eitaa logo
🌷نُـــورُالــثَّــقَــلَـین🌷
117 دنبال‌کننده
216 عکس
21 ویدیو
4 فایل
ارتباط با ادمین: @H_Tasnim 🌷کپی کردن مطالب با ذکر صلوات حلال است.
مشاهده در ایتا
دانلود
- ✅ بركات کریم: حفظ قرآن کریم داراي آثار و بركات زيادي است كه درباره ي برخي از آن ها نكاتي قابل بيان است: 💠👈 1. حافظ قرآن کریم از پاداش معنوي و اُخروي بسيار زيادي بهرهمند ميگردد كه عبارتند از: 👈الف. هم نشيني با فرشتگان: صادق عليه السّلام در اين باره ميفرمايد: « قرآني كه به آن عمل كند، با فرشتگان پيغامبر و نيك رفتار هم نشين ميگردد.[1]» 👈ب. در شمار بزرگان امت جاي گرفتن: امام صادق عليه السّلام ميفرمايد: «اَشراف و بزرگان امّت من، و و شب زنده دارانند.[2]» 👈ج. ايمني از عذاب الهي: اميرمؤمنان علي عليه السّلام در اين زمينه ميفرمايد: «قرآن را كنيد و آن را به خاطر بسپاريد، زيرا متعال دلي كه قرآن در آن باشد نميكند.[3]» ♦️حفظ قرآن مجيد و انس با آن، انسان را در مسير عمل به وحي و بهره جستن از معارف بلند آن قرار ميدهد و در نتيجه او را از آتش دوزخ مصون ميدارد. اكرم صلّي الله عليه و آله ميفرمايد: «اگر قرآن در پوستي باشد، آتش بدان نخواهد رسيد.[4]» 👈د. آبادي قلب: پيامبر گرامي صلّي الله عليه و آله ميفرمايد: «كسي كه در درونش چيزي (سوره يا آيهاي) از نباشد، مانند خانه ي ويران است.[5]» ♦️چنان كه خانه ي ويران نزد مردم ارزش ندارد، دل تهي از آيات الهي نيز نزد خداوند بيارزش است و از اين روي پيامبر فرموده است: دلي كه از كلام وحي بيبهره باشد، مرده و چون خانه ي خراب و ويران است. 👈ه‍ . مشمول آمرزش الهي: رسول خدا صلّي الله عليه و آله فرمود: «كسي كه قرآن را از حفظ بخواند و گمان كند خداي تعالي او را نميآمرزد، ‌در شمار كساني است كه آيات الهي را به تمسخر گرفتهاند.[6]» 👈و. پاداش مضاعف: امام صادق عليه السّلام فرمود: «هر كس در فراگيري قرآن بكوشد و به سبب كمي آن را به سختي حفظ كند دو پاداش دارد. (پاداشي براي حفظ قرآن و پاداشي براي تحمل سختي آن»[7]. 👈ز. پذيرفته شدن ؛  پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمود: «هر كه (آن قدر) قرآن بخواند تا شود، خداوند او را به بهشت داخل خواهد كرد و شفاعتش را درباره ي ده تن از اعضاي خانوادهاش كه آتش بر آن ها واجب شده، ميپذيرد.[8]» 👈ح. بالاترين درجات بهشت: پيامبر اكرم صلّي الله عليه و آله فرمود: «درجات بهشت به تعداد آيههاي قرآن است چون صاحب قرآن داخل شود، به وي ميگويند بخوان و بالا برو كه هر آيهاي را درجهاي است. پس برتر از درجه ي حافظ قرآن درجهاي نيست.[9]» 👈ط. دريافت پاداش انبياء: پيامبراکرم صلّي الله عليه و آله فرمود: «اي سلمان،... همانا بعد از بهترين بندگان نزد خداوند، علماء و سپس قاريان و حافظان قرآن. آنان همانند انبياء از ميروند، همراه آنان از گورها برانگيخته ميشوند، در كنار آنان از ميگذرند و همانند آنها (از خداوند) دريافت ميكنند.[10]» 📚 پي نوشت ها: [1] . اصول كافي، ج 4، ص 405 [2] . بحارالانوار، ج 92، ص 177 [3] . همان، ص 19 [4] . مجمع البيان، ج 1، ص 45 [5] . كنز العمال، ‌ج 1، ص 512، ح 2276 [6] . مستدرك الوسائل، ج 4، ص 269 [7] . اصول كافي، ج 4، ص 409 [8] . مجمع البيان، ج 1، ص 45 [9] . بحارالانوار، ج 92، ص 22 [10] . همان، ص 17 🆔👉 eitaa.com/qoranbook
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ #حدیث_روز ✅ افزایش روزی با #ازدواج 🌹 #پيامبر خدا صلى الله عليه و آله🌹 🔺 اِتَّخِذُوا الأهلَ ؛ فإنّه أرْزَقُ لَكُم 🔰 زن بگيريد؛ كه ازدواج كردن روزى شما را بيشتر مى كند. 📚:بحار الأنوار ،ج1،ص271 🆔👉 eitaa.com/qoranbook
+ ❤️الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَدْعُوهُ فَیُجِیبُنِی❤️ ❤️ستايش خداى را كه من او را می خوانم و او اجابت می كند. روز عرفه آمد و دل غرق ثنا شد روز خجل از معصیت و روز دعا شد بار گنه و معصیت آورده گنهکار روز کرم و رحمت بی حد خدا شد بازآمده ام توبه کنم من ز گناهم گویم دلم از جرم و خطا باز جدا شد با دست تهی آمده ام توشه بگیرم هنگام گره وا شدن از کار گدا شد روز عرفه آمد و این مرغ دل من پرواز کنان رو به سوی کرب و بلا شد با ذکر حسین آمده ام توبه کنم من نامش ببرم این دل سنگم چو طلا شد ذکر فرج امروز دعای همگان است عالم همه دل تنگ گل آل عبا شد 🆔👉 eitaa.com/qoranbook
‍ ✨💝📖💝✨ ⭕️ ثروت و رفاهِ بیش از حد💰💵 ✍ میگه رفاهِ بیش از حد، زمینه طغیان رو فراهم میکنه: 📖 وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوْا فِي الْأَرْضِ وَ لكِنْ يُنَزِّلُ بِقَدَرٍ ما يَشاءُ إِنَّهُ بِعِبادِهِ خَبيرٌ بَصير (شوری/۲۷) 👈 اگر روزی را برای بندگانش وسعت ببخشد، در زمین طغیان و ستم می‌کنند؛ از این رو بمقداری که خودش می‌خواهد و مصلحت می‌داند، نازل می‌کند؛ زیرا او نسبت به بندگانش آگاه و بیناست! ✅ یعنی اگر خداى تعالى، رزقِ همه بنده‌هاش رو زیاد بکنه، و همه سیر بشن، شروع به ظلم كردن در زمین مى‌كنند. تو سوره علق هم شبیه همین جمله رو داره: 📖 إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى (علق/۶و۷) 👈 این انسان هنگامى كه احساسِ بى‌نیازى كند، طغیان مى‌كند. ☝️ چون طبیعتِ مال و ثروت همینه. البته نه همیشه، ولی خیلی از مواقع اینطوریه، كه وقتى مال و ثروت و رفاه زیاد شد💰💵، طغیان و استكبار و بی‌دینی به همراه خودش میاره. 🗣 احتمالاً دور و برمون از این آدمها زیاد دیدیم. طرف تا یخورده وضعش خوب میشه، دیگه یواش یواش همه چی رو یادش میره: 🔹 اول مسجد و هیات میرفت، کم کم همه رو میبوسه میذاره کنار... 🔸 یواش یواش نماز اول وقتش ترک میشه، بعداً دیگه اصلاً نماز نمیخونه... 🔹 کم کم حجابش یخورده تغییر میکنه، بعداً میبینی تو مهمونیهای خصوصی اصلاً حجاب رعایت نمیکنه... 🔸 کم کم پاش باز میشه به مهمونیها و پارتی‌های مختلط... 🔹 یواش یواش تو کاسبی سر این و اون رو کلاه میذاره، مالِ حروم میاره سر سفره‌اش و ... 🔸 دیگه خمس و زکات نمیده... و... 🔹 دست آخر هم میگه برو بابا، خدا دیگه کیه. 📢 به همین خاطر، خدا رزق و روزی رو به اندازه نازل میکنه، و به هر كس به مقدارى معین روزى میده. 👈 چون او به حال بنده‌های خودش خبیر و بصیره. 👈 میدونه كه چه مقدار از فقر و غنا به دردِ بنده‌اش میخوره، همون مقدار بهش میده. 🆔👉 eitaa.com/qoranbook
✨﷽✨ ✅ منزلت نماز گزار 👈 خدا صلى الله عليه و آله : هيچ مؤمنى نيست كه به نماز ايستد، مگر آن كه در فاصله بين او تا عرش، نيكى بر او فرو ريزد و فرشته اى بر وى گماشته شود كه آواز دهد: اى فرزند آدم! اگر بدانى از نمازت چه بهره اى مى برى و با چه كسى راز و نياز مى كنى هرگز خسته و روي گردان نمى شدى. (بحار الأنوار) 👈 تا زمانى كه در نماز هستى دَرِ خانه پادشاهى مقتدر را مى كوبى و هر كه دَرِ خانه پادشاه را بسيار بكوبد سرانجام آن در به رويش باز مى شود. ( مكارم الأخلاق ) 👈 على عليه السلام: هرگاه آدمى به ايستد ابليس از اين كه مى بيند رحمت خدا او را فرو پوشانده است حسودانه به وى مى نگرد.( الخصال ) 👈 انسان هرگاه در نماز باشد بدن و جامه او و هر آنچه پيرامونش مى باشد تسبيح مى گويند. (علل الشرائع) 💥اگر نمازگزار بداند كه چه هاله اى از جلال خدا او را فرو مى پوشاند هرگز دوست ندارد كه سر خود را از سجده اش بر دارد. 📚الخصال : ۱۰/۶۲۳ 🆔👉 eitaa.com/qoranbook
✅ در محضر ✅ شیخ علیرضا پناهیان ✨🌹 شرط تعالی آنسان 🌹✨ 💠 خدا ما را درگیر دنیا می کند؛ بعد می فرماید ✨خود را رها کنید✨ ♻️ اگر وارد دنیا نمی شدیم؛ بیرون ماندن و آلوده نشدن راحت بود. 🔰 ولی این حکم تکوینی و گاهی تشریعی است که باید وارد دنیا شد. ⚠️ بعضی ها سعی دارند با ترک بعضی وظایف از صحنه درگیر شدن با دنیا فرار کنند. ⛔️ این ها هیچ گاه تعالی پیدا نمی کنند. ❌💯❌ 🆔👉 eitaa.com/qoranbook
✅حق زبان ✍ #امام سجاد علیه السلام: اما حق زبانت بر تو آنست که از فحشا و منکرات دورش نگهداری و به گفتن کلمات خوب و نافع عادتش دهی و وادارش کنی که با ادب و خوب سخن گوید و از زیاد گفتن و بیخود چرخیدن در دهان منعش نمایی تا سکوت را رعایت کند مگر در جایی که نیاز به تکلم باشد و نفعی برای دنیا و آخرت داشته باش و نگذاری سخنی که فایده و نفعی ندارد و جز ضرر و زیان حاصلی در آن متصور نیست، از دهان تو خارج شود بعد از آنکه عقل و نقل بر مضر بودن و بد بودن آن دلالت دارد؛ زیرا که زینت عاقل به عقلش در خوبی گفتار و درست سخن گفتن است و حول و قوه‌ای نیست مگر به حول و قوه #خداوند بزرگ. 📚: رساله حقوق امام سجاد(ع) 🆔👉 eitaa.com/qoranbook
🌹 #امام حسن‌المجتبی علیه السلام: هـمانـا در ايـن #قـرآن چـراغ های #هـدايـت بـه سـوی نور و سعـادت مـوجـود اسـت و اين قـرآن #شفـای #دل هـا و سـينـه هـا اسـت❤️ 📚 بحارالانوار ، ج۷۵ ، ص۱۱۱ 🆔👉 eitaa.com/qoranbook
هدایت شده از حفظ مجازی قرآن کریم
🌹با سلام خدمت دوستان عزیز 👈کسانی که علاقه مند به کریم هستند اما فرصت شان اندک است میتوانند با در طرح کل قرآن کریم شوند. 🔴بهمراه اعطای مدرک معتبر از سازمان تبلیغات اسلامی ✅با توجه به زمانبندی از سوی شما ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: @H_Tasnim 🙏لطفا اطلاع رسانی کنید🙏 🆔👉 eitaa.com/hefzemajazi
+ ✅ یک 💠 امروز 🌹يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُواْ رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ🌹 💠 : 🌹اى مردم! پروردگارتان كه شما وپیشینیان شما را آفرید، پرستش كنید تا اهل تقوا شوید.🌹 💠👈 : 🔸در كتاب‏هاى قانون، مواد قانون، بدون خطاب بیان مى‏شود، ولى كتاب قانونى است كه با روح و عاطفه مردم سر وكار دارد، لذا در بیان دستورات، خطاب مى‏كند. البتّه خطاب‏هاى قرآن مختلف است. [1] 🔸هدف از خلقت جهان و انسان، تكامل انسان‏ هاست. یعنى هدف از آفرینش هستى، بهره‏ گیرى انسان‏هاست [2] وتكامل انسان‏ها در گرو عبادت [3] و اثر ، رسیدن به تقوى [4] و نهایت ، است. [5] ✅👈 سؤال: چرا را عبادت كنیم؟ پاسخ: در چند جاى قرآن پاسخ این پرسش چنین آمده است: 👈* چون خداوند خالق و مربّى شماست. «اعبدوا ربّكم الّذى خلقكم» [6] 👈* چون تأمین كننده رزق و روزى و امنیت شماست. «فلیعبدوا ربّ هذا البیت الذى اطعمهم من جوع و آمنهم من خوف» [7] 👈* چون معبودى جز او نیست. «لا اله الاّ أنا فاعبُدنى» [8] 🔸عبادت انسان، هدف انسان است نه هدف آفریننده. 🔸او نیازى به عبادت ما ندارد، اگر همه مردم زمین كافر شوند او بى‏نیاز است: «ان تكفروا انتم و من فى الارض جمیعاً فانّ اللَّه لغنى...» چنانكه اگر همه مردم رو به خورشید خانه بسازند یا پشت به خورشید، در خورشید اثرى ندارد. با اینكه عبادت خدا بر ما واجب است، چون خالق و رازق و مربّى ماست، ولى بازهم در برابر این اداى تكلیف، پاداش مى‏دهد و این نهایت لطف اوست. 💠👈آنچه را وادار به عبادت مى‏كند امورى است، از جمله: 👈توجّه به نعمت‏هاى او كه خالق و رازق و مربّى ماست. 👈توجّه به فقر و نیاز خود. 👈توجّه به آثار و بركات عبادت. 👈توجّه به آثار سوء ترك عبادت. 👈توجّه به اینكه همه هستى، مطیع او و در حال تسبیح او هستند، چرا ما وصله ناهمرنگ هستى باشیم. 👈توجّه به اینكه عشق وپرستش، در روح ماست و به چه كسى برتر از او عشق بورزیم. ✅👈سؤال: در قرآن آمده است: «واعبد ربّك حتّى یاتیك الیقین» یعنى عبادت كن تا به یقین برسى. پس آیا اگر كسى به یقین رسید، نمازش را ترك كند؟! 👈پاسخ: اگر گفتیم: نردبان بگذار تا دستت به شاخه بالاى درخت برسد، معنایش این نیست كه هرگاه دستت به شاخه رسید، نردبان را بردار، چون سقوط مى‏كنى. كسى كه از عبادت جدا شد، مثل كسى است كه از آسمان سقوط كند؛ «فكانّما خرّ من السماء» به علاوه كسانى كه به یقین رسیده‏ اند مانند: رسول خدا و امامان معصوم، لحظه‏ اى از عبادت دست برنداشتند. بنابراین مراد آیه، بیان آثار عبادت است نه تعیین محدوده ‏ى عبادت. ✅👈 و ، براى عبادت شیوه ‏ها و شرایطى را بیان نموده است كه در جاى خود بحث خواهد شد، ولى چون این آیه، اوّلین فرمان الهى خطاب به انسان در قرآن است، سرفصل‏ هایى را بیان مى‏كنیم تا مشخّص شود عبادت باید چگونه باشد: 👈عبادت مامورانه، یعنى طبق دستور او بدون خرافات. 👈عبادت آگاهانه، تا بدانیم مخاطب و معبود ما كیست. «حتّى تعلموا ماتقولون» [9] 👈عبادت خالصانه. «ولا یشرك بعبادة ربّه احداً» [10] 👈عبادت خاشعانه. «فى صلاتهم خاشعون» [11] 👈عبادت مخفیانه. پیامبر صلى الله علیه وآله فرمودند: «اعظم العبادة اجراً اخفاها» [12] 👈عبادت عاشقانه. صلى الله علیه وآله فرمودند: «افضل الناس مَن عَشق العبادة» [13] ✅👈و خلاصه در یك نگاه باید بگوییم كه براى عبادت سه نوع شرط است؛ 👈الف: شرط صحّت، نظیر طهارت وقبله. 👈ب: شرط قبولى، نظیر تقوى. 👈ج: شرط كمال، نظیر اینكه عبادت باید آگاهانه، خاشعانه، مخفیانه وعاشقانه باشد كه اینها همه شرط كمال است. [14] ----------------------------------------- 1) براى عموم مى‏فرماید: »یا ایّها الناس«، امّا براى هدایت‏یافتگان فرموده: »یا ایّها الذین امنوا« 2) سخّر لكم« جاثیه، 13. »خلق لكم« بقره، 29. 3) و ما خلقتُ الجنّ والانس الاّ لیَعبدون« ذاریات، 56. 4) واعبدوا ربّكم ... لعلّكم تتّقون« بقره، 21. 5) واتّقوا اللّه لعلّكم تفلحون« بقره، 189. 6) مشركان خالقیّت را پذیرفته ولى ربوبیّت را انكار مى‏نمودند، خداوند در این آیه دو كلمه »ربّكم« و »خلقكم« را در كنار هم آورده تا دلالت بدین نكته كند كه خالق شما، پروردگار شماست. 7) قریش، 3تا4. 8) طه، 14. 9) نساء، 43. 10) كهف، 110. 11) مؤمنون، 2. 12) بحار، ج‏70، ص‏251. 13) بحار، ج‏70، ص‏253. 14) براى تفصیل بیشتر به كتاب پرتوى از اسرار نماز وتفسیر نماز نوشته مؤلف مراجعه نمایید. --------------------------------------- 💠👈 : ♦️دعوت ، عمومى است و همه مردم را دربر مى‏گیرد. «یا ایها الناس» ♦️از فلسفه ‏هاى عبادت، شكرگزارى از ولى نعمت است. «اعبدواربّكم‏الذى‏خلقكم» ♦️اوّلین نعمت‏ها، نعمت آفرینش، و اوّلین دستور،