eitaa logo
قران پویان
467 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋 تجربه امام موسی صدر از سفر و از هر چه 🔷سفر از خلق به سوی حق، با بریدن از وابستگی های مادی و عروج به دنیای آزادگی و وارستگی از مادیات تحقق می‌یابد. حاجی، خانه و خانواده و عادت‌ها و شهر خود را رها می‌کند و وقتی به میقات می رسد، لباس‌های خویش را کنار می گذارد و جسم خود را نادیده می گیرد و پس از ادای مناسک حج خواهش‌ها و وقار خود و پرسش های عقلانی خود را وامی گذارد و تسلیم اوامر پروردگار می شود و با نماد و رمز پرتاب سنگ، از دشمنان خداوند بیزاری می‌جوید و سرانجام با نماد و رمز قربانی کردن، از دارایی خود دست می‌شوید و بدین ترتیب، از هر چه غیر خداست و از همۀ وابستگی های مادی خود در زندگی، آزاد می شود. 🔷سفر حج سفر ایمان در دو بعد آسمانی و زمینی ان است و انسان وقتی با جسم خود به سوی کعبه و دیگر مقام ها حرکت می کند،از «خلق» به سوی «حق» و از فرد به سوی امت گام بر می دارد.سفر از فرد به سوی امت،با رها کردن ویژگیها و امتیازات فردی و خانوادگی و قومی و ملی و طبقاتی تحقق می یابد.فرد در شکلی یکدست و یکپارچه ذوب می شود و به قلب اسلام ،کعبه مکرمه،و سپس به صفا و مروه نزدیک می شود. 🔷با حرکت دایره ای به گرد کعبه و با حرکت افقی میان صفا و مروه،امواج فردها و گروه ها در هم می آمیزند و وحدتی همگون و دارای آغاز و پایان و با رفتار و حرکات همسان پدید می آورند و بدین ترتیب، کارگاه حج از فرد، گروه می سازد. حج ثروتی است برای انسان تهی دست و عطایی ست از سوی خداوند در میان نعمت های گوناگون او و درمانی است برای دردها و نیازهای انسان. آیات حج با تاکید بر فایده ها و آثار ،گاه آنها را بر شمرده و گاه به طور کلی به آنها اشاره کرده است ،مانند آیه :«لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ.» 🔷من در این سفر مبارک و درست در این اوضاع سخت کوشیدم که این راه را برگزینم،زیرا من نیاز خود و نیاز وطن و منطقه و امت و فرقه و صنف و موسسه و جنبش خود رادرک کرده ام و آشکارا وجود تندبادهای سرکش راکه هر اقدام و هر راه حلی را بر هم میزند، حس میکنم. 🕋 به خدا و به سرزمین خدا و به خانه خدا پناه بردم و همه کسانی نیز که من نماینده آنها هستم همراه من پناه بردند.مطمئن بودم که با این پناه بردن و در این سفر،به لطف خداوند،به بی نیازی خواهم رسید،که او بی نیاز از جهانیان است. 📚مقاله سفر حج/امام موسی صدر http://quranpuyan.com/yaf_postsm20209_Hj-w-flsfh-Hkm-Hj-dr-qrn.aspx#post20209 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دین ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤲🌹اللَّهُمَّ أَنْتَ عُدَّتِی إِنْ حَزِنْتُ، وَ أَنْتَ مُنْتَجَعِی إِنْ حُرِمْتُ ❤️بارالها! چون اندوهناك مي‌شوم تو دلخوشي مني و چون محروم گردم تو محل اميد مني! 💫بخشي از دعاي بيستم صحيفه سجاديه @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 21 تا 26 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
4_5996936954208326682.mp3
1.69M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️همه چيز فدای و برای 💠يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا آباءَكُمْ وَ إِخْوانَكُمْ أَوْلِياءَ إِنِ اسْتَحَبُّوا الْكُفْرَ عَلَى الْإِيمانِ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ 🌱ای مسلمانان، اگر پدران و برادرانتان، کفر را بر ایمان ترجیح دهند، آنان را دوستان (خود) انتخاب نکنید. کسانی از شما که با آنان رابطه‌ی دوستی برقرار کنند، ستم‌کاران حقیقی‌اند. توبه - ۲۳ 🔷✨‏آخرين وسوسه و بهانه‌ای كه ممكن بود برای گروهی از مسلمانان در برابر دستور پيكار با بت پرستان پيدا شود- و طبق بعضی از تفاسير پيدا شد- اين بود كه آنها فكر می‌كردند كه از يك سو در ميان مشركان و بت پرستان، خويشاوندان و بستگان نزديك آنها وجود دارند، گاهی پدر مسلمان شده و پسر در شرك باقی مانده، گاهی به عكس پسران راه توحيد را پيش گرفته‌اند و پدران هم چنان در تاريكی شرك باقی مانده‌اند، و همچنين در مورد برادران و همسران و عشيره و قبيله، اگر بنا شود با همه مشركان پيكار كنند بايد از خويشاوندان و قبيله خود چشم بپوشند!. 🔷✨‏از سوی ديگر سرمايه‌ها و تجارت آنان تا حد زيادی در دست مشركان بود، با آمد و شد آنها به مكه آن را رونق می‌بخشيدند. ‏و از سوی سوم خانه‌های مرفه و نسبتا آبادی در مكه داشتند كه در صورت درگيری با مشركان ممكن بود به ويرانی بكشد، و يا با تعطيل مراسم حج از طرف مشركان از ارزش و استفاده بيفتد. 👌چه ظلمی از اين بالاتر كه انسان با پيوند دوستی با بيگانگان و دشمنان حق، هم به خويشتن ستم كند و هم به جامعه‌ای كه تعلق به آن دارد، و هم به فرستاده خدا!. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️، مشمول هدايت الهی نمی‌شوند 💠قُلْ إِنْ كانَ آباؤُكُمْ وَ أَبْناؤُكُمْ وَ إِخْوانُكُمْ وَ أَزْواجُكُمْ وَ عَشِيرَتُكُمْ وَ أَمْوالٌ اقْتَرَفْتُمُوها وَ تِجارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسادَها وَ مَساكِنُ تَرْضَوْنَها أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّـهِ وَ رَسُولِهِ وَ جِهادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّی يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقِينَ (۲۴/توبه) 🌱‏بگو: اگر پدران و فرزندان وبرادران وهمسران و خاندان شما وثروت‌هايی كه جمع كرده‌ايد و تجارتی كه از كسادی آن بيم داريد و خانه‌هايی كه به آنها دلخوش كرده‌ايد، نزد شما از خدا وپيامبرش وجهاد در راه او محبوب‌تر باشد، پس منتظر باشيد تا خداوند، فرمان (قهر) خويش را به اجرا در آورد. و خداوند، گروه نافرمان را هدايت نمی‌كند. 🔹ميزان ايمان را هنگام قرار گرفتن سر دو راهی دنيا و آخرت می‌توان شناخت. ‏«أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّـهِ وَ رَسُولِهِ وَ جِهادٍ» ‏ 🔹برای عبور از پل‌های مادّيت، بايد عقايد و انس با خدا را تقويت كرد. إِنْ كانَ آباؤُكُمْ‌ ... وَ أَمْوالٌ‌ ... أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّـهِ وَ رَسُولِهِ‌ ... ‏ 🔹عواطف فاميلی و امكانات مادّی نبايد مانع جهاد شود و هركجا مانع شد، زمينه‌ساز قهر الهی است. إِنْ كانَ آباؤُكُمْ‌ ... وَ أَمْوالٌ‌ ... أَحَبَ‌ ... فَتَرَبَّصُوا ... ‏(در راه دوستی خدا و جهاد در راه او بايد از همه چيز و همه كس گذشت. ‏زيرا حفظ دين، بر حفظ روابط خانوادگی، عاطفی و اقتصادی مقدّم است.) ‏ 🔹اگر رفاه در زندگی اصل شد، انسانيّت سقوط می‌كند و سبب دوری از خدا ورسول است وقهر و غضب نامعلومی را در انتظار دارد. «يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ» ‏ 🔹برتری دادن مادّيات بر امور معنوی، نشانه‌ی فسق است. أَحَبَّ إِلَيْكُمْ‌ ... الْفاسِقِينَ‌ (مرز ايمان و فسق، رها كردن معنويات است) 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 4⃣ تدبر در سوره 🔹بررسی معنای لغات سوره مسد: معنا و مفهوم تبت ،لهب حطب چیست؟ تبب : تب و تباب بمعني خسران و زيان است .راغب زيان مستمرّ، مجمع البيان زيان مؤدّي بر فساد، قاموس نقص و زيان مطلق گفته است وَ مٰا كَيْدُ فِرْعَوْنَ إِلّٰا فِي- تَبٰابٍ غافر: ۳۷، حيلۀ فرعون نيست مگر در زيان وَ مٰا زٰادُوهُمْ غَيْرَ تَتْبِيبٍ هود: ۱۰۱ بآنها جز خسران نيافزودند. تَبَّتْ يَدٰا أَبِي لَهَبٍ وَ تَبَّ. مٰا أَغْنيٰ عَنْهُ مٰالُهُ وَ مٰا كَسَبَ. سَيَصْليٰ نٰاراً ذٰاتَ لَهَبٍ. وَ امْرَأَتُهُ حَمّٰالَةَ الْحَطَبِ فِي جِيدِهٰا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ مسد، ۱- ۶ غرض از نقل كامل اين سورۀ مباركه آنست كه بعضي معناي سوره را درك نكرده و گفته اند: قرآن در اين سوره ناسزا گفته و اين از ساحت كتاب آسماني بدور است و ناسزا گفتن دليل بي منطقي است و گرنه احتياجي بناسزا گوئي نيست مخصوصا كه زن ابو لهب نيز بزشتي ياد شده است (خلاصۀ شبهه ايكه گفته اند و يا ميشود گفت). ابتدا بمفردات سوره رسيدگي ميكنيم: «تَبَّتْ» فعل ماضي مؤنّث و «يَدٰا أَبِي لَهَبٍ» فاعل آنست «تَبَّ» فعل ماضي و فاعلش ضمير مستتر به ابي لهب بر ميگردد يعني: دو دست ابا لهب و خود او بزيان و خسران افتاد. ابو لهب عموي حضرت رسول صلّي اللّه عليه و آله و سلّم است، اين كنيه را قرآن جعل نكرده بلكه باو در اثر زيبائي و خوشمنظري و گونه‌هاي سرخش، ابا لهب ميگفتند و آن نام در ميان مردم تعريف او بود و قرآن مجيد همان را آورده است. «وَ امْرَأَتُهُ» عطف است بفاعل «سَيَصْليٰ» يعني: «سيصلي ابو لهب و امرءته النار» زن ابو لهب بنام امّ جميل خواهر ابو سفيان، زني فتنه انگيز و سخن چين و دو بهم زن بود نقل شده خارها را مياورد و زير پاي حضرت رسول صلّي اللّه عليه و آله و سلّم ميريخت جملۀ «حَمّٰالَةَ الْحَطَبِ فِي جِيدِهٰا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ» حال است از «وَ امْرَأَتُهُ» يعني: زنش داخل آتش ميشود در حاليكه هيمه حمل ميكند و در گردنش ريسماني است از ليف خرما. مراد از اين دو جملۀ حاليّه خواه سخن چيني باشد و يا آوردن خار و ريختن براه آنحضرت (احتمال دوّم موافق آيه است) آنست كه: جهنّم رفتن اين زن عمل دنيائي او را حكايت ميكند در حاليكه در دنيا بود در همان حال بآتش داخل ميشود. با اين طريق، سورۀ مباركه و مطالب آن كاملا طبيعي است. بار ديگر ترجمۀ سوره را يكجا مياوريم: دستهاي ابا لهب و خود او بزيان افتاد مال وي و آنچه فراهم كرده بود او را بي نياز نكرد، حتما بآتش زبانه دار داخل ميشود، زنش نيز در حاليكه حامل هيمه و ريسمان در گردن است داخل آتش ميشود. بعضي‌ها تَبَّتْ يَدٰا أَبِي لَهَبٍ وَ تَبَّ را نفرين دانسته و در ترجمه گفته اند: بريده باد دستهاي ابو لهب و نابود باد او. اوّلا تبّ و تباب چنانكه گفتيم بمعناي خسران است ثانيا: آيه خبر است و نفرين نيست چنانكه گفته شد و احتياجي بنفرين گرفتن نداريم. قاموس قرآن، ج ۱، ص: ۲۶۴ https://zaya.io/6rkpp کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
شماره4⃣ : سوره ✴️علت به‌کاررفتن « » 🌿🌺در آیۀ شریفۀ «ایّاکَ نَعْبُدُ وَ اِیّاکَ نَسْتَعین» از فعل جمع «نَعْبُدُ» استفاده شده است. این مطلب که دربارۀ فعل «نَسْتَعینُ» نیز مصداق دارد، این سؤال را به ذهن متبادر می‌كند كه چرا این دو فعل به‌صورت جمع آمده‌اند؛ درحالی‌که می‌توان گفت: «اِیّاكَ أَعْبُدُ»؛ یعنی خدایا، فقط تو را می‌پرستم. دو پاسخ به این پرسش می‌توان داد: 👈 ابتدا پاسخی ساده که در عرف اجتماعى نیز متداول است و آن اینكه انسان‏ها وقتى می‌خواهند مطلب یا خواستۀ مهمى را با مقامى در میان بگذارند، سعى می‌كنند آن را از زبان جمع مطرح کنند. 🌿🌺به‌نظر می‌آید كه خداوند سبحان نیز همین ادب را به اهل ایمان تعلیم می‌دهد كه وقتى می‌خواهند خداوند را بخوانند، خواستۀ خود را به‌صورت جمعی ابراز كنند. آن‌چنان که گویا با زبان دل می‌گویند: پروردگارا، من کسی نیستم و حتی حقیقت بندگى و عبودیت تو را نشناخته‌ام و نمی‌دانم عبادتم چه عیارى از بندگى واقعى دارد؛ اما بندگانى را می‌شناسم كه عارف و آشنا به رمز و راز عبودیت تو هستند؛ انسان‏هاى وارسته‌اى كه بدون حجاب با تو سخن می‌گویند و عبادت آن‏ها مقبول بارگاه توست. 🌿🌺خدایا، صداى نالۀ درگلوگره‌خوردۀ خود را با عبادت این گروه از بندگانت، با سلمان‌ها و ابوذرهای تاریخ، با آواها و نواهایى كه پسندیدۀ درگاه تو هستند، ضمیمه می‌كنم و به محضرت تقدیم می‌دارم و می‌گویم: پروردگارا، ما فقط تو را عبادت می‌كنیم و فقط از تو یارى می‌جوییم. شاید از بركت ایشان، عبادت من نیز مقبول افتد. 👈پاسخ دوم را فخر رازی، مفسر اهل سنت، بیان می‌كند كه توجیه ادبی و فقهی ظریفی است. فخر رازی با لطافت خاصی می‌گوید که ما عبادت خود را در كنار عبادت بزرگان و اولیاى خدا ضمیمه می‌كنیم و آنگاه بر خداوند متعال عرضه می‌داریم. حضرت حق بدون شك، عبادت اولیا و بندگان خاصش را می‌پذیرد؛ در این‌ صورت عبادت ناقص ما با عبادت كامل آن شاه‌بازانِ سپهر معرفت، گره خورده و ممزوج می‌شود و إن‏شاءالله خداوند از سرِ لطف و كرم، عبادت ما را از این مجموعه خارج نکرده و تمام آن عبادات را یکسره می‌پذیرد. 🌺👌البته این عنایت حضرت اوست که از کریم جز کرم نشاید و الّا الزامى بر خداوند نیست. 📚کتاب مشکاة از دڪتر محمدعلی انصارے ، تفسیر قرآن کریم، ج۱، صص ۲۵۷-۲۵۵ ┄═❁🍃 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دین ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
🕋🌴 براي بيدار شدن و وجدان عدالتخواهي واجب شده است. 💠 وَلِلّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ الله غَنِيٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ ﴿۹۷/آل‌عمران﴾ 🌱و براي خدا بر مردم است كه آهنگ خانه (او) كنند، آنها كه توانائي رفتن به سوي آن دارند، و هر كس كفر بورزد (و را ترك كند به خود زيان رسانده)، خداوند از همه جهانيان، بي نياز است. 🔷✨ "«و لله علی النّاس ...» چون در محیط این خانه فقط نام خدا ظاهر و اراده او حاکم است، برای خدا و بیدار شدن روح و زنده شدن وجدان و حکومت این روح بر سایر غرایز و هواهای انسان بر هر مستطیعی، این خانه واجب است، تا برای یک بار هم شده در تمام عمر هر کس خود را از محیط غوغای شهوات و و نفع جویی و اختلافات که صدای پیامبران و ندای وجدان و دعوت خدا را دور و کم اثر نموده بیرون آید و تغییر محیط دهد و هر کس کفر ورزید و این دعوت را نپذیرفت، بداند که خداوند بی نیاز است و این بشر است که در تقویت و حفظ بنیه مادی و معنوی خود و در هر چیز سراسر احتیاج است."¹ 📚برگرفته ار ڪتاب "به سوے خدا میرویم" نوشته آیت الله طالقانی ، چشم اميد و مردم 🔶وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا( بقره:125) 🔹و (به يادآور) هنگامى كه خانه (ى كعبه) را محل رجوع و اجتماع و مركز امن براى مردم قرار داديم 🕋« این خانه با همهٔ آدابش، تصویری است که چهرهٔ را در عالیترین صورت معنوی و وضع ظاهری ، در خیال ترسیم می کند وشخص حاج ، خود را با او هم قدم و هم صدا و با اندیشه های بلند او آشنا، می نگرد وهمان کلماتی که از ضمیر ابراهیم برانگیخته شد و به آن مبتلا گردید تا تمامش کرد، در ضمیر هر انسانی که به رموز این بیت آشنا شود و صورت معنوی ابراهیم را در آن بنگرد ، برانگیخته می شود . امامت ابراهیم قلوب مردم مستعد را پیرو او می گرداند. ✳مثابه شدن این خانه هم را به سوی آن می کشاند تا در گیر و دار زندگی، از دور و نزدیک به سوی آن روی آرند و به آنجا رفت و آمد کنند تا اندک اندک حق و کلمات او که در عموم مردم- نه مانند ابراهیم- به کمال و تمام نمی رسد ، حاکم شود و نفوس از کشمکشها و و جاذبه های مختلف و نگرانیهایی که از خودبینی و سود اندیشی و برتری جویی برمی آید ، برهند و به و خدایی گرایند.» 📚( پرتوی از قرآن، ج۱ ص ۲۹۷) ايت الله سيدمحمود طالقاني http://quranpuyan.com/yaf_postsm4778_trykhchh-w-fDyl-khnh-khd--khbh--Hrm-mn-lhy.aspx#post4778 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دین ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
🌹💠منتخب نظرات قرآن آموزان 17 دوره اموزش بخش دوم ✅یکی از فواید تفکیک پاراگراف ها، کمک به سوره های قرآن است. شاید یکی از مشکلات حفظ قرآن همین تغییر ناگهانی موضوع پاراگراف هاست برداشت من از این دوره این هست که مدرسین محترم، را به دانشجویان یاد دادند. تا حالا با مراجعه به تفاسیر و کتب دیگه به صورت و لقمه آماده، قرآن را مطالعه میکردیم ولی از این پس آنرا میخوانیم ✅ من بارها و بارها سوره مزمل رو خونده بودم حتی با معنی ولی الان که با این روش آشنا شدم تازه متوجه شدم که تا الان متوجه مفهوم این سوره نشده بودم و انگار از این سوره به روم باز شده ✅ از وقتی این کلاس مجازی شروع شده من با اشتیاق وصف نشدنی به سراغ این گروه میام و با اینکه چندین ساله هر روز آیاتی از قرآن رو تلاوت می کنم و در ختم قرآن روزانه شرکت می کنم تا الان قرآن رو به این و با جزئیات نگاه نکرده بودم ✅ بررسی سوره ها به ترتیب نزول بسیار بحث زیبا ، شیرین و قابل تأملی هست و تا من به حال به این شکل راجع به این مسئله مطلبی نشنیده بودم، خیلی مفید و قابل استفاده بود . ✅در کلاس تدبر باتوجه به داشتن نکات خوبی را یاد گرفتم.تمرين عملي سطح یادگیری رو بسیار بالا میبره. این تمرین و بطور کلی این کلاس کمک بزرگی در نوع نگاهم میکنه و واقعا موهبت خدا بوده. ✅ باورم نمیشد این کلاس انقدر برام و باشه و انقدر ذهنم را کنه. مهم ترین امتیاز تدبر در قرآن، تلاش شخص برای درک براساس موضوع واحد هست؛ که هر چند آیه در یک موضوع باهم در ارتباطند. هر سوره حول موضوعی طراحی شده ،و با ظرافت و دقت میشه اون را کشف کرد و دست یافتی است. ✅ خیلی خوب و عالی بود. فراز بندی سوره باعث میشه حالت پیدا کنه که گوینده از قسمتهای مختلف داستان میگه و ما منتظر هستیم در آخر چه نتیجه ای حاصل میشه و این قرآن رو تر میکنه. ✅ این روش باعث میشه که انسان یک از سوره داشته باشه و فهم سوره بهتر و حتی باعث میشه که اسانتر در حافظه کوتاه مدت و بلند مدت قرار بگیره. به نظرم می توان گفت این روش برای حفظ بهتر وحتی مفیده. روش کاربردی است که انس ادمی را با کلام حق بیشتر میکنه و قران رو از یکنواختی وسنگینی و نامفهوم بودن برای قرائت کننده آن خارج میکند ✅ احساس میکنم الان دارم یك نفس راحتی میکشم چون قبلا فقط سوره هارو میخوندم و این مراتب رو نمیدونستم به قدری هست که ام گرفت از شادی. این دوره برا هر کسی واقعا لازمه. ای کاش این دوره رو در از دبیرستان آموزش میدادن. 👈یادگیری این دوره مثل داشتن یه برای ارتباط با قران . روش شما مانند یادگرفتن حروف الفبا ست برای با سواد شدن. ✅ با اینکه چند سال است روی کار میکنم. چیزی در این درس فهمیدم و درک کردم که قاصرم از بیانش . ولی تازه مسیرم را پیدا کردم كه چگونه باید قرآن بفهمم ✅ حس ای بود. انگار تونستم بالاخره برای برقراری ارتباط با قران ناطق، به یك و کاربردی پناه ببرم. انگار این ((روش جدید مطالعه)) یه معجزه ی جدید برای نسل جدید هست تا دیگه بهانه ای نباشه برای اینکه بگویند قران عربی هست و ما نمیتونیم بفهمیم.... ♦♦♦ جهت اطلاعات بيشتر و ثبت نام دوره جديد به كانال زير مراجعه نماييد ايتا و تلگرام @tadabbor_quranpuyan https://chat.whatsapp.com/KmJSRCcMZvWDzIFaS7lv8T در واتساپ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃 🍃 بسم الله الرحمن الرحیم يَهْدِی اللهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ خدا هر کس را بخواهد به نور خود هدایت می کند 🌷 سوره نور ، آیه ۳۵ 🍃 🌸🍃 🆔️ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 27 تا 31 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
4_6001423661729321814.mp3
1.92M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan