eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ روز یازدهم ماه مبارک رمضان 🔹اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَيَّ فِيهِ الْإِحْسَانَ وَ كَرِّهْ إِلَيَّ فِيهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيَانَ 🔸اى خدا در اين روز احسان و نيكويى را محبوب من و فسق و معاصى را ناپسند من قرار ده 🔹و حَرِّمْ عَلَيَّ فِيهِ السَّخَطَ وَ النِّيرَانَ بِعَوْنِكَ يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ 🔸و در اين روز خشم و آتش قهرت را بر من حرام گردان به يارى خود اى فريادرس فرياد خواهان. 🔰پیام‌های دعا 1- دوست‌داشتن احسان و نیکوکاری 2- پرهیز از فسق و گناه 3- حرام‌شدن آتش عذاب الهی 🔰پیام منتخب ✍️فسق، در اصل به معنی خروج هستۀ خرما از پوست است و بیانگر خروج گنه‌کار از مدار اطاعت و بندگی خدا که با گناه خود حریم و حصار فرمان الهی را شکسته و در نتیجه بدون قلعه و حفاظ مانده است. فرق بين فسوق و عصيان اين است كه فسوق، یعنی خروج از طاعت به سوى معصيت و عصيان، خودِ معصيت است. 🔹نتيجۀ دوری از فسق و معصيت الهي: خداوند قلوب مؤمنين را به زيورى آراسته كه مجذوب ايمان مى‌شوند و از كفر و عصيان تنفر پيدا مى‌كنند؛ پس بر آنان لازم است كه دست از ايمان برندارند و از كفر، فسوق و عصيان اجتناب ورزند.» [سوره حجرات، آیۀ ۷] https://eitaa.com/qurantehran
📖 السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ الْهُدَاةِ الْمَهْدِیِّینَ... ▫️ سلام بر تو ای فرزند امامان هدایتگر! سلام بر تو و بر روزی که واژه واژه، هدایت را معنی میکنی برای قلب‌های تشنه هدایت... 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس جمعه است و جمعه دل ها را هوایی می کند ... جمعه ها ذکر لب ما دائما یا مهدی است جمعه ها خیلی غریبیم در میان کوچه چشم انتظاری کی به روی دیده ما جمعه ای پا می گذاری؟ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره مبارکه اسراء آیه ۲۶ 🔸حجت الاسلام قرائتی 🔹وءَاتِ ذَا ٱلْقُرْبَىٰ حَقَّهُۥ وَٱلْمِسْكِينَ وَٱبْنَ ٱلسَّبِيلِ وَلَا تُبَذِّرْ تَبْذِيرًا 🔹حقّ خویشاوند و بیچاره و در راه مانده را ادا كن. و هیچ‌گونه ولخرجی و اسرافى مكن. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ ، ⬅️سوره مبارکه توبه، آیه ۱۱۱ 🔸تفسیر رهبر معظم انقلاب: ❇️ مجاهدت های در راه خدا با این چیزها قابل مقابله و قابل جبران نیست. خدای متعال می فرماید: « إِنَّ الله اشترى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ» 🔸 آنچه در برابر مجاهدت در راه خدا وجود دارد و خدای متعال در مقابل تقدیم کردن و روی دست گرفتن جان و مال در راه خدا قرار داده بهشت است رضای خدا است. 🔹آن چیزهایی که در دست و بال ما است چه تشکر زبانی مان، چه تشکر عملی مان، چه نشانمان، چه درجه ای که میدهیم چیزهایی است که بر حسب محاسبات مادی دنیایی قابل ذکر است اما بر حسب محاسبات معنوی و الهی قابل ذکر نیست. الحمدلله همه ی شماها این مجاهدتها را کردید، تلاش کردید. الحمدلله خدای متعال به این برادر بسیار عزیزمان آقای سلیمانی - هم توفیق داده ایشان بارها، بارها و بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده اند. در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لله مجاهدت کرده اند. ان شاءالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد. البته نه حالا! هنوز سالها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. اما بالاخره آخرش ان‌شاء الله شهادت باشد. ان شاء الله مبارکتان باشد. 📚 بیانات رهبر انقلاب در مراسم اعطای نشان عالی ذوالفقار به سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸این جان را خدای متعال با بهشت معامله می‌کند فلا تبیعوها بغيرها، مبادا این جان با ارزش انسانی را به غیر بفروشید، ارزش جان شما بهشت است. جان شما ارزشی به قدر بهشت دارد. 🔸آنچه که برای یک انسان اهمیت دارد این است؛ موفقیت در این دنیا چشم انداز خوب و در نهایت چشم انداز رضوان الهی و بهشت الهی است. این با مجاهدت به دست می‌آید، با صبر به دست می‌آید، با پرهیزگاری و پاک دامنی به دست می آید و با تلاشِ خستگی ناپذیر به دست می‌آید. 🔸 در مقابل چالشهایی که دشمن آفریده انسان سختیهایی را تحمل می‌کند، اما قرآن به ما می‌گوید از این سختیها نترسید: «إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ»؛ اگر شما از ناحیه ی آسیب دشمن رنجی را تحمل می‌کنید، دشمن هم از ناحیه ی مقاومت صبر و رشادت شما رنجهایی را تحمل میکند اما با این فرق: «وَ تَرْجُونَ مِنَ اللهِ ما لا يَرْجُونَ؛ چشم انداز برای شما چشم انداز روشن است، اما برای دشمن نه. 🔸 مسئله ی شهادت و مسئله ی جهاد در اسلام این است: تلاش از همه سو، سود بدون زیان، تلاش صادقانه ای که به زندگی انسان معنا می دهد؛ جهت حرکت انسان را معین می‌کند. چشم انداز آینده ی زندگی را به عنوان یک ملت، چشم انداز روشن و تابناکی می‌کند و چشم انداز سرنوشت نهایی انسان را به عنوان یک فرد، قرار میدهد این جهاد و شهادت اسلام است هیچ چیز جای این را نمی گیرد. 🔹 ، نعمت و هدیه ی خداست این هدیه را آسان به کسی نمی دهند. چرا هدیه ی خداست؟ چون مرگِ ناگزیرِ همگانیِ همه ی انسانها را به یک پدیده ی افتخار آمیز در دنیا و آخرت تبدیل می‌کند. این هدیه نیست؟ ❓ آیا ممکن است کسی از مرگ بگریزد؟ وقتی انسان به لحظه ی مرگ رسید، آیا فرق میکند که پشت سر خودش ۹۰ سال را گذرانده باشد یا ۲۰ سال؟ آیا بزرگترین دغدغه ی هر انسانی از مرگ به خاطر این نیست که از بعد از آغاز سفر مرگ بی خبر است و نمی داند چه بر سر او خواهد آمد؟ اینها را در کنار هم بگذارید و ببینید انسانی همین مرگ و همین حادثه ی قطعی و ناگزیر و همین آینده ی مبهم و نگرانی آور را تبدیل کند به یک حادثه ی پرافتخار به یک واقعه ی نامدار در دنیا و آخرت به یک وسیله ی عزت پیش خدا و پیش کروبیان ملأ اعلی به یک اطمینان و یک سکینه ی قلبی و یک آرامش« و يستبشرون بالذين لم يلحقوا بهم من خلفهم الا خوف عليهم ولا هم يحزنون» هیچ خوف و اندوهی برای آنها نیست. آیا این هدیه ی الهی نیست؟ اینکه آدم روغن ریخته ی جان خودش را نذر امامزاده کند و قبول شود، نعمت خدا نیست؟ این روغن که ریخته شده است این عمر که از دست رفته است. این مرگ که ناگزیر است؛ آنگاه انسان باید همین مرگ ناگزیر را به خدا بفروشد. به قیمت بهشت و سعادت ابدی وأن الله اشترى من المؤمنين انفسهم و اموالهم بأن لهم الجنة يقاتلون في سبيل الله فيقتلون و یقتلون این وعده ی الهی است. این جان رفتنی را که انسان به ناچار باید از دست بدهد، خدا از شما می خرد و در مقابلش به شما بهشت میدهد. این فقط مخصوص ما مسلمان ها نیست؛ در ادیان قبل از اسلام هم بوده «وعدا عليه حقا في التوراة والإنجيل و القرآن» این وعده را خدا در تورات و انجیل و قرآن هم داده است. پس شهادت یک هدیه ی الهی است. 🔹 بنده قبل از انقلاب در مسجدی در مشهد نماز می خواندم و برای مردم صحبت می‌کردم . جوان ها هم جمع می‌شدند. آن وقت شهادت مثل دوران بعد از انقلاب این طور ارزان نبود، اما شهدایی داشتیم به آنها میگفتم: جوان‌ها، برادرها، شهادت مرگ تاجرانه و مرگ آدمهای زرنگ است. این هدیه را خدا به چه کسی می دهد؟ خدا این هدیه را ارزان نمی دهد؛ به کسانی میدهد که در راه او مجاهدت کنند. 🔸 جوان های شما، شهیدان شما، همسران شهدا، همسران شما، پدر و مادرها! فرزندان شماها، بچه های شهدا! پدران عزیز شما، این هدیه ی الهی را آسان و رایگان به دست نیاوردند؛ به قیمت مجاهدت به دست آوردند؛ در راه خدا کردند از خودشان گذشتند و خدا این هدیه را به آنها داد. 📚 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۳۸۵/۸/۱۸، ۱۳۸۴/۲/۱۳ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰وَ قَدْ خَضَعْتُ بِالْإِنَابَةِ إِلَيْكَ وَ عَنَوْتُ بِالِاسْتِكَانَةِ لَدَيْك 🔹فضيلت انابه نسبت به توبه اين فراز به حالت انابه نيز اشاره دارد؛ چرا که انابه حالت رجوع خاص است و از توبه معناي دقيق‌تري دارد. 🔸 ، رجوع عبد به حق و اظهار پشيماني نسبت به انجام خطاها است‌ اما انابه، رجوع عميق‌تر انسان با درک دقيق از رابطه‌ي وجودي خود با خداي متعال است به‌گونه‌اي که درک کند وجود و شئون وجوديه‌ي او به حق تعالي برمي‌گردد. البته همين رجوع نيز از جانب خداي تعالي است. 🔺اين که انسان خود را رجوع کننده به خداي تعالي مي‌بيند حالت خوبي است، اما براي مؤمنان حقيقي و اولياي الهي ديدگاه عميق‌تري وجود دارد که خود و تمامي شئون وجودي و رجوع خود به خداوند را نيز از جانب حق تعالي درک مي‌کنند. در هر حال انسان بايد اين نوع رجوع و انابه را به طور عملي در طول روز و در حين انجام امورات زندگي با اطاعت و ترک نافرماني نسبت به خداي متعال بروز و ظهور دهد. 🔹خضوع واقعي انسان در برابر حق تعالي، به واسطه‌ي همين حالت توبه و انابه و درک کوچکي خود در برابر حق تعالي حاصل مي‌شود و اين همان حالت استکانت و بيچارگي است. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
🔰 فَإِنْ طَرَدْتَنِي مِنْ بَابِكَ فَبِمَنْ أَلُوذ 🔻پس اگر مرا از درگاهت براني به سوي چه کسي رو آورم؟ 🔸حقيقت پناه بردن به درگاه الهي 🔻اين عبارات نيز زبان ديگري از مناجات با خداوند است که اظهار خضوع توأم با ابراز محبت همراه مي‌باشد 🔷 در ضمن حضرت زين‌العابدين (علیه السلام) در قالب دعا مي‌آموزد كه انسان بايد بداند پناهگاهي غير حق ندارد و به همين دليل پيوسته بايد چنين حالتي داشته و همواره آن را به درگاه حضرت معبود اظهار کند تا زمينه‌هاي پناه دادن حق به معناي خاص براي او حاصل گردد. 🔹همه‌ي موجودات با هستي و شئون وجوديه‌ي خود تکويناً در برابر خداوند مي‌باشند و از تأثير موانع و امور نامناسب با وجودشان در پناه او هستند. پروردگار نيز بايد به چنين مرحله‌اي برسد تا ذهناً و عملاً به آثار و توابع سوء پناه آوردن و التجا به غير حق مبتلا نشود ◀️ حقيقت پناه بردن به درگاه الهي 🔹همه‌ي امتياز انسان به ميزان درک‌هاي صحيح از حق تعالي و روابط با اوست و عمل آدمي هم بر اساس همين درک‌ها شکل مي‌گيرد. به همين جهت وقتي انسان با اسباب و مسببات عادي اين عالم مواجه مي‌شود، بايد کسي را که مسبب اصلي است خداوند بداند و مراقب باشد که اسباب و مسببات عادي، او را به نکشاند و يقين داشته باشد که خداي متعال پناه همه‌ي موجودات است. 🔸بر اساس اين ديدگاه توحيدي، خداي متعال همه‌ي موجودات را از هر امر ناگوار مناسب با خودشان پناه مي‌دهد و انسان نيز در پناه عمومي حق قرار دارد.‌ اما انسان در قالب مناجات، پناه خاصي را از ذات مقدس الهي طلب مي‌کند که براي غير انسان متصور نيست و آن، پناه جستن به خداوند از کدورت‌هاي روحي و طهارت از آلودگي‌هاي قلبي است. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
YEKNET.IR - monajat - shabe 9 ramezan 1402 - karimi.mp3
3.53M
🌙 🍃با روی سیاه 🍃با گریه و آه 🎙حاج رو سیاه آمدم و دربه درم پاکم کن با نگاهی به دو چشمان ترم پاکم کن دارم اقرار به لب عبد خطاکار هستم دست خود را بکش آقا به سرم پاکم کن ناخوش احوالم از این عهد شکستن هایم توبه ام توبه نشد بی ثمرم پاکم کن بس که رفتم پِیِ دنیا و هوس بازیها بنده ی نفس شدم در خطرم پاکم کن ترس دارم که دگر فرصت من کم باشد در همین ماه بیا شاهِ کرم پاکم کن مثل آن یار شهیدی که نگاهش کردی جان بی بیِ دو عالم بخرم پاکم کن چاره ی کار من اصلا حرم ارباب است یک شب جمعه مرا کنج حرم پاکم کن.. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز دوازدهم ماه مبارک رمضان 🔹اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَهَ الْخَائِفِینَ 🔸خدایا مرا در این ماه به پوشش و پاکدامنى بیاراى، و به لباس قناعت و اکتفا به اندازه حاجت بپوشان و بر عدالت و انصاف وادارم نما، و مرا در این ماه از هرچه مى ترسم ایمنى ده، به نگهدارى ات اى نگهدارنده هراسندگان. 🔰پیام‌های دعا 1- زینت پیدا کردن به ستر و عفاف 2- پوشیدن لباس قناعت و کفاف 3- برخورداری از عدل 4- امنیت از آن‌چه می‌ترسیم 🔰پیام منتخب ✍️پرده‌پوشی از صفت‌های نیکوی خداست و او ما را نيز به عيب‌پوشی‌، دعوت کرده است. علی(ع) می‌فرمايد: «طُوبَی لِمَنْ شَغَلَهُ عَیْبُهُ عَنْ عُیُوبِ النَّاس؛ خوشا به حال بنده‌ای که به عیب خود می‌پردازد و به عیوب دیگران کاری ندارد!» 📚نوری، حسین مستدرک الوسائل ج ۱ ص ۱۱۶ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره بقره آیات ۱۶۸ و ۱۷۲ 🔸حجت الاسلام قرائتی 🔹ياأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ كُلُوا۟ مِن طَيِّبَٰتِ مَا رَزَقْنَٰكُمْ وَٱشْكُرُوا۟ لِلَّهِ إِن كُنتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ 🔹اى کسانى که ایمان آورده‌اید! از نعمت‌هاى پاکیزه‌اى که به شما روزى داده‌ایم، بخورید و شکر خدا را به جاى آورید. اگر فقط او را پرستش مى‌کنید. 🔹ياأَيُّهَا ٱلنَّاسُ كُلُوا۟ مِمَّا فِى ٱلْأَرْضِ حَلَٰلًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا۟ خُطُوَٰتِ ٱلشَّيْطَٰنِ إِنَّهُۥ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ 🔹اى مردم! از نعمت‌هاى حلال و پاکیزه‌اى که در زمین است، بخورید و از گام‌هاى [وسوسه‌انگیز] شیطان، پیروى نکنید. به راستى که او دشمن آشکار شماست. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ ، ⬅️سوره مبارکه هود، آیه ۱۱۳ 🔸تفسیر رهبر معظم انقلاب: ❇️ اگر جهت گیری به سمت هدفها در یک انقلاب در یک حرکت اجتماعی صیانت نشود و محفوظ نماند آن انقلاب به ضد خود تبدیل خواهد شد؛ در جهت عکس اهداف خود عمل خواهد کرد. لذا شما در قرآن ملاحظه میکنید که در سوره ی مبارکه ی هود خدای متعال به پیغمبرش می فرماید: «فَاسْتَقِمْ كَما أُمِرْتَ و من تاب معك ولا تظغوا إِنَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بصير» ⬅️ پیغمبر را امر می فرماید به . 🔸 استقامت یعنی پایداری، راه را مستقیم ادامه دادن، در جهت درست حرکت کردن، نقطه ی مقابل این حرکت مستقیم در این آیه ی شریفه طغیان قرار داده شده است: «و لا تطغوا» 🔸 طغیان یعنی سرکشی، منحرف شدن. 👈 به پیغمبر می فرماید هم تو -شخصاً- هم کسانی که همراه تو و با تو هستند، این راه را درست ادامه بدهید و منحرف نشويد . «إنّه بما تعملون بصير» 🔻مرحوم علامه ی طباطبائی بزرگوار در تفسیر المیزان می فرماید لحن این آیه، لحن تشدّد است؛ هیچ نشانه ی در این آیه نیست، خطاب به خود پیغمبر است؛ [من افراد النبي بالذكر] در درجه ی اول خود پیغمبر را مخاطب قرار میدهد «فاستقم» 🔸 لذا این آیه به نحوی است که پیغمبر اکرم درباره ی سوره ی هود فرمودند: "شیّبتنی سورة هود″سوره ی هود مرا پیر کرد. این به خاطر همین آیه است. https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸 در روایت است که آن بخشی از سوره ی هود که پیغمبر می فرماید من را پیر کرده، همین آیه ی مبارکه است به خاطر تشدیدی که در این آیه هست در حالی که در یک جای دیگر قرآن هم دارد: «فلذلك فادْعُ و استقم كما أمرت» اما عنوان «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تاب معك ولا تطغوا» منحرف نشوید، از راه برنگردید، خطاب سختی است که به خود پیغمبر است. 🔻 این خطاب دل پیغمبر را می لرزاند این به خاطر همین است که تغییر جهت گیری ها و منحرف شدن از راه اصلی که هویت اصلی هر انقلابی به آن جهت گیری هاست و در واقع سیرت انقلابها همین جهت گیری های اصلی است بکلی راه را عوض میکند و این انقلاب به هدفهای خود نمی رسد. اهمیت این قضیه از این باب است که تغییر جهت گیری ها تدریجی است، نامحسوس است، این جور نیست که از اول کار این تغییر جهت گیری با ۱۸۰ درجه اتفاق بیفتد؛ اول با زاویه های خیلی کوچک تر این تغییر شروع میشود هر چه ادامه پیدا می کند. فاصله ی راه اصلی که صراط مستقیم است با این انحراف روز به روز بیشتر می شود. این یک جهت است. 🔺جهت دیگر این است که آن کسانی که در پی تغییر هویت انقلاب بر می آیند، معمولا با پرچم رسمی و با تابلو جلو نمی آیند؛ آن چنانی حرکت نمی کنند که معلوم بشود اینها دارند با این حرکت مخالفت میکنند! حتی گاهی به عنوان طرف داری از حرکت انقلاب یک اقدامی می‌کنند، یک اظهاری می‌کنند، کاری می‌کنند، زاویه ایجاد می‌کنند، انقلاب از جهت گیری خود بکلی دور می افتد، برکنار می‌شود. برای اینکه این جهت گیری غلط و این انحراف اتفاق نیفتد احتیاج به شاخص های معینی هست. باید سر راه شاخصهایی وجود داشته باشد. ❗️عزیزان من! فرزندان من! مواظب باشید، دشمن حرکت شما را متوقف نکند. خدای متعال در دو جای قرآن به پیغمبرش می فرماید: «فاستقم كما أمرت» ″و استقم كما أمرت " : استقامت کن، یعنی ، ادامه دادن، راه را دنبال کردن، متوقف نشدن، . 📚 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۳۸۹/۳/۱۴ ، ۱۳۹۰/۱۱/۱۰ https://eitaa.com/qurantehran
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸یک قلم دیگر مسئله ی استقامت و ایستادگی است... در این راه ایستادگی کن، استقامت کن و صبر نشان بده، خود این ایستادگی کار دشواری است. این «صراط است، پل صراطی که مظهر آن را در روز قیامت برای ما تصویر کرده اند. باطن عمل و راه ما در اینجا همان پل صراط است. ما الآن داریم روی پل صراط حرکت می‌کنیم، باید دقت کنیم. 🔹 اگر انسان بخواهد این دقت را در همه ی رفتار خود به کار بگیرد، او را پیر می‌کند لیکن از این مهم تر به گمان من آن جمله ی بعد است «و من تاب معك» پيغمبر فقط مأمور نیست که خودش ایستادگی کند، باید خیل عظیم مؤمنان را هم در همین راه به ایستادگی وادار کند. انسانهایی که از یک طرف در معرض هجوم بلایا و مشکلات زندگی هستند، دشمنان توطئه گران بدخواهان و قدرتهای مسلط و از طرفِ دیگر مورد تهاجم خودشان هستند! ❗️خواهشهای نفسانی و دلِ بی طاقت انسان که از زروزیور دنیا مجذوب می‌شود و به سمت آنها کشیده می‌شود از این صراط مستقیم به چپ یا راست انحراف پیدا می‌کنند، ، محبت محبت و اینها چیزهایی است که هر کدام یک کمندی بر گردن دل انسان می‌اندازند و آن را به سمت خودش می کشانند. مقاومت و ایستادگی در مقابل اینها که انسان پایش نلغزد «و من تاب معك» مؤمنین را در بین این دو جاذبه ی قوی، جاذبه ی فشار دشمن و جاذبه ی فشار درونی دل هوسران و این دو مغناطیس در خط مستقیم نگه داشتن و هدایت کردن! به گمان زیاد این آن کاری است که پیغمبر را پیر کرد. 🔻 بایستی با همه ی وجودمان در راه اسلام حرکت کنیم. این هدف بايد يك لحظه از یاد من و شما نرود.... ما باید این هدف را از یاد نبریم که استقامت، یعنی ! خط را گم نکردن و هدف را فراموش نکردن. این امر این قدر حساس و مهم است که خدای متعال به پیامبر با آن عظمت نیز همین توصیه را می کند که ″... فاستقم كما أمرت و من تاب معك " : مواظب باش راه را گم و اشتباه نکنی. 🔺 وعده ی الهی به ما تاکنون در تجربه ی شخصی و کوته بینانه ی ما هم وعده ی صادق و عملی بوده است: «إِنَّهُ مَن يَلْق ويصبر فَإِنَّ اللهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» هر جا ما تقوا پیشه کردیم صبر کردیم و ایستادگی نشان دادیم خدای متعال اجر ما را ضایع نکرد! اما هر جا وادادگی نشان دادیم، و آنجا اختلال به وجود آمد، الآن هم همین طور است. خدای متعال به پیغمبرش فرمود: «فاستقم كما أمرت ». استقامت، یعنی در همین خط مستقیم پایداری کردن و پافشاری کردن و زاویه ای ایجاد نکردن! علاج مشکلات کشور ایران همین است. 📚بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ۱۳۸۴/۵/۱۵ و بیانات در دیدار شرکت کنندگان در اجلاس جهانی و جوانان و بیداری اسلامی ۱۳۸۵/۱/۶ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 فَإِنْ طَرَدْتَنِي مِنْ بَابِكَ فَبِمَنْ أَلُوذ ⬅️ پس اگر مرا از درگاهت براني به سوي چه کسي رو آورم؟ 🔹لزوم پناه بردن به خدا از دست شيطان 🔸انسان بايد همواره خود را به آن کهف حصين که پاک مطلق است پناه دهد تا با عنايت خاص خويش او را از رسوخ موانع و آلودگي‌ها در وجودش، حفظ کند. به همين دليل خداوند فرموده است براي درست در بندگي، همواره به درگاه ما از ايجاد شر پناهنده شويد، خصوصاً از شر کسي که در برابر من ادعاي بزرگي کرد و در مقابل من قيام کرد. 🔷 علت اين پناه بردن آن است که در برابر حق تعالي از خود ابراز وجود کرد و از پيش در مورد موضوعي وعده داد. قطعاً او طبق وعده‌اي که داده عمل خواهد کرد؛ چون به عزت خدا قسم ياد کرد که تمامي انسان‌ها را از بندگي خداوند اغوا کند و اگر حرف‌هاي ديگر او دروغ باشد، اين حرف شيطان قطعاً راست است آن‌جا که گفت: «قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» به عزتت سوگند که تمامي انسان‌ها را گمراه مي‌کنم. ♦️انسان ضعيف،‌ با وجود چنين دشمن آشکاري، بايد به پناه محکمي متوسل شود يعني به کسي که شيطان را آفريده و به او اذن داده است که انسان‌ها را کرده و گاهي بر آنان سلطه پيدا کند و تنها اوست که مي‌تواند جلوي اين اذن را بگيرد. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
🔰 فَإِنْ طَرَدْتَنِي مِنْ بَابِكَ فَبِمَنْ أَلُوذ ⬅️ پس اگر مرا از درگاهت براني به سوي چه کسي رو آورم؟ ✳️ عموميت نقشه‌هاي فريب‌گرانه شيطان براي انسان‌ها 🔸شيطان براي همه‌ي انسان‌ها نقشه‌ي شوم اغواگري دارد. اما بندگان پاک شده‌ي خداي متعال که همواره مي‌خواهند بمانند و جز ذات اقدس الهي را نکنند و هيچ مخالفتي با او نداشته باشند، از تيررس اغواي شيطان در امانند و خود شيطان نيز ايشان را از تحت اغواي خود خارج ديده و استثنا کرده است آن‌جا که گفت: إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ مگر بندگان پاک شده‌ي تو را. اما در عين حال، شيطان از آنان نيز نااميد نشده و برايشان نقشه مي‌کشد! چنان که در روايت است که حضرت جبرييل(ع) ديد حضرت موسي(ع)دست به دعا برداشته و شيطان نيز از گوشه‌اي مي‌آيد. حضرت جبرئيل(ع) به او فرمود: «به اين بنده‌ي صالح خدا در اين حالت چه اميدي بسته‌اي؟» شيطان عرض کرد: «أَرْجُو مِنْهُ مَا رَجَوْتُ مِنْ أَبِيهِ آدَمَ وَ هُوَ فِي الْجَنَّةِ.» همان اميدي که به پدرش، حضرت آدم داشتم در حالي که ساکن بهشت بود! در هر صورت وسوسه‌ي شيطان در جهت بروز در وجود مبارک انبياء‌(ع) کارساز نيست و هرچند ترک اولي از برخي پيامبران مانند حضرت آدم(ع) سرزده است اما هيچ گاه، گناه دامان پاک عصمت آنان را نيالوده است. 🔸اظهار بي پناهي حقيقي به درگاه الهي 🔹از روابط ضروري و ناگزير بين ، آن است که در مقام دعا و ابراز به ذات اقدس الهي، از عمق جان ناله سر دهد و عرضه بدارد: «خدايا! ما در عالم کسي را نداريم که پناهمان بدهد. پس تو که تنها فريادرس درماندگاني، ما را درياب!» 🔸به راستي اگر انسان از چشم لطف الهي بيفتد، چه کسي مي‌تواند جداي از اذن الهي براي او کاري انجام دهد و نجات بخش او گردد؟ 🔹انسان بايد پيوسته اين ديدگاه را در خود تقويت کند که در امور دنيايي و مخصوصاً در جز ذات اقدس الهي دستگير مستقلي ندارد و هر چه اين باور بيش‌تر باشد، اظهار اين فرازها از مناجات واقعي‌تر خواهد بود. 🔷انسان بايد تلاش کند ظرف وجود خود را براي بهره‌مندي از بيش‌تر نمايد تا با او انس بيش‌تري حاصل نمايد. هر چه ارتباط دروني دو نفر بيش‌تر شود، حالت روحي آن‌ها نيز به هم نزديک‌تر مي‌گردد، هر چند از جهت مکاني از هم دور باشند؛ زيرا اين دو با خيال هم زندگي مي‌کنند و انس روحي دارند. اما اگر روحيات دو نفر اصلاً با هم مناسب نباشد، از يکديگر فرار مي‌کنند و اگر کنار هم بنشينند، باز از هم دورند. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
مداحی_آنلاین_اومدم_یکم_باهات_حرف_بزنم_سبک_بشم_محمدرضا_طاهری.mp3
5.97M
🌙 ویژه 🍃اومدم یکم باهات حرف بزنم سبک بشم 🍃با زبون مناجات حرف بزنم سبک بشم 🎙حاج اللّهُمَّ اغفِر لي و لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴یکی از اطرافیان آیت الله بهجت)ره) می‌گفت؛ چند وقت پیش از آقا پرسیدم: ❓«چطور می شود امام زمان (عج) را درک کرد؟» 🔸 گفتند: 🌟 «زیاد بخوانید و به قرآن زیاد کنید.» از وقتی این حرف را زدند، قرآن خواندن روزانه ام ترک نشده بود؛ اما امروز خیلی دلم گرفت. با خودم گفتم: «توی این مدت، چرا نباید یک حس نزدیکی به امام زمان داشته باشم؟» بعد از جلسه، بدون اینکه حرفی بزنم، آقا برگشتند به من گفتند: «چشم آدم باید مواظب باشه. اگر کسی میخواد آقا امام زمان عجل الله فرجه رو ببینه، باید مواظب چشمش باشه که گناه نکنه.» 💥سرم را انداختم پایین. حساب و کتاب چشم هایم خیلی وقت بود از دستم در رفته بود. (براساس خاطره یکی از اطرافیان آیت الله بهجت) 📚 در خانه اگر کس است، ص ۴٣ https://eitaa.com/qurantehran