#گزیده_نڪات_تفسیرے
#صفحه_400
❇️#آیه33عنکبوت
💠وَ لَمَّا أَنْ جاءَتْ رُسُلُنا لُوطاً سِيءَ بِهِمْ وَ ضاقَ بِهِمْ ذَرْعاً وَ قالُوا لا تَخَفْ وَ لا تَحْزَنْ إِنَّا مُنَجُّوكَ وَ أَهْلَكَ إِلاَّ امْرَأَتَكَ كانَتْ مِنَ الْغابِرِينَ (۳۳/عنکبوت)
🌱و هنگامی كه فرستادگان ما نزد لوط آمدند، از آمدنشان بد حال شد و دستش (از حمايت آنان در برابر بدكاران) كوتاه گرديد؛ (فرشتگان) گفتند:
نترس و غمگين مباش، ما تو و خانوادهات را نجات میدهيم، مگر همسرت كه از باقی ماندگان (در عذاب) است.
🔹در جامعهی فاسد، مردان خدا در تنگنا قرار میگيرند و حتّی در مورد حفظ مهمان و ذرّيهی خود نيز نگرانند. «سِيءَ بِهِمْ»
🔹شيوع فساد، نبايد ما را بیتفاوت كند. «سِيءَ بِهِمْ وَ ضاقَ بِهِمْ» (غيرت دينی لازمهی ايمان است.) «سِيءَ بِهِمْ»
🔹بسياری از نگرانیها، به خاطر بیخبری از آينده است. «ضاقَ بِهِمْ ذَرْعاً وَ قالُوا لا تَخَفْ وَ لا تَحْزَنْ»
🔹نگرانی درونی، در چهره اثر میگذارد. فرشتگان با ديدن آثار نگرانی از سيمای حضرت لوط، به او گفتند: «لا تَخَفْ وَ لا تَحْزَنْ»
🔹مؤمنان را با وعدههای حقّ و آرامبخش، از دلهره و اضطراب نجات دهيم.
«لا تَخَفْ وَ لا تَحْزَنْ إِنَّا مُنَجُّوكَ»
🔹در بيان حقايق، ابتدا نقاط مثبت را بگوييم. «إِنَّا مُنَجُّوكَ»
🔹خداوند، اوليای خود را حفظ میكند. «إِنَّا مُنَجُّوكَ»
🔹پيوند خانوادگی، انسان را نجات نمیدهد، ايمان و عمل صالح كليد نجات است. «إِلَّا امْرَأَتَكَ»
🔹زن، دارای شخصيّتی مستقل است و میتواند در برابر نظام فرهنگی و اقتصادی خانواده يا جامعه مقاومت كند. «إِلَّا امْرَأَتَكَ»
🔹راهنمای فساد نيز مفسد است. «إِلَّا امْرَأَتَكَ» (همسر لوط به افراد فاسد اطلاع میداد كه مهمان آمده، شما برای گناه به سراغش برويد.)
📚تفسیر نور
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نڪات_تفسیرے
#صفحه_400
❇️#آیه36عنکبوت
💠وَ إِلی مَدْيَنَ أَخاهُمْ شُعَيْباً فَقالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ ارْجُوا الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ لا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ (۳۶/عنکبوت
🌱و به سوی (مردم) مَدين، برادرشان شعيب را (به رسالت فرستاديم)؛ پس گفت: ای قوم من! خدا را بپرستيد، و به روز قيامت اميدوار باشيد، و در زمين (فتنهانگيزی و) فساد نكنيد.
🔷شعيب" مانند ساير پيامبران بزرگ خدا دعوت خود را از اعتقاد
👈به مبدأ و معاد كه پايه و اساس هر دين و آئين است آغاز كرد،" گفت ای قوم من! خدا را بپرستيد و به روز قيامت اميدوار باشيد" (فَقالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ ارْجُوا الْيَوْمَ الْآخِرَ).
🔷ايمان به مبدأ سبب میشود كه انسان احساس مراقبت دقيقی به طور دائم از ناحيه پروردگار بر اعمال خود داشته باشد، و ايمان به معاد انسان را به ياد دادگاه عظيمی میاندازد كه همه چيز بی كم و كاست در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
🔷اعتقاد به اين دو اصل مسلما در تربيت و اصلاح انسان تاثير فوق العادهای خواهد داشت.
دستور سوم" شعيب" يك دستور جامع عملی بود كه تمام برنامههای اجتماعی را در برمیگيرد گفت:" سعی در فساد در زمين مكنيد" (وَ لا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ).
🔷فساد مفهوم وسيعی دارد كه هر گونه نابسامانی و ويرانگری و انحراف و ظلم را در بر میگيرد و نقطه مقابل آن صلاح و اصلاح است كه تمام برنامههای سازنده در مفهوم آن جمع است.
📚تفسیر نمونه
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
0⃣6⃣ تدبر در سوره #کهف
🔹نکات سوره کهف از تفسیر عبدالعلی بازرگان
کهف : ۷۸
قَالَ هَذَا فِرَاقُ بَيْنِي وَبَيْنِكَ سَأُنَبِّئُكَ بِتَأْوِيلِ مَا لَمْ تَسْتَطِع عَّلَيْهِ صَبْرًا
گفت: این [سومین نقض عهد، موجب] جدائی میان من و توست، ۹۳اینک به تأویل [=واقعیت پنهان] آنچه یارای تحملش را نداشتی آگاهت خواهم کرد. ۹۴
۹۳- ذکر «هَذَا فِرَاقُ بَیْنِی وَبَیْنِكَ»، بیانگر تجربه آشکاری است از ضرورت تفکیک و جدایی «شریعت» با آنچه امروز «طریقت»اش مينامند، و «فرق» میان پیروی از «کتاب الهی» و پیروی از مرشد و مرادی که در فرقههای صوفیه و مشابه آن تبلیغ و طلب ميگردد. اگر پیر و مرشدی به مقام خضر هم برسد، جز به صورت پنهانی و در پرده، آن هم به صورت فردی مجاز به تبلیغ فرقهای شخصی نیست و هرگز نميتواند دکانی در برابر شریعت الهی باز کند و داعیه رهبری ایمانی نماید. مگر آن که همان شریعت، نه مدعیات خود را، در دورانی که زُهدگرایان و مقدس مآبان به ظواهر دین پرداختهاند، با نگاهی از بطن و محتوا بیان نماید.
۹۸- «تَأْوِیلِ» از ریشة «اَوْل»، برگشت دادن و رجوع به حقیقت مطلبی است که هنوز وقوع خارجی پیدا نکرده است. مثل خوابی که یوسف در کودکی از سجده خورشید و ماه و یازده ستاره دید و تحقق عینی و حقیقت آن در دوران صدارتش در مصر برای دیگران روشن شد [یوسف 6 (12:6) و 21 (12:21) و 100 (12:100) و 101 (12:101) ]. کارهائی که آن بنده عالم ميکرد، صورت ظاهری داشت که دلیل واقعی آن برای موسی روشن نبود و نميتوانست در اموری که با معیارهای اهل شریعت تعارض دارد صبر کند.
کهف : ۸۰
وَأَمَّا الْغُلَامُ فَكَانَ أَبَوَاهُ مُؤْمِنَيْنِ فَخَشِينَا أَن يُرْهِقَهُمَا طُغْيَانًا وَكُفْرًا
اما آن پسر بچه، پدر و مادرش مؤمن بودند، ترسیدیم ۹۵
که [این پسر] آنها را به طغیان و کفر بکشاند!
۹۵- سوراخ کردن کِشتی را، آن عابد به تشخیص و «اراده خود» نسبت داد [آیه ۷۹- فَأَرَدْتُ أَنْ أَعِیبَهَا]، کُشتن آن کودک را به «اراده ما» [آیه ۸۱- فَأَرَدْنَا]!؟ و بالاخره تعمیر آن دیوار را به «اراده او» [فَأَرَادَ رَبُّكَ] و این سه نوع اراده، سه قلمرو شناخت آدمی را نشان ميدهد؛ آنچه خودش به تنهائی ميتواند بفهمد، آنچه با جستجو و کنجکاوی خود به کمک امدادهای غیبی، یعنی خدا و فرشتگان قابل درک و فهم است [ما]، و بالاخره آنچه در پرده غیب است و جز خدا، بشر به آن نميتواند آگاهی پیدا کند [مثال گنج زیر خاک].
در مثال نخست، او با اِشراف به مسائل اجتماعی و پیگیری امور سیاسی و منازعات میان حکومتها دریافته بود که پادشاه آن حوالی، کِشتیها را برای نبرد آینده مصادره خواهد کرد. این شناختی است که در قلمرو علوم ظاهری قابل درک همگان قرار دارد. در مثال دوم، او از حرکات و سکنات آن کودک و چه بسا شیطنتهای او و آزاری که به همسالان خود ميرساند، به نابسامانی و اختلالی پی برده بود که امدادهای غیبی او را به مصلحتی که به نفع والدین و جامعهاش باشد هدایت کرد [وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا...- عنكبوت 69 (29:69) ]. این کاری بود که نه سر خود، بلکه در متن یک نظام و سیستم فراتر انجام داد و بالاخره در مثال سوم، به قلمروی اشاره کرد که غیب و ناپیداست.
این سه قلمرو گرچه در ظاهر مستقل مينمايد، اما در انتهای بحث [آیه ۸۱] آن بندة عابد تصریح ميکند: من این امور را به اراده خود نکردم، بلکه تماماً از رحمت پروردگار ناشی شده است. از این زاویه، ارادة فردی یا جمعی انسانها و فرشتگان نیز ناشی از ارادة مطلق الهی است.
https://b2n.ir/g94617
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
هدایت شده از اطلاع رسانی دوره های آموزشی روش ساده فهم قران
نظرات 120نفر از قرآن اموزان دوره هاي روش مطالعه و فهم بهتر قرآن.pdf
3.01M
🌹🌹 ابراز رضايت 120نفر از قرآن آموزان 14 دوره مجازي و حضوري #روش_ساده_فهم_بهتر_قرآن.
✴✴ شما هم ميتوانيد با #ثبتنام و فراگيري اين روش در 8 هفته ،از فهم قران، #لذت بيشتري ببريد.
اطلاعات بيشتر و ثبت نام دوره جديد در
کانال تلگرام وایتا👇
@tadabbor_quranpuyan
تالارگفتگوهاي قرآن پويان
✳ https://b2n.ir/a02388
⚛لينك ثبت نام
https://idpay.ir/quranpuyan/shop/33892
💠مروري بر #وصيتنامه_امام_علي ع به امام #حسن ع
🛑قسمت پنجاه:
💢از دست دادن #فرصت، #غصه است
🔶وَ الْعَقْلُ حِفْظُ التَّجَارِبِ، وَ خَيْرُ مَا جَرَّبْتَ مَا وَعَظَكَ، بَادِرِ الْفُرْصَةَ قَبْلَ أَنْ تَكُونَ غُصَّةً،
#عقل، حفظ #تجربه هاست،
و بهترين چيزى كه تجربه كرده اى آن است كه تو را پند دهد.
به جانب #فرصت بشتاب پيش از آنكه غصه و حسرت گردد.
🖋ترجمه انصاریان
🌴امام در پانزدهمين توصيه مى فرمايد: «عقل، حفظ و نگهدارى #تجربه هاست»; اشاره به اينکه هنگامى که تجربه ها جمع آورى شود با توجّه به اينکه «حُکْمُ الاْمْثالِ فيما يَجُوزُ وَفيما لايَجُوزُ واحِدٌ; حوادث مشابه نتيجه مشابه دارند» و حديث معروف «إِنَّ الْمُؤْمِنَ لاَ يُلْدَغُ مِنْ جُحْر مَرَّتَيْنِ; انسان با ايمان از يک سوراخ دوبار گزيده نمى شود») سبب مى شود که انسان، راه صحيح را در برخورد با حوادث آينده پيدا کند و از تجربيات پيشينيان درس بگيرد و از زيان هاى ناشى از خطاها رهايى يابد.
بسيارى از قواعد کلى عقلى از همين تجربيات جزئى برگرفته شده (طبق قاعده استقراى منطقى) البتّه اين تجربه ها گاه مربوط به خود انسان است و گاه از تجربه هاى ديگران استفاده مى کند
در نامه 78 تعبير شديدترى در اين زمينه آمده است مى فرمايد: «فَإِنَّ الشَّقِيَّ مَنْ حُرِمَ نَفْعَ مَا أُوتِيَ مِنَ الْعَقْلِ وَالتَّجْرِبَة; #بدبخت کسى است که از عقل و تجربيات خود سود نبرد».
↩️در شانزدهمين توصيه مى فرمايد: «بهترين تجربه هاى تو آن است که به تو اندرز دهد»; (وَخَيْرُ مَا جَرَّبْتَ مَا وَعَظَکَ).
اشاره به اينکه تجربه ها گاه سود مادى مى آورد و گاه سود معنوى و بهترين تجربه ها آن است که داراى سود معنوى باشد.
در کلمات قصار امام(عليه السلام) آمده است: «لَمْ يَذْهَبْ مِنْ مَالِکَ مَا وَعَظَکَ; آنچه از مال تو از دست برود ولى باعث #اندرز و بيدارى تو شود در واقع از دست نرفته است».
↩️در هفدهمين توصيه مى فرمايد: « #فرصت را پيش از آنکه از دست برود و مايه اندوه گردد غنيمت بشمار»; (بَادِرِ الْفُرْصَةَ قَبْلَ أَنْ تَکُونَ غُصَّةً).
فرصت به معناى فراهم بودن مقدمات براى رسيدن به يک مقصد است; گاه انسان مقصد مهمى دارد و مقدماتش فراهم نيست; ولى ناگهان در يک لحظه فراهم مى گردد که بايد بدون فوت وقت از آن لحظه استفاده کند و خود را به مقصد برساند که اگر غفلت کند و از دست برود چه بسا در آينده هرگز چنان شرايطى براى رسيدن به مقصد فراهم نگردد.
در حديث مشهورى از پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «إِنَّ لِرَبِّکُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحَات أَلاَ فَتَعَرَّضُوا لَهَا; (بدانيد) از سوى پروردگار شما در ايام زندگيتان نسيم هاى سعادتى مى وزد از آن استفاده کنيد و خود را در معرض آن قرار دهيد».
👈در حديث ديگرى از آن حضرت آمده: «مَنْ فُتح لَهُ بابٌ مِنَ الْخَيْرِ فَلْيَنْتَهِزْهُ فَإِنَّهُ لا يَدْرى مَتى يُغلَقُ عَنْهُ; کسى که درى از خير به روى او گشوده شود بايد برخيزد و از آن بهره گيرد، زيرا نمى داند چه زمانى اين در بسته مى شود».
با حديثى از امير مؤمنان(عليه السلام) پايان مى دهيم فرمود: «أَشَدُّ الْغُصَصِ فَوْتُ الْفُرَصِ; شديدترين #غصه ها از دست رفتن فرصت هاست».
🖋شرح آیت آلله مکارم شیرازی.
@quranpuyan
#دعاهای_روزانه
دعای سلامتی امام زمان (عج)
💐بسم الله الرحمن الرحیم💐
اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلا
🌼خدایا، ولىّ ات حضرت حجّه بن الحسن که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست ساکن زمین گردانیده،و مدّت زمان طولانى در آن بهرهمند سازى
@quranpuyan
༻🍃🌸🍃༺
💝باسلام بہ همراهان عزیز در تلاوت روزانہ یڪ صفحہ از قرآن📖
🔷✨از آنجا ڪه هدف از این برنامہ، تلاوت آیات همراہ با ترجمہ و آگاهی از تفسیر ساده آن صفحہ است،
👈 روزهاے جمعہ ، صفحہ جدیدے ارسال نمیشود تا دوستانیڪہ در طول هفتہ موفق بہ مطالعہ برخی پستها یا صفحات نشدند، فرصت ڪنند خود را باسایر عزیزان، همراه نمایند.
التماس دعا🙏
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
4_5870908552020758130.MP3
20.16M
🎙فایل صوتی سخنان آیتالله سید ضیاء مرتضوی
🔹عیار دینداری در منطق فاطمی
🔻۶ دی ۱۴۰۱ کانون توحید
@quranpuyan
⭕️هشدار آیتالله مرتضوی در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در کانون توحید تهران درباره خطر تکرار #ظاهرگرایی_دینی در جامعه امروز
✅به فاطمه(س) ظلم کردند و میخواستند برایش تشییع جنازه بگیرند
🔹یکی از مهمترین آسیبهای جوامع دینی، ظاهرگرایی و #تقدم_فروع_بر_اصول است، یعنی همان جامعهای که به فاطمه زهرا(س) ظلم میکند و دربرابر #تضییع_حق مسلمش بیتفاوت است، میخواهد برایش #تشییع_جنازه باشکوه بگیرد تا ثواب ببرد
🔹وصیت حضرت زهرا مبنی بر تشییع مخفیانه، مقابله با این کج فهمی جامعه و انحراف در دین است.
🔹حضرت زهرا وقتی با سکوت و بی تفاوتی مدعیان اسلام مواجه میشود، وصیت به تدفین مخفیانه میکند؛ چرا که نمیخواهد جامعه ای که با سکوت و بیتفاوتی خود ظلم را تایید کرده، در تشییع و تدفین او حضور یافته و نمایشی برای حفظ ظاهر اسلام درست کند.
🔹عباس عموی پیامبر(ص) دنبال آن بود که ضمن احترام به حضرت زهرا(س)، خواستار حفظ ظاهر و تشییع و تدفین عمومی پیکر ایشان برای زیبا نشان دادن امور دینی در جامعه بود
🔹امروز هم جامعه ما به این انحراف مبتلاست و #جان انسانها و #حق_الناس کم اهمیت و حفظ ظواهر و تشییع جنازه پراهمیت دیده میشود
🔹شاهدیم برخی آقایان، نسبت به ریختن خون انسانها، از هرطرف که باشد یا آسیب دیدن بسیاری از افراد و خانوادهها، اهمیت چندانی نمیدهند؛ اما حفظ ظاهر و حجاب را که البته در جای خود مهم است، بر اصول که حفظ جان انسانها و حقوق مردم است اولویت میدهند که این همان ظاهرگرایی در دین است
🔹فقهای بزرگ ما، قاعده ای دارند به نام «حرمت #تنفیر»، یعنی رفتار و فعلی که موجب تنفر مردم و جامعه از دین شود، #حرام است، حالا ببنید در این دوره چقدر از جوانها و مردم از دین زده شدهاند، آیا رفتار ما شامل این قاعده نمیشود؟
🔹آیا در قرآن نداریم که نجات جان یک انسان، نجات کل انسانها و کشتن یک انسان غیر قاتل، کشتن همه انسانهاست؟
🔹چرا به اسم دین و نهادهای حوزوی اطلاعیههای سخیف و #بیمبنایی داده میشود که چهره نهاد هزار ساله #روحانیت تشیع که باید مظهر عطوفت و رحمانیت باشد را تخریب کنیم؟
🔹فاطمه زهرا(س) خلیفه را مخاطب قرار داد و فرمود: چرا به ما ظلم میکنی؟ اگر #پریشان_کردن_مو زشت نبود، به خدا قسم موهایم را پریشان میکردم و شکوه به خدا میبردم.
🔹چرا باید وضع ظلم و تضییع حقوق مردم، جان انسانها، #چشم_انسانها و آزادی انسانها به وضعی برسد که زنان راهی جز پریشان کردن مو برای تظلم و دادخواهی نداشته باشند و کسانی که ادعای دینداری دارند، نه تنها از #مظلوم حمایت نکنند، بلکه با وارونه کردن اولویتها بخواهند #ظلم را توجیه کنند؟
@quranpuyan
هدایت شده از اطلاع رسانی دوره های آموزشی روش ساده فهم قران
⭕ اگر هنگام خواندن ترجمه آیات قرآن احساس می کنید، مطالبی پراکنده و غیر مرتبط با هم هستند و مقصود از مجموعه آیات سوره را درک نمیکنید،
⬅ شما را به شرکت در دوره #روش_ساده_فهم_قرآن دعوت میکنیم.
🔴🔴 فقط 8 هفته، هفته ای3-4 ساعت زمان اختصاص دهید.
🔶🔶 هیچ شرط و پیش نیازی هم جز داشتن دیپلم و علاقمندی شما لازم ندارد.
♻♻شروع دوره پانزدهم، از 18 دی 1401
🟡🟢نظرات قرآن آموزان دوره قبلي روش ساده #فهمبهتر_قرآن
دوره چهاردهم، تابستان 1401
♻ قسمت سوم
✅خدای را شاکرم از این که می توانم از این طریق به اهمیت تدّبر و تأمّل در آیات قرآن پی ببرم و #دری_جدید در فهم بیشتر آیات برایم گشوده شده و پاسخی برای سؤالاتم که چرا در سوره ها گاهی از موضوعی به موضوع دیگر می رود ... ، این که خداوند دراین آیات چه فرموده و از ما چه می خواهد، تا بیش تر از پیش عامل به قرآن باشیم.
خدا را شاکرم که با آموختن این روش ، می توانم بیشتر از پیش با کلام خداوند متعال آشنا شوم و جرعهای از این دریای بیکران را بچشم .
نقاط قوت دوره: انسجام و نظم در ارائه مطالب درسی و انجام تمرین های عملی در دوره بسیار آموزنده بود.
به امید روزی که همه کسانی که عشق فهم بیشتر قرآن ، این معجزه الهی را دارند با این مبانی و روش مطالعه و فهم قرآن آشنا شوند.🙏🌹
سركار خانم مهريزي
✅👈جهت اطلاع از جزييات بيشتر و #ثبتنام دوره جديد و مشاهده #كليپها ،به لينك هاي زير مراجعه نماييد
https://b2n.ir/a02388
https://www.aparat.com/quranpuyan/videos
در تلگرام و ایتا: @tadabbor_quranpuyan
🔹لينك ثبت نام
https://idpay.ir/quranpuyan/shop/33892
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁هنر تولید #نماد
"یک زن مسلمان چگونه می تواند در مقابل #حاکم، بر روی حق خود ایستادگی و استدلال کند؟
#تحریم حضور حاکمان در نماز ميت و تشییع و ایجاد چالش #مشروعیت توسط حضرت زهرا (س) در حکومت وقت...
دقایقی از سخنرانی مرحوم استاد #داود فیرحی در خصوص نقش حضرت #زهرا س
🥀فاتحه ای را نثار روحش و همسر تازه درگذشته اش مرحومه دکتر حمیدی، که در دومین سالگرد فراق استاد، دارفانی را وداع گفت،😥 نماییم
@quranpuyan
28.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍁سخنان مرحومه سرکار خانم زهرا حمیدی منفرد؛ همسر مرحوم استاد فیرحی در برنامه مزامیرِ نامیرا(هفتمین روز درگذشت استاد)
🔹️پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹، خانه اندیشمندان علوم انسانی.
@quranpuyan
#آیههاینور
ما تَسبِقُ مِن أُمَّةٍ أَجَلَها وَما يَستَأخِرونَ
هیچ امتی بر اجل و سر رسید حتمی خود پیشی نمیگیرد، و از آن تأخیر نیز نمیکند.
مؤمنون/ ۴۳
@quranpuyan
💠#تلاوت_روزانـہ یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ
📖#سوره_مبارڪه_عنکبوت آیات 39 تا 45
📄#صفحه_401
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan