🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
. ❁🍃❁🥀﷽🥀❁🍃❁
🕰 مدت زمان لازم جهت مطالعه: 20 دقیقه
⚙ دشمنان مایوس و سرافکنده شیعه، کسانی که موج جهانی و عظیم دوستداران و عاشقان اهل بیت (عَلَیهم السَّلام) خاریست #بزرگ در چشمانشان، شبهه #قدیمی همفکران خود را از زباله دانی در آورده و با #ظاهری جدید باز نشر کرده اند که امام حسن و امام حسین (عَلَیهما السَّلام) در فتح ایران شرکت داشتند!
🐒مزبله نشینان سَفیهی که بر چنین ادعای #سخیف و #سستی، مهر تاییدی میزنند و در کانال ها برایش اراجیف ها میبافند بر نهایت #ضعف علمی کفارگونه اشون افزوده میشود.
🟤 برسیم به پاسخ کوبنده به نوادگان #یزید🔥
#توضیح: پاسخ در شش دسته آماده شده است✓
❶ مقدمه
② نقد و بررسی اقوال طبری و بلاذری
❸ قول و فعل امیر المومنین
④ احادیث و سنّت معصومین
❺ گزارش وقایع تاریخی
⑥ اقوال علمای شیعه
➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿
[ دسته شماره ❶ ]
📝 اگر بر فرض محال، #ثابت شود که حضرت امیرالمومنین علی (عَلَیهِ السَّلام) با این جنگها و کشورگشاییها موافق بوده و حسنین (عَلَیهُما السَّلام) نیز در جنگها شرکت داشتهاند {که چنین نبوده است} ، بدون شک #حق با آنان بوده است و دلیلی نیست که کسی بگوید :
🔘 جنگ با کفار مکه و مدینه، جنگ با یهودیان، جنگ با پیمان شکنان، جنگ صفین، جنگ با خوارج نهروان و ،...، همه یک #تکلیف الهی بوده و پیامبر و امام که برگزیده و فرستادهی خدا و صاحب عصمت میباشند، همه جا #حق دارند، اما اگر با ایرانی طرف شدند، چون ما ایرانی هستیم، حق ندارند❗️
🔘 ملیجک های ملحد #چون اعتقادی به خدا و هیچ شناختی از دین ندارند، گمان دارند که ملیّت ها و مرزهایی که بشر برای خود تعیین کرده و هر روز تنگ و گشاد میشود، خدا را نیز مجبور به رعایت میکند؛ حال آن که ایرانی و غیر ایرانی و عجم و عرب و سفید پوست و سیاه پوست و... همه #مخلوق او هستند و همه جا و تمام سرزمین ها مُلک او هستند، و تنها مرزی را که خدا تعریف نموده است، #مرز ایمان و کفر است.
🔘 میخواهند با این ترفند #القا کنند که #قومیت گرایی، ارجح از #خداپرستی و دینگرایی است، در حالی که اصلاً چنین نبوده و خداوند تنها ارجحیّت و امتیاز را به #تقوا داده است.
📖 إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ ꪜ
《2》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ نقد #علمی تاریخ طبری (1) ]
📝 مشهورترین و پر مراجعه ترین کتاب تاریخ اسلام را می توان تاریخ طبری دانست که متاسفانه همواره مورد استناد طیف های مختلف قرار گرفته و می گیرد، در حالی که این کتاب تاریخی پر است از #جعلیات و مطالب #خلاف واقع و #جانبدارانه می باشد تا جایی که می توان آن را از "محبوب ترین کتاب های مورد استناد کفار و منافقانِ اسلام ستیز در راستای تضعیف اسلام دانست" گرچه این کتاب، یک کتاب سُنّی می باشد و نه شیعی و #هیچ اعتباری ابتدا به ساکن در نزد امامیه نداشته و ندارد، بدون آن به مکتب اهل بیت (علیهم السَّلام) هیچ خدشه ای وارد نمی شود.
🚧 نکته ی مهم تر آنکه میزان جانبداری و مطالب مغرضانه و کتمان حقائق تاریخ در این کتاب به قدری #زیاد است که حتی خود طبری به عنوان گردآورنده ی مطالب این کتاب در برخی موارد به خیانت هایش در نقل تاریخ #اعتراف کرده است! با یکدیگر به برخی از نمونه ها نگاهی می اندازیم.
⚪️ طبری به اعتراف خودش بسیاری از حقایق تاریخی را #کتمان می کرده و از نقل آن #خودداری کرده است که به چند مورد از گزارشات آن، اشاره میشود.
🗒 برخی از #گزارشات
•گزارش• 1⃣
📑 #متن_عربی: وفی هَذِهِ السنة- أعنی سنة ثَلاثِینَ- کَانَ مَا ذکر من أمر أبی ذر ومعاویة، وإشخاص مُعَاوِیَة إِیَّاهُ من الشام إِلَى الْمَدِینَةِ، وَقَدْ ذکر فِی سبب إشخاصه إِیَّاهُ منها إِلَیْهَا أمور کثیرة، کرهت ذکر أکثرها.
🔺و در این سال - یعنی سال سی ام - اتفاقات بین ابوذر و معاویه و تبعید ابوذر از شام رخ داد و در مورد علت تبعید ابوذر موارد زیادی نقل شده است که من (طبری) خوش نداشتم آن را ذکر کنم.
📓{الطبری، أبو جعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب، ج4 : ص283}
🌐http://lib.eshia.ir/40077/4/283
•گزارش• 2⃣
📑 #متن_عربی: وَأَمَّا الْوَاقِدِیُّ فَإِنَّهُ ذَکَرَ فِی سَبَبِ مَسِیرِ الْمِصْرِیِّینَ إِلَى عُثْمَانَ وَنُزُولِهِمْ ذَا خَشَبٍ أُمُورًا کَثِیرَةً، مِنْهَا مَا قَدْ تقدم ذکریه، وَمِنْهَا مَا أَعْرَضْتُ عَنْ ذِکْرِهِ کَرَاهَةً مِنِّی لِبَشَاعَتِهِ.
🔺اما واقدی در مورد راه افتادن اهل مصر به سمت عثمان و بت خشم و غضب آمدنشان به سوی او موارد زیادی را ذکر کرده است. که به برخی از آن ها اشاره شد و من (طبری) به دلیل زشتی برخی از آن ها از نقلش خودداری کردم.
📓{الطبری، أبو جعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب _ ج4 : ص356}
🌐http://lib.eshia.ir/40077/4/356
•گزارش• 3⃣
📑 #متن_عربی: ذکر الخبر عن قتل عثمان رضى الله عنه
وَفِی هَذِهِ السَّنَةِ قُتِلَ عُثْمَانُ بْن عَفَّانَ رَضِیَ اللَّه عَنْهُ.
ذکر الخبر عن قتله وکیف قتل:
قَالَ أَبُو جَعْفَر رحمه اللَّه: قَدْ ذکرنا کثیرا من الأسباب الَّتِی ذکر قاتلوه أَنَّهُمْ جعلوها ذریعة إِلَى قتله، فأعرضنا عن ذکر کثیر منها لعلل دعت إِلَى الإعراض عنها...
🔺نقل خبر قتل عثمان
در این سال عثمان بن عفان کشته شد.
نقل خبر قتل عثمان و چگونگی آن :
طبری می گوید : بسیاری از دلایلی که قاتلان عثمان آن را گفته اند و وسیله ای برای قتلش قرار داده اند را ذکر کردیم و از نقل بسیاری از آن ها به دلایلی که موجب روی گرداندن از آن می شود خودداری کردیم...
📓{الطبری، أبو جعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب _ ج4 : ص365}
🌐http://lib.eshia.ir/40077/4/365
•گزارش• 4⃣
📑 #متن_عربی: و ذکر هِشَام، عن أبی مخنف، قَالَ: وَحَدَّثَنِی یَزِید بن ظبیان الهمدانی، أن مُحَمَّد بن أبی بکر کتب إِلَى مُعَاوِیَةَ بن أَبِی سُفْیَانَ لما ولی، فذکر مکاتبات جرت بینهما کرهت ذکرها لما فِیهِ مما لا یحتمل سماعها العامة.
🔺هشام از ابی مخنف نقل کرده است که وی می گوید : یزید بن ظبیان همدانی برایم نقل کرد که محمد بن ابی بکر زمانی که معاویه به قدرت رسید برای او نامه نوشت. به همین دلیل ابومخنف مکاتباتی که بین آن دو صورت گرفته را نقل کرده است که من (طبری) به دلیل آن که عامه ی مردم شنیدن آن را تاب نمی آوردند خوش نداشتم آن ها را نقل کنم.
📓{الطبری، أبو جعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب _ ج4 : ص557}
🌐http://lib.eshia.ir/40077/4/557
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
♻️✍🏼 پےنوشت: وجود چنین اعترافات #صریحی از جانب #طبری آیا می توان به وی در نقل تاریخ اعتماد تمام و کمال کرد و از خلال نقلیات او به حق و حقیقت رسید⁉️
《3》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ نقد #علمی تاریخ طبری (2) ]
📝طبری و کتاب تاریخش از دید علماء و محققین شیعه ی امامیه فاقد #اعتبار لازم جهت #اخذ حقائق تاریخی می باشد و فردی #متعصب بوده که در راستای پنهان سازی #حقیقت و نشر #اکاذیب تلاش فراوانی نموده است و کتاب تاریخ وی نیز #پر است از #جعلیات و #اباطیل که بهانه به دست دشمنان اسلام داده است.
🔍 به نقل برخی از اقوال علماء و محققین امامیه در مورد طبری و تاریخش بپردازیم تا جایگاه او و کتابش از #منظر شیعه ی امامیه مشخص گردد.
⚫️ علامّه اَمینی (رحمه الله) در مواضع #متعددی از کتاب ارزشمند خود، #الغدیر، به #خیانت های طبری در تاریخش اشاره کرده است که به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.
📑#متن_عربی : و من جنایات المؤرّخین ضربهم الصفح عن الأوّل، و رکونهم إلى الفریق الثانی من الروایات فبنوا ما شادوه على شفا جُرف هارٍ، فلم یأت بغیرها أیّ عثمانی فی العقیدة، أمویّ فی النزعة، ضع یدک على أیّ کتاب لأحدهم فی التاریخ و الحدیث مثل تاریخ الأُمم و الملوک للطبری، و التمهید للباقلانی، و الکامل لابن الأثیر، و الریاض النضرة للمحبّ الطبری، و تاریخ أبی الفداء، و تاریخ ابن خلدون، و البدایة و النهایة لابن کثیر، و الصواعق لابن حجر، و تاریخ الخلفاء للسیوطی، و روضة المناظر لابن الشحنة الحنفی، و تاریخ أخبار الدول للقرمانی، و تاریخ الخمیس للدیار بکری، و نزهة المجالس للصفوری، و نور الأبصار للشبلنجی، تجده مشحوناً بتلکم الموضوعات المسلسلة، أتوا بها مرسلین إیّاها إرسال المسلّم، و شوّهوا بها صحیفة التاریخ بعد ما سوّدوا صحائفهم، و موّهوا بها على الحقائق الراهنة.
🔺در جنایت عده اى از مورخان همین بس که روایات متواتر و صحیح و حقائق ثابت تاریخى را ندیده انگاشته و بنا را بر نقل و تثبیت و ترویج روایات نوع دوم گذاشته اند. به همین سبب بناى نوشته و نگاشته شان بر تبهکارى و بر لبه دوزخ نهاده است.هر عثمانى مسلک و اموى مذهبى در کتاب و نوشته اش جز آن یاوه ها و نادرستی ها نیاورده است.دست به هر کتابى که این جماعت در تاریخ و حدیث نوشته اند ببرید خواهید دید چنین است، مثلا «تاریخ الامم و الملوک» طبرى، تمهید باقلانى، الکامل ابن اثیر، ریاض النضرة محب طبرى، تاریخ ابى الفدا، تاریخ ابن خلدون، البدایة و النهایه ابن کثیر، صواعق ابن حجر، تاریخ الخلفاء سیوطى، روضة المناظر ابن شحنه حنفى، تاریخ اخبار الدول تألیف قرمانى، تاریخ الخمیس دیار بکرى، نزهة المجالس صفورى، و نور الابصار شبلنجى پر از همین روایات جعلى و ساختگى است که بسیارى را بدون ذکر رجال سند و چنانکه پندارى روایات صحیحى است ثبت و نقل کرده اند و با سیاه کردن صفحات کتاب خویش بوسیله چنین روایاتى روى تاریخ را سیاه کرده و پرده تزویر بر چهره حقائق درخشان کشیده اند.
📔{الأمینی، عبد الحسین، الغدیر فی الکتاب والسنة والأدب، ج9، ص337 و338}
🌐http://lib.eshia.ir/70713/2/245
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🟣 علامه عسکری نیز در جاهای مختلف کتاب نقش ائمه در احیای دین بدین موضوع پرداخته اند:
🔺دیگران نیز در گذشته و حال بر این راه رفته اند. چنان که در گذشته مشاهده شد، اینان به طور معمول در جستجوى نقاط ضعف در اسلام و پیامبر و سایر مقدّسات اسلام هستند؛ که متأسّفانه آرزوى خویش را در پاره اى از روایات مکتب خلفا مى یابند، و البته بدون هیچ تردیدى به این گونه کتب - که در رأس آنها تاریخ طبرى، سیره ابن هشام و صحیح بخارى است - استناد میکنند.
📒{عسکری، مرتضی، نقش ائمه در احیای دین، ج1، ص 260}
🔺آنچه بیشتر مایه تأسّف است، این است که این خرافات یهودى به کتب معتبر حدیث پا نهاده و از همه بیشتر و مهمتر، تفسیر و تاریخ طبرى و تفسیر الدّر المنثور و ابن کثیر و امثال آن را مشحون ساخته است.
📒{عسکری، مرتضی، نقش ائمه در احیای دین، ج1، ص491}
🔺بنابراین طبرى در اینجا، بسیارى از روایت هایى که رویداد مابین معاویه و ابو ذر را بیان کرده، به سبب اینکه از آنها خوشش نمى آمده در تاریخ خود نیاورده است.
📒{عسکری، مرتضی، نقش ائمه در احیای دین، ج1، ص 538}
《4》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ نقد #علمی تاریخ طبری (3) ]
🔵 علامه محمد تقی شوشتری در قاموس الرجال مینویسید :
📑 #متن_عربی: و الرجل و إن أطروه حتى أنّ ابن کامل- الّذی روى الشیخ فی الفهرست عنه، عنه- صنّف کتابا فی أحواله و وصفوا کتابه، حتّى أنّ المسعودی فی أوّل مروجه فضّله على تواریخ المتقدّمین و المتأخّرین. إلّا أنّ الرجل فی غایة العصبیّة
🔺و این شخص (طبری) گرچه مورد ستایش و تقدیر آنان قرار گرفته تا جایی که ابن کامل - که شیخ در کتاب فهرست از او روایت کرده - کتابی در احوال طبری نوشته و در مورد کتابش توضیح داده اند و حتی مسعودی در ابتدای مروج الذهبش کتاب تاریخ طبری را بر کتب تاریخ متقدمین و متاخرین برتری داده اما با این حال وی (طبری) در نهایت تعصب است.
📑 #متن_عربی: وحشا کتابه من أخبار مقطوعة الکذب و على خلاف تواتر السیر، و هی أخبار ملعونة عن السریّ، عن شعیب، عن سیف
🔺طبری کتابش را از روایات و اخباری که دروغ بودن و مخالفتش با تواتر سیره قطعی است پر کرده است و این دسته از اخبار و روایات اخباری ملعون و ناپسند و منقول از سرّی از شعیب از سیف بن عمر است.
📕{التستری، الشیخ محمد تقی، قاموس الرجال، ج 9، ص 153 و 154}
🌐http://lib.eshia.ir/10508/9/153
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🟢 مرحوم آیت الله شیخ محمد صادق نجمی (صاحب کتاب مشهور سیری در صحیحین) مینویسد:
📑 #متن_عربی: ومن بین کتب التاریخ والسیر فهم یعتبرون تاریخ الطبری هو أثبت وأصح ما کتب فی التاریخ ، لأن الطبری انتهج فی أسلوبه ما انتهجه البخاری من حیث التزامه بالأصلین المذکورین ، فهو یترقب بأن لا یروی حدیثا فیه ما یخدش هویة هذه الفئة من الصحابة الموثوقین عندهم ، ویروی کل حدیث مزور لیبرر المواقف الظالمة لبعض الصحابة والخلفاء.
ومن هذا المنطلق ترى الطبری یروی مئات الأحادیث التی دستها أیادی الزنادقة بحیث إنه أثبت القضایا والحوادث الواقعة فی عهد النبی (صلى الله علیه وآله) والخلفاء الأوائل مقلوبة ومعکوسة.
ولما کان الطبری ملتزما ومقیدا للحفاظ على مصالح الخلفاء والصحابة الموثوقین
🔺از بین کتاب های تاریخ و سیره، مخالفین شیعه کتاب تاریخ طبری را صحیح ترین و معتبرترین کتاب تاریخی می دانند به این دلیل که از جهت التزام به دو اصلی که گفته شد راه و روش بخاری را در پیش گرفته است چرا که او مراقب است تا حدیثی را که به هویت این گروه از صحابه که در نزد مخالفین شیعه مورد اعتماد هستند خدشه وارد می کند در کتابش نقل نکند و هر حدیثی که اعمال و دیدگاه های ظالمانه ی برخی از صحابه و خلفاء را توجیه می کند نقل می کند.
🔺و از این نقطه است که می بینی طبری صدها حدیث که دست انسان های زندیق آن ها را ساخته و پرداخته و جعل کرده است از آن جهت که اتفاقات و حوادثِ رخ داده در عصر پیامبر (صلی الله علیه و آله) و خلفای اولیه را برعکس و وارونه نقل می کند.
🔺و از آن جا که طبری ملتزم و مقید به حفظ مضالح خلفاء و صحابه ی مورد اعتماد مخالفین شیعه بوده است.
📗{النجمی، محمد صادق، أضواء على الصحیحین، ص 24 و 25}
🌐https://lib.eshia.ir/15009/1/24/
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
📣 توجه : البته نبایستی از مطلب ما اینگونه تلقی شود که #تمام تاریخ طبری بی اعتبار و #جعلی است. بلکه مطالبی در این کتاب وجود دارد که پس از بررسی #دقیق می توان بدان اعتماد کرد اما به صورت کلی این کتاب مورد تایید علمای امامیه #نبوده و با دیده ی بی اعتمادی بدان نگریسته اند و #تعصبات و خیانت های طبری نیز مزید بر علت شده است!
《5》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ بررسی #قول تاریخ طبری (1) ]
📝 بسیار جالب است؛ مخالفان اسلام در حالی که در خود قرآن کریم #تشکیک میکنند، دیگر چه رسد به کتبی چون اصول کافی یا بحارالانوار❗️، اصولاً هر گاه ببینند میتوانند ایرانی را علیه اسلام #تحریک کنند، به کتاب تاریخ طبری چنان استناد میکنند که گویی وحی منزل است😇‼️
✔️ #بررسی_سندی
💢 سند این فراز (شرکت و فرماندهی حسنین علیهما السلام در حمله به ایران) در تاریخ طبری، یکی
👈🏿 علی بن مجاهد 👉🏿 است؛ که به شهادت رجالیون اهل تسنن وی فردی #کذاب و #دروغ پرداز و اهل #جعل کردن بوده است!
🗒 برخی از #گزارشات
¤ گزارش 1⃣
📃 ثنا عبد الرحمن نا علی بن الحسن الهسنجانی قال سألت ابا جعفر الجمال عن على بن مجاهد فقال کذاب.
📕{ابن أبی حاتم الرازی التمیمی، ابومحمد عبد الرحمن بن أبی حاتم محمد بن إدریس، الجرح والتعدیل، ج 6، ص 205}
🌐https://lib.eshia.ir/40205/6/205
¤ گزارش 2⃣
📃عَلیّ بن مُجَاهِد الکابلی أَبُو مُجَاهِد قَالَ یحیى بن الضریس هُوَ کَذَّاب.
📕{ابن الجوزی، عبد الرحمن بن علی بن محمد، أبو الفرج، الضعفاء والمتروکون،ج 2، ص 198}
🌐https://lib.eshia.ir/40232/2/198
¤ گزارش 3⃣
📃عَلیّ بن مُجَاهِد کَذَّاب ترَاهُ.
📕{الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان، المغنی فی الضعفاء، ج 2، ص 454}
🌐https://lib.eshia.ir/40277/2/454
¤ گزارش 4⃣
📃على بن مجاهد [ت] الکابلی : عن ابن إسحاق.کذبه یحیى بن الضریس، ومشاه غیره.ووثق.و قال ابن معین: کان یضع الحدیث.وقال السلیمانی: فیه نظر.
📕{الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان، میزان الاعتدال فی نقد الرجال، ج 3 ،ص 152}
🌐https://lib.eshia.ir/40478/3/152
🟡 ملاحظه می فرمایید که «علی بن مجاهد» به #شهادت علمای اهل تسنن فردی است کذاب و وضاع و به همین دلیل مطالب نقل شده از وی #کاملا از اعتبار #ساقط است. ( در کل نقل های این راوی به دلیل دارا بودن #جرح مفسر [دروغ و جعل] کاملا از اعتبار ساقط میباشد و حتی اگر کسی وی را توثیق کند مورد اعتنا قرار نمی گیرد)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💢 راوی دیگری که به چشم میخورد؛ 👈🏿 حنش بن مالک 👉🏿 است. با جست و جو در کتب تراجم و رجال در می یابیم وی فردی است #مجهول و #ناشناخته و نامی از او در کتب معتبر رجالی دیده #نمیشود.
🔮 در نتیجه این فراز از تاریخ طبری حتی بر اساس مبانی اهل تسنن از جهت سندی هیچ اعتباری #ندارد و بلکه به دلیل وجود راوی #کذاب و وضاع در سلسله ی نقل کنندگان آن در معرض اتهام #دروغ و #جعل می باشد!
《6》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ بررسی #قول تاریخ طبری (2) ]
📝 در قسمت قبل از لحاظ سندی نقل طبری را بررسی کردیم در این قسمت پرده از #تحریف نقل قول طبری برمیداریم☄
〽️ اما به این روایت دقیقا باهمون راویان در همون کتاب نگاه کنید:
📑 وَحَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ شَبَّةَ، قَالَ: حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ: أَخْبَرَنِي عَلِيُّ بْنُ مُجَاهِدٍ، عَنْ حَنَشِ بْنِ مَالِكٍ التَّغْلِبِيِّ، قَالَ: غَزَا سَعِيدٌ سَنَةَ ثَلاثِينَ، فَأَتَى جُرْجَانَ وَطَبَرِسْتَانَ، مَعَهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْعَبَّاسِ وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ وَابْنُ الزُّبَيْرِ وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ، فَحَدَّثَنِي عِلْجٌ كَانَ يَخْدُمُهُمْ قال: كنت أتيتهم بِالسُّفْرَةِ، فَإِذَا أَكَلُوا أَمَرُونِي فَنَفَضْتُهَا وَعَلَّقْتُهَا، فَإِذَا أَمْسَوْا أَعْطُونِي بَاقِيَةً قَالَ: وَهَلَكَ مَعَ سَعِيدِ بن العاص محمد بن الحكم ابن أَبِي عَقِيلٍ الثَّقَفِيُّ، جَدُّ يُوسُفَ بْنِ عُمَرَ، فَقَالَ يُوسُفُ لِقَحْذَمٍ: يَا قَحْذَمُ، أَتَدْرِي أَيْنَ مَاتَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَكَمِ؟ قَالَ: نَعَمْ، اسْتُشْهِدَ ◀️معَ سَعِيدِ بْنِ الْعَاص▶️ بطَبَرِسْتَانَ، قَالَ: لا، مَاتَ بِهَا وَهُوَ مَعَ سَعِيدٍ، ثُمَّ قَفَلَ سَعِيدٌ إِلَى الْكُوفَةِ، فَمَدَحَهُ كَعْبُ بْنُ جُعَيْلٍ،
📚{نام کتاب : تاريخ الطبري = تاريخ الرسل والملوك، وصلة تاريخ الطبري نویسنده : الطبري، أبو جعفر - جلد : 4 صفحه : 270}
🔺ترجمه: حنش بن مالك تغلبى گويد: سعيد به سال سی ام آهنگ غزا كرد و سوى گرگان و طبرستان رفت. عبد الله بن عباس و عبد الله بن عمرو بن زبير و عبد الله بن عمرو بن عاص با وى بودند كافرى كه خدمت آنها میكرده بود به من گفت: سفره را پيش آنها میبردم و چون میخوردند به من دستور ميدادند كه آنرا ميتكاندم و مي آويختم و چون شب میشد باقيمانده را به من میدادند. گويد: محمد بن حكم بن ابى عقيل ثقفى جد يوسف بن عمرو كه همراه سعيد بن عاص بود كشته شد و يوسف به قحدم گفت: «قحدم! ميدانى محمد بن حكم كجات درگذشت گفت: آرى با سعيد بن عاص در طبرستان به شهادت رسيد گفت: نه، همراه سعيد بود و آنجا درگذشت. آنگاه
سعيد به كوفه باز آمد.
📔{تاريخ طبري/ترجمه پاینده، ج5 ،ص:2117}
🟠 روایت درباره همراهان سعید بن عاص صحبت میکنه تو روایت قبلم همین کار رو میکرد داشت همراهان سعید بن عاص رو میگفت به عبارت دیگر در همین تاریخ طبری با همان سلسله راوی ها اسمی از حسنین (عَلَیهُما السَّلام) بعنوان همراهان سعید بن عاص نیومده!!!
✂️ یعنی اساسی دست یه کار شده و این اسامی بعداً به روایت قبلی اضافه شدن و روایت قبل دستکاری شده بعدا و اسم حسنین بهش اضافه شده 😄 ✂️
⚠️و سوالی که پیش میاید این است که انگیزه ی اصلی از جعل چنین خبری چه بوده است ؟
🌪 اواخر بنی امیّه (لعنت الله عَلَیهم) ، #طبرستان رفته رفته به مرکز #تشیع و دوستداران اهل بیت (علیهم السَّلام) تبدیل شده بود تا جایی که بسیاری از فرزندان اهل بیت که با قدرت های حاکم در حال #مبارزه ی سیاسی نیز بودند، آن جا را به عنوان مأمن خویش قرار داده و فعالیت های خود را در آن جا سامان می بخشیدند؛ فلذا قصد داشتن با #وارد کردن اسم اهل بیت در این روایات مردم طبرستان رو نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) #بدبین سازند.
《7》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ بررسی قول بلاذری ]
📝 عین متن بلاذری در کتاب فتوح البلدان را خدمت شما ارائه می دهیم:
📑 #متن عربی: #قالوا: ولى عثمان بن عفان رحمه الله سعيد بن العاصي بن سعيد بن العاصي ابن أمية الكوفة فى سنة تسع و عشرين فكتب مرزبان طوس إليه والى عبد الله بن عامر بن كريز بن ربيعة بن حبيب بن عبد شمس و هو على البصرة يدعوهما إلى خراسان على أن يملكه عليها أيهما غلب و ظفر فخرج ابن عامر يريدها و خرج سعيد فسبقه ابن عامر فغزا سعيد طبرستان، و معه فى غزاته فيما #يقال الحسن و الحسين ابنا على بن أبى طالب عليهم السلام، و قيل أيضا أن سعيدا غزا طبرستان بغير كتان أتاه من أحد و قصد إليها من الكوفة #والله_أعلم...) (فتوح البلدان ص467 چاپ موسسه المعارف بیروت)
🔺ترجمه: 👈🏾👈گويند👉👉🏾: عثمان بن عفان سعيد بن عاصى بن سعيد بن عاصى بن اميه را در سال بيست و نه بر كوفه ولايت داد و مرزبان طوس به او و به عبد الله بن عامر بن كريز بن ربيعة بن حبيب بن عبد شمس والى بصره نامه نوشت و ايشان را به خراسان دعوت كرد كه هر يك غالب و پيروز شود خراسان را به تصرف او دهد.
ابن عامر به قصد آن ديار رهسپار شد و سعيد نيز برفت ولى ابن عامر بر او پيشى گرفت و سعيد به غزاى طبرستان رفت. 👈🏿👈🏾می گويند👉🏾👉🏿 كه حسن و حسين و پسر على بن ابى طالب عليهم السلام در اين جنگ با وى همراه بودند به قولى سعيد بى آنكه از كسى فرمانى دريافت كند، از كوفه به قصد جنگ طبرستان رفت 👈🏿👈و الله اعلم👉👉🏿...
📚 {فتوح البلدان، ترجمه محمد توكل، تهران، نشر نقره، چ اول، 1337ش}
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔍 ایرادهای #اساسی که بر این روایت وارد میباشد 🔰
⇦ کتاب فتوح البلدان کتابی است سُنّی و نه شیعی! بنابراین به منظور استدلال بر شیعیان #حجیت لازم را ندارد؛ هر مذهب و مکتبی عقیده ی خویش را از کتاب های #معتبر در نزد خودش اخذ می کند و در مقابلِ هر مذهب و عقیده ای بایستی به کتب و مطالبی استناد کرد که مورد قبول آن ها بوده و در نزد آن ها معتبر است (قاعده ی الزام خصم)
⇦ بین بلاذری (متوفای 279 هجری قمری) و سال وقوع حادثه (زمان خلافت عثمان) فاصله ی بسیار #زیادی وجود دارد و بلاذری این مطلب را بدون #هیچ سند و واسطه ای نقل کرده است و همونطوری که می بینید گفته شده #قالوا ، و #هیچ سلسله #راوی ندارد (یعنی نگفته است که این روایت را از کی شنیده یا چه کسی آنرا روایت کرده است) و این به معنی آن است که مرسل #قطعی و هیچ ارزش سندی #ندارد و فاقد اعتبار است حتی نزد اهل سنت!
⇦ در ادامه روایت از عبارت (فیما یقال) به معنی "گفته میشود" یا "آنطور که گفته میشود" استفاده کرده، همچنین بلاذری با نگاشتن کلمه «والله اعلم» در آخر #ثابت کرده که خودش نیز مطمئن نبوده ‼️
و هرکس #اندکی متون روایی اسلامی را مطالعه کرده باشد، این نکات را میداند
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
♻️✍ پےنوشت: از لحاظ نقلی #هیچ کدومشان نه نزد شیعه و نه اهل سنت ارزش و اعتباری #ندارند؛ امّا چه کنیم که، خیلی به درد ملحدین سبک مغز میخوره $$$ 😂
《8》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
#ادامه⚡️
[ دسته ❸ _ قول و فعل امیر المومنین (1) ]
📝دیدگاه اهل بیت (عَلَیهم السَّلام) و در راس ایشان امیر المؤمنین و حسنین (عَلَیهم السَّلام) نسبت به #خلفاء ثلاثه بر اساس کتب شیعه و اهل تسنن #واضح و مبرهن بوده و البته در اینجا مجال تفصیل نیست.
☄ و کسانی که به این جعلیّات واضح دامن میزنند، کاملا از #تعارض آشکار این اقدامات نظامی با فعل و قول صریح امیر المومنین بی خبرند.
📌#قول_امیرالمومنین✓
📄 #متن_عربی: محمد بن علي بن الحسين في (العلل) عن أبيه عن سعد، عن محمد بن عيسى، عن القاسم بن يحيى، عن جده الحسن بن راشد، عن أبي بصير، عن أبي عبد الله، عن آبائه عليهم السلام قال: قال أمير المؤمنين عليه السلام لا يخرج: المسلم في الجهاد مع من #لايؤمن على الحكم، و #لاینفذ في الفئ أمر الله عز وجل، فإنه إن مات في ذلك المكان كان معينا لعدونا في حبس حقنا و الاشاطة بدمائنا وميتته ميتة جاهلية.
▪️امیر المومنین (علیه السَّلام) كسانيكه در ركاب فاتحان و فرماندهان به جنگ مي روند، با اين كه اين فرماندهان و فاتحان به حكم خدا ايمان ندارند و دستور خدا را در غنائم جنگي اجرا نمي كند، اينها اگر در جهاد كشته شوند، "همانند مردن در زمان جاهليت مرده اند" و حاضرين در اين فتوحات كه بدون #اذن امام بوده، به دشمنان ما در اين زمينه كمك كرده اند و حقوق مسلم ما را #حبس كرده اند.
📕{وسائل الشيعة - ط الإسلامية نویسنده : الحر العاملي، الشيخ أبو جعفر - جلد : 11 صفحه : 34}
🧷http://lib.eshia.ir/11024/11/34
📗{الخصال نویسنده : الشيخ الصدوق - جلد : 1 صفحه : 625}
🧷http://lib.eshia.ir/15339/1/625
📘{علل الشرائع نویسنده : الشيخ الصدوق - جلد : 2 صفحه : 464}
🧷http://lib.eshia.ir/10107/2/464
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📄 #متن_عربی: وصیته علیه السلام لکمیل بن زیاد مختصرة ... یَا کُمَیْلُ لَا غَزْوَ إِلَّا مَعَ إِمَامٍ عَادِل ...
▪️وصیت امیر المؤمنین به کمیل بن زیاد به صورت مختصر ... ای کمیل، #جهاد جز زیر پرچم #حاکم_عادل روا نیست.
📙{بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 77 صفحه : 276}
🧷http://lib.eshia.ir/11008/77/276/یَا_کُمَیْلُ_لَا_غَزْوَ_إِلَّا_مَعَ_إِمَامٍ_عَادِل_
📓{تحف العقول نویسنده : ابن شعبة الحراني جلد : 1 صفحه : 175}
🧷http://lib.eshia.ir/15139/1/175/یَا_کُمَیْلُ_لَا_غَزْوَ_إِلَّا_مَعَ_إِمَامٍ_عَادِل_
▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭
📌#فعل_امیرالمومنین✓
📝 امیر المؤمنین (عَلَیه السَّلام) که جنگاوری و دلاوری ایشان در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم زبانزد خاص و عام و دوست و دشمن بود، هرگز خودشان در فتوحات خلفاء شرکت نکردند.
① عالم و محدث بزرگ شیعه عماد الدین طبری (نوّراللَّه مرقده) در مورد #عدم حضور امیرالمومنین (عَلَیه السَّلام) در جنگهای زمان خلفای غاصب مینویسد:
📑 مذهب أهل البيت (عَلَیهم السَّلام) چنان است كه أميرالمؤمنين على (علیه السَّلام) در روزگار ايشان (غاصبان خلافت) به #هيچ حربى #نرفت و هيچ قتل و قتال به خويشتن #نكرد!
📔{کامل بهائی صفحه 209}
[اسکرین این صفحه، ضمیمه شده است]
🔴 جایگاه عمادالدین طبری نزد شیعه؛ سایت آیت الله مکارم شیرازی (حفظه الله)
🖇https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&mid=249222&typeinfo=23&catid=24113
|°اقوال علمای عامی مذهب؛ در ادامه°|
《9》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
#ادامه⚡️
[ دسته ❸ _ قول و فعل امیر المومنین (2) ]
② شمس الدین ذهبی، از علمای بزرگ اهل عامه، میگوید:
🟤 امير المومنين علی (عليه السلام) نه درجنگ با ايران و نه در جنگ روم و نه در #هيچکدام از جنگ های هول برانگيز ديگر شركت #نکرد.
《10》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
#ادامه⚡️
[ دسته ❸ _ قول و فعل امیر المومنین (3) ]
③ ابن تیمیه حرانی، پایه گذار اعتقادی وهابیت، میگوید :
⚪️ بعد از رسول خدا (صَلّی الله علیهِ و آله)، امير المومنين (عَلَيهِ السَّلام) #فقط در جنگ های زمان خودش #شركت كرد.
📝حال کدام عقل سلیم میپذیرد، حسنین در این جنگ ها حضور داشتند❓
《11》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته ④ _ احادیث و سنت معصومین ]
📝اهل بیت (علیهم السَّلام) این جنگ ها نامشروع میدانستند؛ روایات متعددی از معصومین (علیهم السَّلام) هم بر این امر تاکید دارند که جهاد ابتدایی زیر پرچم غیر امام مفترض الاطاعه #حرام است.
⚫️ با توجه به این دو نکته ی مهم، پر واضح است که جهاد کردن ائمه ی معصومین علیهم السلام در زیر پرچم ائمه ی ظلم و جور و خلفای غیر شرعی امری است باطل و غیر ممکن و این نیز دلیل دیگری است بر بطلان حضور حسنین سلام الله علیهما در فتوحات خلفاء.
📄#متن_عربی: جوابه علیه السلام للمأمون فی جوامع الشریعة لما سأله جمع ذلک ... وَ الْجِهَادُ مَعَ إِمَامٍ عَادِل ...
▪️پاسخ امام رضا (علیه السَّلام) به مامون در جوامع الشریعة زمانی که گروهی از ایشان سوال کردند ... و جهاد با امام عادل واجب است ...
📔{ابن شعبة الحرانی، حسن بن علی، تحف العقول، ص415}
🧷https://lib.eshia.ir/15139/1/415
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📄#متن_عربی: مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ اَلطَّاطَرِيُّ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلنُّعْمَانِ عَنْ سُوَيْدٍ اَلْقَلاَنِسِيِّ عَنْ بَشِيرٍ اَلدَّهَّانِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قُلْتُ لَهُ إِنِّي رَأَيْتُ فِي اَلْمَنَامِ أَنِّي قُلْتُ لَكَ إِنَّ اَلْقِتَالَ مَعَ غَيْرِ اَلْإِمَامِ اَلْمَفْرُوضِ طَاعَتُهُ حَرَامٌ مِثْلَ اَلْمَيْتَةِ وَ اَلدَّمِ وَ لَحْمِ اَلْخِنْزِيرِ فَقُلْتَ لِي هُوَ كَذَلِكَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ هُوَ كَذَلِكَ هُوَ كَذَلِكَ.
▪️بشير دهّان گويد به امام صادق (عليه السّلام) گفتم من در عالم خواب ديدم كه به شما عرض كردم : در واقع جنگيدن به همراه كسى غير از امام مفروض الطاعه - كه خدا اطاعتش را واجب فرموده است - حرام است و حكم آن مانند حكم خوردن گوشت مردار، خون و گوشت خوک است، و شما به من فرمودى : همينطور است.
امام صادق عليه السّلام فرمود : همينطور است، همينطور است.
📒{دروس تمهيديّة، ج۱، ص ۳۰۷ _ <حدیث صحیح>}
🧷https://bit.ly/2GpMrpg
📕{گزیده کافی، ج ۴، ص ٢٢٠ _ <حدیث صحیح>}
🧷https://bit.ly/3aFMYkO
[ اسکرین این صفحه، ضمیمه شده است ]
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
♻️✍🏾 پےنوشت: به دلیل #فراوانی این روایات و نزدیکی مضامین آن ها به یکدیگر از بررسی سندی آن ها بی نیاز هستیم و #کثرت این روایات، صدور آن ها از اهل بیت (علیهم السَّلام) را #ضمانت می کند.
《12》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته ❺ _ گزارش وقایع تاریخی (1) ]
💥مشت کوبنده دیگر🥊
📝 اعتراف مورّخ معروف، جناب آقای عبدالحسین #زرینکوب در کتاب "تاریخ مردم ایران" مبنی بر معتبر نبودن و اشکال #تاریخی حضور حسنین (عَلَیهُما السَّلام) در فتح گرگان.
《13》
#ادامه_دارد •••