4_5911272731977977781.mp3
13.47M
قرآن و #بنی_اسرائیل
حدود یک پنجم قران به تاریخ ادیان و اقوام سابق اختصاص دارد.
قران #یهودیان را هم تمجید کرده و هم نکوهش. یهودیان هم مثل همه اقوام حتی مسلمانان، افراد خوب و بد دارند که قران خوبان یهود را ستوده است.
حتی 12 فرزند اسراییل (یعقوب) هم، همه مثل یوَسف نبودند.
منظور از #فضیلت دادن بنی اسراییل چیست؟
حتی در میان یهودیان هم جنایات اسراییل را محکوم کرده اند. لذا بهودی ستیزی نباید کرد.
🆑 استاد بازرگان
@quranpuyan
بنام خدا
💐💐لیست #پربازدید ترین موضوعات ارسالی سه ماه گذشته،در تالار گفتگوهای قرآن پویان. به شرح زیر می باشد.👇👇
🌸 آيا توصيفاتي كه در آيات مختلف قران براي نعمات بهشت شده است، تمثيل است يا وافعي؟
https://www.quranpuyan.com/yaf_postsm19986_y-twSyfty-kh-dr-yt-mkhtlf-qrn-bry-nmt-bhsht-shdh-st--tmthyl-st-y-wfy.aspx
🌸مشخصات حكومت صالح و ناصالح در قران : حكومت فرعوني چه ويژگيهايي دارد؟
https://www.quranpuyan.com/yaf_postsm20036findunread_mshkhSt-Hkwmt-SlH-w-nSlH-dr-qrn---Hkwmt-frwny-chh-wyjgyhyy-drd.aspx#post20102
🌸ایا دعا به هم زدن نظام موجود هستی است؟
https://www.quranpuyan.com/Default.aspx?g=posts&t=5654&=
🌸عذاب و مغفرت خدا مشمول قانون عام است و منحصر به گروه خاصي نيست.
https://www.quranpuyan.com/yaf_postst5655findunread_dhb-w--mGfrt-khd-mshmwl-qnwn-m-st-w-mnHSr-bh--grwh-khSy-nyst.aspx#post20022
✅✅شما هم میتوانید با کلیک بر روی لینکهای بالا موضوعات فوق را مطالعه نمایید.
@quranpuyan
#آیههاینور
❤ بسم الله الرحمن الرحیم ❤
إِنَّنِی أَنَا اللهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِی
وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِی
منم خدای یکتا که هیچ خدایی جز من
نیست، پس مرا (به یگانگی) بپرست و
نماز را برای یاد من به پادار.
🌸 سوره طه ، آیه ۱۴
🆔️ quranpuyan
💠#تلاوت_روزانـہ یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ
📖#سوره_مبارڪه_انعام آیه 132 تا 137
📄#صفحـہ_145
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نکات_تفسیری
#صفحه_145
❇️خداوند از #عبادات ما بینياز است، دستورهای عبادی، عامل #رشد خودماست
💠و ربک الغنی ذو الرحمه ان یشا یذهبکم و یستخلف من بعدکم مایشاء کما انشاکم من ذریه قوم اخرین ۱۳۳/انعام
🌱و پروردگار تو بی نیاز و دارای رحمت است ، اگر بخواهد شما را می برد وبعد از شما هر که را بخواهد جانشین شمامی کند،چنانچه شما را از نسل قومی دیگر ایجاد کرد.
🔹این بیان برای نفی ظلم ازساحت پروردگار است ، با این توضیح که ظلم یعنی بکار بردن چیزی در غیرموردش و یا تباه ساختن حق ، و ظلم همواره از دو چیز ناشی می شود یا به جهت احتیاجی است که ظالم دارد،یعنی به منظور رسیدن به منفعتی یا دفع ضرری ،مرتکب ظلم می شود و یا به جهت شقاوت و قساوت قلبی است که در نهاد اووجود دارد و خدای سبحان از هر دوی این صفات منزه است.
🔹چون اولا): بی نیاز است ، پس حاجت و فقری ندارد که انگیزه ظلم باشد،
ثانیا): دارای آنچنان رحمتی است که دامنه اش همه کائنات را در بر می گیرد،لذا ظلم به جمیع انحاء ازساحت او بدور است ، و مقتضای آن این است که او به ملاک غناو بی نیازیی که دارد بتواند همه خلائق را از بین برده و به ملاک رحمتش هر مخلوق دیگری راکه بخواهد به جای آنها بنشاند، همچنانکه اقوام فعلی را از ذریه اقوام دیگری بیافرید، اما اینکه فرمود:(ما یشاء)اشاره به وسعت قدرت اوست .
📚تفسیر المیزان
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نکات_تفسیری
#صفحه_145
❇️#توجيه_گناه و آراستن زشتیها، عامل هلاكت و سقوط است
💠وَ كَذلِكَ زَيَّنَ لِكَثِيرٍ مِنَ الْمُشْرِكِينَ قَتْلَ أَوْلادِهِمْ شُرَكاؤُهُمْ لِيُرْدُوهُمْ وَ لِيَلْبِسُوا عَلَيْهِمْ دِينَهُمْ وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ ما فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَ ما يَفْتَرُونَ (۱۳۷/انعام)
🌱و بدين سان (بتها و خادمان بتها كه) شريكان آنها (در اموالشان محسوب میشدند،) كشتن فرزند را برای بسياری از مشركان (به عنوان قربانی برای بتها) زيبا جلوه دادند تا آنان را به هلاكت كشيده و آيين آنان را مشتبه سازند. و اگر خداوند میخواست چنين نمیكردند (و به اجبار جلو آنان را میگرفت)، پس آنان را با دروغهايی كه میبافند واگذار.
🔹همان گونه كه تقسيم كشت و دام، ميان خدا و شريكان، در نظر مشركان جلوه داشت، عشق به بت و فرزندكشی در پای بت را هم وسوسههای شيطانی در نظرشان آراسته بود.
«لِيُرْدُوهُمْ»: از «ارداء» به معنای هلاك كردن است.
مشركان يا میگويند: دختر ننگ است و زنده به گورش میكنند، «أَمْ يَدُسُّهُ فِي التُّرابِ» يا میگويند: خرجی ندارم و بايد نابود شود، «خَشْيَةَ إِمْلاقٍ» يا آن را نوعی قرب به بتها میدانند، كه همهی اينها نوعی تزيين است.
۱- بينش غلط و خرافی، سبب میشود كه انسان، فرزند خود را پای بت سنگی و چوبی قربانی كرده و به آن افتخار نمايد. زَيَّنَ ... قَتْلَ أَوْلادِهِمْ
۲- مجرمان، حتّی برای فرزندكشی هم توجيه درست میكنند تا روان و وجدان خود را آرام كنند. «زَيَّنَ»
۳- در انتقاد، انصاف را مراعات كنيم. «لِكَثِيرٍ مِنَ الْمُشْرِكِينَ» نه آنكه همه چنيناند.
۴- توجيه گناه و آراستن زشتیها، عامل هلاكت و سقوط است. زَيَّنَ ... لِيُرْدُوهُمْ
۵- خرافهگرايی، سبب التقاط و آميختگی دين با شبهات است. «وَ لِيَلْبِسُوا»
۶- پيامبر، مسئول ابلاغ است نه اجبار، اگر مردم گوش نكردند، آنان را رها كرده و به سراغ دلهای آماده میرود. «فَذَرْهُمْ»
۷- افكار و رفتار منحرفان، نبايد حقّجويان را دلسرد كند. «فَذَرْهُمْ وَ ما يَفْتَرُونَ»
۸- شريك پنداشتن برای خداوند، افترا به اوست. «فَذَرْهُمْ وَ ما يَفْتَرُونَ»
📚تفسیر نور
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
May 11
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
4⃣3⃣ تدبر در سوره #حجر
🔹پیام های آیات ۵۶-۴۹ سوره حجر از تفسیر نور
۱- رحمت الهی،بزرگ ترین و بهترین پیام است.«نبیء»«نبأ»به خبر مهم گفته می شود)
۲- گنهکاران نیز بنده خدا هستند. «عِبادِی»
۳- در لطف او شک و تردیدی به خود راه ندهید. «أَنِّی أَنَا»
۴- بخشندگی او همراه با لطف و مهربانی است،نه تنها می بخشد لطف هم می کند. «الْغَفُورُ الرَّحِیمُ»
۵- بخشش و لطف الهی،عمیق وپی درپی است. «الْغَفُورُ الرَّحِیمُ» (قالب غفور و رحیم،نشانه ی عمق و تکرار است)
۶- لطف و رحمت الهی بر غضبش مقدّم است. «أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِیمُ وَ أَنَّ عَذابِی»
۷- به رحمت الهی مغرور نشویم،چرا که عذابش دردناک است. «الْغَفُورُ الرَّحِیمُ - الْعَذابُ الْأَلِیمُ»
۸- از حوادث تلخ وشیرین تاریخ،درس بگیریم. «نَبِّئْهُمْ» (بهترین تاریخ ها زندگی انبیا و بهترین تاریخ گویان نیز آن بزرگواران هستند)
۹- سلام کردن،یک ادب الهی در طول تاریخ بوده است. «فَقالُوا سَلاماً»
۱۰- علم و شناخت انبیا،محدود و مشروط به اذن خداوند است. «إِنّا مِنْکُمْ وَجِلُونَ» (حضرت ابراهیم در ابتدا آنها را نشناخت و ترسید)
۱۱- عصمت انبیا،منافاتی با هشدارهای الهی ندارد. «فَلا تَکُنْ مِنَ الْقانِطِینَ»
۱۲- همه جا نهی خدا،نشانه انجام شدن عملی خلاف نیست،گاهی نهی ها برای پیش گیری است. «فَلا تَکُنْ مِنَ الْقانِطِینَ»
۱۳- یأس و ناامیدی را با یاد رحمت و ربوبیّت خداوند درمان کنیم. «رَحْمَهِ رَبِّهِ»
۱۴- کسانی که به علم و قدرت و رحمت خداوند اطمینان دارند،هرگز مایوس نمی شوند. مَنْ یَقْنَطُ ... إِلاَّ الضّالُّونَ
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
با #اقتصاد_ضعیف، #دين هم از بين خواهد رفت.
#اقتصاد و توليد، علم است و با دستور و نصيحت درست نميشود.
🔹مال در مملکت بعد از مسائل عقاید دینی، حرف اول را می زند. یک بیان نورانی حضرت امیر(سلام الله علیه) دارد که «مَا ضَرَبَ اللهُ الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ» هیچ تازیانه ای بدتر از فقر نیست.
🔹 اصل دوم آن است که اگر کسی این تازیانه را خورد، از این طرف تازیانه به دوشش می خورد، از آن طرف دین از عقلش رخت برمی بندد. حواستان جمع باشد. آن اولی را حضرت امیر فرمود که «مَا ضَرَبَ اللهُ الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ»، هیچ تازیانه ای دردناک تر از فقر نیست.
🔹 اگر اقتصاد نتواند #رضایت_مردم را تأمین کند و مردم گرفتار فقر بشوند، #دین نیز از بین خواهد رفت، این دعای پیغمبر است که عرض کرد خدایا، اگر اقتصاد ما ضعیف باشد دینداری سخت است؛
🔹 بانک، انباردار نیست و لذا با سفارش هم حل نمی شود، بلکه آنجا فکر و دقت و بررسی و برنامه ریزی باید انجام گیرد، تلاش شود تا اقتصاد و تولید رونق بگیرد و مسائل حل شود،
این برنامه علمی می خواهد که چه داریم؟ یک؛
چقدر مصرف داریم؟دو؛
چکار بکنیم که این نیازها تأمین بشود؟ سه؛
این می شود اقتصاد.
🔹 کار علمی این است که در اقتصاد هم بفهمید و هم بفهمانید که چگونه می شود که #قیمت_یک_نان را در چندین سال یک جا نگهداشت؟
لذا باید بدانیم که ما چه داریم، چه نیازی داریم، چگونه این را به خواست، تبدیل بکنیم و چگونه تولید داشته باشیم تا با #رونق_اقتصاد، به بیگانه نیاز نداشته باشیم.
🔹 اساس و وظیفه همه مسئولین این است که #آبروی_مملکت را حفظ کنند،
هیچ کسی با #دست_خالی به خانه اش نرود و این به تولید وابسته است.
↩️ تولید هم سفارشی نیست.
↩️تولید نصیحت نیست،
↩️تولید خواهش نیست،
#تولید، علم است و علم است و علم است و علم.
🎙ايت اله جوادي املي
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دین
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
#دعاهای_روزانه
بسم الله الرحمن الرحیم
یا رادَّ ما قَدْ فاتَ
اى بازگرداننده ی آنچه از دست رفته است
🌸 دعای مشلول
@quranpuyan
💠#تلاوت_روزانـہ یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ
📖#سوره_مبارڪه_انعام آیه 138 تا 142
📄#صفحـہ_146
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نکات_تفسیری
#صفحه_146
❇️یک درس بزرگ #توحید!
💠وَ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَ جَنَّاتٍ مَعْرُوشاتٍ وَ غَيْرَ مَعْرُوشاتٍ وَ النَّخْلَ وَ الزَّرْعَ مُخْتَلِفاً أُكُلُهُ وَ الزَّيْتُونَ وَ الرُّمَّانَ مُتَشابِهاً وَ غَيْرَ مُتَشابِهٍ كُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ إِذا أَثْمَرَ وَ آتُوا حَقَّهُ يَوْمَ حَصادِهِ وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ
🌱او کسی ست که باغهایی با داربست و بدون (نیاز به) داربست پدید آورد، و (نیز) درخت خرما و محصولات کشاورزی که خوردنیهایش گوناگون است، و زیتون و انار که (میوههای برخی از انواع آن دو،) شبیه به هم و (در برخی از انواع) متفاوت است. هنگامی که به بار مینشیند، از میوهاش بخورید، و روز برداشت آن، حق (بینوایان از) آن را بدهید و (در خوردن و خرج کردن) زیادهروی نکنید؛ که او اسرافکاران را دوست ندارد.
أنعام - ۱۴۱
👈در این آیه به چند موضوع اشاره شده است که هر کدام در حقیقت نتیجه دیگرى است.
🔹نخست مىگوید: «خداوند همان کسى است که انواع باغها و زراعتها با درختان گوناگون آفریده است که بعضى روى داربستها قرار گرفته (و با منظره بدیع و دلانگیز خود چشمها را متوجه خویش مىسازند، و با میوههاى لذیذ و پربرکت کام انسان را شیرین مىکنند) و بعضى بدون احتیاج به داربست بر سر پا ایستاده و سایه بر سر آدمیان گسترده، و با میوههاى گوناگون به تغذیه انسان کمک مىکنند» (وَ هُوَ الَّذِی أَنْشَأَ جَنَّاتٍ مَعْرُوشاتٍ وَ غَیْرَ مَعْرُوشاتٍ).
🔹سپس اشاره به دو قسمت از باغها و جنات کرده، مىگوید: «و همچنین درختان نخل و زراعت را آفرید» (وَ النَّخْلَ وَ الزَّرْعَ).
🔹بعد اضافه مىکند که: «این درختان از نظر میوه و طعم با هم متفاوتند» (مُخْتَلِفاً أُکُلُهُ). یعنى با این که از زمین واحدى مىرویند هر کدام طعم و عطر و خاصیتى مخصوص به خود دارند، که در دیگرى دیده نمىشود.
🔹سپس اشاره به دو قسمت دیگر از میوههایى مىکند که فوق العاده مفید و داراى ارزش حیاتى هستند، و مىگوید: «همچنین زیتون و انار» را آفرید (وَ الزَّیْتُونَ وَ الرُّمَّانَ).
👌انتخاب این دو، ظاهرا به خاطر آن است که این دو درخت در عین این که از نظر ظاهر با هم شباهت دارند، از نظر میوه و خاصیت غذایى بسیار با هم متفاوتند.
لذا بلافاصله مىفرماید «هم با یکدیگر شبیهند و هم غیر شبیه» (مُتَشابِهاً وَ غَیْرَ مُتَشابِهٍ).
👈پس از ذکر این همه نعمتهاى گوناگون پروردگار، مىگوید: «از میوه آنها به هنگامى که به ثمر نشست، بخورید ولى فراموش نکنید که به هنگام چیدن، حق آن را باید ادا کنید» (کُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ إِذا أَثْمَرَ وَ آتُوا حَقَّهُ یَوْمَ حَصادِهِ).
✅و در پایان، فرمان مىدهد که «اسراف نکنید، زیرا خداوند مسرفان را دوست نمىدارد» (وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ).
📚تفسیر نمونه
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نکات_تفسیری
#صفحه_146
❇️سر #سفرهی خداوند، از دشمن او پيروی نكنيم. سياست شيطان، انحراف تدريجی است، نه دفعی
💠ومن الانعام حموله و فرشا کلوا مما رزقکم الله و لا تتبعوا خطوات الشیطان انه لکم عدو مبین 142/انعام
🌱و از حیوانات باربر بزرگسال و خردسال بیافرید،ازآنچه خدا روزیتان کرده بخورید و از گامهای شیطان پیروی نکنید ،همانا شیطان برای شما دشمنی آشکار است.
🔹(حموله )یعنی چهار پایان بزرگسال که طاقت حمل بار را دارند و (فرشا)یعنی چهارپایان خردسال که طاقت حمل بار ندارند وازکوچکی مانند فرش زمینند و لگد می شوند و عبارت (کلوا مما...)همچنانکه درآیه قبل هم گفتیم حکم اباحه است نه وجوب و این امر امضای حکم عقل می باشد در مباح بودن استفاده و خوردن از آنها و آنگاه فرمود: شما در امری که خداوند اباحه آن را تشریع کرده پیرو شیطان نباشید و پای خود را جای پای شیطان مگذارید .
🔹یعنی آنچه را خدا #حلال کرده ، شما به پیروی از شیطان حرامش نکنید و در سابق هم گفته شد که پیروی از خطوات شیطان یعنی تحریم حلائل الهی ، آنهم بدون علم و بر اساس نادانی ودر ادامه می فرماید:شیطان دشمن آشکار شماست ، یعنی دشمنی است که بارها دشمنی وسوء نیت خود را ظاهر وآشکار نموده ، بنا براین از او پیروی نکنید.
🔹هستی و آفريدههايش، مسخّر انسان است. «حَمُولَةً وَ فَرْشاً»
🔹قانون كلی در حيوانات، حلال بودن مصرف آنهاست، مگر آنكه دليلی بر حرمت باشد. «كُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ»
🔹تحريم حلالها، از گامهای شيطانی است. كُلُوا ... وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ
🔹تنها توصيه به خامخواری كه امروز در ميان گروه كثيری رواج دارد و نهی از مصرف گوشت، ممنوع است. وَ مِنَ الْأَنْعامِ ... كُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ
🔹نسبت به خوردنیها بايد مواظب باشيم. كُلُوا ... وَ لا تَتَّبِعُوا چنانكه اوّلين اهرم شيطان برای گمراه كردن حضرت آدم، غذا بود.
🔹سر سفرهی خداوند، از دشمن او پيروی نكنيم. «كُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ»
🔹سياست شيطان، انحراف تدريجی است، نه دفعی. «خُطُواتِ الشَّيْطانِ»
📚تفسیر المیزان و نور
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
May 11
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
5⃣3⃣ تدبر در سوره #حجر
🔹تفسیر سوره حجر از عبدالعلی بازرگان
حجر : ۵۰
وَأَنَّ عَذَابِي هُوَ الْعَذَابُ الْأَلِيمُ
و [نيز] عذاب من عذابي دردناک است. ۳۱
__
۳۱- آيات ۴۹ و ۵۰ گوئي دو روي يک سکه را نشان ميدهد؛ يک روي آن غفور و رحيم بودن خدا را نشان ميدهد، که از اسماء نيکوي پروردگارند، روي ديگر نشان از عذاب دارد، بدون آنکه عذاب را از اسماء خدا بشمارد. مسلماً خداي غفور و رحيم سنخيتي با عذاب ندارد و اصولا عذاب، همچون تاريکي که اصالت نداشته و در فقدان نور معنا پيدا ميکند، در محروميت از نعمت و در برآورده نشدن نيازهاي مادّي و معنوي عارض ميشود [مثل عذاب از تشنگي و گرسنگي، يا عذاب محروميت از آزادي و عدالت]. تأسيس مدرسه براي تعليم و تربيت و خدمت به فرزندان ميهن است و هيچ معلمي جز به انگيزه آموزش و ارشاد شاگردان، معلمي نميکند و هرگز مشتاق مردود ساختن آنها نيست. البته مردودشدگان عذاب ميکشند و اين عذاب از کارنامهاي که معلم و مدرسه دادهاند ناشي ميشود، اما محصول عملکرد خودشان است. منطق مدرسه و آموزش و پرورش ايجاب ميکند که در ارزيابي شاگردان عدالت را رعايت کند و اين عين حکمت و رحمتي است به جامعه که بيسوادان را از مصادر امور دور ميدارد.
حجر : ۵۲
إِذْ دَخَلُوا عَلَيْهِ فَقَالُوا سَلَامًا قَالَ إِنَّا مِنكُمْ وَجِلُونَ
آنگاه که بر او وارد شدند و سلامي گفتند، [ابراهيم] گفت: ما از شما دل نگرانيم. ۳۳
__
۳۳- وَجَل را نيز ترس ترجمه ميکنند. از پنج باري که اين واژه در قرآن تکرار شده، سه مورد آن با قلب آمده است: «وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ» [انفال ۲ (۸:۲) ، حج ۳۵ (۲۲:۳۵) ، مؤمنون ۶۰ (۲۳:۶۰) ] و ۲ مورد ديگر [حجر ۵۲ (۱۵:۵۲) و ۵۳] نيز در توصيف دل نگراني و اضطرابي که بر ابراهيم(ع) نسبت به مهمانان ناشناخته [فرشتگاني که در قالب آدمي] بر او وارد شدند، دست داده بود. از مجموعه اين موارد چنين فهميده ميشود که وَجَل، ناآرامي و اضطرابي دروني نسبت به خطري در آينده است. اين آيه در وصف کساني است که به همه تکاليف خود عمل ميکنند و همه حقوق اجتماعي خود را به نيازمندان ميپردازند، اما چون ميدانند رهرو مسيري به سوي ربّ وخير مطلق هستند، مختصر انجام تکاليف راضی و قانع نميشوند و اعمال کثير خود را در برابر پروردگار عظيم، قليل و ناچيز ميشمارند.
ر ک به خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه بند ۵ [أنّ المؤمن لا يمسي ولا يصبح إلا ونفسه ظنون عنده ، فلا يزال زاريا عليها ، ومستزيدا لها] و خطبه ۱۹۳ بند ۱۳ در وصف متقون [لا يرضون من أعمالهم القليل ولا يستکثرون الکثير].
اين نگراني بر اساس توضيحي که در آيه ۷۰ سوره هود (۱۱:۷۰) داده شده؛ نه در برخورد اول و هنگام ورود، بلکه پس از پذيرائي در منزل و مشاهدة نشانههائي غير بشري حاصل شده بود. « فَلَمَّا رَأَى أَيْدِيَهُمْ لا تَصِلُ إِلَيْهِ نَكِرَهُمْ وَأَوْجَسَ مِنْهُمْ خِيفَةً قَالُوا لا تَخَفْ إِنَّا أُرْسِلْنَا إِلَى قَوْمِ لُوطٍ»
https://zaya.io/cn2xb
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛