eitaa logo
قران پویان
487 دنبال‌کننده
6هزار عکس
708 ویدیو
626 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن ارتباط با ادمین @farpuy
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ؟ ✅ هیچ کس نمی تواند مانع رسیدن مقدر خدا به شما شود آیه ۲ سوره را باهم بخوانیم: 💠 مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿۲﴾ فولادوند: هر رحمتى را كه خدا براى مردم گشايد بازدارنده‏اى براى آن نيست و آنچه را كه باز دارد پس از [باز گرفتن] گشاينده‏اى ندارد و اوست همان شكست‏ ناپذير سنجيده ‏كار اگر در زندگی خود به این جمله اعتقاد داشته باشیم که رحمتی را که خدا برای ما مقرر داشته در هر صورت به ما میرسد و اگر چیزی از ما دریغ شده(به خواست خدا)کس دیگری نمی تواند به ما ‌برساند،بسیاری از حرص‌خوردنها ،بداخلاقی ها،زیراب زدن هاو زرنگ بازی ها و فریبکاری ها از زندگی ما حذف خواهد شد. 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://goo.gl/3rkMGH 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره 🍀 مرور عصاره فراز ها 🍃عصاره فراز ایات (۵-۱) بخوان به نام پرودگارت که خالق کریم تعلیم دهنده انسانها است. 🍃عصاره فراز آیات (۸-۶)انسانها با غفلت از اینکه بازگشت انها بسوی اين پرودگاراست، خود را بي نياز از ربوبيت و تعليم خدا پنداشته، طغیان میکنند. 🍃عصاره فراز ايات (۱۴-۹)نمونه ای از طغیان انسان:بازداشتن پیامبر از نماز. مگر نمیداند همان ربی که بسوی او برمیگردد،نظاره گر رفتار اوست. 🍃عصاره فراز آیات (۱۹-۱۵)هشدار به مخالفان و بازدارندگان از اجرای اوامر الهی:اگر باز نایستید،بازدارندگان الهی شما را خواهند گرفت. 📚درس سوره علق : بازداشتن پيامبر از نماز و مقاومت در برابر ابلاغ و اجراي تعاليم وحي،استغنا و طغيان در برابر رب خالق و تعليم دهنده انسانها و نظاره گر هميشگي است كه بسوي او نيز بازميگرديد.اگر از مخالفت باز نايستند، بازدارندگان الهی شما را خواهند گرفت. 🖌 آقای سید کاظم فرهنگ 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://bit.ly/2TbhI6P 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅‌موضوع: 💫💫در حدیث قدسی آمده است: 🔶 «فَمِنکَ الدُّعاءُ وَعَلَىَّ الإِجابَةُ فَلا تُحتَجَبُ عَنّى‏ دَعوَةٌ إِلاّ دَعوَةُ اَكلِ الحَرامِ» ♦️♦️: «از تو دعا كردن است و بر من اجابت نمودن كه هيچ دعايى از من نمى‌ماند مگر دعاى انسان " 📗ابن فهد حلی ، عده الدعی ۱۳۹ 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
❓❓پرسش و پاسخ قرآنی: ❓مراد از بنی چیست؟ ❓آیا ، خدا در روی زمین است؟منظور از اللهی چیست؟ ❓چه موجوداتي هستند كه از انسان هستند؟ 🔴قسمت دوم: 🔹 وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَني‏ آدَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقْناهُمْ مِنَ الطَّيِّباتِ وَ فَضَّلْناهُمْ عَلي‏ کَثيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضيلا آیه ۷۰ سوره اسراء ✳اين آيه در سياق منت نهادن است، البته منتى آميخته با عتاب، در اين آيه خلاصه اى از ها و فضل خود را مى شمارد، باشد كه انسان بفهمد پروردگارش نسبت به وى عنايت بیشترى دارد، و مع الاسف انسان اين عنايت را نيز مانند همه نعمتهاى الهى كفران مى كند. ✅از همينجا معلوم مى شود كه مراد از آيه، بيان حال جنس بشر است، صرفنظر از كرامتهاى خاص و فضائل روحى و معنوى كه به عده اى اختصاص داده، بنابراين اين آيه مشركين و كفار و فاسقين را زير نظر دارد، چه اگر نمى داشت و مقصود از آن انسان هاى خوب و مطيع بود معناى امتنان و عتاب درست درنمى آمد. 🔶پس اينكه فرمود: (و لقد بنى آدم ) مقصود از اختصاص دادن به عنايت و شرافت دادن به خصوصيتى است كه در ديگران نباشد، و با همين خصوصيت است كه معناى ( ) با (تفضيل ) فرق پيدا مى كند، چون معنائى است نفسى و در تكريم كارى به غير نيست، بل كه تنها شخص مورد تكريم مورد نظر است كه داراى شرافتى و كرامتى بشود، به خلاف تفضيل كه منظور از آن اين است كه شخص مورد تفضيل از ديگران برترى يابد، در حالى كه او با ديگران در اصل آن عطيه شركت دارد. 🔹🔸🔹امتياز و خصيصه انسان بين همه موجودات چيست؟ ❇حال كه معناى تكريم و فرق آن با تفضيل روشن شد اينك مى گوئيم: انسان در ميان. ساير موجودات عالم خصوصيتى دارد كه در ديگران نيست، و آن داشتن نعمت است، و معناى تفضيل انسان بر ساير موجودات اين است كه در غير عقل از ساير خصوصيات و صفات هم انسان بر ديگران برترى داشته و هر كمالى كه در ساير موجودات هست حد اعلاى آن در انسان وجود دارد. 🔹🔸 خلاصه اينكه بنى آدم در ميان ساير موجودات عالم، از يك ويژگى و خصيصه اى برخوردار گرديده و به خاطر همان خصيصه است كه از ديگر موجودات جهان امتياز يافته و آن عقلى است كه به وسيله آن حق را از باطل و خير را از شر و نافع را از مضر تميز مى دهد. تفسیر المیزان جلد سیزدهم ادامه دارد: 📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/037031 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://eitaa.com/quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
خدایا همانگونه که چشمهايمان را ازخواب بيدار کردی، روحهایمان را از غفلت بيدار کن و همانگونه که جهان را به نور صبح منور گرداندی زندگیمان را بنور هدايتت منور بگردان سلام روزتان فرخنده @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا