eitaa logo
قران پویان
443 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
682 ویدیو
611 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
‌🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️خداوند دارد ولی ندارد 💠‏فَذَرْنِي وَ مَنْ يُكَذِّبُ بِهذَا الْحَدِيثِ سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لا يَعْلَمُونَ (۴۴) وَ أُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ (۴۵/قلم) 🌱‏پس مرا با كسی كه (قرآن،) اين حديث (الهی) را تكذيب می‌كند واگذار، ما آنان را از راهی كه نمی‌دانند تدريجاً (به سوی عذاب) پيش می‌بريم. و به آنان مهلت می‌دهم، همانا تدبير من محكم و استوار است. 👈‏كلمه «استدراج» يعنی نزديك شدن درجه درجه و گام به گام و مراد آن است كه خداوند گروهی را گام به گام به گونه‌ای كه متوجه نشوند به ورطه سقوط نزديك می‌كند. ‏🔹تكذيب كنندگان، با خدا طرفند. «فَذَرْنِي وَ مَنْ يُكَذِّبُ» 🔹خداوند، به پيامبرش دلداری می‌دهد. «فَذَرْنِي وَ مَنْ يُكَذِّبُ» ‏🔹تكذيب قرآن، كيفری بس بزرگ دارد، زيرا خداوند می‌فرمايد: آنان را به من واگذار. «فَذَرْنِي وَ مَنْ يُكَذِّبُ بِهذَا الْحَدِيثِ» ‏🔹قرآن، مملو از سخنان جديد و تازه است. «بِهذَا الْحَدِيثِ» (حديث/ سخن نو) 🔹زود قضاوت نكنيد و هر رفاهی را نشانه سعادت ندانيد. (حيوانات را به چراگاه می‌برند و آنها فربه می‌شوند، ولی پايان كارشان كشتارگاه است.) «سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لا يَعْلَمُونَ» ‏🔹بزرگترين خطر، آن است كه انسان از آن غافل باشد و به فكر چاره نباشد. «مِنْ حَيْثُ لا يَعْلَمُونَ» ‏🔹خداوند امهال دارد ولی اهمال ندارد. سَنَسْتَدْرِجُهُمْ‌ ... إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ‌ ‏🔹مهلت‌های الهی، تدبير خدا برای هلاكت كفّار است. «أُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ» 🔹توطئه‌های بشری خنثی می‌شود ولی تدبير الهی محكم است. «إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ» 📚تفسير نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️، روزی بس بزرگ و هولناك 💠بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ الْحَاقَّةُ (۱) مَا الْحَاقَّةُ (۲) وَ ما أَدْراكَ مَا الْحَاقَّةُ (۳/حاقه) 🌱آن حادثه‌ی قطعی و حتمی! (۱) آن حادثه‌ی قطعی و حتمی چیست؟ (۲) و تو چه می‌دانی که آن حادثه‌ی قطعی و حتمی چیست؟ (۳) حاقه [۱-۳] 🔹الْحَاقَّةُ مَا الْحَاقَّةُ وَ ما أَدْراكَ مَا الْحَاقَّةُ" گفتيم: مراد از كلمه" الحاقه" روز قيامت كبری است و اگر به اين نامش ناميد، برای اين بود كه روزی است حق و ثابت، و غير قابل تخلف و ترديد ناپذير، و كلمه" الحاقه" از مصدر" حق" است، كه به معنای ثابت و مقرر واقعی است، و كلمه" ما" در جمله‌" مَا الْحَاقَّةُ" استفهامی است كه به منظور بزرگ شمردن قيامت آمده، (در فارسی هم می‌گوييم فلانی دانشمند است و چه دانشمندی) و درست به همين جهت بود كه با آوردن ضمير اكتفاء نكرد، و نفرمود:" الحاقة و ما هی" بلكه دو باره كلمه" الحاقه" را تكرار كرد. و اين جمله استفهاميه خبر است برای كلمه" الحاقة". 🔹‏بنا بر اين، جمله‌" الْحَاقَّةُ مَا الْحَاقَّةُ" به غير از بزرگداشت قيامت چيز ديگری نمی‌خواهد بفهماند، و با تكرار نام آن اين تفخيم و بزرگداشت را افاده می‌كند. 🔹‏" وَ ما أَدْراكَ مَا الْحَاقَّةُ"- خطاب در اين جمله به هر كسی است كه قابل خطاب‌ باشد، و در آن علم به حقيقت روز قيامت را از همه مخاطبين نفی می‌كند، می‌فرمايد: تو نمی‌دانی قيامت چيست؟ و اين تعبير كنايه است از كمال اهميت آن روز و نهايت درجه عظمتش، و شايد منظور از روايتی هم كه از ابن عباس نقل شده همين باشد، او گفته: هر جا در قرآن جمله" ما ادراك- تو نمی‌دانستی" آمده رسول خدا (ص) آن را درك كرده و هر جا جمله" ما يدريك- تو نمی‌دانی" آمده آن جناب آن مطلب را واقعا نمی‌داند خلاصه كلام اينكه اولی كنايه است از عظمت مطلب و دومی تصريح است. 📚تفسیر المیزان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 3⃣5⃣ تدبر در سوره 🔹نکات سوره قصص از تفسیر عبدالعلی بازرگان قصص : ۷۲ قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِن جَعَلَ اللَّهُ عَلَيْكُمُ النَّهَارَ سَرْمَدًا إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَنْ إِلَهٌ غَيْرُ اللَّهِ يَأْتِيكُم بِلَيْلٍ تَسْكُنُونَ فِيهِ أَفَلَا تُبْصِرُونَ  بگو: آيا هيچ انديشيده‌ايد که اگر خدا روز را برای شما تا قيامت هميشگی دارد، کدام معبودی است غير او که برای شما شب را بياورد تا در آن آرامش يابيد؟ آيا نمي‌بينيد؟ ۵۴  ۵۴- آيات ۷۱ و ۷۲، دو پديده شب و روز را به عنوان دو نشانه مهم ربوبيت متذکر شده است که در تداوم يکديگر حيات زمينی را موجب شده‌اند. با اين تفاوت که در مورد آيت شب گفته: «افلا تسمعون» و در مورد آيت روز: «افلا تبصرون». معنای سمع فهميدن از طريق شنوائی و معنای بصر، فهميدن با چشم بصيرت در پرتو روشنائی روز است. قصص : ۷۳ وَمِن رَّحْمَتِهِ جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ وَلِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ  اين از رحمت خداست [نه امور اتفاقی] که شب و روز را برای شما قرار داده تا در آن [=شب] آرام گيريد و [در روز] به دنبال فضل او برويد، ۵۵ باشد تا شکر نعمت گزاريد [=استفاده بهينه از اوقات شب و روز نمائيد].  ۵۵- اصطلاح «ابتغاء فضل الله» [در جستجوی فضل خدا] جمعاً ۱۴ بار در قرآن در زمينه‌های مختلف تکرار شده است. به طور کلی قرآن شب را هنگام استراحت و ذکر خدا، و روز را زمان به دنبال فضل خدا رفتن در کسب رزق و علم و همه زمينه‌های نيکو شمرده است. ر ک به: اسراء ۱۲ (۱۷:۱۲) ، روم ۲۳ (۳۰:۲۳) . https://zaya.io/rffo8 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
(ع) به مثابه راه 🚩🚩 عاشورا از دیدگاه شهید بهشتی 👈متن حاضر بخشی از سخنرانی شهید بهشتی در تشریح فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) ذیل تفسیر آیه 85 سوره بقره است که در فاصله سال های 1355-1349 برگزار می شد. ایشان با نقد کجروی ها و بی تفاوتی در برابر آن ها، خطر از امام حسین(ع) را گوشزد می کند و نگرانی خود را از خالی شدن نهضت حسینی از مفهوم و محتوا بیان می دارد و با روشن بینی و جسارت علمی بر عاشورا می شورد. 🛑قسمت اول ↩️صرف این که کاری از روی اخلاص انجام شود، کافی نیست؛ بلکه ارزشیابی با ضابطه های اسلام، قرآن، با ضابطه هایی که خود پیغمبر، خود مولا امیرالمؤمنین(ع) و سیدالشهدا(ع) در اختیار ما قرار گذاشته اند، باید صورت بگیرد. با تمام محبت، با تمام دلسوزی به سراغ آن گروهی که از صمیم دل یا حسین یا حسین می گویند، می رویم و می گوییم: برادر و خواهر باصفا، حسین حسینت را با صمیمت بگو، اما زمینه انسانیت این کار، « » است، کمی است، مبادا حسین حسین گفتنت در راه ضد حسین مورد و بهره کشی قرار گیرد. ببینیم حسینی که به عشقش می گرییم و به راستی می گرییم، به عشقش ضجه می کنیم و به راستی ضجه می کنیم، به عشقش پول خرج می کنیم و به راستی خرج می کنیم. (آن هایی که برای خودنمایی خرج می کنند، انسان با آن ها طرف بشود ارزش ندارد، آن ها منافق اند. ما فعلاً آن ها را می گوییم که در آن ها خلوص و صفایی است) ⁉️بگو این حسین چرا کربلا آمد؟ و چرا کشته شد؟ از گذشته به زمان حال بیا، آینده را هم نگاه کن، سرگذشت زنده مولای مان حسین(ع) را به دقت مطالعه کن، ⁉️ببین چه شد که حسین(ع) مدینه را پشت سر گذاشت و به مکه آمد؟ در آن روزهایی که همه مسلمان ها به سمت مکه، برای مراسم حج هجوم آوردند، در روز هفتم به جای این که به سمت عرفات کوچ کند،به سمت کوفه حرکت می کند، چرا؟ این چراها را مطالعه کن، از زبان چه کسی؟ از زبان دین، یا از زبان تاریخ نقادی شده، تصدیق شده یا اگر زبان تاریخ تصدیق شده در اختیارت نیست، یک کتاب این طور می گوید و کتاب دیگر چیز دیگری می گوید، هر دو هم اثر محققان عالیقدر است، هردو را مطالعه کن. اگرحقیقت برای تو روشن نشد، سراغ برو. مگر بی خود بود که پیغمبر(ص) و جانشین به حقش علی(ع) فرمودند و تأکید کردند: هر وقت های گمراه کننده، راه حق و حقیقت را بر شما همچون تاریکی شب، مشتبه کرد«علیکم بالقرآن»، سراغ قرآن بروید و ببینید قرآن چه می گوید؟ این قرآن هدایت است و در چنین مواردی اصل است و حق را از باطل جدا می کند. 🔻👈بیا حسین(ع) را با محک قرآن، با ملاک ها و ضابطه های قرآن مطالعه کن. ببین چگونه می تواند باشد! بعد هر جای این تاریخ که هماهنگ با قرآن بود، برایت روشنگر خواهد بود و هر جا را که دیدی ندارد، از اعتبار ساقط کن 🖌شهید دکتر بهشتی ادامه دارد کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
بسم الله الرحمن الرحیم وَيَسِّرْ لی أَمْری و كارم را برایم آسان کن 🌹 سوره طه ، آیه ۲۶ کانال قرآن پویان 🆔️ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیات 9 تا 34 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
‌🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️كجاست ؟ 💠لِنَجْعَلَها لَكُمْ تَذْكِرَةً وَ تَعِيَها أُذُنٌ واعِيَةٌ 🌱تا آن (حادثه) را پند و عبرتی برایتان قرار دهیم و گوش‌هایی که (حقایق را) به‌ خاطر می‌سپارند و در آن می‌اندیشند، آن را به ‌خاطر سپرند و در آن بیندیشند. حاقه - ۱۲ 🔹و گوشهای شنوا آن را در خود نگهداری كند" (وَ تَعِيَها أُذُنٌ واعِيَةٌ). ‏هرگز نمی‌خواستيم از آنها انتقام بگيريم، بلكه هدف تربيت انسانها و هدايت آنها در مسير كمال، و ارائه طريق، و ايصال به مطلوب بوده است. 🔹‏" تعيها" از ماده" وعی" (بر وزن سعی) آن گونه كه" راغب" در" مفردات" و" ابن منظور" در" لسان العرب" گفته‌اند: در اصل به معنی نگهداری چيزی در قلب است، سپس به هر ظرفی" وعاء" گفته شده، چون چيزی را در خود نگه می‌دارد، و در آيه مورد بحث اين صفت برای" گوشها" ذكر شده است، گوشهايی كه حقايق را می‌شنوند و در خود نگه می‌دارند. 🔹‏يا به تعبير ديگر گاه انسان سخنی را می‌شنود، و فورا آن را از گوش بيرون می‌افكند همانطور كه در تعبيرات عاميانه می‌گوئيم: از اين گوش شنيد و از گوش ديگر بيرون كرد، ولی گاه روی آن انديشه می‌كند و در دل جای می‌دهد، و آن را چراغ راه زندگی خود می‌شمرد. اين چيزی است كه از آن تعبير به" وعی" می‌شود. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ در دنيا، سبب در قيامت است 💠ما أَغْنى‏ عَنِّي مالِيَهْ (۲۸) هَلَكَ عَنِّي سُلْطانِيَهْ (۲۹) 🌱مال و ثروتم برایم سودی نداشت؛ (۲۸) (و) قدرتم از دستم رفت.» (۲۹) حاقه [۲۸-۲۹] 🔹اين دو جمله دو كلمه حسرت است كه در آن روز بعد از بی‌نتيجه ديدن كوشش‌های دنيايی خود می‌گويد، چون او تا در دنيا بود می‌پنداشت كليد سعادتش در زندگی مال و قدرت است، و اين دو تمامی ناملايمات احتمالی را از او دفع می‌كنند، و بر هر محبوب و لذتی مسلطش می‌سازند، و به همين خيال خام بود كه تمامی سعی و توان خود را صرف به دست آوردن مال و قدرت كرد، و قهرا از ياد پروردگار خود و از هر سخن حقی كه به سوی آن دعوت می‌شد اعراض نمود، و دعوت كننده را تكذيب می‌كرد، همين كه سر از قبر برداشت، و ديد كه تمامی سبب‌ها از كار افتاده‌اند، و امروز ديگر مال و فرزندان بكار نمی‌آيند، می‌فهمد كه مالش فايده‌ای نداشت، و قدرتش هم باطل شد، لذا از در حسرت و درد اين دو جمله را می‌گويد، اما چه سودی از گفتن؟!" خُذُوهُ فَغُلُّوهُ‌ ... فَاسْلُكُوهُ" اين جملات دستور خدا به ملائكه را حكايت می‌كند، كه بگيريد او را و در آتش بيفكنيد. 🔹پس تقدير كلام" يقال للملائكة خذوه ..." است، يعنی" به ملائكه گفته می‌شود بگيريد او را ..." و كلمه" غلوه" امر از مصدر" غل" است، كه به معنای بستن با غل و زنجير است كه دست و پای اسير را به گردنش می‌بندد. 📚تفسیر المیزان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 4⃣5⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۷۵-۷۱ سوره قصص از تفسیر نور ۱- یکی از شیوه های قرآن،طرح پرسش های بیدار کننده است. إِنْ جَعَلَ اللّهُ ... ۲- حرکت زمین و ایجاد شب و روز،با اراده ی الهی است. جَعَلَ ... اَللَّیْلَ سَرْمَداً ۳- طبیعت،زیباترین تابلو و کتاب معرفت الهی است. «اللَّیْلَ - بِضِیاءٍ» ۴- در عقاید نباید تقلید کرد. «أَ رَأَیْتُمْ - أَ فَلا تَسْمَعُونَ» ۵- در تبلیغ،از وجدان مخاطبین استمداد بطلبیم. أَ رَأَیْتُمْ ... مَنْ إِلهٌ ... أَ فَلا تَسْمَعُونَ ۶- نظام حاکم بر هستی،از طرف خداوند است واگر بخواهد آن را به نظام دیگری تبدیل می کند. إِنْ جَعَلَ اللّهُ ... ۷- شب برای آسایش است و انسان نیازمند آسایش. «تَسْکُنُونَ فِیهِ» ۸- افراد بی بصیرت،قابل توبیخ و سرزنش هستند. «أَ فَلا تُبْصِرُونَ» ۹- شرک،معلول نداشتن بصیرت است. مَنْ إِلهٌ غَیْرُ اللّهِ ... أَ فَلا تُبْصِرُونَ ۱۰- منشأ خلقت و اعطای نعمت،نیاز او،یا طلب ما نیست،بلکه بخشندگی و رحمانیّت اوست. «وَ مِنْ رَحْمَتِهِ جَعَلَ» ۱۱- آرامش شب،مقدّمه ی تلاش روز است. «لِتَسْکُنُوا فِیهِ وَ لِتَبْتَغُوا» ۱۲- خداوند،بخشنده است؛ولی انسان باید تلاش کند. مِنْ رَحْمَتِهِ جَعَلَ ... لِتَبْتَغُوا ۱۳- آنچه به دست آوریم از فضل اوست،به زرنگی خود ننازیم. «مِنْ فَضْلِهِ» ۱۴- نعمت های مادّی باید مقدّمه ی شکر وکسب مراتب معنوی باشد. لِتَسْکُنُوا ... لِتَبْتَغُوا ... لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ ۱۵- دنیا اگر وسیله ی رشد،قرب و شکر به درگاه الهی باشد،منفور و مذموم نیست. «لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» ۱۶- قیامت،روز ظهور پوچی معبودان و درماندگی مشرکان است. «أَیْنَ شُرَکائِیَ» ۱۷- تمام معبودان در بی اثری و همه مشرکان در بی جوابی یکسانند. «أَیْنَ شُرَکائِیَ» ۱۸- برای غیر خداوند،در قیامت،هیچ قدرتی نیست. «أَیْنَ شُرَکائِیَ» ۱۹- خداوند شریک ندارد،آنچه را شریک او می شمرند،پندار و توهّمی بیش نیست. «کُنْتُمْ تَزْعُمُونَ» ۲۰- در قیامت،گواهان از خود امّت ها برمی خیزند. «مِنْ کُلِّ أُمَّهٍ شَهِیداً» ۲۱- عقاید و افکار خود را بر اساس برهان و دلیلِ محکم تنظیم کنیم.زیرا شرک برهانی ندارد و در آخرت بهانه،خریداری ندارد. «هاتُوا بُرْهانَکُمْ» ۲۲- مشرکان،منطق و برهان ندارند. «هاتُوا بُرْهانَکُمْ» ۲۳-هر نوع کتمانِ حقایق،فقط در دنیاست،در آخرت با کنار رفتن پرده ها،حقّ و حقیقت،ظاهر و متجلّی می شود. «فَعَلِمُوا أَنَّ الْحَقَّ لِلّهِ» ۲۴- باطل،رفتنی است. «ضَلَّ عَنْهُمْ ما کانُوا یَفْتَرُونَ» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
(ع) به مثابه راه 🚩🚩 عاشورا از دیدگاه شهید بهشتی 👈متن حاضر بخشی از سخنرانی شهید بهشتی در تشریح فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) ذیل تفسیر آیه 85 سوره بقره است که در فاصله سال های 1355-1349 برگزار می شد. ایشان با نقد کجروی ها و بی تفاوتی در برابر آن ها، خطر از امام حسین(ع) را گوشزد می کند و نگرانی خود را از خالی شدن نهضت حسینی از مفهوم و محتوا بیان می دارد و با روشن بینی و جسارت علمی بر عاشورا می شورد. 🛑قسمت دوم: 🔻🖌در سیره امام(ع)، نویسندگان مکرر و متعدد نقل کرده اند که امام(ع) در توضیح حرکتش فرمود: 👈ای مردم با ایمان! امروز می بینم حق پایمال می شود، باطل حکومت می کند. با مبارزه می شود، از حمایت می شود، طرفداران حق پایمال می شوند، خودفروختگان به باطل تشویق می شوند، 🔻 در چنین شرایطی یک انسان باایمان متعهد نمی تواند آرام بگیرد و به جهاد، تلاش و کوشش در راه خدا کشیده می شود، چون باایمان و متعصب است. این ایمان برایش دلخوش کن نیست؛ بلکه ایمان برایش راه زندگی است. مگر نه این است که پیغمبر(ص) فرموده است: در چنین شرایطی بیکار نشستن و دست روی دست گذاشتن گناهی بس بزرگ است. مگر نه این است که قرآن کریم در صدها آیه، بی تفاوت ماندن در چنین شرایطی را گناهی بزرگ می شمارد؟ 👈دیدیم مردان پاک و مجاهد، انسان های باایمانی را که ایمان برایشان سخت تعهدآور بود دستگاه پلید معاویه از خانه و کاشانه بیرون شان کشید، به سوی شام برد، در آن جا تهدیدشان کرد که از حقگویی و حمایت از حق دست بردارید. آن ها تحت تأثیر این تهدید قرار نگرفتند، دستگاه پلید معاویه این ها را نابود کرد و به نابود کردنشان اکتفا نکرد، در افکار عمومی آن ها را لگدمال کرد، مردان پاکی چون حجر بن عدی و عمرو بن حر {حمق}، سیدان و شیعیان خالص مولا(ع) به دست عمال معاویه در کنار پایتخت حکومت اسلامی آن روز، سر به نیست شدند. آیا نمی نگرید در چنین شرایطی این سعادتمندان چگونه شهید شدند. جالب این است که درست آن طور که سیدالشهدا(ع) در چند جمله بیان فرموده بود، دستگاه معاویه کسانی را که پیرامون این حکومت پلید به نام مسلمان و با شعارهای اسلامی دین و دنیای شان را می فروختند، در افکار عمومی، مسلمان ممتاز و درجه یک معرفی می کرد و مردان و زنان مسلمانی را که دین تا اعماق جان شان نفوذ کرده بود، نه از مرگ، نه از شکنجه، نه از زندان و نه از هیچ رنج و محرومیت دیگر می ترسیدند، آن ها را به عنوان کسانی که گرایش های ضد اسلامی و مذهبی دارند معرفی می کرد! 🔻آیا امام(ع) می توانست در چنین شرایطی که مؤمنان خالص -که ایمان و اسلام برایشان مکتب است- به صورت کسانی که گرایش های ضد اسلام دارند، معرفی می شدند و با چنین مرزبندی، انحراف افکار عمومی مسلمانان از حقیقت تابناک ایمانی صورت می گرفت و در مقابل، یک مشت تجلیات توخالی و درون تُهی به نام مذهب مورد تجلیل قرار می گرفت، در چنین شرایطی امام حسین فرزند دلبند پیغمبر، فرزند علی و فاطمه ـ سلام الله علیهم اجمعین ـ چگونه می توانست بی تفاوت بماند؟ 🔻نه امام حسن بی تفاوت می ماند، نه ، نه موسی بن جعفر، نه امام رضا، نه حضرت جواد، نه حضرت عسکری، نه حضرت صادق ـ سلام الله علیهم اجمعین ـ همه این ها می کوشیدند با در نظر گرفتن حدود و امکانات زمان شان در برابر این کج روی ها بی تفاوت نمانند. چرا؟ برای این که این ها دین و ایمان شان برایشان مکتب سعادت آور بود نه دلخوش کننده. 🖌شهید دکتر بهشتی ادامه دارد کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
. ❤ بسم الله الرحمن الرحيم ❤ مَا يَفْتَحِ اللهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ  دری که خدا از رحمت به روی مردم بگشاید هیچ کس نتواند بست و آن در که او ببندد هیچ کس جز او نتواند گشود ، و اوست خدای بی‌ همتای با حکمت و اقتدار . 🌿  سوره فاطر ، آیه ۲ کانال قرآن پویان 🆔️ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan