند ، از اینکه یتیمی ارثیه مظلومان شد ، و خنجرها و شمشیر ها و رگبارها به خونشان رنگین ...
فتنه های بعد فتنه ...
فرقه های بعد تفرقه ...
قداره کشان از پی هم ...
مروان ، چنگیز ، نادر ، هیتلر ...
آه از روزی که کمر تاریخ شکست...
تا در عصر شیاطین مدرن با صورت بر زمین خورد ...
أَوْ كَظُلُمَاتٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ
میگویند تاریخ اثری از انبیا ندارد
جز باورهای اساطیری ...
حتی چند ده میلیون سال قبل را هم کاویده اند به عصر دایناسورها ها سفر کرده اند اما اثری از انبیا نیافتند ...
آسمان را تا ناکجا آباد نظر کرده اند ...
اتم شکافتهاند ...
چه کنم نه رنگی در دوات دارم و نه دستی بر قلم ...
و نه زبانی ...
روایت رنج بر انسان ...
در عصر آهن و تن از جان گفتن ...
در عصر دوربین ها ، که دور دیدن عادت است و نزدیک بینی خرق عادت...
عصر زره بین های ریزبین که بزرگ ها گمند ...
از هیولای شهر که روح ها را میبلعد ...
در هیاهوی جاهلین عقل فروش از دل نوشتن ...
وای از زرنگی درازگوش ها...
... وقتی روضه به گودی قتلگاه میرسد ، گردبادی عظیم در سرم میچرخد ، تصاویری تند و مبهم، از کنده شدن و بی پناه شدن از نظر میگذرد ، جیغ مادری باردار از دیدن برق شمشیر سربازان مغول ، چکمه های نادر در هند ، کروات نجس های ادکلون زده ،صدای بمب های هیروشیما، اشک خشک شده روی گونه کودک یمنی ، قه قه ی شیخ های نفتی بعد انفجار ...
ما یقین داریم ان سوی افق مردی هست
گر سبوی سرخ شکست، نرگس مستی هست .
✍️مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از احمد اولیایی
«شناخت جبهه ها در تبلیغ»؛ به بهانه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با حوزویان
🔸 یکی از نکات مهمی که حضرت آقا ذکر کردند لزوم شناخت و حمله به منطق و مکتب پشتیبانی ست که انحراف ایجاد کرده است. تغذیه توده ای ها و بعضی جوانان گمراه از مارکسیسم را در زمان انقلاب مثال زدند. و تقابل اصلی امروز را تقابل دو جبهه نظام اسلامی با نظام لیبرال دموکراسی عنوان کردند.
🔹نظام لیبرال دموکراسی، جبهه سیاسی مقابل ماست که البته تبعات اجتماعی و ... نیز دارد اما این یادداشت می خواهد اشاره به یک نظام فکری دیگری کند که وضعیت فرهنگی را تغییر داده و آن، «پست مدرنیسم» است.
🔸در تبلیغ، ما به سمت خلأهایی می رویم که در دینداری ایجاد شده و پیرو فرمایش رهبری باید منبع تغذیه این خلأها را بیابیم. در کنار نظام لیبرال دموکراسی به عنوان مکتب سیاسی، پست مدرنیسم به عنوان مکتب فکری، بزرگترین منبع تغذیه خلأهای دینداری در ایران امروز به ویژه در عرصه سبک زندگی و فرهنگ است.
🔹پست مدرنیسم (Postmodernism) را می توان پشتوانه فرهنگ امروز و فضای مجازی به عنوان زیست اصلی دنیای مدرن دانست. در یک یادداشت نمی توان درباره پست مدرنیسم به طور کامل نوشت اما اختصارا این مکتب و اندیشه با ما چه می کند؟!
🔹فردگرایی (Individualism) افراطی؛ در عین حال که افراد به ظاهر در فضایی با ارتباطات گسترده حاضر هستند، اما در فردیت خود سیر میکنند و به عبارت دیگر از اجتماع فاصله میگیرند و جمع را از دست میدهند و در فردیت خود حضور دارند.
🔸نکته بعدی افول فراروایتهاست. در فرهنگ مدرن و پستمدرن، مسئلهای به عنوان روایت اعظم (Metanarratives) نداریم. به این معنا که یک روایت درست مانند علم، مذهب و... که حرفی بزند و همه آن را قبول داشته باشند، وجود ندارد. اینها را فراروایت یا روایت اعظم میگویند. به عبارت دیگر ما تنوع سبک داریم، اما از محتوا خالی هستیم. همانطور که میبینید در فضای مجازی، مهم نیست که چه محتوایی را بارگذاری میکنید. میگویند ما تنوع ایجاد میکنیم. اگر میخواهید فیلم بارگذاری کنید، در اینستاگرام یا یوتیوب این کار را انجام بدهید. اگر میخواهید در توئیتر توئیت کنید، در کلاب هاوس صوت بگذارید و... .آنها برای تمام سلیقهها، قالب و سبک دارند، اما محتوا برای آن ها موضوعیت ندارد.
🔸 حس عدم تعلق مسأله بعدی ست. در این حس، فرد به جایی تعلق ندارد، چون زمان و مکان درنوردیده میشود و مرزها از بین میرود و تعلقات ملی، مذهبی، جغرافیایی و... از بین میرود، بلکه انسان هیچ تعلقی پیدا نمیکند و ممکن است تعلقهای عاطفی خود را از دست بدهد و در نهایت دچار فقدان هویت شود.
🔹مبلغ در ایران امروز با انسانی روبروست که زیست اصلی ش در فضای مجازی ست. به روایت اعظمی وفادار نیست و بیشتر، از سبک و قالبی به سبک و قالب دیگر مهاجرت می کند. این انسان پویایی خود را از دست داده و کرختی و رخوت را به خود گرفته است. اگر مبلغ، این نظام پشتیبان را نشناسد اساسا خرده شبهاتی را پاسخ می دهد که در نهایت، مشکل اصلی را حل نمی کند.
@ahmad_olyaei
هدایت شده از رویای امت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کفشدوزک ها نقش بسیار موثری در کنترل آفات شته و پسیل پسته دارند، جمعیت بالای کفشدوزک ها در باغات پسته با تغذیه از پوره های پسیل پسته، باعث کنترل طبیعی این آفت می شوند. بالتوری و زنبور پسیلافاگوس نیز از حشرات مفید و شکارگر پسیل هستند. کاربرد سموم پرخطر که باعث از بین بردن حشرات مفید می شوند به هیچ وجه توصیه نمی شود.
✅ تغیر پارادایم در کنترل افات کشاورزی به جای استفاده از سموم که هم اثرات منفی زیست محیطی دارند هم از جهت سلامتی انسان و هم از این جهت که حشرات مفید را هم از بین میبرد الزامیست و راهکار جایگزین نه حذف حشرات بلکه تقویت حشرات مفید که از حشرات مضر تغذیه میکنند است .
برای اینکار باید تحقیقات صورت بگیرد مثلا چه عاملی باعث افزایش حشرات مفید در زمین کشاورزی میشود .
برای مثال ما میدانیم کدام محصول چه افاتی دارد و حشره دفع ان کدام است در این الگو از چند روش میشود استفاده کرد :
۱_ پرورش حشره در یک محیط ایده آل
(مانند پرورش کفش دوزک و زنبور تریگوکراما که تجربه موفق داشته )
۲_ شناسایی و کشت گیاهانی که مستعد جذب حشرات مفید هستند متناسب با نوع محصول
۳_ ایجاد تله در زمین کشاورزی برای شکار حشره مورد نظر نه حذف همه انها با استفاده از سموم شیمیایی (تله نوری برای حذف پروانه گوجه فرنگی ... )
و روش های طبیعی دیگری که حتی کارآمد تر از سموم هستند و مهم تر اینکه ، غیر از کارامدی در سال کشاورزی ، اثرات مفید دراز مدتیست که بر جای میگزارد و هرساله جمعیت افات را کمتر کرده و کشاورزی را آسانتر و بسیار کم هزینه تر میکند بدون اثار سوء سموم شیمیایی
#کشاورزی_سالم_کم_هزینه
✍️ مهدی اخلاقی
@Dream_ommat
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
ابوسفیان نقطهی آغاز یک جریـــان تاریخی است که امروز تجلی اجتماعی آن بهصورت «مدرنیته» ظهــور یافته است.
با شکست امویـــان از عباسیان و انتقال بقایای آنها به غرب این جریان به صورت یک «حزب مخفـے» به غرب منتقل گردید. با تلاش امپراتوریِ اسلامی در غرب و اسلامزداییِ شبهجزیرۀ ایبری و شکست مسیحیان در جنگ های ۳۰ ساله این جریان فرصت تاریخی لازم را به دست آورد تا بهشت موعود خود را بنا کند و «جنت لذت» را در اروپای غربی و سپس آمریکای شمالی و «جهنم عقبماندگی و وابستگی» را در بقیه جهان به ویژه آفریقا، آمریکای لاتین و به خصوص در قلمروی تمدن اسلامی بنیان نهد.
#درسگفتــــار
| امویـــان در اروپـــا |
🔰 ریشههاے سکولاریسم؛ روایتـے تازه از امویان از عصر پیامبــــر تا امـــروز
مدرس: دکتـــر محمدحسن زورق
نویسنده و پژوهشگـــر تاریخ اســـلام
تعدادجلسات: ۶ جلسه (سههفته متوالی)
شروع: ۱۸ مردادماه
زمان: چهاشنبهها، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲
🎴شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه۴
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید👇👇
@sch_negah_admin
لینک ثبتنام
https://www.negahschool.ir/product/omavian/
🎁 پیش از ثبتنام #تخفیفها را ببینید.
مشاهده تخفیفها
#پرونده_تفکر_تاریخ_تمدن
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
برساخت رسانه ای که غربگراها و رسانه های برون مرزی دشمنان انقلاب ایجاد کرده اند این است که مذهبی ها و ایده #دین_اجتماعی، در کف جامعه یک #اقلیت هستند که مردم آنها و خواسته هایشان را نمی خواهند و تنها نیرویی که مذهب را در ایران نگه داشته است، نیروی قدرت سیاسی و امنیتی و قضایی است.
صاحبان شبکه های مجازی تلگرام و اینستاگرام هم با الگوریتمهای حمایتی و لشکرهای سایبری اجاره ای، سعی در دادن این احساس به نیروهای معارض درونی ایران است که شما یک ملت کامل هستید در حالی که مذهبی ها امتداد اجتماعی ناچیزی دارند!
لذا طرفداران انقلاب اسلامی، نیاز دارند که قدرت و جایگاهشان در کف و بخش مدنی جامعه (یا همان #جامعه_مدنی)، به معارضین ثابت کنند! به گمان من از سال 96 تا امروز، خط مقدم راهبرد دشمن ایجاد احساس جامعه بودن برای غربگرایان و قدرتگرا بودن مذهب است...
در ماجرای #طاقچه، #دیجی_کالا، #ازکی و... جریان مذهبی از مبارزه اجتماعی شروع کرد، اما خیلی زود آن را به دوستان خود در حوزه قدرت #پاس داد و خودش کنار رفت. در حالی که اگر یک راهبرد اثربخش محدود در حوزه عمومی و بدون اتکا به قدرت را امتحان می کرد، این برساخت رسانه ای که نیروهای ضد مذهب را گستاخ کرده است را شکسته بود و حداقل طرف مقابل متوجه می شد که کف جامعه هم دو قطبی است، نه اینکه دعوای اقلیت قدرتمند و اکثریت مدنی در جریان است.
حیف و صد حیف که در ماجرای بسته شدن دفعی و #بدون_اخطار طاقچه توسط دولت، همین پیام غلط که معارضان جامعه هستند و طرفداران حجاب، یک اقلیت سیاسی به جامعه معارضین داخلی مخابره کردیم!
🆔 @social_theory
ای برادر تو همان اندیشه ای
مابقی تو استخوان و ریشه ای
...شاید سالها پیش که مولوی این بیت را سرود؛ تصور اینکه روزی توهم جدایی علم و معرفت، از پیش داشته های جهان بینانه تقریبا همه پذیر شود، بسیار سخت می نمود.
📍دکتر مهدی گلشنی از جمله کسانی است که بر سطحی بودن تلقی امکان تولید علم تجربی بدون دخالت پیشفرض های متافیزیکی توجه و تذکر ویژه داده اند.
📚 ایشان در کتاب "دیدگاه های فلسفی فیزیکدانان معاصر" در پاسخ به این سوال که "آیا علم فارغ از متافیزیک و پیشفرض هاست؟" اینطور پاسخ داده اند که کنارگذاشتن فلسفه، امری ظاهری و خود نوعی ورود به متافیزیک خاص بود.
🔎 دلایل و شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد دانشمندان در فعالیت های علمی خود دانسته یا ندانسته به اصول غیرتجربی پایبندند و پیشفرضهای متافیزیکی شان را دخالت می دهند.
📚 ایشان همچنین در کتاب "از علم دینی تا علم سکولار" پس از بررسی لایه های مختلف از حضور پیشداشته های متافیزیکی دانشمند در حاصل کار وی، فقط در خصوص تاثیرپذیری مراحل مختلف کار علمی از پیشفرض ها، از این موارد نام برده و برای هر کدام مثال های خوبی از تاریخ علم می آورند:
💡تاثیر پیشفرضها در انتخاب مساله
💡تاثیر پیشفرضها در آزمایش و گزینش مشاهدات
💡تاثیر پیشفرضها در تعبیر و تعمیم نتیجه ها
💡تاثیر پیشفرضها در نظریه پردازی های علمی (با نقش محوری و کلان)
💡تاثیر پیشفرضها در اعلان نظریه های علمی
💡تاثیر پیشفرضها در تعبیر نظریه های علمی
💡تاثیر پیشفرضها در انتخاب ملاک های ارزیابی و نقد نظریه علمی
💡تاثیر پیشفرضها در جهتگیری کاربردی علم (با نقش قابل توجه)
@kojahastim
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
🔴 «گرما|گرمایش زمین» فرصت تا تهدید؟
🖌حسین مهدیزاده
1️⃣ از 2️⃣
از دیروز که کشور بخاطر گرما تعطیل شده است، عده ای از دوستانی که سابق بر این در کرونا، با #نفی_کرونا میدان داری می کردند، با همان دست فرمان به #نفی_گرما دست زدند.
یادم هست که چند روز مانده به محرم سال اول کرونا، استاد میرباقری فرمودند که یکی از بزرگترهای این جریان نفی کرونا درخواست جلسه داشته و به دفتر ایشان آمده. ایشون از ما خواستند که بدون ایشان جلسه را برگزار کنیم. یادم هست که در آن جلسه میهمان محترم اذعان داشتند که بیماری در کار هست و یکی از همراهان خود را نشان دادند که چند هفته قبل، خیلی سخت و نگران کننده این بیماری را داشته، اما معتقد بود این بیماری اینقدر کشنده نیست که گفته می شود و غالب کشته ها از سر ترس می میرند. بعد گفتند که نکته ای که برای آن تقاضای جلسه کرده بودند این بود ایشان دلایلی داشتند که کشتاری شبیه به آنچه در آنفلانزای آغاز قرن بیستم در ایران رخ داد، قرار است موج بزرگی از این بیماری در #دهه_محرم ایجاد کند و به کمک برخی امکانات بیماری زای دیگر(که او معتقد بود در راس آنها ابزارهای تغذیه ای، مثل #سیلوهای_آرد و #نظام_تصفیه_آب_سراسری است) این وضعیت بیماری عمومی اما کم قدرت، به سمت کشندگی واقعی سوق داده شود و بعد با ضرب شدن در احساس ترس و تحریم و... به یک نسل کشی واقعی و فروپاشی اجتماعی بدل خواهد شد.
قسمت مهم ماجرا راه حل وی بود، معتقد بود نظام در مقابل این سناریو فقط یک راه حل دارد: باید در همین چند هفته مانده به آغاز محرم، به جمع معدود کشورهای #منکر_کرونا بپیوندد تا این سناریویی قطعه اصلی اش که قطعه روانی آن است را از دست بدهد!
در ماجرای اخیر هم چنین سناریو مقابله ای در حال شروع شدن است. همه دیدیم که روز چهارشنبه واقعا گرمای عجیبی در کشور حاکم بود. این دوستان محترم، با تاکید بر اینکه تعطیلی برای گرما، ریشه در #سناریو_گرمایش_زمین (که چند سالی است در جهان جدی شده و سازمان ملل پشتیبان اصلی آن است) دارد و هدفش کنترل پیشرفت کشورها، در فناوری های فرهنگی(مثل #اربعین که در سرزمین های گرم عراق در جریان است) و اقتصادی (که وابسته به استفاده بیشتر از #سوخت_های_فصیلی است) است.
به نظر من هم چنین است! اما راه حل واقعا فقط نفی و انکار است؟
به نظر میرسد دوستان متوجه شده اند که ما از اغتشاشات سیاسی و اجتماعی تا فرآیند های توسعه، در #چنبره_روایت_رقیب گیر کرده ایم، اما واقعا بدیلی کارآمدتر از انکار واقعیت برای خلاصی از روایت وجود ندارد؟ ما در کرونا دست آخر موفق شدیم بر بیماری غالب شویم و ترس اجتماعی را تا حد زیادی کنترل کنیم، اما در #جنگ_روایت_ها، چون روایتی خلق نکردیم، روایت آنها پیروز شد. آنها گفته بودند که این بیماری بصورت طبیعی، به سوی آرام شدن حرکت خواهد کرد و تنها چند سال زمان لازم است. امروز مردم چه روایتی از کرونا و پایان آن دارند؟ آیا همین روایت نیست؟ پس روایت ما کجا رفت؟
🔺لینک بخش دوم این یادداشت:
https://eitaa.com/social_theory/1862
🆔 @social_theory
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
🔴 «گرما|گرمایش زمین» فرصت تا تهدید؟
🖌حسین مهدیزاده
2️⃣ از 2️⃣
امروز روایتی که ما می خواهیم از ماجرای گرمایش بدهیم چیست؟ می دانیم که نسخه ها، به روایت از مساله وابسته هستند و هر روایتی که مقبول تر بیفتد، راه حل هایش عمومیت خواهد یافت. در این جنگ روایت ها، تنها راه حل ما انکار گرما، برای نفی گرمایش زمین است؟ آیا این انکار، بعد از ده ها سال نگرانی و دلواپسی، که از کتابهای درسی تا اخبار تا جریانهای سبز تا رمانها و سینما دست مایه تولیدات فکری و فرهنگی بوده است، می تواند به روایت اصلی بدل شود؟
تصور من این است که گرمایش زمین، مشکلات برآمده از گازهای گلخانه ای و... چیزهایی واقعی هستند اما با درجه اهمیتی کمتر از آنچه نهادهای دانش و اخبار و سینما به آن باور دارند. ابرشرکتها و چند دولت معدودِ حاکم بر جهان، سالها برای صورت بندی کردن یک بسته توصیفی و تجویزی از #بحرانهای_آینده که در یکی از آنها، گرمایش زمین اصل است کار کرده اند. به این ترتیب دانش آموختگان نهادهای علمی، حامل این نگاه شده اند و در نهادهای تصمیم ساز کشورهای جهان پخش شده اند تا به وقت خود فعال شوند و برای مدیریت جهان به سوی آینده مدنظر آنها بکار بیایند. در این میان حتی آدمهای دقیق و دلواپس محیط زیست هم به مرور در معماری و صحنه پردازی جهانی اسیر شده و خواهند شد! اما راه حل چیست؟ #افشاگری؟ #انکار گرمایش؟ پس واقعیت گرما را چه کنیم؟ نمودار بیاوریم؟ رسانه های اصلی و فیلم های سینمایی و سریالهایی که مردم در پیرنگ آن گرمایش زمین را دیده اند و اضطراب آن را به ناخودآگاه جمعی جهان بدل کرده اند را چه کنیم؟ زور آنها بیشتر است یا افشاگری ما؟ اخبار بنگاه های خبرپراکنی قدرت بیشتری خواهند داشت یا ضدخبرهای ما برای اثبات شایعه بودن این اخبار؟
برداشت من این است که مبارزه با یک #روایت_پرقدرت، یک #ضدروایت_پرقدرت است نه انکار روایت. ضدروایت، شبیه ضد حمله در بازی فوتبال است. یعنی از ترکیب تهاجمی حریف استفاده کنیم و توپ را به زمین بی دفاع حریف شوت و سانتر کنیم و با سرعت و تکنیک، توپ را به زیر طاق دروازه حریف بچسبانیم! و الا بازی تدافعی به غیر از استرس و خستگی و دلسردی چه آورده ای دارد؟!
روایت گرمایش زمین بهترین وقت برای اصلاح الگوی سکونت انبوه و گله ای در شهرهای مصرفی نیست؟ بهترین وقت برای احیای شهرهای کوچک و سبک زندگی های انسانی تر و فرهنگ پذیرتری است که مدرنیته در آنها مزینت کمتری دارد نیست؟ روایت گرمایش بهترین وقت برای توسعه تکنولوژی های کوچک برای ایجاد صنایع واقعا کوچک و انسانی نیست؟ بهترین وقت برای کوچک کردن سهم ابرشرکتها در ثروت اقتصادی نیست؟ بهترین وقت برای کوچک کردن قدرت نظام سرمایه داری در اقتصاد (حداقل در ایران خودمان( نیست؟ سناریو گرمایش زمین بهترین وقت برای مبارزه با مصرفگرایی و زمین خواری اشراف، در جغرافیای کشاورزی زاگرس و البرز نیست؟ بهترین وقت برای استفاده از این نگرانی و رفع مشروعیت از #بهشت_های_ویلایی_اشراف و #احیاء_منضبط_زمین_های_مستعد_کشاورزی نیست؟ گرمایش زمین بهترین وقت است در ایران تا مردم را از تقاضای زندگی در شهرهای مناطق کویری منصرف کنیم و آنها را به مناطق طبیعی زیست در فلات ایران، یعنی دامنه های زاگرس و البرز و خلیج فارس برگردانیم، و مردم باور کنند که این جابجایی طبیعی است و یک خواست سیاسی و اجبار نیست!
ایران امروز به یک ضدروایت از #کلاف_سردرگم_توسعه ایرانی به نفع #رویای_پیشرفت_ایرانی_اسلامی احتیاج دارد. این ضد روایت، با سندنویسی بالادستی در نظام سیاسی ممکن نمی شود! با نظریه پردازی دانشمندان بخشی نگر و مفهوم زده درست نمی شود! بلکه یک بهانه بزرگ و قدرتمند می خواهد برای رویاپردازی عمومی! کرونا یک بهانه خوب بود، اما با انفعال محض، تنها به دفاع از حداقل ها گذشت. بیاییم از ماجرای گرمایش زمین برای تغییرات بزرگ استفاده کنیم و آن را بهانه کنیم برای ایجاد و ضریب دادن به یک #رویای_بزرگ_ایرانی_اسلامی، برعلیه توسعه مدرنیته وحشی شده در آغاز قرن بیست و یکم...
🔺لینک بخش اول این یادداشت:
https://eitaa.com/social_theory/1861
🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟩 در گذشته تهویه و خنک کردن هوای درون خانه ها توسط بادگیرهایی که هم زیبا بودند و هم عملکردی صورت می گرفت، ولی امروز با دستگاههای برقی و آبی با صرف انرژی های سرسام آور گرمای فضاهارا کاهش می دهند، که خود این دستگاهها باعث گرم تر شدن منطقه و آن شهر می شوند،
آیا نمی شود این سیستم کهن و پیشرفته را بروزرسانی کرد ؟
متاسفانه نظم اقتصادی حاکم که تولید ، توزیع و فروش متمرکز است به دنبال یافتن راهکار های غیر کالایی و خودگردان جهت رفع نیاز های انسان نیست و همین مسأله تحقیقات و تلاش های علمی و استعدادها را در جهتی غیر بهینه و دارای عارضه های زیست محیطی و گرانی زندگی جهت میدهد .
نمیدانم بشر باید چه بحران های جدید و چه میزان تشدید بحرانهای فعلی را تحمل کند تا به یک توبه از راه معیوب فعلی و یافتن راهی نو فکر کند .
الودگی هوا و مشکل رفت و امد در کلانشهر ها ، پدیده ریزگرد ها ، کم ابی و خشک سالی ها و حالا گرم شدن زمین ...
توسعه ای که بزرگ شدنش مساوی با کوچک شدن امکان حیات و از بین رفتن اخلاق و حق زندگیست قطعا سلوکی مخرب برای جوامع است .
#گرمای_زمین
#توسعه
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از کشاورزی به سبک نیاکان🇯🇴🇮🇷
44.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام طبیعت کارخودش میکنه سم پاشی ممنوع
درجایی که گیاهان ضعیف کنده بشن افت جذب کمتری دارد چون افت جذب گیاهان ضعیف میشود وتکثیر می یابد
@pestmanagement
@keshavarzi_313
ژاپن و فنلاند صدر نشین امار خودکشی در جهانند
مستند « جنگل خودکشی »
روایت مرد نگهبان محیط زیست و جلوگیری از خودکشی در جنگل های کوه فوجی در ژاپن است .
به گفته او سالانه بیش از صد مورد خودکشی در این جنگل شکل میگیرد .
راوی مستند یک سوال بزرگ دارد چرا مردم جایی به این زیبایی و طبیعت را برای خودکشی انتخاب میکنند ؟
در جایی دیگر به نظر او جامعه اشکال پیچیده ای به خود گرفته ... پست مدرنیسم و صنعتی شدن جامعه ، گسترش فضای مجازی و کم شدن ارتباطات واقعی از عوامل افزایش خودکشی است ...
و در پایان مستند چنین استدلال میشود که عواملی مانند :
⛔از خودبیگانگی انسان از خود ، جامعه و محیط کار
⛔ رباتی شدن انسان در نظم های سخت و تهی شدن جامعه از اخلاق و احساس
⛔فشار های پلیسی و دولتی و کنترل های همه جانبه بر زندگی انسان
⛔فردگرایی که انسان را به خلا درون میبرد
⛔سلب مالکیت و تابعیت از انسان توسط شرکت ها
⛔پست مدرنیسم و از بین بردن ساختارهای مادی _ معنوی انسان
🖌️ ضمیمه...مهدی اخلاقی
نکات بالا هر کدام مارا به سوالاتی میرساند که پاسخ به انها میتواند افق های جدیدی برایمان بگشاید و مسیر جدیدی جلوی پایمان باز کند.
اولاً باید این متغیر را در نظر گرفت که جامعه ژاپن یک جامعه کاملا مدرن است با سازوکارهای اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی ان ، حالا باید پرسید فرایند مدرنیزاسیون و مدرن شدن چه بر سر جامعه می اورد؟
رابطه انسان با خود ، جامعه و کارش چگونه است که منجر به بیگانگی و بی حسی نسبت به ان، و نهایتا منجر بحران های روانی ، خودکشی و ... میشود؟
الگوی جایگزین چیست ؟
ایا مدرنیته اخرین نسخه و پاسخ است یا بدترین نوع پاسخ ؟
چرا باید برای تولید انسان ها را رباتی کرد ؟
چرا بدون فشار های اجتماعی و نظم های اهنین نشود جوامع را شکوفا کرد ؟
ایا این مدل حکمرانی و کنترلهای شدید دولتی صحیح است؟
چرا فردگرایی؟
چرا رشد تولید ، اقتصاد و ... بدون رابطه ارباب رعیتی ابر شرکت ها و کارکنان امکان پذیر نباشد؟
بعد از مطلق انگاری گذاره های علمی در مدرنیسم و حالا شک گرایی افراطی ، نفی ، بی بنیان زیستن در پست مدرنیسم میتواند انسان را به قرار و سامان برساند؟ چگونه این مسیر طی شد ؟ چه چیزهایی انسان را به این منجلاب مبطلا کرد ؟و چگونه میشود از ان رها شد ؟ مسیر صحیح کدام است ؟
امیدوارم از این مسیر توسعه مدرن به صراط مستقیم هدایت شویم و سراب ها را رها کنیم .
🔺تماشای ویدیوی "فیلم مستند جنگل خودکشی در ژاپن" در آپارات 👇
https://www.aparat.com/v/WZg1r
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
از نمای عریان تا آغوش رایگان
🔹به معنای واژه مکشوفه دقت کردهاید؟ لغت نامهها این واژه را چنین معنا کردهاند: "برملا، پدیدار، عیان، کشف شده، هویدا". بانویی که کشف حجاب میکند را مکشوفه میگویند به این معنا که برای همگان برملا و عیان است و چیزی برای کشف شدن ندارد. مکشوفه نه رمزی برای کشف شدن باقی میگذارد و نه رازی برای جوییدن. به ثمن بخس و به ارزانترین وجه ممکن هرچه از رمز و رازِ زیبایی داشته را برای هر کس و ناکسی هویدا کرده است، چه طالبش باشند و چه نباشند؛ چراکه چنین کسی دیگر چیزی برای کشف شدن باقی نگذاشته است. دقیقا برخلاف مستوره که پر از رمز و راز است که آنها را نه ارزان، که به قیمت عرضه میکند، آن هم نه به هر ناکسی بلکه فقط به کسی که لیاقت کاویدن رمز و رازهایش را داشته باشد.
🔹در مقام مقایسه، همچون آپارتمانهای بدون حریم امروزی که از معبر مجاور و یا بلوک روبرو، هر آنچه در آن است برای همگان هویداست؛ با نماهایی عریان که نه حریمی برای صاحبخانهاش باقی میگذارد و نه حرمتی برای مالکش. درب ورودی را که باز کنی تا انتهای اتاق خوابش مکشوف است و درب را که باز نکنی هم با پنجرههای عریانش تا منتهای آشپزخانهاش برای همگان مفتوح و به قول فرنگیها open است. برخلاف خانه سنتی که به غایت مستور بود تا پناهی باشد برای بانوی مستوره. خانههای پر از رازی که با الگوهای مستور و پنهانش، پر از رمز بود برای کشف کردن و جوییدن.
🔹 آری، اگر درست بنگریم میان گسترش خانههای غیرمستور و افزایش بانوان مکشوفه رابطه معناداری برقرار است؛ از جنس همان رابطهای که در میراث تمدنی این سرزمین میان خانههای مستور و بانوان مستوره برقرار بود. و چه باهوش بودند آنهایی که برای زدودن فرهنگ حیا و عفاف و تبلیغ البسه مکشوف در این مملکت، به سراغ ترویج ابنیه غیرمستور رفتند و فهمیدند که شرط رایگان شدن آغوشها، عریان شدن نماهاست؛ و چه کمهوشیم ما که بعد از چند دهه، هنوز متوجه این ارتباط محتوایی نشدهایم و گمان میکنیم که بدون سامان دادن به سبک ابنیه میتوانیم سبک البسه را بسامان کنیم.
#سبک_زندگی
#حجاب
#معماری_اسلامی
@baladetayyeb
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
🎥فیلم کامل برنامه
♦️ خانه مولّد، تلفیق اشتغال، سکونت و تفریح
🏠🏡 ارائه شده توسط مهندس سیدامیرحسین کمالی تقوی در برنامه اصل 13 خبرگزاری دانشجو
مشاهده کنید در:
http://zistshahr.com/5280
@zistshahr
هدایت شده از کشاورزی به سبک نیاکان🇯🇴🇮🇷
اروپاییها دارن میروند بطرف ساخت خانه ها خشتی
چون هم سرماگرما قابل تحملی دارد هم انرژی ها مغناطیسی دفع میکند
@banai_313
هدایت شده از بنّایی بیاموزیم
سلام خانه ها گلی امواج منفی والکتریسیته میگیرد
سازنده اروپایی به اهمیت خانه های گلی و مزایای فراوان و شگفت انگیز آنها پی برد، زیرا رطوبت هوا را تا 50 درصد برای ساکنان اتاق های داخل خود حفظ می کند و در عین حال گل می تواند رطوبت را جذب کند که باعث می شود از پنجره صرف نظر کنیم. برای تخلیه حمام از بخار حاصل از آب در زمستان و روش های نوین در ساخت خانه های گلی می تواند دمای خانه را هر چقدر هم که در بیرون باشد در 25 درجه سانتیگراد نگه دارد زیرا ساکنین نیازی به این نخواهند داشت. هزینه های زیادی برای تهویه و وسایل و وسایل گرمایشی بپردازد.گرمایش در خانه های گلی سالیانه فقط 300 فرانک سوئیس برای او هزینه دارد.
در مورد سطح سلامت، گل در بسیاری از سطوح نسبت به سایر داده های ساخت و ساز برتری دارد، اتم های مواد صنعتی در شهرها پراکنده هستند که برای سلامتی انسان مضر هستند و این مواد از عبور آنها جلوگیری می کند و همچنین سهم زیادی از مواد مضر را کاهش می دهد. انواع مختلف فناوری برای انسان مانند استفاده از الکتریسیته و هنگامی که خاک رس در آزمایشگاه ها آزمایش شد، توانایی خود را در جلوگیری از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا ثابت کرد، زیرا درصد زیادی را جذب می کند. آزمایشهای مشابهی بر روی انواع فرکانسهای دیگر مانند امواج مایکروویو و رادار نیز انجام شد، آزمایشهایی که در مونیخ آلمان انجام شد و بررسیها به این نتیجه رسیدند که دیوارههای 24 سانتیمتری گلی هستند که انسان را در برابر خطر محافظت میکند. آن امواج مضر با سهم بسیار بالاتر از هر مصالح ساختمانی دیگری که از نظر ضخامت چندین برابر از آن پیشی میگیرد و مخلوط گل با چمن باعث جذب 100 درصد این امواج الکترومغناطیسی میشود.
@banai_313
🔻چگونه بر روایت رقیب غلبه کنیم ؟🔺
1️⃣ از 2️⃣
🖌️...دو جریان اصلی در عالم وجود دارد ولایت الله که امتدادش به ولایت پیامبران ، ائمه (ع) ، اولیاء ، مومنین و پیروانش میرسد
و ولایت شیطان یا طاغوت که انهم امتدادش به خواص از جن و انس و پیروانش میرسد .
حاج آقا مکرراً از طرح نبی اکرم بحث میکند ...
طرحی که سرپرستی و رشد جریان حق را در بستر حیات الدنیا تا حیات الاخرة برعهده دارد ...
طرحی نه صرفا به عرض جهان که مرزها را محو میکند بلکه به عمق و وسعت و طول تاریخ ، برای همین فلسفه تاریخ برایش پر اهمیت است چرا که بیش از سرزمین ، تاریخ حامل طرح نبی اکرم و محل تحقق ان است ...
در نقطه مقابل شیطان هم طرح خودش را پیش میبرد .
هر دو خبری را در عالم منتشر میکنند ...
در قران حرف از #نباعظیم (خبر بزرگ) آمده ، همان که از ان اعراض میشود .
روایات تصدیق دارند که نبا عظیم همان ولایت امیرالمومنین ع است .
طرحی که تحت ولایت و سرپرستی امیرالمومنین و ائمه معصومین علیهم السلام پیش میرود ،طرحی که از حیات الدنیا اغاز و به حیات الاخرة ختم میشود .
و الزاماً کسی که حیات الدنیا را در دست بگیرد ، حیات الاخرة هم خواهد ساخت ، منتها یکی ختم به بهشت و دیگری ختم به جهنم میشود .
یکی اخرت را اصل میگیرد و دنیا را تابع ان اباد میکند .
دیگری دنیا را اصل میگیرد ، اخرت را منکر میشود و نهایتاً دنیا را هم تباه میکند .
وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ (بقره 205)
و هنگامی که سرپرستی به او رسد کارش فساد در زمین و نابودی حاصل ها و نسل انسان خواهد بود و خداوند مفسدین را دوست ندارد.
در این میان اگر نگوییم اصلی ترین ، قطعاً یکی از مهمترین ادعاهایش بر خلاف تصریح قرآن مسئله کارآمدی در بهره مندی از دنیاست .
وَإِذا قيلَ لَهُم لا تُفسِدوا فِي الأَرضِ قالوا إِنَّما نَحنُ مُصلِحونَ .البقرة آیه ۱۱
در سوره مبارکه نبا وقتی بحث از خبر بزرگ ، خبر ولایت می شود و اعتراض خداوند به رویگردانی بلافاصله بحث از توان خداوند برای ایجاد نظم در خلقت به گونهای استدلالی می شود 👇
...ثُمَّ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ ﴿۵﴾
باز هم ، هرگز چنین نیست (۵)
أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهَادًا ﴿۶﴾
آيا زمين را گهواره اى نگردانيديم (۶)
وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا ﴿۷﴾
و كوهها را [چون] ميخهايى [نگذاشتيم] (۷)
وَخَلَقْنَاكُمْ أَزْوَاجًا ﴿۸﴾
و شما را جفت آفريديم (۸)
وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا ﴿۹﴾
و خواب شما را [مايه] آسايش گردانيديم (۹)
وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ لِبَاسًا ﴿۱۰﴾
و شب را [براى شما] پوششى قرار داديم (۱۰)
وَجَعَلْنَا النَّهَارَ مَعَاشًا ﴿۱۱﴾
و روز را [براى] معاش [شما] نهاديم (۱۱)
وَبَنَيْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعًا شِدَادًا ﴿۱۲﴾
و بر فراز شما هفت [آسمان] استوار بنا كرديم (۱۲)
وَجَعَلْنَا سِرَاجًا وَهَّاجًا ﴿۱۳﴾
و چراغى فروزان گذارديم (۱۳)
وَأَنْزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَاءً ثَجَّاجًا ﴿۱۴﴾
و از ابرهاى متراكم آبى ريزان فرود آورديم (۱۴)
لِنُخْرِجَ بِهِ حَبًّا وَنَبَاتًا ﴿۱۵﴾
تا بدان دانه و گياه برويانيم (۱۵)
وَجَنَّاتٍ أَلْفَافًا ﴿۱۶﴾
و باغهاى در هم پيچيده و انبوه (۱۶)
از ایه هفده سیاق یا فراز دیگری اغاز میشود که وعده عذاب و توبیخ و ... است ، اما چرا بیان خداوند بعد از طرح ولایت امیرالمومنین و شبهه کردن انها می فرمایید( كَلَّا سَيَعْلَمُونَ) هرگز درست نمیگویند بلکه این خداوند است که امور زندگی انسان ها را سامان میدهد و خلقت با تدبیر او ادامه میابد ، چگونه ولی او ، کسی که او تایید و تایین میکند نمیتواند امور انسان ها و مسلمین را سامان دهد و انها بهتر میدانند كَلَّا سَيَعْلَمُونَ.
🔸ماجرای سرپیچی از جیش اسامه را هم میشود با همین نگاه دید که سرداران و بزرگان زیر بیرق یک جوان که از نگاه انان خام و کم تجربه است نمیروند ، و همین شبهه را در خلافت علی ع مطرح میکنند .
در جایی از #نهجالبلاغه میخوانیم که مولا میفرماید : الدهر انزلنى ثم انزلنى ثم انزلنى حتى قیل معاویة و على!؟» روزگار، مرتبه مرا پایین آورد، پایین آورد، پایین آورد به حدى که گفته می شود علی و معاویه.
چرا چنین میفرماید ، چون از نگاه عده ای علی سیاست نمیداند ، مسئله کارامدیست ، ایا معاویه رسم حکومت را بهتر میداند یا علی ؟
از نگاه اینها عمر به اسلام عزت بخشیده ، در صورتی که تا پیامبر بود این علی بود که به اسلام عزت میبخشید .
محاسبات چگونه تغییر کرده ؟
و چگونه پشت مولا خالی میشود ؟
امروز مسئله جمهوری اسلامی چیست ؟
ادامه در پست بعدی ، لینک👇
https://eitaa.com/ommat_Dream/885
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
🔻چگونه بر روایت رقیب غلبه کنیم ؟🔺
2️⃣ از 2️⃣
مدرنیته چه ادعایی دارد ؟
#تکنولوژی ، #اقتصاد ، #دموکراسی ، #قدرت ، #رفاه ، #ازادی ...
حتی مسئله حجاب چه کارامدی به همراه دارد ؟ ایا صرفاً بحث ، عفاف ،اخلاق، حرمت و کرامت زن است یا مسئله پیشگیری از آسیب های اجتماعیه وحشتناکیست که حتی لیبرال ترین انسانها نمیتوانند انرا امری قابل پذیرش و صحیح تلقی کنند ، مانند سقط جنین ، تجاوز ، فروپاشی خانواده ، افسردگی ، تنهایی و ... که متاسفانه رسانه ملی اینگونه به مسئله نمیپردازد.
پوشش یک مسئله است در مقابل دموکراسی چه داریم ؟ اقتصاد چطور؟
الگوهای حکمرانی از اقتصاد و شهرسازی و تربیت و تولید و صنعت ... تا نهاد علم چطور؟
مبتذل ترین سوالی که از یک جوان پیرو اپوزوسیون خارج نشین شنیده ام ، ایا اسلام توانسته حتی یک گاری خری بسازد ؟
سوالی که شک ندارم در ذهن بسیاری از روشنفکران و اهالی سیاست که ما با انها کمی چالش داریم نقش بسته!!
منتها انقدر عریان ، عوامانه و بدون بسته بندی تئوریک مطرح نمیکنند !
شبکه چهار عمریست برنامه نخبگانی میرود #علم_دینی ، امکان یا امتناع ؟
این طرح مسئله یعنی سوال میکنند ایا دین و نماینده ان ولی جامعه طرحی برای اداره و تدبیر امور و رشد جامعه دارد که به عینیت تبدیل شود یا خیر؟ اگر نه ، پس مشروعیت حکومت دینی زیر سوال میرود .
اگر مراد حکومت دین داران است نه حکومت دین که بسیاری از پادشاهان گذشته دین داشته اند و بسیاری از سیاست مداران مدرن نیز .
خبر بزرگ جریان رقیب روایت کارامدی او در عرصه عینیت بخشی به زندگیست .
که البته ما می دانیم دروغ است ، اما چگونه این شبهه را میتوان رفع کرد .
این روایت رقیب از ماجرا و مسئله های خرد و کلان است چگونه بر روایت رقیب غلبه کنیم؟
تقریباً خبری را در شبکههای معاند پیدا نمیکنید که ضمن مغرضانه بودن ان را به اصل ایده جمهوری اسلامی و ناکارآمدی ان ربط ندهند.
در اینجا نیاز به یک روایت قوی از کارامدی، که بالفعل و بالقوه داریم ، داریم و ضدروایت ها جهت برملا ساختن ادعای پوشالیه رقیب .
روایتی که در این چهل سال از ان دفاع کرده ایم روایت انسانهای مظلوم ، اخلاق گرا و #جهادی بوده ، که بیش از این کشش ندارد ، باید کارامدی در ایده و عینیت بخشی به زندگی را روی میز گذاشت و محکم دفاع کرد نه صرفاً دفاع از انگیزه ها و نیت ها .
کسی در برتر بودن علی ع در زهد ، تقوا ، ایمان و جهد و کوشش شک نداشت ، حتی دشمنان هم معترف بودند اما کمتر کسی باور به کارامدی مدل حکمرانی و اداره او داشت ؟
ایده ولایت در حکومت و حکمرانی را باید فهمید سپس از ان دفاع کرد .
کاخ خضراء شکوه و جلال حاکم است و کوخ گلین علی نشان از نابلدی ... !!
القصه تشخیص درد نیمی از تجویز است .
لینک قسمت اول این یادداشت👇
https://eitaa.com/ommat_Dream/884
#مدرنیته #گام_دوم
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream