eitaa logo
قران پویان
441 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
656 ویدیو
602 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙ادب در فرهنگ اسلامی دین ادب آموز، دینداران ادب گریز جلسه چهارم: ♦️ادب‌های شرک آلود @mohammadsorooshmahallati
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته :✏️حسابرسی و ارزیابی تمرین های گذشته در طول هفته گذشته ،با ارائه آيات و روايات مختلف در موضوعات اخلاقي، بر ان بوديم كه عمل به ايات قران کریم و ترك رذايل اخلاقي را بيشتر تمرين كنيم. موضوعات و تمرين ها بشرح زير بود: 1) در نیکی ها 2)پرهیزاز سخنان بیهوده و 3)پرهیز از 4)پرهیز از 5)پرهیز از 6)پرهیز از جویی و زبان 7)پرهيز از انتشار اخبار و فوروارد پستهايي كه از صحت انها مطمئن نيستيم 8) برای ورود به دیگران 9) به و 10) به عهد 11) 12) 13) 14) 15) 16) 17) 18) 19) ❓آيا،موضوعات انتخاب شده،كاربردي بود؟ ❓آيا محتواهاي ارايه شده راجع به موضوعات،مناسب و انگيزاننده بود؟ ❓ایا در ارزیابی رفتار ، از بهبود عملکرد خود در اين موضوعات،راضی هستید؟ 💫 با آرزوی توفیقات روز افزون برای شما خوبان ، برای کسب صفات خوب ودوری از رذایل اخلاقی پیشنهاد شما چیست ؟ نظرات و پاسخ هاي خود را به نام كاربري زير ارسال نماييد @Farpuy تهیه شده توسط گروه درپیام رسان ایتا 🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
⚛️ قرآن‌پويان:تدبر در قرآن،تعقل در شريعت با و عمل به قرآن ⚛️تالارگفتگوي قرآن‌پویان 👇👇 www.quranquyan.com ⚛️شناسه قرآن‌پویان در تلگرام و ايتا👇 @quranpuyan ⚛️لینک دانلود 👇👇 https://cafebazaar.ir/app/quranpuyan.com.tanzil/ ⚛️ لینک كانال وروش مطالعه و 👇👇 @fahmequran ⚛️ لینک اطلاع رساني روش ساده فهم قران 👇👇 @tadabbor_quranquyan لطفا براي ساير علاقمندان نماييد.
#دعاهای_روزانه اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى جَعَلَ اللَّیْلَ لِباساً وَ النَّوْمَ سُباتاً ستایش خدایى را که شب را پوشش (خلق ) قرار داد و خواب را مایه آسایش @quranpuyan
⭕️مقایسه آیات قرآن با پیشین 1⃣ آدم و اسماء: 〰🌹بقره آیه ۳۱🌹〰 و همه ی نامها را به آدم آموخت، سپس آنها را بر فرشتگان عرضه داشت و گفت: اگر راست میگویید مرا از نامهای اینان خبر دهید. 〰🌹پیدایش، فصل ۲ آیه ۱۹🌹〰 پس خداوند تمام حیوانات و پرندگان را از خاک زمین ساخت و نزد آدم آورد تا ببیند آدم چه نامی بر آنها خواهد گذاشت و هر نامی که آدم بر آنها گذاشت، همان نام آنها شد. http://yon.ir/Qpt2713 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر هفتگی در سوره های قرآن به ترتيب نزول فهم و تدبر در سوره 🔹فراز آیات41-33 : أَفَرَأَيْتَ الَّذِي تَوَلَّى {33} پس آيا دیدی آن كسى را كه روى برتافت [از انفاق،بخاطر حرف فرد دیگری در پذیرش مسئولیت اخروی عدم انفاق)] {33} وَأَعْطَى قَلِيلًا وَأَكْدَى {34} و اندكى بخشيد و [از باقى] امتناع ورزيد {34} أَعِندَهُ عِلْمُ الْغَيْبِ فَهُوَ يَرَى {35} آيا علم غيب پيش اوست و او مىبيند {35} أَمْ لَمْ يُنَبَّأْ بِمَا فِي صُحُفِ مُوسَى {36} يا بدانچه در صحيفههاى موسى [آمده] خبر نيافته است {36} وَإِبْرَاهِيمَ الَّذِي وَفَّى {37} و [نيز در نوشتههاى] همان ابراهيمى كه وفا كرد {37} أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى {38} كه هيچ بردارندهاى بار گناه ديگرى را بر نمىدارد {38} وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى {39} و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست {39} وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى {40} و [نتيجه] كوشش او به زودى ديده خواهد شد {40} ثُمَّ يُجْزَاهُ الْجَزَاء الْأَوْفَى {41} سپس هر چه تمامتر وى را پاداش دهند {41} 👈عصاره فراز آیات41-33 : مسئولیت رفتار هرکس با خود اوست و در اخرت جزای کامل را خواهد دید. آقای سید کاظم فرهنگ http://yon.ir/Qp8832 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
#رواق:گروه اطلاع رساني #رويدادهاي_آموزشي_قراني حضوري و مجازي سراسر كشور در زمينه هاي مفاهيم،تفسير و تدبر قران.حضورعلاقه مندان آزاد است.لطفا فوروارد كنيد. https://t.me/joinchat/Ap5cqRKliahlY0SgPomysw
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمربن بیستم 👌نکته بسيار جالبی در ایه 32 سوره زمر وجود دارد و ان توصیف قران از کسانی است که چون خبر رامتوجه میشوند انرا و رد می کنند.قران اینها را چزو افراد بر شمرده است . 🔶"فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَذَبَ عَلَى اللّهِ وَ کَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جاءَهُ أَ لَیْسَ فِی جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْکافِرِینَ "(32)سوره زمر ترجمه مکارم: 🔶 چه کسى ستمکارتر است از آن کسى که بر خدا دروغ ببندد و سخن را هنگامى که به سراغ او آمده تکذیب کند؟! آیا در جهنم جایگاهى براى کافران نیست؟! 🖊سید کاظم فرهنگ http://www.quranpuyan.com/yaf_postst166_ljbzy-w-pfshry-dr-nkr-Hqyqt-bzrgtryn-Zlm-dr-qrn-st.aspx   🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
پرسش و قرآنی ❓❓❓❓❓❓❓ سوال این است:👇👇 آيا در قران ،امده است؟سختی جان دادن برای چه کسانی قطعی است؟ ✅توصيف لحظه مرگ انسانها در قران با بررسي آياتی كه به كيفيت مرگ انسانها اختصاص داشت نكات زير بدست مي ايد: 1-كيفيت لحظه مرگ يا جدا شدن روح از بدن براي همه افراد يكسان نيست و تابع رفتار ها و تمايلات و باورهاي آنها در اين دنياست. 2-طبق ايات صريح قران،كساني كه معاد و زندگي اخروي را منكر هستند،دنيادوستاني كه تمام همت خود را دنيا قرار داده اند و طي ساليان طولاني دل بدنيا بسته اند و به اخرت باور نداشته يا براي سفر اخروي خود توشه اي نگذاشته اند،كساني كه ايات خدا را تكذيب كرده و به خدا افترا مي بندند،كساني كه عليه دين خدا و رسولان الهي اقدام كرده اند،دنيا را ببسختي ترك كرده و مرگ سختي دارند. 3-افرادي كه با رفتارهاي دنيوي خود ،اهل بهشت خواهند شد نه تنها سكرات موت ندارند بلكه با رضايت و خوشحالي ،اين دنيا را ترك مي كنند. در انتها به روايتي در اين زمينه از امام صادق ع در كتاب علل الشرايع شيخ صدوق كه مويد جمع بندي بالاست،اشاره ميكنيم: از امام صادق (ع) درباره چگونگی سوال شد، ایشان فرمودند: «مرگ برای مومن مانند استشمام خوش ترین بوهاست و حالتی بر او عارض می شود که تمام رنج ها و محنت ها تمام می شود و برای کافر همچون گزیدن افعی و نیش عقرب ها و چه بسا سخت تر از این هاست.» به حضرت گفته شد: عده ای می گویند، مرگ سخت تر و دردناک تر از بریدن با اره و چیدن با قیچی و کوبیدن با سنگ و چرخش قطب آسیاب در چشم می باشد. حضرت فرمودند: « برای کافرین و فاجرین همین طور است، آیا نمی بینی برخی از ایشان هنگام مرگ چه رنج هایی متحمل می شوند، ایشان درد مرگ را شدیدتر درک خواهند کرده آگاه باشید که عذاب آخرت یقینا از عذاب دنیا دردناک تر خواهد بود.  سپس گفته شد، چرا برخی از کفار و برخی از مومنین حالت جان دادن یکسانی دارند، و مرگ بر آنها آسان است، به طوری که در حالت صحبت کردن، خندیدن و حرف زدن خاموش می شوند و برخی دیگر از مومنین و کفار با رنج جان می دهند! حضرت فرمودند: «علت راحت جان دادن مومن آن است که خداوند ثواب نیکی هایشان را زود به او عطا فرماید. و علت سخت جان دادن مومن آن است که از این طریق، گناهانش را محو کند تا در آخرت، پاک وارد شود و سزاوار پاداش ابدی باشد و اگر کافری با آسانی جان داد به خاطر آن است که خداوند تعالی پاداش اعمال نیکش را از این راه به او عطا کند و در آخرت در عقوبت عذاب دائمی به سر برد و اگر کافری با مشقت جان سپرد این آغاز عذاب الهی برای اوست بعد از آنکه حسنات او تمام شده است. خداوند هرگز ستم نمی کند. 🖊سید کاظم فرهنگ جهت مطالعه بیشتر کلیک کنید http://yon.ir/Qp3338 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
. دَمِ جان‌بخشِ نسیم سحری را دریاب پیش ازان کز نفس خلق مکدر گردد #صائب_تبریزی روزتان سرشار از معنویت و برکت🍃🌸 @quranpuyan
📖 ؟ آنان که خدا را یافته اند، "چیز"ی نمی خواهند. آنان که "چیز"ی می خواهند، هنوز خدا را نیافته اند. زیرا آنکه خدا را دارد، اصل را دارد و آنکه اصل را دارد تمام هستی مسخّر اوست. پس به چیزش احتیاج نیست. چنین کسانی برتری شان بخاطر داشتن چیزهای بسیار نیست. برتری شان به برکت وجود خود خداوند است. و این است معنای "اَنتُم الاَعلَونَ وَ اللهُ مَعَکُم" (شما برترین هستید زیرا خدا با شماست!) پس آنگاه که نزد خدای رحمن اند، در سکوتی اعجاب انگیز بسر می برند، و هیچ سخنی به درخواست نمی گویند مگر آنگاه که خداوند خود اذن شان دهد "لا یَتَکَلَّمُونَ اِلّا مَن اَذِنَ لَهُ الرَّحمنُ"، که در این صورت نیز باز سخن شان خدایی است و جز به حق نمی گویند. بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی مسعود ریاعی 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر هفتگی در سوره های قرآن به ترتيب نزول فهم و تدبر در سوره 👈فراز آیات 55-42 وَأَنَّ إِلَى رَبِّكَ الْمُنتَهَى {42} و اينكه پايان [كار] به سوى پروردگار توست {42} وَأَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَأَبْكَى {43} و هم اوست كه مىخنداند و مىگرياند {43} وَأَنَّهُ هُوَ أَمَاتَ وَأَحْيَا {44} و هم اوست كه مىميراند و زنده مىگرداند {44} وَأَنَّهُ خَلَقَ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَالْأُنثَى {45} و هم اوست كه دو نوع مىآفريند نر و ماده {45} مِن نُّطْفَةٍ إِذَا تُمْنَى {46} از نطفهاى چون فرو ريخته شود {46} وَأَنَّ عَلَيْهِ النَّشْأَةَ الْأُخْرَى {47} و هم پديد آوردن [عالم] ديگر بر [عهده] اوست {47} وَأَنَّهُ هُوَ أَغْنَى وَأَقْنَى {48} و هم اوست كه [شما را] بىنياز كرد و سرمايه بخشيد {48} وَأَنَّهُ هُوَ رَبُّ الشِّعْرَى {49} و هم اوست پروردگار ستاره شعرى {49} وَأَنَّهُ أَهْلَكَ عَادًا الْأُولَى {50} و هم اوست كه عاديان قديم را هلاك كرد {50} وَثَمُودَ فَمَا أَبْقَى {51} و ثمود را [نيز هلاك كرد] و [كسى را] باقى نگذاشت {51} وَقَوْمَ نُوحٍ مِّن قَبْلُ إِنَّهُمْ كَانُوا هُمْ أَظْلَمَ وَأَطْغَى {52} و پيشتر [از همه آنها] قوم نوح را زيرا كه آنان ستمگرتر و سركشتر بودند {52} وَالْمُؤْتَفِكَةَ أَهْوَى {53} و شهرها[ى سدوم و عاموره] را فرو افكند {53} فَغَشَّاهَا مَا غَشَّى {54} پوشاند بر آن [دو شهر از باران گوگردى] آنچه را پوشاند {54} فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكَ تَتَمَارَى {55} پس به كدام يك از نعمتهاى پروردگارت ترديد روا مى دارى {55} 🔹عصاره فراز آیات 55-42 : بازگشت شما به سوی خداوند خالق قادری است که اقوام ظالم و طاغی قبل را نیز هلاک کرد. آقای سید کاظم فرهنگ http://yon.ir/Qp8832 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین بیستم 🔶🍁آيه 32 سوره زمر نكوهش کسانی بود که چون خبر رامتوجه میشوند، انرا و رد می کنند.قران اینها را جزو افراد برشمرده و جايگاه انها را جهنم بيان كرد. 👌👈آيه 33 و34 همين سوره با بياني زيبا و شگرف، پذيرندگان و را تمجيد كرده است 🔶"وَ الَّذِی جاءَ بِالصِّدْقِ وَ صَدَّقَ بِهِ أُولئِکَ هُمُ الْمُتَّقُون"(33)َ 🔸امّا کسی که سخن بیاورد و کسی که آن را تصدیق کند، آنان پرهیزگارانند! 🔶"لَهُمْ ما یَشاؤُنَ عِنْدَ رَبِّهِمْ ذلِکَ جَزاءُ الْمُحْسِنِین"(34)َ 🔸آنچه بخواهند نزد پروردگارشان براى آنان موجود است; و این است جزاى نیکوکاران. 👈👈 "«الَّذِی جاءَ بِالصِّدْقِ» منحصر به پیام آوران وحى نیست بلکه تمام کسانى را که مبلّغ مکتب آنها و مروج سخنان و صدق بوده اند،شامل ميشود" تفسير نمونه🌹 http://www.quranpuyan.com/yaf_postst166_ljbzy-w-pfshry-dr-nkr-Hqyqt-bzrgtryn-Zlm-dr-qrn-st.aspx   🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
و قرآنی ❓❓❓❓❓❓❓❓ سوال این است👇👇 ✅آيا اهل كتاب(مسيحيان،يهوديان و..)از نظر قران هستند؟ چطور؟ايا اگر با انها بدهيم،بايد بعدش ،دستمان را بشوييم؟ ⬅️در خصوص سئوال فوق،نظر شما را به پاسخ ايت اله صادقي تهراني كه در رساله ايشان ثبت شده،جلب ميكند: 👇👇 "اصولًا «نجس» در اصطلاح شرعى چيزى است كه پرهيز از آن واجب است، كه گاه اين پرهيز در تمامى ابعادِ برخوردِ با است مانند نجاست هاى باطنى و روحى، چه عقيدتى و چه اخلاقى، كه در هر صورت پرهيز از آن ها واجب است، و گاهى هم نجاستى عملى است هم چون شرابخوارى و قماربازى و بت پرستى، كه خود اين گونه اعمال موضوع نجاست و مورد وجوب پرهيز مى باشند و با پاكى ظاهرى شراب و آلات قمار و بت هم هيچ گونه منافات ندارد.  و هنگامى هم تنها در بعد خوردن و آشاميدن، و يا نماز خواندن و مسجد رفتن نجس و پليد است. بنابراين دستور پرهيز از كارى يا چيزى تنها در همان بعد خودش معنى نجاست را به خود مى گيرد. و نه در تمامى ابعادشاين گونه نيست كه هرگاه واژه ى «رجس»، «نجس» و «رجز» ديديم نجاست مطلق اصطلاحى را منظور كنيم 🔺مسأله ی 46- از آن چه به عنوان نجاسات جسمانى برشمرده اند، تنها هفت چيز كه عبارتند از: ادرار، مدفوع، منى، خون، مردار، سگ و خوك به استثناى موهايشان ، با شرائطى كه ذكر مى شود نجس مى باشند، و ديگر هيچ، كه آقايان هرگز هيچ دليل قانع كننده اى بر نجس بودن غير اين هفت چيز ندارند.  🔺مسأله ی 47- در ميان نجاساتى كه در كتب فقهيه و رساله هاى علميه ياد شده درباره ى شراب به تمامى اقسامش و كافران به تمامى اقسامشان نيز، آقايان هيچ گونه دليل قانع كننده اى براى نجاست عينى اين دو نداشته و ندارند. و «رجس من عمل الشيطان» درباره شراب، به قرينه ى «من عمل الشيطان» كه آن را عمل شيطانى خوانده، و نيز «ميسر و انصاب و ازلام» كه با «خمر» در آيه ى مائدة «رجس من عمل الشيطان فاجتنبوه لعلكم تفلحون» معرفى شده، «رجس» را از نجاست جسمى عينى به نجاسات عملى و معنوى منصرف مى سازد. 👈 بنابراين تمامى مست كننده ها تا چه رسد به كشنده ها مانند الكل صنعتى و غيرصنعتى پاك هستند. و آب انگور و خرماى ثلثان نشده هم اگر مست كننده نباشد پاك و حلال است.  ادامه دارد... جهت مطالعه فتوای ایت الله صادقی تهرانی،ایت الله جناتی و علامه فضل الله به لینک زیر مراجعه نمایید http://yon.ir/qp1572 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
💫پروردگارا! هم در دنیا و‌ هم در آخرت به ما نیکی عطا فرما و ما را از عذاب آتش محفوظ بدار کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت https://eitaa.com/quranpuyan
📖 آیات و جملات ✅ آداب سخن گفتن از منظر قران کریم به نام خدا در قرآن نکات و موارد متعددی راجع به چگونگی و آداب سخن گفتن انسانها و نیز پیامبر اسلام ،ذکر شده است که در این صفحه به طور خلاصه آنها را بیان خواهیم کرد: 1⃣ و انصاف در هنگام سخن گفتن خداوند در سوره انعام آیه ۱۵۲ میفرماید: 💠 وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُواْ وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَى مکارم: و هنگامي كه سخني مي‏گوئيد عدالت را رعايت نمائيد حتي اگر در مورد نزديكان بوده باشد. http://yon.ir/Qp520 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر هفتگی در سوره های قرآن به ترتيب نزول فهم و تدبر در سوره 👈فراز آیات 62-56 هَذَا نَذِيرٌ مِّنَ النُّذُرِ الْأُولَى {56} اين [پيامبر نيز] بيمدهندهاى از [جمله] بيمدهندگان نخستين است {56} أَزِفَتْ الْآزِفَةُ {57} [وه چه] نزديك گشت نزدیک شونده(قيامت){57} لَيْسَ لَهَا مِن دُونِ اللَّهِ كَاشِفَةٌ {58} جز خدا كسى آشكاركننده (برطرف کننده)آن نيست {58} أَفَمِنْ هَذَا الْحَدِيثِ تَعْجَبُونَ {59} آيا از اين سخن عجب داريد {59} وَتَضْحَكُونَ وَلَا تَبْكُونَ {60} و مىخنديد و نمى گرييد {60} وَأَنتُمْ سَامِدُونَ {61} و شما در غفلتيد {61} فَاسْجُدُوا لِلَّهِ وَاعْبُدُوا {62} پس خدا را سجده كنيد و بپرستيد {62} 🔆عصاره فراز آیات 62-56 : پیامبر،بیم دهنده ای ازجانب خدا و قیامت هم نزدیک است. پس (از پرستش این بتان دست بردارید و) فقط خدا را سجده و پرستش کنید. آقای سید کاظم فرهنگ http://yon.ir/Qp8832 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین بیستم 👈در سوره عنكبوت نيز خداوند،افرادي كه را تكذيب مي كنند ،در زمره افراد و جايگاه انان را جهنم معرفي كرده است. 🔶وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِلْكَافِرِينَ ﴿۶۸﴾سوره عنکبوت 🔸"و کیست ستمکارتر از کسی که دروغی را بر خدا ببندد ( چيزي را كه خدا نفرموده باو نسبت دهد يا چيزي را كه خداوند فرموده،تكذيب و از خدا قطع انتساب نمايد) یا را زمانی که به سویش آمد کند؟ آیا در دوزخ جایگاهی برای کافران نیست؟" 👌نكته قابل توجه آن است كه در فرهنگ قران ،فقط انكار زباني و اعلام موضع مخالف نيست بلكه به بي باوري و بيتوجهي به ان موضوع نيز اطلاق ميگردد. 👈مثلا در سوره ماعون راندن يتيم نشانه و بي باوري عملي به روز جزا در افرادي است كه حتي نمازهم ميخوانند. 🖊سید کاظم فرهنگ جهت مطالعه ادامه موضوع مراجعه نمایید 👇👇 http://www.quranpuyan.com/yaf_postst166_ljbzy-w-pfshry-dr-nkr-Hqyqt-bzrgtryn-Zlm-dr-qrn-st.aspx   🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
و قرآنی ❓❓❓❓❓❓❓❓ سوال این است👇👇 ✅آيا اهل كتاب(مسيحيان،يهوديان و..)از نظر قران هستند؟ چطور؟ايا اگر با انها بدهيم،بايد بعدش ،دستمان را بشوييم؟ درباره ى اهل كتاب آيه ى (5) مائدة «وَ طَعامُ الِّذِينَ اتُوا الكِتابَ حِلٌّ لَكُمْ» به كلى غذاى اهل كتاب را بر ما حلال كرده، مگر آن غذاهايى كه نجس اند مانند گوشت خوگ و يا ذبيحه هاى غير شرعى آن ها، و يا پاك اند ولكن خوردن آن ها حرام است مانند شراب، كه اين ها كلًا حرام مى باشند: چه از كافر باشد يا از مسلمان، و پيداست كه بيشتر غذاهاى آنان مرطوب و طبعاً دست خورده مى باشند، و اكنون هم كه با وسايل جديد غذا پخته مى شود بالاخره كم تر ممكن است دست نخورده آماده شوند، و اگر اهل كتاب نجس العين باشند چگونه اين قاعده درست خواهد بود كه غذاى اهل كتاب براى شما حلال است.  از روايات نيز عينى آنان برنمى آيد، و اگر هم دلالتى بر نجاست عينى آن ها مى داشت در برابر نص اين آيه شريفه و رواياتى ديگر- كه بيشتر هم هست- ناچيز و غيرقابل اعتناء بود.  و اختصاص به طعام اهل كتاب- و نه تمامى كافران- براين مبنا است كه كتابيان براساس كتاب هاى وحيانى هرگز طعام نجس يا متجنس را نمى خورند، ولى ساير كفار- اعم از مشركان و ملحدان- هيچ گونه خوراكى را حرام نمى دانند. درباره ى مشركان چنان كه گذشت «إنَّما الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلا يَقرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرام بَعْدَ عامِهِمْ هذا» (سوره ى توبه، آيه ى 28) «مشركان فقط نجس مى باشند پس نبايد به مسجدالحرام نزديك شوند» اين نجاست به مناسبت «المشركون» در رابطه ى با ارواح و عقايد و اخلاق و اعمالشان است و نه بدن هاشان ، كه صفت شرك در اختصاص روح و عقيده ى قلبى و كارهاى شرك آلود آن ها است، نه بدنى، كه بدن هرگز نه موحد است و نه مشرك بلكه بدن موحد با مشرك از هر نظر يكسان است. 🔺مسأله ی 48- اصولًا انسان- هر كه و داراى هر عقيده اى باشد- هرگز از نظر بدن مانند سگ و خوك و ساير نجاسات عينى نجس العين نيست، و بالاخره از نظر سياست جذب اسلامى هم اگر كافران از نظر بدنى نجس باشند، و از طرفى هم برخى از آنان از باب تأليف قلوب از موارد مصرف زكاتند، اين خود تناقض در جذب و دفع آنان است، كه با دستى، دست رد بر سينه آن ها زده شود و با دست ديگر نوازش و جذب شوند با آن كه دست رد بسى قوى تر از اين دست جذب است! و اگر هم مشركان از نظر بدنى نجس باشند! اهل كتاب- چنان كه گذشت- هم برمبناى آيه ى مائده پاكند، و هم- با صرف نظر از اين آيه- از مشركان نيستند. زيرا مشركان در قرآن مقابل با كتابيانند. گرچه انحرافاتى در توحيد دارند، هم چون وهابيان كه در عين انحراف توحيديشان احكام اسلام بر آن ها جارى است 🖋آیت الله صادقی تهرانی جهت مطالعه فتوای ایت الله صادقی تهرانی،ایت الله جناتی و علامه فضل الله به لینک زیر مراجعه نمایید http://yon.ir/qp1572 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
خدایا همانگونه که چشمهايمان را ازخواب بيدار کردی، روحهایمان را از غفلت بيدار کن و همانگونه که جهان را به نور صبح منور گرداندی زندگیمان را بنور هدايتت منور بگردان سلام روزتان فرخنده @quranpuyan
📖 ؟ فرد مسلمان در قرآن کریم 🍀🍃تحيت و احسان در قران-احترام و رابطه متقابل مردم در قران ⚡️سوره نسائ آیه 86 اوَ إِذا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها أَوْ رُدُّوها إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلى کُلِّ شَيْءٍ حَسيباً ❣اگر باتحیت یا هدیه یا ... یادشدید،شما با بهتر از آن تحیت دهید یا (اگر نمی توانید)مانند آنرا برگردانید. https://goo.gl/qittN4 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول فهم و تدبر در سوره 🔆عصاره فراز آیات 18-1 : سخنان پیامبر وحی است و یقینا از جانب خدا و جبرییل است . 🔆عصاره فراز آیات28-19 : عقاید کافران )مبنی بر پرستش بتان بعنوان نمادی از فرشتگان که انها رادختران خدا و صاحب نفوذ در شفاعت خود در اخرت میدانند و باین بهانه از باور به جزای اخروی سرباز میزنند،)کاملا نادرست و بی پایه است. اخرت و اذن شفاعت دست خداست. 🔆عصاره فراز آیات 32-29 : ای پیامبر،به حرف این دنیاخواهان اعتنا نکن.جزای بدکاران و پاداش و مغفرت نیکوکاران توسط خداوند که براحوال و افعال گمراهان و مهتدین آگاه است،قطعی است. 🔆عصاره فراز آیات 41-33 : مسئولیت رفتار هرکس با خود اوست و دیگران قادر به نفی و کاهش این مسئولیت نیستند.همه در اخرت جزای کامل اعمال خود را خواهند دید. 🔆عصاره فراز آیات 55-42 : بازگشت شما به سوی خداوند خالق قادری است که اقوام ظالم و طاغی قبل را نیز هلاک کرد. 🔆عصاره فراز آیات 62-56 : پیامبر،بیم دهنده ای ازجانب خدا و قیامت هم نزدیک است. پس (از پرستش این بتان دست بردارید و) فقط خدا را سجده و پرستش کنید.  📚درس سوره نجم : انذار پیامبر مبنی بر قطعیت مشاهده جزای همه اعمال درمحضرخداوند عالم قادر،وحی الهی است. با ترک باورهای نادرست در مورد پرستش بتها و شفاعت و تفویض عواقب رفتارخود به دیگران،مسئولیت اعمالتان را بپذیرید. اقای سیدکاظم فرهنگ http://yon.ir/Qp8832 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین بیستم 🔶در آيات سوره زمر خوانديم كه: 👈 "چه کسى است از آن کسى که بر خدا دروغ ببندد و سخن را هنگامى که به سراغ او آمده تکذیب کند؟! آیا در جهنم جایگاهى براى کافران نیست؟! 🔸"اما کسى که سخن بیاورد و کسى که آن را تصدیق کند، انان پرهیزگارانند."(33) نكات: 1-از منظر قرآن،تکذیب یا عدم واکنش به و اخبار صادق که مستحق تصدیق و تایید هستند ،هم محسوب میشود. 2- از حیث سه گونه است: به خدا ، به خود ، به دیگران لذا وبي توجهي به هم (بسته به ماهیت ومحتوای ان) می تواند به خدا،خود یا دیگران باشد. 3-در ایات الهی و اصول دین هم که نتیجه ان انحراف انسان از هدایت (بهشت)به ضلالت(دوزخ) است، انسان ، بزرگی را به خود تحمیل میکند. 4-در مقياس خانواده،محيط كار و جامعه ، بسته به تبعات انحراف ناشی از و بيتوجهي به حقايق و يا عناد با ان ،مدت زمان ان و تعداد افراد درگیر ان ،ابعاد بطور تصاعدي وسعت می یابد. 👈👈 پس هر وقت متوجه شدید که خبری صدق است و یا به واقعه ای پی بردید ویا فهمیدید که نظر و قضاوت قبلی شما اشتباه بوده و واقعیت چیز دیگری است ،انرا بپذیرید و پافشاری بر اشتباه نکنید که خواهید بود 😡 و هر چه دیرتر انرا تصدیق کنید و واکنش مناسب نشان دهید ، بیشتر خواهد بود. 😔 👈این مهم بویژه برای والدین،همسران،مربیان، علما،مسئولین فرهنگی،سیاسی و رسانه ها اهمیت بیشتری دارد. 🖊سید کاظم فرهنگ جهت مطالعه ادامه موضوع مراجعه نماييد👇 http://www.quranpuyan.com/yaf_postst166_ljbzy-w-pfshry-dr-nkr-Hqyqt-bzrgtryn-Zlm-dr-qrn-st.aspx 🍃🌼🍃 گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
و قرآنی ❓❓❓❓❓❓❓❓ سوال این است👇👇 ✅آيا اهل كتاب(مسيحيان،يهوديان و..)از نظر قران هستند؟ چطور؟ايا اگر با انها بدهيم،بايد بعدش ،دستمان را بشوييم؟ 🍀نظر علامه سيد محمد حسين فضل الله در اين موضوع 🔰🔰🔰 «زمانی که سیدموسی[صدر] به لبنان آمد، به عنوان شخصیتی برخوردار از غنای فکری و اخلاقی و رفتاری که طایفۀ شیعه لبنان خلأ وجود چنین شخصیتی را احساس می‌کرد مورد استقبال قرار گرفت. جامعۀ شیعی نیاز به چنین شخصیتی داشت که بسیاری از مرزهای سنتی را در نوردد.  در‌‌‌ همان زمان که فقه شیعه از اهل کتاب سخن می‌گفت، سید موسی به مغازۀ بستنی فروش مسیحی می‌رفت و کنار او می‌نشست و بستی می‌خورد. این کار او انتقاد بسیاری را بر می‌انگیخت. اما امروزه این نظر فقهی - یعنی طهارت اهل کتاب - حاکم شده است و بیشتر فقها‌حکم به طهارت اهل کتاب داده‌اند. نظر فقهی من هم، طهارت همه انسان‌ها - چه اهل کتاب و چه غیر اهل کتاب - است، زیرا کفر موجب نجاست بدن نمی‌شود، بلکه موجب پلیدی فکری است.»  🔷 بنا بر اقوىٰ همه انسانها پاكند، اگر چه بهتر است از چيزي كه با كافر غير كتابى تماس داشته اجتناب شود. مساله ٤٥ احكام شريعت، ص٢٣ جهت مطالعه فتوای ایت الله صادقی تهرانی،ایت الله جناتی و علامه فضل الله به لینک زیر مراجعه نمایید http://yon.ir/qp1572 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
#دعاهای_روزانه اَللّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ أَنْ خَلَقْتَ فَسَوَّيْتَ، وَ قَدَّرْتَ وَ قَضَيْتَ، وَ أَمَتَّ وَ أَحْيَيْتَ، وَ أَمْرَضْتَ وَ شَفَيْتَ، وَ عَافَيْتَ وَ أَبْلَيْتَ، وَ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَيْتَ وَ عَلَى الْمُلْكِ احْتَوَيْتَ، أَدْعُوكَ دُعَاءَ مَنْ ضَعُفَتْ وَسِيلَتُهُ، وَ انْقَطَعَتْ حِيلَتُهُ، وَ اقْتَرَبَ أَجَلُهُ، خدايا! ستايش تنها شايسته توست كه آفريدي و سامان دادي، و اندازه مقرر نمودي و فرمان دادي، و ميراندي و زنده كردي، و بيمار نمودي و درمان كردي، و بهبودي عنايت فرمودي و فرسوده ساختي، و بر عرش هستي استيلا يافتي و بر فرمانروايي جهان چيره گشتي، تو را مي‌خوانم همچون كسي كه وسيله‌اش ناكارا گشته، و رشته چاره‌اش گسسته، و اجلش نزديك شده، بخشی از دعای روز چهارشنبه @quranpuyan