eitaa logo
قران پویان
465 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
. مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ می‌شوند 💠ما كانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلى‏ ما أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّى يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشاءُ فَآمِنُوا بِاللَّـهِ وَ رُسُلِهِ وَ إِنْ تُؤْمِنُوا وَ تَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ 🌱خداوند قصد ندارد مؤمنان را در این وضعیت که شما دارید، رها کند؛ تا آن‌که (شخص) پلید را از (انسان) پاک(سرشت) جدا کند، و خداوند قصد ندارد شما را از غیب آگاه کند؛ ولی خداوند هرکه را بخواهد، به‌ پیامبری بر‌می‌گزیند(و او را از غیب آگاه می‌کند). بنابراین، به خدا و پیامبرانش ایمان آورید. (آری،) اگر ایمان آورید و خود را (از خشم خدا) حفظ کنید، اجری بزرگ خواهید داشت. آل عمران - ۱۷۹ 🔷✨آيه فوق، كه آخرين آيه‌ای است كه در اينجا از حادثه احد بحث ميكند اين حقيقت را بصورت يك قانون كلی بيان نموده و ميگويد: ما كانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلی‌ ما أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّی يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ‌:" چنين چيزی ممكن نيست كه خداوند مؤمنان را بهمان شكل كه شما هستيد بگذارد و آنها را تصفيه نكند و" طيب" (و پاك) را از" خبيث" (و ناپاك) متمايز نسازد- اين يك حكم عمومی و همگانی است و يك سنت جاودانی پروردگار محسوب ميشود كه هر كس ادعای ايمان كند و در ميان صفوف مسلمين برای خود جايی باز كند بحال خود رها نميشود، بلكه با آزمايشهای پی در پی خداوند، بالآخره اسرار درون او فاش ميگردد. 🔷✨‏در اينجا ممكن بود سؤالی مطرح شود (و طبق پاره‌ای از روايات چنين سؤالی در ميان مسلمانان نيز مطرح بود) و آن اينكه خدا كه از اسرار درون همه كس آگاه است چه مانعی دارد كه مردم را از وضع آنها آگاه كند و از طريق علم غيب، مؤمن از منافق شناخته شود. 👈 ‏قسمت دوم آيه‌ وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَی الْغَيْبِ‌ به اين سؤال پاسخ ميگويد كه:" هيچگاه خداوند اسرار پنهانی و علم غيب را در اختيار شما نخواهد گذارد" زيرا آگاهی بر اسرار نهانی- بعكس آنچه بسياری خيال می‌كنند- مشكلی را برای مردم، حل نمی‌كند، بلكه در بسياری از موارد باعث هرج و مرج و از هم پاشيدن پيوندهای اجتماعی و خاموش شدن شعله‌های اميد و از بين رفتن تلاش و كوشش در ميان توده مردم، می‌گردد. ‏و از همه مهمتر اينكه بايد ارزش اشخاص از طريق اعمال آنها روشن گردد نه از راه ديگر و مسئله آزمايش و امتحان پروردگار نيز، چيزی جز اين نيست، بنا بر اين راه شناسايی افراد، تنها اعمال آنها است‌. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠‏وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَيْراً لَهُمْ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ سَيُطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا بِهِ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ لِلَّهِ مِيراثُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ 🌱‏و كسانی كه نسبت به (انفاق) آنچه خداوند از فضلش به آنان داده، بخل می‌ورزند، گمان نكنند كه (اين بخل) برای آنان بهتر است، بلكه آن برايشان بدتر است. به زودی آنچه را كه بخل كرده‌اند در روز قيامت، (به صورت) طوقی بر گردنشان آويخته می‌شود. و ميراث آسمان‌ها و زمين مخصوص خداست و خداوند به آنچه انجام می‌دهيد آگاه است. آل عمران - ۱۸۰ 💬‏پيام‌ها🔻 ‏🔹واقع بين باشيد واز خيال و گمان انحرافی دوری كنيد. «لا يَحْسَبَنَّ» ‏🔹مال كه از آنِ تو نيست، پس بخل چرا؟ «آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ» ‏🔹سرچشمه‌ی بخل، ناآگاهی و تحليل غلط از خير و شرّ است. «لا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ ... خَيْراً لَهُمْ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ» ‏🔹يكی از وظايف انبيا، اصلاح بينش و تفكّر انسان‌هاست. «لا يَحْسَبَنَّ ... هُوَ خَيْراً لَهُمْ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ» ‏🔹حبّ دنيا، شرور را نزد انسان خير جلوه می‌دهد. «لا يَحْسَبَنَّ ... هو خير» ‏🔹در قيامت، برخی جمادات نيز محشور می‌شوند. «سَيُطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا» 🔹قيامت، صحنه‌ی ظهور خير و شرّ واقعی است. «هُوَ شَرٌّ لَهُمْ سَيُطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا» ‏🔹انسان، در تصرّف اموال خود آزاد مطلق نيست. «سَيُطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا» ‏🔹قيامت، صحنه‌ی تجسّم عمل است. «سَيُطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا» در حديث آمده است. ‏🔹زمان برپايی قيامت، دور نيست. «سَيُطَوَّقُونَ» ‏🔹اسير مال شدن، موجب اسارت در آخرت است. «سَيُطَوَّقُونَ» ‏🔹آنچه را در دنيا به آن دل بسته‌ايم و بخل ورزيده‌ايم، همان مايه‌ی عذاب ما می‌شود. «سَيُطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا» ‏🔹خداوند هم صاحب ميراث ماندگار دنياست و هم نيازمند انفاق ما نيست. 👌‏پس دستور انفاق، برای سعادت خود ماست. «وَ لِلَّهِ مِيراثُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» ‏🔹وارث واقعی همه چيز و همه كس خداست. ما با دست خالی آمده‌ايم و با دست خالی می‌رويم، پس بخل چرا؟ «وَ لِلَّهِ مِيراثُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» ‏📚 تفسير نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 9⃣4⃣ تدبر در سوره 🔹نکات آیات ۱۹۱-۱۷۶ سوره شعرا از تفسیر آقای گنجه ای ✅مشکل خاص قوم شعیب (غیر از شرک) با توجه به آیات ۱۷۶ تا ۱۹۱ انحراف قوم شعیب، انحراف اقتصادی بود و آیات ۱۸۱ تا ۱۸۳ بوضوح آن را نشان می­دهد. از این آیات فهمیده می­شود فساد اقتصادی نیز مانند فساد جنسی و فساد اخلاقی، و فساد عقیدتی و فساد حکومتی، مهم و خانمان­برانداز و اسباب هلاکت اقوام می­باشد. قبلا هم در سوره مطففین دیده ایم که خداوند کم فروشی را بشدت نکوهش فرموده، و معلوم عربِ مکهء معاصر نزول این سوره به این بلیه نیز مبتلا بوده است . البته در سوره­ های بعدی، به تناسب آیات مربوط، شرح بیشتری در این خصوص خواهد آمد. موضوع آیه ۱۸۹ در سوره­ های دیگر به صورت «فریاد بلند» و «لرزه» آمده است. https://b2n.ir/a12394 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، نمونه‌ها، ریشه ها و واکنشها. 🛑قسمت سی وچهارم: 💢⭕️پديده : 💢👈همانطور که گاه یک حدیث و روایت جعل می‌شود، گاه یک کتاب جعل و ساخته می‌شود. خواه این کتاب ساختگی به چاپ رسیده و نسخه داشته باشد یا آنکه مکانش فقط ذهن و خیال ارجاع‌دهنده باشد. 👈آیة الله استادی در مقاله‌ای که درباره‏ی حضرت عبدالعظیم و مصادر شرح حال وی نگاشته و در مجله نور علم چاپ شده است، وقتی به کتاب نور الآفاق می‌رسد پس از معرفی، آن را نقد کرده و می‌نویسد: 🔸"نگارنده این رساله، پس از نگاه کردن کتاب نور الافاق و آگاهی بر محتوای آن به این نتیجه رسیده است که مطالب تازه این کتاب بی‌اساس و است. و حمل بر صحت آن، این است که این حاج شیخ جواد (نویسنده‏ی کتاب نور الافاق) در نقل مطالب به کسانی اعتماد می‌کرده که قابل اعتماد نبوده‌اند و احیاناً از کتاب‌های و مخترع و مختلق مطالبی را یاد می‌کرده‌اند." 👈این عبارت، این ایده را برای نویسنده برجسته کرد که در لابلای مصادر و منابع گاه به کتاب‌های و جعلی ارجاع می‌شود. این اتفاق عموماً در مسائلی است که اثبات آن دشوار یا محل نزاع است و برخی نویسندگان برای تثبیت دیدگاه خود از کتاب‌هایی یاد می‌کنند که وجود خارجی ندارد. 🔹به سخن دیگر همانطور که گاه یک حدیث و روایت جعل می‌شود، گاه یک کتاب جعل و ساخته می‌شود. خواه این کتاب ساختگی به چاپ رسیده و نسخه داشته باشد یا آنکه مکانش فقط ذهن و خیال ارجاع‌دهنده باشد. 👈استاد سید حسین مدرسی طباطبایی در «کتابشناسی آثار مربوط به » نوشته است: 🔻از رسوم متداول و بسیار مرسوم دوره‏ی صفویه همین بوده است که تذکره‌ها و برای مزارات و امام‌زادگان و اماکن متبرک می‌ساخته‌اند و آن را به با نامهایی مطنطن از نویسندگان مشهور نسبت می‌داده‌اند. ده‌ها نمونه از این گونه بافته‌ها که از جهات متعدد با این حکایت همانند و در سبک و اسلوب مشابه است اکنون در دست می‌باشد و چندتای آنها مانند « حضرت امام‌زاده سلطان علی» مدفون در اردهال کاشان به چاپ نیز رسیده است. 🗒👈در اینجا برآنم که دوازده نمونه از این آثار را معرفی کنم. پیش از ورود به مطلب یادآوری می‌کنم که انتخاب این موارد در حوزه مسائل دینی است وگرنه نمونه‌ها بسیار بیش از آن است. همچنین فعلاً بر مواردی انگشت گذاشته می‌شود که در آثار مکتوب به ثبت رسیده و اجمالاً درباره‏ی آن گفتگوهایی صورت گرفته است وگرنه نمونه‌های اینترنتی و غیره کم نیست. 💫📚نقل از كتاب احاديث ساختگي ، تاليف حجت الاسلام مهدی مهریزی. انتشارات بشری https://b2n.ir/p52692 💫ادامه دارد کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بار خدایا! به پناه تو میروم از گمان آوری در راستی از پی یقین کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیہ 181 تا 186 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
. مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠‏فَإِنْ كَذَّبُوكَ فَقَدْ كُذِّبَ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِكَ جاؤُ بِالْبَيِّناتِ وَ الزُّبُرِ وَ الْكِتابِ الْمُنِيرِ 🌱‏(بنابراين) پس اگر تو را تكذيب كردند (چيز تازه‌ای نيست، زيرا) انبيای قبل از تو نيز كه همراه با معجزات و نوشته‌ها و كتاب روشنگر آمده بودند، تكذيب شدند. آل عمران - ۱۸۴ 💬‏پيام‌ها🔻 ‏1⃣ آشنايی با تاريخ گذشتگان، روحيه‌ی صبر و مقاومت را در انسان بالا می‌برد. ‏«فَإِنْ كَذَّبُوكَ فَقَدْ كُذِّبَ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِكَ» ‏2⃣ تمام انبيا، مخالفانی داشته‌اند. «كُذِّبَ رُسُلٌ» ‏3⃣ حركت انبيا در طول تاريخ، يك حركت فرهنگی، فكری و اعتقادی بوده است. «بِالْبَيِّناتِ وَ الزُّبُرِ وَ الْكِتابِ» ‏4⃣ معجزات پيامبران متنوّع بوده‌اند، ولی اصول همه‌ی اديان يكی بوده است. ‏كلمه‌ی‌ «بِالْبَيِّناتِ» جمع، ولی‌ «الْكِتابِ» مفرد آمده است. 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️از خسته نشويد 💠لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ مِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذىً كَثِيراً وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ 🌱مسلماً در مورد اموال و جان‌هایتان آزمایش می‌شوید و بی‌شک از کسانی ‌که پیش از شما کتاب (آسمانی) به آنان داده شده است و (نیز) از مشرکان (سخنانِ) آزار‌(دهنده‌ی) فراوانی خواهید شنید، و اگر صبر کنید و خود را (از خشم خدا) در امان نگه دارید، (بدانید که) این از کارهایی ست که برای (انجام) آن اراده‌ی قطعی لازم است. آل عمران - ۱۸۶ 🔷✨‏لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ‌" شما در جان و مال، مورد آزمايش قرار خواهيد گرفت" و اصولا اين جهان صحنه آزمايش است و ناگزير بايد خود را آماده مقابله با حوادث و رويدادهای سخت و ناگوار كنيد، و اين در حقيقت هشدار و آماده باشی است به همه مسلمانان كه گمان نكنند حوادث سخت زندگی آنها، پايان يافته و يا مثلا با كشته شدن كعب بن اشرف، شاعر بد زبان پرخاشگر و آشوب طلب، ديگر ناراحتی و زخم- زبان از دشمن نخواهند ديد. 👈 ‏به همين جهت می‌فرمايد: وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ مِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذیً كَثِيراً: بطور مسلم در آينده از اهل كتاب (يهود و نصاری) و مشركان سخنان ناراحت كننده فراوانی خواهيد شنيد. 🔷✨‏مسئله شنيدن سخنان ناسزا از دشمن با اينكه جزء آزمايشهايی است كه در آغاز آيه آمده، ولی بخصوص در اينجا به آن تصريح شده، و اين بخاطر اهميت فوق العاده‌ای است كه اين موضوع، در روح انسانهای حساس و با شرف دارد چه- اينكه طبق جمله مشهور" زخمهای شمشير التيام‌پذيرند اما زخم زبان التيام نمی‌يابد"! وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ در اينجا وظيفه‌ای را كه مسلمانان در برابر اينگونه حوادث سخت و دردناك دارند بيان می‌كند و می‌گويد:" اگر استقامت بخرج دهيد، شكيبا باشيد، و تقوی و پرهيزكاری پيشه كنيد، اين از كارهايی است كه نتيجه آن روشن است و لذا هر انسان عاقلی بايد تصميم انجام آن را بگيرد". 🔷✨ " عزم" در لغت، به معنی" تصميم محكم" است و گاهی به هر چيز محكم نيز گفته می‌شود، بنا بر اين" مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ" به معنی كارهای شايسته‌ای است كه انسان بايد روی آن تصميم بگيرد يا به معنی هر گونه كار محكم و قابل اطمينانی است. ‏تقارن" صبر" و" تقوی" در آيه گويا اشاره به اين است كه بعضی افراد در عين استقامت و شكيبايی، زبان به ناشكری و شكايت باز می‌كنند، ولی مؤمنان واقعی صبر و استقامت را همواره با تقوی می‌آميزند، و از اين امور دورند. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 0⃣5⃣ تدبر در سوره 🔹فراز آیات ۱۹۹-۱۹۲ وَإِنَّهُ لَتَنزِيلُ رَبِّ الْعَالَمِينَ {192} و راستى كه اين [قرآن] نازل شده از پروردگار جهانيان است {192} نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ {193} روح الامين آن را بر دلت نازل كرد {193} عَلَى قَلْبِكَ {لِتَكُونَ مِنَ الْمُنذِرِينَ {194} تا از انذاردهندگان باشى {194} بِلِسَانٍ عَرَبِيٍّ مُّبِينٍ {195} به زبان عربى روشن {195} وَإِنَّهُ لَفِي زُبُرِ الْأَوَّلِينَ {196} و [وصف] آن در كتابهاى پيشينيان آمده است {196} أَوَلَمْ يَكُن لَّهُمْ آيَةً أَن يَعْلَمَهُ عُلَمَاء بَنِي إِسْرَائِيلَ {197} آيا اینكه علماى بنى‏اسرائيل از آن اطلاع دارند، براى آنان (مخالفان پیامبر) آیه و دلیلی روشن نيست {197} وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَى بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ {198} و اگر آن را بر برخى از غير عرب زبانان نازل مى‏كرديم (قرانی به زبان غیر عربی){198} فَقَرَأَهُ عَلَيْهِم مَّا كَانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ {199} و پيامبر آن را برايشان(اعراب مکه) مى‏خواند به آن ايمان نمى‏آوردند (به بهانه عربی نبودن. اما الان که این بهانه را ندارند،چرا ایمان نمی اورند){199} ♻️عصاره فراز آیات ۱۹۹-۱۹۲ : قرآن نازل شده از جانب رب العالمین و به زبان اینها یعنی عربی است.ذکر خبر قرآن در کتب پیشین و شناخت علمای بنی اسراییل از آن هم آیه و نشانه ای است . اما باز هم ایمان نمی آورند. 🖌آقای سید کاظم فرهنگ https://b2n.ir/a12394 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، نمونه‌ها، ریشه ها و واکنشها. 🛑قسمت سی وپنجم: 💢⭕️پديده : نمونه‌هایی از ارجاع به کتاب‌های ناموجود: 💢1⃣1. ، اثر شیخ عبدالله به این کتاب در مساله شهادت ثالثه در اذان و اقامه استناد می‌شود و از آن چند حدیث بدین مضمون منقول است. 🔸"نویسنده‏ ی کتاب «السلافة فی امر الخلافة»، عالم نحریر شیخ عبدالله مراغی مصری که از بزرگان علمای سنی است می‌گوید: به درستی که سلمان فارسی در اذان و اقامه پس از شهادت به رسالت در زمان حیات پیغمبر خاتم (ص) اَشهَدُ اَنَّ عَلیّاً وَلیُّ اللهِ (ع) را می‌گفت. مردی بر پیغمبر اکرم وارد شد و عرض کرد، یا رسول الله، شنیدم چیزی که تا کنون نشنیده بودم. حضرت فرمود: چه شنیده‌ای؟ عرض کرد، سلمان بعد از شهادت به رسالت، شهادت به ولایت علی را می‌گفت. حضرت رسول (ص) فرمودند: چیز خوبی را شنیده‌ای. 👈و در همان کتاب است که مردی وارد بر پیغمبر اکرم (ص) شد و عرض کرد، یا رسول الله، به درستی که اباذر در اذان بعد از شهادت به رسالت، شهادت به ولایت علی بن ابی طالب می‌گوید. و می‌گوید: اَشهَدُ اَنَّ عَلیّاً وَلیُّ الله. پیغمبر اکرم (ص)، فرمود: چنین است. آیا فراموش نمودید کلام مرا در غدیر خم که هر که من مولای اویم، این علی مولای اوست و هر کس عهد شکند، بر خود زیان رسانده است." 👈این استناد را نخستین بار آیة الله عبد النبی اراکی (1307 ـ 1385 ق / 1344 ش) در کتاب رسالة الهدایة که سال 1378 قمری در قم به چاپ رسیده آورده است وی پس از ذکر متن عربی دو روايت فوق، نوشته است: 🔷فقد ذکر المحدثین بعض الثقة عن الشیخ محمد طه ایضاً عن کتاب السلافة فی امر الخلافة لعبد الله المراغی المصری و سمعت شفاهاً عن المرحوم میرزا هادی الخطیب الخراسانی فی النجف.[4] ↩️دومین شخصیتی که بدان استناد جسته آیة الله سید محمد شیرازی (1347 ق / 1307 – 1380 ش) در کتاب الفقه (چاپ دوم 1408 ق) است وی پیش از نقل روایت‌ها آورده است: 🔸اما الروایات فقد روی الشیخ عبدالعظیم فی کتاب السیاسة الحسینیة فی مخطوط بالمکتبة الظاهریة بدمشق یسمی بالسلافة فی امر الخلافة تالیف الشیخ عبد الله المراغی من اعلام السنة فی القرن السابع الهجری قال و فیه روایتان ....[5] چنانکه ملاحظه می‌شود در این اثر چند تعبیر به نوشته‌های اولین ناقل اضافه شده است: 👈یک. از کتاب جدیدی به عنوان واسطه نام می‌بَرَد: السیاسة الحسینیة نوشته‏ی عبدالعظیم دو. محلی برای نسخه معرفی می‌کند: المکتبة الظاهریة بدمشق سه. زمان حیات نویسنده را مشخص کرده است: من اعلام القرن السابع الهجری پس از این کتابها این دو روایت را سید اسماعیل مرعشی (1340 ـ 1425 ق / 1383 ش) در کتاب إجماعیات فقه الشیعة که در سال 1415 ق به چاپ رسیده آورده است، ایشان می‌نویسد: 👈و روی مستفیضاً عن العالم النحریر ...[6] و در پاورقی می‌نویسد: یقال انه کان من علماء العامة فی القرن السابع الهجری ثم استبصر کما عن السید الشیرازی و الشیخ عبدالنبی العراقی.[7] در این نوشته دو ادعای جدید مطرح شده است. ↩️یک. ادعای مستفیض بودن روایت (مستفیض، روایتی است که ناقلان آن بیش از سه نفر و کمتر از حد تواتر باشد) ↩️دو. ادعای شیعه شدن نویسنده 💫📚نقل از كتاب احاديث ساختگي ، تاليف حجت الاسلام مهدی مهریزی. https://b2n.ir/p52692 💫ادامه دارد کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين @quranpuyan