eitaa logo
پرتو اشراق
843 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
15.3هزار ویدیو
63 فایل
🔮 کانال جامع با مطالب متنوع 🏮شاید جواب سئوال شما اینجا باشد! 📮ارتباط با مدیر: @omidsafaei 📲 کپی برداری مطالب جهت نشر معارف اهل بیت(ع) موجب خوشحالی است! 🔰 کانال سروش پلاس: 🆔 sapp.ir/partoweshraq
مشاهده در ایتا
دانلود
پرتو اشراق
🌳🔥 روایتی جالب از نشانه‌ی بهشت و نشانه‌ی جهنم 📚 از منابع شیعه و سنی ⚜ (رضوان الله علیه) عالم بزرگ شیعه و مغربی عالم بزرگ اسماعیلیه روایت کرده‌اند: 👳🏻 (رضوان الله علیه) گفت: 🌴همانا از (صلی الله علیه و آله) در مسجد الحرام یا مسجد مدینه شنیدم که فرمود: ❓ای عمرو، آیا می‌خواهی که نشانه‌ی را که می‌خورد و می‌نوشد و در بازارها راه می‌رود و نشانه‌ی آتش ( ) را که می‌خورد و می‌نوشد و در بازارها راه می‌رود را به تو نشان دهم؟ 👳🏻 گفتم: آری، پدر و مادرم به فدایت، آن دو را به من نشان دهید. 🌷 پس (علیه السلام آمد و سلام کرد و نشست. 🌹رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: این فرد و قومش نشانه‌ی بهشت هستند. 🔥پس آمد و سلام کرد و سپس نشست. 🌹 پس رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: ای عمرو، این فرد و قومش نشانه‌ی آتش (جهنم) هستند. 📕 الاختصاص، تالیف شیخ مفید، صفحه ۲۷. 📚 بحارالأنوار، تالیف علامه مجلسی، جلد ۳۴، صفحه ۲۷۷ - ۲۷۸. 📚 شرح الاخبار فی فضائل الائمة الاطهار، تالیف قاضی نعمان مغربی، جلد ۱، صفحه ۲۰۸. 🔺 از علمای بزرگ اهل تسنن این روایت را با سانسور شدید و حذف نام معاویه از عمرو بن حمق نقل کرده است: 👳🏻 عمرو بن حمق گفت: 🌹رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به من فرمودند: ❓آیا می‌خواهی که نشانه‌ی بهشت را که می‌خورد و می‌نوشد و در بازارها راه می‌رود به تو نشان دهم؟ 👳🏻گفتم: آری پدرم به فدایت! 🌹فرمود: این و قومش نشانه‌ی بهشت‌اند و با دستش به سوی علی بن ابی طالب (علیهما السلام) اشاره کرد و باز فرمود: ❓ای عمرو، آیا می‌خواهی نشانه‌ی آتش (جهنم) را که می‌خورد و می‌نوشد و در بازارها راه می‌رود را به تو نشان دهم؟ 👳🏻 گفتم: بلی، پدرم به فدایت. 🌹فرمود: این و قومش نشانه‌ی آتش‌اند و به سوی مردی (معاویه) اشاره کرد. ⚔ وقتی واقع شد، این سخن حضرت به یادم آمد. 👳🏻 پس از نشانه‌ی جهنم به طرف نشانه‌ی بهشت فرار کردم و من می‌دانم که پس از این مرا خواهند کشت والله اگر در بطن سنگ هم باشم، بنی امیه بیرونم می‌کشند تا مرا بکشند، این را حبیبم رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خبر داد و سر من اول سری خواهد بود که در اسلام از شهری به شهر دیگر برده می‌شود. 📚 المعجم الاوسط، تألیف طبرانی، جلد ۴، صفحه ۲۴۰، چاپ منشورات دارالحرمین. 📱ڪـانـال ݐـــرٺـــو اشـــراق 🔰 به ما بپیوندید... ▶🆔: eitaa.com/joinchat/2848915456C8c69e1d0c7
🌹 🌺 هسٺ زهرا «قاب قوسینِ» مصلاے علے 📿 جانماز فاطمہ اسٺ عرش معلاے علے 📿 این علےِ فاطمہ اسٺ و اوسٺ، زهراے علے 🌺 روے گردنبند زهرا نام زیباے علے 🆔 @partoweshraq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5807473517146407537.mp3
1.98M
🕥 💠📢💠 ؛ رسـانـہ شیعـہ 🎧 | 📖 برکات تلاوت 🎙حجت الاسلام 🆔 @partoweshraq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ امام باقر (عليه السلام): 🔅چيزى عطا مكن براى اينكه در قبال آن مقدار بيشترى طلب كنى. 🔅«لا تُعطي العَطيَّةَ تَلتَمِسُ أكثَرَ مِنها». 📚 ميزان الحكمه، جلد ١٢، صفحه ٣٧١. 🆔 @partoweshraq #حدیث
🌹 #سواد_زندگی 👤 راه مواجه كردن يك نفر با سايه اش اين است كه نور درونش را به اونشان دهی... ✍ كارل گوستاو يونگ. 🌴 در مناطقی از غرب آفریقا، وقتی کسی کار ناپسندی انجام می دهد او را به مرکز دهکده می برند و برای دو روز، تمام اعضای قبیله او را احاطه می کنند و درباره ویژگی‌های خوب و مثبت آن فرد حرف می زنند. 🌀 آنها معتقد هستند که هر فرد ذاتا خوب است ولی گاهی هم اشتباهاتی مرتکب می شود که در‌ واقع درخواست کمک است. ⛺ افراد قبیله کنار هم در این آئین جمع می شوند تا به فرد خوبی ذاتی اش را یادآوری کنند. 👥👥 اعتقاد جمعی این است که این حمایت، از هر نوع تنبیه و خجالت زده کردن فرد بهتر است. 👌آنها این حرکت را «اوبونتو» به معنی «انسانیت با یکدیگر» می نامند. 🆔 @partoweshraq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔺صحبت های انتقادی دیشب امام جمعه بندرعباس در حضور روحانی 🎙مردم نان ندارند، آقای رئیس جمهور برای حل مشکلات سفره مردم هم « » بگویید!! 🔺 به چهره روحانی دقت کنید!! 🆔 @partoweshraq
☀ کارم اینست که هر روز همان اول صبح ✋ یک سلامی طرف کرببلایت بکنم ✋ دست بر سینه و با دیده‌ی پر اشک خود ☀ طلب دیدن آن صحن و سرایت بکنم 🌹سلام، صبحتون نورانی به نام امام حسین(ع) 🆔 @partoweshraq #شعر
💠❓📚 ✍🏻💠 ❓خداوند می گوید همه موجودات زنده و جنبندگان را از آب آفریدم در حالی که فرشتگان و اجنه موجود زنده هستند و از آب خلق نشده اند و برخی حیوانات جنبنده هستند اما تک سلولی اند و از طریق آب خلق نشده اند؟ ✅ پاسخ: ⚜ خداوند می فرماید: 🔅«خداوند هر جنبنده ای را از آبی آفرید». 📖 سوره نور، آیه ۴۵. 📚 در تفسیر نمونه چنین آمده است: 🔅«در اینکه کلمه آب در آیه مورد بحث اشاره به چه آبی است در میان مفسران گفتگو است و در واقع سه تفسیر برای آن ذکر شده است: 1⃣ منظور آب نطفه است، بسیاری از مفسران این تفسیر را انتخاب کرده اند، و در بعضی از روایات نیز به آن اشاره شده است. 👌مشکلی که در این تفسیر وجود دارد این است که همه جنبندگان از آب نطفه به وجود نمی آیند، زیرا حیوانات تک سلولی و بعضی دیگر از حیوانات که مصداق جنبنده (دابه) هستند، از طریق تقسیم سلولها به وجود می آیند نه از نطفه مگر اینکه گفته شود حکم بالا جنبه نوعی دارد نه عمومی یعنی نوع و اکثر جنبندگان از طریق نطفه و آب خلق شده اند. 2⃣ دیگر اینکه منظور پیدایش نخستین موجود است، زیرا هم طبق بعضی از روایات اسلامی اولین موجودی را که خدا آفریده آب بوده و انسانها را بعدا از آن آب آفرید و هم طبق فرضیه های علمی جدید نخستین جوانه حیات در دریاها ظاهر شده، و این پدیده قبل از همه جا بر اعماق یا کنار دریاها حاکم شده است. 3⃣ آخرین تفسیر این است که منظور از خلقت موجودات زنده از آب این است که در حال حاضر آب ماده اصلی آنها را تشکیل می دهد و قسمت عمده ساختمان آنها آب است و بدون آب هیچ موجود زنده ای نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. 👌البته این تفسیرها منافاتی با هم ندارند (و همه آنها می تواند صحیح باشد). 📚 تفسیر نمونه، ج ۱۴، ص ۵۰۸. ⚜ و باز خداوند می فرماید: 🔅«هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم». 📖 سوره انبیاء، آیه ۳۰. 💧که تفسیر مشهور این است که حیات همه موجودات زنده اعم از گیاهان و حیوانات به آب بستگی دارد. 🔬طبق تحقیقات دانشمندان قسمت عمده بدن انسان و بسیاری از حیوانات را آب تشکیل می دهد یعنی حدود هفتاد درصد را. 👌و نیز آیه اشاره است به این که غالب موجودات زنده معمولاً از نطفه به وجود آمده اند و این حکمی نوعی است نه عمومی و نیز اشاره است به آنچه دانشمندان امروز معتقدند که نخستین جوانه حیات در اعماق دریاها پیدا شده است به همین دلیل آغاز حیات و زندگی را از آب می دانند و اگر قرآن آفرینش انسان را از خاک می شمارد منظور از خاک همان گل است که ترکیبی است از آب و خاک. 👥 اینکه برخی ایراد کرده اند که آفرینش فرشتگان و جن با این که موجودات زنده ای هستند مسلماً از آب نیست پاسخش روشن است زیرا هدف آیه موجودات زنده ای است که برای ما محسوس است. 📚 تفسیر نمونه، ج ۱۳، ص ۳۹۶. 📱ڪـانـال ݐـــرٺـــو اشـــراق 🔰 به ما بپیوندید... ▶🆔: eitaa.com/joinchat/2848915456C8c69e1d0c7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا