eitaa logo
پویانویسی
214 دنبال‌کننده
315 عکس
77 ویدیو
15 فایل
اینجا مجال "رحیل" است برای نوشتن و راهِ نوشتن. و فرصتی برای فهم همزمان درون و برون. #علی_اسفندیار ارتباط: @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 دولت و شاطر ما باید به شاطر محله‌ی ما سپاس گفت، دستش بابرکت باد، «نان سبزیجات» پیشنهاد خوبی بود، اگر دولت و مجلس هم به اندازه این شاطر دغدغه داشتند، امروز مردمی سالم‌تر بودیم. فقط هراس دارم! حالا که این نانوایی به فکر سلامتی مردم است، نکند جناب جهانگیری حکم پلمپ بدهد و محله‌ی آرام ما را با «مردم یادتان می‌آید...» به جنجال بکشد. بله، سلامتی فقط دکتر، فقط مطب، فقط داروهای خارجی، فقط تن دادن به مافیای داروسازان جهانی! همه ما می‌توانیم طبیب سنتی باشیم، طبیب سنتی کارش تجویز غذای سالم به مردم است، یک بقال سر کوچه هم می‌تواند به فکر سلامتی مردم باشد و تغییر ذائقه ایجاد کند تا کار مردم به دوا و دارو نکشد‌. به امید سلامتی و پیروزی همه خدمتگزاران به نظام به ویژه آقاشاطر محله‌ی ما. و به امید نابودی هر چه تدبیر منافقانه و مردم‌کُش. مهم: این متن قرار نیست، تلاش کادر درمانی عزیزتر از جان‌مان را نادیده بگیرد؛ ما با مافیا کار داریم با سیاستِ بدسگالان! جهان از بدسگالانش تهی کن چنان کز شیخک بی‌شرم طرار. (فرخی) ✍ علی اسفندیار 👇 این هشتگ‌ها حاوی معانی‌ست😊 https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
چرا گاهی «کم می‌آوریم»؟ چون کم هستیم. چرا همیشه احساس «کم‌آوردن» نداریم؟ چون همیشه امتحان نمی‌شویم. ما همیشه در حضور آموزگار روزگار هستیم؛ اما همیشه پای تخته نیستیم! کمبودمان دقیقا نشانه کم‌بودن‌مان است. از نقطه‌ای شروع می‌کنیم؛ اما حرکت نمی‌کنیم. از همانجا به دیگران سرک می‌کشیم و حسرت می‌خوریم. واقعا چرا کم می‌آوریم؟ چون ذخیره‌ی‌مان کم است و در جمع‌آوری خودمان، خسیس بوده‌ایم. و اِن شَکَرتُم لَاَزیدَنَّکُم.... اگر سپاس‌گو باشیم، خودمان زیاد می‌شویم، ظرف‌مان بزرگ‌تر می‌شود، بیشتر پذیرا می‌شویم؛ آن‌گاه بی‌تردید کم نمی‌آوریم. ✍ علی اسفندیار https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
پادکست؛شناخت نفاق.mp3
2.71M
🔴 منافق شناسی 🔹با جریان نفاق چگونه برخورد کنیم؟ 💠 حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🎧 تدوین: مهدیار اسفندیار https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
هدایت شده از بهتر بنویسیم
نیم‌فاصله، به معنای ایجاد فاصله بین کلمات دو بخشی، بدون ایجاد فضای خالی در میان آن‌ها است. برای مثال با ایجاد نیم فاصله کلمه دو بخشی «می گذاریم» را شکل درست «می‌گذاریم» می‌نویسیم. 🆔 @benevisim ✍️بهتر بنویسیم
کانال «بهتر بنویسیم» را به دوستانم معرفی می کنم پایدار و نویسا بمانید💐
همین خواسته بس است ما روزی خور شما بودیم اما نمی دانستیم حالا که نمک گیرمان کرده اید سفره دیگری را سراغ نداریم روزی ما را بفرستید حضورتان مستدام ✍️رحیل https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مداحی ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 👤 حاج محمود کریمی
✍️ تجربه امروزم با یکی از نوقلم‌ها ✔️فصل و وصل کلمات در حالی که / جدا نوشته شود (در حالیکه؛ نادرست) نعمت‌ها/ جدا نوشته شود (نعمتها؛ نادرست) استایل‌مان / جدا نوشته شود (البته برای نگارش کلمات لاتین ظرافت‌هایی وجود دارد) خانه‌های‌شان / جدا نوشته شود( خانه‌ هایشان؛ نادرست) می‌کند / می‌شناسم / کلا افعال را این گونه بنویسید(جدا و با نیم‌فاصله) 🔖 اینها برخی قوانین نگارشی است که رعایتش، نویسنده را در چشم خواننده عزیز می‌کند.😊 https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
📚 چند کتابی که پیشنهاد می‌کنم عزیزان کانال نویسندگان حوزوی به ویژه طلاب و دانشجویان بخوانند🙏 ۱. رمان ملداش به قلم مهدی کرد فیروزجایی. ۲ رمان اجاره نشین خیابان الامین به قلم علی اصغر عزتی پاک. ۴ کتاب مخاطب پنداری در ایران معاصر عبدالرضا سپنجی. ۵، کتاب دین و دولت به قلم حامد الگار . (درباره نقش روحانیت در دوره قاجار) https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
✔️ بهترین نویسنده‌ی زندگی من 🔗 امروز را اندکی با نهج البلاغه گذراندم، مروت و انصاف باید خرج داد؛ جدای از شأن برجسته امامت، از بهترین نویسنده‌های خودمان غافلیم، انتخاب قالبِ «نامه»، زاویه دید به اطراف و هستی و پردازش دقیق کلمات و تصویرسازی‌ها همه و همه نشان می‌دهد، بی‌حساب و کتاب از پیشینه خودمان و انسان کامل غافلیم. 🖌 نوشتار زیر بخشی از نامه سی و یکم امیر مؤمنان(ع) به فرزندش امام حسن(ع) است که تقدیم مخاطبان نویسندگان حوزوی می شود.👇 💠 پسرم درست است كه من به اندازه پيشينيان عمر نكرده‌ام، امّا در كردار آنها نظر افكندم، و در اخبارشان انديشيدم، و در آثارشان سير كردم تا آنجا كه گويا يكى از آنان شده‌ام، بلكه با مطالعه تاريخ آنان، گويا از اوّل تا پايان عمرشان با آنان بوده‌ام، پس قسمت‌هاى روشن و شيرين زندگى آنان را از دوران تيرگى شناختم، و زندگانى سودمند آنان را با دوران زيانبارش شناسايى كردم، سپس از هر چيزى مهم و ارزشمند آن را، و از هر حادثه‌اى، زيبا و شيرين آن را براى تو برگزيدم، و ناشناخته‌هاى آنان را دور كردم، پس آن‌گونه كه پدرى مهربان نيكى‌ها را براى فرزندش مى‌پسندد، من نيز بر آن شدم تو را با خوبى‌ها تربيت كنم؛ زيرا در آغاز زندگى قرار دارى، تازه به روزگار روى آورده‌اى، نيّتى سالم و روحى با صفا دارى. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📌 درد ما بسیاری از ما مزه حرف زدن را چشیده‌ایم و مزه نوشتن را نه... ما در دنیای حرّاف‌ها زندگی می‌کنیم و زبان نوشتار جامعه‌ی ما معلولِ معلول. ✍ علی اسفندیار @pooyanevisi
📌درد ما فرهنگ، پروپاگاندا را بر نمی‌تابد، سیاست و تجارت آری. اگر سیاست و تجارت هم فرهنگیده شود، به تمدن نزدیک می‌شویم و الّا فَلا. ✍️ علی اسفندیار @pooyanevisi
💐 مادر! اگر نبودی خلایق یتیم می ماندند مادر! اگر نبودی ما به کدام چادر نماز پناه می بردیم تبریک برای سلامتی همه مادران دعا کنید ✍️ علی اسفندیار @pooyanevisi
🔻 چرا شعرخوانی؟ 1️⃣ دایره واژگانی شما گسترده‌تر می‌شود؛ آن وقت در نوشتن مطالب شخصی‌تان یا در صحبت‌کردن و سخنرانی با کمبود واژه مواجه نمی‌شوید. 2️⃣ موزون بودن شعر سبب می‌شود، ذهن شما به صورت ناخودآگاه وارد مرحله جدیدی از یادگیری بشود که بعدها نوشته شخصی‌تان با کلماتی مناسب و روان ساخته می‌شوند. 3️⃣ زمان خواندن یک شعر نسبت به قالب‌های دیگر ادبی، کمتر است؛ در کمترین زمان بیشترین بهره را می‌برید. 4️⃣ شعر هم خواندنش لذت دارد و هم شنیدنش و هم زودتر با درون ما رابطه برقرار می‌کند؛ بنابراین یادگیری از سه طریق اتفاق می‌افتد. 5️⃣ شعرها معمولا یک خط داستانی را دنبال می‌کنند، آغاز و پایان دارند، گاهی صغری و کبری و نتیجه دارند؛ ذهن شما ناخواسته نظم منطقی یک نوشته را تمرین می‌کند و به ابعاد یک مسأله واقف می‌شود. 6️⃣ شعر را برای یادگیری نخوانیم؛ برای طراوت روح و تممد اعصاب بخوانیم؛ یاد دادن را بسپاریم به دست خود شعر. و نکته آخر این که چیز دیگری است، بویی از خودخواهی در او نیست، عشق‌ها زلال‌تر خودشان را نشان می‌دهند، انرژی مضاعف می‌بخشد و روح خواننده و نویسنده را از صافی عشق‌های حقیقی عبور می‌دهد. ✍️ علی اسفندیار @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇 سلام بزرگوار یک پیشنهاد: تغییر عکس پروفایل ها به پرچم عزیز کشورمون در روز 22بهمن، 🌷🇮🇷🌷🇮🇷🇮🇷🌷🇮🇷🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷 ................................................................................................................................ ✍️ پاسخی که باید می نوشتم👇 سلام علیکم از ابتدای عضویتم در ایتا تا کنون عکس پروفایلم را تغییر ندادم . ترجیح می دهم ثابت باشد، البته حتما عوامل درونی و روحی سبب چنین تصمیمی شده است. آن هم هر چه بود و هست، به عشق قلم و دفتر و کتاب بوده... اما الان بین و میل درونی‌ام دعواست. الان فکر می‌کنم که رأی دادن به نفع میل درونی، یک چیز اضافی است برای ذهنم. الان فکر می‌کنم آن قدر به انقلاب حضرت روح الله مدیون هستم که چند روزی پروفایلم را به عشق او مزین کنم. و می دانم که بر هر نعمتی شکری واجب. السلام علی روح الله الموسوی الخمینی و سپاس وافر از شما که این کوچک را لایق امر به معروف دانسته اید.🙏 علی اسفندیار، 42 ساله/ شب 42 سالگی انقلاب اسلامی
‼️از برخی‌ها می‌شنویم که هیچ وقت برای دیر نیست. 🔻اما حقیقت چیز دیگری است: ✍ هر چه بزرگ‌تر و باتجربه‌تر می‌شوید، لحظه‌های نوشتن، بی‌حد و اندازه به شما اقبال می‌کند؛ آن گاه سرمایه‌دارترین آدم برای نوشتن هستید. 🔅فقط یک قلم، یا صفحه‌‌ی نمایشگر کم است. https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
🔴 چپ‌های دولتی و تحریف امام ♦️دولت متولی اجرای آرمان‌هاست؛ اگر امروز نارضایتی در بخش معیشت بیداد می‌کند، اگر چشم به غربی دوخته می‌شود که در آستانه‌ی تزلزل عصر مدرنیته بی‌قراری می‌کند، اگر هزینه های لاکچری آقازاده‌های دولتی را مردم به چشم خود می‌بینند، اگر رانت‌های خانوادگی، هر از گاهی بر ملا می‌شود و اخبارش به گوش محرومان می‌رسد، اگر اسناد بین المللی ضدایرانی و اسلامی همچون 2030 به امضای دولت مورد حمایت بیت امامِ جماران می‌رسد؛ همه نتیجه انحراف از امام است. 📌 ادامه یادداشت در خبرگزاری رسا ✍️ علی اسفندیار @pooyanevisi
علی علیه السلام والاترین پدر است؛ ما با عشق او برای فرزندان مان پدری می کنیم، با محبت او به روی فرزندمان لبخند می گشاییم، و با کلمات قصار او به فرزندان مان درس می آموزیم... علی علیه السلام پدر همه ماست. https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نوه‌‌ها و دنیای جدید مرجعیت ◾️اجتهاد پویا پشت درهای بسته! ▫️آنچه این روزها شنیده می‌شود، گفت‌و‌گوهای پنهانی به بهانه نظریه‌پردازی دینی است. مباحثاتی پشت درهای بسته بین علما و در پستوهای برخی بیوت رخ می‌دهد که هیچ تناسب و سنخیتی با عصر اطلاعات و ارتباطات ندارد. این گونه تحرکات هر انسان آشنا به زمان و زمانه را به یاد عصر پارینه سنگی می‌اندازد و یا کتابت پیام روی چرم حیوانات! ▫️بی تردید رسیدن به اجتهاد پویا، ترغیب دینداران به انجام تکالیف شرعی، گسترش اخلاق و معنویت، و ترویج فرهنگ و علوم اصیل محمدی و علوی، با لوازم غیرپویا، مندرس و غیرمتعارف؛ ناممکن است. امروز «تکیه‌ی گزاف بر جای بزرگانِ» برخی بیوت داران نه تنها مرجعیت و تراث شیعه را تهدید می‌کند که دینداری جامعه را هم نشانه گرفته است. 🌐 متن کامل در خبرگزاری رسا ✍ علی اسفندیار https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
💠ارزش‌های خبری در یادداشت‌های روزانه 💠 ✍️برادران ۲۳ اسفند ✍️خواهران ۲۴ اسفند ✔️ ظرفیت کلاس‌: ده نفر 🔹برگزاری دوره‌های نگارش رسانه‌ای به همت کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء در قم نام نویسی: 🆔 @Saberin1984 📲 09149734414 @HOWZAVIAN